Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: carro - 10.12.13 - klo:23:29
Sellaista autoa en halua ostaa, jonka tankilla ei tonnia pääse. Sen verran perseestä tuo tankkaustouhu talvella on.
Vaikka RS III kuluttaakin vähemmän kuin edeltäjänsä, niin ei se silti ole oikea valinta jos haluaa ajaa yli 1000km tankilla, ei edes diesel ja huom en väitä etteikö silllä voisi päästä tuhatta kilometriä, vaan totean vain että Ocu mallistosta löytyy parempia vaihtoehtoja tuohon.

Oculaari

Aika ripeää kyytiä sillä TDI:lläkin pääsee: Nordscleife alle 9 minuutin on sellainen suoritus, josta Jeremy Clarkson jää Jaguarilla yli minuutin. Ja mainittakoon, että sama lehti (sama kuski?) oli testannut myös TSI:n, joka oli "vain" kymmenisen sekuntia nopeampi, ja josta kommentoitiin että optimiolosuhteissa bensaversio voisi päästellä radan 8:30-8:35 pintaan.

Skoda Octavia Combi RS TDI 2013 - Nordschleife BTG lap in traffic

Komeaa katsottavaa, muttei juuri kuunneltavaa. Olisiko ollut pieretin pois päältä :)

traphill

En oo omaani vielä saanut mutta syyskuussa mulla oli juurikin TDI DSG kombi lainassa yön yli eli ehdin kyllä ajellakkin sillä. Kulutus mun melko agressiivisella ajotavalla oli jotain 5-6l, tarkasti en muista kun siitä on jo 3kk, mutta kuitenkin meni muistaakseni vähemmällä kuin 170hp TDI Passat Variant mikä mulla joskus oli.
Ihmettelinkin vaan sitten kun palautin autoa että ompas löpömittari laskenut ja selviskin että siinä oli aika pieni tankki, ehkä sillä kuitenkin sen yli 1000km ajaa tankillisella, ainakin pitkää matkaa. Kannattaa kysyä esim. perjantai illaksi lainaan että vie lauantai aamuksi takas kauppaan niin pääsee hyvin jyvälle pelistä, kyllä ne sen lupaa jos tosissaan on kaupantekomielellä.

makkis

LainaaEhkä olisi pitänyt muotoilla kysymykset vähän eri tavalla, ettet olisi niistä vittuuntunut. Mikäli ajotapa on maantiellä usein kiihdyttelevä, muodostuuko TSI:n ja TDI:n välille isoa eroa kulutuksessa?

En minä ole vittuuntunut sinun muotoiluista, pois se minusta. Minä vittuunnuin jo aika päivää sitten ja olen jo vuosia ollut tasainen luonne, vituttaa kahdeksan päivää viikossa  ;D

Ei kun tosiaan, kyllähän tuo bensapeli minun ajolla vie keskimäärin paljon enemmän kuin speksit kertoo. Ajotapa maantiellä on usein kiihdyttelevä, joskin talvella ei niinkään. ACC on paras kaveri kun ei vaan viitsi alinopeus-Spedejä ohitella kun sutii vaan ja ei saa kiksejä. Kesällä ajotapa on paljon pyrkivämpi vai millä sanalla tuota kuvaisi.

Mulle pyörii matka-ajossa ajurin näyttämä siinä juuri alle seiskan 6,5 - 6,8 tavan ajossa. Kaupunkiajo nostaa sen reiluun kasiin mutta se on semmoista hidasta körrööttelyä + tyhjäkäyntiä.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.12.13 - klo:23:03
Odottakaan Hawtin ja traphill kun tulee kesä ja pitoja, sitten se idiotismi omalta kohdalta vasta alkaa. Nyt tämä on ihan puuhastelua kun ei ole rahaa Quattroon.

Vai aikoo Makkis järjestää ramppikeisarin kesäpidot ;D Leppoisia ja turvallisia talvikilometrejä siihen saakka!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 10.12.13 - klo:23:42


Sen verran täytyy vielä tuota linkittämääni videota kommentoida, kun sen uudemman kerran katselin: jumalauta tuo alusta toimii hienosti ja ottaa mutkat nätisti, tuossa 2:50 - 3:05 kohdalla olevassa tupla-S-mutkassa oikein tuntee ensin pienen pienen yliohjautumisen, joka pysyy kontrollissa, ja sitten heti perään oikealle avautuvassa mutkassa auto linkoutuu (XDS:n avustamana?) nätisti eteenpäin. Pitoa riittää koko kierroksen ihan asiallisesti siitä huolimatta, että alla on originaali-contit...

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: carro - 10.12.13 - klo:22:25
Vähän vielä palatakseni tohon TDI vs TSI vääntöön. Paljonko bensaa/dieseliä mahtaa kulua tuossa 1km ajamisessa? Kuluuko bensaa noissa täyskiihdytyksissä paljonkin enemmän? Mites ku kiihdytetään 80-120km/h, noita kiihdytyksiähän tulee useampikin ihan perusajossa. Itseä tuo diesel DSG:llä kiinnostaa kovastikin. Enkä tosiaankaan sitä enempää tehoa edes tarvitse, joten pienet erot maksimikiihtyvyydessä on mulle aivan sama.
Jos kunnolla ohitetaan maksimikaasulla kiihtyy TSI 80-120 km/h n 4 s ja TDI n 6 s. Isompi ero tulee mitä kovempaa ajetaan, 100-180 km/h TSI n 14 s vs TDI n 20 s. Arvot otettu Auto Motor und Sport lehdestä. Toki TSI vetää löpöä enemmän. Vuositasolla merkkaa paljon ajo km mitä kustantaa. TSI:n hyväksi bensalitrat mitä dieselverolla saa, jos itse maksaa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Lainaaramppikeisarin kesäpidot

Räsä II ketju alkaa pääsemään samaan täpinöihin kun ultimatevw.comin Räsä 2 ketju sitä myten kun porukka räsiään saa. Hieno homma!

Ramppikeisarin kesäpidot olisi miitin arvoinen tapahtuma!

Kuju

No niin, nyt on sitten RS-lippiskin odottamassa autoa saapuvaksi! :)

splitxyz

Ihmetyttää kun GTI perusmallissa muka vain 220 hv ja 250 hv Focus ja häviää autolehden testissä kiihtyvyyksissä GTI:lle. Ei toki räsä mutta pitäisi sama kone olla räsässä?! Samaa oli A, M und Sport lehdessä DSG räsä pesi vajaalla sekunnilla Focus ST:n 0-200 km/h. http://farm6.staticflickr.com/5452/8958607658_c2c9604d7b_h.jpg
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 11.12.13 - klo:00:04
jumalauta tuo alusta toimii hienosti ja ottaa mutkat nätisti

Ai? Minusta tuo aliohjautuu todella voimakkaasti ja moni apeksi karkaa kuskilta kun auto ei yksinkertaisesti käänny riittävästi. Toki kyse on tavallisesta perheautosta, joten rata-alustaa siinä ei voi ollakkaan.

Guido

Lainaus käyttäjältä: carro - 10.12.13 - klo:23:29
Sellaista autoa en halua ostaa, jonka tankilla ei tonnia pääse.

Siinä tapauksessa Octaviassa ei ole muita vaihtoehtoja kuin 1.6 TDI.

Naali

Lainaus käyttäjältä: makkis - 10.12.13 - klo:20:19
Ei varmasti kokonaisvalinnan peruste olekaan, ihmettelen vain sitä, kuinka koet dieselin voimakkaammaksi maantiellä kun nimenomaan siellä se ei sitä ole? Taajamissa minä koen dieselin voimakkaammaksi ja kuten olen aiemmin kirjoittanut, diesel-räsä on oikein miellyttävä tapaus niin diesel-inhoaja kuin olenkin. Itse jos olisin dieseliä hankkinut, niin DSG olisi ollut välttämättömyys.

Omalla kohdalla taas kilometrit ei missään nimessä vaadi dieseliä kulutuksen takia ja itselleni taas suorituskyky oli valinnan kriteeri joten alusta saakka bensa oli selvä valinta. Minun kilometreillä diesel tulisi kalliimmaksi ja tarjoaisi vähemmän suorituskykyä (joskin kaikilla mittareilla riittävästi) joten eipä tuossa tarvinnut potea valinnan vaikeutta.

On mahdollista, että TSI lyhyt koeajo 1h vaikutti mielipiteeseeni ja samoin auton luonteeseen mielestäni kuulumaton DSG-vaihteisto. TDI koeajoni kesti reilut viisi tuntia sisältäen moottoritietä, kaupunkiajoa ja taajama-aluetta. Joten edellämainitusta johtuen koeajot olivat aivan erilaisia esim. TSI:n koeajoa tapahtui ruuhka-aikaan ja kaupunkialueella.

Meillä perheessä vaimoni tarvitsee autoa työssään päivittäin, joten tämä oli eräs valintaperuste.

Ilmeisesti molemmat versiot alittavat tehdassuoritusarvot kiihtyvyyden osalta näin ainakin tämänhetkisten testitulosten valossa. Henkilökohtaisesti katson, että nykyinen RS on hintaluokassaan todella loistava valinta.

Oliko siis niin, ettei RS-mallissa ole vakiona "driving mode selection" vaan se on valittava lisävarusteena esikseen?

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: Naali - 11.12.13 - klo:15:59
Oliko siis niin, ettei RS-mallissa ole vakiona "driving mode selection" vaan se on valittava lisävarusteena esikseen?

Juuri näin, eli pitää valita lisävarusteena, jos sen haluaa. Vakiona ei ole mitään "säätö" mahdollisuuksia.

traphill

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 11.12.13 - klo:16:02
Juuri näin, eli pitää valita lisävarusteena, jos sen haluaa. Vakiona ei ole mitään "säätö" mahdollisuuksia.
Tämä pyörrytti munkin päätäni, nimittäin koeajoautossa oli tuo driving mode selection ja myyjäkin meinasi että se on vakiona, sanoi että siinä autossa ei oo mitään muita lisävarusteita kun 18" vanteet ja joku muu mitä en muista(hintalapussa oli ne kaikki varusteet eritelty). No minä en sitten aluksi ottanut sitä vrs mode selection pakettia kun ajattelin että en maksa 200â,¬ jostain pierettimestä. Täälä kuitenkin arvuuteltiin tätä asiaa eikä mistään tuntunut saavan ns. varmaatietoa kyseisestä varusteesta, joten soitin myyjälle ja varmuuden vuoksi lisäsin sen ja taas vi...tti kun ajattelin että tuleeko siihen nyt se pieretin turhaan.
No nyt kun tuota lisävarustelistaa katsoo niin siinähän on drivingmode selection kohdalla RS:ssä viiva eli sitä ei siis saa tähän vaan se on tuo vrs mode selection minkä vain saa valittua tähän, nyt on taas hyvä mieli että on tuo mode selection. :D
Maahantuoja ilmeisesti sitten lisännyt noihin koeajoautoihin sen normaalin driving moden, koska ainakaan tuossa kyseisessä koeajoautossa ei sitä pierutyynyä ollut ja myyjäkin oli sitten ehkä tämän takia hieman kujalla asiasta. Selvisi viimein siis tuo asia mullekkin lopullisesti.
On kyllä saanut pirusti tietoa auton tilausta koskien täältä palstalta, nuo skodan omat tiedot kun on mielestäni ihan hanurista, jotenkin epäselvästi ilmoitettu.

lumberg

Itselle tulossa seuraavanlainen rs:ssä.

-2.0tsi DSG bensa
-Rallye Green
-punaset tikkaukset
-Canton
-polttoaineen lisälämppäri
-nahkajakkarat
-challange-paketti
-läm.tuulilasi
-läm.takajakkarat
-tummat ikkunat

tilattu 17.9 ja kuulemma viikolla 8 on valmis ;D
Skoda Octavia RS 2.0tsi DSG

focceristi

Hienoa että tulee lisää jäseniä ja ocutilauksia tippuu edelleen vaikka vähän rauhoittumaan päin alkaa olla. Oottehan uutukaiset käyny päivittämässä tilausten tiedot tuonne väri ja korimalli jne. sivuille? ps.Kuju siitä lippiksestä ;) Onko omaa vai skodan disainia? :)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Erzi

Mitäs tuohon challenge-pakettiin kuuluu?
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

pehmis

#3828
Lainaus käyttäjältä: Erzi - 11.12.13 - klo:20:42
Mitäs tuohon challenge-pakettiin kuuluu?

Black-paketti, ajomoodin valitsin+pieretin, mustat geminit, challenge merkityt kynnyslistat, kierrosaika-mittari/sovellus.

Tosta kiekkamittarist en osaa sano. Ilmeisesti noita "mustia" geminejä ei saa ilman tota pakettia.

"Joku sanoi joskus, että ei sais tota pakettia ilman punasia tkkkauksia. Tästä en itse tiedä tarkemmin"

Tarkistettu: ei saa tätä pakettia ilman punasia tikkauksia
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

makkis

Logistinen toimenpide :)


makkis

LainaaTosta kiekkamittarist en osaa sano

Mistä kiekkamittarista, siis kierroaikamittarista? Sekundaattori joka laitetan jostain napista päälle ja sammutetaan. Uskoisin mukana olevan joku väliaikatoiminne ja takonee muistiin niitä sitten vertailua varten. Kiva lelu mutta hyödytön monelle.

Tikkausten väri ei liittyne mitenkään Challenge pakettiin.

traphill

Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.12.13 - klo:21:12
Tikkausten väri ei liittyne mitenkään Challenge pakettiin.
Hinnastossa joka on ollut voimassa 29.11 lähtien lukee challengepaketista: Vain yhdessä RS
red -sisustuksen kanssa.
Aiemmassa hinnastossa ei tuosta ompelukonelangan väristä ollu mitään mainintaa...


makkis

LainaaAiemmassa hinnastossa ei tuosta ompelukonelangan väristä ollu mitään mainintaa...

Ahaa, ilmankos. Eipä ole tarvinnut hinnastoihin enää marraskuun jälkeen kuikkia. Vai pitäiskö ostaa toinen kun maistuu niin makialta?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 10.12.13 - klo:23:42
Aika ripeää kyytiä sillä TDI:lläkin pääsee: Nordscleife alle 9 minuutin on sellainen suoritus, josta Jeremy Clarkson jää Jaguarilla yli minuutin. Ja mainittakoon, että sama lehti (sama kuski?) oli testannut myös TSI:n, joka oli "vain" kymmenisen sekuntia nopeampi, ja josta kommentoitiin että optimiolosuhteissa bensaversio voisi päästellä radan 8:30-8:35 pintaan.

Skoda Octavia Combi RS TDI 2013 - Nordschleife BTG lap in traffic

Komeaa katsottavaa, muttei juuri kuunneltavaa. Olisiko ollut pieretin pois päältä :)

Jep, hienosti kulkee ilman tuon suurempia tehoja kun on osaava kuski ja hyvä alusta. Täytyy kyllä sanoa etten itse uskaltaisi ajaa läheskään noin rajoilla. Siinä moni urheilullisen auton kuski varmaan ihmetteli kun TDI skodalla painettiin ohi tuollaista haipakkaa  ;D.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Skeida

Sori, että tulee näin kaikki yhteen pötköön mutten jaksa eritellä eri topicceihin. Mutta, tänään tuli heitettyä ensimmäiset hieman pidemmät siivut RS:llä Kuopiosta keskiseen Suomeen ja takaisin 164km/suunta ja pääsi paremmin sinuiksi auton kanssa, joten pari omaa mielipidettä autosta ehkä paikallaan. Ensinnäkin varusteista ACC ja light assist ihan verrattomia värkkejä. Light assist early asetuksella ja toimi todella hienosti, erittäin mukava varuste. Muuten ajovalot aivan riittävän hyvät omasta mielestäni, sekä pitkät että pätkät. PA-kulutuksesta muistin katsoa tiedot paluumatkan osalta, jotka näytti keskinopeudeksi 164km matkalla 75km/h ja keskikulutus 6,7L/100km joka on mielestäni vähintäänkin kohtuullinen (TSI MAN kone). Ajo pääosin maantietä ACC asetettuna 90km/h, mutta joukkoon mahtui myös taajamia sekä pari maukasta ohitusta sekä muutama ah niin ihana ramppikiihdytys. Yllättävän hiljaiseksi ovat mielestäni saaneet uuden ocun. Omassa alla Nokian 8 renkaat 225/45 R17 kokoisena. Mielestäni erittäin hyvä talvirengas Räsään ja melu vähintäänkin siedettävä maantiejossa. Jos nousee urista, niin jopa mukavan hiljaisehkot. Renkaat ei vetele urissa eikä missään muussakaan tilanteessa mihinkään ja menee kuin juna. Itse en ole havainnut "lötköyttä" josta moni valittanut. Canton ihan ok driver asetuksella jos laittaa bassot ja subbarin lähes täysille ja midin ja treblen muutaman pykälän alas, fader about keskellä. Suuria kritiikin koheita en ole vielä keksinyt, on nimittäin auto minun makuuni. Ja ettei nyt ihan kehumiseksi mene, niin pari pikkuvikaakin löytyy. Ajovalon pesurin kotelo jää rumasti irvistämään eikä mene kunnolla kiinni ja toinen xenonvalo antoi parina päivänä herjaa kun syttyi hieman kangerrellen. Huomenna auto käy pajalla jossa nuo yritetään hoitaa kuntoon. Loppukevennykseksi pari kuvan tynkää.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

makkis

Oikeastaan aivan samat fiilikset paljon pidempiä etappeja jo ajaneena kuin skeidalla. "Lötköys" tosin tuli ihan uutena asiana, minusta kun asia on juuri päinvastoin. Rupuisella lumikokkare/jääpinnalla alusta kun alkaa siviiliautoon olemaan jo siedettävyyden rajamailla, tulisiko ero sitten kun mulla on nuo 18/40 talvikumit. Hakkis kasit mullakin ja ei niistä mitään pahaa sanottavaa.

Valot on pelannut mutta tuo vänkärin puolen pesuri jumii mullakin silloin tällöin ja unohdin eilen pajalla asiasta mainita.

Kulutuslukemat aivan samat.

ram1

Ainahan talvirenkaat lötkömmät kuin kesäkumit.Ja Nokian pahin niistä.Johtuen maksimaalisesta jääpidon hausta.Tosta kulutuksesta voin sanoa, että mikään ei ole muuttunut 10 vuoteen.Paitsi paprulukemat.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Skeida

Niin siis EN ole havainnut sitä lötköyttä/luikertelua Nokialaisissa. Toki voi olla että muiden merkkien talvirenkaat on paremmat ajaa, mutta oman räsän alla Nokiat kyllä toimii nätisti.

Alustan pintakovuudesta samaa mieltä Makkiksen kanssa lumikokkareisella/nimismiehenkiharaisella tiellä.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

ram1

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 11.12.13 - klo:22:41
Niin siis EN ole havainnut sitä lötköyttä/luikertelua Nokialaisissa. Toki voi olla että muiden merkkien talvirenkaat on paremmat ajaa, mutta oman räsän alla Nokiat kyllä toimii nätisti.

Alustan pintakovuudesta samaa mieltä Makkiksen kanssa lumikokkareisella/nimismiehenkiharaisella tiellä.
En väitä et Noksut karmeet olis, mutta kun saat kesänakit alle, niin sit eron kyllä huomaa.Toki itse en ole ajanut kaseilla, mutta kaikilla muilla kyllä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy