Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 22.01.14 - klo:19:37
Onko kukaan laittanut combi räsään taakse roiskeläppiä!?
Onko siellä valmiit reiät läpille?
Eiköhän ne mene s-lokarinkaaren reikiin.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

TomiS

Jänskä homma että vuosimallista riippumatta, kovilla pakkasilla Octavioissa jouset tms. narisee kun vanha heteka kun ajaa hidastetöissyihin :D
Jotenki tuntuu että ääni kuuluu yleensä vain ajon alussa, mutta sinne kun jouset on "vetreytyneet" niin ei kuulu enää.
Sama oli 2007 RS, 2011 1.8TSI ja nyt tämä uusi RS.

Eipä tuo mitään haittaa ja kuuluu vaan pakkasella. Mutta jotenki paremman laatuvaikutelman antaa meidän 2006 Astra joka menee äänettömästi aina noista töissyistä oli pakkasta tahi ei.

Oculaari

Ai, mulla taas menee RS hiljaisesti hidastetöyssyt pakkasella, toisin kuin II-koppainen Combi joka natisi kunnes lämpeni.

Sen sijaan nyt parina pakkasaamuna jarrut ovat rohisseet ja vinkuneet kylminä, parin valoihin pysähtymisen jälkeen ovat ääneti.

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 23.01.14 - klo:13:08
Ai, mulla taas menee RS hiljaisesti hidastetöyssyt pakkasella, toisin kuin II-koppainen Combi joka natisi kunnes lämpeni.

Sen sijaan nyt parina pakkasaamuna jarrut ovat rohisseet ja vinkuneet kylminä, parin valoihin pysähtymisen jälkeen ovat ääneti.
Ei mullakaan ihan joka kerta narahtele. II koppanen narahti joka kerta.
Pientä vinkunaa jarruista on kuulunut täälläkin jos kevyesti jarrua painaa. Menee uutuuden piikkiin kun autolla on ajettu alle 400km :)

splitxyz

Satuin Uudellamaalla näkemään autorekan missä ainakin neljä räsää, kaksi mustaa, sininen ja harmaa. Kaikki Combeja. Siinä taas joillekin auto :)
Itsellä ei ole jousitus narissut tai natissut. Joskus kuuluu pientä vinkunaa jarruista.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Ei ole minullakaan jousitus narissut, ei edes kakkosessa.

Jarrut taas muutaman kerran rohisseet, tosin loppuu yhden "normaalin" jarrutuksen jälkeen.

Tänään sain valoshown ja ajoin suoraan pajalle sammuttamatta autoa. Oli taas monenmoista koodia mutta mekaaniikko sanoi soittavansa maahantuojalle ja pyytävänsä konsultaatiota. Mitään selkeää syytä showlle ei ole.

Eli ei ollut syy akunnavoissa.

makkis

Kurpan kohtalotoveri. Mulle soitti justiin TNS Gallup ja kyseli asian etenemisestä.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.01.14 - klo:20:01
Kurpan kohtalotoveri. Mulle soitti justiin TNS Gallup ja kyseli asian etenemisestä.
Itse kyllästyin soittoihin ja lisäsin estettyihin puheluihin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Oculaari

Sama täällä, sieltä soitti pari viikkoa sitten vanhempi rouvashenkilö, joka oli aivan jäässä. Sivullekirjoittaneen piti suurin piirtein joka toisessa virkkeessä auttaa ja viedä hänen lauseensa loppuun, kun tuntui niin kovin takeltelevan, puhumattakaan että haastattelija olisi tuntenut autokaupan käsitteistöä tai prosessia. No se nyt ei ole hänen vikansa, mutta ilkeämielinen voisi todeta, että noihin hommiin hakeutuvat ne, joiden työmahdollisuudet muilla kuin telemarkkinointialoilla ovat rajatut, mutta jotka eivät osaa myydä.

Remmiahdin

Tervehdys palstalaisille!

Liityin joukkoon hilpeään vahvistamalla tarjouksen n. 30 min sitten uudesta Räsästä.
Toivottavasti myyjän lupaukset tehdasvarauksella olevan manuaali TSI LB Räsästä pitää paikkaansa.
Toukokuussa pitäisi tulla tehtaalta ulos  ::)  Pitääkö nähin lupauksiin suhtautua varauksella?

Varusteita ruksin seuraavanlaisesti:

- RS challenge, Canton, Amundsen, Koukku, Lämmitettävä tuulilasi, Webasto, Värinä Black Magic

Talvikiekoiksi 17" Nokian Hakka 8:t mielestäni suht edukkaaseen hintaan.
Vaihdossa lähtee -07 RS Tfsi Combi

Ja ei kun odottamaan....

jare

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 25.01.14 - klo:12:46
Silloin jää kuljettajan vastuulle se että automaattijarrutus ei toimi kun kuljettaja on näin päättänyt valita.

Ai, eikös se (jarrutus) näissä kansanautoissa ole aina kuljettajan vastuulla.

Guido

Lainaus käyttäjältä: jare - 25.01.14 - klo:14:30
Ai, eikös se (jarrutus) näissä kansanautoissa ole aina kuljettajan vastuulla.

Kyllä.

Valitettavasti tämä fakta pääsee nykyautomatiikalla varustettujen autojen kuljettajilta joskus unohtumaan. Vaikka autossa olisi mitä automatiikkaa ja tekoälyä on kuljettaja aina vastuussa jarruttamisesta, turvavälistä, oikealla kaistalla pysymisestä, nopeusrajoituksen noudattamisesta, valojen muita tielläliikkujia häikäisemättömästä käytöstä jne.

Peeveli

Tänään tarjoutui ihmeellisellä tavalla mahdollisuus verrata combissa Canton vs. Bolero. Sovin Hyvinkään piirimyyjäliikkeeseen käynnin missä oli essarissa (combi elegance) Bolero. Ystävällinen myyjä (ei sama jonka kanssa tehtiin kaupat, ja siksi lisäplussa auttavaisuudesta) kertoi eräällä asiakkaalla olevan Cantonit autossaan ja soitti asiakkaalle. No tämä asiakas, nuorehko perheenisä, oli myös toodella ystävällinen sielu ja lupautui tulemaan autoliikkeen pihaan esittelemään soitinta.

No, mikä on lopputulos? Vaikea. Nimittäin omaan pakkasessa paleltuneeseen sävelkorvaani Bolero soi mukavasti. Bassot toki piti pistää maksimille +9:ään, mutta silti. Lisäplussaa Audi A3:n vakiosoittimeen oli keskiäänien säätömahdollisuuskin. Kajarit eivät säröilleet täysilläkään huudatettaessa. Toki joissain omistajan spotifystä soittamistaan biiseistä sai bassojumpetta lisää Cantonin avulla, mutta omalta sd-muistikortiltani soittaen bassolisä oli ihmeen vähäinen. Se ero toki oli, että vastaavaan äänentasoon ei volume-säädintä tarvinnut pitää yhtä suurella. Ja sitten kun astahdin omaan "preemiumiini", niin Audin vakiosoitin kuullosti kamalalta Boleroon verrattuna -saman totesi vaimo. Eli en tiedä, saisinko oikeasti omaan kuunteluuni 600 euron edestä lisäarvoa Cantonissa. Sanon siis että lukuisista autoistani juuri Octavian Bolero menee ns. vakiosoittimena sinne kärkipäähän. Sen verran puhtaasti se soi.

Homer

Sama havainto tältä päivältä, eli Bolero soi kyllä erinomaisen hyvin amatööripianistin korviin ja säästyneen 600 euroa voi käyttää esim.

1) painepesuriin tai pesupoletteihin - uutisten mukaan suomalaiset pesevät keskimäärin 4 kertaa vuodessa autonsa, ja sen kyllä tänään taas kauppakeskuksen parkkihallissa huomasi!

2) 10 ampeerin Defa -akkulaturiin, jolloin jää vielä 300 euroa pesupoletteihin. Vajaajännitteinen akku saattaa olla syypää RäSiä vaivanneeseen varoitusvaloshouhun eikä ihme, niin paljon sähköllä toimivaa tekniikkaa kun autoon on ympätty.


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Homer - 25.01.14 - klo:19:11
Sama havainto tältä päivältä, eli Bolero soi kyllä erinomaisen hyvin amatööripianistin korviin

Jep. Toki säätelyä valikoista sekin tarvitsee antaakseen aivan mukavan soundin. Ja kuten yleensä, esittelyautossa Boleron säädöt olivat ennen koekuunteluani -noh sanotaan että kaikenlaisen musiikin kuuntelemiseen- aivan päin p...ttä. Ja tässä sitten tullaan siihen että niin moni koeajaja pitää olettamana jo sitä että auton vakiosoitin on aivan syvältä ja ruksii sitten sen lisävarusteisen systeemin. Kannattaisi liikkeiden tehdä soittimen säädöt jo heti alkuunsa.

Vielä siitä Cantonin subbarista...Minusta Audi A3 sedanin lisävarusteinen Audi Sound system antoi bassojumpetta enemmän (syksyllä tuli koeajettua semmoinen yksilö jossa se oli mukana). En ole hifisti, mutta maalaisjärjellä sen sijainti tavaratilan lattiassa varapyöräkotelossa antaa enemmän kumina/bassopohjaa kuin Cantonin subbarin sijainti tavaratilan sivuseinämässä. Voin toki olla totaalisen väärässäkin.

Ehkä minä käytän ne 600 euroa tulevan pirssini talvivanteisiin, ne himoitsemani oem-Hawkit maksavat tinkimättä marmoritiskillä noin 800 eur. :P

Erzi

Tuskin kannattaa ainakaan etukäteen niitä talvirenkaita sinun ostaa...

:)
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

kaide

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 25.01.14 - klo:20:18
Tuskin kannattaa ainakaan etukäteen niitä talvirenkaita sinun ostaa...

:)

no jos nyt on tilannu auton niin eiks se just seuraavien talvirengaskelien alkuun tuu ? :P  Jos siis ton  "remmiahdin" kaverin tilausta kommetoi
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: jare - 25.01.14 - klo:14:30
Ai, eikös se (jarrutus) näissä kansanautoissa ole aina kuljettajan vastuulla.
Kirjoitin että kuljettaja silloin valitsee että automaattijarrutus ei toimi. Kannattaa lukea ja ajatella yhtäaikaa  ;) en ole missään väittänyt että jarrutus olisi koneen vastuulla. Mutta jätetään siis neuvominen vähemmälle.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Erzi


Lainaus käyttäjältä: kaide - 25.01.14 - klo:20:35
no jos nyt on tilannu auton niin eiks se just seuraavien talvirengaskelien alkuun tuu ? :P  Jos siis ton  "remmiahdin" kaverin tilausta kommetoi

Peeveliä minä meinasin, ja ihan kaikella hyvällä vain:)
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Tepu


Itsellä ainakin tuli tämä dibbed beam vaikka akun varaustaso näytti 90%. Ja sitä se tuntuu muutenkin näyttävän kokoajan.
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

Markku J

Minullakin oli äsken SOC 90%, vaikka olen Webastoa käyttänyt surutta 30 min per suunta, ja ajoa vain 35-45 min per suunta. Hyvin näyttää akun lataus toimivan, jos tuo SOC - näyttö osoittaa todellista tilannetta.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.01.14 - klo:21:57
Minullakin oli äsken SOC 90%, vaikka olen Webastoa käyttänyt surutta 30 min per suunta, ja ajoa vain 35-45 min per suunta. Hyvin näyttää akun lataus toimivan, jos tuo SOC - näyttö osoittaa todellista tilannetta.

Onkos Markku J palannut astialle?!? Tervetuloa takaisin!

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 25.01.14 - klo:20:18
Tuskin kannattaa ainakaan etukäteen niitä talvirenkaita sinun ostaa...:)

+1 ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

makkis

Pitääkin seuraavan valoshown yhteydessä katsoa SOC. Justiin vilkaisin ja 90%.

Asiasta kolmanteen, mikähän tuo korketaajuuksinen, muutaman sekunnin kuuluva siritys on sen jälkeen kun sisä- ja peilien valot ovat sammuneet?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.01.14 - klo:22:47
Asiasta kolmanteen, mikähän tuo korketaajuuksinen, muutaman sekunnin kuuluva siritys on sen jälkeen kun sisä- ja peilien valot ovat sammuneet?
Autosta kuuluu itse asiassa kovin paljon erilaisia ääniä eri vaiheessa virtojen sammuttamisen jälkeen, tuli huomattua kun auton kanssa puuhasteli tunnin jos toisenkin autotallissa, olisiko sitä että eri järjestelmiä ajetaan eri vaiheessa erilaisiin "torkkutiloihin". En muista että aiemmat VAGineet olisivat samalla tavalla äännelleet.

Homer

Lainaus käyttäjältä: makkis - 25.01.14 - klo:22:47
Pitääkin seuraavan valoshown yhteydessä katsoa SOC. Justiin vilkaisin ja 90%.

Toistaiseksi 3 päivän aikana, kun olen SOC:n tarkistanut ennen akun latausta, yön pituisen latauksen jälkeen, ennen webaa ja jälkeen jne, aina näyttänyt 90% yhtä poikkeusta lukuunottamatta - 1,5  ajorupeaman jälkeen näytti 100%.

Liekkö tuo SOC näyttö säädetty vähän kuin öljylämmön viisari eli SOC 90% on kuin öljynäytön 90 asteen lukema, tarkoittaen että akun lataus on Ok -vaihteluvälin sisällä (es. 81% - 98%).

100% näyttää olevan vaikea saavuttaa pätkäajolla edes laturin kanssa.

Q.Atro

Onko tietoa, miten LB:n takaspoileri on kiinni? Saakohan pois jälkiä jättämättä?
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

PunainenRS

Nyt kun on tuota pakkasta jo koko suomessa pitänyt, niin millaisia kokemuksia on kertynyt autojen lämmittämisestä, siis sen roikanperässä pitämisestä. Millaisen lämppärin RS:ään laittavat, letkulämppärinkö vai silitysraudanko?

Itse tässä pähkäilenkö muuttaisinko itsellekkin webaston vai olisiko tuo roikassa pitäminen parempi kun tuo työmatkakin on vain 10min.
Tilattu: Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Punainen

tapanixxx

Jos webaston tehdashinta on edullinen niin tilaisin sen ja asentaisin myös defan. Webastoa voisi käyttää siellä missä ei ole sähköä tarjolla ja tästä lisävarusteesta voi ehkä saada jotakin hyvitystä(?) kun autoa vaihtaa.

makkis

Lainaaletkulämppärinkö

Letkulämppärin ja toimii hyvin ja tehokkaasti. Kovimmat pakkaset tässä alkoi jo kolmosella, autot on mulla piuhassa noilla keleillä 1,5 - 2 h aamulla ja muutama ajokilometri nostaa jo moottorin lämmöt mittariin 90 ja öljynlämmötkin alkaa jo viitosella. Ihan eri planeetalta kun paistinpannut, joskin paistinpannu voi olla hyvä öljynlämpöjen kannalta. Tyytyväinen olen. Itsellä olisi webastolle vain kovin satunnaisesti käyttöä ja jätin pois. Mulla on mielikuva että jos sitä ei käytä, seuraa ongelmia.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: PunainenRS - 26.01.14 - klo:18:44
Nyt kun on tuota pakkasta jo koko suomessa pitänyt, niin millaisia kokemuksia on kertynyt autojen lämmittämisestä, siis sen roikanperässä pitämisestä. Millaisen lämppärin RS:ään laittavat, letkulämppärinkö vai silitysraudanko?

Itse tässä pähkäilenkö muuttaisinko itsellekkin webaston vai olisiko tuo roikassa pitäminen parempi kun tuo työmatkakin on vain 10min.

Itse pähkäilin tilausvaiheessa samaa ja päädyin webastoon.ajot itselläkään ei mitään pitkiä....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy