Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Toby

Lainaus käyttäjältä: PunainenRS - 26.01.14 - klo:18:44
Itse tässä pähkäilenkö muuttaisinko itsellekkin webaston vai olisiko tuo roikassa pitäminen parempi kun tuo työmatkakin on vain 10min.

Itse pähkäilin tuota samaa ja päädyin valitsemaan webaston. 3 vkon käytön jälkeen en ole hetkeäkään katunut ratkaisua ja mulla työmatka myös tuo reilu 10min suuntaansa ja seurannut kokoajan akun varaustilaa, joka toistaiseksi näyttää aina 90%. Joten vielä en ole ainakaan huomannut webaston liikaa rasittavan akkua. Olen lämmittänyt 10-20 min joka aamu, riippuen vähän pakkasesta ja hyvin on riittänyt tuo aika, vaikka välillä ollut lähes -20 pakkasta. Eikä ole siis erillistä akkulaturia toistaiseksi ainakaan.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Toby - 26.01.14 - klo:19:45
Itse pähkäilin tuota samaa ja päädyin valitsemaan webaston. 3 vkon käytön jälkeen en ole hetkeäkään katunut ratkaisua ja mulla työmatka myös tuo reilu 10min suuntaansa ja seurannut kokoajan akun varaustilaa, joka toistaiseksi näyttää aina 90%. Joten vielä en ole ainakaan huomannut webaston liikaa rasittavan akkua. Olen lämmittänyt 10-20 min joka aamu, riippuen vähän pakkasesta ja hyvin on riittänyt tuo aika, vaikka välillä ollut lähes -20 pakkasta. Eikä ole siis erillistä akkulaturia toistaiseksi ainakaan.

Tämä kuulostaa enemmän kuin hyvältä! :) Työmatka on samaa luokkaa, ja kovasti on tullut mietittyä kuinka tuon ensimmäisen Weban kanssa tulee toimeen...

Jyri

Siirretty nuo Canton keskustelus tuonne muun äänentoiston keskustelun yhteyteen jatketaa aiheesta siellä.

nikob

Tulkaahan RS kuskit tuonne VRSClubin puolelle myös, varmasti kerkeette tämäkin foorumin lisäksi sinne ja oikein mukava palsta kyseessä  :).
http://www.vrsclub.fi
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Repa

Nyt on takana ensimmäiset sadat kilometrit takana RS TDI HB.
Huomiota.
Ohjaus on tooodella hyvä ja samoin alusta.
TDI:n voimalinja (DSG) on hyvä S ja D asetuksilla. Eco moodissa DSG miettii vaihdetta varsinkin alaspäin vaihtaessa (tod.näk. ominaisuus)
Melu-, eli hiljaisuustaso on hyvää luokkaa, vaikka jotkut täällä muuta väittää. Sanoisin, että rengasvalinnalla on paljon tekemistä asian kanssa.
Vakkarin etäisyyspitotoiminto ja kaukovaloautomatiikka toimii kuin junan vessa.
I am in love  :-*

Peeveli

Onko RS:ssä vakíona aluvanteissa lukkopultit volkkarin tapaan?

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: nikob - 27.01.14 - klo:10:47
Tulkaahan RS kuskit tuonne VRSClubin puolelle myös, varmasti kerkeette tämäkin foorumin lisäksi sinne ja oikein mukava palsta kyseessä  :).
http://www.vrsclub.fi

Pikaisella vilkaisulla Vagareenalta löytyy enemmän Octavia RS keskustelua kuin linkittämältäsi sivulta :) Kaikki keskustelu siirtynyt tänne.

Silver

 Terveiset Prahan lentokentältä  :)

Lähtöterminaalissa on esillä RS Lb race blue ja alla 18" oem vanteet. Jotenkin näytti kompaktilta paketilta joten piti zuumailla vähän lähempää..
Takana 3 kpl arviolta 5 mm levityskiekkoja ja edessä 2 kpl. Lisäksi takapäässä oli lisävarusteena manuaalinen korkeudensäätö aktivoituna, eli mustat kuormaliinat.. ;D

Tässähän ei mitään uutta, mutta kunhan sattui skodan kotipesällä silmään
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Repa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.01.14 - klo:11:47
Onko RS:ssä vakíona aluvanteissa lukkopultit volkkarin tapaan?
Vehon myyjän mukaan ovat luopuneet Skodalla k.o turhakkeesta.

splitxyz

Tuli lisäinfoa siitä mitä itse epäillyt jo jonkun aikaa DSG vs manuaali kiihtyvyydestä, oli sitten Skoda RS TSI tai Golf GTI Performance. Tämä ei tod näk kiinnosta kaikkia räsän kuskeja, mutta infona. Linkissä: https://www.youtube.com/watch?v=VMsP1l_D3mw&feature=c4-overview&list=UUCnXRwgi_ig189BP4mzfrlg todetaan seuraava.
"This car is undoubtedly fast, but part of its dynamic potential is spoiled by gearing of its 6-speed automatic transmission. Mainly the 4th, 5th and 6th gear are way too "long" and as a result, the Performance version of GTI with 10 more PS is slower than a recently tested 220 PS Octavia RS with closer-ratio 6-speed manual transimission. If you want a really fast GTI, RS or anything with new 2,0 TSI engine, go manual... See the the graph of both transmissions and read more at: http://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/vyzkouseli-jsme-vw-golf-gti-performance-jeho-potencial-mari-prevodovka-video/ Google translatella saa jotain tolkkua tekstistä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Repa - 27.01.14 - klo:13:05
Vehon myyjän mukaan ovat luopuneet Skodalla k.o turhakkeesta.

No ei ne lukkopultit tietysti ammattivarkaita estä, korkeintaan hivenen hidastavat, mutta olisi mieltä rauhoittavaa olla kuitenkin ne lukkopultit. Kävisköhän esim. Golfin lukkopultit tähän? McQuardilla sitten toki on tarvikkeena...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.01.14 - klo:14:02
No ei ne lukkopultit tietysti ammattivarkaita estä, korkeintaan hivenen hidastavat, mutta olisi mieltä rauhoittavaa olla kuitenkin ne lukkopultit.

Aiankin II-Octavian lukkopultit on niin kehnot että niitä oli oikealle omistajalle eniten harmia, niin tiheä hammastus että pienikin lipsahdu asetuksessa ja vääntö niin kantit pyöreänä -> porakone esiin ja pultin pois poraus sekä uuden pultin osto.

Ko homman kahteen kertaan tehneenä, ei ikinä lukkopultteja.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

TTO

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 27.01.14 - klo:14:02
No ei ne lukkopultit tietysti ammattivarkaita estä, korkeintaan hivenen hidastavat, mutta olisi mieltä rauhoittavaa olla kuitenkin ne lukkopultit. Kävisköhän esim. Golfin lukkopultit tähän? McQuardilla sitten toki on tarvikkeena...

Lukkopultit eivät enää kuulu vakiovarusteisiin, mutta kyllä niitä merkkikohtaisina marmorilta edelleen saa. Niiden toteutus on hieman muuttunut Ocu II:n aikaisesta. Ja vakiovarusteinen pultin hattu ei sovi pyöreän lukkopultin päälle eikä pultin mukana automaattisesti tule sopivaa hattua.

dwntime

Nyyh...näyttää siltä että meikäläisestä ei sitten RS kuskia tule....:(

Ei ollut minusta riippuva asia vaan päätös tuli ylemmältä taholta.......... Ehkä joskus voinen siitä avautua sitten tarkemmin, nyt en.

Noooh...leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä..

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.01.14 - klo:15:04
Nyyh...näyttää siltä että meikäläisestä ei sitten RS kuskia tule....:(

Ei ollut minusta riippuva asia vaan päätös tuli ylemmältä taholta.......... Ehkä joskus voinen siitä avautua sitten tarkemmin, nyt en.

Noooh...leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä..

Miksei työnantaja hyväksynyt ärrässää sulle liisariksi?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 28.01.14 - klo:15:11
Miksei työnantaja hyväksynyt ärrässää sulle liisariksi?

Ei ole siitä kiinni. Työnantaja kyllä hyväksyisi varmasti mutta kun tässä on eräs toinen kuvio. Minun nykyinen autoni palautuu ennenaikaisesti takaisin ja tässä on tiettyjä ehtoja jotta tuo palautus toteutuu. En halua asiasta alkaa vääntämään enää sen enempää vaan hyväksyn ehdot joka tarkoittaa sitä että minun täytyy valita käytännössä parin merkin sisältä malli.

Tällä hetkellä olen kallistumassa 508 RXH hybridiin. Toki aion auton vielä koeajaa ennen lopullista päätöstä.

V-O

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.01.14 - klo:15:25
minun täytyy valita käytännössä parin merkin sisältä malli.

Tällä hetkellä olen kallistumassa 508 RXH hybridiin.
No onpa huono tuuri. Teillä ei sitten kustannukset taida merkitä työsuhdeautoilussa mitään kun Pösö on valintalistalla mutta ei Skoda...?

Noo, mutta saattaahan tuo RHX olla yhtä mukava tai mukavampikin vaihtis kun äräs.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: V-O - 28.01.14 - klo:18:54
No onpa huono tuuri. Teillä ei sitten kustannukset taida merkitä työsuhdeautoilussa mitään kun Pösö on valintalistalla mutta ei Skoda...?

Noo, mutta saattaahan tuo RHX olla yhtä mukava tai mukavampikin vaihtis kun äräs.

Merkitsee mutta kuten mainitsin niin nämä ehdot tulivat nyt muuta kautta. Sinänsä ei haittaa koska RXH tosiaan vaikuttaa todella hienolta autolta mitä olen siinä liikkeessä istunut. Täytyy käydä koeajamassa niin sittenpä tuo selvinnee onko hienon ulkokuoren alla myös hienoa tekniikkaa.

zagg

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 28.01.14 - klo:19:05
Merkitsee mutta kuten mainitsin niin nämä ehdot tulivat nyt muuta kautta. Sinänsä ei haittaa koska RXH tosiaan vaikuttaa todella hienolta autolta mitä olen siinä liikkeessä istunut. Täytyy käydä koeajamassa niin sittenpä tuo selvinnee onko hienon ulkokuoren alla myös hienoa tekniikkaa.

uskoisin että on se hieno joka suhteessa. kannattaa tuo etu ehdottomasti käyttää, tuollaista +50keuron pösöä kun ei kukaan omilla rahoilla osta.
.

splitxyz

RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ishvan

MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

focceristi

Haa! Rollon skoodaliikkeen pihaan ilmestynyt musta combi räsä!! Liekö Pehmiksen kiesi ;) Elikäs taitaako olla eka rolloräsä??
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

pehmis

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 29.01.14 - klo:06:52
Haa! Rollon skoodaliikkeen pihaan ilmestynyt musta combi räsä!! Liekö Pehmiksen kiesi ;) Elikäs taitaako olla eka rolloräsä??

Siellä pihallahan on se musta combi RS joka on esittelyauto. Ethän siihen ole sekoittanut? Oman pitäisi vasta ylihuomenna tulla. Toki voihan se olla tullut aikasemminkin. Pistä rekkarin alku jos siitä ohi kuljet. Sen perusteella osaan sanoa onko oma auto kyseessä.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

japeka

Onko kukaan saanut akun varaustilan näytöstä <90% lukemia?
Käytän päivittäin webastoa ja työmatka aika lyhyt. Silti joka kerta SOC 90%.
Latautuuko akku todella näin hyvin pakkasillakin vai onko mittaustavassa tai mittarissa joku ongelma...?

Sinänsä hyvä, että tuon lukeman saa näkyviin, mutta toivoisi että sen saisi jotenkin koodattua näkymään myös ajon aikana johonkin valikkoon. Nyt sen hakeminen trippimittarin nollauspainikkeen takaa tuntuu vähän kömpelöltä.

focceristi

pehmikselle. Ihmettelin vaan kun mustaräsä oli niitten "kinosocujen" välissä. Mielestäni ei rekkaria ollut rekkarin paikalla. En uskaltanu lähempää kuin 3m kattella ;) Saatoin olla unissakin vielä mut kesärenkaat alla jos en ihan väärin kattonut. No, saat varmaan tiedon tuosta.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 29.01.14 - klo:00:01
Vertailu räsä vs Subaru WRX STI. Molemmat vakioita, testatusta räsästä dynovideo olemassa.


Laittaisitko kokemuksia RS3:sta? Miten kulkuhalut eroaa Octaviasta?

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 29.01.14 - klo:09:56
Laittaisitko kokemuksia RS3:sta? Miten kulkuhalut eroaa Octaviasta?
No ei niitä nyt oikein pysty vertaamaan keskenään suorituskykypuolella. RS3 menee 0-200 kmh n 15 s ja räsä n 25-27 s. 0-100 RS3 tasan 4 s ja räsä n 6.5 s. Audissa neliveto jolloin veto tasaisempaa kun ei sudi samalla tavoin. Toki RS3:ssa tehoa 340 hv, niin meinaa silti pito loppua, varsinkin talvella. Audilta tulossa 2014 S3+ missä 375 hv ja uusi RS3 missä mennään +400 hv. Oli ABT:n paketti RS3:ssa, mutta oli liian "hankala" ajettava Suomen liikenteessä vajaalla 500 hv, joten nyt "vaan" 340 hv. Räsä on tilavampi ja kulkee uuden koneen ansiosta suhteellisen hyvin. 2 vetoisena jäisellä tiellä tosin hankalampi. RS3 kyllä painaa vajaa 200 kg enemmän kun räsä. Ihme kyllä olen ollut suhteellisen tyytyväinen räsän kulkuun vaikkei sinänsä "kamala tykki". RS3:lla ajettaessa on kortti kokoajan vaarassa. Ohitustilanteissa heilahtaa helposti +100 km/h ylinopeutta huomaamatta.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 29.01.14 - klo:15:34
No ei niitä nyt oikein pysty vertaamaan keskenään suorituskykypuolella. RS3 menee 0-200 kmh n 15 s ja räsä n 25-27 s. 0-100 RS3 tasan 4 s ja räsä n 6.5 s. Audissa neliveto jolloin veto tasaisempaa kun ei sudi samalla tavoin. Toki RS3:ssa tehoa 340 hv, niin meinaa silti pito loppua, varsinkin talvella. Audilta tulossa 2014 S3+ missä 375 hv ja uusi RS3 missä mennään +400 hv. Oli ABT:n paketti RS3:ssa, mutta oli liian "hankala" ajettava Suomen liikenteessä vajaalla 500 hv, joten nyt "vaan" 340 hv. Räsä on tilavampi ja kulkee uuden koneen ansiosta suhteellisen hyvin. 2 vetoisena jäisellä tiellä tosin hankalampi. RS3 kyllä painaa vajaa 200 kg enemmän kun räsä. Ihme kyllä olen ollut suhteellisen tyytyväinen räsän kulkuun vaikkei sinänsä "kamala tykki". RS3:lla ajettaessa on kortti kokoajan vaarassa. Ohitustilanteissa heilahtaa helposti +100 km/h ylinopeutta huomaamatta.

Kiitos tästä. Hauska kuulla kokemuksia vähän erikoisemmasta autosta. Pikaisella googletuksella jopa 12 kpl rekisteröity Suomeen ja suurin osa näistäkin esitelty eri foorumeilla eri yhteyksissä. Mutta miksi ihmeessä luovuit tällaisesta pelistä? Tuskin on montaa peliä, jotka ovat nautinnollisempia ajaa taikka omistaa.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 29.01.14 - klo:16:32
Kiitos tästä. Hauska kuulla kokemuksia vähän erikoisemmasta autosta. Pikaisella googletuksella jopa 12 kpl rekisteröity Suomeen ja suurin osa näistäkin esitelty eri foorumeilla eri yhteyksissä. Mutta miksi ihmeessä luovuit tällaisesta pelistä? Tuskin on montaa peliä, jotka ovat nautinnollisempia ajaa taikka omistaa.
En kokonaan luopunut, "perheen" sisällä auto vielä pyörii. Onhan se hurja peli, mutta Dubaissa pääsin kokeilemaan Veyronia ja sitten ollaan ihan eri planeetalla, kuten hintakin jo kertoo, kaikki on suhteellista  ::). RS3 pystyy vielä jonkinlaisena käyttöautona pitämään. Hieman kivireki on räsään verrattuna. Ymmärtääkseni Veyroneja ei ole Suomessa rekisterissä.
Kulutus/kulku räsässä erinomaista luokkaa, laaja vääntökäyrä 1500-4500 rpm.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Homer

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 29.01.14 - klo:16:42
Kulutus/kulku räsässä erinomaista luokkaa, laaja vääntökäyrä 1500-4500 rpm.

Moottori alkaa 400 km jälkeen vetreytymään, ja 14 km paluutyömatka taittui bensamanuaalilla 7,4 ltr keskikulutuksella. Ajo sisälsi puolet 50 km/h ja puolet 80/100kmh nopeusrajoitteisia pätkiä. Kierrokset max. 3000 kuten sisäänajossa manuaalin mukaan kuuluukin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy