Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

makkis

LainaaJOS kiertäisi 6 vaihteella 6500 rpm  ;D

Voemapula, lastutetaan tai vaihdetaan Siittimet kun niissä on 280 hevoista.

appmas

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.05.14 - klo:20:32
Voemapula, lastutetaan tai vaihdetaan Siittimet kun niissä on 280 hevoista.
:D

appmas

1,8 Tsi ketjussa mainittiin jakopääkettinki onkelmasta...myös joissakin 1,2:ssa sekä 1,4:ssa kettinki murheita näyttää olevan. Uusissa 1,4 tsi:ssä on hihnakone ja kiinnostaisi tietää miksköhän RS:n 2,0 tsi:t ovat edelleen ketjukoneita vai onko liian kallista muuttaa hihnakoneeksi? 

jormajordaani

Keskittääkö  teidän  RäSien  ohjaus kunnolla maantienopeuksissa?
Mulla alla vajaan kuukauden vanha RS III TSI DSG Combi. Se on jäänyt kaartamaan (kumpaankin suuntaan) sekä hiljaisissa että maantievauhdeissa, jos ratista irti päästää silloin kun ei renkaat sojota suoraan eteenpäin. Sinänsä auto ei puolla, suoraankin se kulkee jos vain ratin laittaa ensin suoraan...

Auto kävi tänään huollossa, säätivät pyöränkulmat mutta en kauheasti eroa huomannut (säätivätköhän oikesti, en tajunnut pyytää lukuarvoja..).  Huollossa myös väittivät että III-RäSän ohjaus ei keskitä yhtä voimakkaasti kuin II-RäSän

Alla ensiasennusrenkaina on Potenzat, ja ne paskat ulvoo kuin hyeena (ominaisuus kuulemma, pyöränlaakerit tarkastettiin tänään), en tiedä onko tuo keskittämisen puute osaltaan Potenzojen syytä.

Skoda Octavia III RS TSI DSG Combi

kaide

Lainaus käyttäjältä: jormajordaani - 05.05.14 - klo:22:40
Keskittääkö  teidän  RäSien  ohjaus kunnolla maantienopeuksissa?
Mulla alla vajaan kuukauden vanha RS III TSI DSG Combi. Se on jäänyt kaartamaan (kumpaankin suuntaan) sekä hiljaisissa että maantievauhdeissa, jos ratista irti päästää silloin kun ei renkaat sojota suoraan eteenpäin. Sinänsä auto ei puolla, suoraankin se kulkee jos vain ratin laittaa ensin suoraan...

Auto kävi tänään huollossa, säätivät pyöränkulmat mutta en kauheasti eroa huomannut (säätivätköhän oikesti, en tajunnut pyytää lukuarvoja..).  Huollossa myös väittivät että III-RäSän ohjaus ei keskitä yhtä voimakkaasti kuin II-RäSän

Alla ensiasennusrenkaina on Potenzat, ja ne paskat ulvoo kuin hyeena (ominaisuus kuulemma, pyöränlaakerit tarkastettiin tänään), en tiedä onko tuo keskittämisen puute osaltaan Potenzojen syytä.

Ohjaus sporttimodessa ,keskittää todella napakasti . Ohjaus normimodessa , ei keskitä kunnolla . Toisaalta toi normaalimode on  suunniteltu parturikampaajille muutenkin , on se niin jenkkimallisen kevyt että ei viitsi käyttää muutenkaan .

AH ! Mahtava auto  ;D  , tuntuu vaan provosoivan vähän kaikkia varmaan tuon värin takia
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: appmas - 05.05.14 - klo:22:32
1,8 Tsi ketjussa mainittiin jakopääkettinki onkelmasta...myös joissakin 1,2:ssa sekä 1,4:ssa kettinki murheita näyttää olevan. Uusissa 1,4 tsi:ssä on hihnakone ja kiinnostaisi tietää miksköhän RS:n 2,0 tsi:t ovat edelleen ketjukoneita vai onko liian kallista muuttaa hihnakoneeksi?
1.8 ja 2.0 ovat täysin eri moottoreita kuin pienemmät. Siinä lienee syy siihen, miksi niissä on eri toteutuksia. Isommissa on toki ketju,  mutta tuon uusimman sukupolven moottorissa ei liene kenelläkään ollut ongelmia. Aikaisemmissa toteutuksissa on täysin eri kansi kuin nykyisissä moottoreissa.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: kaide - 05.05.14 - klo:22:47

AH ! Mahtava auto  ;D  , tuntuu vaan provosoivan vähän kaikkia varmaan tuon värin takia
Olen huomannut saman. Tässä yhtenäkin päivänä oli parin amislippisteinin pakko päästä ohi vanhalla
tuunatulla Audilla. Ja vielä kaupunkialueella. Päästelivät sitten kolmenkympin alueella varmaan abaut
80 km/h korotettuun suojatiehen. Sitten kaarsivat läheiselle parkkipaikalle tutkimaan vaurioita... :P

psxgamer

Aamulla puoli ysiltä olikin jo Lahdenväylässä neljä autoa kolaroinut, joista yksi Race Blue räsä Combina. Perään oli joku ajanut ja aika pahastikin, mutta ei Räsä kuskin vika. Toivottavasti ei ollut foorumin väkeä!  ???

maher

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 05.05.14 - klo:20:23
Miten porukkaa saanut ratin "rikki". Itsellä ei mitään ihmeellistä siinä, hyvin pysyy kädessä eikä liukas!

Samaa ihmettelin eilen, tutkin oman ratin ja ihan ehjältä näyttää 5300 km ajon jälkeen... Hyvä ratti! :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

kaide

Lainaus käyttäjältä: maher - 06.05.14 - klo:10:17
Samaa ihmettelin eilen, tutkin oman ratin ja ihan ehjältä näyttää 5300 km ajon jälkeen... Hyvä ratti! :)

Selkis, on siis viallinen satsi liikenteessä. Eipä sitä rattia arkikäytössä saa viikossa sileäksi jos se kunnollista kamaa on
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Silver

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 06.05.14 - klo:09:54
Aamulla puoli ysiltä olikin jo Lahdenväylässä neljä autoa kolaroinut, joista yksi Race Blue räsä Combina. Perään oli joku ajanut ja aika pahastikin, mutta ei Räsä kuskin vika. Toivottavasti ei ollut foorumin väkeä!  ???

Jep, se siitä race blue räsästä (n. 23 tkm)  :(. Onneksi kelleen ei käynyt pahemmin. Mitä nyt itsellä senkka nenästä ja niska hellänä, täytyy käydä työterkkarissa näyttämässä  :-\. Poliisi ratkokoon syyllisyyden, mutta omani sain pysäytettyä ja sitten vain jäin seuraamaan että takana tuleva ei taida olla vielä edes aloittanut jarruttamista.
Nyt kun henkilövahingoilta vältyttiin niin alkaa väkisin vähän kaivelemaan nuo listahintojen nousut ja piiiiiitkä odotusaika. Jos siis vastaavan haluaisin tilalle.
Hinurikuski kun ainakin meinasi, että eiköhän viedä kärry suoraan autovahinkokeskukseen..
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Jyri

Vaikuttaisi selvältä tapaukselta syyllisyyden (syyttömyyden) suhteen, toivotaan että tuo puoli hoituu kohtuu vaivalla.

Onneksi ei käynyt mitään pahempaa, vaikka kyllähän tuo tilanne silti on todella kurja, tsemppiä!

psxgamer

No onpas tosi kurja juttu, jos menee käytännössä lunastukseen. Ei varmasti 8-9kk odotusajat nappaa yhtään. Katsoinkin ohi ajaessa, että takapelteihin tullut pusu ei ollut mikään hienovarainen, vaan ihan kunnon rytinä.

Aika täynnä liikennettä nelostie tänään oli ja ennen tuota onnettomuuspaikkaa jouduin itsekin jarruttamaan aika kovaa kun liikenne yhtäkkiä menikin hetkeksi jopa pysähdykiin. Sääli että turvaväli ja tarkkaavaisuus on monella aamuruuhkassa hakusessa...

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 06.05.14 - klo:13:13
Sääli että turvaväli ja tarkkaavaisuus on monella aamuruuhkassa hakusessa...

Ikävämpi juttu tosiaan, mutta pääasia on, että henkilövahinkoja ei tullut. Se on täällä PK-seudulla ainakin aika hiton hankalaa pitää turvaväliä yllä, kun aina siihen joku kullinaama puikkaa väliin. Ei paljon hyödytä etäisyyden pito, kun eteen tulee aina uusi auto ja väli tippuu puoleen. Muutenkin, vilkun käyttäminen on nykyään ylivoimaisen vaikeaa. Työmatkaliikenteessä näkee kyllä jos jonkinlaista suharia, joille voisi surutta tarjota suoraan bussikorttia käteeen ja laittaa auton paalaimeen.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Silver - 06.05.14 - klo:11:32

Hinurikuski kun ainakin meinasi, että eiköhän viedä kärry suoraan autovahinkokeskukseen..

Harmi että tällainen sattui kohdallesi, mutta hyvä että pelkän hinurin palveluilla kuitenkin ilmeisesti selvittiin.

Oliko mikään ennakoiva turvajärjestelmä tms. sattumalta käytössä tässä tilanteessa? Jos kyseessä oli siis "normaali" liikennevirran äkillinen hidastuminen motarilla. Tai enhän minä noiden varusteiden toiminnasta tiedä, mutta ajattelin että eikös Räsään ole kaikkea apulaitetta nykyisin tyrkyllä...?
Octavia III RS TDI

ram1

Lainaus käyttäjältä: Silver - 06.05.14 - klo:11:32
Jep, se siitä race blue räsästä (n. 23 tkm)  :(. Onneksi kelleen ei käynyt pahemmin. Mitä nyt itsellä senkka nenästä ja niska hellänä, täytyy käydä työterkkarissa näyttämässä  :-\. Poliisi ratkokoon syyllisyyden, mutta omani sain pysäytettyä ja sitten vain jäin seuraamaan että takana tuleva ei taida olla vielä edes aloittanut jarruttamista.
Nyt kun henkilövahingoilta vältyttiin niin alkaa väkisin vähän kaivelemaan nuo listahintojen nousut ja piiiiiitkä odotusaika. Jos siis vastaavan haluaisin tilalle.
Hinurikuski kun ainakin meinasi, että eiköhän viedä kärry suoraan autovahinkokeskukseen..
Harmi homma tosiaan.Sulla kuitenkin kaskon kautta uusarvolunastus, joten tuolla listahinnan nousulla ei sinänsä PITÃ,,ISI olla väliä.Vaan tavallaan siinä pitäisi jopa jäädä ns. voitolle, jos olet itse saanut halvemmalla ja hyvillä alennuksilla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Flat

Onko RS mallissa itse asiasssa vain yksi pakoputki ja oikean pulen putkenpää on vain hämäystä ? Ihmettelin liikennevaloissa erästä taksi RS:ää kun sen vasen pakoputki oli nokeentunut ja oikea ei. Tarkemmin tiiraillessani en huomannut oiken putkenpään sisällä pakoputkea eikä myöskään äänenvaimennuspönttöä näkynyt alapuolella ? Vai oliko tuo joku itse rakennettu RS replica ?

Sokota09

Taisi olla kyseessä diesel RäSä, bensakoneessa putket yltävät molemmille puolille, mutta dieselissä ei.

Silver

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.05.14 - klo:20:42
Harmi homma tosiaan.Sulla kuitenkin kaskon kautta uusarvolunastus, joten tuolla listahinnan nousulla ei sinänsä PITÃ,,ISI olla väliä.Vaan tavallaan siinä pitäisi jopa jäädä ns. voitolle, jos olet itse saanut halvemmalla ja hyvillä alennuksilla.

Kiitoksia kaikille sympatioista, kyllähän se siipi on vähän maassa eilisen johdosta. Kävin eilen iltapäivällä noutamassa autosta loput omat tavarani ja tutkailin siinä pihalla tarkemmin noita vaurioita. Pahaltahan ne näyttivät; peräpää rypyssä V:n muotoisena aina puoleen väliin varapyöräkoteloa, vasemman puolen kyljessä "takalokasuoja" oli painunut ylhäältä kiinni takaoveen eli rakoa ei oven välissä ei enää ollut. Peräänajajalla oli massaylivoima sekä pisteenä i:n päälle sellainen mini-karjapuskuri ajovalojen välissä. Siksi räsä näyttää kuin sillä olisi pakitettu 70 km/h päin suurta petäjää. Etupäästä myös ainakin kaikki muoviosat rikki koska peräosuman jälkeen paiskauduin voimalla edellä seisoneeseen ajoneuvoon.
Jostain olin lukevinani että uuden octavian painon säästössä on auttanut suurlujuusteräksen käyttö, ja toisaalta oli lukevinani että sen muokkaaminen esim kolaritapauksessa olisi huomattavasti vaikeampaa kuin ns. tavallisen koriteräksen? Tiedä sitten, mutta uskoisin että ei tule autoa enää tuosta räsästäni.
(toivottavasti kukaan ei tule minulle vähään aikaan kehuskelemaan, että city maastureista näkee hyvin liikennettä ja pystyy paremmin ennakoimaan jonon pysähtymisen kun näkee edessä ajavien yli...  Eilinen kuski ei nähnyt tai sitten touhusi ajaessaan ihan jotain muuta) 

Se tässä harmittaa kun kyseessä on leasing auto ja meillä töissä autosääntö perustuu ovh hankintahintarajaan. Ja kun räsän hinnat ovat tässä välillä nousseet niin uutta vastaavaa tilatessa joutuisin jättämään mieluisia varusteita valitsematta. Vastaavasta joutuisin jättämään pois esim erikoisvärin ja performance mode selectionin. Lisäksi kävin eilen vielä Metroautossa kyselemässä Realistista odotusaikaa uudelle räsälle: 8-9 kk..
No pikku juttujahan nuo ovat, niskat jäykkänä mutta muuten terveenä, ei pitäisi valittaa  :).

Jätän tämän kolaritapauksen ruotimisen osaltani tähän. Tulevasta lunastus- tai korjauspäätöksestä voin laittaa viestiä, jos ajattelen sillä olevan kiinnostusta tai muuta lisäarvoa foorumilaisille.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Devl

Lainaus käyttäjältä: Silver - 07.05.14 - klo:09:27
Kiitoksia kaikille sympatioista, kyllähän se siipi on vähän maassa eilisen johdosta. Kävin eilen iltapäivällä noutamassa autosta loput omat tavarani ja tutkailin siinä pihalla tarkemmin noita vaurioita. Pahaltahan ne näyttivät; peräpää rypyssä V:n muotoisena aina puoleen väliin varapyöräkoteloa, vasemman puolen kyljessä "takalokasuoja" oli painunut ylhäältä kiinni takaoveen eli rakoa ei oven välissä ei enää ollut. Peräänajajalla oli massaylivoima sekä pisteenä i:n päälle sellainen mini-karjapuskuri ajovalojen välissä. Siksi räsä näyttää kuin sillä olisi pakitettu 70 km/h päin suurta petäjää. Etupäästä myös ainakin kaikki muoviosat rikki koska peräosuman jälkeen paiskauduin voimalla edellä seisoneeseen ajoneuvoon.
Jostain olin lukevinani että uuden octavian painon säästössä on auttanut suurlujuusteräksen käyttö, ja toisaalta oli lukevinani että sen muokkaaminen esim kolaritapauksessa olisi huomattavasti vaikeampaa kuin ns. tavallisen koriteräksen? Tiedä sitten, mutta uskoisin että ei tule autoa enää tuosta räsästäni.
(toivottavasti kukaan ei tule minulle vähään aikaan kehuskelemaan, että city maastureista näkee hyvin liikennettä ja pystyy paremmin ennakoimaan jonon pysähtymisen kun näkee edessä ajavien yli...  Eilinen kuski ei nähnyt tai sitten touhusi ajaessaan ihan jotain muuta) 

Se tässä harmittaa kun kyseessä on leasing auto ja meillä töissä autosääntö perustuu ovh hankintahintarajaan. Ja kun räsän hinnat ovat tässä välillä nousseet niin uutta vastaavaa tilatessa joutuisin jättämään mieluisia varusteita valitsematta. Vastaavasta joutuisin jättämään pois esim erikoisvärin ja performance mode selectionin. Lisäksi kävin eilen vielä Metroautossa kyselemässä Realistista odotusaikaa uudelle räsälle: 8-9 kk..
No pikku juttujahan nuo ovat, niskat jäykkänä mutta muuten terveenä, ei pitäisi valittaa  :).

Jätän tämän kolaritapauksen ruotimisen osaltani tähän. Tulevasta lunastus- tai korjauspäätöksestä voin laittaa viestiä, jos ajattelen sillä olevan kiinnostusta tai muuta lisäarvoa foorumilaisille.
Harmi juttu. Pääasia että ukko on kunnossa!

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Silver - 07.05.14 - klo:09:27
No pikku juttujahan nuo ovat, niskat jäykkänä mutta muuten terveenä, ei pitäisi valittaa  :).

Aivan näin! Autoja tulee ja menee, mutta kunnon mällissä menee terveys - eikä palaa. Ole iloinen, että istuit uudessa ja turvallisessa autossa, jossain 20 v vanhassa peltoroiskussa olis käyny huonosti.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 07.05.14 - klo:11:35
Ole iloinen, että istuit uudessa ja turvallisessa autossa, jossain 20 v vanhassa peltoroiskussa olis käyny huonosti.

Juuri tätä itsekin mietin, eiköhän uusi Ocu ole erinomainen "valinta" kolariautoksi. Uusi auto teki yhden tärkeistä tehtävistään: oli turvallinen.
Octavia III RS TDI

Atro

Tästä ikävästä tapauksesta muistui mieleeni kun joskus katselin varusteluetteloa varuste nimeltä WOKS-pääntuet (Whiplash Optimized Front Head Restrains) joka näyttää RS:stä puuttuvan, ilmeisesti koska sporttipenkki on yhtä puuta selkänojan kanssa.

Huonosti tuntuu netistä tästä tietoa löytyvän mutta kyseessä on ilmeisesti tämä Volkswagenin keksintö jossa ajatus on vähentää loukkaantumisriskiä peräänajoissa:

http://en.volkswagen.com/en/innovation-and-technology/technical-glossary/kopfstuetzen.html

mvaisto

Lainaus käyttäjältä: kaide - 04.05.14 - klo:15:33
Onkos tuosta yksilöstä kulunut ratti kuinka sileäksi ? Sitä ainakin on pyöritetty  :P Itsellä 10 päivää ja 1800 km takana ja ratti on klo 10 ja klo 2 kohdalta sileä sen reikä"nahan" osalta.  Onkohan nyt tullut joku sekundasatsi ratteja ?
Ratti tuntuu kyllä oikein hyvältä ja uudelta kaiken sen veivaamisen jälkeenkin. Ainoa asia mikä hieman tökkii on tuo Columbus -navigointi,joka ei meinaa välillä löytää satelliittisignaalia. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Octavist

Onkos muilla tuo front assist aktivoitunut liian herkästi? Itselläni on nyt tehnyt pari hätäjarrutusta, hidastetöyssyn kohdalla.
Eli jarrut lukkoon vaikka on itse käyttänyt kaasua ja jarrua noin 10 km/h nopeudessa. Samalla syttyy punainen varoitus koko näyttöön.

Auto on kyllä nyt muutaman sentin matalampi H&R jousien vaihdon jälkeen mutta alkoi tehdä samassa paikassa tuota vasta, kun oli pari viikkoa olleet jouset vaihdettuina. Voipi tietty olla, että keula on nyt tullut sen sentin alemmas tuon parin viikon aikana.
Tuotahan ilmeisesti pystyy huollossa säätämään mutta varmaan laittavat nyt sen tuon madalluksen piikkiin ja kirjoittavat jonkinlaisen hintalapun.
Ja saattavat jopa olla oikeassakin.   :)

Jyri

^Ilmeisesti tutkaa ei säädetty jousien vaihdon yhteydessä?

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.05.14 - klo:00:14
^Ilmeisesti tutkaa ei säädetty jousien vaihdon yhteydessä?

Ei. Täytyypä varmaan käydä säädättämässä. En uskonut tuon olevan noin herkkä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 08.05.14 - klo:00:50
Ei. Täytyypä varmaan käydä säädättämässä. En uskonut tuon olevan noin herkkä.


En ole kenenkään kuullut säädättäneen tuota madalluksen jälkeen...

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 08.05.14 - klo:00:50
Ei. Täytyypä varmaan käydä säädättämässä. En uskonut tuon olevan noin herkkä.

Ei varmasti johdu H&R:n parin sentin madalluksesta tuo homma.
Jotain muuta häiriötä siellä autossa on.
Tottakai ne voi huollossa sanoa että: "joo, madalluksen takia ei toimi, ala maksaa lasku"

Koska jos se johtus madalluksesta, mulla ois varmasti sama homma ku on madallettu vielä pari senttiä enemmän.
Ja ei koskettu tutkaan madalluksen jälkeen.

Octavist

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 08.05.14 - klo:10:27
Ei varmasti johdu H&R:n parin sentin madalluksesta tuo homma.
Jotain muuta häiriötä siellä autossa on.
Tottakai ne voi huollossa sanoa että: "joo, madalluksen takia ei toimi, ala maksaa lasku"

Koska jos se johtus madalluksesta, mulla ois varmasti sama homma ku on madallettu vielä pari senttiä enemmän.
Ja ei koskettu tutkaan madalluksen jälkeen.

Varasin huoltoon ajan parin viikon päähän niin tsekkaavat asian. Itsellänikin fiilis ettei ole kyllä tuosta madalluksesta kiinni sillä eihän se saa missään tilanteessa maata peilata se tutka. Ja yksi mikä ihmetyttää niin manuaalin mukaan tuon pitäisi antaa jotain ennakkovaroitusta kuljettajalle ja sitten jos teet jarrutuksen tai ohjausliikkeen niin tuo front assist hätäjarrutus peruuntuu. Nyt se tosiaan lyö suoraan jarrut lukkoon ja punainen logo ruutuun. Eilen kun osasin tuota odottaa tuossa yhdessä korokekohdassa niin löin heti kaasua mutta silti se vaan piti sinnikkääti jarrut pohjassa ja sammutti moottorin. Joutui takanatulevalle naapurille hieman selittelemään ettei ole kännissä tai mitään, kun voi tuollainen äkkijarrutus takanatulevan silmään näyttää melkoisen oudolta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy