Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

makkis

Meilläkin vaimolle herjat oli itsestäänselvyys. Tehnyt sille kuulemma usein... Alfan aikaan marmatti aina Alfan vastaavista ja sanoi että pakko vaihtaa auto kun se aina piippailee. Tänään sanoi että miett jo aiemmin, ettei ainakaan parempaan mennyt tältä osin  ;D

Samaan herjaviidakkoon liittyi muuten semmoinen asia että pieretin meni aktiiviseksi. Ajomoodi oli kuitenkin normal ja millään asetuksilla ei pieretin lopettanut pieremistään. Buutin jälkeen älysi vaieta sekin, luulin mekaaniseksi värkiksi mutta jotain sähköä siinäkín on.

ärässä

Mulla teki tänään sellaisen,että normaalissa ajossa radio päällä veti yhtäkkiä radion hiljaiselle volyymille ja sitten taas normaaliksi.
Tätä teki varmaan pari kertaa,vaikka en koskenut mihinkään,ei tullut puhelua eikä mitään muutenkaan erikoista..

Layzee

Lainaus käyttäjältä: ärässä - 01.12.13 - klo:23:32
Mulla teki tänään sellaisen,että normaalissa ajossa radio päällä veti yhtäkkiä radion hiljaiselle volyymille ja sitten taas normaaliksi.
Tätä teki varmaan pari kertaa,vaikka en koskenut mihinkään,ei tullut puhelua eikä mitään muutenkaan erikoista..
Mulla on nykyisessä tehnyt samaa jos tulee messenger, whatsup tai sms viesti.
nykyinen: Superb 4x4 L&K Combi -16
ex:Octavia III RS DSG -14,  Octavia II FL 1.8 TSI Elegance DSG -12, Octavia II RS Combi -08 jne VAGin ulkopuoleisia

Jani

Selasin tämän ketjun ja 233 sivuisen octavia 3 ketjun läpi enkä löytänyt rs:n bi-xenonien referenssilukua. Pitää mennä huomenna aineelle kattomaan luku esittelyautosta kun kukaan ei viitti sitä omastaan kattoa.
Pitäkää tunkkinne.

makkis

Mistä tuon referenssiluvun näkee? Viitsin käydä katsomassa kun tulet lapsenvahdiksi edes sen siunaaman sekunniksi että saisi "omaa" aikaa...

Ktk

Umpion lasissa tai siellä muovissa e-merkinnän vieressä. Tuossa Octaviassa veikkaan että pitää avata konepelti niin näkyy jossain siinä umpion rungossa. Voi olla tarrakin. Veikkaan että 17,5.

ärässä

17,5 lukee keltaisessa tarrassa umpiossa

matara

Turun Rintajuipilla on hallissa Rio Red Rs
2006 Octavia Combi 2.0 TDI (ex)
2008 Fabia 1.6 (ex)
2008 Superb 2.0 TDI (ex)
2005 E 320 CDI (ex)
2011 Superb 2.0 TDI (ex)
2012 FABIA 1,4 TSI (Ex)
2014 Octavia 2.0 RS TSI (Ex)
2014 VW Up 1.0 (Ex)
2016 Audi Avant Loq 2.0 TDI 140 kW S tronic
2018 VW Polo 1,0 TSI DSG

splitxyz

#3608
Lainaus käyttäjältä: Lebis - 30.11.13 - klo:18:40
Paljonko on kierroksia satasen vauhdissa kakkosvaihteella?

Testasin tänään 6 vaihteella 100 km/h mittarilukemassa 2100 rpm (mittariheitto gps:lla n 4-5 km/h). Renkaat kitkat 225/45 17. Ei minun mielestä mitenkään kovin poikkeavat välitykset, kun auto kulkee 250 rajoitin iskee päälle. Dieseleillä on joskus välitykset 120 km/h vaan 2000 rpm. Itsellä ei pissapojan suuttimissa ole ongelmia ollut, kuten jollakin oli.
EDIT: Näköjään oli eri threadissa jo asiasta viestiä, kaavioita. Hyvin näköjään oma mittaus sopii kaavion lukemaan.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Chicane

Ei taida olla rajoittajalle tarvetta..tosin ei suomessa merkitystä.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Chicane - 02.12.13 - klo:23:12
Ei taida olla rajoittajalle tarvetta..tosin ei suomessa merkitystä.
Juu, eipä oikeastaan jos ei ole alamäkeä, 251 saatiin GPS:llä kierrokset n 5800 manuaali TSI rajoitin iskee.
Mielenkiintoinen vertailu TDI vs TSI.

linkit: Skoda Octavia III RS 2013 TDI vs. TSI - direct acceleration comparison

Skoda Octavia III RS TSI 2013 - acceleration 0-246 km/h, top speed test and more
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

JiiJii71

Kiitos mukavista videoista! Rehellisyyden nimissä pitää todeta, että alemmassa videossa fefe kuski ei tainut olla oikein "kisatuulella" - oikeaa nilkan ojennuksella olisi kyllä kadonnut horisonttiin.

Aika vakuuttavaa kyllä tuo bensa RS:n suorituskyky.  :P
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

VAG!

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 03.12.13 - klo:00:05
Skoda Octavia III RS TSI 2013 - acceleration 0-246 km/h, top speed test and more

Tällä autofoorumilla moni paasaa miten autoissa on liikaa tehoa ja elämää tärkeämpi asia on bensankulutuksen desilitrat. Kyllä mä voin rehellisesti myöntää, että mä haikeana kaipailen noita hetkiä, mitä tällä videolla tapahtuu kohdasta 4:45 eteenpäin. Oli se käsittämättömän hienoa luukuttaa bahnalla, kun liikennemäärät olivat tuon videon kaltaisia.

Minulle nuo hetket tuottivat vastaavaa mielihyvää kuin suomalainen kotipoliisi saa vasemmalla kaistalla alinopeudella ajaessa. Tätä taustaa vasten mä tavallaan ymmärrän miksi kotipoliisi hekumoi kabiinissaan vasemmalla kaistalla körötellessään.

chr

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.12.13 - klo:09:35
Tällä autofoorumilla moni paasaa miten autoissa on liikaa tehoa ja elämää tärkeämpi asia on bensankulutuksen desilitrat. Kyllä mä voin rehellisesti myöntää, että mä haikeana kaipailen noita hetkiä, mitä tällä videolla tapahtuu kohdasta 4:45 eteenpäin. Oli se käsittämättömän hienoa luukuttaa bahnalla, kun liikennemäärät olivat tuon videon kaltaisia.

Todellakin näin! On mahtava fiilis paahtaa vapaata baanaa autolla, jossa on edes jonkin verran koneja.

Hyvin liikkuu kyllä tuo RS.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 03.12.13 - klo:09:35
Tällä autofoorumilla moni paasaa miten autoissa on liikaa tehoa ja elämää tärkeämpi asia on bensankulutuksen desilitrat. Kyllä mä voin rehellisesti myöntää, että mä haikeana kaipailen noita hetkiä, mitä tällä videolla tapahtuu kohdasta 4:45 eteenpäin. Oli se käsittämättömän hienoa luukuttaa bahnalla, kun liikennemäärät olivat tuon videon kaltaisia.
Baanalla teholle käyttöä onkin. Suomessa vain baanoja ei ole.

VAG!

#3615
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 03.12.13 - klo:09:54
Baanalla teholle käyttöä onkin. Suomessa vain baanoja ei ole.

Kyllä mä olen teholle keksinyt käyttöä niissäkin maissa missä nopeudet on kaikilla teillä rajoitettuja. Ei ole ollut mitään ongelmia sen suhteen. Vaikka monen mielestä tämä onkin täysi mahdottomuus.

Mutta kyllä mä sen ymmärrän, että makuasioista tässä puhutaan. Monen mielestä rekan ohitus tehdään niin, että odotetaan Kiinanmuurin mittaista suoraa ja "väännöstä nauttimalla" ajaudutaan rekan ohi kutosella. Mun mielestä ohitus kannattaa tehdään niin, että haetaan kakkosta silmään ja survaistaan rekasta ohi. Sillain, että se tuntuu kivalta. Räsä tarjoaa tämän mahdollisuuden melko pienellä rahalla kilpailijoihin nähden, joten on helppo ymmärtää miksi se kiinnostaa monia.

Oculaari

Oliskos mitään jos ensi kesänä järjestettäisiin RS-miesten (ja naisten...) miitti johonkin moottoriradalle, jossa näitä tehoja pääsisi käyttämään? Ratapäivä Ahvenistolla, Alastarolla tai Motoparkissa, makkis näyttää rata-ajon perusteet jne.  ;)

Viitisentoista autokuntaa jos saisi paikalle niin hinta pysyisi satasen korvilla / naama. Vai onko tuo vRS "sisarforumi"  kuinka aktiivinen näissä asioissa, pitäisikö suosiolla edetä sitä kautta?

matara

Mä lähtisin mukaan ratapäivään
2006 Octavia Combi 2.0 TDI (ex)
2008 Fabia 1.6 (ex)
2008 Superb 2.0 TDI (ex)
2005 E 320 CDI (ex)
2011 Superb 2.0 TDI (ex)
2012 FABIA 1,4 TSI (Ex)
2014 Octavia 2.0 RS TSI (Ex)
2014 VW Up 1.0 (Ex)
2016 Audi Avant Loq 2.0 TDI 140 kW S tronic
2018 VW Polo 1,0 TSI DSG

zobuli

Ennen kuin Jyri kerkeää paikalle, niin suosiolla tehkää oma ketju tuolle miitin suunnittelulle/järjestämiselle.  :)
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Jyri

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 03.12.13 - klo:10:15
Ennen kuin Jyri kerkeää paikalle, niin suosiolla tehkää oma ketju tuolle miitin suunnittelulle/järjestämiselle.  :)
Paikalla toki ollaan, oma ketju olisi hyvä, sopisi tuonne tapahtumat osioon, jos vain joku haluaa ruveta puuhamieheksi...

focceristi

Tuota ratajutskaa olen itsekin teille ehdotellut ja ihmettelen ettei se ole aiemmin tullut puheeksi. Kuitenkin nyt puhutaan tehokkaasta autosta ja siellä voisi tosiaan olla paikalla näitä kilpailemistakin harrastaneita neuvomassa kuinka tehokasta autoa käsketään. Mielenkiinnolla jään odottamaan toteutuuko se jossain muodossa. Toivottavasti ja kuvamateriaalia varmaan tulee sitäkin 8) Etuvetoisella vaan nuo donitsit saattaa jäädä tekemäti.. ;)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 03.12.13 - klo:10:18
Paikalla toki ollaan, oma ketju olisi hyvä, sopisi tuonne tapahtumat osioon, jos vain joku haluaa ruveta puuhamieheksi...

No minäpä aloitan epävirallisen puuhamiehen roolin vetämisen tässä vaiheessa ja teen kyselyä tapahtumat-osioon, kartoitetaan alustavasti kiinnostuneita ensin. Sallinet lyhyen ja satunnaisen "mainostamisen" eli linkin laittamisen toiseen ketjuun tässä ketjussa kuitenkin, kun tuonne tapahtumat-osioon eivät välttämättä juuri RS:ään heränneet ja palstan seuraamisen lähiaikoina aloittaneet eksy?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 03.12.13 - klo:11:16
No minäpä aloitan epävirallisen puuhamiehen roolin vetämisen tässä vaiheessa ja teen kyselyä tapahtumat-osioon, kartoitetaan alustavasti kiinnostuneita ensin. Sallinet lyhyen ja satunnaisen "mainostamisen" eli linkin laittamisen toiseen ketjuun tässä ketjussa kuitenkin, kun tuonne tapahtumat-osioon eivät välttämättä juuri RS:ään heränneet ja palstan seuraamisen lähiaikoina aloittaneet eksy?
Hienoa, ilman muuta saa laittaa linkin tännekin.

Oculaari

RS-ratapäivän suunnittelu on käynnistetty omassa ketjussaan Tapahtumat-osion alla:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=18805.0

Käykäähän tutustumassa ja kommentoimassa.

Candywhite

Hyvät video pätkät, kiitos.

nyt kyllä harmittaa kun tuli tilattua tdi, olipa susi surkea kiihdytys 6 vaihteella. Jostain syystä oli luullut että tdi olisi ollut hyvä juuri tuossa suorituksessa hyvän väännön takia. Nyt vain pitää todeta, taas, että eipä luulo ole tiedon värtti.

herää aidosti kysymys siitä voiko tuota tdi mallia kutsua RS iksi?

onnittelut tsi version tilanneille.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 03.12.13 - klo:15:41
nyt kyllä harmittaa kun tuli tilattua tdi, olipa susi surkea kiihdytys 6 vaihteella. Jostain syystä oli luullut että tdi olisi ollut hyvä juuri tuossa suorituksessa hyvän väännön takia. Nyt vain pitää todeta, taas, että eipä luulo ole tiedon värtti.

Välitykset ratkaisevat. Kapeampi kierrosalue kun pitää ulottaa melkein samoihin huippunopeuksiin kuin bensakoneella niin noinhan siinä sitten käy. Käytännössähän kukaan ei kuitenkaan tuolla kuutosvaihteella ainakaan Suomen oloissa kiihdyttele, joten ongelma on aika marginaalinen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.12.13 - klo:15:58
Käytännössähän kukaan ei kuitenkaan tuolla kuutosvaihteella ainakaan Suomen oloissa kiihdyttele, joten ongelma on aika marginaalinen.

No älä ny hyvä miäs hulluja puhele! Tuohan on juuri sitä mahtavaa väännöstä nauttimista, mitä moni kovin ahkeraan hehkuttaa.

makkis

LainaaKäytännössähän kukaan ei kuitenkaan tuolla kuutosvaihteella ainakaan Suomen oloissa kiihdyttele, joten ongelma on aika marginaalinen

Suurin osa dieseleillä ajavista manuaalikuskeista, koska dieseleissä on sitä VÃ,,Ã,,NTÖÃ,, joka tuossa videollakin todistetaan kiihdyttämällä kuutosella tuhannesta kierroksesta... ongelma on siis kamala todellisuudessa mutta dieseluskovainen ei sitä toki voi myöntää. NSA:n valheeksi teilaa tuon videonkin.

TDI vaatiikin käytännössä DSG:n ja minulle kelpaisi mainiosti myös yhdistelmä TDI+DSG, TDI+manuaali jäisi tippuisi ostoslistalta taas automaattisesti.

chr

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 03.12.13 - klo:15:41
herää aidosti kysymys siitä voiko tuota tdi mallia kutsua RS iksi?

Hyvä kysymys, jota olen itsekin miettinyt. 180-heppainen diisseli on kuitenkin nykypäivänä ihan perusmylly monessa vehkeessä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 03.12.13 - klo:15:41
Hyvät video pätkät, kiitos.

nyt kyllä harmittaa kun tuli tilattua tdi, olipa susi surkea kiihdytys 6 vaihteella. Jostain syystä oli luullut että tdi olisi ollut hyvä juuri tuossa suorituksessa hyvän väännön takia. Nyt vain pitää todeta, taas, että eipä luulo ole tiedon värtti.

Aika ymmärrettävä lopputulos. Dieselissä on alle 10 prosenttia enemmän vääntöä, mutta bensassa on 27 prosettia lyhyemmät välitykset. Tuon lisäksi bensassa on laajempi huippuväännön alue, enemmän vääntöä siellä 1000 minuuttikierroksen tuntumassa ja se muutenkin saavuttanee huippuvääntönsä nopeammin kun lusikka painetaan pohjaan.

Turhapa tuota on surra. Itsseään voi lohduttaa vaikka sillä, että dieselin vitosvaihdekin on pidempi kuin bensan kutonen manuaalivaihteisissa. Diesel vitosella ja bensa kutosella olisikin jo varmasti tasaisempi kamppailu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy