Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

traphill

Hmm, vaihteeksi oikeaakin asiaa ja tämä on pitänyt pohtia täällä aiemminkin...saakohan tuota ohjelmoitua pois päältä että webasto ei lähde päälle jos tankkivalo palaa. Mulla nimittäin monesti palaa kun meen töihin ja en jaksa tankata kun vasta kotiasemalla, joutuu pian hakea räsän kalmarilla hallinsisälle lämpeemään jos noin käy, tankkaamistapojani en vaihra!

makkis

Okei, mä olen heittänyt läppää tuosta toimintasäteestä koko ajan. Tottumiskysymys.  Eli vaihdat vaan tapojasi ja tankkaat tiuhempaan siellä koisatamassa. Sama se on mullakin, kotiasema se missä mieluiten tankkaan mutta aina se ei ole mahdollista.  Mutta, kyllä se on tosiasia että tankki on omaan makuuni turhan pieni.

Erohan ei ole kummoinen tavan autoon, Alfalla mentiin sen 700 km samoin vaimon Bemulla. Toki niissä vitutuskäyrä on korkealla kun pönötät mittarilla sen 1 min kauemmin. Tällä pikkutankilla vaan se illuusio kulutuksesta on iso, kun saa tiuhempaan pönöttää mittarilla, vaikkakin 1 min vähemmän aikaa.

Kuten olen aiemminkin sanonut, kulutus on mikä on, perheautotasoa, mutta koska inhoan tankkaamista koko sydämestäni, niin mitä harvemmin, sen parempi. Kysymys on siitä, mikä miellyttää ja mikä ei. Mikä on pienempi paha ja mikä on isompi paha. Mieluummn pönötän bensapumpulla vaikka tiuhaan kuin limaisella dieselpumpulla harvoin. Joillakin asemilla dieselpumpuissakin on muovikahva, sekin toki haisee mutta ei jäädy sormet. Ensimmäisen (ja viimeisen) dieselin tankkasin useimmiten rekkamittarilla koska niissä on ainakin tuplatuotto tavismittareihin nähden plus kahva lukittuu. BMW:ssä vaan oli ongelma, ettei meinannut sitä tahtia imeä ainetta sisuksiin, mutta esmes Warkauden potin truck stopilla aika vinhaan sai tankillisen kamaa.

Jani

En usko että ohjelmointi auttaa kun webaston imuputki tankissa on sen verran ylempänä että haukkoo ilmaa jos tankissa ei oo gasoa.
Tai luulen asian olevan näin koska, joskus auton ollessa parkissa ala tai ylämäessä (en muista kummin päin) niin weba ei käynnisty vaikka valo ei vielä palaiskaan.
Olen talvisin tankannut jos tiedän tarvitsevani webastoa aamulla kun range näyttää 200 kilsaa,siis superbissa näin,ocu on vielä tsekeissä osina hyllyssä niin en osaa siitä sanoa milloin valo syttyy.


makkis

Ocussa valo syttyy rangella 50 km ja tankkiin menee 45 litraa, eli  litraa siellä on tähteellä. Itsellä vaimo kävi kaupassa tuolla määrällä (edes takaisin 14 km) ja kun lähdin aamulla, oli range 20 km. Suoraan tankille, meni 46,8 litraa.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Jani - 17.12.13 - klo:23:24
En usko että ohjelmointi auttaa kun webaston imuputki tankissa on sen verran ylempänä että haukkoo ilmaa jos tankissa ei oo gasoa.
Tai luulen asian olevan näin koska, joskus auton ollessa parkissa ala tai ylämäessä (en muista kummin päin) niin weba ei käynnisty vaikka valo ei vielä palaiskaan.
Olen talvisin tankannut jos tiedän tarvitsevani webastoa aamulla kun range näyttää 200 kilsaa,siis superbissa näin,ocu on vielä tsekeissä osina hyllyssä niin en osaa siitä sanoa milloin valo syttyy.

Kaikki webastot mitä itse olen nähnyt  on ottaneet polttoaineen samasta linjasta moottorin kanssa ihan vaan t-haaralla.  Onkos tässä jotain uutta kehitystä tapahtunut ? Se, että ohjauselektroniikka tarkastaa missä asennossa koho on tankissa on sitten eri juttu. Tähän saattaa siis vaikuttaa auton asento, luulisin ...
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Ja tuo 50 km range on viisainäytön punainen alue. Olen muissa autoissa tottunut että punaisella alueella / varoitusvalolla mennään vielä 100-200 kilsaa (kaupunki/maantie) mutta ocua tulee kiire tankata.

Eli, prosessiin muutos. Tankille puolen tankin jälkeen > vitutus korkealla. Pönöttää siis siellä mittarilla. Hitto kun tulisi "lämmin Shell" makkistienoille, olisi niin hienoa kun pönötyksen hoitaisi perinteinen letkuapina. Ainakin itse olisi laakista asiakas.

Jani

Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.12.13 - klo:23:31
Ocussa valo syttyy rangella 50 km ja tankkiin menee 45 litraa, eli  litraa siellä on tähteellä. Itsellä vaimo kävi kaupassa tuolla määrällä (edes takaisin 14 km) ja kun lähdin aamulla, oli range 20 km. Suoraan tankille, meni 46,8 litraa.

Jahas se päästää noinkin vähille kilsoille, superbissa range näyttää vielä valon syttyessä 170-160 kilsaa.

makkis

Liian vähille laskee. Itse seuraan mittareita mutta vaimo ei. Tuo 50 km / 5 litraa on aivan liian vähän.

Jotta vaimo ei joudu kuseen, on pakko tankata aina puolessa tankissa täyteen.

Ihan oikeasti, tämä pieni tankki on muuten ihan haistapaska piirre muuten hienossa ja hyvässä autossa.

Jani

Lainaus käyttäjältä: kaide - 17.12.13 - klo:23:32
Kaikki webastot mitä itse olen nähnyt  on ottaneet polttoaineen samasta linjasta moottorin kanssa ihan vaan t-haaralla.  Onkos tässä jotain uutta kehitystä tapahtunut ? Se, että ohjauselektroniikka tarkastaa missä asennossa koho on tankissa on sitten eri juttu. Tähän saattaa siis vaikuttaa auton asento, luulisin ...

Voi olla näinkin, en osaa sanoa mutta hanttarinpuolella kyllä kuulee jos gaso on vähissä webastonpumpun erilaisen äänen auton ollessa parkissa. En tiedä asiasta, pelkkää mutua. 

traphill

Niin se maailma muuttuu...raavahat miähet syää salaattia ja minä joudun muuttaa tankkaustottumuksiani!

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: traphill - 18.12.13 - klo:07:25
Niin se maailma muuttuu...raavahat miähet syää salaattia ja minä joudun muuttaa tankkaustottumuksiani!

Ei seuraavaan vaihtoon tarttee vaihtaa  enää tottumuksiaan. Oon tottunut jo tässä kulkineessa tuohon miniatyyriseen 50 litran tankkiin. Se tietää käytännössä 850 - 1100 km tankkausvälejä. Samaa luokkaa lienee tulevassakin. Vuosittaisen ajosuoritteen ollessa 65 - 70 tkm voitte laskeskella montakoko kertaa pitää Shellillä vierailla...
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jani - 17.12.13 - klo:23:34
Jahas se päästää noinkin vähille kilsoille, superbissa range näyttää vielä valon syttyessä 170-160 kilsaa.

Tämä riippuu ajoympäristöstä ja motista. Jos mä ajan tankin loppupuoliskon pelkkää kaupunkiajoa, niin valon syttyessä meidän Superbin range on 70km ;)

Ja rangen näyttäessä nollaa, voi maantiellä ajaa ekoillen vielä 25 kilsaa. Tai ehkä pidemmällekin, mutta yli 25 kilsan en ole uskaltanut itse ajaa rangenollan jälkeen. 1.6 TDI:llä ajaa varmaan rangenollan jälkeen vielä 50 kilsaa.

traphill

Eikös tuohon maxidotille saa ohjelmoitua sellaisenkin sivun käyttöön että näyttää montako litraa ns. varatankissakin on jäljellä, ainakin niin mä saksankielestä tajusin... Räsäilijöille ihan ehdoton?  ;D

makkis

"Varatankilla" mennään silloin kun punaisella ollaan ja pyytää tankkaamaan. Se on ihan oletusasetus.

Tarkka on tuo tieturi, sen mukaan kulutus oli edellisestä tankkauksesta 7,3 litraa (keskinopeus 53 km/h) ja tankkauksesta mitattu totuus 7,44 litraa.

Rehellisesti sanoen, talvirajoituksilla maantieajoa tuolla huitaisee sen 700 kilsaa. Ajoin juuri 400 km josta 120 motaria, muu osa pääosin talvirajoitettua maantietä, niin tieturin mukaan 6,5 litraa. Normimoodi. Pari nautinnollista ohitusta joskin oli niin helevetin liukasta ettei niistä tullut nautinnollisia.

TomiS

Oonki tässä vähän kelaillu että mitä porukka urputtaa kulutuksesta ja tankin koosta.
Edellinen softattu räsä vei sen 7.8 - 8l/100km siis sekalaisessa ajossa. Matka-ajossa se oli 6l/100km.
Voisiko tämä uusi viedä softaamattomanakin paljon enemmän...

Veikkaan että mun sekalaisessa ajossa uudellä räsällä mennään ainakin se 600km / tankki, joka on riittävästi mulle.

makkis

Omalta kohdalta urputus tosiaan ei johdu kulutuksesta, vaan siitä että tankkaaminen on toimenpiteenä niin pahuksen vastenmielinen.

apina321

Lainaus käyttäjältä: Kaloste Ukko - 17.12.13 - klo:10:44
No lähinnä se, että pienempi ja kevyempi manuaaliPolo samalla koneella normikuluttaa paljon enemmän kuin TSI RS DSG...

Eipä taida olla samalla konella nuo vehkeet. Vääntö ainakin ihan eri kierroksilla ja jossain joku oli osanumeroista tai vastaavista katsonut tuon skeidan koneen olevan ketjulla ja polon hihnalla. Tuon polon kone on todennäköisesti sama kuin golf edition 35 tai ainakin hyvin lähellä sitä.

TomiS

Tuskin se tankkaaminen kenestäkään kivaa on  :)

Perskele, oman auton luovutus siirtyi 2.1 -> 7.1.
Sinäänsä hassu sattuma että nykyinen auto on otettu käyttöön 7.1.2011  :)

makkis

Sivistyneessä osassa suomea on kiva kun siellä on niitä Shellejä letkuapinoineen, tai apina on tässä kohen halventava sana aivan suotta, koska minusta se on todella hyvää palvelua ja olen valmis siitä maksamaan. Täällä periferiassa niitä vain ei ole.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 18.12.13 - klo:15:58
Sivistyneessä osassa suomea on kiva kun siellä on niitä Shellejä letkuapinoineen, tai apina on tässä kohen halventava sana aivan suotta, koska minusta se on todella hyvää palvelua ja olen valmis siitä maksamaan. Täällä periferiassa niitä vain ei ole.

Jostain kummasta syystä otin firman bensakortin myös Shellillle  :P  Voisivat vaan parantaa palvelua vielä niin , että jos kortilla maksaa niin sen voisi hoitaa sen apinan kanssa.  Nyt pitää kuitenkin nousta autosta ja mennä sisälle maksamaan
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Kunhan alkaa RäSän viisarit nousta tähän tahtiin, ei tarvitse selitellä :)

https://www.youtube.com/watch?v=dElFiQcLsp8

Homer

Lainaus käyttäjältä: makkis - 18.12.13 - klo:16:53
Kunhan alkaa RäSän viisarit nousta tähän tahtiin, ei tarvitse selitellä :)

https://www.youtube.com/watch?v=dElFiQcLsp8

Veikkaan että viisarit -video oli leikattu kuvaan, kun auto oli dynon päällä. Valkoiset viivat ja liikennemerkit lähestyivät hitaammin mitä 240 km/h nopeudella voisi olettaa?

TeBsu

Milläs mallilla Peevelinräsä kaupat on?
lord of the rings

splitxyz

#4043
Lainaus käyttäjältä: Homer - 18.12.13 - klo:17:45
Veikkaan että viisarit -video oli leikattu kuvaan, kun auto oli dynon päällä. Valkoiset viivat ja liikennemerkit lähestyivät hitaammin mitä 240 km/h nopeudella voisi olettaa?
Ei ihan räsässä heitä 0-200 kmh n 5 s. Voi hyvin olla jotain sellaista, toki sutiessa mittari heittää hurjasti ylöspäin, silti oudolta näyttää ja nykii. Ei tuolla käytännössä mitään tee kun sutii kokojana :) Vähän off topic: Jos VAGilaisen haluaa, pitoa löytyy aika hyvin, toki hintaa paljon, seuraavassa. Saako muuten Suomesta tankata jostain race fuelia (117 okt) kuten jenkkilässä ja Venäjällä? http://undergroundracing.com/vehicles/lamborghini-aventador-tt.html

Sattui tänään ensimmäinen "outo" juttu räsällä. Piti mennä autoon ja tartuin ovenkahvasta ja ei tapahtunut mitään. Piti ovet avata avaimella?! Sen jälkeen ollut taas OK. Outoa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

appmas

Ootteko seuranneet 2.0 TSI koneen öljynkulutusta? Edellinen RS malli kuulemma kulutti öljyä aika paljonkin....

makkis

En ole vielä seuraillut, harmi kun näissä e ole sähköistä tikkua. No, meinaan tuon vaivan nähdä jahka kesä tulee. Talvella palellun jos pitäisi kuikkia tikkua.

appmas

Vilukissan kannattais mennä johonkin parkkihalliin, se on kätevä paikka tarkistaa öljyt....jos siellä päin semmoinen löytyy?  8)

Kotipirtti

Onko muuten rs:ssäkin coasting toiminto dsg:n yhteydessä kuten 1,6 tdi:ssä joka on uuden tuulilasin kestotestin väliraportissa?

Ranssi

Kysymys ylläpidolle, joka on tarmokkaasti siivonnut erinäisten otsikoiden alle kuuluvia keskusteluja:

Eikö tämäkin jorina joutaisi RS-topicin alle? Kun katsoo tuota keskustelua, niin eipä taida varsinaisesta aiheesta paljoa asiaa riittää.

sulevan

Taitaa olla coasting räsässä kun on eco mode päällä, muista mode asetuksista en sano varmaa. Huomasin sen koeajolenkillä kun kokeilin eri ajomoodeja.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy