Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.11.13 - klo:17:53
pieretin jää myös tasanopeudella pois kiihdytyksiä lukuun ottamatta

Saako sen pierettimen kokonaan pois päältä vai nou ?  autobildin testissä väittivät että on sammutettavissa ...
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Niin ja tämän voi vetää rajoittimeen, ei kuullosta kidutukselta.

Ei pieretin ainakaan minulla päällä kuin sporttimoodissa. En ole katsonut vielä, voiko individuaalimoodissa katsomassa, saako muut asetukseen sport mutta pieretin pois.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: makkis - 22.11.13 - klo:17:53
Kävin tuossa tekemässä mersukauppaa niin muutama havainto RäSästä:

- älkää investoiko konepellin "meluvylliin" bensakoneessa, käy lämpimänä erittäin nätisti toisin kuin Gen 2 TFSI joka kuullosti dieseliltä
- parkkivalot on niin kirkkaat että harvassa ajovalot pystyy samaan (tämä ei kehu vaan moite)
- välitykset on huimasti pidemmät kuin Gen 2:ssa, tämä kirmaa kolmosella yli 150 lukemiin kun Gen 2 ylsi justiin nipin napin 120 lukemiin (tein mersukauppaa saksassa)

Vaihoitko kesärenkaat alle matkalle?

makkis

Toki, koska laki vaatii... ei saa saksassa ajaa nastoilla  ;D

Mutta, nää Gen 3 RäSän välityksen on kyllä jostain dieselistä. 80 km/h tosivauhdista jos haluaa ripeän ohituksen, pitää laittaa KAKKONEN! Kadunkulmiin pitäätarjota YKKÖNEN!

Pakko viedä penkkiin tuo laitos, paljonko siellä oikeasti on kilowatteja, kun tuollaisilla järkyttävillä aavikkovälityksilläkin menee ihan okei. Jurnuttaa toki mäkistä maastoa kuutosella 80 km/h rajituksilla vakkarilla ihan okei, mutta kierroksia alle 2000... haisee moottorin kiduttaminen ja lyhyt käyttöikä.

Ei tarvinne Makkis suomessa jatkossa kun vaihteet 1 ja 2, loput 4 jätetään saksan reissuille.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.11.13 - klo:20:33
Toki, koska laki vaatii... ei saa saksassa ajaa nastoilla  ;D

Mutta, nää Gen 3 RäSän välityksen on kyllä jostain dieselistä. 80 km/h tosivauhdista jos haluaa ripeän ohituksen, pitää laittaa KAKKONEN! Kadunkulmiin pitäätarjota YKKÖNEN!

Pakko viedä penkkiin tuo laitos, paljonko siellä oikeasti on kilowatteja, kun tuollaisilla järkyttävillä aavikkovälityksilläkin menee ihan okei. Jurnuttaa toki mäkistä maastoa kuutosella 80 km/h rajituksilla vakkarilla ihan okei, mutta kierroksia alle 2000... haisee moottorin kiduttaminen ja lyhyt käyttöikä.

Ei tarvinne Makkis suomessa jatkossa kun vaihteet 1 ja 2, loput 4 jätetään saksan reissuille.


Hei oikeesti jos on mahis niin vie dynoon. Pelkkä koeajo ja aikaisempi kokemus autoista sanoi mulle ja pjersseelle että noin 250 kaakkia on pakko olla . Silti , samalla teholla toi mun sigun toinen laite menee vielä iloisemmin , Saksassa ...
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

makkis

Joo, pitää se viedä. Onneksi kaveri (jolla siis dyno) harrastaa kilvanajoaan juurikin vaglaitteilla, löytynee tähän jotkut rillat alle vedon ajaksi. Laitan GRZ:lle viestin josko jo huomenna sais tuoda rullille. Tänään oon kännissä niin pitäisi ettiä kuski ajamaan grutsiksen luokse.

Homer

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.10.13 - klo:22:18
... ei se mikään urheiluauto ole eikä kummoinen tykki. Sanosinko, perustason kauppakassi.

Nyt kun Makkis olet saanut persdynoilla uudella Räsälläsi, oletko edelleen sitä mieltä että Räsä on perustason kauppakassi ::)

makkis

Lainaaoletko edelleen sitä mieltä että Räsä on perustason kauppakassi

Lienee osittain pakko pyörtää puheensa. Kun tuota on vielä kokeillut muutama vieraskin ja kommentit on lähinnä naurattaneet, niin tämä tukee pyörtämistä. Osittain pyörtäminen johtuu kahdesta RäSän ongelmasta:

- välitykset on aivan ufot, lainattu jostain tupakeittimestä
- pitoa ei ole lain sallimissa nopeuksissa

sambolo

Lainaus käyttäjältä: kaide - 23.11.13 - klo:20:50

Hei oikeesti jos on mahis niin vie dynoon. Pelkkä koeajo ja aikaisempi kokemus autoista sanoi mulle ja pjersseelle että noin 250 kaakkia on pakko olla . Silti , samalla teholla toi mun sigun toinen laite menee vielä iloisemmin , Saksassa ...

Sori OT, mutta onko sulla miatassa 250hp 8)? Vai voordissa?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

kaide

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 23.11.13 - klo:22:29
Sori OT, mutta onko sulla miatassa 250hp 8)? Vai voordissa?

Eiks Jungnerillakin ole, Miatassa  :P
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Sersle4

Nyt olisi tarjous uudesta RS:stä plakkarissa. Ainoa asia mikä arvelluttaa on nahkasisustus. Onko kenelläkään kokemusta ja/tai kuvia päätöksen tueksi? Automyyjäkään ei ollut moista nähnyt.

JaakkoMen

Hain eilen auton alle, nahkasisustalla. Voin laittaa pari kuvaa kun ehdin.

Mutta pistä vaan tilaukseen, jos nahkapenkeistä muuten pidät. Asialliselta vaikuttaa ja omaan makuun huomattavasti kangasta fiksumpi vaihtoehto.

kaide

Lainaus käyttäjältä: JaakkoMen - 24.11.13 - klo:14:16
Hain eilen auton alle, nahkasisustalla. Voin laittaa pari kuvaa kun ehdin.

Mutta pistä vaan tilaukseen, jos nahkapenkeistä muuten pidät. Asialliselta vaikuttaa ja omaan makuun huomattavasti kangasta fiksumpi vaihtoehto.

Joo toi on täysin makuasia. Kesäkuumalla shortsit jalassa " AUUUTTSSSSSHHHHHH" * pekonin käryä * . Pitkä ajoreissu kuumassa autossa ilman tuuletettuja nahkapenkkejä joissa on kuppimainen muotoilu -> ei että kun on hanuri hiestä märkä .  Talvella on sitten kiva istahtaa penkkiin joka on jäähileessä.  Jos perse kestää nuo ominaisuudet niin onhan ne asiallisemman näköiset

Jos olisi saanut niin istuinoast alcantaraa ja reunat nahkaa, kuten nykyisessä Fordissa + tietty tuuletus puhaltimilla niin saa piereskellä kunnolla . No räsässä se pieretin varmaan ajaa sen puolen kuntoon
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: kaide - 24.11.13 - klo:14:56
Joo toi on täysin makuasia. Kesäkuumalla shortsit jalassa " AUUUTTSSSSSHHHHHH" * pekonin käryä * . Pitkä ajoreissu kuumassa autossa ilman tuuletettuja nahkapenkkejä joissa on kuppimainen muotoilu -> ei että kun on hanuri hiestä märkä .  Talvella on sitten kiva istahtaa penkkiin joka on jäähileessä.  Jos perse kestää nuo ominaisuudet niin onhan ne asiallisemman näköiset

Jos olisi saanut niin istuinoast alcantaraa ja reunat nahkaa, kuten nykyisessä Fordissa + tietty tuuletus puhaltimilla niin saa piereskellä kunnolla . No räsässä se pieretin varmaan ajaa sen puolen kuntoon

Talvella kangaspenkit ovat varsin mukavat, kun ovea avatessa lunta tippuu penkille. Nahan päältä voi pyyhkäistä lumet pois, mutta kangas imee veden välittömästi. Tämän jälkeen voi sitten muksun kanssa kilpailla kummalla on ulkoleikkien jälkeen persus enemmän märkä. Lisäksi nämä kangaspenkkien läikät kankaassa on vielä enemmän rumannäköisiä kuin se kiiltävä ratti.

TeBsu

Eihän tuotakaan ongelmaa ole, jos pyyhkii oven ympäriltä lumet pois, ennen sisälle menoa...  ???
lord of the rings

voipa

-20 asteen lämpötiloissa nahkapenkki tuntuu siltä kuin jääpalan päälle istuisi eivätkä lämpiäkään yhtä kuumiksi kuin kangaspenkit. Sen takia en viitsinyt niitä tilata vaikka puhtaanapito kieltämättä olisi vaivatonta.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: TeBsu - 24.11.13 - klo:15:45
Eihän tuotakaan ongelmaa ole, jos pyyhkii oven ympäriltä lumet pois, ennen sisälle menoa...  ???

Yleensä lunta ei edes sada autoni päälle, mutta teorissa tällainen voi kai tapahtua rankassa lumisateessa... :)

pikkuvika

Minulla on ollut kahdessa autossa nahkapenkit ja samat kokemukset kuin Kaidella. Nyt on tuossa kesä mersussa nahkapenkit, mutta avoautossa aika asialliset jos meinaa jättää katon auki satella. Nimimerkillä kokemusta on.

JaakkoMen

No niin, ohessa kuvia.

Autokauppa teki sitten talvirenkaiden valinnan mun puolesta. Ajattelin 18" mutta oli jo 17" Denomeilla tilattu. No, sama se, muuten OK näköinen mutta varsinkin takaa pyörät menee kyllä hävyttömän sisälle.

Jyri

^ Hienon näköinen peli, onneksi olkoon! Tuohon vielä punaiset vanteet  8) Lisää ihmeessä autotallin puolelle tuo oma autosi.

makkis

Tuo pohjamaali on kyllä hieno. Tekisi vaan mieli ottaa santapaperia ja hioa mataksi. Sitten olisi härski kera punaisten vanteiden. Vielä jos teippaisi ainakin katon, ehkä konepellinkin, punaiseksi... tai punaiset Shelby-raidat epäsymmetrisesti yli... vitsi, tuo harmaa antaa kyllä visioita.

JaakkoMen

Kiitti Jyri!

Ensikokemuksia sen verran että on oikein miellyttävä matka-auto ja tilaa on hulppeasti joka suuntaan kuitenkin kohtuullisissa ulkomitoissa. Lisäksi herättää huomiota lähinnä 30-40v perheenisien suunnasta, ei juuri muualta...  :D

Kulkupuoli oli aluksi pienoinen pettymys, DSG heittää pidempää sisään eikä mitään tapahdu. Kunnes tajusin että näissä nykyisissä ekoautoissa pitää oikein painaa kaasua, sitten kulkee jo mukavasti. Eiköhän tällä pärjää kun jo rauhallisesti ottaen sisäänajovaiheessakin pysyy liikenteen tahdissa.

Moottori murisee varsin omintakeisesti kiihdytettäessä, vähän tulee mieleen puolikas V8. En muista koeajoauton näin murisseen, olisikohan päristin kuitenkin "vähän" päällä jo Normal-moodissakin? Sport kun tuntuu vain voimistavan ääntä mutta ei muuttavan sitä? Kyseessä on siis TSI.

Tulee todella paljon mieleen toinen konsernin käyttöautovaihtoehto, nimittäin edellistä edellisen korimallin RS6, jollaisen joskus männävuosina omistin. Saman oloinen ulkonäkö, yhtä vaivaton matkakumppani, erona vain puolikas määrä sylintereitä, puolet vetäviä pyöriä, puolet tehoa, puolet kulutusta ja puolikkaat äänetkin.

Puolikas RS6 siis?

JaakkoMen

Makkis, ostin vuonna 2008 valkoisen auton. Kaikki ihmetteli miksi ihmeessä ostat valkoisen? Nyt se on varmaan yleisin väri uusissa autoissa. Siksi päätinkin tällä kertaa ostaa tuollaisen harmaan jota kaikki ihmettelee. Reaktiot on aika polarisoituneita, joko siitä tykätään tai sitten se vaan ei putoa.

Pohjamaalin harmaa = yleisin väri uusissa autoissa v. 2020? Tai Ferrexin punainen.

chr

Tuo on minustakin hieno juuri värin erilaisuuden vuoksi, komea peli!

nikob

Hieno Räsä Jaakkomenillä, hieno väri valinta. Jotenkin näyttävä tuo väri ja samalla taas hillitty, tuskin rupee vuosien varrella häiritseen silmää.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 24.11.13 - klo:21:31
Tuo pohjamaali on kyllä hieno.

+1

Ja tuommoisten simppeleiden perusvärien (kuten tämä ja valkoinen, punainen) tuo black optic TOIMII !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

makkis

LainaaMoottori murisee varsin omintakeisesti kiihdytettäessä, vähän tulee mieleen puolikas V8

Tähän samaan olen kiinnittänyt itsekin huomiota. Kaunis tuo ääni ei varsinaisesti ole. Kun jenkaa on sitten yli 4000 rpm niin käy jotenkin "vapautuneemmin" ja äänikin aivan normaalia, joskin sivistynyttä, rivinelosen ääntä.

Devl

Onnea kaikille jo auton saaneille! Vihreä ja pohjamaaliharmaa näyttää erittäin hyviltä kuvissa!

Oma pirssi pitäisi toivottavasti kohta saapua, koska on vikkoa aikaisemmin valmistunut kuin Skeidan pirssi. Lisäksi pirssillä on sama osoite Savoon.

Japoff

tosiaankin phjamaali harmaa  ;D Ihan eka reaktio oli et EI S:::TANA mikä väri , mut jo 30 sek jälkeen tuli mieleen että taitaa livenä toimiakkin ,
erottuva väri ? Ja musta pakettihan toimii ;)
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.11.13 - klo:20:33
Toki, koska laki vaatii... ei saa saksassa ajaa nastoilla  ;D

Mutta, nää Gen 3 RäSän välityksen on kyllä jostain dieselistä. 80 km/h tosivauhdista jos haluaa ripeän ohituksen, pitää laittaa KAKKONEN! Kadunkulmiin pitäätarjota YKKÖNEN!

Pakko viedä penkkiin tuo laitos, paljonko siellä oikeasti on kilowatteja, kun tuollaisilla järkyttävillä aavikkovälityksilläkin menee ihan okei. Jurnuttaa toki mäkistä maastoa kuutosella 80 km/h rajituksilla vakkarilla ihan okei, mutta kierroksia alle 2000... haisee moottorin kiduttaminen ja lyhyt käyttöikä.

Ei tarvinne Makkis suomessa jatkossa kun vaihteet 1 ja 2, loput 4 jätetään saksan reissuille.

Löysin netistä saksalaisblogista Golf GTI VII 220 hv dynomittauksen, ainakin niin väitettiin artikkelissa. Ei noista 100 % varma voi olla. Vertailukohtana Golf GTI VI 35 Edition 235 hv. GTI VII mitattiin 176,8 kW, n 240 hv pyörätehoa, ja Edition 35 GTI VI vastaava 173.9 kW, n 236 hv. Huomattavaa kuitenkin miten paljon enemmän uusi moottori tarjoaa tehoa ja vääntöä pienemmillä kierroksilla ja eroa parhaimmillaan aika runsaasti, ei 250 hv välttämättä kaukana ole kun hävikki etuvetoisissa 5-8 % luokkaa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy