Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Leonardo

Octavia III 2,0 TSI RS LB man Bright Silver

Tilattu        14.08. -13
Valm.           5.11.  -13
Luovutettu 20.11. -13

Ensituntumat Vautsi Vau  ;D
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

makkis

Autokaupassa joku rakenna & remontoi -viikko menossa  :)

Eikö olekin ehdoton tuo manuaali? Ei kyllä kaduta sekuntiakaan vaikka vaimo sai melkein vaihtamaan automaattiin.

darthjysky

Vieläkii jaksan ihastella tuota RS:n manuaalia. Jos OcuII FL elegancessa oli jotain valitettavaa, ni se oli vaihelaatikon tuntuma, tai oikeastaa sen puute. Joka kerta ku tulee RS:llä vaihettua vaihetta tulee semmone VAU tunne et onpa nastaa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

makkis

Just noin. Gen 2 Räsässä oli sinänsä tarkka tuo vaihteensiirto, mutta pitkähköt liikeradat ja tosiaan ei oikein sellaista tuntumaa. Tässä on niin ihanan lyhyet napautukset ja tunne tosiaan että rautaisia rattaita siirreellään. Minä kyllä tykkään kovasti. Harvoin etuvetoihin onnistuu näin hyvä toteutus. En ole vielä poleksinut jotta kuinka nopea tuo on (pidon puute) mutta en epäile etteikö vaihdot suju myös nopeasti.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 20.11.13 - klo:17:05
Octavia III 2,0 TSI RS LB man Bright Silver

Tilattu        14.08. -13
Valm.           5.11.  -13
Luovutettu 20.11. -13

Ensituntumat Vautsi Vau  ;D
Onkos tuossa jokin korotettu alusta vai onko juuri tullut renkaanvaihdosta? Vai ihan normisetti?
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

makkis

Normisetti. Ei tuo korkeus nyt kamala probleema ole mutta spacereita kaipaa. Pitänee itsellekin hommata.

Leonardo

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.11.13 - klo:18:14
Normisetti. Ei tuo korkeus nyt kamala probleema ole mutta spacereita kaipaa. Pitänee itsellekin hommata.
Oli ollu just nosturilla, laski alemmas kotimatkan aikana. Vaihteisto on kyl hieno
verrattuna 1,4 suberbiin. Kesäksi hankin pienempioffsettiset vanteet ja 235/40/18
renkaat.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

JiiJii71

Imatran keskustan S-Marketin parkkihallissa näytti lepäilevän Ocu III Race Blue RS harmailla tikkauksilla ja black paketilla. Livenä ihan makean näköinen vekotin ja kiva kun näillekin kulmille on näitä jo saatu!
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

Epes

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 20.11.13 - klo:11:00
RS:n hinta ei ole mielestäni tällähetkellä balanssissa muihin malleihin nähden.. Jos katsoo mitä kaikkea tuolla hinnalla saa.
Jotta balanssi tulisi pitäisi mielestäni muiden Octavian moottori/varustetasojen hintojen vastaavasti laskea taikka RS:n nousta.
Voihan Helkama pitää mitä tahansa hintatasoa. Kaikkihan on spekulaatiota.
Jos tällä hetkellä haluaa eniten rahoillensa vastinetta niin RS:ssä sitä on eniten.
Ei vaan ole yleensä se malliston paras/nopein ollut se hinta/laatusuhteeltaankin paras. Outo yhtälö automarkkinoilla ja markkinoilla yleensäkkin.

Hmm, outoa. Asiakkaat haluavat tuotteen hinnan nousua? Voittehan te olla tinkaamatta, kun teette kauppaa RS:stä. Sekin antaa maahantuojalle pari-kolme tonnia extraa suurimpaan hätään. Enkä usko että maahantuoja panisi pahakseen, jos ostaja tekee tilaamastaan autosta suuremman tarjouksen mitä sen ovh-hinta on..... ;D ;D

Guido

Kuten tuli jo todettua hinta-/laatusuhteeltaan paras Octavia on malliston pienikoneisin malli perusvarusteisena.

RS on paras malli vain räyhäkkäästi liikkuvaa peliä kaipaaville, joille auton taloudellisuus ei merkitse mitään. Uskoisin uuden auton ostajista aika pienen vähemmistön kuuluvan tähän ryhmään, vaikka tämän foorumin kirjoitusten perusteella voisi kuvitella toisin.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että omaan käyttööni sopivin malli olisi ollut 1.4 TSI DSG, mutta valitettavasti siihen ei alkukeväästä ollut tilattavissa kaikkia haluamiani lisävarusteita (joista osaa ei saa RS-malliinkaan, joten ei sekään olisi ollut "paras" malli käyttööni). Kaipa se 1.8 TSI DSG sitten kuitenkin oli se meille paras malli kun sen sai varusteltua haluamallamme tavalla. 5000 km jälkeen ei ainakaan valinta harmita yhtään.

Homer

Lainaus käyttäjältä: Guido - 20.11.13 - klo:22:11

RS on paras malli vain räyhäkkäästi liikkuvaa peliä kaipaaville, joille auton taloudellisuus ei merkitse mitään. Uskoisin uuden auton ostajista aika pienen vähemmistön kuuluvan tähän ryhmään, vaikka tämän foorumin kirjoitusten perusteella voisi kuvitella toisin.

Uskoisin kuitenkin että syy miksi suhteellisen pieni osa autokannasta on ollut yli 200 hp moottorilla on autoverotuksen exponentiaalinen nousu tehojen kasvaessa niin vanhan autoveron kuin nykyisenkin päästöihin perustuvan autoveron aikana. Oikeastaan RäSä III on ensimmäinen tehokas auto jossa  päästöt ja edelleen autovero on saatu painettua siten alas että myyntihinta puhuttelee suurempia joukkoja.

Uskon myös että RS:n osalta Helkaman kate on hinnoittelusta johtuen muita malleja alhaisempi. Jos tämä matalakatteinen malli sitten syö parempikatteisten perusmallien myyntiä, ei ole kuin ajan kysymys että hinnoittelua tarkistetaan.

Oma veikkaukseni on vuoden vaihteessa +2000 â,¬ ja tarvittaessa kesällä tonni päälle. Tosin oma automyyjäni kertoi RS myynnin jo rauhoittuneen alkuhässäkän jälkeen mutta käyvän edelleen täysin yli odotusten.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Homer - 20.11.13 - klo:22:40

Oma veikkaukseni on vuoden vaihteessa +2000 â,¬ ja tarvittaessa kesällä tonni päälle. Tosin oma automyyjäni kertoi RS myynnin jo rauhoittuneen alkuhässäkän jälkeen mutta käyvän edelleen täysin yli odotusten.

Jos tuo hinnan nousu toteutuisi, myynti rauhoittuisi oikein tosissaan.

tapanixxx

Minun mielestä RS:n kate on kyllä aika paljon isompi kuin 1.2 TSI:n.

Autoverottoman hinnan erotus on näillä kahdella mallilla 7 ke ja melko varmasti RS:n lisäkustannus materiaalin osalta on pieni osa tuosta 7 ke:sta. Molemmathan käyvät läpi saman tuontoprosessin joten voidaan vain arvuutella kuinka paljon enemmän materiaalista johtuvaa kustannusta tulee RS:n osalta.

Eri asia on miten kattteet jakautuvat esim. RS:n osalta tehdas / maahantuoja / jälleenmyyjä. 

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.11.13 - klo:17:11
Autokaupassa joku rakenna & remontoi -viikko menossa  :)

Eikö olekin ehdoton tuo manuaali? Ei kyllä kaduta sekuntiakaan vaikka vaimo sai melkein vaihtamaan automaattiin.

Tässä on SE pointti !

Itse olen ollut manuaalin kannattaja mutta sittemmin alkanut miettimään että : En sorki ajon aikan moottorin seoksiakaan , joten miksi sorkkisin välityksiä ?  Perinteiset luistavat automaatit on "persiasta" mutta nämä kaksoiskytkinhärdellit jo ajaa asiansa, kunhan koneessa on tarpeeksi potkua . Ajoin räsän kuusi kertaa ennen tilausta joista 3 manuskalla ja 3 dsg.llä. Arvatkaas oliko vaikea päätös ?

Ja koska mun isillä on isompi pippeli niin ..... paikaltaan lähdössä  manu on nopeampi PAPERILLA... ja loput voi jokainen päätellä
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Guido - 20.11.13 - klo:22:11
Kuten tuli jo todettua hinta-/laatusuhteeltaan paras Octavia on malliston pienikoneisin malli perusvarusteisena.

Minusta ei ole. Paras on, kuten yleisesti on, toiseksi halvin eli 1.2TSI ambiente. Hintaero on pieni ja varusteissa selvä parannus. Activella kun kerran kolauttaa takapuskuria johonkin, niin korjaus (ainakin maalaus) maksaa koko hintaeron verran. Ambietenssahan on takatutka.

RS:ssä on varmasti euroissa perusmalleja suurempi kate, prosenteissa ei välttämättä ole.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: kaide - 21.11.13 - klo:01:35
Tässä on SE pointti !

Itse olen ollut manuaalin kannattaja mutta sittemmin alkanut miettimään että : En sorki ajon aikan moottorin seoksiakaan , joten miksi sorkkisin välityksiä ?  Perinteiset luistavat automaatit on "persiasta" mutta nämä kaksoiskytkinhärdellit jo ajaa asiansa, kunhan koneessa on tarpeeksi potkua . Ajoin räsän kuusi kertaa ennen tilausta joista 3 manuskalla ja 3 dsg.llä. Arvatkaas oliko vaikea päätös ?

Ja koska mun isillä on isompi pippeli niin ..... paikaltaan lähdössä  manu on nopeampi PAPERILLA... ja loput voi jokainen päätellä

Mutta jos, RS:n dsg olisi konsernin tehomallien dsg7. Ei tarvitsi miettiä olenkaan kumpi kiihtyy nopeammin dsg vs man!

Ja rs dsg:t:kin ostettaisiin paljon enemmän (man olisi vai tatistin osassa)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jyri

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 21.11.13 - klo:08:23
Mutta jos, RS:n dsg olisi konsernin tehomallien dsg7. Ei tarvitsi miettiä olenkaan kumpi kiihtyy nopeammin dsg vs man!

Ja rs dsg:t:kin ostettaisiin paljon enemmän (man olisi vai tatistin osassa)
En tiedä paljonko painavampi tuo märkä seiska olisi, mutta uskon että itsekin olisin sellaisen ottanut mieluusti.

lumimiäs

Itsellä DSG:n hankinnan torppaa aina se tökeä hinta. Sillähän saa lähes 100 laatikkoa Velkoa tms.
Luulenpa, että niistä on loppupeleissä paaaaaaljon enemmän iloa....  :P

Jyri

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 21.11.13 - klo:08:43
Itsellä DSG:n hankinnan torppaa aina se tökeä hinta. Sillähän saa lähes 100 laatikkoa Velkoa tms.
Luulenpa, että niistä on loppupeleissä paaaaaaljon enemmän iloa....  :P
Totta, hintalisää niillä on, mutta kitse kun suurin osa ajasta tulee vietettyä enempi vähempi ruuhkaliikenteessä niin mukavuusarvokin itselle suuri.

maher

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 21.11.13 - klo:08:43
Itsellä DSG:n hankinnan torppaa aina se tökeä hinta. Sillähän saa lähes 100 laatikkoa Velkoa tms.
Luulenpa, että niistä on loppupeleissä paaaaaaljon enemmän iloa....  :P

2500 on paljon rahaa, mutta kuten aiemminkin jo täällä olen todennut, mukavuus vei voiton manuaalin nimeen vannoneesta kuskista. Koeajolenkit vakuutti, manuaalia en päässyt ajamaankaan. Nyt autoa odotellessa, Mazdalla ajellessa kiroillu mielessäni, että on tämä kepittäminen ihan hanurista :D
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

maher

Lainaus käyttäjältä: finnman - 20.11.13 - klo:09:13Joten ei olisi ihme, jos Rs:n hinnat eivät nousi?

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.11.13 - klo:09:21
Tarkoitit varmaan: Joten ei olisi ihme, jos Rs:n hinnat eivät nousi?

Kielipoliisi iskee ja uskoisin, että oikea lausemuoto olisi "Joten ei olisi ihme, jos Rs:n hinnat eivät nousisi" tai sitten sama ilman "ei"-sanaakin :D

Anteeksi off topic :o
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Silver

Automaatti se olla pitää. Lepuuttaa hermoja, oikeaa kättä ja vasenta jalkaa kovastikin ruuhka-ajossa. Tarvittaessa automaatilla(kin) pääsee isoa kovaa ja ripeästi. Toisaalta aika lysti on taas ajella mutkatietä manuaaliasetuksella kädet kymmentä vaille kahdessa ja paiskoa läpysköistä sopivaa pykälää kehiin. Tykkään että on valinnanvaraa, aina ei vaan jaksa ajella sporttisesti, välillä on vaan kiva soljua liikenteen mukana kiinnittämättä huomiota siihen että onko oikea vaihde vedossa.

Ajoasetuksen valinta tuo vielä omat mausteensa ajoon. Sport asetus on kyllä aika toimiva paketti mutkatielle jossa tulee kiihdyttelyä ja jarrutuksia..  ;D

Eli DSG miehiä ollaan.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

darthjysky

Pakko myöntää että DSG kävi mielessä, mutta hinta karkotti ajatuksen. Itse olen vannoutunut manuaalisti, mutta vaimon vaihto virheiden ;) takia edellisen auton kanssa oli harkinnassa tuo hairahdus. Nyt voikin ilolla todeta että ongelmana olikin vanhan auton tunnoton keppi. Ei ole valitusta kuulunut vaihteiden vaihdosta, päin vastoin.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 21.11.13 - klo:11:35
Itse olen vannoutunut manuaalisti, mutta vaimon vaihto virheiden ;) takia edellisen auton kanssa oli harkinnassa tuo hairahdus.

Aioit siis laittaa vaimonkin vaihtoon joidenkin virheiden takia, yhdessä entisen autosi kanssa? Tarkoitit varmaan "vaimon vaihtovirheiden takia"?  ;)

Sori, huumorimielinen toteamus!

Kotipirtti

Kävin ajamassa eilen ekan kerran dieseli RS:n jossa oli myös DSG loota kuten minulle tulevassa autossa. Vain petroolimallia olin ajanut tähän mennessä.

Sinänsä aika ennalta-arvattavat kokemukset kun bensana se oli jo ajettu. Kulkupuoli tuntui olevan oikeassa suhteessa nyt alla olevaan 160 hv / 360 Nm diesel Subaruun.

Alusta on kyllä aika hieno. Todella tukeva mutta ei silti kova. Vähän pomppii epätasaisella alustalla, tai ei oikeastaan edes pompi vaan paremminkin "seuraa" tien röykkyjä vaimennuksen taltuttaessa pystyliikkeet ylöspäin.

Ohjaukseen liittyen haluaisin kommentteja niiltä keillä auto jo on ajossa. Itse lyhyen lenkin jälkeen sain sellaisen vaikutelman että Sport asetus on hyvä mutkaisella tiellä mutta suoralla tahtoo jäädä vetämään koko ajan jompaan kumpaan suuntaan. Millä asetuksella ajatte maantiellä ja oletteko huomanneet vastaavaa?

Renkaat autossa oli Contin nastat vakikoossa. Samat tilattu mun autoon.

Paze

Onko kellään käytännön tietoa noista RS:n nahkapenkeistä: Onko ilmastoidut etupenkit? ja Miten helppo pitää puhtaana? Kun noita mukuloita joutuu kuskaamaan.
Pitää vielä varmistella ennen kuin lisää varustelistaan ja laitan tilauksen vetämään  8)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Paze - 22.11.13 - klo:12:36
Onko kellään käytännön tietoa noista RS:n nahkapenkeistä: Onko ilmastoidut etupenkit? ja Miten helppo pitää puhtaana?
Jos tarkoitat oikeasti ilmastoituja, niin eivät ole, jos taas viittaaat ovatko rei'itettyjä, niin en tiedä. Mutta ne nahkapenkit mitä itsellä on ollut, ovat kyllä olleet helpompia puhtaanapidettäviä, toisaalta jos lapset ovat kurahousuikäisiä ja niitä pitää tarhasta hakea, niin hiekalle ja sen päällä istumiselle lienee nahka arempi kuin kangas.

Jani

Kestääkö räsästä irroittaa akun kaapelit vai vaatiiko se jotain erityistoimenpiteitä? Tarkoitus olisi iskeä kiinni heti kun auto tulee letkulämppäri ja defan 10 ampeerin laturi, kun tuli lisättyä webasto tilaukseen. Ja samalla xenon lisäpitkät myös.

TPP

Tuli tänään käytyä ensimmäistä kertaa ottamassa kylmätyypit uudesta RS Ocusta.
Kyllähän siinä heti hymy nousi huulile kun istahti kuskin jakkaralle  ;D

Kyllä se vihreä väri passaa pirun hyvin black-paketilla combiin.
Oli kyseinen yksilö jollekkin luovutusta vaille valmis, liekko jonku täältä foorumilta (Ykan Rinta-Jouppi).
toivottavasti ei pahasti tuulilasiin jääny roiskeita  :P

Tuli mahdollisuus koeajaa TSI DSG Combi yhistelmää. Porukkaa oli sen verran liikenteessä, ettei pystyny kovin tyypittää, mutta sen hetken mitä pystyin, niin olihan se mukava laitos :) Pitänee tässä paremmalla ajalla käyä kokeilemassa uudemman kerran. Onko porukalla tiedossa onko  P-Pohjanmaan alueella TDI manuaalia koeajettavana?!

Samalla tuli tarjousta kysyttyä Diesel combiin manuaaliaskilla. Joutuukohan ensviikolla menemään nöyränä hattukourassa pankkiin  ;D
Skoda Octavia III Combi RS TDI Man. Rallye Green
Ex. Peugeot 306 -97
Ex. Skoda Octavia RS TDI HB -07
Ex. Nissan Primera GT -97

makkis

Kävin tuossa tekemässä mersukauppaa niin muutama havainto RäSästä:

- älkää investoiko konepellin "meluvylliin" bensakoneessa, käy lämpimänä erittäin nätisti toisin kuin Gen 2 TFSI joka kuullosti dieseliltä
- parkkivalot on niin kirkkaat että harvassa ajovalot pystyy samaan (tämä ei kehu vaan moite)
- välitykset on huimasti pidemmät kuin Gen 2:ssa, tämä kirmaa kolmosella yli 150 lukemiin kun Gen 2 ylsi justiin nipin napin 120 lukemiin (tein mersukauppaa saksassa)
- Gen 3 on kaikin puolin mukavampi kuin Gen 2, alkaa joissain asioissa hipoa jopa "Premium" tasoa
- ohjaus ei jää vetelemään sporttimoodilla maantielläkään, pieretin jää myös tasanopeudella pois kiihdytyksiä lukuun ottamatta


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy