Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.12.13 - klo:10:00
Kyllä mä olen teholle keksinyt käyttöä niissäkin maissa missä nopeudet on kaikilla teillä rajoitettuja. Ei ole ollut mitään ongelmia sen suhteen. Vaikka monen mielestä tämä onkin täysi mahdottomuus.

Mutta kyllä mä sen ymmärrän, että makuasioista tässä puhutaan. Monen mielestä rekan ohitus tehdään niin, että odotetaan Kiinanmuurin mittaista suoraa ja "väännöstä nauttimalla" ajaudutaan rekan ohi kutosella.
Jos nyt vähänkään osaa kiihdyttää, niin ei Octavian tapauksessa ole mitään tarvetta erikoispitkille suorille esimerkiski 1.4 litraisella bensakoneellakaan. Itse ohittelin kaikkein eniten nuorena 70-luvun lypsykoneilla, joilla ohitus alkoi jo ennen mahdollista ohituspaikkaa. 

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 03.12.13 - klo:15:41
Hyvät video pätkät, kiitos.

nyt kyllä harmittaa kun tuli tilattua tdi, olipa susi surkea kiihdytys 6 vaihteella. Jostain syystä oli luullut että tdi olisi ollut hyvä juuri tuossa suorituksessa hyvän väännön takia. Nyt vain pitää todeta, taas, että eipä luulo ole tiedon värtti.

herää aidosti kysymys siitä voiko tuota tdi mallia kutsua RS iksi?

onnittelut tsi version tilanneille.

Itsellenikin tilattuna toi TDI. En käsittäisi tuota RS -merkintää "suorituskyky" luokituksena, ennemmin käyttöominaisuuksiin (alusta, ohjaus) & ulkonäköön (puskurit, somisteet, diffuusori...) liittyvänä merkintänä. BMW kielessä tuo lausutaan M Sport. Merkintä RS tuo suorituskykyä Vagineissa Audiin. Bemuissa suorituskykyä tuova merkintä on ///M.

Ihan kohtuullisessa suorituskyky luokassa tuo TSI on, TDI taas normaalia luokkaa.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Q.Atro

VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI


jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.12.13 - klo:20:40
Jos nyt vähänkään osaa kiihdyttää, niin ei Octavian tapauksessa ole mitään tarvetta erikoispitkille suorille esimerkiski 1.4 litraisella bensakoneellakaan. Itse ohittelin kaikkein eniten nuorena 70-luvun lypsykoneilla, joilla ohitus alkoi jo ennen mahdollista ohituspaikkaa.

Ei ole tarvetta samaa mieltä. Olen kuitenkin omistanut nuhapumppuja, sekä hieman tehokkaampia perusautoja, kuten TSI RS ja voin sanoa, että ohittaminen voi olla nautinto tahi ei. Mutta kuten todettu makuasioita, joista pitää kiistellä.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

Layzee

Corrida Red videolla. On se hieno. Ei enää auta itkeä omaa värivalintaa... olisi pitänyt ottaa toi. :)
Тест-драйв Skoda Octavia RS 2013
nykyinen: Superb 4x4 L&K Combi -16
ex:Octavia III RS DSG -14,  Octavia II FL 1.8 TSI Elegance DSG -12, Octavia II RS Combi -08 jne VAGin ulkopuoleisia

jerk-o

Ja taas uusi jäsen täällä ja RS menossa tilaukseen (kunhan firma osaa päättää leasing-yhtiön). Aluksi katselin tavallista combi elegancea 2.0TDI+DSG mutta ne varusteet jotka halusin nostivat hinnan käytännössä kalliimmaksi kun RS. Toisaalta varustelistan ruksinta jäi aika minimiin kun liki kaikki (minulle) tarpeellinen oli jo RS paketissa mukana:

-RS TDI DGS
-steel grey
-vetokoukku
-webasto

Webaston kaveriksi mietin jos laittaisi akkulaturin omaan piikkiin, sen voi tarvittaessa sitten napata irti vaikka seuraavaan kotteroon.

Kelasin tätä ketjua läpi ja kyllä täytyy allekirjoittaa ne ohjeet...valinnan tehtyäsi pistä pää pensaaseen  ;D TSI on tehojen puolesta magia kampe mutta kukkaro ei valitettavasti kestä polttoainekuluja ennen kuin kaikki "ruokot" on maksettu  :-X

maher

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 03.12.13 - klo:20:58
Itsellenikin tilattuna toi TDI. En käsittäisi tuota RS -merkintää "suorituskyky" luokituksena, ennemmin käyttöominaisuuksiin (alusta, ohjaus) & ulkonäköön (puskurit, somisteet, diffuusori...) liittyvänä merkintänä. BMW kielessä tuo lausutaan M Sport. Merkintä RS tuo suorituskykyä Vagineissa Audiin. Bemuissa suorituskykyä tuova merkintä on ///M.

Ihan kohtuullisessa suorituskyky luokassa tuo TSI on, TDI taas normaalia luokkaa.

Aika hyvät perustelut. RS on erittäin hyvin varusteltu, sporttinen ajoltaan ja ulkonäöltään perusoctaviaa hienompi, vaikkei nyt ehkä TDI-koneella olekaan poikkeavan tehokas, mutta silti menevä peli ja kaikki tämä edellä mainittuihin asioihin nähden sopuisaan hintaan :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

TeBsu

Eka valkoinen räsäcombi pongattu risman parkkipaikalla. Ei herättäny mitään suurta innostusta... Kakkoskoppanen räsä oli hienompi  ???
lord of the rings

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 04.12.13 - klo:15:38
Eka valkoinen räsäcombi pongattu risman parkkipaikalla. Ei herättäny mitään suurta innostusta... Kakkoskoppanen räsä oli hienompi  ???

;D HEH, eix nuo ole niitä kuuluisia makuasioita. Toinen tykkää b kupista ja toinen d kupista  ;) Itse koen kakkoskopan vanhahtavana, sisältä "halvempana" ja on vähemmän tehoa/vääntöä ja tekniikkaa/säätöjä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

Ovatko muut huomanneet että suurin osa autoliikkeiden koeajoautoista on Combi TSI/TDI DSG mallia. Kuulostaa siltä että mennään kysynnän mukaan. Saksassa autolehdet eivät saaneet manuaali Ocu RS LB koeajoon vaikka halusivat. Kuulemma lehdistöautot kaikki DSG:llä, mikä on mielestäni outoa. Samaa täälläkin, Nelosen raportti siitä jne. Samaa DSG autoa pyörittävät (vihreä). Vähän huonoa jos haluaa testata manuaalilla. Onko kellään tiedossa manuska koeajoautoa, varmaan jostain löytyy?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 04.12.13 - klo:17:20
Ovatko muut huomanneet että suurin osa autoliikkeiden koeajoautoista on Combi TSI/TDI DSG mallia. Kuulostaa siltä että mennään kysynnän mukaan. Saksassa autolehdet eivät saaneet manuaali Ocu RS LB koeajoon vaikka halusivat. Kuulemma lehdistöautot kaikki DSG:llä, mikä on mielestäni outoa. Samaa täälläkin, Nelosen raportti siitä jne. Samaa DSG autoa pyörittävät (vihreä). Vähän huonoa jos haluaa testata manuaalilla. Onko kellään tiedossa manuska koeajoautoa, varmaan jostain löytyy?

Auto-Suni Imatra punainen TDI man.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

japeka

Tänään musta RS TSI combi alle.
Ensimmäiset 150km (kaupunkia + motaria):
+ erittäin hyvä ajaa, menee vakaasti ja varmasti, ACC loistava, penkit hyvät!
+ kulutus 7.2 l/100km
- Canton vähän pettymys

Sanoinko jo, että erittäin hyvä ajaa? ;)

makkis

Sanoisin että loistava matka-auto.

- valoautomatiikka toimii 99,9% virheettömästi
- vakionopeudensäädin toimii 99,9% virheettömästi
- hiljainen (ainakin nastoilla erilaisilla pinnoilla)
- lämmin (jopa minä pärjään t-paidalla -15 asteen pakkasella)
- sadetunnistin toimii 99,9% virheettömästi
- penkit hyvät
- voiman läsnäolo
- loistava ohjaus

Ei mitään niin hyvää, ettei jotain pahaa. Pitkät voisi olla tehokkaammatkin, näillä pärjää mutta ei yllä parhaaseen a-luokkaan.
Ainakin Turini -vanteet ovat kovat keräämään lunta sisäkehälle, tosin harjalla helpot puhdistaa mutta ärsyttäähän se.
Tutkan kytkentänappi jää juuri vaihdekepin taakse silloin kun se pitäisi pysäköitäessä kytkeä käsin päälle.
Bensatankki saisi olla sen 20 litraa tilavampi, vaikka pienikulutuksinen onkin
Oikea lampunpesuri jäi ylös osittain

makkis

Timola - Långvik 6,8 l/100 km
Långvik - Timola 6,6 l/100 km

Makkis -ajotavalla, ajotieturin näyttämä. Hitto kun menee vähällä!

splitxyz

#3645
Lainaus käyttäjältä: japeka - 04.12.13 - klo:23:19

Ensimmäiset 150km (kaupunkia + motaria):
+ erittäin hyvä ajaa, menee vakaasti ja varmasti, ACC loistava, penkit hyvät!
+ kulutus 7.2 l/100km
- Canton vähän pettymys


Race Blue sininen, TSI LB manuska. Noin 400 km alla. Ei ole pidempää maantieajoa, joten kulutuslukema 400 km 8.0 l/100 km. Paljon kaupunkiajoa. Samat fiilarit oli ensin cantonista, mutta kokeiltuani USB tikusta mp4 formaatin "jumps jumps" musaa, kuulosti loistavalta. En tiedä onko radion antenni "heikko" vai miksi radio vs tikku iso ääniero. Samaa mieltä; erittäin hyvä ajaa, käytös vakaa, hyvät penkit ja erittäin hyvä ACC! Itsellä ei suuttimien kanssa ongelmaa. Etelässä ei vielä ole lunta satanutkaan niin en osaa kommentoida makkiksen vannehässäkkää  :)
En osaa sanoa valokantamasta, oli edellisessä autossa tavalliset halogeenit. Kaukovaloavustin yllättävän hyvä, myös vakkari ja sadetunnistin. Itsellä ei tarvetta isompaan bensatankkiin. En ole keksinyt vielä pahemmin huonoja puolia, itse kun olen hyvin sopeutuva en yleensä "narise" nappien paikoista jne. Todella hiljainen 17'' vakio kevareilla ja kitkoilla. Oli jäinen tie ja yllätyin miten hyvä käytös/pito etuvetoiseksi. Hyvin toimii päivitetty XDS+ systeemi.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

maher

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 04.12.13 - klo:15:38
Eka valkoinen räsäcombi pongattu risman parkkipaikalla. Ei herättäny mitään suurta innostusta... Kakkoskoppanen räsä oli hienompi  ???

Mielipideasioita, mutta kakkoskoppanen fl näyttää mielestäni vanhalta ja "rumaltakin" uuden III-Octavian rinnalla. No, toinen tykkää pyöreemmästä jne....
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

maher

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 04.12.13 - klo:17:20
Ovatko muut huomanneet että suurin osa autoliikkeiden koeajoautoista on Combi TSI/TDI DSG mallia. Kuulostaa siltä että mennään kysynnän mukaan. Saksassa autolehdet eivät saaneet manuaali Ocu RS LB koeajoon vaikka halusivat. Kuulemma lehdistöautot kaikki DSG:llä, mikä on mielestäni outoa. Samaa täälläkin, Nelosen raportti siitä jne. Samaa DSG autoa pyörittävät (vihreä). Vähän huonoa jos haluaa testata manuaalilla. Onko kellään tiedossa manuska koeajoautoa, varmaan jostain löytyy?

Joo, kaikki(?), ainakin suomalaisissa lehdissä, testatut RS:t ovat olleet DSG-laatikolla. Ensin se pohjamaalin värinen yksilö ja viimeksi tämä vihreä. Lisäksi farkkukorisia. Suurin osa kauppojenkin koeajoautoista ollut tomaatteja ja Combeja.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Devl

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 05.12.13 - klo:01:28
En tiedä onko radion antenni "heikko" vai miksi radio vs tikku iso ääniero.
Radiolähetyksissä biisit "tasataaan" eli poistetaan biiseistä ylä- ja alaäänet, jolloin tulos on tasapaksua mössöä. Digitaaliradiossa tätä ongelmaa ei taida olla(?).

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: maher - 05.12.13 - klo:08:49
Joo, kaikki(?), ainakin suomalaisissa lehdissä, testatut RS:t ovat olleet DSG-laatikolla. Ensin se pohjamaalin värinen yksilö ja viimeksi tämä vihreä. Lisäksi farkkukorisia. Suurin osa kauppojenkin koeajoautoista ollut tomaatteja ja Combeja.

Itteeni häiritsi se, että liikeiden koeajoautot olivat aika basic varusteilla. Ainakaan läheltä etelä-Karjalaa en ees nähnyt koeajo/showroomautossa yhdessäkään esim. navia - pienempää tai isompaa. Millä noi automyyjät kuvittelee myyvänsä lisävarusteita jos eskaritkin tilataan kulimalleiksi.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

maher

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 05.12.13 - klo:10:08
Itteeni häiritsi se, että liikeiden koeajoautot olivat aika basic varusteilla. Ainakaan läheltä etelä-Karjalaa en ees nähnyt koeajo/showroomautossa yhdessäkään esim. navia - pienempää tai isompaa. Millä noi automyyjät kuvittelee myyvänsä lisävarusteita jos eskaritkin tilataan kulimalleiksi.

Toisaalta eipä saa koeajaja väärää käsitystä tuotteesta ja jos päätyy kuitenkin ko. automallin valintaan, niin saa lisävarusteruksinnalla vielä paremman tuotteen :)
Mutta ymmärrän, että tuossa on pieni markkinoinnin paikka - alkaisi ehkä himottaa omaankin autoon ruksia koeajoautossa ollutta navia yms., kun sen makuun testilenkillä olisi ehkä jo päässyt. Itse en testilenkillä kyllä tuommoisten asioiden ihmettelyyn panosta, päin vastoin arvostan, jos koeajoautossa on normirenkaat ja vanteet (viittaan Ocu RSään, jossa on laitettu alle isompaa pyörää, joka taas tuskin on parantunut ajomukavuutta).
Entä, eikö jälleenmyyjille (bonusten muodossa) ja etenkin maahantuojalle ole tärkeämpää myyntimäärien suuruus, ei lisävarusteilla saatava lisämyyntivoitto?
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 05.12.13 - klo:10:08
Itteeni häiritsi se, että liikeiden koeajoautot olivat aika basic varusteilla. Ainakaan läheltä etelä-Karjalaa en ees nähnyt koeajo/showroomautossa yhdessäkään esim. navia - pienempää tai isompaa. Millä noi automyyjät kuvittelee myyvänsä lisävarusteita jos eskaritkin tilataan kulimalleiksi.
Myyjä selitti jotain, että navi aktivoidaan määräaikaisen päivitysoikeuden vuoksi vasta kun auto myydään. Voi olla, että tuokin on taas vain myyjien höpinöitä, en tiedä tarkemmin.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: maher - 05.12.13 - klo:10:26
Toisaalta eipä saa koeajaja väärää käsitystä tuotteesta ja jos päätyy kuitenkin ko. automallin valintaan, niin saa lisävarusteruksinnalla vielä paremman tuotteen :)

Entä, eikö jälleenmyyjille (bonusten muodossa) ja etenkin maahantuojalle ole tärkeämpää myyntimäärien suuruus, ei lisävarusteilla saatava lisämyyntivoitto?
Itse haluaisin saada vain mahdollisimman paljon tietoa. Tässä täyteen ladattu auto toimii parhaiten. Sokkona varusteiden ostaminen on vähän hakuammuntaa. On paljon helpomi mielessään kuvitella millainen auto on ilman jotain varustetta kuin sokkona yrittää kuvitella miten hyvin joku varuste on toteutettu.

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 05.12.13 - klo:10:08
Itteeni häiritsi se, että liikeiden koeajoautot olivat aika basic varusteilla. Ainakaan läheltä etelä-Karjalaa en ees nähnyt koeajo/showroomautossa yhdessäkään esim. navia - pienempää tai isompaa. Millä noi automyyjät kuvittelee myyvänsä lisävarusteita jos eskaritkin tilataan kulimalleiksi.

Kerran on tullut vastaan navi, Helsingin Pitäjänmäen Vehossa oli kesällä ajatettavana ruskea liftback Columbuksella.

maher

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 05.12.13 - klo:10:41
Itse haluaisin saada vain mahdollisimman paljon tietoa. Tässä täyteen ladattu auto toimii parhaiten. Sokkona varusteiden ostaminen on vähän hakuammuntaa. On paljon helpomi mielessään kuvitella millainen auto on ilman jotain varustetta kuin sokkona yrittää kuvitella miten hyvin joku varuste on toteutettu.

Mielipideasia. Mielestäni autosta voi jonkin varusteen vuoksi saada vääränkin kuvan niin hyvässä kuin pahassakin. Esim. ylikoiset renkaat/vanteet. Valot, parkkikamerat ja jotkut ulkonäköyksityiskohdat käyvät myös esimerkistä, ei ehkä RSän kohdalla, mutta yleisesti. Ei ehkä hirveän tärkeä asiana, mutta joskus pienikin juttu vaikuttaa :)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

lumimiäs

Monesti myyjäliike ei voi edes vaikuttaa esittelyautojen varusteisiin. Yksikin myyjä nimitti niitä pakkosyöttöautoiksi.
Kaveri on paikallisen liikkeen Audi-vastaava ja kiroili tosissaan kun laittavat ihan mitä sattuu varusteita esittelykappaleisiin.
Skodan politiikkaa en tarkemmin tiedä mutta vaikuttaisi vähän samanlaiselta.

MMV

Itse en ole koskaan ruksinut navia varusteeksi. Kieltämättä tehtaan navi on tyylikkäämpi kuin erillinen mutikka kojelaudalla, mutta mitään muuta etua en asiassa näe. Tehdasnavien toiminnallisuus ja ominaisuudet vastaavat erillisten navigaattoreiden alkaen-mallia, mutta hinnassa on nolla perässä. Esimerkiksi Tigussa kojelauta menee rumemmaksi, kun 6½" kosketusnäyttö korvataan RNS315:n 5 tuumaisella. RNS510 hinnoittelu taas herättää lähinnä huvittuneisuutta. Toki Skodassa varusteiden, myös navin hinnoittelu on paljon lompakkoystävällisempää kuin VAG:n "kärkimerkeissä".

maher

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.12.13 - klo:12:36
Itse en ole koskaan ruksinut navia varusteeksi. Kieltämättä tehtaan navi on tyylikkäämpi kuin erillinen mutikka kojelaudalla, mutta mitään muuta etua en asiassa näe. Tehdasnavien toiminnallisuus ja ominaisuudet vastaavat erillisten navigaattoreiden alkaen-mallia, mutta hinnassa on nolla perässä.

Voi olla, että syynä on persaukisuuskin, mutta itse en myöskään integroitua navia autooni tilaisi. Päivitykset mitä sattuu. Lisäksi Lumioissa erinomainen ilmainen navigaattori ja kun nykyään puhelimeen ei autossa tarvitse vastatakseen/soittaakseen koskea, ei navigointikaan häiriinny, vaikka puhelin soisi.
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

traphill

Itse ruksin columbuksen ihan vain tyyliseikkojen vuoksi. Kun oli katsonut netistä RS:n esittelyjä joissa kaikissa oli 8" navi niin koeajoauton vakiomankka näytti todella köyhältä, en tajua miksi se näytön ympärystän paneeli pitää olla silmille pomppaava kiiltävän musta, joka vielä korostaa sitä että näyttää niinkuin siitä soittimesta puuttuisi jotain. Tuo iso näyttö tekee siitä perusankeasta kojelaudasta hieman nykyaikaisemman näköisen, ja olihan siinä nokian navigointi, olkoonkin että oon kyllä aina pärjännyt puhelimen navigoinnilla.
Skodalla 8" navikka on ihan naurettavan hintainen JOS verrataan Audin hintoihin :)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: traphill - 05.12.13 - klo:14:02
.... en tajua miksi se näytön ympärystän paneeli pitää olla silmille pomppaava kiiltävän musta, joka vielä korostaa sitä että näyttää niinkuin siitä soittimesta puuttuisi jotain.....
Varmaankin juuri siksi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy