Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Epes - 11.02.14 - klo:22:03
Monikohan RS-mies miettii tällä hetkellä tilauksessa olevan tai juuri saadun autonsa vaihtoa Leon Cupraan  8) ?
Veikkaan että harva. Leon on kuitenki pieni auto.
Kokonsa puolesta karsiutuisi minulla heti pois, sitten omasta mielestä tuo on vähän teiniauton oloinen, lisäksi sisusta ei ole niin siisti kun Octaviassa. Nämä siis vain oman silmän ja mielen perusteluja  :)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 12.02.14 - klo:12:26
sitten omasta mielestä tuo on vähän teiniauton oloinen,

Sanoo RS:n omista ja autosta löytyy pieretin. Ehkä se teini innostuu pierettimestä, mutta aikuiset ihmiset.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 12.02.14 - klo:12:31
Sanoo RS:n omista ja autosta löytyy pieretin. Ehkä se teini innostuu pierettimestä, mutta aikuiset ihmiset.
Voi kuule, nämä ovat omia mielipiteitäni. Sinulla ei ole siihen mitään sanottavaa.
Minulla on manuaali, voin pitää aina Eco-asennossa, jossa ei pieretintä edes kuule, varsinkin jos musiikki pauhaa. Ja saahan sen disabloitua kokonaankin.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 12.02.14 - klo:12:38
Voi kuule, nämä ovat omia mielipiteitäni. Sinulla ei ole siihen mitään sanottavaa.
Minulla on manuaali, voin pitää aina Eco-asennossa, jossa ei pieretintä edes kuule, varsinkin jos musiikki pauhaa. Ja saahan sen disabloitua kokonaankin.

Ã,,lä hyvä mies hermostu :)

Pieretin voi olla vielä tulevaisuuden juttu ja kohta on kaikissa 4-sylinterisissä moottoreissa. Olen vain katkera, kun omasta ei tällaistä pieretintä löydy. Kahvipöydässäkin olisi kiva aloittaa keskustelu pierettimen olemassaolosta.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 12.02.14 - klo:12:26
Veikkaan että harva. Leon on kuitenki pieni auto.
Kokonsa puolesta karsiutuisi minulla heti pois, sitten omasta mielestä tuo on vähän teiniauton oloinen, lisäksi sisusta ei ole niin siisti kun Octaviassa. Nämä siis vain oman silmän ja mielen perusteluja  :)

Itse voisin hyvin ajatella Cupraa, Occu on itselleni jopa liian tilava ja "nro kakkoselle (rouvalle)", en paljon mitään kuljeta tavaraa jne. On toki liikenteessä muutama muukin auto jolla pyörin, joten ei siinä mielessä tarvetta Leon Cupralle. En ole myöskään niin kranttu ulkonäöstä tai jostain ominaisuudesta  :D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

kaide

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 12.02.14 - klo:12:48
Ã,,lä hyvä mies hermostu :)

Pieretin voi olla vielä tulevaisuuden juttu ja kohta on kaikissa 4-sylinterisissä moottoreissa. Olen vain katkera, kun omasta ei tällaistä pieretintä löydy. Kahvipöydässäkin olisi kiva aloittaa keskustelu pierettimen olemassaolosta.

Tämä mainio varuste löytyy jopa uusista 6 sylinterisistä bemareista !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

TomiS

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 12.02.14 - klo:12:48
Ã,,lä hyvä mies hermostu :)

Pieretin voi olla vielä tulevaisuuden juttu ja kohta on kaikissa 4-sylinterisissä moottoreissa. Olen vain katkera, kun omasta ei tällaistä pieretintä löydy. Kahvipöydässäkin olisi kiva aloittaa keskustelu pierettimen olemassaolosta.
Enhän mää hermostu, painotin vaan että ne olivat omia mielipiteitäni. Jokaisella on omansa :)
Cuprassa koko/tilat rajaa ostajakuntaa. Mutta mitä jos siitä tulisi farkkumalli, siinähän sitä olisikin puhuttavaa  ;D

Ton-1

Käväsin ajamassa taas Räsän ja tällä kertaa manuskana, ei kun vaan paranee ...... sanoisin että olis saannut ihan top-arvostelun jos renkaat olisivat olleet neutraalimmat ( olivat 225/40/18), ja koko tuotteiston laatu tuli vielä todemmettua ajamalla 1.4 tsi 140 hv. tuon perään ja sekin manuskana, jos tuon kallisteluja hieman vähentäisi niin olisi ollut mun makuun se parempi n. päivittäiseen käyttöön, moottorille täydet pojot, hieno mylly ( tässä oli 205/55/16 renlaistus).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

gloter

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 12.02.14 - klo:13:14
Cuprassa koko/tilat rajaa ostajakuntaa. Mutta mitä jos siitä tulisi farkkumalli, siinähän sitä olisikin puhuttavaa  ;D
Oikeasti olen miettinyt samaa. Voisi olla hyvä myyntitykki Seatilla jos hinnassa olisi normaali farkkulisä pelkästään. Suomalaiset ovat hintatietoista kansaa  :D
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

maher

Lainaus käyttäjältä: Epes - 11.02.14 - klo:22:03
Monikohan RS-mies miettii tällä hetkellä tilauksessa olevan tai juuri saadun autonsa vaihtoa Leon Cupraan  8) ?

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 12.02.14 - klo:13:14
Cuprassa koko/tilat rajaa ostajakuntaa. Mutta mitä jos siitä tulisi farkkumalli, siinähän sitä olisikin puhuttavaa  ;D

Cupra painii ihan eri sarjassa, osin Golf GTI:kin, eli ei kiinnosta, vaikka en tällä hetkellä tilaa suunnattomasti tarvitsekaan, mut farkku mahdollistaa tavarankin kuljettamisen tarpeen tullen.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: maher - 12.02.14 - klo:15:06
Cupra painii ihan eri sarjassa, osin Golf GTI:kin, eli ei kiinnosta, vaikka en tällä hetkellä tilaa suunnattomasti tarvitsekaan, mut farkku mahdollistaa tavarankin kuljettamisen tarpeen tullen.

Leon ST Cupra on tulossa kilpailemaan Focus ST Turnierin ja Octavia RS Combin kanssa. Voi osua syksyn 2014 autonäyttelyihin esiteltäväksi. Syntyy kilpailua ostajakunnasta kun punnitaan eri vaihtoehtoja, tehon, laadun ja hinnan suhteen.

http://www.autoexpress.co.uk/seat/leon/84996/seat-leon-st-cupra-new-spy-shots
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

gloter

#4631
Ohoh, kas kas...mielenkiintoinen vaihtoehto tuokin sitten.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: Epes - 11.02.14 - klo:22:03
Monikohan RS-mies miettii tällä hetkellä tilauksessa olevan tai juuri saadun autonsa vaihtoa Leon Cupraan  8) ?

Ennen Ocun tilaamista kävin koeponnistamassa Leon ST:n. Autosta jäi selvästi "pienemmän auton" fiilis, samoin koe-ajoyksilön matkustajanpuolelta (kojelauta tms.) kuuluva nitinä ja natina  ~300km ajetussa autossa ja jotenkin halvemmalta vaikuttanut kojelauta ei, syytä tai toisesta, oikein sytyttänyt.
Lisäksi tavaratilassa annettiin ainakin omaan silmään melkoisesti tasoitusta Okun vastaavaan.

Tarjous tuli kysyttyä "lämpimikseen" SEAT Leon ST 2.0 TDI 184 FR:stä LED-paketilla sun muilla, tehdas-webaa autoon ei ainakaan silloin ollut saatavilla. Lopullinen niitti oli sitten itse tarjous...  ::)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

makkis


LainaaTämä mainio varuste löytyy jopa uusista 6 sylinterisistä bemareista !

ja kasipyttyisistä, ainakin m femmasta.

Cupra olisi itselleni ihan relevantti vaihtoehto, paitsi, koska sitä kojelautaa joudun ajaessa näkemään, niin siihen se tyssää. En ole tosin uudella mallilla ajanut, mutta merkki ei minua pelottaisi ja täytyy myöntää, että tuo "räyhäkkyys" siinä vanhaa miestä viehättää.

splitxyz

OT: Oliko tämä se kuuluisa Makkisramppi  ;D? Vag merkkinen vehje liikkuu...

http://www.youtube.com/watch?v=2Yz8cizr6sI#t=11

Iski taas blingit ja auttoi ACC vivun off asennossa käyttäminen, outoa että kaikilla hieman eri "oireet" ja selkeää diagnoosia ei asiaan ole saatu.


RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

maher

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 12.02.14 - klo:15:37
Leon ST Cupra on tulossa kilpailemaan Focus ST Turnierin ja Octavia RS Combin kanssa. Voi osua syksyn 2014 autonäyttelyihin esiteltäväksi. Syntyy kilpailua ostajakunnasta kun punnitaan eri vaihtoehtoja, tehon, laadun ja hinnan suhteen.

http://www.autoexpress.co.uk/seat/leon/84996/seat-leon-st-cupra-new-spy-shots

Dodi! Mutta on tosiaan vasta tulossa...katsotaan mikä on tilanne markkinoilla, kun autonvaihto seuraavan kerran toteutettavissa :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Lani

Tervehdys kaikille arenalaisille! Keskusteluja olenkin jo jonkin aikaa mielenkiinnolla seurannut, mutta osallistutaanpa nyt itsekin. Eli helmikuun alussa tuli tilattua RS Tdi Combi manuaalilootalla. Autotallin puolelle availinkin jo ketjun, mutta laitetaanpa tiedot myös tänne RS-ketjuun. Seuraavanlainen paketti tulossa:

- Värinä metal grey
- Sisusta harmaa
- Performance mode selection
- Canton SS
- Polttoainetoiminen lisälämmitin
- Black-paketti
- 18" gemini antrasiitit

Toimitusajaksi arvioitiin ~6kk. Olen hiukan koittanut unohtaa koko tilauksen, jotta odottavan aika ei kävisi niin pitkäksi. Arenan lueskelu ja keskusteluihin osallistuminen ei kuitenkaan taida hirveästi helpottaa tässä tavoitteessa  :) 
Audi A6 C7 Avant 2.0tdi MY2015

Kotipirtti

#4637
Lainaus käyttäjältä: Lani - 14.02.14 - klo:21:55
Tervehdys kaikille arenalaisille! Keskusteluja olenkin jo jonkin aikaa mielenkiinnolla seurannut, mutta osallistutaanpa nyt itsekin. Eli helmikuun alussa tuli tilattua RS Tdi Combi manuaalilootalla. Autotallin puolelle availinkin jo ketjun, mutta laitetaanpa tiedot myös tänne RS-ketjuun. Seuraavanlainen paketti tulossa:

- Värinä metal grey
- Sisusta harmaa
- Performance mode selection
- Canton SS
- Polttoainetoiminen lisälämmitin
- Black-paketti
- 18" gemini antrasiitit

Toimitusajaksi arvioitiin ~6kk. Olen hiukan koittanut unohtaa koko tilauksen, jotta odottavan aika ei kävisi niin pitkäksi. Arenan lueskelu ja keskusteluihin osallistuminen ei kuitenkaan taida hirveästi helpottaa tässä tavoitteessa  :)

Aika samanoloinen paketti kuin mulle tulossa mutta mulla automaattiaski. Et vissiin halunnut mustia vanteita kun et ottanut RS Challenge pakettia?

Ai niin, sulle tuleekin Metal eikä steel grey. Unohdin jo oman värivalinnan kun tilauksesta on jo niin monta kuunkiertoa (4)  ;)

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: Lani - 14.02.14 - klo:21:55
Tervehdys kaikille arenalaisille! Keskusteluja olenkin jo jonkin aikaa mielenkiinnolla seurannut, mutta osallistutaanpa nyt itsekin. Eli helmikuun alussa tuli tilattua RS Tdi Combi manuaalilootalla. Autotallin puolelle availinkin jo ketjun, mutta laitetaanpa tiedot myös tänne RS-ketjuun. Seuraavanlainen paketti tulossa:

- Värinä metal grey
- Sisusta harmaa
- Performance mode selection
- Canton SS
- Polttoainetoiminen lisälämmitin
- Black-paketti
- 18" gemini antrasiitit

Toimitusajaksi arvioitiin ~6kk. Olen hiukan koittanut unohtaa koko tilauksen, jotta odottavan aika ei kävisi niin pitkäksi. Arenan lueskelu ja keskusteluihin osallistuminen ei kuitenkaan taida hirveästi helpottaa tässä tavoitteessa  :)

Tervetuloa jonon jatkoksi! Itselle tulossa myös diesel-RS Combi (DSG:llä) , samat lisäkkeet tosin värinä musta punaisilla sisustuksen yksityiskohdilla. Tuntuvat olevan suositut lisäkkeet nuo.
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Chrisu

Turussa bongattu combi-räsä taksina...
Ex: Honda Civic -87, Mazda 323F 1.6i -90, Mazda 626 SportSaloon 2.0GT -91, Skoda Octavia 1.6i -03, Skoda Fabia vRS -07, Skoda Superb 1.4TSI -09, VW Eos 2.0TFSI DSG -07

Toyota Prius -10

Lani

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 14.02.14 - klo:23:18
Aika samanoloinen paketti kuin mulle tulossa mutta mulla automaattiaski. Et vissiin halunnut mustia vanteita kun et ottanut RS Challenge pakettia?

Ai niin, sulle tuleekin Metal eikä steel grey. Unohdin jo oman värivalinnan kun tilauksesta on jo niin monta kuunkiertoa (4)  ;)

Itseasiassa en ole edes huomannut, että tuon RS Challange paketin yhteydessä geminit on mustat. Kiitos vinkistä! Omaan silmään mustat vanteet istuu metal greynkin kanssa. Alustavasti suunnittelinkin, että talvinakeille tilaisin jälkikäteen mustat vanteet ja antrasiitti geminit jäisi kesäkiekkoihin. Täytyypi vielä pohdiskella väritystä kesäkiekkojen osalta. Tässä on sen verran aikaa, että mieli saattaa muuttua useaan kertaan...varsinkin tulevan kauden talvivanteiden osalta :D Challenge paketin myötä sisustuksen ainoana värivaihtoehtona näyttää olevan punainen viimeistely. Näin ainakin Skodan sivuilta löytyvässä lisävarustehinnastossa mainitaan.
Audi A6 C7 Avant 2.0tdi MY2015

hjk

Ja kalakukkoin kaapunnissa on keltainen taksi-RäSänen :)
-----
hjk
-----

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: hjk - 15.02.14 - klo:19:25
Ja kalakukkoin kaapunnissa on keltainen taksi-RäSänen :)
Tämän bongasin itsekin tänään. Kieltämättä aiheutti hieman hilpeyttä, positiivinen lisä harmaiden Eemeleiden ja Anjovisten seassa.

Lähetetty minun GT-I9295 laitteesta Tapatalkilla

Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Jukikyy

18.10.2013 tilattu RS Combi TDI DSG piti kauppakirjan mukaan tulla eilen eli 14.2. Ei tullut ja edellinen auto Audi A4 myytiin yksityiselle, joten autoliikkeestä haettiin tänään auto käyttöön siihen asti kunnes oma saapuu. Oma tulee maalis-huhtikuun vaihteessa.

Saatiin käyttöön Toyota Corolla vm. 2007 1.4tdi. On tää Toyota kyllä aika mauton, väritön, hajuton ja omistamishaluja herättämätön. Voi jeesus, että on aneeminen sisältä ja ulkoa. Joku on tällaisen vielä uutena ostanut! Ja kuka hullu tällaisen käytettynä ostaa? Hintaa 170tkm ajetulla on lapussa vielä 11kâ,¬.

No tuleepahan persdyno nollattua totaalisesti talvella, kun profiilin Mersu on talven tallissa ja tällä ajelee vajaa 2kk ennen kuin RS saapuu. Säästyypähän arvonalennukselta ja vakuutus ja käyttövoimaverolta. Lisäksi muita lisukkeita sain tingittyä kauppaan myöhästymisestä johtuen. Eli ehkä tämä menee ihan kivasti näin.

Kesävanteet tuli sentään jo RS:n hommattua. Advanti Raptorit 8X18 ET45 ja kumeiksi Nokian Hakka Blackit 225/45/18.

Härkönen

Mulla on omassa Diesel Räsässä jääny flekti huutamaan kun auton on sammuttanut.
Normaalia näin nollakeleillä?  :o

Epes

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 16.02.14 - klo:12:45
Mulla on omassa Diesel Räsässä jääny flekti huutamaan kun auton on sammuttanut.
Normaalia näin nollakeleillä?  :o

Tarkoittaa sitä että hiukkassuodattimen tyhjennyspoltto on jäänyt kesken, kun olet sammuttanut auton. Jättää tällöin flektin huutamaan minuutiksi pariksi.

Mustati

Lainaus käyttäjältä: Mustati - 31.10.13 - klo:11:22
Eilen lähti tilaukseen tämmöinen kärri työautoksi:

Combi 2,0 TDI RS
- Canton Sound System
- Kattokaiteet, hopea
- Metalliväri: Black Magic
- Sisäväri: RS Seam Red
- Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella
- Gemini 225/40R18" kevytmetallivanteet

Ei vielä tietoa toimitusajasta, mutta mennee johonkin helmi-maaliskuulle varmaankin.

Vajaa pari viikkoa luovutukseen. Automyyjä kertoi, että olen onnekas, sillä ei kuulemma ole normaalia, että RS:n saa lähes kuukauden etuajassa käyttöön. Alkuperäinen luovutuspäivä oli 21.3.

M.Oore

Tätä palstaa seurataan :

jaakkon78:
VAG-areenalla joku, jolla on nykyään Skoda Octavia RS väitti, että E61 tai E60 olisi joskus voittanut tuon testin. Ko. herralla oli joskus itsellään E61.

Muisti taitaa pettää, koska 2003-2005 ei kumpaakaan ollut mukana vertailussa.

Olisiko TM-talvitestistä kysymys?

kaide

Onhan noita räsäsiä paljon liikenteessä. Huomioitavaa on , että Savossa varsinkin !  Ajelin tänään Hki-Kuopio-Hki  . 8 RäSää bongattu ja kaikki Toivakka - Kuopio välillä . Kaikki Combeja , 4 punaista ( yhdestä laiskottelijasta ampasin ohi ja lujaa ) , 2 sinistä ja 2 harmaata


ps: Kyllä toi  S-Max on pitkässä matkassa mukava ! 800 kilsaa ei tunnu , ei sitten missään !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Peeveli

Naapuri osti uuden 1,4 tsi Combi elegancen, jossa vakio Bolero soitin ilman Cantonia. Juteltiin viikonloppuna ja käytiin testaamassa perus-Boleroa vielä kerran. Otin mukaan sd-musakorttini (toisessa klassista ja toisessa pääosin 70-80-lukujen poppia/rokkia). Tuli ajettua semmoiset 20-30 km lenkki, istuin kyydissä säädellen soitinta. Se penteles kuului mukavasti, kuten teki jo Hyvinkään Sveitsinportin just ajosta tulleessa essari-autossa. Onkohan tosiaan niin, että auton sisätilojen lämmetessä kajarit kuin kajarit pääsevät vasta kunnolla toimintakuntoon? Peruspeli siis soitti omaa musaani mukavalla sävyllä ja bassojakin aivan ok-määrä. Parempi on kuin omassa A3:ssa perussoitin ja kuulosti siis itselleni todella riittävältä.

No mitäs sitten tapahtui? Teetätin just äsken Sveitsinportin myyjälläni ylimääräistä vaivaa vielä kerran eli otettin ruksi pois Cantonin osalta. Se tilaus on nyt sitten siinä mitä se alun perinkin oli. Olen tyytyväinen. Kiitos vaan kärsivällisyydestä ja ystävällisyydestä viel kerran Ristahon Pasille. :) Vakuutteli ettei vaikuta tilausaikaan.

PS: Musasoitin-asiat ovat henkilökohtaisia valintoja, joten cantonistit ei herneitä nenään.  ;) Pääasia että omistaja itse on tyytyväinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy