Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: FullBlack - 30.12.13 - klo:12:05
Oman lisäni soppaan lisätäkseni minun ykkösvaihtoehto oli Audi A6 ja on edelleen!
Hinnallisesti vaihtoehtoina olleet Audi business pienimmällä koneella vs raskaasti varusteltu RS olivat aika saman hintaisia Audin ollessa edelleen hieman hintavampi.
Minulle ei oikein aukene tuo miten hintoja viitsitään edes verrata toisiinsa kun A6 2.0 TDI perushintaisena maksaa 46 kâ,¬, Octavia RS n 33 kâ,¬, vai tarkoitettiinko verotusarvoa/autoetua? Ns A6 "karvalakkina" siinä luopuu monesta asiasta perushintaisena. Lisäksi monella saatta 2-3 kâ,¬ kalliimpi olla kipurajana hankinnalle. Hintaero n +40 %. Mielestäni ei tarvitse mitään raskasta varustelua RS:ään ja ei sekään lisää hintaa 13 kâ,¬ edestä kait, puhumattakaan jos Audiin lisää/ruksii 90 % varusteista? Pidän Audista, mutten näe järkeä verrata Skodan hintoihin noilla eroilla. Lisäksi Audiin saa vajaat 30 kâ,¬ varusteita. Toisaalta mukavaa jos Audi omistajatkin "kelpuuttavat" Skoda RS:ää :)
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

FullBlack

Niin, minulla on tuo työsuhde liisarina ja audin hinta tosiaan 46300 â,¬ business varusteltuna. Tuo toki tarvii vielä sen webaston ja koukun eli 2-3 kâ,¬ lisää...
Tilaamani Ocu oli 46100â,¬ hiukan lisä varusteltuna...
Perus (business) Audi olisi todennäköisesti aiheuttanut kommentteja tuotteidemme kate tasosta...
Saman hintainen Ocu tuskin kirvoittaa keskustelua myymiemme tuotteiden katteista?

Nyt alla Volvo, ollut myös pienempää Audia haluaisin A6
Tyytyväisenä tilasin RS Ocun

traphill

Minähän oon ollut aina henkeen ja vereen Audin miehiä ja nyt kuitenkin 2.1 saan räsän alle! 8)
Tosin on meidän perheessä toinenkin octavia mutta se menee nyt vaihtoon, en minäkään nyt niitä kahta pysty pihassa katsella.  ;)
Sitäpaitsi melkein kuola valuu jo suusta kun odottaa torstaita!  ;D

focceristi

FullBlack! Luinko oikein, 46000eurolla ocua? Taitaa olla areenan varustelluin ;) Onnea siitä huolimatta :D tai sen johdosta ;D Milloin luvattu alle?
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

JiiJii71

Itellä oli tuota Ocua (RS Combi TDI DSG) tilatessa oikeastaan seuraavat vaihtoehdot (autopolitiikan rajoissa):

A3 sedan 2,0 tdi + hiukan varusteita
A3 sedan 1,6 tdi + hiukan ja vähän päälle varusteita
A4 sedan 2,0 TDI + aavistus varusteita
A4 sedan 1,8 tfsi + muutama varuste
A4 land of quattro perusvarustein
Superb Combi Business Ambition 2,0 TDI + vetokoukku
Octavia 2,0 TDI elegance "fully loaded"
Golf Variant VII 2,0 TDI highline + hiukan varusteita
V60 D3 business momentum + pari varustetta
V40 D4 business summum + varusteita


Tuollaisesta listasta valikoin sitten Ocu RS:n + muutama varuste (traveller assistentti pakki, RS Challenge pakki, vetokoukku, väliverkko, erikoisväri, Webasto...). Bruttohinnaksi hiukan reilu 41 tonnia. Ei olisi saanut maksaa juuri tuon enempää eikä päästää yli 140 g/km.

Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

TomiS

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 30.12.13 - klo:18:14
FullBlack! Luinko oikein, 46000eurolla ocua? Taitaa olla areenan varustelluin ;) Onnea siitä huolimatta :D tai sen johdosta ;D Milloin luvattu alle?

Tuo on varmasti ollut helppo tilaus, valitsee automallin ja moottorin, sitten klikkaa "Select All" nappia. Ei tartte paljon miettiä :D

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 30.12.13 - klo:18:41
Tuo on varmasti ollut helppo tilaus, valitsee automallin ja moottorin, sitten klikkaa "Select All" nappia. Ei tartte paljon miettiä :D
Ei toimi niin, kyllä niitä piti miettiä oikein urakalla ja poistellakin jälkikäteen, mm. black -paketti, jotta sai haluamansa. Itseäkin jännittää miten oman tilauksen kanssa käy, siis kahden viikon päästä olisi luovutus ja varustelista on mulla kanssa paria kohtaa vaille täysi, toivottavasti ovat myös autossa  :o

splitxyz

Näyttää aika moni saavan piakkoin uuden räsän alle. Saa nähdä lähteekö keskustelu "lentoon"  ;D Hyvä että enemmän RS mielipiteitä/kokemuksia!
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

FullBlack

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 30.12.13 - klo:18:14
FullBlack! Luinko oikein, 46000eurolla ocua? Taitaa olla areenan varustelluin ;) Onnea siitä huolimatta :D tai sen johdosta ;D Milloin luvattu alle?

Ei varustelultaan pärjää vielä palstan kärjelle, mutta aikas makee paketti kuitenkin.
Ajoon tulee kesäkuun viimeinen.

Kuriositeettinä vielä kun tarjouksia leasing firmalta pyysin, niin .xls siittä oli tehtävä!
Tuon exel harjoituksen tuloksena oli että BMW 5 on kaikkein kustannustehokkain toinen Audi A6 ja nämä kaksi omalla kymmenluvulla, seuraavana Volvo, Skoda ja VW poislukien ns maasturit
BMW muistaakseni 41â,¬ hankinta hintaa per 1â,¬ leasing hintaa, tietty omilla vuosilla ja km määrillä
Audi hiukan vähemmän Skoda jotain 39 paikkeilla
A4 oli käytännössä sama kuin Ocu ja Passat ja V60

puolihop

Kävin tänään paikallisen Skoda liikeen pihassa. Siellä oli noin 15 RS:ää odottamassa luovutusta. Arviolta kaksitoista näistä oli valkoisia, pari oli mustaa ja yksi punainen :)

focceristi

puolihop älä nyt, en usko!15 kerrallaan pihassa? Missä.. savossa..hesassa? Mitä autoparatiiseja teillä! Rollossa ei oo näkyny yhtään vielä vaik melkein ikkunasta liikkeeseen näkyy.. ;D Normi ocuja kylläkin..ot
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Peeveli

Saksassa näkyy Combi-Räsä olevan mahdollinen myös ilman kattokaiteita:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=242422652&asrc=st

Miksi ei Suomessa?

No ei tietenkään, koska tämä on autoilun banaanivaltio...

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.12.13 - klo:09:56
Saksassa näkyy Combi-Räsä olevan mahdollinen myös ilman kattokaiteita:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=242422652&asrc=st

Miksi ei Suomessa?

No ei tietenkään, koska tämä on autoilun banaanivaltio...
Taisi saada Tsekeissäkin ilman kaiteita, toki me olemme paremmassa asemassa kuin esim UKssa jossa moni varustevaihtoehto mitä täällä on saatavilla on kokonaan poissa listoilta. Hieman kyllä ihmetyttää miksi ei noita kaikkia vaihtoehtoja voi tarjota kaikilla markkinaalueilla, onko kyse maahantuojan päätöksistä vai tehtaan ohjailusta, en tiedä.

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 31.12.13 - klo:09:56
Saksassa näkyy Combi-Räsä olevan mahdollinen myös ilman kattokaiteita:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=242422652&asrc=st

Miksi ei Suomessa?

No ei tietenkään, koska tämä on autoilun banaanivaltio...
Minäkin olisin  halunnut linkissä olevan auton sheivatun ohjauspyörän... Suomi-version nystyt peukalon lepuutuspaikoilla voi aiheuttaa näppylöitä ja hankaumia. :'( :'(

Gebre

Lainaus käyttäjältä: Bennander - 30.12.13 - klo:13:30

Onko kellään linkkiä/kuvia jossa näkisi miltä mustat geminit näyttävät auton alla? Tsekin konfiguraattorissa on lisävarustelistalla pikkukuva mutta siitä ei saa hyvää kuvaa miltä näyttävät.

Tuossa pari kuvaa tulevasta Challenge-paketilla varustetusta räsästäni liikkeen pihassa tänään aamupäivällä otettuna pesemättömänä ja luovutushuoltoa odottaessa. Saas nähdä ehtiikö jo tällä viikolla saada alle!  :D


cipher

Miten on jo RäSän alle saaneiden kokemukset ohjauksesta?

Kyselen koska autonvaihto on täälläkin kohta ajankohtainen ja joillekin uuden RäSän jo ajoon saaneille näyttää olevan tulossa korjausta ohjaukseen.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: cipher - 31.12.13 - klo:18:13
Miten on jo RäSän alle saaneiden kokemukset ohjauksesta?
Itsellä ei pahemmin kommentoitavaa 2000 km perusteella. En itse asiassa ole säätänyt sitä lainkaan. Joskus tuntuu että tuuli ns "tarttuu" autoon ja se heiluu hieman, mutta voi olla ettei mikään siinä kulje suoraan sellaisessa tuulessa. Lisäksi tiukemmissa mutkissa kaupingissa hieman tuntuu ohjaus välillä hitaalta, hankala selittää verrattuna muihin autoihin missä ei sähköistä ohjausta. tied johtuuko säädöistä vai luulosta?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

teejiipee

#4187
RS:n sähkövioista puheenollen, luin läpi tämän viestiketjun kaikkinensa, niin huomasin että moni muukin painiskellut RS:n käynnistyksen yhteydessä ilmeneviin error -valo-ongelmiin. Itselläni ainakin syttyvät yleensä aina START-STOP, ESC, ACC ja TPMS valot päälle (viimeksi toissapäivänä) ja sammuvat yleensä aika pian liikkeellelähdön jälkeen, uudelleenkäynnistyskään ei auta.

Onko kenelläkään saatu korjattua kyseistä ongelmaa täysin pois ja jos on, niin mitä tehtiin? Yhden vastauksen bongasin, jossa oli kuulemma ACC ongelma saatu fixattua pois jollain softapuolen fixillä, tehty suoraan tehtaalta käsin.

Itse ajelen LB Race Blue räsällä, ensimmäinen räsäni, johon olen ed. vikaa lukuunottamatta muuten tyytyväinen, mittariin kertynyt parin kuukauden aikana vasta reilut 4200km.
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

makkis

LainaaMiten on jo RäSän alle saaneiden kokemukset ohjauksesta?

Minusta ohjaus on etuvetojen aateliaa ja kertakaikkiaan hyvä. Yksi parhaista RS:n ominaisuuksista. Normi-Oculla en ole ajanut eli en osaa verrata onko jotain eroa noiden välillä. Itse pidän erityisesti sport-moden jäykemmästä versiosta kaupungissa, maantiellä se ja sama mikä asetus. Normitilakaan ei kuitenkaan ole monien autojen tapaan ylikevyeksi ja tunnottomaksi tehostettu.

Paras vertailukohta omalla kohdalla on Alfa-Romeo 156 SW. Keskimäärin harva on Alfalla ajanut mutta monikin on kuullutu sen ohjauksen erinoaisuudesta tarinoita esson baarissa ja lukenut netistä ja lehdistä. Nuo tiedot itää paikkaansa, itse osaan sen 40tkm kokemuksella nyt sanoa. Tähän kun lisätään, että RäSän ohjaus on jopa parempi, niin se on paljon.

Ohjaus on myös erittäin tarkka Alfamaiseen  tapaan eli 3- ja 4-numeroisten asfalttiteiden ajelu reippaammin on nautintoa. Tämä on harvinaista sähkötehostetuissa autoissa.

Maantiellä menee kuin juna ilman paimennusta.

Teetin luovutushuollossa 4-pyöräsuuntauksen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.01.14 - klo:14:39
Teetin luovutushuollossa 4-pyöräsuuntauksen.
Saitko lappua tuosta, oliko paljon pielessä tehtaalta?

makkis

En saanut lappua jos kohta en kysellytkään. Pitää naputtaa maili Jannelle josko pystyy kaivamaan koneelta tai muistaisi. Ei kyllä maininnut mitään.

Eilen asentein radion kanavalogot, kivastihan se piristää ilmettä.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 01.01.14 - klo:12:49
Itselläni ainakin syttyvät yleensä aina START-STOP, ESC, ACC ja TPMS valot päälle (viimeksi toissapäivänä) ja sammuvat yleensä aika pian liikkeellelähdön jälkeen, uudelleenkäynnistyskään ei auta.
Onko kenelläkään saatu korjattua kyseistä ongelmaa täysin pois ja jos on, niin mitä tehtiin? Yhden vastauksen bongasin, jossa oli kuulemma ACC ongelma saatu fixattua pois jollain softapuolen fixillä, tehty suoraan tehtaalta käsin.
Minulla ei muita ongelmia ollut kun TPMS valo pari kertaa syttynyt, ei muita varoitusvalo-ongelmia. Ei tarvetta huoltaa. Samanlainen räsä itsellä race blue LB man vajaa 2500 km ajettu.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

maher

Bongattu valkoinen RS Combi Riihimällä Hämeenkadulla tänään klo 11.05. Kuolailin sitä omassa odotuskuumeessani kadun toiselta puolelta. Mutta mielipiteenäni täytyy sanoa, ettei toi valkoinen väri RS:ssä loskassa nuhjuisena edukseen ole, onneksi tilauksessa jotain muuta...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

traphill

Noniin 400km räsällä takana ekan päivän jälkeen ja ohan sillä maukasta ajella. Pieretin on oikeastaan diisselimallissa ihan mukava, tosin resonoi jossain apukuskipuolella kun painaa kunnolla kaasua (ajeleeko joku muka näillä jotenkin muuten  ;D ), en tiedä onko sen äänet samat bensassa ja dieselissä, mutta kuitenkin tuo sellaista "auton" tuntua äänien osalta.
Mun yksilö tuntuu olevan jotenkin levoton ohjattava kovemmissa nopeuksissa, eli jotenkin tuntuu että satasen vauhdissa pitää ohjata hienokseltaan kokoajan, taajamassa menee kun juna ja en ole siis vielä muulla ajellu kun sport-modella. Renkaat on 225/40-18 Continental CIC-nastat...voi olla että menis kulmien säädöllä ohi kun tuo vannehan on 8" ja et 42, niin tulee 15mm ulommas kuin skodan vakiovanne, eli katsotaan kuinka tilanne etenee kun kumitkin saa vähän kilometrejä.

Adaptiivinen vakkari...kuinka helvettan sitä on ennen jaksanut edes autoilla, sama homma valoassistentin kanssa ;)

Superskodan tavaraa tuli vaihdettua heti lepuutustuki, kaasujouset konepeltiin ja tavaratilan ledit. Nuo tavaratilan ledit nosti hymyn huulille heti tässä illalla kun piti penkoa peräkontista tavaroita, tai sanotaanko että ei tarvinnut enää penkoa  :) , kaasujouset taas on oikeasti tosi hyvät kun tuo pelti on aika raskas akalle nostella ja se pirun salpa on muutenkin insinööritaidon toimesta suunniteltu siihen kusinestesäiliön eteen (tai jomminkumminpäin). Muuta en ehtiny(malttanu) asennella, oli päästävä karvalle  :)

Kyllähän tuo diisselikin ihan kivasti tormaa, ainakin siinä 140:n alemmalla puolella (kulutus n. 4.5-6l/100km).

Jaa a, noniin....  8) ;D

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: traphill - 02.01.14 - klo:19:22
Noniin 400km räsällä takana ekan päivän jälkeen ja ohan sillä maukasta ajella. Pieretin on oikeastaan diisselimallissa ihan mukava, tosin resonoi jossain apukuskipuolella kun painaa kunnolla kaasua (ajeleeko joku muka näillä jotenkin muuten  ;D ), en tiedä onko sen äänet samat bensassa ja dieselissä, mutta kuitenkin tuo sellaista "auton" tuntua äänien osalta.
Mun yksilö tuntuu olevan jotenkin levoton ohjattava kovemmissa nopeuksissa, eli jotenkin tuntuu että satasen vauhdissa pitää ohjata hienokseltaan kokoajan, taajamassa menee kun juna ja en ole siis vielä muulla ajellu kun sport-modella. Renkaat on 225/40-18 Continental CIC-nastat...voi olla että menis kulmien säädöllä ohi kun tuo vannehan on 8" ja et 42, niin tulee 15mm ulommas kuin skodan vakiovanne, eli katsotaan kuinka tilanne etenee kun kumitkin saa vähän kilometrejä.

Adaptiivinen vakkari...kuinka helvettan sitä on ennen jaksanut edes autoilla, sama homma valoassistentin kanssa ;)

Superskodan tavaraa tuli vaihdettua heti lepuutustuki, kaasujouset konepeltiin ja tavaratilan ledit. Nuo tavaratilan ledit nosti hymyn huulille heti tässä illalla kun piti penkoa peräkontista tavaroita, tai sanotaanko että ei tarvinnut enää penkoa  :) , kaasujouset taas on oikeasti tosi hyvät kun tuo pelti on aika raskas akalle nostella ja se pirun salpa on muutenkin insinööritaidon toimesta suunniteltu siihen kusinestesäiliön eteen (tai jomminkumminpäin). Muuta en ehtiny(malttanu) asennella, oli päästävä karvalle  :)

Kyllähän tuo diisselikin ihan kivasti tormaa, ainakin siinä 140:n alemmalla puolella (kulutus n. 4.5-6l/100km).

Jaa a, noniin....  8) ;D

Oliko minkälainen operaatio toi lepuutustuen vaihto?

Jyri

#4195
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 02.01.14 - klo:19:27
Oliko minkälainen operaatio toi lepuutustuen vaihto?
Vastaus jaettu omaksi aiheekseen, löytyy tuolta.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: traphill - 02.01.14 - klo:19:22
Mun yksilö tuntuu olevan jotenkin levoton ohjattava kovemmissa nopeuksissa, eli jotenkin tuntuu että satasen vauhdissa pitää ohjata hienokseltaan kokoajan, taajamassa menee kun juna ja en ole siis vielä muulla ajellu kun sport-modella. Renkaat on 225/40-18 Continental CIC-nastat...
Olen autossani huomannut samaa. 225/45 17'' kitkat. En tiedä mikä kun ei ole kokoajan samanlaista johtuuko sääolosta vai muusta, joutuu pientä korjausliikettä tekemään, muuten ei mene suoraan. Toisaalta jos on porukkaa kyydissä, ei ole tuollaista lainkaan. Ihmetyttää miksi välillä tekee tuota. Minulla jo 80+ km/h tuntuu että pientä korjausliikettä joutuu tekemään. Säällä kun säällä esiintyy?! Ei ole Makkiksen tapaan tehty mitään "kulmasäätöjä" luovutuksessa. Itse kaipaisin autoon vieläkin nopeampaa ohjausta.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Layzee

Ensimmäiset hieman yli 200 km takana. Yhtä hymyä :)
Odotus on päättynyt.

Alusta on todella hyvä ja muutenkin ohjaus. Niinkuin Traphill kirjoitti, "Adaptiivinen vakkari...kuinka helvettan sitä on ennen jaksanut edes autoilla, sama homma valoassistentin kanssa ;)" Pitää paikkaansa!

Cantonin säädöt pitää laittaa kuntoon ja logot myöskin. Ehkä sitä malttaa nukkua yön yli, vai lähtisikö vielä ajeleen :)
nykyinen: Superb 4x4 L&K Combi -16
ex:Octavia III RS DSG -14,  Octavia II FL 1.8 TSI Elegance DSG -12, Octavia II RS Combi -08 jne VAGin ulkopuoleisia

makkis

Taitaapi olla niin että levottomutta valittavilla on 17" kumit alla. Tämä 18" on todella jäykkä. Kokeilsinkin 17" kumeilla ensi alkuun julmasti kovempia rengaspaineita kun mitä valmistaja ilmoittaa.

Omassa Gen 2 räsässä paineet kun veti 3,+ lukemiin, meni kuin juna mutta 2,5 tietämillä (valmistajan suositus) luikerteli kuin mato.

puolihop

#4199
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.01.14 - klo:19:40
Vastaus jaettu omaksi aiheekseen, löytyy tuolta.
Meneekö tuo linkkisi tarkoituksella vastaa toimintoon?

Edit. Korjattu linkki. Jyri

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy