Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.11.13 - klo:11:43
Kohta kaikkia RS:n hommanneita harmittaa kun tuleekin nelivetoinen 300 hv RSR! ;D



Tässä olisi kyllä jo jotain särmää, jota minun mielestäni RS:stä on liian kanssa hiottu pois. Vaikka onhan tuo konepelti jo vähän överit. :)

EI kyllä harmita vaikka mikä vehje tulisi! On sen verran tullut cruisailtua sporttien kanssa ettei kaipaa sellaista enää, sopivan sporttinen vakio occu RS.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

pikkuvika

Ei minuakaan harmita. Kerran ostin uuden Audi A4: ja heti esiteltiin RS4, eikä sekään vienyt yöunia ::)

carro

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 18.11.13 - klo:01:26
EI kyllä harmita vaikka mikä vehje tulisi! On sen verran tullut cruisailtua sporttien kanssa ettei kaipaa sellaista enää, sopivan sporttinen vakio occu RS.

Konepellin aukot veks ni kehtais ajellakin. Oliko RS2 saatavina nelivetona? Paljonko nelivedolle tuli hintaa lisää? TDI DSG RS 4x4 vois kiinnostaa paljonkin.

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

katame

Pistetäänpä vähän omia parin viikon takaisia RS (bensa, DSG) koeajokokemuksia.
Nämä nyt on tällaisia peruskommenteja mitä tuli mieleen ilman mitään sen syvällisempää kokemusta VAGgineista.

+ Ulkonäkö on hieno, perheenisä on tyytyväinen  (vaikkei koeajoauton sininen väri omaa silmää hivelekkään).
+ Tilat ja takaoven kulkuaukko hyvän kokoinen kun pitää lasta turvaistuimeen asettaa.
+ Alusta miellytti jämäkkyydellä
+ Sisätunnelma, tummaa kattoa myöten.
+ Näkyvys sisältä ulos.

- Aurinkolipasta puutuu valo meikkipeilin yhteydestä (mamman huomio)
- Sisämelu (myös mamman huomio)
- Kaukovaloautomatiikasta. Clean Windscreeniä tuli muutaman kerran vaikkei tuulilasi mielestäni mitenkään erityisen likainen ollut.
- Informaatiojärjestelmässä esim. keskikulutuksen nollaus on jotenkin tehty hankalaksi. Kerran sain kulutuksen nollattua, mutta en toista kertaa.
- Huonot pitkät ajovalot.
- Kulutus pyörii siellä 9l paikkeilla ajoasetuksesta riippumatta.
- Tuntui, että ajoasetuksen valinta kesken ajon ei aina mene ihan "putkeen". Esim. vaihto eco-modeen ja silti mielestäni pienellä pykälällä mennään nopeuteen nähden.
- Samaa mieltä kuin moni muukin foorumilla, että DSG ei itseäniäkään miellyttänyt RS:n yhteydessä.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: katame - 18.11.13 - klo:10:59
Pistetäänpä vähän omia parin viikon takaisia RS (bensa, DSG) koeajokokemuksia.
Nämä nyt on tällaisia peruskommenteja mitä tuli mieleen ilman mitään sen syvällisempää kokemusta VAGgineista.

+ Ulkonäkö on hieno, perheenisä on tyytyväinen  (vaikkei koeajoauton sininen väri omaa silmää hivelekkään).
+ Tilat ja takaoven kulkuaukko hyvän kokoinen kun pitää lasta turvaistuimeen asettaa.
+ Alusta miellytti jämäkkyydellä
+ Sisätunnelma, tummaa kattoa myöten.
+ Näkyvys sisältä ulos.

- Aurinkolipasta puutuu valo meikkipeilin yhteydestä (mamman huomio)
- Sisämelu (myös mamman huomio)
- Kaukovaloautomatiikasta. Clean Windscreeniä tuli muutaman kerran vaikkei tuulilasi mielestäni mitenkään erityisen likainen ollut.
- Informaatiojärjestelmässä esim. keskikulutuksen nollaus on jotenkin tehty hankalaksi. Kerran sain kulutuksen nollattua, mutta en toista kertaa.
- Huonot pitkät ajovalot.
- Kulutus pyörii siellä 9l paikkeilla ajoasetuksesta riippumatta.
- Tuntui, että ajoasetuksen valinta kesken ajon ei aina mene ihan "putkeen". Esim. vaihto eco-modeen ja silti mielestäni pienellä pykälällä mennään nopeuteen nähden.- Samaa mieltä kuin moni muukin foorumilla, että DSG ei itseäniäkään miellyttänyt RS:n yhteydessä.
Enempää ajokokemuksiin puuttumatta. Eco-mod ajattaakin pienemmällä vaihteella. (esim.norm. 45km/h vaudissa 5-vaihteella, ecolla 4-vaihde).
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

katame

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 18.11.13 - klo:11:24
Enempää ajokokemuksiin puuttumatta. Eco-mod ajattaakin pienemmällä vaihteella. (esim.norm. 45km/h vaudissa 5-vaihteella, ecolla 4-vaihde).

Ahaa no tuo selittääkin asian, jotenkin kuvittellut että toimis toisinpäin.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: katame - 18.11.13 - klo:12:05
Ahaa no tuo selittääkin asian, jotenkin kuvittellut että toimis toisinpäin.
Paitsi että kuulostaa kyllä erikoiselta, siis että NORMImodessa pidettäisiin kierrokset alhaisempina kuin ECOssa??

gloter

Kävinpä itsekin kokeilemassa ko. mallia. Bensa ja DSG, Tikkurilan Metro-Auto, se pohjamaalin värinen farkku. Ei pahaa sanottavaa. Ohjaus vähän kulmikkaan tuntuinen kovemmilla nopeuksilla. Alla Nokian kitkat, myyjä meinasi että rengaspaineet ei ehkä kohdillaan. Kuskinpuoleinen ajovalopesurin suojakansi jäi hiukan auki, tätähän on ollut jopa Audeissakin, miksei siis Skodassakin? Kitkoilla (225/45/17) hiljainen, pieretin (hyvä luonnehdinta, makkis!) hauska. Onneksi ei kuulu ulkopuolelle. Ja nythän kuuluisi sanoa että ei se mikään sportti ole vaan pelkkä skeida mutta minä sanon että parasta ikinä  ;D. Jos Ocun ostan, se on tämä (manuaalina) mutta erivärisenä. Ihminen ei parempaa tarvitse  ;)
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Anzander

Lappeenrannan Auto-Sunin pihaan oli näköjään tänään ilmestynyt RS Combi Rio Red. Asiasta kiinnostuneille ja live-näkemyksiä haluaville winkwink.

makkis

LainaaJuu, kyllä tuo valo vilkkuu ku joulukuusi vielä nelosellakin, oisko kiekat siinä ~3000, makkis varmaa syynänny tarkemmi.

Aha, eli mun renkaat on hyvät. Nelosella pito karkaa 4000 kierroksen tietämissä. Kuivalla siis. Märällä pitää vähän paremmin.

Koko on joo 225/40/18.

Ykkösellä, kakkosella ja kolmosella pito karkaa heti kun vaan kierrokset on parissa tonnissa, eli nelosella voi edes hieman "räpäistä" mutta asetin talvirengasplingplongin 160 km/h lukemaan sitä varten, ettei kortti pala rampeilla.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.11.13 - klo:19:52
Sellainen kysymys tuli mieleeni, että jossain vaiheessa täällä oli juttua, että lämmitettävää tuulilasia ja Webastoa ei saisi tilattua samaan autoon.

RS:stä en tiedä mitään, mutta ainakin mun 1.8 TSI:ssä on Webasto ja lämmitettävä tuulilasi.

jrinnes

^Olisko joku sekoittanut tuon uuteen Superbiin. Siihen ei ainakaan konfiguraattorin mukaan saa molempia.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

psxgamer

Konfiguraattori on pistetty hieman uusiksi, pääosin vanhan mallinen tosin. Sieltä löytyy nykyään hyvin niin Challenge Pack kuin 19" vanteetkin.

Mutta olenko se vain minä ovatko RS:n lisävarusteet kallistuneet aivan aavistuksen? Ihan kuin hintoihin olisi tullut muutamia kymppejä lisää.

kaide

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 19.11.13 - klo:09:54
Konfiguraattori on pistetty hieman uusiksi, pääosin vanhan mallinen tosin. Sieltä löytyy nykyään hyvin niin Challenge Pack kuin 19" vanteetkin.

Mutta olenko se vain minä ovatko RS:n lisävarusteet kallistuneet aivan aavistuksen? Ihan kuin hintoihin olisi tullut muutamia kymppejä lisää.

On nousseet pikkusen ja itse auton hinta nousee 1500-3000 euroa vuoden vaihteessa , koska halutaan tehdä selkeämpi ero muuhun mallistoon ( yhden autotalon johtajan mukaan ) . Kuten arvelin , kiva niille jotka ovat tilanneet työsuhdeautoksi ja lopullinen verotusarvo lasketaan sen mukaan mikä on auton+varusteiden hinta keväällä  :P
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

carro

Lainaus käyttäjältä: kaide - 19.11.13 - klo:10:29
On nousseet pikkusen ja itse auton hinta nousee 1500-3000 euroa vuoden vaihteessa , koska halutaan tehdä selkeämpi ero muuhun mallistoon ( yhden autotalon johtajan mukaan ) . Kuten arvelin , kiva niille jotka ovat tilanneet työsuhdeautoksi ja lopullinen verotusarvo lasketaan sen mukaan mikä on auton+varusteiden hinta keväällä  :P

Väitän ylläolevan hintauudistuksen tiputtavan RS:n myynnin alle kymmeneen prosenttiin nykyisestä. Sulkisi ainakin omalta osaltani RS:n oston täysin pois vaihtoehdoista. Yli neljää kymppiä en Octaviasta maksa.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: kaide - 19.11.13 - klo:10:29
On nousseet pikkusen ja itse auton hinta nousee 1500-3000 euroa vuoden vaihteessa , koska halutaan tehdä selkeämpi ero muuhun mallistoon ( yhden autotalon johtajan mukaan ) . Kuten arvelin , kiva niille jotka ovat tilanneet työsuhdeautoksi ja lopullinen verotusarvo lasketaan sen mukaan mikä on auton+varusteiden hinta keväällä  :P

Itselläni tuollainen tilanne. Eipä tuo kyllä muuta tilannetta suuntaan tai toiseen - nettokustannus heilahtaa ykköskymppejä verotusarvon muuttuessa esim. 800 â,¬ → 900 â,¬. Rahaa toki ne kympitkin ovat mutteivat taloutta kaada tai pelasta.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

maher

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 19.11.13 - klo:09:54
Mutta olenko se vain minä ovatko RS:n lisävarusteet kallistuneet aivan aavistuksen? Ihan kuin hintoihin olisi tullut muutamia kymppejä lisää.

Ovat nousseet - hyvä jo tilanneiden kannalta, harkintaa vielä tekeville ei niinkään...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: carro - 19.11.13 - klo:13:52
Väitän ylläolevan hintauudistuksen tiputtavan RS:n myynnin alle kymmeneen prosenttiin nykyisestä. Sulkisi ainakin omalta osaltani RS:n oston täysin pois vaihtoehdoista. Yli neljää kymppiä en Octaviasta maksa.

Eihän sitä ole mikään pakko ostaa.
Hinnankorotuksen jälkeenkin RS on halba ja tällä hetkellä se on Suomessa täysin väärin hinnoiteltu. Esim. Autobildissä olevassa testissä Focus ST maksaa  28000 ja RS 30000â,¬. Suomessa ST maksaa 40000â,¬ eikä kukaan itke sen ylihinnoittelusta. Jos minulta kysytään (ei kuitenkaan kysytä) niin 5000â,¬:n hinnankorotus olisi paikallaan...

Mikko

Kuinkakohan paljon tuota Focus ST:tä myydään tuolla hinnalla? Ei se väärinhinnoittelu foorumeilla itkemisenä näy, se näkyy tilauskirjoissa. Jos Ocu III RS:n nykyhinnalla jää viivan alle jotain ja kauppa käy hyvällä tahdilla niin hinnankorotuksessa on melkoiset riskit. Toki tuotto per auto kasvaa, mutta miten käy kokonaisuuden. Oikea hinta on se millä kauppa käy, toki jos RS syö vaikka paremmin kannattavien kulimallien myyntiä niin sittenhän voidaan kysyntää siirtää hintojen nostolla sinne päin. Riskinsä tuossakin ja ahneella on paskanen loppu.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 19.11.13 - klo:14:38
Kuinkakohan paljon tuota Focus ST:tä myydään tuolla hinnalla? Ei se väärinhinnoittelu foorumeilla itkemisenä näy, se näkyy tilauskirjoissa. Jos Ocu III RS:n nykyhinnalla jää viivan alle jotain ja kauppa käy hyvällä tahdilla niin hinnankorotuksessa on melkoiset riskit. Toki tuotto per auto kasvaa, mutta miten käy kokonaisuuden. Oikea hinta on se millä kauppa käy, toki jos RS syö vaikka paremmin kannattavien kulimallien myyntiä niin sittenhän voidaan kysyntää siirtää hintojen nostolla sinne päin. Riskinsä tuossakin ja ahneella on paskanen loppu.

Mukavaa on se, että hinnan kanssa auto saadaa suuremman ihmisryhmän kiinnostuksen kohteeksi. Huonoa on taas mielestäni se, että näitä menopelejä alkaa kurvailemaan joka kulmalla vastaan. Ei tietysti erotu massasta, toinen tykkää, toinen ei. Alkaahan varsinkin normi Ocu olemaan se nykypäivän "Gorolla" tuolla liikenteessä. Tasasen tappava tylsyydessään, mutta varma valinta. RS-erottuu toki edukseen, vaikka omaan makuun ulkonäkö voisi olla vielä astetta sporttisempi.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

tapanixxx

Minä en usko hinnannousuun, ellei tule sitten lisää varusteita vakioksi.

Tietysti autotehtaatkin yrittävät maksimoida voittoaan, mutta harvemmin se onnistuu hintoja nostamalla :)

Hensu

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 18.11.13 - klo:21:57
Lappeenrannan Auto-Sunin pihaan oli näköjään tänään ilmestynyt RS Combi Rio Red. Asiasta kiinnostuneille ja live-näkemyksiä haluaville winkwink.
Itellä oli mietinnässä tuo väri, mutta ei näkemättä uskaltanut tilata. Kävin tänään kurkistamassa ja oli kyllä ihan tyylikäs.

123eki

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 19.11.13 - klo:15:11
Minä en usko hinnannousuun, ellei tule sitten lisää varusteita vakioksi.

Tietysti autotehtaatkin yrittävät maksimoida voittoaan, mutta harvemmin se onnistuu hintoja nostamalla :)

Ensi vuonna vasta katsotaan miten kukin pystyy panostamaan pitääkseen markkinaosuutta.
Ei siinä merkittäviin korotuksiin ole mahdollisuutta.
Skoda kaliimpana on jo sitten lähempänä Volkswagen GTI:tä ja moni alkaa miettimään sopivampaa hansikasta eli volkkaria.




Prahassa ei muuten uusia räsiä näy lain;)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 19.11.13 - klo:14:27
Eihän sitä ole mikään pakko ostaa.
Hinnankorotuksen jälkeenkin RS on halba ja tällä hetkellä se on Suomessa täysin väärin hinnoiteltu. Esim. Autobildissä olevassa testissä Focus ST maksaa  28000 ja RS 30000â,¬. Suomessa ST maksaa 40000â,¬ eikä kukaan itke sen ylihinnoittelusta. Jos minulta kysytään (ei kuitenkaan kysytä) niin 5000â,¬:n hinnankorotus olisi paikallaan...
[/quote

Aivan näin. Enkä oikein ymmärrä kommentteja, että neljääkymppiä en Skodasta maksa. Mikäs ihmeen psykologinen raja se on, jos sillä summalla edelleen saa paljon enemmän kuin muilta merkeiltä? Eli kun hinta menee tuon rajan yli, niin sitten ostat Audin tms kärryn, jolta kuitenkin saat paljon vähemmän kuin Skodalta? Skoda on hyvä kärry hintaansa nähden, esim tuo räsä pienen korotuksen jälkeenkin, joten esim Audin osto pitää ainakin osin perustella sellaisilla vaikeammin mitattavilla ominaisuuksilla.

Mitä mahdolliseen hinnan nousuun tulee, niin näin minullekin myyjä turisi kun taannoin kävin renkaita potkiskelemassa (eikä tarvinut myynnin takia puhua, kun sanoin heti että alla on uusi kärry enkä toista osta). Golf GTI on niiin paljon kalliimpi (ja pienempi), että ei ihan heti tule vastaan räsän hintoja nostettaessa...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

makkis

Edelleen jaksan antaa kiitosta erittäin nopealla lämpenemiselle, josta Markku J on useastikin kirjoittanut. Lisäksi penkinlämmittimet on todella tehokkaat.

Tosin, pakkaset on olleet mitättömiä vielä mutta Alfassa jo palelin...

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 19.11.13 - klo:15:57
Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 19.11.13 - klo:14:27
Eihän sitä ole mikään pakko ostaa.
Hinnankorotuksen jälkeenkin RS on halba ja tällä hetkellä se on Suomessa täysin väärin hinnoiteltu. Esim. Autobildissä olevassa testissä Focus ST maksaa  28000 ja RS 30000â,¬. Suomessa ST maksaa 40000â,¬ eikä kukaan itke sen ylihinnoittelusta. Jos minulta kysytään (ei kuitenkaan kysytä) niin 5000â,¬:n hinnankorotus olisi paikallaan...
[/quote

Aivan näin. Enkä oikein ymmärrä kommentteja, että neljääkymppiä en Skodasta maksa. Mikäs ihmeen psykologinen raja se on, jos sillä summalla edelleen saa paljon enemmän kuin muilta merkeiltä? Eli kun hinta menee tuon rajan yli, niin sitten ostat Audin tms kärryn, jolta kuitenkin saat paljon vähemmän kuin Skodalta? Skoda on hyvä kärry hintaansa nähden, esim tuo räsä pienen korotuksen jälkeenkin, joten esim Audin osto pitää ainakin osin perustella sellaisilla vaikeammin mitattavilla ominaisuuksilla.

Mitä mahdolliseen hinnan nousuun tulee, niin näin minullekin myyjä turisi kun taannoin kävin renkaita potkiskelemassa (eikä tarvinut myynnin takia puhua, kun sanoin heti että alla on uusi kärry enkä toista osta). Golf GTI on niiin paljon kalliimpi (ja pienempi), että ei ihan heti tule vastaan räsän hintoja nostettaessa...

Myyjillä on monenlaisia kikkoja millä yrittävät herättää ostohalun :)

Tehoavat johinkin paremmin kuin toisiin.

traphill

Onko joku jo räsän saaneista tarkastellut niitä pakoputkenpäitä että miten ne on kiinnitetty, itsellä on ihan ensimmäinen homma merkkienpoiston kanssa ottaa ne irti ja maalata mustaksi, koko muu auto on musta niin ei oikein istu tuollaiset "blingahtavat kromit"  auton muuhun lookkiin  ;D
Siitä tulikin mieleen että tuli tilattua saksanmaalta talveksi tälläiset 18" vanteet, kun sama homma doradoissa kun pakoputkeinpäissä, liian hopeat mustaan autoon  8)

Eivät olleet hinnalla pilattu, nille nastakumit oli 2x kalliimmat...

makkis

Kerro lisää jarrusatulasta?

traphill

Audin jarrusatula... Itsehän en oo vielä autoa saanut enkä vanteitakaan, sillä kysyinkin noista putkenpäistä  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy