Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

quatttro4

Erilaisen nuoren RS TDI DSG

Kiiltävät kaiteet katolla ja 18 Pictorikset talveksi (Nokian R2 Kitkoilla)

Hain tänään ajoon Tampereen Veholta.

Ensikokemukset ok, Canton ei kyllä vastannut odotuksia..

VW 1302LS -72, A4 1.8 quattro -14
ex: Octavia RS TSI DSG -15
ex:Octavia RS combi TDI DSG -14
muut exät: lukematon määrä

Peeveli

^

Hieno on erilaisen nuorenkin räsä!

Miten on, kokemuksianne: onko ajomoodi-valitsimen (RS mode selection) valintasysteemit osoittautuneet käytössä tarpeelliseksi vai onko se vähäsen lelu? Onko Räsän perusasetus ohjauksessa riittävän jämerä, vai tuleeko siitä sellainen vasta sportilla? A3.ssa moodin dynamic-asennon ohjausjäykkyys on vasta hyvä, perusasetuksella ei. Entä moottorin reagointi/kierrokset: ajaako saman asian laittaa ilman moodivalitsinta olevassa autossa s-asento dsg-vaihteistosta päälle vai onko moottorin/vaihteiston käytös erilaista valitsimen kautta sportilla ajaessa (siis tuoko moodivalitsin k.o. asiaan jotain extraa)?

Entä perus-soitin Bolero, riittääkö? Audiin en ottanut mitään lisävarusteista soittimen parannusta, en edes audi sound systemiä ja riittävän mukavasti kuuluu sd-muistikortilta / cd-levyltä. Radion puolen musa kuullostaa aneemisemmalta mutta niin se on tupannut kuulumaan radion puolelta aiemmissakin. Eli kannattaako panostaa kuutta satasta Cantoniin vai ei?

Tavoite olisi karsia kaikki turhat lisävermeet minimiin (vain black-paketti ja Gemini 18" antrasiitit, kenties metalliväri race blue tai rallye green) jos kaupat saa syntymään....

quatttro4

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.01.14 - klo:20:06
^

Hieno on erilaisen nuorenkin räsä!

Miten on, kokemuksianne: onko ajomoodi-valitsimen (RS mode selection) valintasysteemit osoittautuneet käytössä tarpeelliseksi vai onko se vähäsen lelu? Onko Räsän perusasetus ohjauksessa riittävän jämerä, vai tuleeko siitä sellainen vasta sportilla? A3.ssa moodin dynamic-asennon ohjausjäykkyys on vasta hyvä, perusasetuksella ei. Entä moottorin reagointi/kierrokset: ajaako saman asian laittaa ilman moodivalitsinta olevassa autossa s-asento dsg-vaihteistosta päälle vai onko moottorin/vaihteiston käytös erilaista valitsimen kautta sportilla ajaessa (siis tuoko moodivalitsin k.o. asiaan jotain extraa)?

Entä perus-soitin Bolero, riittääkö? Audiin en ottanut mitään lisävarusteista soittimen parannusta, en edes audi sound systemiä ja riittävän mukavasti kuuluu sd-muistikortilta / cd-levyltä. Radion puolen musa kuullostaa aneemisemmalta mutta niin se on tupannut kuulumaan radion puolelta aiemmissakin. Eli kannattaako panostaa kuutta satasta Cantoniin vai ei?

Tavoite olisi karsia kaikki turhat lisävermeet minimiin (vain black-paketti ja Gemini 18" antrasiitit, kenties metalliväri race blue tai rallye green) jos kaupat saa syntymään....

No sanoisin, että jos viimeset rahat ei ole pelissä niin onhan toi RS mode selection ihan kiva lelu.. soundit on ensikokemuksella jees, samoin sport asennon vaihteiston toiminta.. Ohjauksesta en osaa sanoa vielä mitään. Halpa huvi tuo kyllä on.

Joku tuossa toisessa topicissa kirjoitti, että Canton paranee vanhetessaan, jään siis odottelemaan kunhan elementit ajautuu sisään.. Alkusoitoilla subbari ei kyllä juuri soinut korvaan..

Mä jätin geminit kauppaan kun mun silmään nuo pictorikset oli paremman näköiset.. Talvipyöriksihän nuo jää ja jotain parempaa kiesiä sitten kesäksi alle. Pictorikset oli muistaakseni vain 246,00 euroa veroineen..

RS:n lisukkeet on kyllä tosi mukavasti hinnoiteltu. Itse latasin käytännössä pakolliset webaston, koukun  ja matkustamon väliverkon sekä takapenkin lämmittimet unohtamatta oikeaa ulkoväriä ja siihen istuvia kattokaiteita.

Ylimääräistä herkkua oli sitten,  mode selection, 18" kiesit ja koukun sekä Cantonin.. Tonni noista herkuista ei ollu kyllä paha.. Volkkarilla ja Audilla ihan eri meininki.. :)

Odottelen nyt Cantonin parempaa sointia..
VW 1302LS -72, A4 1.8 quattro -14
ex: Octavia RS TSI DSG -15
ex:Octavia RS combi TDI DSG -14
muut exät: lukematon määrä

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: quatttro4 - 03.01.14 - klo:20:43
Joku tuossa toisessa topicissa kirjoitti, että Canton paranee vanhetessaan, jään siis odottelemaan kunhan elementit ajautuu sisään.. Alkusoitoilla subbari ei kyllä juuri soinut korvaan..
Odottelen nyt Cantonin parempaa sointia..
Canton mielestäni soi paremmin nyt kun ollut vajaa 2 kk käytössä. Lisäksi parempi  ääni kun sinne työntää vaikka usb tikulta 320 kbs musaa niin sointi OK, riippuu miten laadukkaat stereot haluaa/miten kovat odotukset. Ei voi Cantonilta vaatia 10 kâ,¬ tasoista meininkiä . Radio ei ole samalla tasolla soundissa. Tosin on hieman makuasia, plus miten vastaanotin toimii (missä siis kuuntelee radiota). Tikulta kyllä soittaa mielestäni OK.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.01.14 - klo:20:06
Miten on, kokemuksianne: onko ajomoodi-valitsimen (RS mode selection) valintasysteemit osoittautuneet käytössä tarpeelliseksi vai onko se vähäsen lelu? Onko Räsän perusasetus ohjauksessa riittävän jämerä, vai tuleeko siitä sellainen vasta sportilla?
En osaa sanoa DSG vaihteen toiminnasta kun itsellä manuaali. RS nappula ihan OK ja sporttiasennossa kivasti äänitehostetta (resonoi sisältä) ja kulku on jämäkämpää kuten pitääkin normaaliasentoon verrattuna. Ohjaus on myös tarkempi sport asennossa. Oli vaihteeksi kuivaa niin tuli hieman kokeiltua RS nappulaa ja sport asentoa. Yllätyin kun alkoi 4000+ rpm ESC valo vilkkua 100+ nopeudessa 3-4 vaihteella. Siinä kohdassa tuntuu vertailussa kyllä RS TDI aika "mopolta" bensaan verrattuna xxz nopeuksissa. Voi rengas parkoja. Ei kannata 40+ km/h kytkeä montaa kertaa ASR pois päältä, menee nastat/kitkat piloille.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

SuperB II

RS mode selection kannattaa ottaa juurikin ohjauksen vuoksi. Pärinällä voi viihdyttää pikkuväkeä (ja itseä) silloin tällöin, mutta pidemmän päälle se alkaa ***taa...
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: quatttro4 - 03.01.14 - klo:17:41
Erilaisen nuoren RS TDI DSG
Kiiltävät kaiteet katolla ja 18 Pictorikset talveksi (Nokian R2 Kitkoilla)
KIVAN näköinen, congrats.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

pikateho8T8T


Kun on paljon kehuttu Octavian tiloja. Kuka pystyy kertomaan vastauksen? Edellinen auto Octavia II combi, nyt Octavia III RS combi.
Tavaratila on varmasti pienempi uudessa!!!! Yritin tunkea Octavia II:n koirahäkkiä takaosaan, eipä mennyt. Leveys ja korkeus ottaa kiinni,
syvyys just riittää. Kaikki matot ja ym. kun ottaa pois, niin silloin menee, mutta kivasti häkinkulma hankaa takalasia. Onko suuret
tilat paskapuhetta vai olenko jotain ymmärtänyt väärin?

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: pikateho8T8T - 04.01.14 - klo:12:37
Kun on paljon kehuttu Octavian tiloja. Kuka pystyy kertomaan vastauksen? Edellinen auto Octavia II combi, nyt Octavia III RS combi.
Tavaratila on varmasti pienempi uudessa!!!! Yritin tunkea Octavia II:n koirahäkkiä takaosaan, eipä mennyt. Leveys ja korkeus ottaa kiinni,
syvyys just riittää. Kaikki matot ja ym. kun ottaa pois, niin silloin menee, mutta kivasti häkinkulma hankaa takalasia. Onko suuret
tilat paskapuhetta vai olenko jotain ymmärtänyt väärin?
Eiköhän tuossa ole kysymys ennemminkin siitä, että tavaratilat ovat erimallisia.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: teve - 04.01.14 - klo:15:48
mutta tsekkitaustaiseen automerkkiin liittyvä provosointi on johtanut bannaamiseen.
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.01.14 - klo:20:45
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...
Ei pitäisi välittää RS kirjoittelusta jos ei kolahda itselle. Minä en, kuten useasti todettua, päätynyt RäSään siksi että luulisin sen olevan urheiluauto, en edes tehojen takia, vaan varusteiden ja erityisesti sen millä hinnalla nuo varusteet sain. Muuten olisin päätynyt 1.8 TSI:hin, mutta kun sain TUossa RäSässä monia varusteita todella edullisesti, osa sellaisia mitä ei edes rahalla saa muihin malleihin, nuo moottorin tehot tulivat ikään kuin kaupan päälle.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.01.14 - klo:20:45
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...

Jeps - ja minäkin toistan itseäni.

Mielestäni RS ei kuvaa Skodalla suorituskykyluokkaa vaan ennemminkin varustetasoa. Tyypillisiä varusteita tähän on ulkokultaisia (vanteet, puskurit, somisteet) ja ajettavuuteen (alusta). BMW kielessä tämä lausutaan M Sport.

RS tuo suorituskykyä Audissa, Fordissa ja jossain määrin Renaultissa. Bemulla suorituskykyä taaz tuo //M.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Jussiboy

Onko jossain viestissä väitetty, että RS olisi urheiluauto? Minun mielestä lähes kaikki pitävät RS:ä vain ajettavana ja nopeana etuvetoisena perheautona ts. tilavampana GTI Golffina. Urheiluautossa on mielestäni takaveto ja minimissään suorakutonen pitkittäin.

traphill

Pitää vielä jatkaa offtopiccia, kun pakko vaan ihmetellä että mitä ihmettä täällä maristaan kun Octavia RS:stä riittää juttua, eihän niitä ole pakko lukea jos ei kiinnosta. Se nyt vain on sellainen homma että kun tuoretta automallia on myyty paljon niin silloinhan siitä riittää keskustelua. Eihän kaikkiin keskusteluihin ole pakko osallistua...ei aina aukene kyllä kaikkien ajatusmaailma ja ehkä parempi niin.

Samalla lailla(itse asiassa paljon enemmän) jauhettiin joskus toisaalla kun silloin uus a4 esiteltiin ja sitä tilattiin hulluna, sama ilmiö....

Ja asiaakin sen verran että tuntui että auto olis vähän nyt rauhoittunut tuon suoraan kulkemisen kanssa, täytyy vielä kokeilla nostaa rengaspaineita yli 3bar kun nyt ne on 2.9, josko olis vaikutusta. Auto vaan nopeissa ohitustilainteissa käyttäytyy kuitenkin levottomasti...

Devl

Hinta/varuste sekä tilojen suhteen vastaavaa auto ei ole markkinoilla. Sen takia itse ostin RS:n.

Guido

Lainaus käyttäjältä: pikateho8T8T - 04.01.14 - klo:12:37
Yritin tunkea Octavia II:n koirahäkkiä takaosaan, eipä mennyt. Leveys ja korkeus ottaa kiinni,
syvyys just riittää. Kaikki matot ja ym. kun ottaa pois, niin silloin menee, mutta kivasti häkinkulma hankaa takalasia. Onko suuret tilat paskapuhetta vai olenko jotain ymmärtänyt väärin?

En oikein ymmärrä ongelmaa. Jos ei Octavian kontin tila riitä niin sitä voi ihan vapaasti ostaa minkä tahansa samanhintaisen uuden farmariauton, jossa on isompi tavaratila.

Ainakin Ocu III Combin kontti on isompi kuin Golf VI Variantin. Reilusti isompi. Siitä kun olen kakkosen omistanut on jo sen verran aikaa, etten suoraa vertailua lähde tekemään, mutuna heittäisin että aika samoissa mennään. Erimuotoisia ruumat toki voivat olla.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.01.14 - klo:20:45
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...

Se taasen ei ole RS:stä keskustelevien vika, että sinun mielestä vain urheiluautoista saa keskustella - fanittamisesta puhumattakaan. Itseäni ei ainakaan pätkääkään kiinnosta joku auton urheilullisuus. Mulle autoilu ei edusta edusta urheilua vaan jotain täysin muuta. Koko termi kuulosaa lähinnä mielikuvien luomiselta epäurheilullisille papoille. RS on monessa suhteessa kyvykäs käyttöauto. Hintaluokassaan omaa luokkaansa. Se riittää hyvin mulle, koska autourheilua en sillä edes halua harrastaa.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: pikateho8T8T - 04.01.14 - klo:12:37
Kun on paljon kehuttu Octavian tiloja. Kuka pystyy kertomaan vastauksen? Edellinen auto Octavia II combi, nyt Octavia III RS combi.
Tavaratila on varmasti pienempi uudessa!!!! Yritin tunkea Octavia II:n koirahäkkiä takaosaan, eipä mennyt. Leveys ja korkeus ottaa kiinni,
syvyys just riittää. Kaikki matot ja ym. kun ottaa pois, niin silloin menee, mutta kivasti häkinkulma hankaa takalasia. Onko suuret
tilat paskapuhetta vai olenko jotain ymmärtänyt väärin?
Ainahan voi ostaa isomman auton, eikö? Tai pienemmän hurttahäkin...? ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

trashcan

Niin, ja laitetaan nyt vielä ensikokemuksia muiltakin osin.

Cantonit olivat pettymys tai sitten se on vain tuo radio joka on syvältä. Subbanenkin taitaa tulla peliin vasta muun lähteen kautta kuunneltaessa. No, pitänee ottaa aikaa ja tutustua asiaan tarkemmin.

Valopesimien molemmat luukut jäivät raolle.

Kovemmassa vauhdissa (> 80km/h) tuntui kuuluvan jonkinlaista suhinaa kuskin oven kohdalta. Välillä siihen kiinnitti huomiota, välillä taas ei. En muista, että tällaista olisi kuulunut II-koppasessa FL:ssä. Muilla vastaavia kokemuksia?

Edellinen oli diesel, jossa huomasi selkeästi kun ollaan vääntöalueella. Tässä (bensassa siis) tuo vääntö on jotenkin liian sivistynyttä - se vain tulee sieltä ikäänkuin kuminauhamaisesti. Tosin ei tässä ole vielä edes kunnolla kierroksia annettu kun täytyy ottaa nuo ensikilometrit vähän varovaisemmin.

Takakontti kaipaa äänieristystä.

Kaikista negatiivisista huomioista huolimatta on kuitenkin todettava, että onhan tuo paljon laadukkaamman oloinen, silmää miellyttävämpi ja etenkin parempi ajaa (alusta!) kuin II-koppanen oli.

makkis

LainaaTässä (bensassa siis) tuo vääntö on jotenkin liian sivistynyttä - se vain tulee sieltä ikäänkuin kuminauhamaisesti. Tosin ei tässä ole vielä edes kunnolla kierroksia annettu kun täytyy ottaa nuo ensikilometrit vähän varovaisemmin.

Niin on, sivistynyttä vääntö siis toisin kuin dieseleissä missä vääntö ampuu silmille.  Käyppä sen verran antamassa happea että kaasupolkimen per viimeinen asento vedät niin 4000 kierroksessa alkaa bensakoneen nautinto. Pito irtoaa ja ai että minä nautin joka vedossa joka vaihteella tuosta 4000 rpm lukemasta  ;D

Melkein unohtaa perhepirssillä ajavansa kun tuo 4000-6500 välin polkaisee.

Lisäähän tämä tosin jerkkua vaatii mutta jos takuuajan pääsisis näillä eväin.

ärässä

Joo valonpesimien luukut irvistää kutakuinkin kaikissa.
Siinäpä irvistää
.Mulla suhisee vänkärinpuolen takaovi kovemmissa vauhdeissa.





Lainaus käyttäjältä: trashcan - 04.01.14 - klo:22:34
Niin, ja laitetaan nyt vielä ensikokemuksia muiltakin osin.

Cantonit olivat pettymys tai sitten se on vain tuo radio joka on syvältä. Subbanenkin taitaa tulla peliin vasta muun lähteen kautta kuunneltaessa. No, pitänee ottaa aikaa ja tutustua asiaan tarkemmin.

Valopesimien molemmat luukut jäivät raolle.

Kovemmassa vauhdissa (> 80km/h) tuntui kuuluvan jonkinlaista suhinaa kuskin oven kohdalta. Välillä siihen kiinnitti huomiota, välillä taas ei. En muista, että tällaista olisi kuulunut II-koppasessa FL:ssä. Muilla vastaavia kokemuksia?

Edellinen oli diesel, jossa huomasi selkeästi kun ollaan vääntöalueella. Tässä (bensassa siis) tuo vääntö on jotenkin liian sivistynyttä - se vain tulee sieltä ikäänkuin kuminauhamaisesti. Tosin ei tässä ole vielä edes kunnolla kierroksia annettu kun täytyy ottaa nuo ensikilometrit vähän varovaisemmin.

Takakontti kaipaa äänieristystä.

Kaikista negatiivisista huomioista huolimatta on kuitenkin todettava, että onhan tuo paljon laadukkaamman oloinen, silmää miellyttävämpi ja etenkin parempi ajaa (alusta!) kuin II-koppanen oli.

kaide

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.01.14 - klo:20:45
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...

Ei , se EI ole urheiluauto sen enempää kuin ipitsa . Kyseessä lienee siihen kuuluisaan GTI sarjaan menevä laite joka nyt sattuu olemaan SUOMESSA täysin päin persettä hinnoiteltu  ;D
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: makkis - 04.01.14 - klo:23:27
Niin on, sivistynyttä vääntö siis toisin kuin dieseleissä missä vääntö ampuu silmille.  Käyppä sen verran antamassa happea että kaasupolkimen per viimeinen asento vedät niin 4000 kierroksessa alkaa bensakoneen nautinto. Pito irtoaa ja ai että minä nautin joka vedossa joka vaihteella tuosta 4000 rpm lukemasta  ;D

Melkein unohtaa perhepirssillä ajavansa kun tuo 4000-6500 välin polkaisee.

Lisäähän tämä tosin jerkkua vaatii mutta jos takuuajan pääsisis näillä eväin.

Käyppäs ajamassa uusia tuplaturbodisuja. Väitän, että näissä tulee vääntö ulos yhtä sivistyneesti, ellei sivistyneemmin, kuin perus bensaturbossa. Kaukana ovat ajat, jolloin dieselin vääntö ampui silmille.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 04.01.14 - klo:21:18
Urheiluautossa on mielestäni takaveto ja minimissään suorakutonen pitkittäin.

Omistan urheiluauton :) Tämä vuosi alkoi loistavasti :)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 04.01.14 - klo:20:45
Kuten jo aiemmin kirjoittelin, en ymmärrä koko RäSän hehkutusta. Badge tuning-laite, jota jotkut jaksaa fanittaa. Eihän se ole millään mittarilla urheiluauto. Mutta mikäs siinä, jos tykkää...

Ja silti käyt täällä räsätopicissa lukemassa jutut? Kyllä RS Ocu audimiehiäkin selvästi kiinnostaa. ;) Minuakin. Ajaa toki aivan mukavasti tämmöisellä vajaatehoisella ja -vetoisella aakolmosellakin, mutta ei se mikään erityinen laite ole. Jos jatkossa ostaisin vielä uudelleen Audin, pitäisi tilille mätkähtää Loton iso jättipotti jolloin RS6 tai RS7 kiinnostaisi. Muut mallit eivät enää, ja siirtyisin alemmissa hintaluokissa bemariin nyt jos olisi "pakko" ajaa jatkossa "Premium"-merkillä.

Eihän Räsän tarvitse ollakaan mikään  u r h e i l u auto. Ne tuovat itselleni mieleen ikävästi kovan metelin, hankalan laskeutumisen ahtaaseen ohjaamoon, liian kirkuvan ulkonäön ja epämukavuuden. RS on sporttinen yleisauto, ja tehoa on mukavasti arkeen ja pyhäänkin. Tehotykit ja urheiluautot sitten erikseen.

Huonolta näyttää vaan räsäkuskiksi pääseminen. Skodamyyjistä valtaosa on käyttäytynyt ylimielisesti face to face, ja osaa ei joku pikkuaudin ropponen kiinnosta hitustakaan ottaa rasitteeksi vaihtoautorivistöönsä. Ei viittis alkaa itse myymään kun niitä rasittavia renkaanpotkijoita riittää...katsotaan vielä pari kohdetta tulevalla viikolla. :P

terou

outo kyllä tuo peevelin kommentti siitä että liikettä ei kiinnosta ottaa noinkin uutta a3 vaihdossa. Vähän höpöhöpö juttuja ja taas haetaan itselle hyviä syitä vaihtaa autoa.

Itselläni yhdeksäs auto nyt menossa 4 vuoden aikana, eli sutkoht rauhallinen vaihtotahti.
Itselläni valinta tyytyi rs sekä a3 koeajon jälkeen selkeästi a3:en, mutta tuota en kyllä allekirjoita etteikö sitä liikkeet haluaisi vaihdossa, todella haluttua tavaraa ja helppo jälleenmyydä. Ostajiakin varmasti kiinnostaa kun joku on jo napannut pahimman arvonalennuksen ajaessaan liikkeestä ulos.

Siitä olen samaa mieltä että ainakin täälläpäin skodan myynti on ala-arvoista ja edes kasvotusten puhumisen jälkeen ei tarjouta sähköpostiin tullut, lieneekö naamaraja ollut taas kyseessä.

Skoda kyllä sai Rs kanssa muodostettua todellisen hype ilmiön, juuri mikään muuhan ei innostuksen määrää voi selittää kuin hinta suhteessa siihen mitä saa. Muuten auto on kyllä muotoilulta ottanut harppauksen takapakkiin  ja sisämeluhan autossa on ihan käsittämätön.

Itse toisaalta siirryin ensimmäiseen audiin lexuksesta, joten on se sisämelu audissakin todella infernaalinen.

kolli

Peevelin kanssa tosta A3 mallista samaa mieltä, ettei kummoisesta kulkuvälineestä
ole kysymys.Tosin itsellä kokemusta vain n. 1h koeajossa 1, 8 quatrolla.
Ei tarjoa mitään ihmeellistä, joten RS ocu poltteen ymmärrän hyvin .

Peeveli, pidättele hiukan osto/vaihtoaikeita ja odota Leon cupraa markkinoille.


Peeveli

Lainaus käyttäjältä: terou - 05.01.14 - klo:15:34
outo kyllä tuo peevelin kommentti siitä että liikettä ei kiinnosta ottaa noinkin uutta a3 vaihdossa. Vähän höpöhöpö juttuja ja taas haetaan itselle hyviä syitä vaihtaa autoa.

Juu juttuni ovat ihan höpöjä, huru-ukko kun olen. Harhoja vissiin eilenkin näin, kun pyytelin tarjoukset kasvotusten Hyvinkäältä ja Hämeenlinnasta. Hyvinkäältä lupasi laittaa sähköpostitse, mutta ei ole tullut. Hämeenlinnassa taas onneton 50-luvun teddytyyppiä edustava flanellipaitamies-myyjä aloitti jutustelun siihen malliin (töykeys, evvk, jne) että läksin kesken neuvottelun pois. Muualta ei ole mitään kuulunut sp-viesteihin. Mutta varmasti nämä kokemukseni ovat siis harhoja, höpöhöpöjuttuja, ei niistä kannata kenenkään välittää. Kunhan höpötän. Kirjoitelkaa te muut fiksummin. :D

Peeveli

Ai niin räsämiehille höpöttelen taas...eli kyselen tyhmiä: onko kukaan teistä uteliaisuuttaan punninnut Gemini 18"-vanteen/renkaan kombinaatiota eli paljonko painaa per kappale?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy