Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 29.01.14 - klo:15:34
Audilta tulossa 2014 S3+ missä 375 hv

Tästä en ole kuullutkaan...löytyykö tästä jostain netin syvyyksistä lisäinfoa?
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 29.01.14 - klo:19:06
Tästä en ole kuullutkaan...löytyykö tästä jostain netin syvyyksistä lisäinfoa?
OT, mutta tuossa S3+ linkki http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20140128/audi-s3-plus-far-ny-turbomotor-med-380-hastar Saman moottorin uumoillaan tulevan Golf R Evo malliin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ante

Onko todellakin näin, että RS:ssä ei ole vakiona mitään ajomoodin valintaa (eco-mode)?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Ante - 30.01.14 - klo:16:50
Onko todellakin näin, että RS:ssä ei ole vakiona mitään ajomoodin valintaa (eco-mode)?

Esitteen mukaan ei näyttäisi olevan vakiona mode valintamahdollisuutta ellei ota Performance mode selectionia lisäverusteena. Itsellä se on.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Tulkoon valoshow vaikka jokaisella startilla mutta RäSän avulla jopa makkispsyyke ei vaadi lääkitystä. On se niin julman lämmin auto.

Liekkö TDI yhtä lämmin mutta nyt kun mitataan -25-35 pakkasilla ihan oikeasti lämppärin tehoa ja lämpeämisen vauhtia, niin ei ole makkiksella jatkossa kuin räsiä jos tämä taso pysyy.

Ante

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 30.01.14 - klo:18:17
Esitteen mukaan ei näyttäisi olevan vakiona mode valintamahdollisuutta ellei ota Performance mode selectionia lisäverusteena. Itsellä se on.

Mikähän moodi siinä on sitten vakiona päällä? Tuo eco-mode olisi kuulostanut ihan hyvältä DSG:n kanssa, mutta sitä ei sitten ilmeisesti saa mitenkään päälle ilman lisävarustetta?

voipa

Lainaus käyttäjältä: Ante - 30.01.14 - klo:18:49
Mikähän moodi siinä on sitten vakiona päällä?
Normaalimoodi.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

makkis

Kuvittelesin ilman pieretintä moodin olevan pieretin version normi. Pierettimellä siis saa melun lisäksi ohjausta jäykemmäksi, kaasuun vastaavuutta herkemmäksi / lievemmäksi (eco) ja valot ovat vimputammatta (eco) ja ilmastointi lakkaa jos ikkunan avaa (eco)

Tuo pieretin pitäisi olla oman nappulansa takana koska sporttiasento on taajamassa paras, aivan suvereenisti. Ohjaus on jäykkä, auto reagoi kaasuun per heti mutta kun tuo perkeleen pieretinääni on kytketty juuri tuohon kaasuun reagointiin. Pieretin laulaa ihan kauniisti kun mennään isoa kovaa saksassa, mutta arkiajossa sitä ei kaipaa.

Itse ajan aina individualilla, eli kaasuun reagointia lukuunottamatta sportilla. Haluaisin tuon kaasuun reagoinnin mutta kylkiäisenä tulee pierut joita en arkeen halua.

Maantiellä moodi kun moodi, ihan sama. Siellä mennään automatiikan avustuksella 82 km/h ilman pieruja tai kaipuuta jäykkään ohjaukseen.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.01.14 - klo:18:23
Tulkoon valoshow vaikka jokaisella startilla mutta RäSän avulla jopa makkispsyyke ei vaadi lääkitystä. On se niin julman lämmin auto.

Liekkö TDI yhtä lämmin mutta nyt kun mitataan -25-35 pakkasilla ihan oikeasti lämppärin tehoa ja lämpeämisen vauhtia, niin ei ole makkiksella jatkossa kuin räsiä jos tämä taso pysyy.

Samoja kokemuksia vaikka vain -20 C. Ensimmäinen auto missä jalkatilakin pysyy niin lämpimänä että alkaa kengissä jalat hikoilemaan vaikkei mitään älyttömiä asteita säädöissä +19-21 C.
Monet laittavat viimasuojia keulaan, eipä tarvitse räsään  ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Ja lasit aina sulat. Satoi, paistoi tai oli -32 kuten eilisaamuna, niin aina pysyy lasit sulana. Oli kyydissä porukkaa tai ajoi yksin. Koskematta mihinkään säätimiin.

Lämmityksestä ja ilmanvaihdosta kyllä Skeidalle propsit ja perslämmittimen tehosta (tämä päti jo gen kakkoseen)

Toby

Täällä paljon kehuttu auton lämpiämisnopeutta. Oon kyllä pitkälti samaa mieltä, että hyvin lämpenee ja paljon paremmin kuin vanha malli. Ainoa mikä itseä askaruttaa on, että takalasin lämmitin tuntuu jokseenkin tehottomammalta kuin entinen. Vaikka on webastoa aamusin lämmittämässä, niin ei se jaksa takalasia täysin aukaista, sitten kun pistää takalasin lämmityksen päälle saadakseen viimeisenkin kuuran pois siitä, niin tuntuu et siitä lämmittimestä puuttuu kyllä jokin viimeinen teho, aukeehan se, mutta ei mitenkään nopeasti. Täällä suurimmalla osalla taitaa olla combi ja itellä LB, niissäkin varmasti eroa tuossa takalasin lämmittimessä.

Homer

Saman hogannu eli mulla myös LB ja takalasi hitaanpuoleisesti aukeaa jäähärmästä.

Vaikka RS:n vedet lämpeää huippunopeasti, laahaa öljyn lämpeäminen hieman perässä. Tästä syystä pidän edelleen alamaskisuojaa - suojan kera öljyn lämmöt 90 hujakoilla 14 km työmatkan päätteeksi noin -10-14 pakkasilla. Jos öljyn lämmöt alle 50, ei suositella pahemmin kaasuttelua joten sikälikin tuntuu lyhyillä matkoilla alamaskisuoja tarpeelliselta, vaikkei kuskin paikalle eroa muusta kuin öljynlämpömittarista huomaakaan.


Ante

Lainaus käyttäjältä: voipa - 30.01.14 - klo:18:52
Normaalimoodi.

Onko tämä ihan kokemukseen perustuva tieto? Sain vastauksen, että siinä olisi sport-moodi vakiona.

Härkönen

Lainaus käyttäjältä: Ante - 31.01.14 - klo:09:05
Onko tämä ihan kokemukseen perustuva tieto? Sain vastauksen, että siinä olisi sport-moodi vakiona.

Ei varmasti ole sporttimoodi päällä. Ainakaan vaihteiston osalta jos on DSG.  ;D
Siinä on joko normimoodi tai sit joku individual sekoitus.

bro2

Lainaus käyttäjältä: japeka - 29.01.14 - klo:09:32
Onko kukaan saanut akun varaustilan näytöstä <90% lukemia?
Käytän päivittäin webastoa ja työmatka aika lyhyt. Silti joka kerta SOC 90%.
Latautuuko akku todella näin hyvin pakkasillakin vai onko mittaustavassa tai mittarissa joku ongelma...?

Eilen myöhään illalla pihaan saapuessa kurkkasin ensimmäistä kertaa akun varaustilaa, näytti 80% minulla. Sitä ennen aiemmin illalla webasto oli n. 30min päällä ja ajoa n. 15km, mikä oli pätkittäistä ja sisälti 6 starttia 4 tunnin aikana.

3000km RäSällä takana, kertaakaan ei ole mitään virheilmoituksia tullut tai vilkkunut. Eilen etuparkkitutka jäi parkista peruuttamisen jälkeen huutamaan, varmaankin pakkasesta johtuva ja loppui hetken päästä. DSG välillä hidas/kankea näillä (~-15 asteen pakkasilla), varsinkin silloin kun auto seissyt ja peruttaa parkkiruudusta ja vaihtaa D:lle, kestää pienen hetken ennenkuin auto liikahtaa. Jos olisi lämpimämmät kelit, niin ei olisi tuonkaan vertaa valittamista :)
Skoda Octavia RS plug-in hybrid 2021
VW Polo R WRC 2014

Ex: Octavia III RS TDI DSG Liftback

Maikko

Mulla myös näytti SOC 80% kun oli lämmittetty Weballa ensin 20min ja sitten kilometri auton siirtoa ja uudestaan parin tunnin päästä Weballa lämmitys jonka jälkeen mittaus. 15min ajoa ja se näytti jälleen taas sen 90%.

Tuntuu siis lataavan aika tehokkaasti ainakin uutta akkua, mutta pitää tarkkailla pitemmällä aikavälillä miten käy. Mulla on asenettuna myös Defan 4A-akkulaturi.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Homer - 31.01.14 - klo:06:53
Saman hogannu eli mulla myös LB ja takalasi hitaanpuoleisesti aukeaa jäähärmästä.

Vaikka RS:n vedet lämpeää huippunopeasti, laahaa öljyn lämpeäminen hieman perässä. Tästä syystä pidän edelleen alamaskisuojaa - suojan kera öljyn lämmöt 90 hujakoilla 14 km työmatkan päätteeksi noin -10-14 pakkasilla. Jos öljyn lämmöt alle 50, ei suositella pahemmin kaasuttelua joten sikälikin tuntuu lyhyillä matkoilla alamaskisuoja tarpeelliselta, vaikkei kuskin paikalle eroa muusta kuin öljynlämpömittarista huomaakaan.

Pitää itsekin tarkkailla missä öljyn lämpötila liikkuu 10 km ajon jälkeen pakkasella. Takalasilämmitin tuntuu vuosi vuodelta menevän tehottomammaksi autoissa yleisesti, vai vaikuttaako lasin koostumus ym asiaan. Muissa autoissa ollut samankaltaista oiretta mm. Mazdassa ja Seatissa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

puolihop

Lämmityslaitehan on varmaankin molemmissa sama, mutta dieselmoottori RS:ssä ei lämpeä kovin nopeasti. Webastoa käytän itse aina ja se on päällä myös ajossa, eikä moottorin lämpeäminen ole silti erityisen nopeaa. Hyvin tarkenee kylläkin, joten sen puoleen ei ole valittamista.
Webasto on kyllä osoittautunut loistavaksi varusteeksi näin pakkasilla.

stenu

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 30.01.14 - klo:18:17
Esitteen mukaan ei näyttäisi olevan vakiona mode valintamahdollisuutta ellei ota Performance mode selectionia lisäverusteena. Itsellä se on.

Lisävarustehinnastossa siis tämä:

"PFD Performance Mode Selection - RS ajoasetuksen valinta"

tai tämä:

"WCH RS Challenge -paketti"

"Sis. PFD, mustat 18" Gemini-kevytmetallivanteet, PL
H/PLK, kierrosaikamittari
Maxi DOT-mittaristossa ja "Challenge"-kynnyslistat
edessä. Vain yhdessä RS
red -sisustuksen kanssa. Ei jos 4ZG, PJ6, PJ7 tai P
J8"

MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

splitxyz

Täytyy koputella puuta kun ei ole vikailmoituksia tullut yli viikkoon, mikä nyt autoon iskenyt??
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

LainaaEi varmasti ole sporttimoodi päällä.

No ei, 99,99999% väestöstä pitäisi ohjausta raskaana. (sport modella se alkaa olla jo passeli)

Tuosta ohjauksesta, on se kyllä hyvä. Ihan tekee mieli ajella luistonesto pois kytkettynä kun tuo pidon irtoaminen ei aiheuta mitään kolinoita, pomppisia tms. alustaan liittyvää eikä myöskään vetele ohjausta. Kerrankin pitkään aikaan hyvä tehostin... Alfassa oli yhtä hyvä mutta sen kanssa ei ollut pito-ongelmia.

opar

Vajaat kaksi viikkoa ja reilut 2 tkm takana RS man TDI Combilla. Kaikki pelaa niinkuin pitääkin. Öljynkulutusta en ole vielä tarkistanut. Kai se ilmoittelee sitten jos tarvii lisää. Amistyylinen pakoputken ulostulojen viritys on ainoa asia mikä tuossa nyppii. Pitäisikö vaatia hyvitystä "petoksesta"?  :P Tai ainakin muuraamaan umpeen tuo oikea puoli.

Kaistavahdin ja mukautuvan vakkarin käyttäminen oli vähän hämmentävää aluksi. En ole tottunut siihen, että joku muu "ajaa" kun mä istun kuskin paikalla. Melkein voisi motarilla ottaa torkut  ;) Hienoja varusteita molemmat kuten myös KESSY.

GY:n Ice+ kitkat eivät mitään mullistavaa pidon lisäystä tuoneet 6 vuoden takaisiin kokemuksiin. Jäällä ovat välttävät ja lumella ja asfaltilla talvirenkaiksi ihan ok.

Sprint yellow oli värinä positiivinen yllätys. Selvästi vaaleampi ja pirteämpi kuin vaggineiden aiempi keltainen. Eipä tule samanlaisia joka päivä vastaan 8)

Peeveli

Täytyy tunnustaa, että Canton sound system tuli tänään ruksitettua myyjällä. Viel ehti tilaukseen.

Kävin ekan kerran viikko sitten Sveitsinportissa kuuntelemassa essarin Boleron ja yksityisomistajan combin Cantonit. Cantonia en päässyt itse kunnolla säätelemään joten pysyttelin Bolerossa. Noh, varasin alkuviikosta vielä ajan Helkama Auton maahantuontiin Espooseen ja koekuuntelin paremmalla ajalla molemmat uudestaan keskiviikkona. Canton alkoi kuullostaa paremmalta Boleroon verrattuna etenkin cd:ltä ja sain siihen potkuakin. Ero ei ollut valtaisa mutta sen havaitsi. Ja sitten jäin muutamaksi päiväksi funtsailemaan ja nyt sitten tulee Canton. Eiköhän näillä varusteilla pärjätä. Myyjä arveli ettei varustelisäys hidastaisi tilausaikaa tässä vaiheessa.

Devl

Tänään tuli ensimmäistä kertaa nuo Makkiksen mainitsemat blingblingit, putos käytännössä kaikki pois pelistä, front assist, abs, tyre pressure monitoring... Pitääpä soitella maanantaina huoltoon.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 01.02.14 - klo:13:52
Täytyy tunnustaa, että Canton sound system tuli tänään ruksitettua myyjällä. Viel ehti tilaukseen.

Kävin ekan kerran viikko sitten Sveitsinportissa kuuntelemassa essarin Boleron ja yksityisomistajan combin Cantonit. Cantonia en päässyt itse kunnolla säätelemään joten pysyttelin Bolerossa. Noh, varasin alkuviikosta vielä ajan Helkama Auton maahantuontiin Espooseen ja koekuuntelin paremmalla ajalla molemmat uudestaan keskiviikkona. Canton alkoi kuullostaa paremmalta Boleroon verrattuna etenkin cd:ltä ja sain siihen potkuakin. Ero ei ollut valtaisa mutta sen havaitsi. Ja sitten jäin muutamaksi päiväksi funtsailemaan ja nyt sitten tulee Canton. Eiköhän näillä varusteilla pärjätä. Myyjä arveli ettei varustelisäys hidastaisi tilausaikaa tässä vaiheessa.

Minusta teit oikean valinnan. Vakioäänentoisto on vakioäänentoisto ja jos yhtään tykkää musiikkia kuunnella niin äänentoistoon satsaaminen kannattaa. Ja nyt kun se vielä on noin edullinen satsaus.

Leonardo

RS 2.0 TSI man HB llä nyt ajettu 4300 km ja toiminut mainiosti. Kaikki blingbling ym valoviat eivät näemmä
tähän yksilöön ole iskeneet... mutta.. mites muilla öljynkulutus,minulla pinta laskenut tikun mitta-alueella puoleenväliin.. :(
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

JiiP

No niin, töiden jälkeen hakemaan omaa TSI DSG Combi Ã,,rÃ,,ssää. Esittelyautoon jouduin taipumaan, mutta ei se liikaa ahdista. Liikettä en uskalla sanoa, koska pian joku on kertomassa kuinka antoi kyseiselle autolle happea käsijarru päällä pitkin kylän raittia. Tieto lisää tuskaa, joten nautitaan tästä.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

JiiP

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 03.02.14 - klo:14:33
No niin, töiden jälkeen hakemaan omaa TSI DSG Combi Ã,,rÃ,,ssää. Esittelyautoon jouduin taipumaan, mutta ei se liikaa ahdista. Liikettä en uskalla sanoa, koska pian joku on kertomassa kuinka antoi kyseiselle autolle happea käsijarru päällä pitkin kylän raittia. Tieto lisää tuskaa, joten nautitaan tästä.

Ja ensimmäiset huomiot:
-Nokian Hakkapelitat(kitkat) ei motarinopeuksissa ole parasta A-luokkaa, taajamassa ihan ok.
-Auto lämpenee puolta nopeammin kuin 1,4tsi - todella positiivinen yllätys.
-Tehoa sopivasti huolettomaan ajoon, hyvin dieselmäinen fiilis kaupungissa(väännön takia).
-Tilava.
-Laadukkaan oloinen

Ainoa negatiivinen huomio on kulutus, mutta pienellä varauksella. Ehkä notkistuessaan kuluttaa vähemmän.
Näytöt ja kaiken maailman asetukset ja niiden säädöt vielä hakusessa.
Volvo V60 T8 tulossa...
BMW 530e
Octavia TDI RS 4x4 DSG
BMW 320i F30 xdrive
Octavia tsi RS Combi DSG
Golf Variant 1.4Tsi DSG
Golf 1.6Fsi

Jussiboy

Minäkin olen todella tyytyväinen autoon, mutta kuka perkele on keksinyt keltaisen kirkkaan valon ovenlukitus nappiin >:(

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: JiiP - 04.02.14 - klo:08:47
Ja ensimmäiset huomiot:
-Nokian Hakkapelitat(kitkat) ei motarinopeuksissa ole parasta A-luokkaa, taajamassa ihan ok.

Ainoa negatiivinen huomio on kulutus, mutta pienellä varauksella. Ehkä notkistuessaan kuluttaa vähemmän.

Samankaltaiset fiilikset renkaista (225/45/17), tosin voi johtua myös leveydestä. Itsellä ollut talvirenkaina vain 205 leveyttä ja nyt 225 (paitsi RS3:ssa), saattaa heiluttaa autoa urissa ja tuntuma kärsii. Jos tiessä ei uria kulkee suoraan ja ilmanpaineilla voi kokeilla sopivan koviksi.
Keskikulutus vähentynyt vajaalla litralla uudesta.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy