Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Devl

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 08.04.14 - klo:10:07
Samaa olen itsekin ihmetellyt, en vain ihan täydellä tarmolla.
Talvirenkaita näyttää, enkä muutettua saa.
Missä se näyttää talvirenkaita alla? Ainoa mikä itselle tuli mieleen että se on siellä 'Speed Warning' -valikossa. CAR -näppäintä -> tyres, sieltä löytyy winter tyres eikö sieltä pysty ottamaan pois päältä?

opar

Päättelin sen niin, että talvirenkaita varten voi asettaa halutessaan nopeusrajoituksen. That's it. On mulla varaa olla väärässäkin...

Aristoteleks

Lainaus käyttäjältä: opar - 08.04.14 - klo:18:45
Päättelin sen niin, että talvirenkaita varten voi asettaa halutessaan nopeusrajoituksen. That's it. On mulla varaa olla väärässäkin...

+1

Silver

#5013
Eilen laitettin ensiasennusrenkaat alle, eli kesänakit Dunlop Sport Maxx RT 225/45/17".
Osasin kyllä odottaa melun kasvua kitkarenkaiden jälkeen, mutta silti se pääsi yllättämään. Voin todeta, että toistaiseksi auton kaikki positiiviset puolet ovat hautautuneet rengasmetelin alle. Työmatka motarilla alkoi nyt tuntua kärsimykseltä  :(. Melu ei sentään onneksi ole sitä matalataajuista jyrinää, vaan sellaista tasaista "keskitaajuista" rengasmelua.
Nastarenkaiden raiskaama keväinen kestopäällyste on kyllä myrkkyä noille Dunlopeille. On iso ero ajatko urissa vai niiden ulkopuolella. Mutta hiljaisiksi noita renkaita tuskin voi Suomen teillä haukkua missään. Ehkä juuri vedetty asfaltti toimisi.. Täytyy vielä tarkistaa rengaspaineet ja testailla eri paineilla.
Toivon että melu ehkä vaimenisi kun sisäänajot on saatu renkaille tehtyä ja asfaltti olisi vähän sileentynyt.
Kesärenkaiden myötä ohjaamon särinät ja sirinät lisääntyivät. Kesärenkaiden kitkoja jäykempi kylki lienee syynä.

On kyllä vaikea käsittää miksi näin kalliin kapineen (uuden auton) alle laitetaan renkaat, joiden hankintahinnassa valmistaja on säästänyt muutaman kympin verrattuna markkinoiden sen hetkiseen parhaaseen renkaaseen verrattuna. Maksaisin mielelläni tuon välirahan vaikka omasta pussistani, myös leasing autoilijana. Luulisi panostuksen ensiasennusrenkaisiin maksavan itsensä takaisin parempina tuloksina autolehtien yms testeissä?

Ja sitten positiiviset havainnot (vaikkei nekään yllätyksenä): nyt räsä kääntyy, jarruttaa ja ohjautuu huomattavasti paremmin kuin noilla veltoilla kitkoilla (Michelin X-ice XI3). Uraherkkyys on myös vähentynyt huomattavasti. Muuten kyllä olen ollut kitkoihin tyytyväinen; hyvä pito ja hiljaiset.

(melun suhteen kaiholla muistelen Insignian lähes äänetöntä lipumista motarilla... ei juuri vaikutusta minkä kuntoisella kestopäällysteellä ajeli)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

JMTL

Voiko noiden Dunloppien ja Continentalien välillä olla nois uuri ero? Itellä on Contit supercontact2 225/40R18 koossa, ja ne on mielestäni tosi hiljaset. No asiaa korostaa se, että omat talvinakit eli Hakka 8 oli sen verran äänekkäät. Miks noissa ensiasennusrenkaissa käytetään muutenkaan kahta eri valmistajaa?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Devl - 08.04.14 - klo:13:48
Missä se näyttää talvirenkaita alla? Ainoa mikä itselle tuli mieleen että se on siellä 'Speed Warning' -valikossa. CAR -näppäintä -> tyres, sieltä löytyy winter tyres eikö sieltä pysty ottamaan pois päältä?
Kesärenkaat vaihdettuani tuli normi varoitus rengaspaineista. Siinä samassa valikossa on renkaan kuva ja teksti: Winter tyres.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

splitxyz

Itsellä ollut v 2004 saakka jonkinlaista tehopeliä (n 200- 350 hv) alla ja mielestäni melkein aina keväällä on ollut automerkistä huolimatta järkytys mikä rengasmeteli kantautuu sisälle varsinkin jos kitkoilla on talven ajanut (ovat todella hiljaiset). Ei mielestäni testit ole erityisesti haukkuneet Dunlopia äänekkäänä renkaana, voin olla väärässäkin. Vaihdan huomenna samat Dunlopit 225/45/17 alle joten nähtäväksi jää mikä meteli sisälle kantautuu  :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 09.04.14 - klo:11:55
Miks noissa ensiasennusrenkaissa käytetään muutenkaan kahta eri valmistajaa?

Kyseessä voi olla rengaskoko. Jos 17'' niin Dunlopit ja 18'' koossa Contit, tuo arvailua.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 09.04.14 - klo:12:31
Itsellä ollut v 2004 saakka jonkinlaista tehopeliä (n 200- 350 hv) alla ja mielestäni melkein aina keväällä on ollut automerkistä huolimatta järkytys mikä rengasmeteli kantautuu sisälle varsinkin jos kitkoilla on talven ajanut (ovat todella hiljaiset). Ei mielestäni testit ole erityisesti haukkuneet Dunlopia äänekkäänä renkaana, voin olla väärässäkin. Vaihdan huomenna samat Dunlopit 225/45/17 alle joten nähtäväksi jää mikä meteli sisälle kantautuu  :)
Pakko niissä olla eroa, niin moni haukkuu Dunloppia ja moni "kehuu" SportContact2:sta. Eihän nekään hiljaiset ole, mutta ei tuolla kabiisissa mikään infernaalinen melu ole. Hiljaisempi tuo on kun FL mallissa olevat 17" Bridgestonet.
Tai sitten taajuus noiden renkaiden kanssa on sellainen joka ei omassa päässä korostu mitenkään :)
Pääasia että on itse tyytyväinen!

ärässä

#5019
Siis ne dunlopithan on paskat renkaat melun suhteen. Suorastaan järkyttävät..
Itsellä on 18 tuumaiset continentalit alla. Ei nekään nyt juuri hiljaisemmat ole kuin Michelinin nastat,mutta kyllä hiljaisemmat kuin dunlopit. Onhan Se Skoda kyllä aika äänekäs muutenkin.



Lainaus käyttäjältä: Silver - 09.04.14 - klo:10:49
Eilen laitettin ensiasennusrenkaat alle, eli kesänakit Dunlop Sport Maxx RT 225/45/17".
Osasin kyllä odottaa melun kasvua kitkarenkaiden jälkeen, mutta silti se pääsi yllättämään. Voin todeta, että toistaiseksi auton kaikki positiiviset puolet ovat hautautuneet rengasmetelin alle. Työmatka motarilla alkoi nyt tuntua kärsimykseltä  :(. Melu ei sentään onneksi ole sitä matalataajuista jyrinää, vaan sellaista tasaista "keskitaajuista" rengasmelua.
Nastarenkaiden raiskaama keväinen kestopäällyste on kyllä myrkkyä noille Dunlopeille. On iso ero ajatko urissa vai niiden ulkopuolella. Mutta hiljaisiksi noita renkaita tuskin voi Suomen teillä haukkua missään. Ehkä juuri vedetty asfaltti toimisi.. Täytyy vielä tarkistaa rengaspaineet ja testailla eri paineilla.
Toivon että melu ehkä vaimenisi kun sisäänajot on saatu renkaille tehtyä ja asfaltti olisi vähän sileentynyt.
Kesärenkaiden myötä ohjaamon särinät ja sirinät lisääntyivät. Kesärenkaiden kitkoja jäykempi kylki lienee syynä.

On kyllä vaikea käsittää miksi näin kalliin kapineen (uuden auton) alle laitetaan renkaat, joiden hankintahinnassa valmistaja on säästänyt muutaman kympin verrattuna markkinoiden sen hetkiseen parhaaseen renkaaseen verrattuna. Maksaisin mielelläni tuon välirahan vaikka omasta pussistani, myös leasing autoilijana. Luulisi panostuksen ensiasennusrenkaisiin maksavan itsensä takaisin parempina tuloksina autolehtien yms testeissä?

Ja sitten positiiviset havainnot (vaikkei nekään yllätyksenä): nyt räsä kääntyy, jarruttaa ja ohjautuu huomattavasti paremmin kuin noilla veltoilla kitkoilla (Michelin X-ice XI3). Uraherkkyys on myös vähentynyt huomattavasti. Muuten kyllä olen ollut kitkoihin tyytyväinen; hyvä pito ja hiljaiset.

(melun suhteen kaiholla muistelen Insignian lähes äänetöntä lipumista motarilla... ei juuri vaikutusta minkä kuntoisella kestopäällysteellä ajeli)

Edit. Korjattu lainaus. -Jyri

TTO

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 09.04.14 - klo:11:55
Miks noissa ensiasennusrenkaissa käytetään muutenkaan kahta eri valmistajaa?

Kahta eri valmistajaa on helpompi kilpailuttaa. Toimitusvarmuus kasvaa.

GTI

17" dunlopit ja 18" continentalit oli jo selvillä autoa tilatessa!

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 09.04.14 - klo:13:21
Pakko niissä olla eroa, niin moni haukkuu Dunloppia ja moni "kehuu" SportContact2:sta. Eihän nekään hiljaiset ole, mutta ei tuolla kabiisissa mikään infernaalinen melu ole.

+1

Dunlop sport maxx 17" nykyisessä vehkeessä kesärenkaina ja on kamalan meluisat ja lisäksi uraherkät. Ihmettelin kahden eri RS:n melutaso-eroa viime vuonna koeajoissani; toissa oli vakio-Doradot 17" joissa taatusti Dunlopit ja melu oli kova. Myöhemmässä koeajoyksilössä oli Gemini 18" ja melutaso melkoisen alhainen -renkaina luultavimmin juuri Contit. Kannattaa siis jo melun takia ottaa Geminit. ;)

LEMMY

Kannattaa huomioida ulkolämpö kanssa. Pakkaskelissä kun lähtee korkean nopeusluokan kesärenkaalla nastojen syömälle tielle, on melu hirveä merkistä riippumatta. Päivällä kun lämpötila nousee yli 10 asteen, alkaa olee inhimillisempi. Se kumilaatu ei vaan enää pelaa liian kylmässä ja rungot on kanssa liian jäykkiä ennen kuin lämpeää...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.04.14 - klo:14:13
+1

Dunlop sport maxx 17" nykyisessä vehkeessä kesärenkaina ja on kamalan meluisat ja lisäksi uraherkät. Ihmettelin kahden eri RS:n melutaso-eroa viime vuonna koeajoissani; toissa oli vakio-Doradot 17" joissa taatusti Dunlopit ja melu oli kova. Myöhemmässä koeajoyksilössä oli Gemini 18" ja melutaso melkoisen alhainen -renkaina luultavimmin juuri Contit. Kannattaa siis jo melun takia ottaa Geminit. ;)
Itse kallistun sille kannalle, että kannattaa joka tapauksessa hukata alkuperäiset vanteet ja renkaat mahdollisimman pian. Tilanne kannattaa hankkia sitten laadukas 17 tuumainen setti.

splitxyz

Rengasmelu Dunlopissa on hieman sama kun autotesteissä, eri testit eri tulokset. Jossain testissä Sportmaxx RT oli hiljaisimpia renkaita. Toki vuoden takainen. Esim. http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2013-Auto-Express-Summer-Tyre-Test.htm
"Overall: The best rolling resistance on test and the second quietest cabin noise seems at odds with Dunlops "sporty" image, but that's what the new Sport Maxx RT achieved. A second place in dry braking was a strong result."

RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Kotipirtti

En voi minäkään moittia Continental Sportcontact 2:n melua (225/40/18). Toki jyristelee varsinkin nyt kevätkarkealla muttei mitenkään korvia riipivästi. Legacyssä oli 205/60/16 Conti premiumcontactit ja kyllä se hiljaisempi tietenkin oli mutta ei mikään shokki ollut tämä muutos.

Sitä paitsi legacy oli yksi hiljaisimpia taannoin dieselfarkkuvertailussa jossa mukana mm. passat, superb, mondeo, insignia, 508, avensis...


pehmis

Itselläkin vaihtui 225/40/8 nasta hakka 8 nyt contin 225/40/18 kesärenkaisiin.

;D ihan kun uuden auton olisi saanut alle. Rengasmelu nyt itellä ei häiritse niin paljon, kai siinä jotain hiljenemistä ollut kun itsekkin sen huomasin, mutta nyt se fiilis kun pääsee ajeleen kesärenkailla kuivilla teillä.

Nyt auton sporttisemmat ominaisuudet päässyt paremmin oikeuksiin. En itse osaa nyt tarkemmin analysoida, mutta itse tykkään.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

Peeveli

Täytyy toivoa kädet ristissä, että tehtaalla laitetaan omaanikin Geminien seuraksi Continentalit, eikä Hankookia tai Pirelliä. Nuo pari muuta merkkiä nimittäin olen nähnyt RS:n alla Gemineille laitettuna. Noiden kahden muun merkin osuus taitaa foorumimme Gemini-kuskeilla olla olematon, mutta muualla lienee sitten niitäkin.

Dunlop sport maxx 17" on ääneltään siis jotakin kammottavaa; korvia repivää soundia. Ihan sama mitkä stereot autossa on, hukkaan menisi hienot sound systemsit jne...

GTI

Ei Hankook ole yhtään Continentalia huonompi vaihtoehto,molemmista kokemusta!Tällä hetkellä Contit,edellisessä Hankookit.

arniem01

Olen hieman yllättynyt sport maxx kritiikistä. Itselläni on A6:ssa 245/35/19 Dunlopit alla ja renkaat on mielestäni hiljaiset. Renkaiden ominaisuuksien osalta taitaa olla yhdet parhaista markkinoilla. Tilattuun räsääni on valittu 18" renkaat, joten alle ilmeisesti tulee Contit?

splitxyz

Kesärengas Dunlop Sportmaxx all 17'' ja rengasmelu selkeästi kitkoja kovempi, mikä nyt itsestään selvää. Vaikea verrata muihin renkaisiin (Continental ja Nokia) kun ovat eri autoissa. Kai tuohon jonkinlaisen mielipiteen saa muodostettua kunhan tulee ajettua enemmän.

Sellainen kummallisuus autossani, ilmastointi tuntuu tehottomalta nyt kevätauringon lämmittämässä autossa muihin autoihin verrattuna. Talvella toimi hyvin ja ei pahemmin huurtunut. Tuntuu että kun säädetty 20-22 C, niin ei riitä viilentämään riittävästi autoa, vaikka ollaan vasta keväässä. Polossa jo 20 C viilentää todella paljon. Onko laitteessa tai säädössä jotain vikaa kun tuntuu noin tehottomalta vai onko tuo ominaisuus? Ilmastoinnin profiili on tehokkaalla. Ilmastointikin vaihtelee autoittain miten puhaltaa, ei liian kylmäkään ole hyvä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.04.14 - klo:07:24
Täytyy toivoa kädet ristissä, että tehtaalla laitetaan omaanikin Geminien seuraksi Continentalit, eikä Hankookia tai Pirelliä. Nuo pari muuta merkkiä nimittäin olen nähnyt RS:n alla Gemineille laitettuna. Noiden kahden muun merkin osuus taitaa foorumimme Gemini-kuskeilla olla olematon, mutta muualla lienee sitten niitäkin.

Dunlop sport maxx 17" on ääneltään siis jotakin kammottavaa; korvia repivää soundia. Ihan sama mitkä stereot autossa on, hukkaan menisi hienot sound systemsit jne...
Niin onhan sillä väliä onko se dunlop sport maxx, sport maxx tt tai sport maxx rt. Siis ainakin kolme eri versiota löytyy! Ja ero äänissä huikea!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

splitxyz

Itsellä Sportmaxx RT versio, kuten varmasti Peevelilläkin (samat renkaat tulevat kai ensiasennusrenkaina samassa tuumakoossa)? Täytyy vähän odottaa lämpötilojen nousua ja pientä sisäänajoa ennen kun voi julistaa renkaille "tuomion". 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Sampsa

Onkos täällä RS:llä ajavilla kenelläkään tehdaslisävarusteena tilattua varapyörää? (Tuskin, kun tietysti tavoitellaan maksimaalista keveyttä!) ;) Tiedän millainen on ilman varapyörää olevan auton tavaratilan syvennyksessä oleva stryroksinen lokerikko. Nyt kiinnostaisi tietää, miten varapyörä muuttaa tilannetta. En googlaamalla löytänyt kuvaa juuri uuden Octavian järjestelystä. Lisäksi RS:n varapyörällä on lisavarustehinnastossa oma koodi (PJC), luultavasti siksi, että RS:ssä varapyörä saattaa olla eri kuin muissa Ocuissa 17" minimivaatimuksen takia.

Oletan, että pyörä on syvennyksessä etummaisena ja sen takana taitaa Ocussa olla vielä tilaa jollekin pienemmälle lokerolle. Ja vanteen keskellä lienee toinen styroksinen kehikko, jossa sitten on paikat tunkille ja rengasavaimelle, ehkä myös vetokoukulle?

Tämä kiinnostaa siksi, että myyjäliike ei kirjannut tilaamaani varapyörää tehdastilaukseen! Nyt he ehdottivat, että jos edelleen haluan varapyörän (haluan), niin he voivat sen autoon jälkeenpäin laittaa, kuulemma Superbin vastaava setti sopii. Sovittiin, että keskustellaan asiasta tarkemmin auton luovutuksen yhteydessä huomenna.

Täälläkin kun on ollut juttua eri paikkakuntien marmoritiskien asiantuntevuudesta ja palvelualttiudesta, niin toivoisin vähän taustatietoa huomisen keskustelun tueksi. Esim. jos löytyy kuvia tai varaosanumeroita RS:n varapyöräjärjestelystä tms. Haluaisin kuitenkin juuri sen RS:ään tarkoitetun yhdistelmän, enkä jotain sinne päin. Voihan olla, että Superbin setti on aivan sama tuote, silloin homma on tietysti ok.

Markku J

Varmaankin tuohon sopii myös Superbin setti, kun tilassa on vain renkaan kokoinen syvennys, eikä yhtään lisätilaa sen ympärillä. Tämän näköinen setti on minulla RS LB:ssä tehtaalta lisävarusteena tilatun varapyörän kanssa. Kuvia on kansiossani enemmänkin tästä, joten voit selata niitä nuolilla kuvan molemmin puolin.

https://picasaweb.google.com/109412611899969100500/OctaviaRSIII




Sampsa

No niin, loistavaa! Kiitokset Markku J!

Kuvasarjasi vastasi täysin kysymykseeni. Varmaan liikkeessä olen hämääntynyt sen peruslokerikon muodoista kun ajattelin, että varapyöränkin kanssa tuossa olisi vielä jotain säilytystilaa. Ja sitten tein virhepäätelmän, että jokaiselle mallille olisi yksilöllinen varapyörän kanssa käytettävä lokerikko. Tuollaisenaan voin kuvitellakin, että samaa settiä käytetään useammassakin Skoda-mallissa. Ja nyt tässä välissä katsoinkin eri mallien lisävarusteluetteloita, niin koodilla PJC on tarjolla varapyörä mm. juuri RS:ään ja Superbiin. Uskoisin siis homman olevan selvä tältä osin: saan tuollaisen PJC-varusteen jälkikäteen, elleivät huomiseksi ehdi hommata.

Sampsa

Jatketaan tätä yksinpuhelua. ;D On se vaan siisti auto! Hauskasti tuli tasan 6 kk odotus: tilattu pe 11.10. ja luovutettu pe 11.4.! Viiden tunnin ajan kiertelin pk-seudulla esittelemässä autoa kavereille ja ajeluttamassa. Vaikka sisäänajo on menossa, niin pari kertaa taisi poljin painua vasteen ylikin. :-[

Automyyjä hoiti hienosti tuon puuttuvan varapyörän tapauksen: jostakin liikkeen autosta löytyi varapyörä, joka sitten laitettiin mun auton konttiin. Lisäksi takaluukun merkkien poisto oli unohtunut, mutta senkin fiksari teki samalla, kun myyjä antoi perehdytyksen autoon.

Tähän mennessä olen tyytyväinen ja hymy korvissa. Isompia teitä ajoin jonkin verran ja tarkkailin täällä keskustelua herättänyttä ohjausta. Ehkä hieman tarvitsi autoa paimentaa suorallakin tiellä, mutta en osaa sitä asiaa vielä sen enempää analysoida. Sport-moodilla ajelin.

Aika suuri hyppäys vuoden 2001 66 kW Golf IV TDI:stä! Se ehkä osaltaan selittää tätä tunnelmointia... ::)


Devl

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 11.04.14 - klo:22:08
Jatketaan tätä yksinpuhelua. ;D On se vaan siisti auto! Hauskasti tuli tasan 6 kk odotus: tilattu pe 11.10. ja luovutettu pe 11.4.! Viiden tunnin ajan kiertelin pk-seudulla esittelemässä autoa kavereille ja ajeluttamassa. Vaikka sisäänajo on menossa, niin pari kertaa taisi poljin painua vasteen ylikin. :-[

Automyyjä hoiti hienosti tuon puuttuvan varapyörän tapauksen: jostakin liikkeen autosta löytyi varapyörä, joka sitten laitettiin mun auton konttiin. Lisäksi takaluukun merkkien poisto oli unohtunut, mutta senkin fiksari teki samalla, kun myyjä antoi perehdytyksen autoon.

Tähän mennessä olen tyytyväinen ja hymy korvissa. Isompia teitä ajoin jonkin verran ja tarkkailin täällä keskustelua herättänyttä ohjausta. Ehkä hieman tarvitsi autoa paimentaa suorallakin tiellä, mutta en osaa sitä asiaa vielä sen enempää analysoida. Sport-moodilla ajelin.

Aika suuri hyppäys vuoden 2001 66 kW Golf IV TDI:stä! Se ehkä osaltaan selittää tätä tunnelmointia... ::)
Onnittelut uudesta autosta!  :)

makkis

Isommat paineet vaan renkaisiin niin loppuu tuo paimennus.

Onnea uudelle autolle, kyllä niille happea saa antaa heti uudesta alkaen, kunhan ei ihan älyttömyyksiin polje. Tästä aiheesta tosin on väännetty niin paljon, että josko jatkettaisiin RäSä linjalla täällä.

Maanantaina vaihtuisi kesäkumit omaan ja kilometrejä on jo niin reilusti, että voisi pyörähtää pikavisiitillä saksanmaalla kokeilemassa venttiilinnousua.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy