Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 19.12.13 - klo:09:17
Kysymys ylläpidolle, joka on tarmokkaasti siivonnut erinäisten otsikoiden alle kuuluvia keskusteluja:

Eikö tämäkin jorina joutaisi RS-topicin alle? Kun katsoo tuota keskustelua, niin eipä taida varsinaisesta aiheesta paljoa asiaa riittää.
Onhan tämä(kin) topikki rönsyillyt eli siirretään vaan...

Devl

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 19.12.13 - klo:09:44
Taitaa olla coasting räsässä kun on eco mode päällä, muista mode asetuksista en sano varmaa. Huomasin sen koeajolenkillä kun kokeilin eri ajomoodeja.
Jep, eco moodissa vapauttaa kytkimen ja rullaa vapaalla. Normal ja sport modessa moottorijarruttaa.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Devl - 19.12.13 - klo:20:06
Jep, eco moodissa vapauttaa kytkimen ja rullaa vapaalla. Normal ja sport modessa moottorijarruttaa.
Tuo kait koskee vaan DSG:tä. Onko coastingista paljon hyötyä kun moottorijarrutuksessa kulutus nollassa ja tyhjäkäynnillä vähän kulutusta.. Mistä coasting nimi tulee, siitä kun rullaillaan katsoen maisemia :)
Onko kukaan seurannut öljynkulutusta? Itsellä ei ollut kulunut öljyä, katsoin tikusta. Manuaali TSI räsä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.12.13 - klo:13:03
Onko coastingista paljon hyötyä kun moottorijarrutuksessa kulutus nollassa ja tyhjäkäynnillä vähän kulutusta..

Logiikka on siinä, että moottori irti kytkettynä auto rullaa pidemmälle kuin jarruttamalla.
Kiitokset mukavasta foorumista.

splitxyz

#4054
Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 20.12.13 - klo:15:54
Logiikka on siinä, että moottori irti kytkettynä auto rullaa pidemmälle kuin jarruttamalla.
OK. Miten kun coastingilla kuluttaa "jotain" rullatessa niin pystyykö coast vs jarrutus hyötyä millään laskemaan, jarrutuksessa kai kulutus on nolla mikäli moottori jarruttaa. Vähän kuin vapaakytkin vanhassa Saab 96:ssa. Toki vähän hiustenhalkomista  :D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

traphill

Tuosta pakoputkenpäästä kun on täällä turistu ja moni itsenikin lisäksi on suunnitellut sen maalaamista, niin näppäsimpä kuvan puhelimella sen kiinnitystavasta tänään käydessäni autoliikkeessä.



Eli ei aiheuta harmaita hiuksia tuon irrottaminen kun on torxruuveilla kiinni.
Huh! ei muutakun mustaa maalia ostamaan!  8)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: traphill - 20.12.13 - klo:19:38
Tuosta pakoputkenpäästä kun on täällä turistu ja moni itsenikin lisäksi on suunnitellut sen maalaamista, niin näppäsimpä kuvan puhelimella sen kiinnitystavasta tänään käydessäni autoliikkeessä.
Hyvä! Odotan uusia kuvia mustista pakoputkenpäistä. Itse en taida "kajota" vakio systeemeihin. Varmaan aikalailla erinäköinen mustilla päillä?!
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 20.12.13 - klo:19:44
Hyvä! Odotan uusia kuvia mustista pakoputkenpäistä. Itse en taida "kajota" vakio systeemeihin. Varmaan aikalailla erinäköinen mustilla päillä?!

todennäköisesti,rumempi...

traphill

No.. eivät loista mustasta autosta niin hirveästi kuin kromisena, enkä halua esitellä muutenkaan kromista pakoputkea josta ei tuu edes savua  :D

Ritzenhoff

Jeesus kyl sentää ku tän kuvia kattoo ni muuten ihan ookoon auton pilaa kyllä täysin tuo surkea madallus ja varmaan ainakin 20-30 milliä liian syvällä olevat renkaat. Todellinen "urheilualusta", tää tarvis 30mm lisää. Ja renkaiksi jotku 8x18-19" ja ET 30 niin sitten tuo rupeaa kääntämään päitä. Kesäksi siis. Säädettävä alusta tonnilla ja nostatte talveksi sen tuohon lähelle vakioon ja 35-40mm madallus kesäksi. Ei ole liikaa ja laadukkaalla säädettävällä alustasarjalla ajettavuuskin on hemmetin hyvä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 20.12.13 - klo:20:59
Jeesus kyl sentää ku tän kuvia kattoo ni muuten ihan ookoon auton pilaa kyllä täysin tuo surkea madallus ja varmaan ainakin 20-30 milliä liian syvällä olevat renkaat. Todellinen "urheilualusta", tää tarvis 30mm lisää. Ja renkaiksi jotku 8x18-19" ja ET 30 niin sitten tuo rupeaa kääntämään päitä.
Itse en halua ns urheiluautoa Ocusta, riittää norminäkö :) Mielestäni vakiona sopivan hillitty, mutta makuasioita.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

fourvalve

Onhan se niin jos valmistaja tekee autosta sporttisen, pitäisi se viedä loppuun asti. Miltä näyttää mies puku päällä ja lenkkarit jalassa,  juuri tästä on kysymys ;) eikä se maksa valmistajalle oikeasti juuri mitään se loppuviilaus.
BMW z4 3.0i roadster

V-O

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 20.12.13 - klo:21:31
Miltä näyttää mies puku päällä ja lenkkarit jalassa
Nykytrendin mukainen kokonaisuus, luulen ma... ja joo, nololta se minustakin kyllä näyttää.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 20.12.13 - klo:20:59
Jeesus kyl sentää ku tän kuvia kattoo ni muuten ihan ookoon auton pilaa kyllä täysin tuo surkea madallus ja varmaan ainakin 20-30 milliä liian syvällä olevat renkaat. Todellinen "urheilualusta", tää tarvis 30mm lisää. Ja renkaiksi jotku 8x18-19" ja ET 30 niin sitten tuo rupeaa kääntämään päitä. Kesäksi siis. Säädettävä alusta tonnilla ja nostatte talveksi sen tuohon lähelle vakioon ja 35-40mm madallus kesäksi. Ei ole liikaa ja laadukkaalla säädettävällä alustasarjalla ajettavuuskin on hemmetin hyvä.
Säädettävä alusta on järkiratkaisu. Mutta kylä 40mm on liikaa, kun vakio 13-15"mm, niin se muovinen pohjapanssari on jo muutaman kerran ottanut viistotettuun jalkakäytävän reunaan kiinni. En tiedä onko RS:ssä sama "pohjapanssari"?
Tai ainahan niitä oikeita p-panssareita saa ostettua!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ritzenhoff

Jep, noi asiat varmaankin selviää keväällä viimeistään, kun sakki ympäri maailmaa on jo vähän laittanut RS:ää siihen kuntoon minkä se olisi alunperin ansainnut. Joten en osaa sanoa mikä on sopiva ja mikä ei. Kunnon säädettävä alusta on ihan eri kuin jotkut 200-300â,¬:n amisjouset. Eivät ole niin pintakovat jne. Uskaltaisin jopa väittää että yllättäisi helposti monet RS kuskit ajettavuudellaan vs vakioalusta. Ovat kuitenkin huomattavasti vakioita laadukkaammat.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

traphill

No mun mielestä täs III RS:n alustassa ei oo kyllä ajettuvuuden kannalta mitään vikaa, ainoastaan korkeudessa. Oli parempi kun b8:n sport-alusta ja pidin siitä kuitenkin kovasti.

Ritzenhoff

Ei mut siis tarkotin sitä ettei se noin tonnin hintainen laadukas matalampi säädettävä alusta ole yhtään huonompi ajettavuudeltaan kuin vakio. Eli sillä tavalla yllättäisi monet.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

traphill

Ahaa, niin, just joo, no oot sitten kyllä ihan oikeassa  :D

makkis

Minusta Räsä kolmosen alusta saa nyt negatiivista kritiikkiä turhaan, itsekin olen sitä antanut.

Minusta akilleen kantapää ulkonäöllisesti on liian leveä kori raideväliin nähden. Tämä korjautuu spacereilla, en sitten tiedä mitä se vaikuttaa ajettavuuteen koska Slamit ei ole tilaamiani vielä toimittanut... (okei, tilasin Facebookissa ja saattoi mennä tsoukin piikkiin, pitää ottaa homma asiallisesti...) ja toinen seikka on tuolla kuvassa näkyvä muotoilubugi, eli takapyörän kaari "loivenee" takaosasta luoden illuusion liian isosta pyöränholvista. Suoraan sivulta katsoen ongelma ei ole niin paha. Korkeus on vakionakin ihan ok, mitä ainakin minun silmään monet muutkin kuvat todistavat.

Räsä kakkosessa oli aika paska alusta, itse asiassa ihan susipaska. Pintakova paukuttaja mikä antautui radalla per heti eikä sillä edes viitsinyt radalla kierrosta pidempään ajaa. Samoin, huippunopeudessa ajettavuus oli pelottavaa, itse asiassa se oli pelottavaa jo 180 km/h tuolla puolen kun lillui kuin kaarnakippo. Ei mitään tuntoa. Kakkonen antoi mielikuvan sporttisesta alustasta mutta totuus oli normiocun alusta.

Kakkosräsän jälkeen mulla oli mopodieselbmw E61 tehtaan sporttialustalla. Tuo taas oli juuri päinvastoin, ei antanut urheilullista viitettä mutta mitä kovempi vauhti, sen vakaampaa ja mukavampaa meno oli. Huippuja tuosta irtosi sen 220 km/h mutta tuolla olisi lunkisti voinut antaa mennä vaan tuota vauhtia.

Kolmonen tuntuisi olevan jotain tuolta väliltä, ei yllä bemarin mukavuuteen mutta ne lyhyet saksanraissut joita olen tällä ajanut, niin eipä lullaa up to 200 km/h vauhdeissakaan vaan pysyy tehtäviensä tasalla. Kesällä pääsee radalle hakemaan limiittejä, mutta luotan kyllä että tämä on tehtäviensä tasalla.

Itse kaipaan vain "pintapehmeyttä" koska ainakin näillä 18" renkailla jäämyterössä paukutus on melkoinen. Onneksi kori on jämäkkää tekoa eikä nitise tai natise.

Minusta kolmosen alusta on hyvä eikä se sarjaa kaipaa ominaisuuksien takia, jos ei ulkonäön puolesta halua.

Jos tästä kuvasta mennään alemmas, alkaa käyttöominaisuudet kärsimään ja minusta aletaan olla "Fast & Furious" Civic teinien kategoriassa. Ulompana takapyörät saisi olla.


teemur

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.12.13 - klo:22:46
Minusta Räsä kolmosen alusta saa nyt negatiivista kritiikkiä turhaan, itsekin olen sitä antanut.

Minusta akilleen kantapää ulkonäöllisesti on liian leveä kori raideväliin nähden. Tämä korjautuu spacereilla, en sitten tiedä mitä se vaikuttaa ajettavuuteen koska Slamit ei ole tilaamiani vielä toimittanut... (okei, tilasin Facebookissa ja saattoi mennä tsoukin piikkiin, pitää ottaa homma asiallisesti...) ja toinen seikka on tuolla kuvassa näkyvä muotoilubugi, eli takapyörän kaari "loivenee" takaosasta luoden illuusion liian isosta pyöränholvista. Suoraan sivulta katsoen ongelma ei ole niin paha. Korkeus on vakionakin ihan ok, mitä ainakin minun silmään monet muutkin kuvat todistavat.

Räsä kakkosessa oli aika paska alusta, itse asiassa ihan susipaska. Pintakova paukuttaja mikä antautui radalla per heti eikä sillä edes viitsinyt radalla kierrosta pidempään ajaa. Samoin, huippunopeudessa ajettavuus oli pelottavaa, itse asiassa se oli pelottavaa jo 180 km/h tuolla puolen kun lillui kuin kaarnakippo. Ei mitään tuntoa. Kakkonen antoi mielikuvan sporttisesta alustasta mutta totuus oli normiocun alusta.

Kakkosräsän jälkeen mulla oli mopodieselbmw E61 tehtaan sporttialustalla. Tuo taas oli juuri päinvastoin, ei antanut urheilullista viitettä mutta mitä kovempi vauhti, sen vakaampaa ja mukavampaa meno oli. Huippuja tuosta irtosi sen 220 km/h mutta tuolla olisi lunkisti voinut antaa mennä vaan tuota vauhtia.

Kolmonen tuntuisi olevan jotain tuolta väliltä, ei yllä bemarin mukavuuteen mutta ne lyhyet saksanraissut joita olen tällä ajanut, niin eipä lullaa up to 200 km/h vauhdeissakaan vaan pysyy tehtäviensä tasalla. Kesällä pääsee radalle hakemaan limiittejä, mutta luotan kyllä että tämä on tehtäviensä tasalla.

Itse kaipaan vain "pintapehmeyttä" koska ainakin näillä 18" renkailla jäämyterössä paukutus on melkoinen. Onneksi kori on jämäkkää tekoa eikä nitise tai natise.

Minusta kolmosen alusta on hyvä eikä se sarjaa kaipaa ominaisuuksien takia, jos ei ulkonäön puolesta halua.

Jos tästä kuvasta mennään alemmas, alkaa käyttöominaisuudet kärsimään ja minusta aletaan olla "Fast & Furious" Civic teinien kategoriassa. Ulompana takapyörät saisi olla.

Kerkesitkö ajaa lyhyet "saksanreissut" tällä III RS:llä kesärenkain? Jos kyllä, niin yhdyn kommentteihisi. II räsä oli alivaimennettu ja pintakova. Kuten esim FR Leon. Miksi VII GTI on silti vielä piirun parempi kuin III RS mukavuudessa, vaikka jakavat ilmeisesti suuren osan alustankin komponenteista...
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

makkis

En tällä yksiöllä ole kesärenkain ole ajanut, koeajossa elokuulla ollut yksilö toki oli 18" kesärenkain. Se oli diesel, ihan ei kyvykkyys toki samaan riittänyt mutta noilla saksanpuolen rampeilla 200 sekin kelasi ja minusta meno oli ihan eri planeetlata kuin kakkosessa jossa moinen vauhti jo pelotti kuskiakin.

Kolmosessakin se varmaan pelottaa kyydissä olijoita (tai sitten ei koska melu ei ole hirmuinn) mutta kuljettaja voi luottaa menoon täysin.

Se tosin, että disu on aika tukkoinen noissa vauhdeissa, mutta toisaalta suomen oloissa disu on vähintäänkin riittävän ripea.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.12.13 - klo:22:46
Minusta Räsä kolmosen alusta saa nyt negatiivista kritiikkiä turhaan, itsekin olen sitä antanut.
Huippuja tuosta irtosi sen 220 km/h mutta tuolla olisi lunkisti voinut antaa mennä vaan tuota vauhtia.
Ei kolmos RS:ssä 220 km /h talvirenkailla ole mikään hankala saavutus. Melkein jokapäiväinen ilmiö. Voin sanoa että RS III kulkee kevyesti yli 20* talvirenkailla, ei heilu tai vaapu liikaa. Kesärenkaista ei kokemusta III RS:stä. Ei ole myöskään kokemusta II kopan räsästä, joten en pysty siihen vertaamaan. Kuitenkin hintaansa nähden mielestäni loistava auto varusteineen.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

No ei varmaan hankala saavutus mutta nastojen pysyvyyttä ajattelen ja olen laittanut pimputtimen 160 km/h muistuttamaan aiheesta  ;D No, on tälläkin 2xx lukema polkaistu ja kaikki nastat on tallella.

Lisää kehuja kolmosräsälle, pätenee tosin ilman muuta normiocuunkin. Tuo vakioradion BT HF toimii aivan loistavasti. Kaverilla on noin kolmen vuoden ikäinen Yeti ja silkkaa tuskaa puhua puhelimeen jos Putkonen (=kaveri) on Yetissään, ryskää, paukkaa ja puuroutuu. Tässä omalla kohdalla kukaan puhelun vastapuoli ei ole valittanut etteikö kuulu tai että puheessa olisi BT häiriöitä. Itse asiassa olen vihannut puhelimeen pärpättämistä pitkään, mutta nyt autosta on ilo soitella ja autossa ollessa jopa vastaankin puhelimeen, mitä en koskaan muutoin tekisi.

msr

Tänään sattui viereiseen parkkiruutuun Kannelmäen Kaaressa Race Blue RS. Varsin tyylikäs ilmestys kokonaisuutena, ja mielestäni edellisestä sukupolvesta on muotoilussa menty huikeasti eteenpäin. Korkeus jäi kyllä häiritsemään muutoin hienossa autossa. Mielestäni korkeus näytti enemmänkin normaalin farkun korkeudelta, eikä urheilullisemmalla versiolta. Oma Leon näytti vierellä jotenkin litistetyltä :)
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

ärässä

#4074
Juuri näin.Itse ainakin huomaan soittavani aina kaikki puhelut autosta ajaessa,muuten ei jaksa.
Pakko vielä hehkuttaa tuota vakkaria.On se kyllä helvetin hyvä.

Lainaus käyttäjältä: makukis link=topic=134o37.msg4t29046#msg429046 date=1387574620
No ei varmaan hankala saavutus mutta nastojen pysyvyyttä ajattelen ja olen laittanut pimputtimen 160 km/h muistuttamaan aiheesta  ;D No, on tälläkin 2xx lukema polkaistu ja kaikki nastat on tallella.

Lisää kehuja kolmosräsälle, pätenee tosin ilman muuta normiocuunkin. Tuo vakioradion BT HF toimii aivan loistavasti. Kaverilla on noin kolmen vuoden ikäinen Yeti ja silkkaa tuskaa puhua puhelimeen jos Putkonen (=kaveri) on Yetissään, ryskää, paukkaa ja puuroutuu. Tässä omalla kohdalla kukaan puhelun vastapuoli ei ole valittanut etteikö kuulu tai että puheessa olisi BT häiriöitä. Itse asiassa olen vihannut puhelimeen pärpättämistä pitkään, mutta nyt autosta on ilo soitella ja autossa ollessa jopa vastaankin puhelimeen, mitä en koskaan muutoin tekisi.

Ylläpito: Korjattu lainaus. -Jyri

makkis

LainaaPakko vielä hehkuttaa tuota vakkaria.On se kyllä helvetin hyvä.

Jep, ja jatetaan, kaukovalosihteeri on loistava! Itse tyrkkään aina jo pihasta lähtiessä "sihteerin" tulille ja hyvin osaa vaihdella tilanteiden mukaan. Tuo nopeusaspekti on myös loistava, kuun tuikkaa palamaan kun vauhtia yli 60 m/h ja sammuttaa kun vauhtia alle 30 km/h. Toimii justiin miun kotimatkalla kuin ajatus, ei tartte naapureita häikiä pitkillä.

Samoin avaimen käyttö tuntuu jo luolamiesaikaiselta. Luovutuksessa kuukausi sitten tuuppasin sen taskuun ja siellä se on edelleen... tuoko sitten omat ongelmansa kun takki vaihtuu eikä jotain auton avainta enää edes noteeraa?? Sama pätee muuten kännyyn, jos sen ennen otti aina jonnekin konsolille, niin nyt sekin jää aina taskuun. Mitenkäs sitä siellä lataat? Tai, kun ajat vieraalla autolla, vittumainen kaivaa farkun taskusta ajon aikana...

ärässä

Kessy on hyvä.Välillä pitää oikein miettiä missä avain on.Ennen piti ottaa avain pöydältä kun meni hakemaan autosta jotain,nyt pitää ottaa takki käteen ;D

Mä en tajua miten se kaukovalosihteeri voi toimia niin hyvin,huippuvaruste.
Tänään piti oikein testata huolella paskakelillä.




Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.12.13 - klo:23:45
Jep, ja jatetaan, kaukovalosihteeri on loistava! Itse tyrkkään aina jo pihasta lähtiessä "sihteerin" tulille ja hyvin osaa vaihdella tilanteiden mukaan. Tuo nopeusaspekti on myös loistava, kuun tuikkaa palamaan kun vauhtia yli 60 m/h ja sammuttaa kun vauhtia alle 30 km/h. Toimii justiin miun kotimatkalla kuin ajatus, ei tartte naapureita häikiä pitkillä.

Samoin avaimen käyttö tuntuu jo luolamiesaikaiselta. Luovutuksessa kuukausi sitten tuuppasin sen taskuun ja siellä se on edelleen... tuoko sitten omat ongelmansa kun takki vaihtuu eikä jotain auton avainta enää edes noteeraa?? Sama pätee muuten kännyyn, jos sen ennen otti aina jonnekin konsolille, niin nyt sekin jää aina taskuun. Mitenkäs sitä siellä lataat? Tai, kun ajat vieraalla autolla, vittumainen kaivaa farkun taskusta ajon aikana...

makkis

Kun tässä nyt räsää kehutaan, niin pannaan sitten tämä itselleni kaikista paras ominaisuus ko. kipossa:

Lämpimyys! Ja nopeus millä saavuttaa tuon lämpiämyyden!

Silaa pyhyyttä omistaa pitkästä aikaa auto jossa jopa minä tarkenen eikä tarvitse vaimon autoa aina pölliä kun mennään pakkaselle.

Lisäpropsit tehokkaille perseenlämmittimille mutta ylipäätään tuo nopea lämpeneminen ja lämmön riittävyys on nykyajan ituhippiautoissa ollut ongelma. Toisaalta, viehän tämä bensaakin mutta paskanko väliä, kun on lämmin! Minä niin nautin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.12.13 - klo:00:29
Toisaalta, viehän tämä bensaakin mutta paskanko väliä, kun on lämmin! Minä niin nautin.

Olet onnistunut ostamaan auton TARPEITTESI mukaan - onneksi olkoon ! ! !   ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

makkis


LainaaOlet onnistunut ostamaan auton TARPEITTESI mukaan

Maxidotille tulemaan mailit myös puhelimen kautta ja rattiin pieni qwerty näppis, niin konttori siirtyisi autoon...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy