Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

a2mdp

Lainaus käyttäjältä: 123eki - 07.12.13 - klo:10:15
Toinen sija muutaman pisteen erolla hoppee ei oo häppee...
Aitoo ja alkuperäinen VW otti voiton.
Suorituskyvyltään samassa testissä Audi pesi samalla moottorilla koko muun porukan reilusti.
Espanjalaisen autolehden mukaan VW Golf GTi:stä lähti mittausten mukaan 216 hevosvoimaa ja GTD:stä 180 hevosvoimaa. Vääntöä vastaavasti molemmissa oli rutkasti enemmän kuin tehtaan ilmoittamana. Räsästä ei siis kannata odotella mitään 240 hevosvoiman määrää:)
Makkiksen dyno- tulosta odotellessa. Tuo Räsä on kyllä dynotetty ja tulokset ovat olemassa.
Kymmenestä eri dynosta tulee kymmenen erilaista tulosta.

Jani

Joo mutta odotellaan nyt ensin makkisdynon lukemat.

makkis

Ollakseni rehellinen makkisdynon lukemia saatte odotella todennäköisesti talven yli kesärengaskauteen. Syynä ihan se, että haluan autoon kilometrejä reilusti ennen dynolle menoa. Kesärenkaatkin on myyjäliikkeellä, tosin saisihan ne sieltä ja toisaalta dynon omistaja ajaa sprinttiä vaginatuotteella joten varmaan vaginapulttijaolliset rillat sieltä alle löytyisi.

Mutta, älkää jääkö mun varaan odottamaan, elettäneen toukokuuta 2014 ennen kuin makkislukemia tulee.

Ja makkislukemat tuottaa GRZ! eli VRT Motorsport.

a2mdp

Eikä makkiksen auton tehot vaikuta muiden autojen tehoihin, samoilla rullilla ja samoissa olosuhteissa tulee varmasti eroja eri autoyksilöiden välillä. Ehkä pienempi prosentuaalisia eroja kuin 20 vuotta sitten mutta nykyautoissakin eroja on. Softathan ovat varmaan samat samaan aikaan valmistetuissa, mutta ei noita nykytekniikallakaan voida tehdä identtisiksi.

Jani

#3724
Lainaus käyttäjältä: a2mdp - 07.12.13 - klo:21:38
Eikä makkiksen auton tehot vaikuta muiden autojen tehoihin, samoilla rullilla ja samoissa olosuhteissa tulee varmasti eroja eri autoyksilöiden välillä. Ehkä pienempi prosentuaalisia eroja kuin 20 vuotta sitten mutta nykyautoissakin eroja on. Softathan ovat varmaan samat samaan aikaan valmistetuissa, mutta ei noita nykytekniikallakaan voida tehdä identtisiksi.

Niin tiedän kyllä tuon mitä tuossa kirjoitat, oli lähinnä kevennykseksi tarkoitettu. Makkikisellahan on superpitkät dieselin välitykset omassaan,eikä kuulemma tarvi kahta pykälää enempää suomessa niin tuota olisi hyvä vertailla vakiovälityksillä olevaan bensaräisäseen.

makkis

Lainaakuulemma tarvi kolmea pykälää enempää suomessa

Korjaus, kahta pykälää.

Jani

Lainaus käyttäjältä: makkis - 07.12.13 - klo:21:58
Korjaus, kahta pykälää.
Onko pakki laskettu mukaan? 50 litran tankilla ei voi kauas kotoa lähteä.

zobuli

Kuinka pitkiä matkoja olette pystyneet ajamaan yhdellä tankillisella? Samoin keskikulutukset kiinnostaa. :)
Jotenkin tuo 50 l tankki kuulostaa kovin pieneltä...
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Varttis

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 08.12.13 - klo:12:44
Jotenkin tuo 50 l tankki kuulostaa kovin pieneltä...

Pitää muistaa, että tällaisissakin jutuissa valmistajan on tärkeää positioida tuottensa oikein. Mitä siitäkin tulisi, jos Skoodaan laittaisi Merseedeksen 80-litraisen tai Rangen 100-litraisen tankin, eikä sitten olisikaan omistajallaan varaa tankata sitä täyteen? Mitään ei tulisi, paitsi paha mieli ja joulu pilalle. Pian ruostuisi koko muovitankin yläosa ja pois putoaisi. Ei olisi kyllä hyvä se.

Ja kyllä ei niissä vastamelu-Peltoreissakaan patteri kestäisi koko matkaa. Mitä siitäkin tulisi, jos patterin takia pitää Aapeeseelle kurvata, vaikka bensiiniä vielä olisi? Mitään ei tulisi siitäkään.

Kyllä hyvä on näin. Parempi olisi 40 litraa, mutta kelvatkoon.

Homer

40 litran tankki olisi riittävä itsellenikin, harvoin kun on varaa tankata tankkia edes puoliväliin. Täytyy varmaan käyttää jotain kosteuden estoaineita, ettei muovitankin yläosa putoa pois >:(

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Homer - 08.12.13 - klo:13:23
40 litran tankki olisi riittävä itsellenikin, harvoin kun on varaa tankata tankkia edes puoliväliin. Täytyy varmaan käyttää jotain kosteuden estoaineita, ettei muovitankin yläosa putoa pois >:(
30-40 tonnin auto pitää saada alle mutta sit ei oo varaa tankkaa tankkia täyteen.... Mikä meni väärin?

Homer

Harvoinpa näitä itäautoja kannattaa täyteen tankata, vaikka olisi varaakin, jo pelkästään räjähdysvaaran vuoksi. Kamoon, vähän itseironiaa sallittakoon  ;)

traphill

Ã,,kkiä näissä tankkikoon valinnoissakin on saattanut vaikuttaa nuo paino- ja sitä kautta päästöasiat...
Omasta mielestä olis saanu olla joku 60 litran tankki että saa kotona tankata ja käydä vaikka helsingissä ja vielä jää vähän tavaraa tankkiin, mua nimittäin vituttaa tankata autoa, en tiedä mistä johtuu :)
Oli muuten aikoinaan mukava tankata urS4:sen 80litran tankki täyteen 98:ia, se vei niillä sen ajan tuloilla aina mukavan siivun lompakosta  8)

Varttis

Lainaus käyttäjältä: traphill - 08.12.13 - klo:14:33
Ã,,kkiä näissä tankkikoon valinnoissakin on saattanut vaikuttaa nuo paino- ja sitä kautta päästöasiat...
Omasta mielestä olis saanu olla joku 60 litran tankki

Voihan se noinkin olla. Mutta samaa mieltä, isompi tankki olisi taatusti mukavampi. Kyllä autolla olisi hyvä pystyä huoletta 1000 kilsaa putkeen päästelemään ilman mitään turhia taukoja. Teoriassa se lienee Ocullakin mahdollista, käytäntö voi olla toinen juttu. Edellisessä kiesissä oli 80 litran tankki, nykyisessä vajaat 70. Toisessa autossa taitaa olla 55 ja ärsyttävän tiuhaan sitä saa tankata. Minulle sopisi hyvin 100 litran tankki. Vaikka sitten optiolistalta.

No, kaikkea ei voi saada.

zobuli

Enpä tiedä vaikuttaako 10 litraa isompi tankki niin kovin paljon päästöarvoihin... voin toki olla väärässä, ja luultavasti olenkin. Se mihin se kuitenkin vaikuttaa on kilometrimäärä, jonka välein täytyy siellä pistoolin vieressä käydä.

Josta päästäänkin siihen alkuperäiseen kysymykseen, että millaisiin lukemiin ovat RS:n omistajat päässeet yhdellä tankkauksella?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

kaide

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 08.12.13 - klo:15:43
Enpä tiedä vaikuttaako 10 litraa isompi tankki niin kovin paljon päästöarvoihin... voin toki olla väärässä, ja luultavasti olenkin. Se mihin se kuitenkin vaikuttaa on kilometrimäärä, jonka välein täytyy siellä pistoolin vieressä käydä.

Josta päästäänkin siihen alkuperäiseen kysymykseen, että millaisiin lukemiin ovat RS:n omistajat päässeet yhdellä tankkauksella?

Jos keskikulutus on oikeassa elämässä 8,5 litran hujakoilla niin kait tossa pitää 500 kilsan välein tankilla olla jos ei kuivaksi aja . HUOH.... nyt vasta aloin miettimään tuota asiaa. Nykyisellä panssarivaunun kokoisella Fordilla ja sen 65 litran tankilla ( diesel ) ajaa sen 1000 kilsaa tankkausten välillä ihan kevyesti.
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

traphill

Tämä onkin nyt yks niistä syistä miksi valittin sen nuhaisemman TDI:n RS:ään  ???

Skeida

TSI manuaali koneella tällä hetkellä ajettu 415km viime tankkauksen jälkeen ja range näyttää 220km joten kyllä tuolla pääsee.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

zobuli

Lainaus käyttäjältä: traphill - 08.12.13 - klo:16:20
Tämä onkin nyt yks niistä syistä miksi valittin sen nuhaisemman TDI:n RS:ään  ???

Ja tämä on se yksi syy mikä itsellänikin hiertää RS:ssä. Ei meinaa mökillekään päästä edes-takaisin yhdellä tankillisella, tätä ongelmaa ei ole aikaisemmin autossa ollutkaan! Tosin samantyyppinen ongelma se meinaa olla TSI Octavia 4x4:ssä, vaikka siinä 5l isompi tankki onkin.

Diiseli olisi tehojen puolesta ihan riittävä, mutta ei tule kilometrejä vuodessa niin paljon että se olisi ehkä järkevä valinta.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

makkis

Rehellisyyden nimiin tankki saisi olla isompi, koska minustakin tankkaaminen on niin äärimmäisen vastenmielistä. Siis tapahtumana, pyrkisi minimoimaan niiden määrän ja kärsiä sitten kerralla jokusen minuutin pidempään letkun varressa. Pattiin ottaa nämä lottoajat sun muut kenon pelaajat kun tukkivat kassat monilla bensa-asemilla.

Asiasta kolmanteen, tuon kahvitaukopimputtimen sanotaan seuraavan jos mitäkin parametreja, mutta seuraakohan tuo todellisuudessa muuta kuin aikaa? Tuossa kun ajelin pidemmän siivun niin parin tunnin ajon jälkeen pimputti taukoa. Mielestäni ajo oli koko ajan leppoisaa ja tasaista. Vartin päästä pimputti uudelleen ja pysyi loppumatkan vaiti, meno koko ajan tasaisen rauhallista. Sama ilmiö paluumatkalla, minusta se pimputti taas parin tunnin ajon jälkeen, muistutti vartin päästä (kuten spekseissä sanotaankin) ja pysyi taas loppumatkan vaiti.

Guido

Lainaus käyttäjältä: makkis - 08.12.13 - klo:19:49
Asiasta kolmanteen, tuon kahvitaukopimputtimen sanotaan seuraavan jos mitäkin parametreja, mutta seuraakohan tuo todellisuudessa muuta kuin aikaa? Tuossa kun ajelin pidemmän siivun niin parin tunnin ajon jälkeen pimputti taukoa. Mielestäni ajo oli koko ajan leppoisaa ja tasaista. Vartin päästä pimputti uudelleen ja pysyi loppumatkan vaiti, meno koko ajan tasaisen rauhallista. Sama ilmiö paluumatkalla, minusta se pimputti taas parin tunnin ajon jälkeen, muistutti vartin päästä (kuten spekseissä sanotaankin) ja pysyi taas loppumatkan vaiti.

1.8 TSI:ssäkin se kahvitaukopimputin on, mutta eipä ole vielä kertaakaan itsestään ilmoitellut vaikka useamman tunnin siivuja on tullut ajeltua.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Homer - 08.12.13 - klo:13:23
40 litran tankki olisi riittävä itsellenikin, harvoin kun on varaa tankata tankkia edes puoliväliin. Täytyy varmaan käyttää jotain kosteuden estoaineita, ettei muovitankin yläosa putoa pois >:(

Näitä elämäntapa auton ostajia riittää nykypäivänä. Eli ajetaan 4-8 tkm  vuodessa. Eli oikeasti ei autoa tarvisikaan!

Kyllä mulle ainakin kelpasi joku 80 litran tankki tähän 1.4:seen!

Muuten ajotietokoneen kulutus heitot 5:dellä tankkauksella 0,3l, 0,4l 0,4l, 0,4l, 0,5l. Eli pikkuisen valehtelee ajotietokone.

LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Devl

Reilu 600 km takana ja auto kotona. Piti käydä kainuun kautta koukkaamassa. Hyvä oli ajaa ja penkki oli omaan makuun pitkällä matkalla. Koko reissun keskikulutus 7,3 l/100 km, vakionopeudensäädin +10 rajotuksesta. Tuo ACC on kyllä loistava, MUTTA ACC ja front assist putos pelistä vähän ennen kotia eivätkä tulleet takaisin buuttaamalla, päivänhän ne jo toimi...

Onko kellään mitään vinkkiä miten nuo sais toimimaan, soitto huoltoon? Ainakaan tutkan ja lasin putsaus ei auttanut.

zobuli

Lainaus käyttäjältä: Devl - 08.12.13 - klo:21:16
Reilu 600 km takana ja auto kotona. Piti käydä kainuun kautta koukkaamassa. Hyvä oli ajaa ja penkki oli omaan makuun pitkällä matkalla. Koko reissun keskikulutus 7,3 l/100 km, vakionopeudensäädin +10 rajotuksesta.

600 km ajoa RS:llä? Selvisitkö yhdellä tankillisella? Oliko maantieajon lisäksi paljon kaupunkiajoa, suurinpiirtein kilometreissä? Oliko 7,3 ajotietokoneen ilmoittama vai laskitko itse?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

makkis

LainaaMUTTA ACC ja front assist putos pelistä vähän ennen kotia eivätkä tulleet takaisin buuttaamalla, päivänhän ne jo toimi...

Kyllä ne aamulla taas toimii, sano minun sanoneen. Omalla kohdalla palautunut kerran itsekseen ja kahdesti bootilla.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: makkis - 08.12.13 - klo:21:35
Kyllä ne aamulla taas toimii, sano minun sanoneen. Omalla kohdalla palautunut kerran itsekseen ja kahdesti bootilla.


Mitä tarkoittaa käytännössä tämä buuttaus!?

Devl

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 08.12.13 - klo:21:21
600 km ajoa RS:llä? Selvisitkö yhdellä tankillisella? Oliko maantieajon lisäksi paljon kaupunkiajoa, suurinpiirtein kilometreissä? Oliko 7,3 ajotietokoneen ilmoittama vai laskitko itse?
15% kaupungissa ja 85% maantiellä vakionopeuden säätimellä. Tuo lukema on ajotietokoneen ilmoittama. 400 km, kun oli takana meni tankkiin vajaa 30 litraa bensaa, olisiko ollut 2/5 tankista vielä jäljellä.

Makkis, toivotaan että näin käy.

Homer

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 08.12.13 - klo:20:49
Näitä elämäntapa auton ostajia riittää nykypäivänä. Eli ajetaan 4-8 tkm  vuodessa. Eli oikeasti ei autoa tarvisikaan!

Kyllä mulle ainakin kelpasi joku 80 litran tankki tähän 1.4:seen!

Muuten ajotietokoneen kulutus heitot 5:dellä tankkauksella 0,3l, 0,4l 0,4l, 0,4l, 0,5l. Eli pikkuisen valehtelee ajotietokone.

Totta helvatissa pitäs olla 80 litran tankki, jatkoin vain edellisen kirjoittajan viittausta siihen että isomman tankit on varattu ylemmän segmentin autoille/autoilijoille - mutta turha kai täällä yrittää olla sarkastinen kun ei mene jakeluun kuin suora puhe.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 08.12.13 - klo:21:35
Kyllä ne aamulla taas toimii, sano minun sanoneen. Omalla kohdalla palautunut kerran itsekseen ja kahdesti bootilla.


Siis anteeksi mitä ? Auto on ollu muutaman viikon ja jo kolme kertaa joku varuste lakannut toimimasta ?  :o Sanoisin että ei likimainkaan hyväksyttävää !  Kyllä noi heebelit esim Bemarissa toimii vaikka mummoja satais taivaalta 40 asteen pakkasessa .
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

LainaaMitä tarkoittaa käytännössä tämä buuttaus!?

Auto sammuksiin > ovet lukkoon > tupakkitauko > ovet auki > auto tulille. Näin yleensä, RäSä ei näyttäisi tarvitsevan ovien lukitusta, mutta vaatii silti autosta poistumisen. Pelkkä sammutus > käynnistys ei boottaa autoa. Tai siis tuo oven aukaisu taitaakin olla se juttu, eli voi olla että et tarvitse käydä tupakilla, vaan RäSässä taitaa mennä näin:

Auto sammuksiin > ovi auki > ovi kiinni > auto tulille. Pointti kuitenkin saada ne RS logot tulemaan näyttöihin joiden aikana tehdään jotain eri järjestelmien tsekkausta.

Bemarissa ja Alfassa ainakin piti nuo ovet käyttää lukossa ja odottaa jokunen minuutti että että "sammui" aikuisten oikeasti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy