Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

makkis

Talvi tuli sawoon tai ainakin lunta ja pakkasta.

Jos haluat suomen talveen soveltuvan auton, osta RS. Normiocu lienee yhtä hyvä muilta osin mutta lämpenemistä en tiedä. Oli ihan paska keli kun lottoreissun tein ja kebappia hain (lapset mummolassa) mutta herttinen että on upea auto suhmuroida tuossakin kelissä! Kakkonen oli ihan onneton leija vastaavissa olosuhteissa ja paljon kritiikkiä kirjoitinkin. Tämä on aivan eri planeetalta. Nousi omassa auohistoriassa juuri sijalle kaksi parhaaksi autoks lumipöpperössä menemiseen.

Oli oikein pkko vaan jäädä pariksi tunniksi ajelemaan kun mukavaa se oli. Okei, valoista ei lähdetä quattro-tapaan mutta etuvedoksi vetopito on ihan okei.

Mikä tämä mullistus on kun tämä kolmonen on niin helvetisti parempi ajaa kuin kakkonen? XDS?


Temmi_H

Hyvin on samanlaiset fiilikset kuin Makkiksella! Kuopiossa myös kunnon pöpperökeli ajella, vaikkei neliveto olekaan, niin onneksi käkkäri on vielä manuaalinen  ::) Lämmintä tulee autoon nopeasti, perjantaina testissä -10 asteen kelissä. Perjantaina käytin huollossakin, jossa säätivät ohjauskulmat kohilleen ja säätivät vasenta ajovalon pesurin suutinta, jotta luukku menee kunnolla kiinni. Ohjaus ei tosin korjaantunut vieläkään, vaikka auraskulmat oli aika pahastikin pielessä ennen säätöä. Muuuutteri?
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

makkis

No joo tästä kivellä heittäis Temmiä eli lienee sama keli.

Mikä sulla tuossa ohjauksessa mättää? Mulla tehtiin suuntaus luovutushuollossa, ratti on suorassa ja auto menee kuin juna. Ei jää kaartamaan sportillakaan mistä muutama on maininnut. Normillakaan ohjaus ei ole liian kevyt toki kaupungissa tykkään ajaa sportilla että on jäykempi. Minusta ohjaus on parasta mitä etuvedossa voi olla. Alfa-Romeo tasoa ja se on paljon sanottu. Alfalle häviää vain siinä, että kyllä räsässä aistii "sähkön" eli keinotekoisuuden,  Alfassa tuntuma on aito.

Pitää seurata itse noita suuttimia, se on vaan vaikeaa kun pissapoikaa tarvitsen käyttää noin kerran viiteen vuoteen.

Candywhite

"Takaluukun koodaus (auki/kiinni kabiinista ja kakesta)" paze

kerrotko lisää tuosta kopdaamisesta, kun kysyin saako luukun myös kiinni kuskin paikalta niin minulle kerrottiin että ei saa. Onko tämä koodaus maksullinen ja osaako sen tehdä mikä tahansa asentaja?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

makkis

Onkohan tähän minun yksilöön livahtanut dieselin laatikko?

Eikö ketään muuta jurpi nuo ihan ufot välitykset? Suomessa lakien puítteissa tarvitaan vaihteet 1 ja 2. Kaikki muut on jonnin joutavia. Ainoa hyöty neljästä muusta vaihteesta melun laskeminen.

ärässä

Pystyy laittamaan merkkihuollossa niin,että saa myös kiinni kabiinista.Maksullisuudesta en tiedä.Kakestahan saa kiinni ihan normaalistikin.

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 30.11.13 - klo:17:07
"Takaluukun koodaus (auki/kiinni kabiinista ja kakesta)" paze

kerrotko lisää tuosta kopdaamisesta, kun kysyin saako luukun myös kiinni kuskin paikalta niin minulle kerrottiin että ei saa. Onko tämä koodaus maksullinen ja osaako sen tehdä mikä tahansa asentaja?

Guido

#3576
Lainaus käyttäjältä: ärässä - 30.11.13 - klo:17:51
Pystyy laittamaan merkkihuollossa niin,että saa myös kiinni kabiinista.Maksullisuudesta en tiedä.Kakestahan saa kiinni ihan normaalistikin.

Pystyy laittamaan huollossa, mutta kuulemma Helkama on kieltänyt merkkihuoltoja ohjelmoimasta kyseistä toimintoa.

Niin ja vakiona luukku menee kiinni ainoastaan takaluukun napista painamalla. Kaukosäätimestä ja kojelauden napista pystyy vain avaamaan luukun.

ärässä

Siis juuri näin.On niitä laitettu sisältäkin toimimaan,mutta en tiedä on sillä nyt mitään lisäarvoa.


Lainaus käyttäjältä: Guido - 30.11.13 - klo:17:54
Pystyy laittamaan huollossa, mutta kuulemma Helkama on kieltänyt merkkihuoltoja ohjelmoimasta kyseistä toimintoa.

Niin ja vakiona luukku menee kiinni ainoastaan takaluukun napista painamalla. Kaukosäätimestä ja kojelauden napista pystyy vain avaamaan luukun.

Guido

Lainaus käyttäjältä: ärässä - 30.11.13 - klo:18:04
Siis juuri näin.On niitä laitettu sisältäkin toimimaan,mutta en tiedä on sillä nyt mitään lisäarvoa.

Tarpeellisempihan se luukun sulkemismahdollisuus sisältä olisi kuin kaukosäätimestä. Kaukosäätimestä sulkeminen olisi pelkkää kikkailua, mutta ainakin mulle on joskus tullut kohdalle tilanne, että takaluukku olisi pitänyt saada avattua _JA_ suljettua auton sisältä käsin.

makkis

Minäkään en ihan ymmärrä...

Luukku on kätevä aukaista ostoskassien kanssa parkkiksella kakesta (vakiotoiminta) mutta vaatii kassien tipauttamisen maahan ja kaken kaivamisen, eli lisäarvo tasan nolla verrattuna kävelyyn luukulle, kassien tipauttamiseen ja luukun avaamiseen.

Luukku on kätevä aukaista kuskin paikalta kun tulet ostokassien kanssa pihaan. Tämäkään tosin ei tuo mitään lisäarvoa koska ne kassit pitää hakea sieltä loosterista ja on ihan sama, avaako loosterin kuskin paikalta vai loosterin kahvast.

Koko sähköinen loosteri on aivan jonnin joutavuus millä ei ole mitään muuta lisäarvoa, kun rekkamiespiipityksen vuoksi kerää tuulipukukansalle katseita.

Guido

Esimerkki 1: viet jääkiekkoilevan teinin jäähallille ja jatkat itse matkaa autosta nousematta.
- Jäähallin pihassa avaat luukun kojelaudan napista (no ok, se teini voisi itsekin avata luukun)
- Teini kaivaa takakontista miehen kokoisen (ja painoisen) varustekassin ja pari mailaa.
- Teini pudottaa kamat maahan painaakseen luukun sulkunapista. Vaihtoehtoisesti teini jatkaa matkaa kamat sylissä ja jättää luukun auki. Kummassakin tapauksessa olisi parempaa user experiencea että luukun saisi suljettua sisältä käsin. Kuten viereisen parkkiruudun Toyotassa viimeksi jäähallin pihassa näin tapahtuvan.

makkis

Okei, Guidolta tuli asiaa. Nyt ymmärrän.

Candywhite

Mikä ihmeen hinku toisilla on määrittää mikä on kellekin tärkeätä! Itse kuskaan usein junnuja fudis treeneihin, kaverit sen korkuisia että tuskin ylettää takaluukkua sulkemaan. Ja osalle kontin avaus ei ole kovin selkeä, kiitos autosuunnittelijoille, niin itse innolla odotan autoa jossa voin avata luukun itse nousematta ja jos sen vielä saa kiinni ilman että Junnu joutuu kiipeämään takakonttiin niin aina parempi.
ihmettelen myös miksi autojen valmistajat "vihaavat junnuja", esimerkkinä tämä kielto olla laittamasta sulkeutumis nappia toimimaan, ja toyotalla kielto laittaa etuturvatyynyä pois päältä. Ihan kuin tehtaat suunnittelisia autoja vain yksi lapsi sille perheille.

eiköhän kaikki tuotteet ole parhaita silloin kun käyttäjät saavat päättää kuinka omistamansa tuotetta käyttää.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Lebis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.11.13 - klo:17:37
Onkohan tähän minun yksilöön livahtanut dieselin laatikko?

Eikö ketään muuta jurpi nuo ihan ufot välitykset? Suomessa lakien puítteissa tarvitaan vaihteet 1 ja 2. Kaikki muut on jonnin joutavia. Ainoa hyöty neljästä muusta vaihteesta melun laskeminen.

Paljonko on kierroksia satasen vauhdissa kakkosvaihteella?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.11.13 - klo:18:10
Koko sähköinen loosteri on aivan jonnin joutavuus millä ei ole mitään muuta lisäarvoa, kun rekkamiespiipityksen vuoksi kerää tuulipukukansalle katseita.

Eihän sitä rekkamiespiipitystä jaksa erkkikään kuunnella. Pari bittiä ristiin ja tulee hiljaista.

makkis


LainaaPaljonko on kierroksia satasen vauhdissa kakkosvaihteella?

Täytyy huomenna tsekata. Nyt ´vain arvaus että jossain 5000 kantturoilla.

focceristi

Onkos kukaan laskenut "savonräsien" lukumäärää? Veikkaan että abaut 20% koko areenatilauksista ei kauas heitä! Onko savonmaalla maan parhaat rampit vai parhaat tarjoukset? Tai sit molemmat. Mutta ennenkaikkea mukava lukea innostuneita kommentteja ja kokemuksia :) Jos itellä ikää vähemmän niin vois harkita mut nykyään pitelemistä 105heppasessa foccerissa jolla äsken kokeilin rollon ramppia ja meinas lähtä lapasesta kun puskee... :'(
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 30.11.13 - klo:19:18
Onkos kukaan laskenut "savonräsien" lukumäärää? Veikkaan että abaut 20% koko areenatilauksista ei kauas heitä! Onko savonmaalla maan parhaat rampit vai parhaat tarjoukset? Tai sit molemmat.

sawolaisena ei kohta uskalla edes käydä kotiseudulla kun räsät pistää luun kurkkuun. :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.11.13 - klo:18:55
Täytyy huomenna tsekata. Nyt ´vain arvaus että jossain 5000 kantturoilla.

Kato kans satkua kutvosella ajettaessa, ihan vaan tietoudekseni ( omassa n. 2200).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: ärässä - 30.11.13 - klo:17:51
Pystyy laittamaan merkkihuollossa niin,että saa myös kiinni kabiinista.Maksullisuudesta en tiedä.Kakestahan saa kiinni ihan normaalistikin.

Onnistuu myös VCDS:llä. Sulkeutuu kakesta ja kojelaudan napista, myös piippauksen saa pois.

Ocutj

#3590
Pikkuveli Fabia RS HB tarjouksessa, alle 23kâ,¬.

http://new.skoda-auto.com/fi-fi/sales/hinnastot/skoda-hinnastot

s-mod

Osta vähän ajettu fabia rs sveitsinportista, saa varmaan 15000-16000 . Ja ehkä lähtee 6,3 0-100k/h. Jos eivät ....
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

pehmis

Onhan muuten tässä mallissa avaimella mahdollisuus laittaa pois etupenkin airbag? En ole tätä muistanut kattoa kun oletin että semmoinen on. Vanhempien -05 mallin octavia 4x4 mallissa jo se oli joten sen takia varmaan automaattisesti sen oletin löytyvän.
Ajossa: Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.
vw vento -97 tdi, Ford escort -98
ex: golf mk1 rabbit -82.
Octavia combi 2.0 TDI DSG RS III.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: pehmis - 01.12.13 - klo:14:12
Onhan muuten tässä mallissa avaimella mahdollisuus laittaa pois etupenkin airbag? En ole tätä muistanut kattoa kun oletin että semmoinen on. Vanhempien -05 mallin octavia 4x4 mallissa jo se oli joten sen takia varmaan automaattisesti sen oletin löytyvän.
Kyllä löytyy.
Mutta vaikka kuinka tekisi mieli kontrollifriikkinä tuijotella sitä ihanaa vauvaa niin turvaistuimen paikka on silti takapenkillä....  ;)

RoccoScientist

#3594
Edit: Kah, tuosta olikin jo oma ketju. No, siirretään.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Candywhite

Lumimiehen kommentti on juuri mihin viittasin aiemmin. Kaikkea pitää katsoa vain ja ainoastaan omastanäkökulmasta, ja kaikki muut vaihtoehdot ovat vääriä . Totta kai turvallisin paikka on takapenkillä, Se on varmaan selvä. Mutta kun kolmas lapsipenkki ei mahdu taakse niin yksi pitää saada eteen. Mutta kun hän ja monet muut on sitä mieltä että ei voi useampaa pientä lasta perheessä niin välillä harmittaa.

tässä yksi syy miksi RS on suosittu, Se muotoutuu moneksi, ei välttämättä paras missään yhdessä osaalueessa. Esim itse tilasin sen koska siinä oli paljon kohtuu hintaisia varusteita. Sain mielestäni hyvin varustellun perheauton jota on myös kiva ajaa. Minulle siis tulossa tdi joka on varmasti aika erilainen kuin tsi.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

makkis

Tulipa Alfamainen olotila. 120 km kamalassa säässä, myrskyä, pöllyävää lunta, isoja nietoksia ja silti ajaminen maistuu. Yhden kerran ACC ilmoitti ettei ole näkyvyyttä ja tosiaan, vakkaria ei voi silloin käyttää edes normisti. Palautui tosin itsekseen hetken päästä.

Toinen Alfamaisuus tuli sitten kun matkan puolessa välissä tuo seisoi puoli tuntia mummolan pihassa. Siitä lähtiessä tuli herjat vähän joka asiasta. Herjojen lisäksi nippu erilaisia piippauksia. Ainakin ACC pois, ESC pois, ASR pois,ABS pois, rengaspainevalvonta pois, parkkitutkat pois... kokeilin buuttia, sama rumba. No, kotiin piti päästä ja herjat oli keltaisia, joten matkaan. Kilometrin ajon jälkeen ACC:tä lukuunottamatta kaikki palautui normaaliin olotilaan. ACC palautui myös kun äsken boottasin.

Eli, Alfan malliin, jos pimputtaa ja keltaisilla herjaa, ei kun kovaa ajoa. Punaisista herjoista vasta kannattaa tehdä anayysiä.

Jani

Viittiskö joku jo auton saanut katsoa umpioista paljonko xenonien referenssi on?

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.12.13 - klo:21:25

Toinen Alfamaisuus tuli sitten kun matkan puolessa välissä tuo seisoi puoli tuntia mummolan pihassa. Siitä lähtiessä tuli herjat vähän joka asiasta. Herjojen lisäksi nippu erilaisia piippauksia. Ainakin ACC pois, ESC pois, ASR pois,ABS pois, rengaspainevalvonta pois, parkkitutkat pois... kokeilin buuttia, sama rumba. No, kotiin piti päästä ja herjat oli keltaisia, joten matkaan. Kilometrin ajon jälkeen ACC:tä lukuunottamatta kaikki palautui normaaliin olotilaan. ACC palautui myös kun äsken boottasin.

Eli, Alfan malliin, jos pimputtaa ja keltaisilla herjaa, ei kun kovaa ajoa. Punaisista herjoista vasta kannattaa tehdä anayysiä.
Itsellä ilmoittanut juuri samat herjat nyt jo kolme kertaa. Ei auttanut buuttaus. Liikkeelle vaan ja hetken päästä kaikki ok.
Lieneekö vain näiden vihreiden ominaisuus kun en ole huomannut kenenkään muun mainitsevan asiasta.  :P

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 01.12.13 - klo:20:29
Lumimiehen kommentti on juuri mihin viittasin aiemmin. Kaikkea pitää katsoa vain ja ainoastaan omastanäkökulmasta, ja kaikki muut vaihtoehdot ovat vääriä . Totta kai turvallisin paikka on takapenkillä, Se on varmaan selvä. Mutta kun kolmas lapsipenkki ei mahdu taakse niin yksi pitää saada eteen. Mutta kun hän ja monet muut on sitä mieltä että ei voi useampaa pientä lasta perheessä niin välillä harmittaa.

Ã,,lä nyt heti viillä ranteita auki... En yritä kontrolloida kenenkään lapsien lukumäärää. Kunhan ilmaisin mielipiteeni johon minulla on yhtäläinen oikeus kuin kaikilla "oikeamielilsillä".

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy