Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

lasol

Lainaus käyttäjältä: Repe_Ruutikallo - 12.03.14 - klo:09:29
Onkos se äänenlaatu silloin vaatimatonta bluetoothin peruskauraa, vai mennäänkö aptX-koodekilla ja kunnon laadulla?

Näyttäisi sille, että perus SBC koodekilla mennään. En löytänyt mistään Skodan spekseistä tahi prosyyreista tukea sille, että aptX olisi tuettuna. Sinällään omalla kohdallani asia on merkityksetön, Lumian paska kun ei sitä tue muutenkaan  :'(
Mahonkiset kahvat, staattinen ratti.

TPP

Lahden motarilla pohjosta kohti bongattu rekallinen Skodia,  näytti ainaki 1 keltanen combi räsä olevan kyytissä, sekä sininen combi. Liekkohän jollekki täällä oottavista :))

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

SuperB II

Onhan tämä RS todellinen kansanauto. Eilenkin joutui oikein hakemaan omaansa parkkikselta kun oli kolme valkoista combia muutaman ruudun säteellä.  ::)
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

pup

Onko kukaan asentanut roiskeläppiä taakse? Eli sopiiko räsään samat läpät kuin muihin ocuihin? Gen2 räsään laitoin normimallin läpät ja muistaakseni sopi ihan ok, miten lienee asia tässä uudessa?
Octavia III RS TSI

tsihman

On asennettu, samat käy kuin normi malliikin.

voipa

Piti viedä räsänen viidentonnin öljynvaihtoon mutta kävikin niin, että koska öljypohja on näissä uusissa malleissa muovinen, niin öljyproppukin on muovinen. Huolto pelkäsi, että proppu tuhoutuu vaihto-operaatiossa eikä heillä ollut vielä näitä uusia proppuja varastossa, joten öljynvaihto meni samantien pari viikkoa eteenpäin. Varmistakaapa siis, että huollolla on muoviproput valmiiksi varastossa niin ei tue turhaa käyntiä.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

killahpriest

Lainaus käyttäjältä: TPP - 13.03.14 - klo:09:05
Lahden motarilla pohjosta kohti bongattu rekallinen Skodia,  näytti ainaki 1 keltanen combi räsä olevan kyytissä, sekä sininen combi. Liekkohän jollekki täällä oottavista :))

Tänne ois keltainen combi tulossa, mutta tuotantovko vasta vko18, joten ei taida osua. Aina saa haaveilla toki. :)
Skoda Octavia RS TDi DSG Combi ´14

Candywhite

RS ei ole Premium, RS ei ole urheiluauto, RS on perheauto, RS on hieman tylsä, RS on tavallinen, RS on yleinen.

,,mutta siihen on niin kiva istua, käynnistää, ajaa. On Tää vaan kiva auto
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: killahpriest - 14.03.14 - klo:17:13
Tänne ois keltainen combi tulossa, mutta tuotantovko vasta vko18, joten ei taida osua. Aina saa haaveilla toki. :)

Oliko niin, että tämä on tulossa taksiin. Sopiiko kysyä minnepäin ja mistä tilasit auton. Itselleni tulossa kanssa keltainen diisseli arpalaatikolla, tilattu marraskuun puolivälin ainoihin.

Arpajaisissa osui tuotantoviikko 20.

Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

TeBsu

Tänään tuli ysitiellä vastaan semmonen viininen punainen farkku räsänen, luulin väriä hienommaksi, mitä netissä nähny kuvia, mutta aika tylsähkö oli, vaikka oli auringonpaiste... Räsiä alkanu näkemään jokapäivä melkein tienpäällä kun liikkuu... On tämä ihme buumi...  ???
lord of the rings

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 16.03.14 - klo:16:44
Räsiä alkanu näkemään jokapäivä melkein tienpäällä kun liikkuu... On tämä ihme buumi...  ???

Perjantaina bongasi kaksi: farkkuja molemmat, toinen race blue (ja harvinaisena lisäjuttuna kiiltävät ikkunakehykset ja hopeiset kattokaiteet) ja toinen valkoinen blackpackilla. Eilen sitten näin hopeanvärisen ja valkoisen. Uusi kansanauto. ;)

Peeveli

Tulipa selvitettyä maahantuonnista (kiitokset vielä kerran ystävälliselle Juha Inkiselle  :) ) RS:n oem-vanteiden painot:

Dorado (vakiona) 7,5 X 17  12 kg

Gemini 7,5 X 18  10,2 kg

Pictoris 7,5 X 18  12,25 kg

Extreme 7,5 X 19  12,38 kg

Ja Ocu III:een saatava vannemalli Hawk 7.0 X 17  12,25 kg

Yllättävää oli Geminien kohtuu pieni omapaino. Maahantuojallakin todettiin että sen "ilmava" rakenne varmaan osasyy ja paremmat metallimateriaalit. Näin ollen Geminit pysyvät itselläni lisävarusteruksina.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 19.03.14 - klo:09:59
Tulipa selvitettyä maahantuonnista (kiitokset vielä kerran ystävälliselle Juha Inkiselle  :) ) RS:n oem-vanteiden painot:

Dorado (vakiona) 7,5 X 17  12 kg

Gemini 7,5 X 18  10,2 kg

Pictoris 7,5 X 18  12,25 kg

Extreme 7,5 X 19  12,38 kg

Ja Ocu III:een saatava vannemalli Hawk 7.0 X 17  12,25 kg

Yllättävää oli Geminien kohtuu pieni omapaino. Maahantuojallakin todettiin että sen "ilmava" rakenne varmaan osasyy ja paremmat metallimateriaalit. Näin ollen Geminit pysyvät itselläni lisävarusteruksina.

Onkohan "muka",noinki kevyet noi geminit?  Oliko varmaa tietoa?

splitxyz

Jos ketään kiinnostaa saksanmaalla saadut kiihdytysarvot Seat Leon ST ja Octavia RS TDI välillä tiedot kuvassa. Molemmat alittavat tehtaan arvot 0-100. Samaa tahtia mennään, hieman Seat edellä 160 kmh. Molemmat 6v manuaalilla.

http://s27.postimg.org/4gw81yylf/Leon_ST_vs_RS_TDI.jpg
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 19.03.14 - klo:19:43
Onkohan "muka",noinki kevyet noi geminit?  Oliko varmaa tietoa?

Sama tuli itsellenikin mieleen, menee jo liikaa ohi muun 'laadun' ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Japoff

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 19.03.14 - klo:22:14
Sama tuli itsellenikin mieleen, menee jo liikaa ohi muun 'laadun' ?

Meinaakos TON 1 että Tsekkipelissä ei voi tuollaisia vanteita olla ???

Ja onhan RS Fabian Gigarot myös reilun 10 kiloa , tosin 17" ... Eikä tuo reilu 10 kg ole edes vielä mikään "kevyt" että miksi ei pitäisi kutinsa  ???
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Japoff - 19.03.14 - klo:22:25
Meinaakos TON 1 että Tsekkipelissä ei voi tuollaisia vanteita olla ???


Ei voi olla. Se on itäautomerkki ja siis ei ole Audi -tuo täydellisyyden kruunu. ;)

Nuo vannepainot on kysytty maahantuojalta Helkama Autosta, ja kaveri siellä katsoi useista dokumenteista (tehdasmateriaalit) lukemat. Jos joku ei niitä usko, ei voi mittään. Joku tietysti pitää meikäläistä nyt räsään hurahtaneena skeidafanaatikkona ja muutenkin valehtelijana, joten todistusvoimaa minulla ei tietystikään ole. Mutta jokainen halukas voipi kernaasti ottaa puh elimen kouraansa, rimpauttaa Helkaman vaihteeseen ja pyytää yhdistämään ylempänä olevassa tekstissäni mainitulle henkilölle.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 19.03.14 - klo:22:14
Sama tuli itsellenikin mieleen, menee jo liikaa ohi muun 'laadun' ?
Eli jos tuollainen keskipainoinen vanne ylittää yleisen laatutason, niin kuinka onneton täytyy olla tuon Audin viimeistä teknologiaa edustavan mootorin?

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 19.03.14 - klo:19:58
Jos ketään kiinnostaa saksanmaalla saadut kiihdytysarvot Seat Leon ST ja Octavia RS TDI välillä tiedot kuvassa. Molemmat alittavat tehtaan arvot 0-100. Samaa tahtia mennään, hieman Seat edellä 160 kmh. Molemmat 6v manuaalilla.

http://s27.postimg.org/4gw81yylf/Leon_ST_vs_RS_TDI.jpg

Tottakai tällainen repiminen aina kiinnostaa. :)
Ihan kiva että kulkevat vielä vähän lupauksiakin nopeammin, vaikka kovin merkityksellisestä asiasta ei olekaan kysymys. Sama tekniikka = sama vauhti, se ei ole kovin iso yllätys. Luonnollista on että kirveellä veistetty ja vähän isompi  Ocu jää kyydistä saksan nopeuksissa. Kaikkiaan tuollainen 7,5s -taso kiihtyvyydessä on ok, kun puhutaan 2-litran manuaalidiisselistä ja perheautosta.
Octavia III RS TDI

Ton-1

#4879
Lainaus käyttäjältä: Japoff - 19.03.14 - klo:22:25
Meinaakos TON 1 että Tsekkipelissä ei voi tuollaisia vanteita olla ???

Ja onhan RS Fabian Gigarot myös reilun 10 kiloa , tosin 17" ... Eikä tuo reilu 10 kg ole edes vielä mikään "kevyt" että miksi ei pitäisi kutinsa  ???

No taas tämä kommunikaatio osoitti vaikeutensa, tarkoitin sitä että tuo yksi 10 kg. vanne noitten muiden + 12 kilosten joukossa tuntuu hassun kevyeltä, se laadusta.

Mutta hienoa jos on totta.

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.03.14 - klo:08:45
Mutta jokainen halukas voipi kernaasti ottaa puh elimen kouraansa, rimpauttaa Helkaman vaihteeseen ja pyytää yhdistämään ylempänä olevassa tekstissäni mainitulle henkilölle.

Ollaanpas täällä taas herkkähipiäisiä, toki tuo mainittu paino on relevantti ennen kuin toisin todistetaan  8)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Epes

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 20.03.14 - klo:09:46
Tottakai tällainen repiminen aina kiinnostaa. :)
Ihan kiva että kulkevat vielä vähän lupauksiakin nopeammin, vaikka kovin merkityksellisestä asiasta ei olekaan kysymys. Sama tekniikka = sama vauhti, se ei ole kovin iso yllätys. Luonnollista on että kirveellä veistetty ja vähän isompi  Ocu jää kyydistä saksan nopeuksissa. Kaikkiaan tuollainen 7,5s -taso kiihtyvyydessä on ok, kun puhutaan 2-litran manuaalidiisselistä ja perheautosta.

Onneksi normi-suomalainen liikennevalokiihdyttelijä ei pääse keppivaihteisella lähellekään noita arvoja  ;D

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Epes - 20.03.14 - klo:10:07
Onneksi normi-suomalainen liikennevalokiihdyttelijä ei pääse keppivaihteisella lähellekään noita arvoja  ;D

Totta. Mutta onneksi ei ole tarvettakaan, siitä pitää huolen normi-suomalainen liikennevalosuunnittelija.  :)
Octavia III RS TDI

KaiVee

Voin punnita Gemini vanteen muutaman viikon päästä.

Voitte jahkailla painoista siihen saakka.., Vaikka se ei asiaa mitenkään auta.

eviltwin

Uusi RS tilattu tännekin, ilmoittaudutaan jonottajien joukkoon.

Combi TSI, kytkinpolkimella
- Race Blue
- Tehdaswebasto
- Black-paketti
- Gemini 18 antrasiitti

Lisäksi myyjäliikkeeltä 17" talvirattaat aluvanteilla, lämpöpaketti (säteilylämmitin, pistokkeet, sisätilanlämmitin) ja "pakollinen" kumimattosarja.

Foorumilta löytynee jo manuaali-rs:n omistajia, mitä olette mieltä ajoasetuksen valinta -varusteesta? Itseltäni tuo jäi valitsematta.

Sisäänajoa sitten nastarattailla?  ::)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: eviltwin - 20.03.14 - klo:13:53
Uusi RS tilattu tännekin, ilmoittaudutaan jonottajien joukkoon.

Combi TSI, kytkinpolkimella
- Race Blue
- Tehdaswebasto
- Black-paketti
- Gemini 18 antrasiitti

Lisäksi myyjäliikkeeltä 17" talvirattaat aluvanteilla, lämpöpaketti (säteilylämmitin, pistokkeet, sisätilanlämmitin) ja "pakollinen" kumimattosarja.

Foorumilta löytynee jo manuaali-rs:n omistajia, mitä olette mieltä ajoasetuksen valinta -varusteesta? Itseltäni tuo jäi valitsematta.

Sisäänajoa sitten nastarattailla?  ::)

Onneksi olkoon! Tuohon kumimattosarjaan, itselle sellainen tuli vaikken sitä tilannut tai halunnut, oletan sen olevan vakiona RäSässä.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.03.14 - klo:13:55
Onneksi olkoon! Tuohon kumimattosarjaan, itselle sellainen tuli vaikken sitä tilannut tai halunnut, oletan sen olevan vakiona RäSässä.
95â,¬ piti itsellä siitä maksaa...

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 20.03.14 - klo:13:58
95â,¬ piti itsellä siitä maksaa...
Hienoa, sain siis turhan kylkiäisen, olisivat antaneet vaikka 5l öljyä ennemmin, kokemuksen mukaan siitä olisi enemmän iloa  ???

voipa

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.03.14 - klo:13:55Tuohon kumimattosarjaan, itselle sellainen tuli vaikken sitä tilannut tai halunnut, oletan sen olevan vakiona RäSässä.
Riippuu myyjäliikkeestä. Tampereen Veho sisällyttää toimituskuluihin, Metroauto nyhtää 70â,¬.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

GTI

Kumimattosarja kaupanpäälle Espoon Metroautosta ja niin kahteen aikaisempaan Octaviaan myös.Talvikäytössä hyväksi todettu varuste!

eviltwin

Kumimattosarja (95â,¬) tuntui olevan "vakiona" ainakin tässä autoliikkeessä. Saatiin sovittua asia niin että vaihtoauton hyvityshintaa korotettiin 95â,¬ ja matot tulevat auton mukana..

Myös sisätilanlämmittimen asennuksesta piti vääntää rautalangasta. Ei, lämmitintä ei asenneta keskikonsolin kylkeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy