Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

JiiP

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 04.02.14 - klo:12:13
Samankaltaiset fiilikset renkaista (225/45/17), tosin voi johtua myös leveydestä. Itsellä ollut talvirenkaina vain 205 leveyttä ja nyt 225 (paitsi RS3:ssa), saattaa heiluttaa autoa urissa ja tuntuma kärsii. Jos tiessä ei uria kulkee suoraan ja ilmanpaineilla voi kokeilla sopivan koviksi.
Keskikulutus vähentynyt vajaalla litralla uudesta.

Tuo leveys voi hyvinkin olla syynä Nokialaisten levottomuuteen. Ilmanpaineita en ole edes ehtinyt katsomaan luovutuksen jälkeen.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

lepardiselka

Moro! tuli käytyy ottaa pari viikko sitten pikaset tyypit combi bensa dsg räsästä Kotkan liikkeessä! Ollut jo hetken suunnitelmista että ostaisi jo kolmannen räsän. Tullu nyt kahlailtua parissa päivässä melkeen jo koko tämä viestiketju läpi ja täytyy sanoo et olis pitänyt kahlaa jo ennen koeajoa niin olis ollut vähän ennakkoon faktaa autosta,no täytyy kyllä vielä käydä kokeilemassa manuaaliversio mikä minulle kyllä tulisi jos ostaisin! Ihan hyvältähän sen tuntu vaikkakin en tuosta automaattilaatikosta virkaa yhtään(siis ihan yleisesti automaatista)!Tällä hetkellä on vm09 tdi comfi FL jolla ajettu 195tkm ja olisivat tarjonneet noin 14ke vaihdossa kun minun varusteilla tuo uusi skoda olisi ollut sen 38,5ke! Kysäsin toisesta liikkeestä,kun kaveri tehnyt muutaman hyvän kaupan sieltä niin lupaili alustavasti noin 19ke minun pirssistä. Siinä rupee ole ihan sama myykö ite ja ostaa käteisostona vai antaako vaihdossa oman,rupee ole aika +-0 tuo ero(taitaa kallistua jo siihen että kannattaa antaa vaihdossa). Ja sais vielä ajella sen puol vuotta omalla kilsoja lisää. Jos valitsen nyt esim tuon 18" geminin mustana ja haluan siihen 225/45/18 kesärenkaan niin tuleeko siihen jotain lisä maksua verrattuna 225/40/18 renkaaseen? Mitä kustantaa muuten tuo lisälaturi webastoa varten? Toki se mitä muutkin ovat kaivanneet niin se neliveto minuakin kyllä houkuttelee ja sen takia minulla onkin ollut toisena vaihtoehtona Golf R(vm2011-12 Saksa/Ruotsi),mutta kun ei ole hirveesti noita tuotu niin ei ole vertailupohjaa veroista! Onko kellään tietoa saisiko jotenkin laskettua veroja edes suunnilleen? Sori et menee vähän OT:ksi!

Hector8

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 04.02.14 - klo:12:13
Samankaltaiset fiilikset renkaista (225/45/17), tosin voi johtua myös leveydestä. Itsellä ollut talvirenkaina vain 205 leveyttä ja nyt 225 (paitsi RS3:ssa), saattaa heiluttaa autoa urissa ja tuntuma kärsii. Jos tiessä ei uria kulkee suoraan ja ilmanpaineilla voi kokeilla sopivan koviksi.
Keskikulutus vähentynyt vajaalla litralla uudesta.

Viides sarja continentaalin kitkoja 3 eri autossa ja yhdessä ocussa jonka koeajoin oli contit no problem, mutta kun kokeilin toista ocua jossa oli hakkapelita kitkat niin nousi karvat pystyyn. Sivuttaispito selkeästi huonompi ja vetopitokin jonkin verran.
Tuli ajettua samana päivänä samalla tiellä em. kokemukset ja lisäksi omalla Superbilla contin kitkoilla 0,5 h myöhemmin kuin noilla hakkapeleillä.
Ero käyttäytymisessä niin selkeä etten epäile omia aisteja.

traphill

Mun täytyy manata noi conti-ice-contactit, eipä ole ennen ollut noin surkeita renkaita. En ostanut hkpl8:ia siinä uskossa että ne sitä ovat taattua nokian löllökamaa, virhe, ei hallalujaa että osaavat olla vetelät noi continentalit. Joutuu ohjata autoa kokoajan kun nuo hakee saatana sellaisenkin uran mikä on saattanut kusiaisen jaloista jäädä, tosi arvaamattomat renkaat muutenkin ja kyllä tässä jo odottaa että sais kesärenkaat alle, nuo talvirenkaat kun ihan pilaavat auton.
Tosin kokona 225/40-18 ei ole mikään paras talvikäyttöön, mutta en odottanut ihan tällaista lopputulosta...Makkis vaihdetaanko renkaita?  8)
Riisseliräsä ei muuten taida lämmetä yhtä nopeasti kun tsih-koneinen..

svalkein

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 04.02.14 - klo:17:32
Toki se mitä muutkin ovat kaivanneet niin se neliveto minuakin kyllä houkuttelee ja sen takia minulla onkin ollut toisena vaihtoehtona Golf R(vm2011-12 Saksa/Ruotsi),mutta kun ei ole hirveesti noita tuotu niin ei ole vertailupohjaa veroista! Onko kellään tietoa saisiko jotenkin laskettua veroja edes suunnilleen? Sori et menee vähän OT:ksi!
rek.      km                     pyynti     ver.arvo    vero                      vero%      Co2
GOLF   2.0 HB AWD AUT N 3D 199kW   bensa   1005   123   2.8    44    32395   30025.20   10298.70   1303   34.30   195
GOLF   2.0 HB AWD AUT N 3D 199kW   bensa   1005   15   3.2    5    39566   36837.70   12635.30   1307   34.30   195
GOLF   2.0 VOLKSWAGEN HB AWD AUT 199kW   1005   46   3.5    13    37170   34561.50   11854.60   1311   34.30   195

Siinä Suomeen käytettynä maahantuodut Golf R:ät, veroa maksettu siis 10.298-11.854 euroa. Pienimmän veron autolla tosin ajettu jo 123 tkm. Sorry OT
M-B A250e -22

NcP

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 04.02.14 - klo:17:32
Tällä hetkellä on vm09 tdi comfi FL jolla ajettu 195tkm ja olisivat tarjonneet noin 14ke vaihdossa kun minun varusteilla tuo uusi skoda olisi ollut sen 38,5ke! Kysäsin toisesta liikkeestä,kun kaveri tehnyt muutaman hyvän kaupan sieltä niin lupaili alustavasti noin 19ke minun pirssistä.

19ke 195tkm ajetusta 5-vuotiaasta Ocusta?  Ã,,kkiä kaupoille jos tuollaista hyvitystä tarjotaan!

makkis

LainaaMakkis vaihdetaanko renkaita?

Ei perkele! Ei koskaan.

Minä nautin nykyään jopa talviajosta:

- rengas on tarkempi ja tunnokkaampi kuin keskivertokesärengas (ja itse asiassa minua pelottaa siirtymä kesärenkaisiin kun epäilen ettei tuo Contin Sportti ole yhtä urheilullinen kun tämä Hakkis kasi vaan siihen on iskenyt joku ituhippisyndrooma elinkaaren aikana)

- Tsiih on helevetin lämmin

Nuo bling bling valoshowt ei itseasiassa edes harmita, koska varsinkin tuo lämpimyys on pointti jota en ole 2000-luvulla aiemmin kokenut. Varpaat hikoilee, viimeksi sama ilmiö taisi olla vuoden 65 Valiantissa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: NcP - 04.02.14 - klo:19:15
19ke 195tkm ajetusta 5-vuotiaasta Ocusta?  Ã,,kkiä kaupoille jos tuollaista hyvitystä tarjotaan!

Kyllä, vuosi taakse irtosi vaille 14kâ,¬ 172tkm vm.2010 manuaali 1.6 CR TDI Combista - äkkiä kauppa jos 19 tonni irtoaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

traphill

Mulla ei ole esiintynyt kertaakaan mitään valoshowta, mutta dsg:n kytkeytyminen kestää pakkasilla tolkuttoman kauan, lisäksi tuo vakkari sekoilee aina, se yhtäkkiä nytkäyttää, ihan niinkuin havaitsisi auton vaikka tyhjä tie, sitte matka taas jatkuu normaalisti. Onko muilla tällaista ominaisuutta?
Valoassari meinaa välillä ärsyttää kun vaihtaa jostain tehtaiden valoistakin lyhyille ja ei taas vaihda monesti hämärälläkään pitkille kun on lumiset tiet. Muuten autoon tosi tyytyväinen, quattron perään välillä haikailen kun ei noita riisselinkään tehoja oikein saa tienpintaan mitenkään välitettyä, kuivallakin asfaltilla hakkaa sutimisenestovaloa ruutuun minkä ehtii.

darthjysky

Ei oo kyllä kuvaamiasi virhehavaintoja ACC:lla tullut.

Valoassari on pääasiassa toiminut kuten pitää, mutta tosiaan joissain tilanteissa tarvitsee käyttäjän toimia.

Tehtaan valot ja pitkän suoran päässä vastaantulijan valot toisinaan aiheuttaa turhan lyhyille puottamisen. Itse olen lähinnä ajatellu että tässä kohtaa systeemiä voisi edelleen kehittää, mutta tietäen sen heikkoudet pystyn elämään systeemin kanssa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

makkis

Komppaan 100% Darthjyskyä, ei ongelmia ACC:n kanssa tuolla tavalla ja valot pelaa automatiikalla 99,9% oikein ja tuo 0,1% on niin pieni, että räpsytelköön.

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: NcP - 04.02.14 - klo:19:15
19ke 195tkm ajetusta 5-vuotiaasta Ocusta?  Ã,,kkiä kaupoille jos tuollaista hyvitystä tarjotaan!
Myyjä tarjos eka jotain,ei oikee mua lämmittäny ni sit se kysy suoraan et minkälaista oot ite ajatellu! Sanoin suoraa et 20ke väliraha on mulle ihan maksimi tällä hetkellä!

V-O

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 04.02.14 - klo:17:32
lupaili alustavasti noin 19ke
Ja paljonko loppujen lopuksi sait?

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: V-O - 04.02.14 - klo:22:20
Ja paljonko loppujen lopuksi sait?
Huomenna myyjä soittelee uudestaan ja katsotaan ollaanko vielä samoissa hinnoissa!

zobuli

Lainaus käyttäjältä: lepardiselka - 04.02.14 - klo:17:32
Tällä hetkellä on vm09 tdi comfi FL jolla ajettu 195tkm ja olisivat tarjonneet noin 14ke vaihdossa kun minun varusteilla tuo uusi skoda olisi ollut sen 38,5ke! Kysäsin toisesta liikkeestä,kun kaveri tehnyt muutaman hyvän kaupan sieltä niin lupaili alustavasti noin 19ke minun pirssistä.

Niin mikäs tämä autoliike on nimeltään? Taitaa kohta lähteä Superbin nokka kohti Kotkaa jos tuollaisia vaihtotarjouksia saa Octaviasta.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Hector8 - 04.02.14 - klo:18:01
Viides sarja continentaalin kitkoja 3 eri autossa ja yhdessä ocussa jonka koeajoin oli contit no problem, mutta kun kokeilin toista ocua jossa oli hakkapelita kitkat niin nousi karvat pystyyn. Sivuttaispito selkeästi huonompi ja vetopitokin jonkin verran.
Tuli ajettua samana päivänä samalla tiellä em. kokemukset ja lisäksi omalla Superbilla contin kitkoilla 0,5 h myöhemmin kuin noilla hakkapeleillä.
Ero käyttäytymisessä niin selkeä etten epäile omia aisteja.

Aivan samat kokemukset. En ikipäivänä osta enää Nokian kitkarengasta, ja epäilen uskallanko polttaa rahani nasta-Hakkiksiinkaan. Luotto on mennyt. Kertakaikkisen surkeat ajettavat R2:set. Conti CV5 kitka on ollut loistava, eli joko se, Misukka tai sitten joku muu nastarengas kuin Nokian tulee seuraavaan....

hapelton1

#4546
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.02.14 - klo:09:31
Aivan samat kokemukset. En ikipäivänä osta enää Nokian kitkarengasta, ja epäilen uskallanko polttaa rahani nasta-Hakkiksiinkaan. Luotto on mennyt. Kertakaikkisen surkeat ajettavat R2:set. Conti CV5 kitka on ollut loistava, eli joko se, Misukka tai sitten joku muu nastarengas kuin Nokian tulee seuraavaan....

Itsellä Nokian hkpl7 ja koossa 245/45/17 ja nämä toimivat kyllä todella upeasti. Auto menee suoraan, ei vetele ja tuntuma tiehen erittäin hyvä. Voin todella suositella.

Toby

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.02.14 - klo:09:31
Aivan samat kokemukset. En ikipäivänä osta enää Nokian kitkarengasta, ja epäilen uskallanko polttaa rahani nasta-Hakkiksiinkaan. Luotto on mennyt. Kertakaikkisen surkeat ajettavat R2:set. Conti CV5 kitka on ollut loistava, eli joko se, Misukka tai sitten joku muu nastarengas kuin Nokian tulee seuraavaan....
Mulla alla R2:set 225/45/18, eikä toistaiseksi mitään valittamista. Samalla tavalla mulla mennyt luotto kesärengas puolella contin sport contact 2:iin edellisen auton kohdalla, joten en usko, että nykyisissä kesärengaissa nuo rinkulat tulee kauaa pysymään, johtuen just vaan siitä tunteesta, et voiko niihin edes luottaa.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Toby - 05.02.14 - klo:09:57
Mulla alla R2:set 225/45/18, eikä toistaiseksi mitään valittamista. Samalla tavalla mulla mennyt luotto kesärengas puolella contin sport contact 2:iin edellisen auton kohdalla, joten en usko, että nykyisissä kesärengaissa nuo rinkulat tulee kauaa pysymään, johtuen just vaan siitä tunteesta, et voiko niihin edes luottaa.
Voisko tuossa kuitenkin olla leveys suurin osatekijä. Jokaisella on hieman eri ilmanpaineet siitäkin syystä kun eri mittarit näyttävät erilaista lukemaa. Ollut Contia, Micheliniä ja Nokiaa talvirenkaissa 205 leveydellä ja kaikki ovat olleet OK profiilista/tuumista riippumatta.  Toki paljon tiestöstä kiinni missä ajelee, ja mitkä ovat kriteerit. Saattaisi muuttua vakaa käsitys jos ajaisi esim. uutta MB S luokkaa ja sen vakautta vertaa Skodaan.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Epes

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 05.02.14 - klo:09:22
Niin mikäs tämä autoliike on nimeltään? Taitaa kohta lähteä Superbin nokka kohti Kotkaa jos tuollaisia vaihtotarjouksia saa Octaviasta.

Juu ja vauhdilla ettei myyjä ehdi selvitä ..........

Tepu

Itsellä alla HKPL8 koossa 205/50/17
Ei minkäänlaisia ongelmia. Auto RS Combi.
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

V-O

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.02.14 - klo:09:31
Conti CV5 kitka on ollut loistava
Itsellä nyt Conti nastoilla nokianien jälkeen, eikä enää koskaan nokianeita.

Ex-nokianit meni vaihtoon ~1000 km ajon jälkeen. Nyt sen tietää kun on kokeillu.

carro

Pitkät toimitusajat ja sähköjärjestelmien temppuilut on vieny omat RS:n ostohalut aivan täysin. Kulutuskin on tuossa TSI+DSG-yhdistelmässä on vähän turhan suuri.

-Oksid-

Mitenkäs arvon Räsien omistajat, onko penkit pysyneet kuoseisssaan, eli gen2:sta tuttua penkin "rispaantumista" ei ole vielä tullut esille?

Talvirenkaissa näköjään kahta koulukuntaa, HKL8 vs. Conti  8)
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Jyri

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 05.02.14 - klo:23:10
Talvirenkaissa näköjään kahta koulukuntaa, HKL8 vs. Conti  8)
Noh, on meitä Misukkakitkailijoitakin  8)

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.02.14 - klo:09:31
Aivan samat kokemukset. En ikipäivänä osta enää Nokian kitkarengasta, ja epäilen uskallanko polttaa rahani nasta-Hakkiksiinkaan. Luotto on mennyt. Kertakaikkisen surkeat ajettavat R2:set. Conti CV5 kitka on ollut loistava, eli joko se, Misukka tai sitten joku muu nastarengas kuin Nokian tulee seuraavaan....

Mulla Misukat kokoa 215/50/17. Paineet edessä 2,4 ja takana 2,6 bar. Erinomaisen hyvät ajettavat ja hiljaiset. Autona normaalialustainen normicombi. Suosittelen.

bro2

Lainaus käyttäjältä: traphill - 04.02.14 - klo:19:53
Mulla ei ole esiintynyt kertaakaan mitään valoshowta, mutta dsg:n kytkeytyminen kestää pakkasilla tolkuttoman kauan, lisäksi tuo vakkari sekoilee aina, se yhtäkkiä nytkäyttää, ihan niinkuin havaitsisi auton vaikka tyhjä tie, sitte matka taas jatkuu normaalisti. Onko muilla tällaista ominaisuutta?

Minulla kanssa nytkäyttää aina välillä. Paljon ajellut 150-300km pätkiä, noilla yleensä 1-2 kertaa nykäissyt. Ajattelin käydä liikkeessä mainitsemassa asiasta kun vaan kerkeän.
Skoda Octavia RS plug-in hybrid 2021
VW Polo R WRC 2014

Ex: Octavia III RS TDI DSG Liftback

opar

Lainaus käyttäjältä: -Oksid- - 05.02.14 - klo:23:10
Mitenkäs arvon Räsien omistajat, onko penkit pysyneet kuoseisssaan, eli gen2:sta tuttua penkin "rispaantumista" ei ole vielä tullut esille?

Talvirenkaissa näköjään kahta koulukuntaa, HKL8 vs. Conti  8)
Nahkat ei ole rispaantuneet 8)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: opar - 06.02.14 - klo:00:11
Nahkat ei ole rispaantuneet 8)

Ei mitään "hajoamista" penkeissä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Homer

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 05.02.14 - klo:09:36
Itsellä Nokian hkpl7 ja koossa 245/45/17 ja nämä toimivat kyllä todella upeasti. Auto menee suoraan, ei vetele ja tuntuma tiehen erittäin hyvä. Voin todella suositella.

Nokian 8 toimii upeasti vakio 17" vanteilla. Upea sivuttaispitokin kaarteissa verrattuna Yetin Michelin lötkö-kitkoihin. Nuo oli tosin 3 v. vanhat mutta lötköt jo uutena. Nokianit myös hiljaiset kuin kitkat konsanaan. Ainoa miinuspuoli on nastoissa se että joutuu varomaan lrevittelyä nastojen irtoamisen pelossa. Liekö turha huoli?


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy