Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

clima

Lainaus käyttäjältä: kolli - 05.01.14 - klo:15:53
Ei tarjoa mitään ihmeellistä, joten RS ocu poltteen ymmärrän hyvin.

Eli toisin sanoen Räsä tarjoaa jotain ihmeellistä.  ;D

jarruvalo

Nyt ajeltu Taunolla 200 km ja kuulumiset siitä:

Kitkoilla aivan turha yrittää kiihdyttää yhtään räväkämmin. Harmittaa, kun ei vielä tunne autoa ja manuaali ottaa taas aikansa tottua. Mukautuva vakkari tosi bueno. kuten joku aikaisemmin tokaisi, "miten on tullut ennen toimeen ilman". Hitto, että tykkään alustasta ja ohjauksesta.. Kesällä, kun saa pitoa, niin avot sitä nautintoa rauhallisesti tietysti.

Kulutus oli viime lenkillä 7,5 l/100 km, mikä on mielestäni hyvä. Tietokoneen mukaan.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Chicane

adaptiivinen vakkari on saanut paljon kehuja. Liekö parempi kuin s-mersussa, mutta siinä tuntui turhalta kun moottoritiellä jarruteltiin vähän väliä. Jos on tottunut minimoimaan jarrunkäytön, niin silloin varuste ei oikein iske. Ajosta tulee jarruttelua ja kiihdyttelyä. Toki distanssia voi säätää, mutta ei se ongelmaa poista.

makkis

Moottoritiellä oman kokemukseni mukaan adaptiivisen vakkarin turvaväli pitää säätää minimiin, jolloin ohitukset sujuu järkevältä etäisyydeltä. Näin ajokin on jouhevaa. Jos ajaa pitkällä välillä, kieltämättä meno on tökkivää.

En tiedä mersusta, mutta ainakin skoda vilauttaa näytöllä havainneensa esteen jo ennen kuin adaptointi alkaa. Tuo on hyvä asia, motarilla tuo ilmoitus = siirry vasemmalle ja jarrutella ei tarvitse.

Peeveli

Kellään arvon räsäkuskeista ei liene autonsa niillä maahamme tuotavilla vakio-aluvanteilla, 17-tuumaisilla? Niiden paino olisi ihan mielenkiintoista myös tietää. Ehkä se selviäisi toki vaikkapa merkkiliikkeen varaosapuoleltakin.

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.01.14 - klo:19:39
Kellään arvon räsäkuskeista ei liene autonsa niillä maahamme tuotavilla vakio-aluvanteilla, 17-tuumaisilla? Niiden paino olisi ihan mielenkiintoista myös tietää. Ehkä se selviäisi toki vaikkapa merkkiliikkeen varaosapuoleltakin.

Minulla on. Puntaroin, kun löydän vaaittimen.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: jarruvalo - 05.01.14 - klo:19:58
Minulla on. Puntaroin, kun löydän vaaittimen.

Kiitän etukäteen!  :)

darthjysky

Enne ohittamista etäisyys mukavampi laittaa minmlle tai vakkari kokonaa pois.

Muiden perässä roikkuessa taas tykkään pitää etäisyyden maksimilla ni ei oo auto heti jarrulla jos edessä menevä hidastelee. Muutenki mukavampi ajella ku vähä hajurakoa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

makkis

Juuri kuten darthjysky sanoo, toisaalta kaasunpainallus "ohittaa" vakkarin eli aika lunkia tuo meno on vaikka alinopeusaatujen joukossakin joutuu ajamaan. Motarilla tosiaan minimietäisyys, tavon tiellä maksimi.

Silver

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.01.14 - klo:19:39
Kellään arvon räsäkuskeista ei liene autonsa niillä maahamme tuotavilla vakio-aluvanteilla, 17-tuumaisilla? Niiden paino olisi ihan mielenkiintoista myös tietää. Ehkä se selviäisi toki vaikkapa merkkiliikkeen varaosapuoleltakin.

Jostain aikaisemmasta viestistäni löytyy paino orggis 17" vanteelle renkaineen, valitettavasti en muista lukemaa. Jos kiinnostaa niin löydät varmaan postaukseni   ;)
Nyt täytyy palata tv:n puolelle ja Sub kanavalle..
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Silver - 05.01.14 - klo:20:13
Jostain aikaisemmasta viestistäni löytyy paino orggis 17" vanteelle renkaineen, valitettavasti en muista lukemaa. Jos kiinnostaa niin löydät varmaan postaukseni   ;)
Nyt täytyy palata tv:n puolelle ja Sub kanavalle..

Silver: löysin haulla aiemman kirjoituksesi RS:n orkkis-Doradojen painosta:

"Doradot Dunlop Sport Maxx rt 225/45/17 ajopaineilla punnittu: henkilövaaka näytti 21, 2 kg (ei eroa punnitsiko renkaan sylikuormana vai yksistään) ja oletettavasti tarkempi "matkalaukkuvaaka" näytti 21, 03 kg."

---> eli noin kilo per vanne vähemmän kuin 18-tuuman Geminissä...

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 05.01.14 - klo:19:26
Moottoritiellä oman kokemukseni mukaan adaptiivisen vakkarin turvaväli pitää säätää minimiin, jolloin ohitukset sujuu järkevältä etäisyydeltä. Näin ajokin on jouhevaa. Jos ajaa pitkällä välillä, kieltämättä meno on tökkivää.
En tiedä mersusta, mutta ainakin skoda vilauttaa näytöllä havainneensa esteen jo ennen kuin adaptointi alkaa. Tuo on hyvä asia, motarilla tuo ilmoitus = siirry vasemmalle ja jarrutella ei tarvitse.
Samanlaiset kokemukset täällä. Minimiturvaväli vakkarissa moottoritiellä ja ohi kun ACC "vilauttaa", muilla teillä asetus riippuen liikennemäärästä. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

kolli

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.01.14 - klo:17:11
Eli toisin sanoen Räsä tarjoaa jotain ihmeellistä.  ;D
Joidenkin mielestä kyllä ;)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.01.14 - klo:20:53
Kiihtyvyyteen ja varsinkin kulutukseen vaikutus on pienempi kuin täyden tankin. Hyvin rullaavat renkaat tietenkin lisäävät vaikutusta.

Itsellä painavimman ja kevyimmän sarjan vaikutus keskikulutukseen ajotietokoneen mukaan oli noin 2 litraa. Itse en tuota kulutusta stressaa, mutta varsinkin liikkeellelähdöissä se tahmeus ärsytti suunnattomasti. Oli samanlainen olo kuin auto olisi pakattu täyteen mökkireissua varten. Maantieajossa kulutusero varmasti pienempi kun massa saatu jo liikkeelle.

Peeveli

Tässä kova pähkäily vielä ennen ensi viikon viimeisintä tarjouskyselyä korimallista -siis jos nyt kauppoja saa edes aikaan. Kyllä se 22 kilon lisäpainosta  (varmasti sähkömoottorilla aukeava takaluukku tekee osansa) ja suuremmasta ilmanvastuksesta (huippunopeus alenee 3 km/h nyyh! :'( ) huolimatta olisi minulla farkku. Tässä Ocun koeajossa yksi lisäpiste farkulle -suuntavakaus sivutuulessa:

http://www.taloustaito.fi/fi-FI/+auto/ae/autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/skoda-octavia-2

Sama homma oli aikoinaan V Jetta vs. V Golf variant-akselilla eli farkku oli paaaljon vakaampi sivutuulessa. Sivutuuliherkkyyttä tuntuu olevan myös tässä sedan-A3:ssa, herkempi kovalle sivutuulelle kuin ex-Auris hatchbackki.

Jotenkin vaan farkkuna Ocu on myös paremman -ja nuorekkaamman- näköinenkin. Ja visuaalisesti suuremman oloinen. Samaa totesi vaimo...

MMV

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.01.14 - klo:09:27
Jotenkin vaan farkkuna Ocu on myös paremman -ja nuorekkaamman- näköinenkin. Ja visuaalisesti suuremman oloinen. Samaa totesi vaimo...

Melkein sanoisin että MYÖS Ocu on premman näköinen farkkuna. Nykyisin auto kuin auto alkaa olla paremman näköinen farkkuna kuin muilla korimalleilla. Nopeasti mieleen tulevia poikkeuksia ovat 3 ja 5-sarjan Bemarit sekä Golf.

Vai on Peevelillä auto lähdössä taas kiertoon. Parempi näin, muutama kuukausi A3:lla kuin kuin kauppojen peruminen ja RS:n tilaaminen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.01.14 - klo:09:27
Tässä kova pähkäily vielä ennen ensi viikon viimeisintä tarjouskyselyä korimallista -siis jos nyt kauppoja saa edes aikaan.


Kun yksikään auto-ostoksesi ei ole täyttänyt korkeita vaateitasi ja nyt kun tämä seuraava kiinnostuksesi kohde on jo myynnissä etkö sinä voisi ottaa semmoisen oikein kunnon 1-2 päivän koeajoon ja tehdä ne vaaditut testisi ? Voisi mahdollisesti jäädä 1-2 autonvaihtoa ( ja 10 000 e) väliin?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 06.01.14 - klo:10:44
Kun yksikään auto-ostoksesi ei ole täyttänyt korkeita vaateitasi ja nyt kun tämä seuraava kiinnostuksesi kohde on jo myynnissä etkö sinä voisi ottaa semmoisen oikein kunnon 1-2 päivän koeajoon ja tehdä ne vaaditut testisi ? Voisi mahdollisesti jäädä 1-2 autonvaihtoa ( ja 10 000 e) väliin?

Lopetetaan nyt kerta kaikkiaan Peevelin autonvaihtojen moraalinen, järkiperäinen tms. pohdiskelu. Jookos. Kiitos. Jatketaan keskustelua Ocuräsäsestä.

Ton-1

Kyllä se mulle sopii. Spot.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.01.14 - klo:09:27Tässä kova pähkäily vielä ennen ensi viikon viimeisintä tarjouskyselyä korimallista -siis jos nyt kauppoja saa edes aikaan.
Tuota, mihin sinä noin isoa autoa tarvitset? Kerran vuodessa kun tehdään joku pidempi reissu parin kaverin kanssa? Vaikka RS:ssä "moottori" nyt onkin niin kyllä se alkaa lumien tultua ärsyttämään kun sen voimavaroja ei saa tiehen ja sisusta on niin muovinen. ::)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

autofanaatikko

#4250
Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 04.01.14 - klo:21:10
Jeps - ja minäkin toistan itseäni.

Mielestäni RS ei kuvaa Skodalla suorituskykyluokkaa vaan ennemminkin varustetasoa. Tyypillisiä varusteita tähän on ulkokultaisia (vanteet, puskurit, somisteet) ja ajettavuuteen (alusta). BMW kielessä tämä lausutaan M Sport.

RS tuo suorituskykyä Audissa, Fordissa ja jossain määrin Renaultissa. Bemulla suorituskykyä taaz tuo //M.

No onhan kuitenkin Octavia RS myös moottorinsa osalta tehokkaampi kuin vakiomallit. Siis ainakin bensakoneella ja vissiin dieselinäkin. Bemulla M-sportin taitaa saada vaikka 16i tai 16d moottorienkin yhteyteen. Mulla on myös sellainen käsitytys, että RS ocussa on perusmalleihin nähden myös jotain sellaisia teknisiä varusteita ja mukavuusvarusteita vaikiona mitä ei esim. ole Elegancessa. Bemarilla M-sport on sitten puhtaaksi erilaista listanpätkää, verhoilua ja isoa vannetta yms. sisältävä kattaus, joka ei tuo autoon mitään uutta teknistä varustetta tai mukavuusvarustetta versus perusmalli.

M-sportissa ei saa juuri muuta kuin ulkoiseen olemukseen vaikuttavia varusteita ja siksi minä käytin rahaa mieluummin pääasiassa teknisiin varusteisiin ja mukavuusvarusteisiin kun nykyiseen lisävarusteita valkkailin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 06.01.14 - klo:12:12
Tuota, mihin sinä noin isoa autoa tarvitset? Kerran vuodessa kun tehdään joku pidempi reissu parin kaverin kanssa? Vaikka RS:ssä "moottori" nyt onkin niin kyllä se alkaa lumien tultua ärsyttämään kun sen voimavaroja ei saa tiehen ja sisusta on niin muovinen. ::)

Minulla on niin saatanan iso ego että se ei mahdu pikkukinneriin.


Peeveli

Tässä vähäsen keltaista räsää:

Testování nové ŠKODA Octavia RS v Rumunsku

Tuo olisi terveen erilainen väri. :D Yhdelle palstalaiselle, joku JiiJii Jotakin sellaisen vissiin tilasi? Metroauto Espoon pihalla seisoi joulun alla yksi keltainen lb-räsä odottamassa omistajaansa.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 06.01.14 - klo:14:03
Tässä vähäsen keltaista räsää:

Tuo olisi terveen erilainen väri. :D Yhdelle palstalaiselle, joku JiiJii Jotakin sellaisen vissiin tilasi? Metroauto Espoon pihalla seisoi joulun alla yksi keltainen lb-räsä odottamassa omistajaansa.

Jeps, vähän tuollaista.

Tosin Challenge paketin black osilla, ilman lasikattoa ja kompi mallisena. Mutta värinä - työnantajan riemuksi - Sprint Yellow.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

tet

Lainaus käyttäjältä: terou - 05.01.14 - klo:15:34
Itselläni yhdeksäs auto nyt menossa 4 vuoden aikana, eli sutkoht rauhallinen vaihtotahti.

Ei tällaisia vitsejä saisi kirjoitella ilman hymiöitä. ;D ;D ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ville R

#4255
...

Jyri

Siivottu nuo enimmät rengasvanne -yhdistelmien painoa koskeneet viestit omaksi ketjukseen tuonne.

traphill

Meni muuten hermot viikonloppuna noihin jumittaviin valonpesimiin. Oli kummatkin siinä törröllä niin raotin hieman ja suihkin silikoonisprayta niihin niveliin, ei ole kertaakaan takunnut sen jälkeen!  :D

maher

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.01.14 - klo:20:45
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...

Kuka urheiluautosta on puhunut? Sportimpi käyttöauto niin ulkoisesti kuin moottoriltaankin. Hyvin varusteltu hintaan nähden ja tilava.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: traphill - 07.01.14 - klo:16:39
Meni muuten hermot viikonloppuna noihin jumittaviin valonpesimiin. Oli kummatkin siinä törröllä niin raotin hieman ja suihkin silikoonisprayta niihin niveliin, ei ole kertaakaan takunnut sen jälkeen!  :D
Ihmetellyt itse ettei kyseistä vikaa ole RS:ään ilmaantunut/ollut, vajaa 3000 km aikana. Aika monella ollut sitä, mistäköhän johtuu. Itsellä LB malli. Onko combi vs LB havaittu vikaa enemmän?
Saahan jumituksen noinkin kuitattua, kait  ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy