Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

V-O

Lainaus käyttäjältä: Homer - 06.02.14 - klo:05:27
Nokian 8 toimii upeasti vakio 17" vanteilla. Upea sivuttaispitokin kaarteissa verrattuna Yetin Michelin lötkö-kitkoihin.
Yetissä olleissa misukoissa tismalleen sama rengaskoko siis, kun pystyt vertailemaan noin?

Homer

Totta puhut, Yetissä misukat 16" vanteilla kun Räsässä 17" joten vertailu ei kai sitten mahdollista. Mutta sen tuo kertoo että Misukka ei ole automaattisesti jämäkkä ja Nokian lötkö tai toisin päin.

Itse en ole luottanut näihin palstan arvioihin juurikaan kun joukossa varmasti rengaskauppiaita. Luotan renkaita hankkiessani testeihin, joissa Nokian 8 pärjännyt erinomaisesti, myös ulkomaisissa.

Samaa ilmiötä havaittavissa tuolla auton ruostesuojaus -poustauksissa eli ruostesuojakauppiaat naamioituu tyytyväisiksi asiakkaiksi. Itseltä tuollainen hyvien tapojen vastainen markkinointi vie luottamusta alaan ja itse palveluun.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Homer - 06.02.14 - klo:05:27
Nokian 8 toimii upeasti vakio 17" vanteilla. Upea sivuttaispitokin kaarteissa verrattuna Yetin Michelin lötkö-kitkoihin. Nuo oli tosin 3 v. vanhat mutta lötköt jo uutena. Nokianit myös hiljaiset kuin kitkat konsanaan. Ainoa miinuspuoli on nastoissa se että joutuu varomaan lrevittelyä nastojen irtoamisen pelossa. Liekö turha huoli?

No ainakin Makkis lienee suditellut aika runsaasti Kaseilla ja kertoi ettei nastan nastaa ole irronnut. Joten anna palaa. :D

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.02.14 - klo:09:01
No ainakin Makkis lienee suditellut aika runsaasti Kaseilla ja kertoi ettei nastan nastaa ole irronnut. Joten anna palaa. :D
Minä en taasen ole raskinut suditella edes noilla kitkoilla...Kevättä ja kesärenkaita odotellessa.

opar

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 06.02.14 - klo:00:52
Ei mitään "hajoamista" penkeissä.
Ei ainakaan vielä 3 tkm jälkeen. Vähän kyllä jännittää saako tuolla rahalla oikeasti kestävät penkit.  :-[

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 04.02.14 - klo:08:47
Ainoa negatiivinen huomio on kulutus, mutta pienellä varauksella. Ehkä notkistuessaan kuluttaa vähemmän.
Näytöt ja kaiken maailman asetukset ja niiden säädöt vielä hakusessa.

Kannattaa myös laskea todellinen kulutus eikä vain luottaa ajotietokoneeseen.
Ajotietokone ei varmaan osaa laskea webaston kulutusta?

Nimimerkillä: 600km matkalla, ajotietokoneen kulutus 5,6L/100km ja todellinen 6,85L/100km  :o

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: opar - 06.02.14 - klo:09:05
Ei ainakaan vielä 3 tkm jälkeen. Vähän kyllä jännittää saako tuolla rahalla oikeasti kestävät penkit.  :-[
Toki näin. Kestävyyttä hankala arvioida lyhyen käytön jälkeen. Jotenkin vaikuttaisi ettei pitäisi alkaa hajota tuosta vaan, tuntuu materiaalit menneen parempaan suuntaan, voin toki olla väärässäkin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

JiiP

Lainaus käyttäjältä: Härkönen - 06.02.14 - klo:10:56
Kannattaa myös laskea todellinen kulutus eikä vain luottaa ajotietokoneeseen.
Ajotietokone ei varmaan osaa laskea webaston kulutusta?

Nimimerkillä: 600km matkalla, ajotietokoneen kulutus 5,6L/100km ja todellinen 6,85L/100km  :o

Vähän aasinsillan kautta tuosta webastosta johdettuna(itsellä ei ole):
Aamulla -10 pakkasta, säteilylämmitin ollut 1h20min päällä. 1km ajon jälkeen lämpöviisari noussut neljäsosaan ja puhalsi erittäin lämmintä ilmaa sisään.
Ero ei ole edes sairaan suuri, 1,4tsi koneeseen, vaan se on toisesta galaksista!
No, en puhu asiasta enää, mutta tämä ollut vain niin suuri yllätys.

Voisiko olla, että säteilylämmittimen sijoituspaikka voi olla valittavissa, ja nyt se on valittu esimerkillisen hyvin. On kuulemma öljysäiliön kyljessä(Laakkonen).

Taajama-ajossa 11km työmatkalla 8,2l keskikulutus - maantiellä Hki-Hml väli 7,5l
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

makkis

LainaaMinä en taasen ole raskinut suditella edes noilla kitkoilla...Kevättä ja kesärenkaita odotellessa.

Nössö  ;D

Asiasta kolmanteen, tällä viikolla joku saa mustan TDI LB:n eteläiseen naapurikaupunkiin. Tai siis ainakin sieltä ostettu.

Säteilylämmitin Räsä Gen 3:ssa? Onko se edes mahdollista? Se on totta, että lämpeää nopeasti kuin perkele ja ensimmäinen auto valovuosiin missä varpaat HIKOILEE! Olen itse ihan tajuton vilukissa ja nämä 7500 km RäSän kanssa teki minusta merkki/malli/moottoriuskollisen hamaan maailman tappiin!

makkis

LainaaMitenkäs arvon Räsien omistajat, onko penkit pysyneet kuoseisssaan, eli gen2:sta tuttua penkin "rispaantumista" ei ole vielä tullut esille?

Eipä ole, tosin ei aikanaan tullut kakkosessakaan. En koe poikkeavani normikuluttajasta tässä kohdin kuinkaan, en ole yltiöpäinen ylläpitäjä vaan käyttis on käyttis ja toki pari kertaa vuoteen sekin putsataan ja puunataan. Se, mitä en tee, niin en piereskele autossa istuessa mutta tuskin Peräsmiestä lukuunottamatta kukaan tuottaa anaaliregressiolla painetta jolla penkkien verhoilu halkeaa... Peräsimieskin on satuhahmo.

Ainoa mikä tulee mieleen on toki nk. "märät" pierut. Itsellä ne on hyvin kontrollissa mutta ei välttämättä kaikilla. Ymmärtääkseni niissä on jotain syövyttäviä aminohappoja ja kun kangas niin kalsareissa kun farkuissakin on kuitenkin huokoista, voiko rispaantumisen syy löytyä "märistä" pieruista? En tiedä, luulisi polttavan hanuriakin sen verran kovasti että asian syy-yhteys selviäisi mutta jos aina ajaa peppulämmitin täysillä niin huomanneeko tuossa muuta kuin karvaan haisun? (Jarrutusjäljet avautuu vasta pyykätessä)

Chicane

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 30.01.14 - klo:19:31
Samoja kokemuksia vaikka vain -20 C. Ensimmäinen auto missä jalkatilakin pysyy niin lämpimänä että alkaa kengissä jalat hikoilemaan vaikkei mitään älyttömiä asteita säädöissä +19-21 C.
Monet laittavat viimasuojia keulaan, eipä tarvitse räsään  ;D

Ei kuullosta hyvältä jos jaloille kuuman puskee:) eikö pitäisi pysyä 20 paikkeilla jalkojenkin luona?
Toisessa merkissä tämä onnistuu, mutta ei varmaan ihan yhtä nopea lämpenemään, johtuen raudan määrästä (V8). Lämpöjä kuitenkin riittää.

ram1

Syy miksen voi ajaa Vagilla autoilmastoinnilla.Sukat märkänä.Pakko säätää itse.Ja tää ollu jokasella.Voin toki olla hormonisukka mut ei kivaa.Etenkää talvikengillä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

No joo, kivempi se on hikoilla kun kaivaa villasukkia, kuomia ja pilkkihaalaria päälle että voi perkele kauppaan lähteä hikoilemaan.

ram1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.02.14 - klo:21:59
No joo, kivempi se on hikoilla kun kaivaa villasukkia, kuomia ja pilkkihaalaria päälle että voi perkele kauppaan lähteä hikoilemaan.
Hennesii ja Mauritsii Lauantaiaamuna.No mä en oikeesti tykkää jalkapuhalluksesta, mutta se nyt ihan omakohtaista.Jäätyny en yhdeskään autossa, vaikka stringeillä etelenkin yleensä  ;D
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

-Oksid-

Lainaa
Eipä ole, tosin ei aikanaan tullut kakkosessakaan. En koe poikkeavani normikuluttajasta tässä kohdin kuinkaan, en ole yltiöpäinen ylläpitäjä vaan käyttis on käyttis ja toki pari kertaa vuoteen sekin putsataan ja puunataan. Se, mitä en tee, niin en piereskele autossa istuessa mutta tuskin Peräsmiestä lukuunottamatta kukaan tuottaa anaaliregressiolla painetta jolla penkkien verhoilu halkeaa... Peräsimieskin on satuhahmo. ....
Lainaa

;D siinä tulikin tarkempi analyysi makkikselta myös hieman "syvällisemmästä" aiheesta

Itsekkään en autossa "paskomista" harrastele, mutta hain tuossa lähinnä gen2:en ns. vohvelikankaan tapaista asiaa, joillain se kangas meni lyhyessä ajassa huonoon kuntoon (ehkä peräpeilit sitten soi tiuhemmin  ::) ) ja ilmeisesti niitä oli jopa takuunakin vaihdettu. Itsellä pysyi säädyllisenä koko omistajuuden ajan (~80tkm matkan).

Bensa-räsiä pidetään lämpiminä, miten dieselit? Onko ollut tarvetta viimasuojille? Nykyisessä ajoneuvossa on eber vielä telakalla eikä paljon tarvi takkia riisua yli 15 asteen pakkasissa vaikka jäähytysaukot on osittain vuorattu tyylikkäästi kartongilla....

Tässä odotellessa on aika kysellä, joskus varmaan myös tyhmiä  ???
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

makkis

Mulla oli tuo Gen 2 3 vuotta ja 9tkm eikä penkit menneet miksikään. Minusta kuitenkin Gen 2:ssa oli laadukkaampi verhoilu kun tässä kolmosessa, siis penkkien osalta. Voi johtua myäs visuaalisesta ulkonäöstä ja olla makuasia. Kojelauta tässä kolmosessa on laadukkaampi, ihan materiaalit mukaan lukien.

Octavist

Vihdoinkin tuli tietoa lokakuun alussa tilaamastani RS Combi manuaalista. Eli meinaavat valmistaa sen viikolla 9.

Tarkoitus olisi laittaa Eibachin jouset siihen heti Metroauton toimesta mutta olisiko jollain laittaa varmaa tietoa juuri RS combi manuaalin akselipainoista?

Ihme homma, että tuokin on noin sekava juttu. Eibachin omat sivut antavat vain yhden koodin ja se on tuo E10-79-010-02-22 jotka esim. Jyri laittoi omaan autoonsa. Mutta hänellä siis DSG ja onko siinä etuakselipaino eri? Toisaalta luulisi tuon 1070 kg riittävän kaikkiin malleihin.

Ja mikäs tuo esim. slamitin myymä (koodi E10-15-021-06-22) on? Sitä ei taas virallisilta sivuilta löydy vaan se on Audi A3 jousisarja?

ram1

Lainaus käyttäjältä: Octavist - 06.02.14 - klo:22:32
Vihdoinkin tuli tietoa lokakuun alussa tilaamastani RS Combi manuaalista. Eli meinaavat valmistaa sen viikolla 9.

Tarkoitus olisi laittaa Eibachin jouset siihen heti Metroauton toimesta mutta olisiko jollain laittaa varmaa tietoa juuri RS combi manuaalin akselipainoista?

Ihme homma, että tuokin on noin sekava juttu. Eibachin omat sivut antavat vain yhden koodin ja se on tuo E10-79-010-02-22 jotka esim. Jyri laittoi omaan autoonsa. Mutta hänellä siis DSG ja onko siinä etuakselipaino eri? Toisaalta luulisi tuon 1070 kg riittävän kaikkiin malleihin.

Ja mikäs tuo esim. slamitin myymä (koodi E10-15-021-06-22) on? Sitä ei taas virallisilta sivuilta löydy vaan se on Audi A3 jousisarja?
Voit laittaa kyllä noista kaikki sarjat.Sulla kun manu, niin madaltaa ehkä keulasta hiukan vähemmän, jos otat noi Jyrin mallit.Ne tuvilaput käy kyllä leimalle joka tapauksessa.Mutta muista, että ulkomailta saa halvemmalla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Hawtin

II räsässä oli tosiaan ongelmia istuinten keskiosien rispaantumisen kanssa, mutta tämä taisi olla alkupään autojen ongelma. Itsellä tuli ensimmäisten joukossa 3/2006 ja kuskin penkin päällinen meni hyvin pian takuuvaihtoon ja uusi kesti mainiosti viime kesään ja n 85 tkm saakka kunnes kärry vaihtui.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

makkis

Mullakin oli alkupään luovutuksia mutta ei mennyt miksikään.

Ai että kun kaipaan visuaalisesti niitä kakkosräsän penkkejä. Istua nämä kolmosen on jopa paremmat, mutta kakkosessa ne oli vaan niin kauniit.

ram1

Mä ajelin viime kesänä yli 200 ajetulla II- Räsällä ja penkit oli tosi hyväs kunnossa.Se toki kiinni myös ajajan hanurista et kuluuko vai ei.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

Minulla on pienehkö ja kapea hanuri ja en tosiaan tuppaa piereskemään autossa. Kyllähän verhoilun pitää suhnat sietää mutta pyrin nekin ajoittamaan hisseihin, kassajonoihin yms. tilanteisiin jossa niistä saa parhaan nautinnon. Autoon en niitä raaski uhrata.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.02.14 - klo:21:59
No joo, kivempi se on hikoilla kun kaivaa villasukkia, kuomia ja pilkkihaalaria päälle että voi perkele kauppaan lähteä hikoilemaan.


+1

Kuumajalkaiset ostakoot uusikorisen Audi A3:n (8V), siinä jalkatilassa on kylmä pakkasilla kun ylempänä aletaan hikoilla. Hieno homma jos räsässä saa jalat lämpimiksi. :)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.02.14 - klo:07:20

+1

Kuumajalkaiset ostakoot uusikorisen Audi A3:n (8V), siinä jalkatilassa on kylmä pakkasilla kun ylempänä aletaan hikoilla. Hieno homma jos räsässä saa jalat lämpimiksi. :)
Tai sitten ostaa suoraan sen BMW:n, taitaa olla ainoa josta löytyy asianmukaiset (lue nykyaikaiset) säädöt ilmastoinnille, eli niin että ylä-, keski- ja alaosan puhalluslämpötilat yms. pystyy säätämään erikseen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

luffe

Kuumiin jalkoihin minulla on oma ratkaisu. Ajan sekä kesällä että syksyllä vähänkin pidemmät ajomatkat sukkasillani. Jalkatilassa on tätä varten suht puhdas matto, joten sukat säilyvät kutakuinkin puhtaina. On tosi mukavaa ajella varpaat lämpöisinä ja kuivina.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

carro

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 07.02.14 - klo:07:20

+1

Kuumajalkaiset ostakoot uusikorisen Audi A3:n (8V), siinä jalkatilassa on kylmä pakkasilla kun ylempänä aletaan hikoilla. Hieno homma jos räsässä saa jalat lämpimiksi. :)

Pientä liioittelua taas havaittavissa. Enpä muista jalkojen jäätyneen juurikaan missään autossa. Hikoilleet talvikenkien kanssa useammassakin ja siksi pidemmille ajomatkoille pitääkin laittaa kesäkengät jalkaan. En voi uskoa, että jalkatilan lämpö voi missään uudessa autossa olla ongelma, etenkään esilämmitystä käytettäessä. Talvisin ilmastoinnit saa pitää muutenkin lähes minimillä, koska talvivaatetus.

batman14

Lainaus käyttäjältä: luffe - 07.02.14 - klo:08:48
Kuumiin jalkoihin minulla on oma ratkaisu. Ajan sekä kesällä että syksyllä vähänkin pidemmät ajomatkat sukkasillani. Jalkatilassa on tätä varten suht puhdas matto, joten sukat säilyvät kutakuinkin puhtaina. On tosi mukavaa ajella varpaat lämpöisinä ja kuivina.

Astuinko miinaan? Herrajumala älä aja sukkasilla. Sillä ei saa samanlaista voimaa jarrulle esim. hätätilanteessa kun toimii vaistonvaraisesti.

V-O

Lainaus käyttäjältä: makkis - 06.02.14 - klo:22:17
3 vuotta ja 9 tkm eikä penkit menneet miksikään.
No ei kyl saaneet noilla kilsoilla mennäkään...

V-O

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 07.02.14 - klo:10:55
Astuinko miinaan?
Etpä astunut. Se on paniikkijarrutuksessa oltava sen verran kova polkaisu pedaaliin, että sukkasillaan tehtynä saattaa jäädä monella kuskilla kokolailla vaatimattomaksi tallaukseksi...

luffe

Luffe vastaa, että kyllä se maratoonarin jalkapohja sen verran parkkiintunut on, että sillä hätäjarrutuksenkin saa aikaiseksi. Se verran vielä oikaisen edellistä viestiäni, että ajan kesät ja talvet sukkasillani eikä koskaan ole tullut ongelmia. Pari kertaa viime vuosikymmenten aikana on tullut hätäjarrutuskin tehtyä. Siis turhaa "ajoitko miinaan "  -puhetta. ps mitenkähän tämä liittyy RäSä - keskusteluun ? Lopetan omalta osaltani tähän.
Ocu III 1.4 TSI Combi Elegance DSG
aikaisemmat Ocu:t  1.9 tdi LB      1.9 tdi Combi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy