Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Anthracite Grey - 15.04.14 - klo:22:18
Todella magee auto, kateeksi käy kaikkia omistajia. Itseänikin houkuttaisi, mutta nykyisellä Oculla kun on ajettu vain 25tkm... pitää kait vielä odotella.

Pyydä vaan tarjouksia ympäri maata; mailin liitteeksi vaan pari valokuvaa nykyisestäsi ja tarkka selostus tekstinä. Siitä se lähtee. ;) Omallani oli ajettu vasta reilut 2000 km kun tein räsä-tilauksen. ;D

Anthracite Grey

No joo, on sitä näköjään tuoreempiakin autoja vaihdettu.. :) Ja jos vertaa sinun 2000km ajettuun.... omanihan on täysin loppuunajettu.  ;) Kait sitä jossain välissä tarvitsee kysyä tarjous, tietääpähän mikä olisi väliraha.

Peeveli

Ajoiko Jyri tänään valkoisella Räsällään Kauniaisten keskustaan ennen puoltapäivää, sen rautatieaseman viereisen "tunnelin" kautta? Kovin oli tutun näköinen tuning-etumaski. :)

Eilen bongasin samalla matkalla sekä steel gray farkun että valkoisen liftbackin. Molemmat Gemineilllä ja Black-packilla.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 18.04.14 - klo:16:17
Ajoiko Jyri tänään valkoisella Räsällään Kauniaisten keskustaan ennen puoltapäivää, sen rautatieaseman viereisen "tunnelin" kautta? Kovin oli tutun näköinen tuning-etumaski. :)
Hyvin todennäköisesti se olin minä, matkalla American Car Show:hun, jossa nytkin olen omalla ständillä.

Japoff

Eilen tuli Raisiossa vastaan keltainen LB mustalla maskilla , oli se hieno  :P
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

SkootaRS

Lainaus käyttäjältä: jormajordaani - 13.04.14 - klo:11:27
Uusi RS TSI Combi alla. Muuten mainio peli mutta rengasmelu ärsyttää.

Ensiasennusrenkaiksi tuli Bridgestone Potenza 225/40R18 92Y, ja ne mielestäni
pitää ujeltavaa ääntä. En ole varma  tuleeko ääni itse renkaista vai resonoiko auton korissa jokin. Ujellus on vakiotaajuinen nopeudesta riippumatta, tienpinnan laatu vaikuttaa ujelluksen voimakkuuteen.

Rengaspaineina oli 2.6, laskin 2.4:aan mutta ei merkittävää vaikutusta.
En tiedä pitäisikö ujelluksen pienentyä sitä mukaa kun maileja tulee lisää mittariin.

Olisko  Espoo/Hki/Vantaa alueella Combi RäSä kuskia Continental SportContact 225/40R18 kesärenkahilla jota kiinnostaisi tehdä rengasmeluvertailua Potenzojen kanssa?
Jos meluero on merkittävä niin taidan hommata Contit.

Itselleni myös tuli esiasennusrenkaina noi hemmetin Potenzat. Ei ne ujella, mutta ovat kyllä melkoisen äänekkäät renkaat. Toivomuslistalla oli Contit, mutta arpa ei tällä kerta suosinut. Toivotaan, että ääni edes vähän hiljenee, kun ajoa kertyy vähän enemmän ja säät lämpiää.

splitxyz

Dunlop Sportmaxx RT 225/45/17 renkaat ovat hiljaisempia nyt kun lämpötila ollut 20 C tietämillä kuten olettaa saattaa. Paineet 2.6-2,7 luokkaa. Niillä ajettu n 1000 km . Mazdassa 215/45/18 Bridgestone Potenza RE050 ja ei pidä pahaa ääntä vaikka renkaissa vajaa 3 baria. Polossa samat renkaat, mutta rengaskoko 215/40/17 ja myös suhteellisen hiljaiset (2.5).   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Härkönen

Nopeaa vastausta kaivataan.

Minkä hintainen oli Skodaan tehdasasenteinen vetokoukku?

Jukikyy

#5078
Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 22.04.14 - klo:11:01
Nopeaa vastausta kaivataan.

Minkä hintainen oli Skodaan tehdasasenteinen vetokoukku?

510â,¬ + verot eli 675â,¬.

Aanold

Tähän mielipidekyssäri:

Mitkäs olisivat pakolliset varusteet tähän jos pitäisi ajatella tätä liisarin kannalta? Karkeasti voi laskea että 500e veroton on 10e/kk lisää 3v/60tkm -sopparilla. Lähtöhinta RS TDI Combi olisi minulla 485e/kk, tuohon lisävarusteet päälle. Paljonko pitäisi laittaa? :)

kaide

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 22.04.14 - klo:13:28
Tähän mielipidekyssäri:

Mitkäs olisivat pakolliset varusteet tähän jos pitäisi ajatella tätä liisarin kannalta? Karkeasti voi laskea että 500e veroton on 10e/kk lisää 3v/60tkm -sopparilla. Lähtöhinta RS TDI Combi olisi minulla 485e/kk, tuohon lisävarusteet päälle. Paljonko pitäisi laittaa? :)

Onhan tuo vakiona varusteltu niin hyvin että mitään ei todellakaan tarvitse lisätä . Kaikki on sitten jo lisäherkkuja joita voi raksia niin pitkään kuin lompsa kestää

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ante

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 22.04.14 - klo:13:28
Lähtöhinta RS TDI Combi olisi minulla 485e/kk, tuohon lisävarusteet päälle. Paljonko pitäisi laittaa? :)

Mistä tuollainen verotusarvo tulee? Manuaali + combi on hinnaston mukaan 525â,¬/kk (käyttöetu).

Aanold

Lainaus käyttäjältä: Ante - 22.04.14 - klo:14:06
Mistä tuollainen verotusarvo tulee? Manuaali + combi on hinnaston mukaan 525â,¬/kk (käyttöetu).

Firmaa tukee pienipäästöisten hankkimista tietyllä määrällä, siitä se tulee (tai jos yksityiskohtiin mennään, niin puhutaan liisarifirman vuokrasta miinus tuki + tietyt kulut joissa muuttujina liksa ja joitain verotusprosentteja).

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ante - 22.04.14 - klo:14:06
Mistä tuollainen verotusarvo tulee? Manuaali + combi on hinnaston mukaan 525â,¬/kk (käyttöetu).
Aanold ei tainnut sanoa että tuo on verotusarvo, nettovaikutus työntekijällehän voi rakentua hyvinkin erilaisesti erityksen käytännöistä riippuen ja veroprosentista riippuen.

Edit. Aanold ehtikin jo vastaamaan.

Ante

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 22.04.14 - klo:14:16
Firmaa tukee pienipäästöisten hankkimista tietyllä määrällä, siitä se tulee (tai jos yksityiskohtiin mennään, niin puhutaan liisarifirman vuokrasta miinus tuki + tietyt kulut joissa muuttujina liksa ja joitain verotusprosentteja).

Eli siis auto ei "virallisesti" tule henkilökohtaisesti sinulle, vaan jää firman autoksi? En ole ihan ole kärryillä, että miksi verottaja hyväksyisi pienemmän verotusarvon. Ei liity toki enää aiheeseen :)

Aanold

Joo,

tietääkseni menee niin että liisarifirma on omistajana, työnantaja ensimmäisenä haltijana ja minä toisena haltijana. Jotenkuten tuolleen. Tuohon sen verran lisää, että perus 1.6tdi elegance olisi taloudellisempi vaihtoehto, satkun verran vähemmän kuussa. Nuo 105hv ei vaan taida riittää henkisen tasapainoni ylläpitämiseen.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 22.04.14 - klo:13:28
Tähän mielipidekyssäri:

Mitkäs olisivat pakolliset varusteet tähän jos pitäisi ajatella tätä liisarin kannalta? Karkeasti voi laskea että 500e veroton on 10e/kk lisää 3v/60tkm -sopparilla. Lähtöhinta RS TDI Combi olisi minulla 485e/kk, tuohon lisävarusteet päälle. Paljonko pitäisi laittaa? :)

Pakollisina liisarifirmat taitaa vaatia ea-laukun.

Loput sitten oman mieltymyksen / työnantajan autopolitiikan mukaan.


Tarviitko talvelle webastoa, sähköllähän ei kannata liisaripelejä lämmitellä. Jos et tarvitse, kyllä tuo käyntiin lähtee kylmässäkin ilman lämmitintä. Itse rustin traveller assistantin, väliverkon, webaston, challenge packin, erikoisvärin, ea-laukun ja koukun. Liisariksi tulossa TDI DSG kombi.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Aanold

Webasto jäänee pois, en viitsi siitä maksaa 20e/kk. Challenge pack tullee, väri auki vielä, cantonit pakolliset. Sit katsottaneen lompakon syvyyttä mikäli vielä jotain lisää haluaa.

Ante

Lainaus käyttäjältä: Aanold - 22.04.14 - klo:14:35
Joo,

tietääkseni menee niin että liisarifirma on omistajana, työnantaja ensimmäisenä haltijana ja minä toisena haltijana. Jotenkuten tuolleen. Tuohon sen verran lisää, että perus 1.6tdi elegance olisi taloudellisempi vaihtoehto, satkun verran vähemmän kuussa. Nuo 105hv ei vaan taida riittää henkisen tasapainoni ylläpitämiseen.

Eli normaali liisarisoppari ja työnantaja antaa palkankorotuksen, jos ottaa tietynlaisen auton ja silloin jää maksettavaksi tuo 485â,¬/kk?

Guido

Lainaus käyttäjältä: kaide - 12.04.14 - klo:20:32
Huhhuh . Ihmettelen jos joku ostaa auton joka on saanut todistettavasti 14tkm pelkkää kenkää  .

Kyllä sen näköjään joku osti.

sambolo

Autot tykkää kun niillä ajetaan.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

s-mod

RS:hän on kumminkin litrateholtaan aika matalaviritteinen. Niin eiköhän tuo aikalailla rääkkäystä kestä. Ja voipi olla että siitä on vaan hyötyä.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Japoff

Olin Prätkällä liikennevaloissa ja olihan hiukan huvittavan kuuloinen RS kun starttas aina valoista lähties , (start&stop tietty) ainakin näin tottumatta
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Japoff - 23.04.14 - klo:22:14
Olin Prätkällä liikennevaloissa ja olihan hiukan huvittavan kuuloinen RS kun starttas aina valoista lähties , (start&stop tietty) ainakin näin tottumatta
Joo alkuun itselläkin riitti ihmettelemistä noissa. Mutta nykysin kun melkein jokaisessa uudessa autossa on start&stop, niin ei siihen kiinnitä enää huomiota.
Melkein tuntuu vanhanaikaiselle jos joku auto pörisee vieressä :D

Vanhanaikaisuudesta tuli mieleen, nopeesti on unohtunut ajat jolloin joutui oikeasti käyttämään avainta autossa :)
Lähdin vaimon autolla liikenteeseen, olin unohtanut jo kokonaan että avain pitää kaivaa esille, sekä sen että pitää painaa napista. En tiedä mistä se tuli, mutta kun kaivoin avaimen esille, en painanu kakesta, vaan olin tunkemassa avainta oven lukkopesään :D Ehkä tosiaan se avaimen esille kaivaminen vaikutti jo niin aataminaikaiselle, että tuli jotenki historiasta tuollainen.

V-O

Lainaus käyttäjältä: Ante - 23.04.14 - klo:15:28
Eli normaali liisarisoppari ja työnantaja antaa palkankorotuksen, jos ottaa tietynlaisen auton ja silloin jää maksettavaksi tuo 485â,¬/kk?
Noinhan se käytännössä menee.

Peeveli

Missä luuraavat jo autonsa saaneet arvoisat foorumilais-RS-kuskit? Kesärenkaatkin lienevät jo kaikilla alla, ja venttiilinnousua voi siis harjoittaa hitusen paremmalla pidolla. Kovin on hiljaista, oikein huolestuttavan hiljaista! Talvella tämä topicci oli vilkkain, nyt melkeinpä hiljaisin. Vai oletteko pettyneet autoonne ja suunnittelette kaikessa hiljaisuudessa vaihtamista? Jos ette, kertoilkaas nyt ihmeessä joko täällä tai omissa autotalli-osioissanne kaaranne kuulumisista (kesäajettavuus, koneen potku "saksanosuuksilla" kesärenkain, fiilis, aikeenne jatkossa, tai mitä tahansa). Palstalla on monia joista ei aikoihin ole kuulunut pihaustakaan, kuten esim. Homer vihreällä homermobiilillaan. Kevätkuviakin olisi mukava nähdä autoistanne.

Tässä alkaa jo miettimään, että joko kaikki räsäset on myyty/vaihdettu siihen mennessä kun saan omani. :P

KaiVee

Hyvin kulkee RS reilu 500 km mittarissa.  Moottorin teho riittävä TDi /DSG yhdistelmä toimii erinomaisesti
Alla 19" vanteet , johon olen myös tyytyväinen , alustasarjaa osotellessa, että saa vähän alemmas

kaide

#5097
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 28.04.14 - klo:20:06
Missä luuraavat jo autonsa saaneet arvoisat foorumilais-RS-kuskit? Kesärenkaatkin lienevät jo kaikilla alla, ja venttiilinnousua voi siis harjoittaa hitusen

1000 kilsaa alla viime perjantain jälkeen. Aivan tajuttoman mahtava , siis sairaaaannnn mahtava laite ! Menee kuin juna, eikä tuo nyt niin kamalan meluisa ole 18" kiekoilla . Cantoni oli oikeastaan positiivinen ylläri ( kunnes kuulin Jyrin parannellun version ) .  Ei pelkkää hyvää kuitenkaan . Monta kertaa esim ohitukseen lähdettäessä on käynyt niin että pari pykäläa vaihtaa alas ja  kierrokset nousee tappiin mutta auto ei lähde kiihtymään, vaan oikeastaan vauhti hidastuu. Samanlainen tilanne kuin kytkimen paha luistaminen-> uusi polkaisu ja sitten mennään !  Ettei vaan olis jo valmiiksi Das Scheisse Getriebe ?!?

ps: Cruise ei toimi jos on peräkärry perässä , just tänään kokeilin . Ajoin siis ilman että kärrissä oli sähköt !

pps: Rallye Green ... ME LOVE IT !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

maher

Combi RS TDI DSG. Reilu 5 viikkoa ajoa takana ja noin 4500 km mittarissa, kulutus pyörii 5 litran molemmin puolin. Ohitukset helppoja ja ripeitä!
Repsikan ovi poikkeuksellisen jäykkä avata, mutta eiköhän sen kanssa pärjää ensimmäiseen huoltoon. Tyytyväinen olen autoon, ei toistaiseksi vikoja tai herjoja. Takaovien kynnyslistat pitäis jaksaa liimailla paikalleen.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Jyri

n. 6tkm takana ja tyytyväinen olen, venttiilien nousua ei vielä ole päässyt oikein kokeilemaan tosissaan, kun odottelen kesärenkaita saapuvaksi ja kitkoja ei viitsi oikein sulattaa näissä lämpötiloissa liialla kaasun käytöllä, mutta ohituskiihtyvyys on kyllä upeaa, aivan täyteen lastatulla ja boksi katolla. Oikeastaan ainut negatiivinen asia mitä itselle on tullut vastaan on Cantonin vahvistimen ohittamisen hankaluus tai oikeastaan Columbuksesta puuttuva linjaulostulo, muuten olen varauksettoman tyytyväinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy