Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Mito

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 09.01.14 - klo:15:08
Mitä teillä muilla näyttää seuraavaan huoltoon km ja päiviä, näyttääkö samaa öljynvaihto ja huolto. Itsellä vuosi seuraavaan öljynvaihtoon ja huolto/inspection vajaa 2 v. Pitääkö olla näin? Ollut n 50-150 km päivittäistä ajoa, ei pätkäajoa. Kyseessä TSI manuaali.

Öljynvaihtoon tuo näyttäisi haluavan nopeammin 18000 km / 472 vrk. Huoltoon 26500 km / 679 vrk. TSI ja DSG.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Mito - 10.01.14 - klo:19:29
Öljynvaihtoon tuo näyttäisi haluavan nopeammin 18000 km / 472 vrk. Huoltoon 26500 km / 679 vrk. TSI ja DSG.

Jahas . Mites toi menee? Ensin tehdään öljynvaihto ja sit perään huolto jossa taas tehdään öljynvaihto ? Oisko vaan kiintee 20tkm väli kuitenkin helpompi ja fiksumpi ?
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Minä otin kiinteän ölynvaihdon 15000 välein (no tonnissa vaihdettiin ekat) ja huollot kun pyytää mutta niissä ei siis vaihdeta öljyjä jos ei satu sitten sopivasti tuohon kiinteään osumaan.

Gen 2 mulla oli LL-systeemillä ja pisimmillään taisin päästä 22000 km.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.01.14 - klo:19:44
Minä otin kiinteän ölynvaihdon 15000 välein (no tonnissa vaihdettiin ekat) ja huollot kun pyytää mutta niissä ei siis vaihdeta öljyjä jos ei satu sitten sopivasti tuohon kiinteään osumaan.

Gen 2 mulla oli LL-systeemillä ja pisimmillään taisin päästä 22000 km.


Mitenkäs noi öljynvaihdot . Ne varmaankin saa teettää vaikka missä ja huollot sitten merkkiliikkeessä ? Nimim . Marmoriallergia , periaatten vuoksi
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Mito

Jos öljynvaihtoväli pienenee tuota tahtia niin voi olla että ei pääse edes 15000 kilometriin. 3600 kilometrin aikana se on muuttunut 30000 km -> 21500 km.

makkis

LainaaMitenkäs noi öljynvaihdot . Ne varmaankin saa teettää vaikka missä ja huollot sitten merkkiliikkeessä ? Nimim . Marmoriallergia , periaatten vuoksi

Räsä imee yllättään paljon öljyä sisuksiinsa, 5,5 litraa. Marmorilla öljy+suodatin+työ on sen vajaa 150 ekua. Itse katsoin että tuo kaksi kertaa vuodessa lankeava kustannus on siedettävä. Aion pitää autoa pitkään tämän hetken tuntemuksen mukaan. Voi kai sen teetättää missä vaan mutta en usko hinnaneron olevan kuin kymppi-kaksi marmori/ranen paja.

Itse jos vaihaisi, työpalkkaa saisi pari kymppiä ja minä en sillä rahalla ala turaamaan ja kuskailemaan jäteöljyjä.

Peeveli

Non nin. Peevelille tulee sitten peeveliräsä. Kuten makkiksella on makkisräsä. :D

Tilaus saatiin aikaiseksi -kas kummallista taas- Hyvinkäällä Sveitsinportissa. Sain vielä tingattua sen black-paketin kaupan päälle. Kiitokset Pasi Ristaholle. Eli tilattu on:

Combi RS TSI DSG Candy white
-black-paketti
-Gemini 18" antrasiitti
-RS-ajoasetuksen valitsin (sis. pierettimen)

Saattaa olla kesä-heinäkuu ennen kuin kaara tulee. Ei se mitään, sopii hyvin. Ehdin ajella Audillakin kohtuu ajan kesärenkain, ja uudenkin saa kesärengaskaudella. Sen olen päättänyt että talvivanteiksi tulee oem-Hawkit. Pitänee tässä kevään aikana tilailla netin kautta Jyrin antamasta vinkistä takaovien vRS-kynnyslistat.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.01.14 - klo:20:33
Non nin. Peevelille tulee sitten peeveliräsä.

Tervetuloa skodamieheksi! Nosta kaulukset pystyyn, ettei tule niin paljoa pa**** niskaan ;)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 10.01.14 - klo:20:39
Tervetuloa skodamieheksi! Nosta kaulukset pystyyn, ettei tule niin paljoa pa**** niskaan ;)

Kiitos! En olisi kauan sitten omistavani joskus Skodan. Kiinnostus merkkiin alkoi ekan nykytyylin Ocu I:n tultua markkinoille, sitten eka RS-Fabia oli ns. automiesten edullinen valinta, ja siitä eespäin taso parani noissa. Yetin olin aika lähellä joskus valita. Nyt tuli sitten semmoinen malli semmoisella hinnalla, ettei voinut kieltäytyä. Tänään tosiaan Metroautossa ruokatunnilla otetut kylmät istumatyypitykset hallissa vahvistivat ihastukseni sisustaan. Ja olihan ne syksyiset kaksi koeajoa hurmaannuttavia. Se maukas ajettavuus etuvedoksi ja koneen reipas antoisa voima näihin 1,4:iin verrattuna, sekä hulppea vakiovarustelu. Ja jospa se öljykylpy-DSG6 on myös vahva valinta verrattuna 7-loviseen "kuivalootaan".

Satakoon p***aa niskaan, ei haittaa. Itse en ole mikään merkkifanaatikko, joten annan jatkossakin arvoa ja mielenkiintoa muihinkin merkkeihin. A3 on ollut myös hyvä peli, mutta menomatkalla tänään Hyvinkäälle motarilla navakanpuoleisessa sivutuulessa ihmetytti tämän mallin tuuleentarttuvuus ja vaeltelu. Rengaspaineita kokeiltu välillä 2,4-3,0 eikä apua. Ei kulje niin vakaasti kuin Audista kuvittelin. No, siitä toisella topicilla erikseen, tämä palsta koskee Ocuräsästä. ;)

livejungle

Congrats, uskon että tuosta RS:stä pidät enemmän kuin A3:sta. Vaikka se hieno ja hyvä peli onkin.
Kyllähän tuo RS vaan soi paremmin kuin kulimallin A3  ;)
Onhan tämä uus Octavia jo sen oloinen peli, että tuntuu kuin istuisi "paremmassakin" autossa  ;D

makkis

Jos vielä voit vekslata, niin otappa tuo lämpeävä tuulilasi. Pari kertaa vuoteen joudun ajamaan tilanteessa, jossa sataa alijäähtynyttä vettä. Tänään sattui vuoden 2014 ensimmäinen kerta ja ai että oli nautintoa kun pääsi tuosta 25 vuoden ongelmasta eroon vain painamalla katkaisijaa... lämmöt päälle ja sadetunnistin hoiti loput. (ok, ocussakin se näköjään tippuu pois päältä jonkun määräajan jälkeen mutta kun alkaa pyyhkiät kihnuttamaan niin täppää takaisin päälle)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 10.01.14 - klo:20:51
Kyllähän tuo RS vaan soi paremmin kuin kulimallin A3  ;)
Onhan tämä uus Octavia jo sen oloinen peli, että tuntuu kuin istuisi "paremmassakin" autossa  ;D

Juu kyllä venttiilinnousua syksyllä kokeillessa räsässä tuli naamalle leveä hymy. Vaimokin totesi vieressä kun kiihdytin yht äkkiä talla pohjassa kehäkolmosella että "wau". Ei siis tietenkään nyt mikään big racer, mutta tällaiseksi uudeksi autoksi maassamme tällä hinnalla ainakin meikäläisen raskaskaasujalkaisen lumosi. Lisäksi tosiaan sisältä tuntuu ihan oikeasti Premiumilta, pl. muoviset ovipaneelit (nämä naurattaa enää, koska A3:ssakin niissä on vain pienehkö kaistale kankaantapaista ilman pehmustuksia). Minuun puree enemmän myös sisustuksen kromikiiltoiset nappulat (lämmönsäätönappulat, ovenkahvat, tuuletussuuttiminen kehykset) ja kojelauta on muhkea, isosta autosta.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.01.14 - klo:21:04
Jos vielä voit vekslata, niin otappa tuo lämpeävä tuulilasi. Pari kertaa vuoteen joudun ajamaan tilanteessa, jossa sataa alijäähtynyttä vettä.

Kieltämättä on varmasti hyvä ja toimiva varuste. Tuo alijäähtynyt vesi on pirullista, siihen törmää joskus aina itsekin maantiereissuillaan. Tähän saakka olen selvinnyt ihan ok automaatti-ilmastoinnin lasitehopuhallus-napilla (tarpeeksi lämmönsäädöstä asteita), mutta on toki vastuslangat lasissa muuta toista.

makkis

Tämä talvi kun ollut hieman "outo" ja kun meidän vaimo ei jaksa kävellä 20 metriä autokatokselta sisään, räsä jää hänen jäljiltään usein tuohon rappusile enkä sitä jaksa siirtää katokseen, niin noina aamuina kun pakkasta on sitten roiskaissut -25 astetta niin on se vaan niin kuningasta laittaa räsä pyörimään ja lasi lämpiämään, polttaa tupakki ja lähteä töihin. En voisi enää kuvitella sitä skrabaamisen tuskaa.

Omilta jäljiltä auto päätyy aina katokseen.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.01.14 - klo:21:22
Tämä talvi kun ollut hieman "outo" ja kun meidän vaimo ei jaksa kävellä 20 metriä autokatokselta sisään, räsä jää hänen jäljiltään usein tuohon rappusile enkä sitä jaksa siirtää katokseen, niin noina aamuina kun pakkasta on sitten roiskaissut -25 astetta niin on se vaan niin kuningasta laittaa räsä pyörimään ja lasi lämpiämään, polttaa tupakki ja lähteä töihin. En voisi enää kuvitella sitä skrabaamisen tuskaa.

Omilta jäljiltä auto päätyy aina katokseen.

Et kuitenkaan varmaan Peevelille tuota osoittanut - näinköhän tuo tuleva Candy White näkee tuossa omistuksessa pakkasia...
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

makkis

Jaa niin, Peevelillä toki eri tarpeet kuin itsellä.

V-O

Minusta taas on aivan mahtavaa laittaa kaukosäätimellä Eberi lämmittämään autoa samaan aikaan kun kaadan aamukahvin tuvan puolella kuppiin ennen töihin lähtöä.

Kun kahveet on kaikessa rauhassa juotu, niin joutaakin lähtee töihin lämpimällä autolla ja hymyillä naapurille...

exlex

Käytiin pyytämässä Oulun Aine Oy:sta tarjous Skoda Oktavia RS:stä ja saatiin kyllä pahinta rekkamiesasiakaspalvelua, kuin mistää autoliikkeestä ikinä.  :D

Pyörimme liikkeessä ensi 30 minuuttia ja kukaan ei tullut edes kysymään meiltä mitään ja sitten, kun halusimme palvelua niin henkilökuntaa ei näkynyt missään. Sitten vihdoinkin joku mies pyöri likkeen nurkassa ja kun kävimme hakemassa palvelua, niin tuntui ettei henkilöä kiinnostanut yhtään. Parin minuutin päästä henkilö oli taas hävinnyt jonnekkin. No löysimme miehen kopistaan ja henkilö vain tuumaisi:"Ai niin taisi meillä jää juttu kesken".  ;D No sitten saimme tarjouksen vihdoinkin pitkä vääntämisen jälkeen. Tuli jotenkin sellainen tunne että henkilö ei tiennyt oktaavian varusteistakaan oikein kunnolla. No sitten kerroimme, että olemme harkinneet myös muita autoja ja sitten henkilö muuttui todella etäiseksi. Emme edes osanneet ärsyyntyä palvelusta puolisoni kanssa kun se oli jo niin hämmentävää. Heheh. No voi olla, että jos vielä harkitsemme RS:ssää, niin kysymme sitä muualta. Tai sitten menemme takaisin ja vaihdamme myyjää.

Tai sitten ollaan vain totuttu hyvää palveluun, kun ollaan oltu Audin ja Volvon asiakkaita aikaisemmin ja niiden liikeistä olemme saaneet loistavaa palvelua. Tai sitten myyjällä oli aivot narikassa jostakin syystä tuolloin.  :o

Yksi huomio tuli RS:stä verrattuna vaikka Audiin tai VW:niin. Auton mitat sisältä ovat erittäin hyvät, mutta laatu oli hieman heikompaa sisältä. Ja meitä häiritsi sportpenkkien niskatuki auton takana istuessa. Näkyvyys eteen on surkea niskatukien vuoksi. Menisi hermot takamatkustajana.  :o

Pepeto


Lainaus käyttäjältä: exlex - 10.01.14 - klo:22:48
Käytiin pyytämässä Oulun Aine Oy:sta tarjous Skoda Oktavia RS:stä ja saatiin kyllä pahinta rekkamiesasiakaspalvelua, kuin mistää autoliikkeestä ikinä.  :D

Pyörimme liikkeessä ensi 30 minuuttia ja kukaan ei tullut edes kysymään meiltä mitään ja sitten, kun halusimme palvelua niin henkilökuntaa ei näkynyt missään.

Tuommoista se on ollut aina. Sanoin jo ajat sitten tutulle, että Aineella on ikkunoiden paikalla varmaan jotkut näytöt. Kun ajaa auton pihalle parkkiin, näkyy hallissa kävelevän myyjiä, mutta sisällä saa vaikka tunnin pyöriä ilman, että saa kontaktia keneenkään tai edes näkee vilauksen myyjästä. :)
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: exlex - 10.01.14 - klo:22:48
Käytiin pyytämässä Oulun Aine Oy:sta tarjous Skoda Oktavia RS:stä ja saatiin kyllä pahinta rekkamiesasiakaspalvelua, kuin mistää autoliikkeestä ikinä.  :D

Pyörimme liikkeessä ensi 30 minuuttia ja kukaan ei tullut edes kysymään meiltä mitään ja sitten, kun halusimme palvelua niin henkilökuntaa ei näkynyt missään. Sitten vihdoinkin joku mies pyöri likkeen nurkassa ja kun kävimme hakemassa palvelua, niin tuntui ettei henkilöä kiinnostanut yhtään. Parin minuutin päästä henkilö oli taas hävinnyt jonnekkin. No löysimme miehen kopistaan ja henkilö vain tuumaisi:"Ai niin taisi meillä jää juttu kesken".  ;D No sitten saimme tarjouksen vihdoinkin pitkä vääntämisen jälkeen. Tuli jotenkin sellainen tunne että henkilö ei tiennyt oktaavian varusteistakaan oikein kunnolla. No sitten kerroimme, että olemme harkinneet myös muita autoja ja sitten henkilö muuttui todella etäiseksi. Emme edes osanneet ärsyyntyä palvelusta puolisoni kanssa kun se oli jo niin hämmentävää. Heheh. No voi olla, että jos vielä harkitsemme RS:ssää, niin kysymme sitä muualta. Tai sitten menemme takaisin ja vaihdamme myyjää.

Tai sitten ollaan vain totuttu hyvää palveluun, kun ollaan oltu Audin ja Volvon asiakkaita aikaisemmin ja niiden liikeistä olemme saaneet loistavaa palvelua. Tai sitten myyjällä oli aivot narikassa jostakin syystä tuolloin.  :o

Yksi huomio tuli RS:stä verrattuna vaikka Audiin tai VW:niin. Auton mitat sisältä ovat erittäin hyvät, mutta laatu oli hieman heikompaa sisältä. Ja meitä häiritsi sportpenkkien niskatuki auton takana istuessa. Näkyvyys eteen on surkea niskatukien vuoksi. Menisi hermot takamatkustajana.  :o
Ette oikeasti ollut ostamassa autoa, te. Ja sitten te näitte Audin ja ....Corolla

Mutta onko tuhannessa Octavia rs:ssä yhtään nais kuljettajaa?
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 10.01.14 - klo:23:39
Mutta onko tuhannessa Octavia rs:ssä yhtään nais kuljettajaa?

Kyllä tuon vaimon aina silloin tällöin laskee rattiin, ihan perhesovun nimissä ;D
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jerk-o

Itse ainakin sain Oulun Aineelta ihan jees palvelua kun satuin talon nimeä kantavan naisimmeisen kanssa kohdakkain. Tekniikasta toki hieman pihalla mutta eipä monesti voi kehua miesmyyjiäkään.

Toisessa threadissa kysyin tuota steel grey erikoisuutta, onko se nyt ihan tavallinen vai esim lakattu? Nykyinen Golf 2011 vakio mustana ottaa niiiiin helposti naarmua että oksat pois. Samoin myös tuulilasi muovisella raapalla...

Edellisessä luxline Passatissa oli tuulilasinlämmitin ja kirosin kun Golfiin ei sitä saanut, nyt ajattelin että webasto kakella hoitaa homman. Toivottavasti ramasin oikein kun en ottanut edes moottorilämppäriä..

splitxyz

#4342
Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 10.01.14 - klo:23:45
Kyllä tuon vaimon aina silloin tällöin laskee rattiin, ihan perhesovun nimissä ;D
Minäpä en laske, eipä silti tarvitse perhesopua koetella. Tapansa jokaisella :o Ehkä hieman OT.
Väriasiat myös makuasioita, en tiedä miksi niitä kannattaa pähkäillä. Naarmuuntuminen hankala estää, toki jos auto seisoo parkissa ja ei ajeta lainkaan, saattaa auttaa, mutta en allekirjoita että musta olisi hankalin naarmuuntumisen kannalta. Siihen vaikuttaa niin monta asiaa. Missä pesee, minkälaista ajoa, kuinka usein pesee, miten pesee autoa ym. Muuttujien määrä aikamoinen ja ei niistä saa mitään järkevää kaavaa kaikille sopivaksi.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

exlex

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 10.01.14 - klo:23:39
Mutta onko tuhannessa Octavia rs:ssä yhtään nais kuljettajaa?

Miksi Nainen ei voisi ajaa Octaviaa? Ainut asia mikä tuli mieleen, että Skodat eivät ole ulkonäöllisesti ehkä niin naisten mieleen.  ::) Mikä tulee tehoihin, niin veikkaampa että autoa ei ole mikään helppo saada lähtemään lapasesta noilla tehoilla.

Lainaus käyttäjältä: jerk-o - 10.01.14 - klo:23:47
Itse ainakin sain Oulun Aineelta ihan jees palvelua kun satuin talon nimeä kantavan naisimmeisen kanssa kohdakkain. Tekniikasta toki hieman pihalla mutta eipä monesti voi kehua miesmyyjiäkään.

Meillä oli tosiaan mies myyjä.  :D

Devl

Exlexin kokemus kuvaa hyvin saamaani palvelua Aineelta. Sen takia ostinkin auton muualta.

repomies

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.01.14 - klo:22:21
Jaa niin, Peevelillä toki eri tarpeet kuin itsellä.

Peeveli on hyväntekijä. Jos maailmassa ei olisi Peeveleitä, ei olisi myöskään vähän käytettyjä vaihtoautoja. Eiköhän tuotakin autoa moni palstalainen ala katsella vähän "sillä silmällä".  ;D

kolli

Lainaus käyttäjältä: repomies - 11.01.14 - klo:10:31
Peeveli on hyväntekijä. Jos maailmassa ei olisi Peeveleitä, ei olisi myöskään vähän käytettyjä vaihtoautoja. Eiköhän tuotakin autoa moni palstalainen ala katsella vähän "sillä silmällä".  ;D
Lisäksi tuottaa vuodessa kiitettävän määrän verotuloja meidän kaikkien hyödyksi.
Patsashanketta pitäisi alkaa järjestämään. ;)
Ja nämä kommentit kaikella kunnioituksella.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.01.14 - klo:20:49
Kiitos! En olisi kauan sitten omistavani joskus Skodan. Kiinnostus merkkiin alkoi ekan nykytyylin Ocu I:n tultua markkinoille, sitten eka RS-Fabia oli ns. automiesten edullinen valinta, ja siitä eespäin taso parani noissa. Yetin olin aika lähellä joskus valita. Nyt tuli sitten semmoinen malli semmoisella hinnalla, ettei voinut kieltäytyä. Tänään tosiaan Metroautossa ruokatunnilla otetut kylmät istumatyypitykset hallissa vahvistivat ihastukseni sisustaan. Ja olihan ne syksyiset kaksi koeajoa hurmaannuttavia. Se maukas ajettavuus etuvedoksi ja koneen reipas antoisa voima näihin 1,4:iin verrattuna, sekä hulppea vakiovarustelu. Ja jospa se öljykylpy-DSG6 on myös vahva valinta verrattuna 7-loviseen "kuivalootaan".

Satakoon p***aa niskaan, ei haittaa. Itse en ole mikään merkkifanaatikko, joten annan jatkossakin arvoa ja mielenkiintoa muihinkin merkkeihin. A3 on ollut myös hyvä peli, mutta menomatkalla tänään Hyvinkäälle motarilla navakanpuoleisessa sivutuulessa ihmetytti tämän mallin tuuleentarttuvuus ja vaeltelu. Rengaspaineita kokeiltu välillä 2,4-3,0 eikä apua. Ei kulje niin vakaasti kuin Audista kuvittelin. No, siitä toisella topicilla erikseen, tämä palsta koskee Ocuräsästä. ;)

Peevelin on hyvä varautua sitten tilaamaan uusi A4:nen tammikuussa, kun se tulee.  ;) Faktahan on se, että se tulee olemaan THE CAR!

Epes

Lainaus käyttäjältä: Mito - 10.01.14 - klo:19:50
Jos öljynvaihtoväli pienenee tuota tahtia niin voi olla että ei pääse edes 15000 kilometriin. 3600 kilometrin aikana se on muuttunut 30000 km -> 21500 km.

Itsellä on omakohtaisia kokemuksia siitä, että TSI koneilla ( 1.4 ja 1.8 ) en päässyt kummallakaan edes 20tkm, kun huuteli huoltoon. Nyt perheessä kaksi 2.0TDI:ä ja molemmilla pääsee täydet 30tkm huoltovälin. Ajo bensoilla ja nykyisillä dieseleillä on ollut samanlaista. Outoa.

Husky

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.01.14 - klo:21:04
Jos vielä voit vekslata, niin otappa tuo lämpeävä tuulilasi. Pari kertaa vuoteen joudun ajamaan tilanteessa, jossa sataa alijäähtynyttä vettä.

Tämä lämmitettävä tuulilasi on fordeissa ollut varusteena jo lähes 20v, miksei ylestyisi muissakin merkeissä? Eipä tartte juurikaan jääkrapaan koskea tuulilasissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy