Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

markusmm

Onkos kukaan vielä vaihtanut noita 19" Xtreme vanteita alle? Sopiikohan niihin samat pultit mitkä tuli talvirenkaiden kanssa (taitavat olla Denomit 17")?
Nykyinen:
Tesla Model 3 Highland Long Range AWD -24
Entiset:
Skoda Octavia 1,4 TSI PHEV RS IV -23
KIA Stinger 2,0 T-GDI RWD GT-Line A/T -18
Skoda Octavia 2,0 TSI RS Man. Liftback -14
Fiat Stilo 95 Actual 5D -05

ram1

Lainaus käyttäjältä: markusmm - 28.03.14 - klo:10:07
Onkos kukaan vielä vaihtanut noita 19" Xtreme vanteita alle? Sopiikohan niihin samat pultit mitkä tuli talvirenkaiden kanssa (taitavat olla Denomit 17")?
Ei ne pultit vaihdu, vaikka vanne vaihtuu.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.03.14 - klo:10:49
Ei ne pultit vaihdu, vaikka vanne vaihtuu.

Voi vaihtua. Mazdassa 3 MPS on talvivanteissa 17'' eri pultit kun 18'' kesävanteissa. Useimmiten toki samat pultit käy eri vanteisiin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

ram1

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 28.03.14 - klo:12:17
Voi vaihtua. Mazdassa 3 MPS on talvivanteissa 17'' eri pultit kun 18'' kesävanteissa. Useimmiten toki samat pultit käy eri vanteisiin.
Jotenkin arvasin, että joku heittää tämän jutun.Mutta kyseisessä tapauksessa käy samat pultit.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 28.03.14 - klo:12:27
Jotenkin arvasin, että joku heittää tämän jutun.Mutta kyseisessä tapauksessa käy samat pultit.

OK. En lukenut threadiä riittävästi, sorry  ;D
Onko kukaan kokeillut valoassarin eri asetuksia, vaikuttaako eri asetus "paljon" assarin vaihtamisnopeuteen, huomaako käytännössä eroa? Normal asetus kait dafaultina (early, normal ja late)? Kohta ei kesäksi sitä enää tarvitsekaan...
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

raZe

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 28.03.14 - klo:15:20
OK. En lukenut threadiä riittävästi, sorry  ;D
Onko kukaan kokeillut valoassarin eri asetuksia, vaikuttaako eri asetus "paljon" assarin vaihtamisnopeuteen, huomaako käytännössä eroa? Normal asetus kait dafaultina (early, normal ja late)? Kohta ei kesäksi sitä enää tarvitsekaan...

Kyseinen asetus ei vaikuta kaukovaloassariin vaan milloin päiväajovalot vaihtuvat xenoneihin.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: raZe - 28.03.14 - klo:16:33
Kyseinen asetus ei vaikuta kaukovaloassariin vaan milloin päiväajovalot vaihtuvat xenoneihin.

Niinpä olikin, en taaskaan lukenut/ymmärtänyt manuskaa kunnolla  8)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

TomiS

Tänään vaihdettu autoon alle 18" geminit joissa 225/40/18 Continental SportContact2 renkaat jotka oli esiasennusrenkaina.
Voi pojat, tämähän on hiljasempi kun edellinen octavia 17" renkain. Peltoritkin pysty jättämään kotiin! Oikein mielyttävä oli ajaa.
Ja mikä parasta, auton luonne muuttui täysin. Nyt kun pitoa löytyy, niin kaasun painaminen vaikuttaa enemmän nopeuteen kun mittariston luistonestovalon vilkkumiseen! :D


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 28.03.14 - klo:22:21
Tänään vaihdettu autoon alle 18" geminit joissa 225/40/18 Continental SportContact2 renkaat jotka oli esiasennusrenkaina.
Voi pojat, tämähän on hiljasempi kun edellinen octavia 17" renkain. Peltoritkin pysty jättämään kotiin! Oikein mielyttävä oli ajaa.
Ja mikä parasta, auton luonne muuttui täysin. Nyt kun pitoa löytyy, niin kaasun painaminen vaikuttaa enemmän nopeuteen kun mittariston luistonestovalon vilkkumiseen! :D

Kysytääns vielä tylsästi (anteeksi muut isovanteiset räsäistit, en enää tämän jälkeen jauha asiasta) TomiS:ltä: tuntuiko sinusta RS:n meno raskaammalta ja tahmeammalta (suorituskyky + kulutus) isommilla kesävanteilla? Mites ramppikiihdytykset tms? (omassa mopokoneisessa A3:ssa 17" vanteet veivät perstuntumalta 140 hv nimellistehosta 20 heppaa ainakin, niin lussua on nyt meno :( )

sambolo

Eiköhän se ole se pito ja lämmenneet kelit mitkä saa auton tuntumaa.
lussulta.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Suzooka

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 29.03.14 - klo:10:42
Eiköhän se ole se pito ja lämmenneet kelit mitkä saa auton tuntumaa.
lussulta.

Jep, kitka verottaa "voiman" tunnetta.
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

Peeveli

Ehkä se kesärenkaan leveys, kitka ja lämmin sääkin saavat lussuuden tunteen pintaan....no joo, en enää aiheeseen palaa ennen autoni saamista. Otan ne Geminit, ja jos RS:n meno puutuu pikkuturbojen tasolle vannekoon takia, myyn ne heti pois ja 17" tilalle.

Tänään bongattu keltainen farkku-RS Konalassa. Vähäsen likainen oli päältä. Liekö foorumilaisia? Opar? JiiJii? Eilen bongattu valkoinen blackpackilla ja Gemineillä, just kuten tilaamani yksilö; ai että alkoi pitkä odotusaika tuskastuttamaan. :P Kyllä RS:ää alkaa nähdä päivittäin.


TomiS

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 29.03.14 - klo:09:22
Kysytääns vielä tylsästi (anteeksi muut isovanteiset räsäistit, en enää tämän jälkeen jauha asiasta) TomiS:ltä: tuntuiko sinusta RS:n meno raskaammalta ja tahmeammalta (suorituskyky + kulutus) isommilla kesävanteilla? Mites ramppikiihdytykset tms? (omassa mopokoneisessa A3:ssa 17" vanteet veivät perstuntumalta 140 hv nimellistehosta 20 heppaa ainakin, niin lussua on nyt meno :( )
En kyllä tuntenut mitään raskautta. Ainoastaan sen että pitoa on enemmän ja auto kääntyy kun sitä käsketään. En kyllä usko että huomaa oikeasti noin pientä eroa, siis Hawk vs. Gemini.
Ainakaan en itse huomaisi :D

Kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään kun ollut kesäkiekot alla niin vähän aikaa.
Vasta yhden rampin olen päässyt vetäsee ilman että joku törttö vetää siinä 30kmh edessä. Sen minkä sain ajaa oman maun mukaan niin ei voi kun tykätä. Jotenkin tuo oikein haluaa että
kaasua painetaan mutkassa.

Bongasin tänään Tammistossa vastaavan RS:n kun itellä, ainoa erotus että siinä oli taksikyltti katolla. Oli ajanut mun auton eteen keulat vastakkain :)
Siinä oli jotkut perushopeiset vanteet alla, näytti aika laimeelle.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 29.03.14 - klo:19:01
En kyllä tuntenut mitään raskautta. Ainoastaan sen että pitoa on enemmän ja auto kääntyy kun sitä käsketään. En kyllä usko että huomaa oikeasti noin pientä eroa, siis Hawk vs. Gemini.
Ainakaan en itse huomaisi :D

Kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään kun ollut kesäkiekot alla niin vähän aikaa.
Vasta yhden rampin olen päässyt vetäsee ilman että joku törttö vetää siinä 30kmh edessä. Sen minkä sain ajaa oman maun mukaan niin ei voi kun tykätä. Jotenkin tuo oikein haluaa että
kaasua painetaan mutkassa.


Ok, hyvä juttu! Geminit pysyvät itselläni sitten tilauksessa, ulkonäkö ja ajettavuus kaarteissa jne ovat myös tärkeitä. Ja ehkä 350 Nm parilitrainen turbo ei ole pienelle lisävastukselle niin kranttu kuin 1,4 pikkuturbo.

Voi hittolainen kun se oma RS jo saapuisi. :-\

Kotipirtti

Diisseliräsäistit kuulolla: oletteko tyytyväisiä kulkupuoleen ja moottorin luonteeseen? Jos laitat kommenttia niin kerro mihin autoon vertaat eli mikä oli alla ennen nakuräsää. Itse olen sitä mieltä että aluksi (nyt 1200 km ajettu) pintakaasuvääntö tuntui todella muhkealta. 1000 km jälkeen olen polkaissut muutaman kerran ja kyllä se rundiakin ottaa nakuksi herkästi. Mutta se kuuluisa persdyno kalibroituu nopeasti ja todennäköisesti kohta alkaa jo kaivata lisää patia.

Mutta varmasti paljon parempi meno kuin legacy 150 hv 350 nm dieselillä joka oli ennen tätä. Varsinkin alaväännön ja dsg:n yhdistelmä hymyilyttää vaivattomuudessaan.

Petu

Kuten jo sanoitkin niin äkkiä siihen tottuu ja lisää tehokkuutta kaipaa... 8) Hyvinhän tuo perus perheautoksi liikkuu. Edellinen oli CX5 2.2 Diesel ja mukavasti sekin liikkui "citymaasturiksi".
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

Kotipirtti

kuten jo mainitsin, tämä pata kiertää todella iloisesti 4500 rpm:ään ja vissiin ylikin. Kun taas aiemmat diiselit (103 kW pumppusuutin ja boxerisubaru) alkavat hyytyä jo ennen 4000:a. Onko Petu tuo 125 kW VAG diesel kumpaa tyyppiä vai siltä väliltä?

Peeveli

Tässä muutama arvo RS tdi vs. BMW 320 d (184 hv):

http://www.zeperfs.com/en/duel4183-4880.htm

Bemari on ripeämpi vaikka painoa on enemmän. Tuo 2-litran bemmudiiseli hätyyttää mittaustulosten perusteella pahasti myös bensa-RS:ää. Tulee olemaan aika tuskainen kesä-syksy tulevalla bensaräsälläni, kun tuota diiselibemaria vilisee pks:n katukuvassa ja paljon on sitten myös 330 d-mallia joka sitten kiertää Räsien ympärillä kahdeksikkoa, samoin 328i jota myös on aika runsaasti työsuhdekaarana. Ja kunhan mm. Volvo saa uuden 8-vaihteisella automaatilla olevan nykyistä tehokkaamman D5-koneen niin...

Totuuden nimissä: kaikki RS:t ovat vain sporttisemmin varusteltuja perusperheautoja, eivät mitään muuta. Niiden kulku on sellaista, että juuri ja juuri ei olla pääkaupunkiseudulla peruskaluston jaloissa. Esimerkiksi nykyinen 140 cod-tsi-Audini on hyvin usein ns. jaloissa, eli vaikka kaasupedaali on menossa melkein lattian läpi niin ei kiihdy tarpeeksi ja kiireiset ja usein härnäämiseen taipuvaiset työmatkalaiset melkein talloo päälle noilla diiselibemareillaan ja -Volvoillaan. ;D Katson siis pks:n peruskalustoksi mm. nuo diiselibemmut, D5-Vollet ja 250-350 cdi-Meset koska niitä tosiaan vilisee katukuvassa. Hevosvoimakisa on nostanut jatkuvasti yleisten automallien tehoja ja lisää tulee vuosi vuodelta. Vielä 5 vuotta sitten 184-heppainen diiseliräsä tai 220 hv bensaversio olisivat olleet kovia sanoja.

PS. Tätä kommenttia ei tarvitse ottaa vakavasti, jos ei taho. ;)

Gudmund

En ole tuota RS:n 184hv dieseliä ajanut (vaikka sellaisen tilasinkin), mutta ihan mukava kuulla jos vetoja löytyy jonkin verran myös +3500 rpm lukemilta. Näyttää tuo bemari 320d ottavan huipputehon vähän korkeammilla kierroksilla (3500 vs 4000) verrattuna volkkariin, mutta sehän on ollut aina tyypillistä bemun dieselille että ne jaksaa kiertää dieseliksi ihan hyvin.

Noi esitetyt lukemat RS tdi vs 320d ovat ilmeisesti valmistajan ilmoittamia lukuja, mutta sinänsä varmaan suht paikkansa pitäviä puolin ja toisin. Mutta miten on kun ollaan jo vauhdissa, esim 80-120 kmh, viekö painavampi 320d edelleen perusperheautoa..? Luulisin että tasoissa ollaan. Ja niin kuin sillä loppujen lopuksi mitään väliä olisikaan.

Mutta mielestäni on ihan mielenkiintoista verrata nimenomaan käytännön tasolla näitä "saksalaisia" perus 2-litraisia dieselkoneita ja niiden kehityskaaren tämänhetkistä tilannetta. Paperilla ovat niin identtiset: Iskutilavuus sama, teho sama, vääntö sama, kulutus sama, kulku (lähes)samaa. Saako näistä lähtökohdista koneisiin vielä merkittävät luonne-erot...? En usko, mutta kokeillut en tosiaan ole.  Eräs mielenkiintoinen seikka näin paljon ajavalle on tuo käytännön kulutusero: kuluttavatko nämä veljekset samassa ajossa saman määrän polttoöljyä, vai onko jompi kumpi oikeasti pihimpi? Saman kuskin pitäisi tietysti ajaa molempia vuorotellen, jotta todellisuus tässä asiassa selviäisi. 
ps. niin onhan bemarilla tietysti myös tuo 2-litrainen 218hv diesel (325d), mutta se on jo "niin eri sarjaa" RS tdi Ocun kanssa että sitä ei nyt tarvitse tähän tuoda.... :)
Octavia III RS TDI

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.04.14 - klo:08:37
En ole tuota RS:n 184hv dieseliä ajanut (vaikka sellaisen tilasinkin), mutta ihan mukava kuulla jos vetoja löytyy jonkin verran myös +3500 rpm lukemilta. Näyttää tuo bemari 320d ottavan huipputehon vähän korkeammilla kierroksilla (3500 vs 4000) verrattuna volkkariin, mutta sehän on ollut aina tyypillistä bemun dieselille että ne jaksaa kiertää dieseliksi ihan hyvin.

Noi esitetyt lukemat RS tdi vs 320d ovat ilmeisesti valmistajan ilmoittamia lukuja, mutta sinänsä varmaan suht paikkansa pitäviä puolin ja toisin. Mutta miten on kun ollaan jo vauhdissa, esim 80-120 kmh, viekö painavampi 320d edelleen perusperheautoa..? Luulisin että tasoissa ollaan. Ja niin kuin sillä loppujen lopuksi mitään väliä olisikaan.

Mutta mielestäni on ihan mielenkiintoista verrata nimenomaan käytännön tasolla näitä "saksalaisia" perus 2-litraisia dieselkoneita ja niiden kehityskaaren tämänhetkistä tilannetta. Paperilla ovat niin identtiset: Iskutilavuus sama, teho sama, vääntö sama, kulutus sama, kulku (lähes)samaa. Saako näistä lähtökohdista koneisiin vielä merkittävät luonne-erot...? En usko, mutta kokeillut en tosiaan ole.  Eräs mielenkiintoinen seikka näin paljon ajavalle on tuo käytännön kulutusero: kuluttavatko nämä veljekset samassa ajossa saman määrän polttoöljyä, vai onko jompi kumpi oikeasti pihimpi? Saman kuskin pitäisi tietysti ajaa molempia vuorotellen, jotta todellisuus tässä asiassa selviäisi. 
ps. niin onhan bemarilla tietysti myös tuo 2-litrainen 218hv diesel (325d), mutta se on jo "niin eri sarjaa" RS tdi Ocun kanssa että sitä ei nyt tarvitse tähän tuoda.... :)

Tämä kuvaa hyvin RS hypetystä, joka on ollut lehdissä viime aikoina. Näyttävä Octavia RS - ihastut tehoihin... Jumalauto ylitse muiden ainakin takakontin litratilavuuden suhteen. Tehot vastaavat siis BMW:n hinnat alkaen mallia. :(


maher

Ylläolevaan aiheeseen liittyen pakko itsekin kommentoida, ettei RäSällä kyllä jalkoihin jää! DSG:llä nuo lähdöt on niin helppoja ja potkua etenkin ohituksiin riittää pirusti! Jos sitten joku jossain bemarillavolvollataijollainmuullatehokkaalla sinut kiihdytyksessä voittaa, ni anna hänen mennä ja onko pakko ylipäätänsä lähtee kisaan, jos alkaa jo ennalta jännittämään... Kiihdyttelet ja haastat sitten vaikka niitten Avensiksien ja Astrojen kanssa, jos siltä tuntuu :D
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 01.04.14 - klo:09:07
Tehot vastaavat siis BMW:n hinnat alkaen mallia. :(

Miten niin hinnat alkaen mallia, eikös se ole 316d ja silloin lähtöhinta on edelleenkin kalliimpi bemussa ja tehot selvästi alhaisemmat? Vai mitä tällä nyt tarkoitetaan?

RS on edullinen auto siihen nähden, mitä rahalla saadaan, sitä kai on turha kieltää? Miksi Räsää ja BMW:tä pitää edes vertailla keskenään, kun edustavat eri hinta- ja autoluokkaa... RS on pärjännyt erinäisissä testeissä, mitä sitten, on myös kehuttu vuolaasti. Ei se silti ole kilpailemassa premium luokan autojen kanssa, koska ne ketkä sellaisen haluavat, myös sen ostavat. Ihan sama, vaikka RS:ssä olisi tehoja 300 hevosvoimaa.

maher

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.04.14 - klo:09:24
Miten niin hinnat alkaen mallia, eikös se ole 316d ja silloin lähtöhinta on edelleenkin kalliimpi bemussa ja tehot selvästi alhaisemmat? Vai mitä tällä nyt tarkoitetaan?

RS on edullinen auto siihen nähden, mitä rahalla saadaan, sitä kai on turha kieltää? Miksi Räsää ja BMW:tä pitää edes vertailla keskenään, kun edustavat eri hinta- ja autoluokkaa... RS on pärjännyt erinäisissä testeissä, mitä sitten, on myös kehuttu vuolaasti. Ei se silti ole kilpailemassa premium luokan autojen kanssa, koska ne ketkä sellaisen haluavat, myös sen ostavat. Ihan sama, vaikka RS:ssä olisi tehoja 300 hevosvoimaa.

+1

Samaa mieltä. Jotta pääsisin premiumbemuun tai vaikka Audiin samalla varustuksella kiinni, pitäisi minun sijoittaa viisinumeroinen summa rahaa lisää ja olisinko juurikaan sen onnellisempi, joutuisin ehkä jopa tinkimään jostain muusta ominaisuudesta...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.04.14 - klo:08:37
En ole tuota RS:n 184hv dieseliä ajanut (vaikka sellaisen tilasinkin), mutta ihan mukava kuulla jos vetoja löytyy jonkin verran myös +3500 rpm lukemilta. Näyttää tuo bemari 320d ottavan huipputehon vähän korkeammilla kierroksilla (3500 vs 4000) verrattuna volkkariin, mutta sehän on ollut aina tyypillistä bemun dieselille että ne jaksaa kiertää dieseliksi ihan hyvin.

Seatissa tuon 184hv dieselin huipputeho saadaan 4000rpm:llä, ei 3500:lla. Jos takakontin koolla ei ole väliä, niin RS:n hintaluokassa Cupra tarjoaa paljon enemmän potkua. Eli bemarivertailuun ottaisin sen.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 01.04.14 - klo:09:07
Tämä kuvaa hyvin RS hypetystä, joka on ollut lehdissä viime aikoina. Näyttävä Octavia RS - ihastut tehoihin... Jumalauto ylitse muiden ainakin takakontin litratilavuuden suhteen. Tehot vastaavat siis BMW:n hinnat alkaen mallia. :(

Mukavaa että löysit sen keskeisen pointin kirjoituksesta.=)

En pidää Ocua erityisen näyttävänä, siinä ollaan eri mieltä. Enkä muutenkaan ole mielestäni hypettänyt Ocua yhtään. Sen ovat hoitaneet muut tahot Mutta en tosin myöskään Bemarin 3-sarjalaista pidä ulkoasunsa puolesta kummoisena. Yhden diesel-benarin omistaneena tiedän ettei se ole se ulkonäkö mihin bemarissa rakastutaan, se on varmasti jokin muu.

Mutta se mistä halusin nyt keskustella on saksalaiset 2-litreiset diesel-moottorit, ja niiden erot (tai samankaltaisuudet) käytännön ajotilanteissa. Harmi että juuri sellainen sattuu olemaan RS Ocussa ja 3-sarjan bemarissa. Molempiin on muitakin koneita tarjolla, en kiellä.
Octavia III RS TDI

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 01.04.14 - klo:09:33
Seatissa tuon 184hv dieselin huipputeho saadaan 4000rpm:llä, ei 3500:lla. Jos takakontin koolla ei ole väliä, niin RS:n hintaluokassa Cupra tarjoaa paljon enemmän potkua. Eli bemarivertailuun ottaisin sen.

Eihän Cupraa tarjota ees dieselinä?
Mutta tuo on kyllä mielenkiintoista että dieselissä 500rpm sävyero Seat vs Ocu. Liekö kuitenkaan kukaan huomaa käytännössä mitään eroa noissa...?
Octavia III RS TDI

Sokota09

Ei tarjota ei, bensalla kulkevat molemmat Cupran moottorivaihtoehdot.

splitxyz

En usko että ainakaan bensa räsällä tarvitsee pelätä jalkoihin jäämistä :). Videolla miten mittarinopeus nousee eri autoissa ja suuntaa antavaa. Toki hieman eri olosuhteissa kiihdytelty.

https://www.youtube.com/watch?v=n3Kjw-MhA5s
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.04.14 - klo:09:24
RS on pärjännyt erinäisissä testeissä, mitä sitten, on myös kehuttu vuolaasti. Ei se silti ole kilpailemassa premium luokan autojen kanssa, koska ne ketkä sellaisen haluavat, myös sen ostavat. Ihan sama, vaikka RS:ssä olisi tehoja 300 hevosvoimaa.
Ainakin omalla kohdallani RS kilpaili ansiokkaasti premiumeiden kanssa. Halusin nimittäin kovasti sellaisen ostaa. Kävin kokeilemassakin BMW:n, Audin, Mersun ja  Volvon malleja vuoden aikana ja olin vähän allapäin kun en löytänyt yhtään mieleistä. Varsinkin Bemareita tuli kokeiltua useita malleja (5-, 3GT-, 3-, ja 1-sarja). Pari ei-premiumiakin tuli kokeiltua. Olin jo tehnyt periaatepäätöksen hankkia 3-sarjalainen kun en markkinoilta parempaakaan löytänyt. Sitten tuli RS markkinoille ja koeajon jälkeen ei enää paluuta ollut. Toistaiseksi olen edelleen sitä mieltä, että valinta oli täysin oikea.

Itse olen vahvasti sitä mieltä, että premiumeja ostetaan haluttavan brändin ja ominaisuuksien vuoksi. Ne jotka painottavat enemmän ominaisuuksia, varmasti löytävät paljonkin perusteita ostaa RS:n sen premiumin sijaan.

hapelton1

Löytyiskö jostain netistä laadukkaita videoita RS:n kiihtyvyyteen liittyen? Youtubesta löytyy vain Autoforum.cz ja theVIDERMA tekijöiden videoita.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy