Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Hajuv

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 20.03.14 - klo:13:53
Uusi RS tilattu tännekin, ilmoittaudutaan jonottajien joukkoon.

Sisäänajoa sitten nastarattailla?  ::)
Onnittelut!

Omaani odottelen ennen syksyn ensimmäisiä liukkaita (tilattu hätäkeskuspäivänä tänä vuonna)?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 20.03.14 - klo:10:15
Totta. Mutta onneksi ei ole tarvettakaan, siitä pitää huolen normi-suomalainen liikennevalosuunnittelija.  :)
Olipa hauskasti sanottu, meinasi kahvimuki "tipahtaa" lattialle ja itse perässä  ;D Itsellä aikanaan tuli kumimatot ja kangasmatot mitään kysymättä, eikä erikseen tarvittu hintaa sovitella tms. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

maher

Lainaus käyttäjältä: voipa - 20.03.14 - klo:14:29
Riippuu myyjäliikkeestä. Tampereen Veho sisällyttää toimituskuluihin, Metroauto nyhtää 70â,¬.

Loistava uutinen, että Tampereen Vehosta tulee "kaupan päälle" kumimatot. Osaan ainakin niitä auton huomenna noutaessani vaatia :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 20.03.14 - klo:13:53
Uusi RS tilattu tännekin, ilmoittaudutaan jonottajien joukkoon.
Foorumilta löytynee jo manuaali-rs:n omistajia, mitä olette mieltä ajoasetuksen valinta -varusteesta? Itseltäni tuo jäi valitsematta.


Sport modessa ohjaus on nopeampiliikkeinen/täsmällisempi ja kuuluu "murinaa pierettimestä", kaasuvaste on nopeampi, alustaa ei kai säädä kuten Golf GTI:ssä tai Cuprassa, DCC. En usko että sport vaikuttaa auton suorituskykyyn, ainakaan paljoa. Lähinnä fiilis miltä tuntuu ajaa muuttuu eri modeilla. En paljon ole niiden kanssa leikkinyt. Kulutukseen ei vaikuta. Jos haluaa kunnolla polkea, sport asento ja luistonesto pois (tosin esp:tä ei saa kokonaan pois mikä huonoa, sama vaivaa Golf GTI:tä, R mallissa ja Cuprassa saa kokonaan pois).
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Eikös ESP lähde kokonaan pois kun nappia painaa pitkään? En tosin ole testannut...

Aika samat mietteet kuin splitxyzillä, minusta ajomoodin valinnan suurin anti on ohjauksen jäykkyys ja jo sen vuoksi maksaisin mieluusti vaikka tuplahinnan.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.03.14 - klo:18:35
Eikös ESP lähde kokonaan pois kun nappia painaa pitkään? En tosin ole testannut...



Ei lähde ESP kokonaan pois. Luistonesto jollain tapaa poissa, mutta ajonvakaus puuttuu vielä auton hallintaan ääritilanteissa. Jos ratakuskilla ajatettaisiin esim. Nordschleifen nopea kierros, pitäisi ESP kytkeä kokonaan pois koodauksella tms, haittaa muuten menoa. Sen takia uudessa Cuprassa ja Golf R:ssä saa pois 100 %, jos joku eksyy radalle ja haluaa "irrotella".
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Suzooka

Lainaus käyttäjältä: maher - 20.03.14 - klo:16:14
Loistava uutinen, että Tampereen Vehosta tulee "kaupan päälle" kumimatot. Osaan ainakin niitä auton huomenna noutaessani vaatia :)
Minulta taas olisivat ottaneet 95â,¬. Näin siis olivat kysymättä laittaneet tilausvahvistukseen.. saavat pitää mattonsa Mansen Vehossa...
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

pehmis

Rovaniemen pörhöltä 55â,¬ sopparin mukaan toi kumimatto sarja. Empä tota oo edes paljon miettinyt kun parin muuttujan takia sain tehdas webaston ilmaiseksi.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

ram1

Mitä niillä kumimatoilla oikeasti tekee.Rumat ja kerää kaiken lumen ja paskan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

TeBsu

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 21.03.14 - klo:00:40
Mitä niillä kumimatoilla oikeasti tekee.Rumat ja kerää kaiken lumen ja paskan.

Paljon käytännöllisemmät kun ne märät ja likaset kangasmatot.. En tiedä onko ram1lla tapana mennä sukkasilteen, mutta omissa autoissa on jokaisessa ollu kumimatot ja tulee olemaan. Ei sillä että auto oisi kaatopaikka, mut helpompi pestäkki ne painepesurilla..
lord of the rings

ram1

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 21.03.14 - klo:00:45
Paljon käytännöllisemmät kun ne märät ja likaset kangasmatot.. En tiedä onko ram1lla tapana mennä sukkasilteen, mutta omissa autoissa on jokaisessa ollu kumimatot ja tulee olemaan. Ei sillä että auto oisi kaatopaikka, mut helpompi pestäkki ne painepesurilla..
Kummatkohan ne helpommat?Kandeisko joskus kokeilla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

JakeS

Minulla on käytössä kumpiakin samaan aikaan, ja kangasmatot ovat kyllä helppohoitoiset. Ainoa mikä on huono niin suolauksen mukana tuleva vesi/kura ja äkkiä on aikamoinen kissan kusen haju.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 21.03.14 - klo:00:45
Paljon käytännöllisemmät kun ne märät ja likaset kangasmatot.. En tiedä onko ram1lla tapana mennä sukkasilteen, mutta omissa autoissa on jokaisessa ollu kumimatot ja tulee olemaan. Ei sillä että auto oisi kaatopaikka, mut helpompi pestäkki ne painepesurilla..
Ei enempää aiheesta tässä topikissa, vaan täällä tuosta mattoasiasta lisää.

Skoda Octavia 1.2T

Itsellä yhdessä autossa kumimatot olleet. En tykännyt ja ei tule enää. Puhtaa näköiset vain heti pesun jälkeen. Kuivuttuaan näyttivät yhtä likaisilta. Tummat kangasmatot ovat aina puhdistuneet imurilla.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

JMTL

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.03.14 - klo:21:02
Ei lähde ESP kokonaan pois. Luistonesto jollain tapaa poissa, mutta ajonvakaus puuttuu vielä auton hallintaan ääritilanteissa. Jos ratakuskilla ajatettaisiin esim. Nordschleifen nopea kierros, pitäisi ESP kytkeä kokonaan pois koodauksella tms, haittaa muuten menoa. Sen takia uudessa Cuprassa ja Golf R:ssä saa pois 100 %, jos joku eksyy radalle ja haluaa "irrotella".
Juu ei lähde kokonaan ESP pois kun painaa pitkään nappia. Kokeilin tuossa liukkailla keleillä, ja kyllä se alkaa autoa ohjailemaan kun oikeen laittaa luistamaan mutkassa. Luistonesto kyllä lähti kokonaan pois.
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 21.03.14 - klo:07:47
Juu ei lähde kokonaan ESP pois kun painaa pitkään nappia. Kokeilin tuossa liukkailla keleillä, ja kyllä se alkaa autoa ohjailemaan kun oikeen laittaa luistamaan mutkassa. Luistonesto kyllä lähti kokonaan pois.

Tämä on vähän sääli, ei se varmaan ole kustannuksista kiinni, mutta liekö joku liikenneturvallisuusnäkökulma. Joku voisi kuitenkin RS:llä haluta käydä vähän esim. radalla kokeilemassa, ja kyllä silloin ESP pitäisi saada valita joko päälle tai kokonaan pois. Näkispä sitten miten auto luontaisesti käyttäytyy kun menee ylikovaa. Vai salliiko tuo ESP kovan ajon ilman puuttumista luistoihin ja muihin? Enpä usko.
Octavia III RS TDI

tet

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 21.03.14 - klo:07:54
Tämä on vähän sääli, ei se varmaan ole kustannuksista kiinni, mutta liekö joku liikenneturvallisuusnäkökulma.

Eiköhän se ole ihan brändinäkökulma. Tuulipukusporttiin ei laiteta samoja ominaisuuksia kuin kansansporttiin, premiumsportista puhumattakaan. Kustannuksilla ei ole asian kanssa tekemistä, tod.näk. sama kontrolleri ja ohjelma ja sen ESP:nkin saa koodattua poistumaan napin pitkällä painalluksella. Toki siellä voi olla eri kontrolleri, joku vanhempi malli jossa koodaus ei toimi ja ESP on pakotettu aina päälle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: tet - 21.03.14 - klo:08:01
Eiköhän se ole ihan brändinäkökulma. Tuulipukusporttiin ei laiteta samoja ominaisuuksia kuin kansansporttiin, premiumsportista puhumattakaan.
Jostoimintoa ei löydy Golf GTI:stä, mutta R:stä ja Seatista se löytyy, niin hankala tuosta mitään brändien positiota mukailevaa linjaa on vetään.  Enemmänkin näyttäisi homma ohjautuvan tasauspyörästön lukon tai tehon mukaan.

maher

Lainaus käyttäjältä: Suzooka - 21.03.14 - klo:00:16
Minulta taas olisivat ottaneet 95â,¬. Näin siis olivat kysymättä laittaneet tilausvahvistukseen.. saavat pitää mattonsa Mansen Vehossa...

Mulla ei tilaussopimuksessa puhuta (kumi)matoista mitään - no tänään sen näkee tuleeko sellaiset mukaan, kysyn ainakin, jos ei ole. Innostuin, vaikka olin tottunut ajatukseen, että kangasmatoilla mennään. Loskakeleillä kumeissa varmaan puolensa.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: maher - 21.03.14 - klo:09:10
Mulla ei tilaussopimuksessa puhuta (kumi)matoista mitään - no tänään sen näkee tuleeko sellaiset mukaan, kysyn ainakin, jos ei ole. Innostuin, vaikka olin tottunut ajatukseen, että kangasmatoilla mennään. Loskakeleillä kumeissa varmaan puolensa.

Tänään noudettu räsä liikkeestä. Kumimatot iloinen yllätys ilman lisähintaa! Autosta 20 km jälkeen jäi päällimmäiseksi fiilikseksi yltäkylläinen määrä erilaisia asetuksia joiden sisäistämiseen mennee puoli vuotta. Toinen asia se että nopeus nousee ihan varkain pintakaasulla yli rajoituksen. Erittäin vaivaton kaiken kaikkiaan työlään manuaalivaihteisen heikkoalavääntöisen bokseridieselin jälkeen.

maher

Eilen sain vihdoin noutaa RS TDI DSG Combin liikkeestä, kumi- sekä kangasmatot kuului kauppaan kyselemättä. Auton toimintaan hyvä perehdytys ja yhteen pikku-unohdukseen hyvittelyäkin :)

Kilometrejäkin joku parisataa Tampereen seudulla jo takana niin pikitiellä kuin myös kuraisilla hiekkateillä. Fiilikset mahtavat, kulkee vakaasti ja suoraan, kiihtyy pintakaasulla helposti, onneksi tuli hommattua DSG-laatikolla! Ajovalot ja niiden automatiikka hyvät, Cantonin popit soi hyvin ja puhtaasti. Tilava ja tyylikäs auto, muutaman päänkääntymisenkin huomasin ostoskeskuksen pihassa. Vakionopeudensäätimen ja lukituksen kanssa vielä teen tuttavuutta. Lopetan hehkutuksen tällä erää ja menen vaihteeksi nauttimaan lauantaisaunasta ;)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: maher - 22.03.14 - klo:20:56
Eilen sain vihdoin noutaa RS TDI DSG Combin liikkeestä, kumi- sekä kangasmatot kuului kauppaan kyselemättä. Auton toimintaan hyvä perehdytys ja yhteen pikku-unohdukseen hyvittelyäkin :)

Onnittelut! Olikos sinulla vakiovanteilla eli Doradot 17" vai Gemini 18"?

-Oksid-

Täältäkin onnittelut tuoreelle Räsä-kuskille!  8)

Itselläkin tulee kaupan päälle automaattisesti nuo kumimatot autoon.

Sellaisen kysymyksen heittäisin jo RS:n saaneille että onko noissa OEM kangasmatoissa mitään brodeerauksia tms. vai perusmustat? Itsellä on jossain varaston kätköissä muoveissa lähes käyttämättömät gen2 RS:n kangasmatot ja ne olivat muistaakseni ihan plankot "tarvike-look" -mallit.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.03.14 - klo:11:00
Onnittelut! Olikos sinulla vakiovanteilla eli Doradot 17" vai Gemini 18"?

Kiitos! On sillä vaan nautinto ajaa ja vakaata menoa. Vakiovanteet eli 17" Doradot Hakka8:lla.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: maher - 24.03.14 - klo:08:04
Kiitos! On sillä vaan nautinto ajaa ja vakaata menoa. Vakiovanteet eli 17" Doradot Hakka8:lla.

Mites kesärenkaille, tuleeko isompaa ja 17"?

laitahan kuvaa autotalliin! ;)

maher

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.03.14 - klo:08:10
Mites kesärenkaille, tuleeko isompaa ja 17"?

laitahan kuvaa autotalliin! ;)

Kesävanteiksi tuli 17" Hawkit Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 kumeilla. Halusin 17" myös suvikumeihin, koska arvostan ulkonäköä enemmän ajomukavuutta ja kulutuskin lienee pienempi kuin tuumaa isommilla vanteilla. Hawkit on mielestäni sitäpaitsi hyvän näköiset vanteet ja kyllä noita Doradoitakin talven välttää katsella, kun on auto muuten niin nätti :)

Kuvaa on tulossa autotalliin, mutta auto on nyt niin likainen/kelit kuraavat, ettei oikein edustavaa kuvaa ole vielä saanut otettua.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: maher - 24.03.14 - klo:08:22
Kesävanteiksi tuli 17" Hawkit Dunlopin Sport Maxx RT 225/45 kumeilla. Halusin 17" myös suvikumeihin, koska arvostan ulkonäköä enemmän ajomukavuutta ja kulutuskin lienee pienempi kuin tuumaa isommilla vanteilla. Hawkit on mielestäni sitäpaitsi hyvän näköiset vanteet ja kyllä noita Doradoitakin talven välttää katsella, kun on auto muuten niin nätti :)

Kuvaa on tulossa autotalliin, mutta auto on nyt niin likainen/kelit kuraavat, ettei oikein edustavaa kuvaa ole vielä saanut otettua.

Hawk on kaunis vanne. Olisiko liikaa vaivannäköä, jos saisit punnittua tuon kesävanne-rengas-yhdistelmän talousvaa'alla? Kiinnostaisi painolukema, josko sitä...

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: maher - 24.03.14 - klo:08:22
Halusin 17" myös suvikumeihin, koska arvostan ulkonäköä enemmän ajomukavuutta ja kulutuskin lienee pienempi kuin tuumaa isommilla vanteilla.

Itsekin ajattelin/ajattelen Räsää tilatessa juurikin näin, mutta jostain kumman syystä nyt on alkanut kuitenkin kovasti pohdituttamaan, että pitäisikö sittenkin vaihtaa tilaukseen 17"->18"... Hyvää autoa ei viitsisi "pilata" tällä valinnalla. Elämä on täynnä suuria kysymyksiä.  :)
Octavia III RS TDI

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 24.03.14 - klo:08:52
Itsekin ajattelin/ajattelen Räsää tilatessa juurikin näin, mutta jostain kumman syystä nyt on alkanut kuitenkin kovasti pohdituttamaan, että pitäisikö sittenkin vaihtaa tilaukseen 17"->18"... Hyvää autoa ei viitsisi "pilata" tällä valinnalla. Elämä on täynnä suuria kysymyksiä.  :)

Mä olen nyt ajanut vajaa 300 km ja alla Continental kesärenkaat 225/40/18 Gemineillä. olin varautunut paljon suurempaan meteliin vaikka nyt on sen suhteen pahin aika, eli kevätkarkea asfaltti. Lisäksi auto on todella suuntavakaa eikä vetele urissa. Erittäin positiivinen fiilis rengasvalinnan suhteen ja muutenkin. Onhan se jämäkkä auto ja pompahtelee vähän töyssyistä mutta rs ei lähtökohtaisesti ole äärimmäistä mukavuutta tavoittelevan valinta muutenkaan.

opar

#4919
Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 24.03.14 - klo:10:28
Mä olen nyt ajanut vajaa 300 km ja alla Continental kesärenkaat 225/40/18 Gemineillä. olin varautunut paljon suurempaan meteliin vaikka nyt on sen suhteen pahin aika, eli kevätkarkea asfaltti. Lisäksi auto on todella suuntavakaa eikä vetele urissa. Erittäin positiivinen fiilis rengasvalinnan suhteen ja muutenkin. Onhan se jämäkkä auto ja pompahtelee vähän töyssyistä mutta rs ei lähtökohtaisesti ole äärimmäistä mukavuutta tavoittelevan valinta muutenkaan.
Ajettavuuden suhteen jokseenkin samaa mieltä mutta rengasmekkala nousi kyllä merkittävästi 18" Conteilla versus 17" GY kitkat.

Mitkä kumit alla?

Edit: samat kumithan ne lienee

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy