Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

darthjysky

Vajaa 9000km nyt mittarissa TSI manuaali LB Dunlop Sport Maxx RT 17" alla.

On se makee peli ajella. Yllätti etenki monttusella hiekkatiellä mite hauskaa oli aiempii autoihi verrattaessa kovasta alustasta huolimatta. Oikeastaan ehkä jopa sen vuoksi.

Asfaltilla huomannu tietyissä oloissa et perä olis pikkasen kevyt. Pitäs lähtee kyllä radalle jotta vois tutustua lisää.

Nykysin huomaa haluavansa ajaa paljon enemmin.

Edit: Dunlopeilla tosiaan vasta paritonnia matkaa, ei sentää 9000km pelkästään niillä.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 29.04.14 - klo:11:15
Nykysin huomaa haluavansa ajaa paljon enemmin.
Saman olen huomannut itsekin, oikein mielellään tulee lähdettyä "käymään" jossakin, vaikka ei olisi edes oikeasti tarvetta.

Kotipirtti

Olen tyytyväinen autoon kaiken kaikkiaan varsinkin hintaan nähden. MQB rakenne on hyvä ja tämä RS alusta juuri sopivan jämäkkä. Olen nyt ajanut n. 7500 km, kaikki kesäkumeill, 225/40/18 sport contact 2. Sisämelu positiivinen yllätys. Erittäin leppoisa ajaa matkaa kun menee suoraan eikä edes urat vie autoa, saati tuuli. Jotenkin laadukas fiilis autossa sisällä, vain jotkut materiaalit hieman pistää silmään mutta pikkujuttuja.

Tdi dsg ihan hyvä kombo, voimaa on riittävästi. Vaihteisto ei ihan aina lue ajatuksia. On hyvä mutta ei niin hyvä kuin uusi BMW 8 lovinen. Pikkumurheet olleet samat kuin monella muullakin.

Tykkään ulkonäöstä, challenge toimii pohjamaalin harmaan kanssa.

Peeveli

Kiva kuulla että tykkäätte räsistänne edelleen. Vakaa ajettavuus on kyllä itselleni jatkossa ehdoton must, sen verran on edelleen kesärenkainkin tässä nykyisessä hoipertelua (hyvin vähän, mutta sitä esiintyy eli ohjaustehostin "kuolee" jolloin suuntavakaus onnahtelee ja sivutuulikin tuntuu hitusen kesärenkainkin), ja kulkuakin pitää olla (nykyisen hengitystä ahdistaa tositoimissa kuten koleerisella astmaatikolla; johtuu varmasti osaksi pienestä kuutiomäärästä johon ei tepsi täysin edes föönikään).

Vaan hitto kun se odottavan aika on pitkä! :(

appmas

7200 km ajettu, kesärenkailla ajettu vasta 500km...mutta eron kitkoihin ajettavuudessa huomaa selvästi, auto menee kuin juna ja ohjaus on todella hyvä maantiellä sekä mutkatiellä! Kesärenkaissa on huomattavasti parempi pito, kuivalla kelillä rampilla on hauska painaa kaasua...voimaa löytyy!! Ei tässä autossa ole pahaa moitittavaa.....he jotka ovat tilanneet TSI:n DSG-lootalla, eivät tule pettymään  :D En tiedä olisiko manuaali sen parempi, saattaa olla urheilullisempi mutta DSG:n helppous houkuttaa ja ACC toimii kuin ajatus DSG:n kanssa.
Yritin keksiä jotain moitittavaa.....no lampun pesimen kansi irvistää käytön jälkeen, siinä kaikki tähän menneessä :D

maher

Vakaa ja jämäkän oloinen on, kulkee suoraan. ACC DSG:n kaverina toimiva ja ajoa helpottava. Lasien tummennokset ehkä vähän laimeat, mutta ei pakota kuitenkaan ainakaan välittömästi tummennuttamaan.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Remmiahdin

Oma auto haettu tänään  :) Jämäkkä peli ajaa. Pitkästä aika virne naamalla autolla ajaessa.
Yleensä minulla ko. virne löytyy tonnisen gixerin satulassa. Eteenpäin on menty II räsäsestä.

200km takana ja huomenna todella paljon lisää  8)

focceristi

Onnea autosta! Vielähän näitä räsiä joillekin tulee! Mikäs oli väritys? Muillekin erityisesti näiden harvinaisimpien värien omistajille. Steel Gray, Sprint Yellow jne. Laittakaa ihmeessä talliin ja kuvia reilusti mukaan ;) Ois mukava näitäkin nähdä+kokemuksia kaikkineen.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

gunkku

Omassa RS Tsi 2.0 man combissa paukahti juuri 10 000km mittariin. Matkasta ehkä 1500km ajettu kesäkumein 225/40/18 Contin Sport Contact 2 renkaat. Yllättävän hiljainen tuo on noilla 18" kiekoilla. Joskus aiemmin natisin siitä ettei subbarista tuu mitään, mutta jotenkin se on itselläkin nyt herkistynyt. Anyway kesällä on projektina kuitenkin Jyrin malliin tehdä oikea subbanen omalla vahvistimella sinne kontin laitaan.

S_C

Nyt on koeajettu RäSä ja jäi hyvä mieli siitä. Laitan tilausta parin kuukauden sisällä että saisi ensivuodeksi uuden auton alle.
Plussat:
- hinta-laatu suhde kohdillaan
- tehot (vanhaan riisikippoon verrattuna)
- isot tilat perhe käyttöön
- lisä varusteet edulliset hinnat

Miinus
- rengas melu , mutta ei ollut haittaava

Pitkän pohdinnan ja vertailun jälkeen RäSä oli ylivoimain suosikkini vertailussa, jota tuosta hinta luokasta löytyy. Vaikka hinta on yli alkuperäisen butjetin. Sitä vaan ei tahdo ajaa ihan tavis autolla vaan haluu sitä vähän sportisempaa meno peliä alle poiketen tavallisesta massasta.
Vaimokin ihastui ulko näköön (mikä on kuulemma tärkein ominaisuus autossa)
Palstaa jo pitkän aikaa lukeneena ja nyt eka kertaa kirjoitan tänne kun ensimmäistä  VAG-konsermin autoa ostamassa. Paljon hyviä ideoita löytää näiltä palstoilta.
BMW 535D LCI E60 ///M-Sport 330/700

Ex- Skoda Octavia RS -14 TSI man LB Candy White

Klasu81

Reilut 8000km nyt mittarissa omassa Räsässä ja oikein tyytyväinen on saanut olla.
Ei ole omalle kohdalle sattunut vikavalo showta.
Ainoita "vikoja" on repsikan ovenkahvan jäykkyys ja ajovalojen pesimien kansien jääminen auki.

Cantoniin olen ollut ihan tyytyväinen kunhan sain säädöt kohdilleen ja kajarit ajettua sisään.

Rengasmelu 225/40R18 Contin Sport Contact 2:lla on hyvinkin siedettävä, kun vertaa edelliseen 2-koppaiseen Räsään saman kokoisilla renkailla. 225/45R17 Nokian R2:lla meni kuin sukkasillaan.
Bad company corrupts good morals

S_C

Oli päivitetty eilen skoda hinnastoa ja oli tullut L&K valikoimaan. Lisävaruste listalle oli tullut RäSään sähkösäädettävät penkit ja Winter Pack (webasto,lämmitettävä etuikkuna ja lämmitetyt takapenkit). Noi muutokset ainakin huomasin aluksi.
BMW 535D LCI E60 ///M-Sport 330/700

Ex- Skoda Octavia RS -14 TSI man LB Candy White

Jyri

Voi pahus, ensimmäinen muutos joka oikeasti harmittaa, nuo sähköpenkit olisin halunnut, arghh!

Hensu

Laitanpa itsekin pari kommenttia.

Sama harmitus mitä Jyrillä eli sähköpenkit saisi olla, emäntä on selvästi pienempi kuin itse niin se jatkuva jakkaran siirtorumba on ärsyttävää. Mut autosta tykkään kyllä, eihän tuo mikään ohjus ole, mutta pääsee kyllä tarvittaessa ohikin. Mulla siis DSG TDI. 18" renkaat on ihan mukavat ajaa, en kyllä kaipaa madallusta tai isompia vanteita vaikka ulkonäkö voisi siitä tykätä. Canton on ollut riittävä äänimaailman osalta.

Sokota09

Olivatko RS:n hinta nousseet tässä uudessa hinnastossa, vai olivatko ainoat lisäykset L&K mallin hinnat? Briteissä, RS:n hinta oli noussut £400.

zobuli

Meinaa kuume alkaa nostamaan päätään juuri kun sen on vaivoin saanut taltutettua. Sähköpenkit (muistipaikoilla?), Winter packet ja uusi ratti.... Aijai, entistä vaikeampi vastustaa Räsää!
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

maher

Lainaus käyttäjältä: S_C - 01.05.14 - klo:16:56
Oli päivitetty eilen skoda hinnastoa ja oli tullut L&K valikoimaan. Lisävaruste listalle oli tullut RäSään sähkösäädettävät penkit ja Winter Pack (webasto,lämmitettävä etuikkuna ja lämmitetyt takapenkit). Noi muutokset ainakin huomasin aluksi.

Aina jotain lisäparannusta kehitellään..ei voisi ostaa autoakaan milloinkaan, koska aina tulee parempi tai paranneltu malli... ;) Sähköpenkit vois olla jees, mutta ilmankin pärjää ja hintaahan se taas myös nostaa.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

maher

Lainaus käyttäjältä: Klasu81 - 30.04.14 - klo:23:18
Reilut 8000km nyt mittarissa omassa Räsässä ja oikein tyytyväinen on saanut olla.
Ei ole omalle kohdalle sattunut vikavalo showta.
Ainoita "vikoja" on repsikan ovenkahvan jäykkyys ja ajovalojen pesimien kansien jääminen auki.

Tuo repsikan oven jäykkyys ilmeisesti yleisempikin vika? Itsellä samoin huomattavan jäykkää on sen oven avaaminen.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: maher - 02.05.14 - klo:10:46
Tuo repsikan oven jäykkyys ilmeisesti yleisempikin vika? Itsellä samoin huomattavan jäykkää on sen oven avaaminen.

Juu, täälläkin ollut monella. Helposti korjattava vika. Heittäävät uudet rasvat vaa välii, sen jälkee ei oo ongelmia ollu
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

appmas

Räsässä on muuten aika tarkka nopeusmittari, piti polttaa karstaa pois ko hissukseen on ajettu viime aikoina....mittarin mukaan meni 220 ja gps näytti 213,5!

voipa

Pongasin tänään Kangasalan Ruutanassa mustan LB-räsän, ilmeisesti antrasiittivanteilla. Eipä hassumman näköinen peli sekään.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

mvaisto

Lainaus käyttäjältä: kaide - 12.04.14 - klo:20:32
Huhhuh . Ihmettelen jos joku ostaa auton joka on saanut todistettavasti 14tkm pelkkää kenkää  . Ai Ai ... oma " makkisräsä" on luovutushuoltoa vaille näpeissä ...

Auts! Olisi pitänyt tutustua tähän palstaan aiemmin. Satuin hankkimaan tuon kyseisen yksilön vailla parempaa tietoa. Mitäs en malttanut odottaa pari viikkoa aiemmin tilaamaani Rs:ää. No, siinä on jollekin lokakuun paikkeilla maukas valkoinen yksilö Veho Olarissa tarjolla. No, ensimmäistä kertaa rs alla ja täytyy sanoa, että hieno peli!

makkis

LainaaRäsässä on muuten aika tarkka nopeusmittari

Niin on, mulla oli GPS nopeus saksanreissulla 249 ja mittarissa oli tuossa vaiheessa ehkä sen viisarin yli 260. Tasamaalla muuten varat oli sitten siinä.

Suomessa mitä olen katsellut niin GPS 83 on mittarissa 85 ja GPS 103 on mittarissa 105 eli ei passaa ajella "kympin yli" mittarivauhteja tai ainakin huomautuksia tulennee postissa. Mitenkähän tuo ero muuten kasvaa kuitenkin tuonne huippunopeuteen mentäessä? Ohjelmointiasia, tietoinen vai tiedostamaton?

kaide

Lainaus käyttäjältä: mvaisto - 03.05.14 - klo:16:25
Auts! Olisi pitänyt tutustua tähän palstaan aiemmin. Satuin hankkimaan tuon kyseisen yksilön vailla parempaa tietoa. Mitäs en malttanut odottaa pari viikkoa aiemmin tilaamaani Rs:ää. No, siinä on jollekin lokakuun paikkeilla maukas valkoinen yksilö Veho Olarissa tarjolla. No, ensimmäistä kertaa rs alla ja täytyy sanoa, että hieno peli!

Onkos tuosta yksilöstä kulunut ratti kuinka sileäksi ? Sitä ainakin on pyöritetty  :P Itsellä 10 päivää ja 1800 km takana ja ratti on klo 10 ja klo 2 kohdalta sileä sen reikä"nahan" osalta.  Onkohan nyt tullut joku sekundasatsi ratteja ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

GTI

Rattia ihmetellyt itsekkin.Hyvän näköinen ,kokoinen ja paksuus hyvä.Ratti tuntuu liukkaalta ja "muoviselta"onkohan nahkaa ollenkaan?

maher

#5125
Lainaus käyttäjältä: makkis - 03.05.14 - klo:17:31
Suomessa mitä olen katsellut niin GPS 83 on mittarissa 85 ja GPS 103 on mittarissa 105 eli ei passaa ajella "kympin yli" mittarivauhteja tai ainakin huomautuksia tulennee postissa. Mitenkähän tuo ero muuten kasvaa kuitenkin tuonne huippunopeuteen mentäessä? Ohjelmointiasia, tietoinen vai tiedostamaton?

Renkaat ja tuumakoko tietty vaikuttaa asiaan, mutta mulla GPS 85-86 - mittarissa 90. GPS 105-106 - mittarissa 110. 120-nopeusrajoitusalueella mittariin voi laittaa 130. Ei ole tolpat välähdelleet ;)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Kotipirtti

Ohjauksesta: on kehuttu aika paljon ja kyllä siinä paljon hyvää onkin. Erittäin suuntavakaa ja kiva ajaa matkaa. Ja nopeahan se on eli on mukava kun ei tarvi kääntää rattia niin paljon kuin perinteisesti. Mutta, tunto ei kyllä ole luonnollinen vaan sähkötehosteisen keinotekoinen. Tarkkakin se on mutta jotenkin jää sellainen olo että auto ei lähde "leikkaamaan" kurviin vaan ikäänkuin nojaa koko kyljellään ulkokaarteeseen päin. Olen pahoillani mutta taas vertailukohtana on se eräs kolmikirjaiminen ajamisen iloa tuottava perheauto vuodelta 2006. Siinä 17 vanteet, räsässä 18. Mutta suoralla tiellä Skoda vie pelin selvästi. On rentouttava ajaa pitkää matkaa kun baijerilaisella urat vie ihan eri tavalla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 05.05.14 - klo:19:06
On rentouttava ajaa pitkää matkaa kun baijerilaisella urat vie ihan eri tavalla.

Maaliskuussa oli koeajossa uusi BMW 2-coupe. Oli oikein häiritsevää tuo urien perässä juoksu. Mainittuani siitä myyjälle vertauksena Sciroccoon ei sanonut mitään.

bro2

Oma Räsä kävi tänään autoliikkeessä ohjelmiston päivityksessä.
Viime viikolla tuli soitto, että maahantuoja kutsuu päivitykseen, kaasupolkimessa ilmeisesti jotain vaaraa jumittaa tai vastaavaa.

Onko muille tullut samaa kutsua tai tietoa tarkemmin mitä tuossa tehdään?
Itse en tarkemmin tajunnut kysellä käyttäessä, eipä sillä kait mitään merkitystä, tai kummempaa kuin vaan päivitys.


Autoon edelleen erittäin tyytyväinen, nyt n. 9000km takana. Ei mitään ongelmia ollut (perus pesurin jumitus ainoa).
Skoda Octavia RS plug-in hybrid 2021
VW Polo R WRC 2014

Ex: Octavia III RS TDI DSG Liftback

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: maher - 05.05.14 - klo:08:51
Renkaat ja tuumakoko tietty vaikuttaa asiaan, mutta mulla GPS 85-86 - mittarissa 90. GPS 105-106 - mittarissa 110. 120-nopeusrajoitusalueella mittariin voi laittaa 130. Ei ole tolpat välähdelleet ;)

Samaa täällä. 100 mittarissa n 95-96 gps, 17'' 225/45 renkaat. 130 mittarissa n 125 gps. 215 mittarissa n 208-209 gps.
50 mittarissa gps 48-49. On lähellä rajoitinta 5600 rpm kun gps näyttää 249-250 kmh, mittari n 260 kuten makkis totesi, eipä tasaisella jaksa enempää. Varaa olisi manuaalilla sinne 290 kmh saakka, JOS kiertäisi 6 vaihteella 6500 rpm  ;D

Miten porukkaa saanut ratin "rikki". Itsellä ei mitään ihmeellistä siinä, hyvin pysyy kädessä eikä liukas!
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy