Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Maikko

Lainaus käyttäjältä: makkis - 18.01.14 - klo:12:17
Minulla on mielikuva että normimoodilla tuo pieretin ei ääntele sitten mitenkään. Itselläni tuo resonointi on kuulunut tasan aksi kertaa, siis vaikka pieretin ei ole kytketty. Molemmat kerrat kovalla pakkasella ensi kiihdytyksellä ja kun auto lämpeää, resonointi katoaa.

Pörinät kuuluu mulla ainakin selvästi normimoodilla ja sporttimoodilla sitten vieläkin voimakkaampana. Eco moodissa pöristintä ei kuule. Samaa resonointia olen huomannut tietyllä kierrosalueella sporttimoodilla tuon pöristimen kanssa. Itse olen ajellut sisään ohjekirjan mukaan, joten vielä mitään suurempia revityksiä ei ole tullut tehtyä.

DSG:lle olen huomannut että kylmässä saa joskus odottaa hieman, ehkä sekunnin verran että vaihde kytkeytyy. Lämpimässä ei tarvitse odottaa. Webasto käytössä.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 18.01.14 - klo:20:15
Olen tän jo ainakin yhteen topikkiin kirjoittanut, mutta kokeile huviksesi Conti Viking Contact -kitkat. Helvetin hyvät.

Samaa mieltä. Minulla oli myös CVC5 kitkat ja aivan loistorenkaat.

traphill

Webastohan se on itselläkin enkä nuukaile sen käytössä, viive ehkä tulee parhaiten esille jos joutuu ensin pakittaa hieman ja sitten D:lle, tuo 5s voi olla ehkä hieman liioiteltua mutta tänäänkin kesti ainakin 3s ton pakittamisen jälkeen. No yks ilta töistä lähtiessä ton pakituksen jälkeen kesti ainakin 5s ennenkuin auto kunnolla liikkui.

TomiS

Onkos muilla kuulunut jarruista sellasta pientä "klonks" ääntä kun pakittaa ja jarruttaa, sitten ajaa hetken eteenpäin ja jarruttaa uudelleen.
Ihan kun jarruissa jotkut osat (palat?) liittuisi edestakas sen mukaan jarrutetaanko eteenpäin ajaessa vai taaksepäin. En ole edellisissä autoissa huomannut vastaavaa.

Ville R

Jarrujen "kolahdus" on aivan normaalia noissa tilanteissa

TomiS

Lainaus käyttäjältä: Ville R - 19.01.14 - klo:09:17
Jarrujen "kolahdus" on aivan normaalia noissa tilanteissa
Tjahas, no en vaan ole kiinnittänyt aiemmin huomiota moiseen :)

japa

Ei kyllä mitkään klonksuäänet ole normaalia. Mulla ainakaan ei kuulu mitään ylimääräistä uudesta 1,4 ocusta.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Taky

Lainaus käyttäjältä: japa - 19.01.14 - klo:09:46
Ei kyllä mitkään klonksuäänet ole normaalia.

Normaalia - niin alkuun ei kuulu, uutena hetken päästä alkaa kuulua kunnes lopulta katoaa kun jarrun osat kerää riittävästi kuraa/pölyä/ruostetta itseensä kadottaen "liiat" välykset jarrupaloista.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

puolihop

Pieretintä ei taida saada pörisemään, muuten kun laittamalla auto sport modeen tai individualissa moottori sport modeen? Näissä on kuitenkin DSG:llä se huono puoli, että myös laatikko menee sport modeen, joka on melkein kaikissa normaalitilanteissa turhaa.
Harmi kun individual valikossa ei erikseen ole vaihdelaatikolle valintaa. Onnistuukohan edes vcds:llä?

TomiS

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 19.01.14 - klo:12:03
Pieretintä ei taida saada pörisemään, muuten kun laittamalla auto sport modeen tai individualissa moottori sport modeen?
Kyllä se pieretin laulaa normal modessakin. Vähän sivistyneemmin vaan :)

puolihop

Niin se taitaa tehdä, mutta joskus voisi laittaa pörisemään enemmän :)

Jyri

Kyllä minulla ainakin voi ajaa sport modella ja vaihtaa vaihdekepistä laatikon normal (D) ja sport (S) modejen välillä, siis siten että kaikki muut asetukset ovat sport modella paitsi laatikko.

puolihop

Samaa mietin, että onnistuuko D:n sa S:n välillä vaihtaminen. Joku brittifoorumilla väitti, että silloin tippuu takaisin normal modelle auto, jos vaihtaa S:ltä D:lle. Täytyy vissiin käydä kokeilemassa asiakseen, nyt kun uudella autolla on mukava ajella ihan vaan huvin vuoksi :)

TTO

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 19.01.14 - klo:14:19
Samaa mietin, että onnistuuko D:n sa S:n välillä vaihtaminen. Joku brittifoorumilla väitti, että silloin tippuu takaisin normal modelle auto, jos vaihtaa S:ltä D:lle. Täytyy vissiin käydä kokeilemassa asiakseen, nyt kun uudella autolla on mukava ajella ihan vaan huvin vuoksi :)

Manuaalin mukaan (normi Ocun Driving mode) esim Eco-moodissa voi vaihtaa S-tilan päälle. Ajotavan valinnasta tippuisi iso osa pois, jos se seuraisi suoraan vaihdetta.

jarruvalo

Eilen rikoin rs:n oljypohjan tien routavaurioon. Ei paljon naurata. Jotain hemmetin muovia, tai komposiittia ja osuu ensimmäisenä maahan. No öjlyvalo sytty ja minä sammutin koneen. Toivottavasti riittää uusi pohja korjaukseen. Vituttaa.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 19.01.14 - klo:14:51
Eilen rikoin rs:n oljypohjan tien routavaurioon. Ei paljon naurata. Jotain hemmetin muovia, tai komposiittia ja osuu ensimmäisenä maahan. No öjlyvalo sytty ja minä sammutin koneen. Toivottavasti riittää uusi pohja korjaukseen. Vituttaa.

Kuinka paljon autoasi on oikein madallettu? Onko laillinen maavara?

jarruvalo

Ihan vakio. Tie ei vaan ollut vakiokunnossa ja vielä lumipeite päällä. Tilannenopeus ei oikea.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Sande

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 19.01.14 - klo:15:42
Ihan vakio. Tie ei vaan ollut vakiokunnossa ja vielä lumipeite päällä. Tilannenopeus ei oikea.

Eikös tuosta voi hakea korvausta tienylläpitäjältä?
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Chicane

Saa nähdä tuleeko paljonkin öljypohjan rikkoja kun octaviaa ostetaan paljon huonomman tiestön maihin. On sitä premiumitkin siirtyneet muoviin, joten ei yksin skodan ongelma.

V-O

Meillä ajettiin aikoinaan 406 kiville. Öljypohjaan kananmunan kokoinen ja tosi siististi tehty reikä.

Se oli oma moka, ajoin mökkitietä enkä tajunnu että keskiheinikossa olisi ollu kivi piilossa. Kyl siellä oli...

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 19.01.14 - klo:17:09
Saa nähdä tuleeko paljonkin öljypohjan rikkoja kun octaviaa ostetaan paljon huonomman tiestön maihin. On sitä premiumitkin siirtyneet muoviin, joten ei yksin skodan ongelma.

Niimpä, painon keventämisen takia moottorin öljypohja on muovia mm. nykyisessä 3-sarjan bemarissa. Tosin xDrive-malleissa se on edelleen metallia, hyvä niin. Tosin automaattilaatikon öljypohja on myös muovia ja ilmeisesti myös xDrivessä.

Painon keventäminen on asia, minkä takia varmaan räsässäkin on muovinen öljypohja.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 19.01.14 - klo:14:19
Samaa mietin, että onnistuuko D:n sa S:n välillä vaihtaminen. Joku brittifoorumilla väitti, että silloin tippuu takaisin normal modelle auto, jos vaihtaa S:ltä D:lle. Täytyy vissiin käydä kokeilemassa asiakseen, nyt kun uudella autolla on mukava ajella ihan vaan huvin vuoksi :)

Sport asento ei lähde pois päältä vaikka vaihdekepista vaihtaa S:n D:ksi. Tuli tänään kokeiltua. Pörinöillä voi siis ajella DSG D-asennolla :)

Guido

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 19.01.14 - klo:22:06
Sport asento ei lähde pois päältä vaikka vaihdekepista vaihtaa S:n D:ksi. Tuli tänään kokeiltua. Pörinöillä voi siis ajella DSG D-asennolla :)

Sorry offtopic, mutta tuli vaan mieleen tällainen ihmettely: Muistaako RS Sport-asetuksella myös vaihteiston moden? Kun Elegancen sammuttaa Sport-modella niin seuraavalla käynnistyksellä on sport-mode yhä valittuna, mutta vaihteisto on D-asennossa eikä S:llä. Eco-modessa vaihteiston E-asetus kyllä pysyy muistissa vaikka koneen sammuttaa välillä.

puolihop

Lainaus käyttäjältä: Guido - 19.01.14 - klo:22:20
Sorry offtopic, mutta tuli vaan mieleen tällainen ihmettely: Muistaako RS Sport-asetuksella myös vaihteiston moden? Kun Elegancen sammuttaa Sport-modella niin seuraavalla käynnistyksellä on sport-mode yhä valittuna, mutta vaihteisto on D-asennossa eikä S:llä. Eco-modessa vaihteiston E-asetus kyllä pysyy muistissa vaikka koneen sammuttaa välillä.
Eipä tullut kokeiltua. Täytyy katsoa, jos huomenna työmatkalla muistaa. Eco-moodia en ole vielä edes kokeillut.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Guido - 19.01.14 - klo:22:20
Sorry offtopic, mutta tuli vaan mieleen tällainen ihmettely: Muistaako RS Sport-asetuksella myös vaihteiston moden? Kun Elegancen sammuttaa Sport-modella niin seuraavalla käynnistyksellä on sport-mode yhä valittuna, mutta vaihteisto on D-asennossa eikä S:llä. Eco-modessa vaihteiston E-asetus kyllä pysyy muistissa vaikka koneen sammuttaa välillä.

Audi A3 business sportin vakiona olevassa moodivalitsimessa sama juttu; startin jälkeen edelleen valittu asento on näytön mukaan päällä (vaikkapa juuri sportia vastaava dynamic) mutta vaihteisto on S:n sijasta D:llä. Ihmettelin asiaa tässä kovempien pakkasten aikaan kun oli tarkoitus ajaa alkumatka siten että loota pitäisi hivenen korkeammat kierrokset moottorin lämpenemisen nopeuttamiseksi. Mutta ihmetytti että loota jurnuutti kiekat reilussa tonnissa puolessatoista ja näyttöä mittaristossa kun katsoin oli vaihteisto D:llä. Eli Octaviassa siis sama logiikka. Minusta omituista logiikkaa.

Taitaa tämmöiset ajomoodivalitsimet olla aika turhakkeita, näppäys vaihdekepistä S:lle tai D:lle ja saman asian ajaisi....no ohjauksen jäykkyys tietysti muuttuu eri moodissa mutta taitaa RS:nkin ohjaus olla aivan hyvän jämäkkä vakionakin?

Repa

Uusijäsen ilmoittautuu!
Ensi perjantaina tulee alle RS TDI DSG HB  Valkoinen, Black + Canton + RS ajoasetus + Gemini Antrasiitit.
On taas pitkästä aikaa mukava saada alle RS:ssä. Edellinen RS oli mallia 2006 bensa. Palaan ensimmäisiin ajotunnelmiin, jahka olen päässyt ajaamaan ensimmäiset sadat kilometrit! :P

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 19.01.14 - klo:15:42
Ihan vakio. Tie ei vaan ollut vakiokunnossa ja vielä lumipeite päällä. Tilannenopeus ei oikea.

uusi öljypohja tilattu Tsekeistä, koska Suomessa ei vielä ollut. Mahtaako saada jotain pohjapanssaria, kun kaikki tossa pohjassa ihan framilla. Liitteenä huono kuva hajonneesta öljypohjasta.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 20.01.14 - klo:11:28
uusi öljypohja tilattu Tsekeistä, koska Suomessa ei vielä ollut. Mahtaako saada jotain pohjapanssaria, kun kaikki tossa pohjassa ihan framilla. Liitteenä huono kuva hajonneesta öljypohjasta.
No jopas onkin. Näyttää aika ohuelta ämpärimuovilta. Jotenkin nyt tuntuu, että taas väärä paikka säästää.

Aristoteleks

Ajelin tänään metro-auton esittely RS:n perässä ja kyllä oli nolon näköinen tuo TDI räsän putki toteutus, jossa käryjä päästellään vain vasemmalta puolelta. Onneksi TSI mallissa sauhuaa kummaltakin puolelta. 😎

Lähetetty minun HTC One laitteesta Tapatalkilla


Pumpeli

Onko kukaan laittanut combi räsään taakse roiskeläppiä!?
Onko siellä valmiit reiät läpille?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy