Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

PäTSI

Noniin - tervist kaikille!

Olen nyt tuollaisen vajaan 2500 km ajellut RäSällä ja sehän on Leon FR:n alustan jälkeen suorastaan erinomainen matkarassi. Passaa soitella humppaa Canton SS:lla ja muutenkin laadullisesti aivan riittävä vrt. konsernin yleinen laatutaso.

Tehoja riittää 220 kaakissa sellaisiin lähtöihin, ettei jää jalkoihin. Ei ole ainakaan vielä tullut mitään hinkua nuorelle miehelle että ottaisi yhtään lisää. Tuskin tuleekaan. Kulutus on ihan ok maltillista alun jälkeen, jolloin avg. cons. oli 10.5  ::)
Sittemmin tipulteltiin 4.5-9 väliin matka-kaupunki.

Suuri ero tuohon 280-hevosvoimaiseen löytyy luultavasti ahtimesta. Jos kiinnostaa virittää niin uutta Garrettia pellin alle ja lastu kylkeen, niin eiköhän 300 kaakkia ole kutiteltu. Todennäköisesti ero on ahtimen siivekkeissä? Tietääkö joku tarkemmin? Manuaaliaskin kanssa tuskin olisi kauheaa leipomistakaan tiedossa.

Hyvä auto. Ei kai tästä tartte enempiä sanoa. Erittäin tyytyväinen olen Audi Q5 (-09) - Golf VI (-11) - Leon FR (-13) - RS Combi (-14) kehityskaaressa vertaillen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: PäTSI - 18.05.14 - klo:17:38
Suuri ero tuohon 280-hevosvoimaiseen löytyy luultavasti ahtimesta. Jos kiinnostaa virittää niin uutta Garrettia pellin alle ja lastu kylkeen, niin eiköhän 300 kaakkia ole kutiteltu. Todennäköisesti ero on ahtimen siivekkeissä? Tietääkö joku tarkemmin? Manuaaliaskin kanssa tuskin olisi kauheaa leipomistakaan tiedossa.
Ei tarvitse edes turboa vaihtaa tuohon, ovat meinaan jo lastuttajat ottaneet sen 300 kaakkia RäSästä  :o

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.05.14 - klo:20:16
Ei tarvitse edes turboa vaihtaa tuohon, ovat meinaan jo lastuttajat ottaneet sen 300 kaakkia RäSästä  :o

Ja mitään fyysistä lastuakaan ei nykypäivänä tarvitse laittaa vaan riittää että laitetaan vähän bittiä eri järjestykseen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: PäTSI - 18.05.14 - klo:17:38
Noniin - tervist kaikille!

Olen nyt tuollaisen vajaan 2500 km ajellut RäSällä ja sehän on Leon FR:n alustan jälkeen suorastaan erinomainen matkarassi. Passaa soitella humppaa Canton SS:lla ja muutenkin laadullisesti aivan riittävä vrt. konsernin yleinen laatutaso.

Hyvä auto. Ei kai tästä tartte enempiä sanoa. Erittäin tyytyväinen olen Audi Q5 (-09) - Golf VI (-11) - Leon FR (-13) - RS Combi (-14) kehityskaaressa vertaillen.

Olet siis PäTSI vaihtanut uusikorisen Leonin tähän uuteen RS:ään? Mikä nyppi Leonissa, jos saa kysyä?

Peeveli

Kukas foorumilainen se Skoda Magazinen jutussa onkaan vihreine RS:ineen?  ;)

http://web.skoda.fi/magazine/2014/2/skoda-magazine-2014-02.html?time=1400538584

Päätös tuli eilen illalla lopullisesti tehtyä RS vs. Cupra 280-akselilla. Uhkaava väliintulija Seat tippui nyt suunnitelmista pois. RS on itselleni niin vahvan tasainen kokonaisuus että sitä nyt sitten edelleen odotellaan kärvistellen kuin kuuta nousevaa.


Devl

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.05.14 - klo:07:29
Kukas foorumilainen se Skoda Magazinen jutussa onkaan vihreine RS:ineen?  ;)

http://web.skoda.fi/magazine/2014/2/skoda-magazine-2014-02.html?time=1400538584

Päätös tuli eilen illalla lopullisesti tehtyä RS vs. Cupra 280-akselilla. Uhkaava väliintulija Seat tippui nyt suunnitelmista pois. RS on itselleni niin vahvan tasainen kokonaisuus että sitä nyt sitten edelleen odotellaan kärvistellen kuin kuuta nousevaa.
Taitaa kyseessä olla jo legendaarinen Makkis ja Makkisräsä. ;D

Silver

Niinhän siinä sitten kävi, että race bluen korjaus olisi tullut maksamaan yli 20 tâ,¬, joten vak.yhtiö lunasti romun pois. RIP  :'(

Ja sitten uutta matoa koukkuun!
Maanantaina kävin tilaamassa uuden TSI DSG combi räsän (mitäs sitä hyvää pakettia mennä vaihtamaan). Listahinnat tosiaan nousseet tällä välillä, joten varustelun osalta piti tyytymän; valkoiseen perusväriin, black pakettiin, vetokoukkuun ja lohkolämppäriin sisäpistokkeella.

Jotenkin tuli tunne, että taidan jossain vaiheessa siirtyä johtoon räsän odotusajassa mitattuna? Ekan III räsäni tosin sain lähes ensimmäisten joukossa 2,5 kk odottelun jälkeen, mutta kun siihen lisätään tämän toisen räsän 7-10 kk arvioitu odotusaika niin yhteensä yli vuosi saattaa tulla räsän odottelua täyteen!  :o
Pari viikkoa olen ajellut uudella V60:llä, mutta nyt loppuajaksi sijaisautoksi alle vaihtuu Passat Variant 1,6 TDI DSG. Onhan tuosta se hyöty, että mahtaa aikanaan tuntua taas ärjyltä loikalta kun vaihtaa 1,6 TDI:stä 2,0 TSI:hin...  :)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

makkis

LainaaTaitaa kyseessä olla jo legendaarinen Makkis ja Makkisräsä.

Sehän se, kumma ettei vajaan 400 kuvan joukosta lehteen valikoitunut juuri se, missä oli valoshow error päällä  ;D

JakeS

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.05.14 - klo:17:05
Sehän se, kumma ettei vajaan 400 kuvan joukosta lehteen valikoitunut juuri se, missä oli valoshow error päällä  ;D
Makkisräsä olisi pitänyt artikkelissa mainita lisättynä makkisvärilä. Olisi tavallinenkin tallaaja ymmärtänyt mistä autosta on kyse. Saitko auton pesun ja puunauksen skodan piikkiin?
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Jyri

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 21.05.14 - klo:18:10
Makkisräsä olisi pitänyt artikkelissa mainita lisättynä makkisvärilä. Olisi tavallinenkin tallaaja ymmärtänyt mistä autosta on kyse.
;D

makkis

Kyllä kerroin toimituskunnalle nimikkeet ja vetäistiin makkisramppikin  :)

Perinteisin puunauksen suoritin itse mutta varsinainen puunaus lienee tapahtunut Photoshopissa. Myöskään makkisrampin saksanpään tapahtumat eivät ymmärrettävästi päätyneet mainosmediaan, vaan pääosin keskustelujen asiallinen osuus.


K70

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.05.14 - klo:19:20
Myöskään makkisrampin saksanpään tapahtumat eivät ymmärrettävästi päätyneet mainosmediaan, vaan pääosin keskustelujen asiallinen osuus.
Joo. Ei ollut sanaakaan takavedon ylivertaisuudesta etuvetoon verrattuna. :)

Cayman

Lainaus käyttäjältä: Silver - 21.05.14 - klo:16:24

Pari viikkoa olen ajellut uudella V60:llä, mutta nyt loppuajaksi sijaisautoksi alle vaihtuu Passat Variant 1,6 TDI DSG. Onhan tuosta se hyöty, että mahtaa aikanaan tuntua taas ärjyltä loikalta kun vaihtaa 1,6 TDI:stä 2,0 TSI:hin...  :)

Ei ihme että vakuutusmaksut nousee kohinalla kun 10kk ajellaan sijaisautolla >:(
ID.3 Business
Golf VIII

JakeS

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.05.14 - klo:19:20
Kyllä kerroin toimituskunnalle nimikkeet ja vetäistiin makkisramppikin  :)

Perinteisin puunauksen suoritin itse mutta varsinainen puunaus lienee tapahtunut Photoshopissa. Myöskään makkisrampin saksanpään tapahtumat eivät ymmärrettävästi päätyneet mainosmediaan, vaan pääosin keskustelujen asiallinen osuus.
No tää on just sitä mitä Suomessa ei kuulemma ole. Kutsutaan nimellä lehdistösensuuri.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Silver

Lainaus käyttäjältä: Audis - 21.05.14 - klo:19:40
Ei ihme että vakuutusmaksut nousee kohinalla kun 10kk ajellaan sijaisautolla >:(

Jäitä hattuun  ;)
Vastapuolen vakuutus korvaa ajot vain max kahdelta viikolta ja siltäkin ajalta vastaavan auton 94 %:sesti (ei siis edes 100 %).
Loput 9,5 kk ajelen työnantajani kustannuksella kuten olisin tehnyt ihan ilman tuota turhaa kolariakin. Koko sijaisautoajalta tietysti maksan verotusarvoa autoedusta sen verran mitä tuosta Passatista nyt pitää maksaa.

Ei tässä voitolle kukaan taida jäädä.. tai minä en ainakaan koe räsän vaihtumista passattiin tai V60:seen minään lottovoittona.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

V-O

Sorry off-topic tähän ketjuun: reilusti vaan putkaa, linnaa ja vankeutta perääanjon aihauttaneelle  >:(

Sillä ne vakuutusmaksut ja niiden korotukset saadaan aisoihin.

sambolo

Vaikka vahingot häviäsi maailmasta ei vakuutusmaksut takuulla halpene. Eiköhän kyse enimmäkseen ahneudesta, eihän ne tappiotakaan tee  ;)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

maher

Lainaus käyttäjältä: Devl - 20.05.14 - klo:10:04
Taitaa kyseessä olla jo legendaarinen Makkis ja Makkisräsä. ;D

Ai se oli makkis - no nyt ymmärrän... ;)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Irene

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 09.05.14 - klo:19:02
Nyt noita räsäsiä on ruvennu pk seudulla näkymään monta päivässä, kaiken näköisillä väreilläkin, vaan ei yhtään keltasta vielä tullu vastaan.

Stadissa ajelee joku onnekas keltaisella combilla. Tänään pääsin kulkemaan sen keulan edestäkin ja teki mieli koskettaa autoa ohimennen, tyydyin vain niksauttamaan niskani sen perään tuijotellessa. Olisi ehkä pitänyt rohkeasti vain ottaa se keltainen väri.

focceristi

Tuo keltainen on rohkean valinta! Samoin vihreä ja varmaan tuo steel graykin. Mutta sopivat erottuvasti RS:ään! Valkiakaan ei ole huono valinta ;) Tsemppiä odotukseen Irene! Hyvää kannattaa odottaa. Mietipä nykyisten tilaajien toimitusaikoja? Ei ole rollossa montaa räsästä näkynyt, harmi.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Peeveli

Alkaa koko värihomma kyllästyttää...Ihan sama mikä väri perskules kunhan se kaara nyt edes sieltä tehtaalta joskus tulisi! Värillä ei ajeta vaan moottorilla. Jos sieltä itsellenikin valkoisen sijasta putkahtaisikin vaikka p-ruskea niin en enää jaksaisi välittää. Kunhan se kone on 2 litraa, benssiini, deeäsgee loodana ja 220 hv 350 Nm. ;D

Voimia myös muille odottajille.

appmas

Kauankos Peeveli on jo odottanut autoa? Valitsemasi valkoinen on hyvä väri ;) nou hätä, mut jos tulee väärä väri sit auton muut hyvät puolet lohduttaa kuten tsi moottori ja ajo-ominaisuudet...yms  8)

-Oksid-

Keltaisesta sen verran (kun edellinen Räsä sattui olemaan sprint yellow) että se on huomattavan helppo löytää esim. isolta parkkialueelta  8) Värinä tosi hyvä ja sattuu Räsään mainiosti. Hirveästi niitä ei ole näkynyt liikenteessä, ei gen 2:sta kuin varsinkaan gen 3:sta (vielä ainakaan).

Itsekin punnitsin keltaisen ja vihreän välillä alussa, sitten konservatiivisuus voitti ja päädyin perinteiseen mustaan. Reilun viikon päästähän värivalinnan oikeellisuuden pääsee livenä sitten toteamaan  8)

Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Peeveli

Eilen näkyi Hämeenlinnassa uusi race blue liftbackkiräsä, jossa ne mahtipontiset 19" Extreme-vanteet. Liekö foorumilaisen? Kyllä täytyy sanoa, että auringonpaisteessa race blue on puhtaana upea väri ja sopii lb:iin todella hyvin. Eli tuolloin peittoaa jonkun valkoisen näyttävyydessä 6-0. Mutta pilvisellä kelillä taas makuuni liian tumma -harmi miten sävy muuttuu niin paljon. Tulomatkalla sitten vanhalla Hämeenlinnantiellä vastaan tuli valkoinen farkkuräsä black-paketilla. Liekö palstalaisen sekin?

Devl

Oulussa näytti olevan punainen Combi RS taksina. Oli poistettu mallimerkinnät edestä ja takaa.

opar

Lainaus käyttäjältä: Irene - 23.05.14 - klo:19:29
Stadissa ajelee joku onnekas keltaisella combilla. Tänään pääsin kulkemaan sen keulan edestäkin ja teki mieli koskettaa autoa ohimennen, tyydyin vain niksauttamaan niskani sen perään tuijotellessa. Olisi ehkä pitänyt rohkeasti vain ottaa se keltainen väri.
Katsoa saa muttei koskea 8)

Olen kyllä erittäin tyytyväinen sekä väriin, että kärryyn muutenkin. Reilut 14 tkm jo rullattu ja vieläkin jaksaa innostaa. Yleensä uusista autoista on hävinnyt parissa viikossa kaikki hohto. Tähän tietysti vaikuttaa myös se, että ei ole varaa parempiin kuin näihin tuulipukuversioihin :P

Pumpeli

Sinne jäi oma 1000km ajettu bensa rs huoltoon kytkimen ja vauhtipyörän vaihtoon :P vauhtipyörä oli tullut mutta kytkin ei...saa nähdä ! Ensin odoteltiin autoa 6,5kk ja nyt sitten odotellaan.että millon saa auton huollosta pois  ;D

focceristi

opar terve! Onkos sulla kuvia laittaa tänne tahi talliin tuosta "tipusta" ;) Ei taida keltasia vielä tallissakaan olla? Mainion rohkea värivalinta, onneksi et varmaan ole ujo ;D ..mutta kuvia ois mukava tiirailla kun ei jaksa stadiin 800km ajaan ja ettimään keltaisia räsäsiä!
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Oculaari

Käytiin perheen kanssa Saksassa. Alkuperäisen suunnitelman mukainen reissu Nürburgringille ei toteutunut, mutta oli RS:llä kiva ajella ihan normaaleja teitäkin. Navigaattorinopeus 160 km/h oli mielestäni tuolla autolla mukavin matkavauhti, jossa melu pysyi kurissa ja matka taittui joutuisasti ja niin kuin itse tykkään moottiritiellä ajaa (aavistuksen muun liikenteen yleistä nopeutta nopeammin). 180-190 km/h kohdalla tuulensuhinat alkavat selvästi jo nousta ja ohittavat rengasmelun pääasiallisena melun lähteenä. 210 km/h jälkeen alkoi tuntua siltä, ettei tätä vauhtia halua pidempää matkaa ylläpitää, kun melu (pääasiassa se tuulensuhina) on jo todella kova ja tärinät voimistuvat, vaikka alusta sinänsä hyvin toimiikin.

Kahdensadan jälkeen vauhdin kerääminen on jo TDI:llä hidasta, nopeus kiihtyy ehkä 1 km/h/s. Matkan huippunopeudeksi taisi tulla joku 218 km/h, mutta mitään absoluuttisia maksiminopeuksia en edes tavoitellut vaan tarkoituksena oli siirtää perhettä paikasta A paikkaan B.

Autokuumeenhan nuo reissut vain tuppaavat nostamaan. Totesin jonkun Audi S6 Avantin todennäköisesti omaan käyttööni "täydelliseksi" autoksi, mutta hintaluokassaan tämä RS on kyllä ajoltaan ja tiloiltaan mainio peli!

Irene

Opar perhana, sinäkö se olit. Stadissa kyllä kuskit kohteliaasti antaa ylittää suojatien.

Tänään tuli taas käytettyä taksia, menomatkalla mersua ja tulomatkalla Skoda Octaviaa. Sitä odotellessa meni myös taksi ohi RS-versiona. On tullut oltua myös uuden bemarin kyydissä ja ajettua sitä. Olen yllättynyt sekä siitä, että Skoda on nykyään (?) suosittu takseina ja toiseksi yllättynyt siitä, etten järin suurta eroa huomaa, olenko Skodan, mersun vai bemarin kyydissä. Jos silmät kiinni niissä istuisi ja pitäisi miettiä mikä merkki on alla niin en erottaisi. Toki olen maallikko autoasioissa, mutta varmasti uusi RS tuntuu luksukselta. Kun nyt joskus saisi sen alleenkin (joulukuun lopussa tilattu).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy