Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 13.11.13 - klo:09:08
Tyhmä kysymys, miten nastat vaikuttaa renkaan pitoon?
Oikeastiko kysyt ??? Vai jäikö ironinen hymiö pois viestistä ?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 13.11.13 - klo:07:16
Siinä on bensa räsä.

http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/ford-focus-st-skoda-octavia-rs-vw-golf-gti-dreikampf-der-kompakt-sportler-7789018.html?show=3

Hienosti täyttää - ja jopa alittaa - taas skooda lupauksensa. Audilla on vielä paljon tekemistä tällä saralla...

Testin Fordissa pitäisi olla 30 kaakkia enemmän kuin skoodassa, mutta ne kaakit taisi unohtua narikkaan tällä kertaa. 0-200 välillä räsä oli 0,7s nopeampi.

Antza

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 13.11.13 - klo:09:08
Tyhmä kysymys, miten nastat vaikuttaa renkaan pitoon?
Kumpi pitää paremmin asfaltilla - kumilamelli vai rautanaulan kanta..?
Skoda

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Antza - 13.11.13 - klo:10:04
Kumpi pitää paremmin asfaltilla - kumilamelli vai rautanaulan kanta..?

Hyvä kysymys. Itsellä on nastarenkaat ja sutimista ei ole ollut talvella. Pitää varmaan lukea vikakoodit, jos jotain vikaa löytyisi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 13.11.13 - klo:12:07
Hyvä kysymys. Itsellä on nastarenkaat ja sutimista ei ole ollut talvella. Pitää varmaan lukea vikakoodit, jos jotain vikaa löytyisi.

Olisko vaan voiman puutetta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

chr

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.11.13 - klo:13:43
Olisko vaan voiman puutetta ::)

Joo-o, kovin montaa kymmentä heposta ei voi olla jos ei nastoilla talvella sudi.

Näin tuollaisen uuden RS:n farkun tänään livenä parkkipaikalla, mustan. Voi olla, että odotukset oli liian korkealla, mutta se näytti ihan... Oktaavialta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: chr - 13.11.13 - klo:14:18
Joo-o, kovin montaa kymmentä heposta ei voi olla jos ei nastoilla talvella sudi....
Tai sitten vetäviä pyöriä löytyy muualtakin kuin edestä .... ::)

makkis

Lisäpropseja RäSälle. Olen aina vihannut kaikkea missä lukee Bluetooth. Kuitenkin tuo perusmankka (Bolero?) mikä mulla on, hoitelee bluetoothin kauta jopa puhelut aiva ok. Vastaparina Lumia 920. Itse kun en ole hifisti, edes orastava semmoinen, enkä juuri musiikinkaan ystävä vaan tuulipukunova kansalainen, myös äänentoisto yllätti positiivisesti.

Oikeastaan mitään muuta pahaa sanottavaa ei ole vielä tullut, paitsi aika lussuhan tuo on. Meinaa jäädä jalkoihin mutta totutellaan vartalolle (persdynolle) niin eiköhän tuolla pärjää. Toinen paha on tuo pieretin mutta sitä ei onneksi tartte pakolla kuunnella.

Markku J

Huonolta kuulostaa tuo lussu kone, kun meille on sitten tulossa kaksi surkimusta, lahna & lussu. Pakko alkaa vääntää RS:stä vaihtokauppaa S3:n suuntaan kai sitten. Jos Tuula tekisi sellaisen "arvopaperikaupan" kanssani, että vaihdettaisiin vaan kauppasopimuksia ja ihan hiukan rahaa  ;D.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.11.13 - klo:17:40
Huonolta kuulostaa tuo lussu kone, kun meille on sitten tulossa kaksi surkimusta, lahna & lussu. Pakko alkaa vääntää RS:stä vaihtokauppaa S3:n suuntaan kai sitten. Jos Tuula tekisi sellaisen "arvopaperikaupan" kanssani, että vaihdettaisiin vaan kauppasopimuksia ja ihan hiukan rahaa  ;D.

Ã,,lä vielä Markku tyrmää. Onhan sinulla kuitenkin eri persdyno kuin makkiksella.  ;D

Markku J

Niin, eikä ole sitä ramppiakaan, missä polkaista  ;).

Ville R

Lainaus käyttäjältä: makkis - 13.11.13 - klo:17:31
Lisäpropseja RäSälle. Olen aina vihannut kaikkea missä lukee Bluetooth. Kuitenkin tuo perusmankka (Bolero?) mikä mulla on, hoitelee bluetoothin kauta jopa puhelut aiva ok. Vastaparina Lumia 920. Itse kun en ole hifisti, edes orastava semmoinen, enkä juuri musiikinkaan ystävä vaan tuulipukunova kansalainen, myös äänentoisto yllätti positiivisesti.

\o Nostan käden ilmaan tuulipukukansalaisen merkiksi. Hyvä kuulla että perussoitin ja  Pluutuuth nimenomaisella puhelimella toimii.

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: makkis - 13.11.13 - klo:17:31
Lisäpropseja RäSälle. Olen aina vihannut kaikkea missä lukee Bluetooth. Kuitenkin tuo perusmankka (Bolero?) mikä mulla on, hoitelee bluetoothin kauta jopa puhelut aiva ok. Vastaparina Lumia 920. Itse kun en ole hifisti, edes orastava semmoinen, enkä juuri musiikinkaan ystävä vaan tuulipukunova kansalainen, myös äänentoisto yllätti positiivisesti.

Oikeastaan mitään muuta pahaa sanottavaa ei ole vielä tullut, paitsi aika lussuhan tuo on. Meinaa jäädä jalkoihin mutta totutellaan vartalolle (persdynolle) niin eiköhän tuolla pärjää. Toinen paha on tuo pieretin mutta sitä ei onneksi tartte pakolla kuunnella.

Hyvin on persdyno kohillaan, jos lussulta tuntuu  ;D Nastarenkaista loppuu pito ennen kuin koneesta voima, kun ajetaan vielä rajoitusten puitteissa! Taitanpa lähtee vielä huvikseen testailee taas illan ratoksi omaa persdynoa Ocun seurassa Kuopion "rampeille" -->
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

makkis

LainaaNastarenkaista loppuu pito ennen kuin koneesta voima, kun ajetaan vielä rajoitusten puitteissa!

No tämäpä se. Eilen yritin antaa happea mutta kakkonen on toivoton ja vielä kolmonen on toivoton vaikka mennään jo saksan vauhteja... lussu mikä lussu, korjaan käsityksiä jahka joskus kesä tulee.

Markku J

Eli selkeästi S3 -kauppaan vaan koko RS -porukka !

Devl

Oliko makkiksella joku blogi mitä voi seurata vai mistä blogista se höpötti? ;D

darthjysky

Soittimen ja puhelimen bluetooth pimppaus vaati omalla ja vaimon puhelmella muutaman yrityksen. Toisella taisi joutua 5 kertaa yrittää enne ku parittui. Mutta sen jälkeen on ollut positiivinen yllätys tuo puhelimen ja auton yhteispeli. Useimmiten jopa valitsee oikean puhelimen handsfree pariksi kun yhtä aikaa tullaa autoon ja molemmilla puhelin taskussa bluetoooth päällä.

Tämä lienee vain tuuria, mutta silti.

Bluetoothin yli siirrettyä musiikkia ei voi pitää mitenkään poikkeuksellisena. Samat ongelmat kun kaikkien muidenkin bluetooth äänentoistolaitteiden kanssa. Jos jollekkin kelpaa niin ok, itselleni ei. SD kortille jo siirtelen musiikkia.

Perus bolero ja Lumia 920 siis.

Radion kuuluvuuteen muuten, sama tai hiukan parempi kuin FL OcuII:n swing radiossa. Omilla reissuillani ei ole ollut ongelmaa tuon radion kanssa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

makkis

Ymmärsin että noita luureja voi olla useita ja esmes meidän tapauksessa primääriksi luuriksi voi olla konfittu miun Lumia ja sekondääriksi vaimon iPhone. Kun vaimo ajaa itsekseen, hänen puhelin näkyy ja kun mä ajan itsekseen, mun puhelin näkyy.  Jos ollaan yhtä aikaa, molemmat näkyy, en sitten tiä jos puhelu tulee molemmille. Sehän minnuu nauratti jos puheluun ei vastaa, vieno naisääni huutelee halloo halloo halloo  ;D Niin miellyttävä itse asiassa että ei edes kehtaa vastata. Ja hei, haloo haloo.... vaikka enkku on kieli!

darthjysky

Siis ainanki kaks puhelinta voi olla nii että toisen kautta musiikkia ja toine handsfree kytkettynä, eli ratista voi esim soittaa.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

makkis

Mistä blogista mä oon hölissy? Mulla on se makkisrengasblogi johon meinasin viikonlopun aikana kirjailla kokemuksia...

Mutta hei, onko normiocussakin tuo ohjaus yhtä nautunnollinen? Kerrankin, siis ainakin Räsän tapauksessa, ei ole atomivoimala kääntämässä pyöriä vaan ihan itse pitää kääntää. Paras ohjaus on kartingautossa ja toiseksi paras Alfoissa, mutta nyt kiilasi Skoda tuohon väliin. Välitön vaste, raskas, sopivan nopea (ei atrtte urakkanuppia) ja kertakaikkiaan loistava. Perheautoakin voi viedä kuin kartingautoa, kaiken tuntee ja on aina absoluttinen tuntuma mitä tien ja renkaiden välissä on kitkana.

Toinen itselleni huippujuttu on ajoasento, penkin saa kerrankin tarpeeksi alas, selkänojan pystyyn (tämän toki saa kaikissa) ja silti ratin saa riittävän alas ja ihan syliin. Mittaristo tosin osittain peittyy tällä setupilla mutta paskanko väliä, kun lippiksen ja katon väliin jää metri. Siellä kohdussa on melkein hyvä olla.

gunkku

Olikos Makkiksella tai muilla autonsa jo saaneilla sitä Cantonin Sound systeemiä?

Olen kokeillut soitella monenmoista musaa sekä sinihampaan yli (vaihdettu ääniasetus loudille), sd kortilta ja cd:ltä ja kaikilla tuntuu ettei subbasessa ole oikein eloa. Kyllä se jotain pöhisee, jos kontilla käy kuuntelemassa ja kädellä sitä kokeilee, mutta mitään pers / selkähierontaa tuolla ei irtoa.

Tuntuu ettei sillä subbasen säädöllä ole mitään vaikutusta asiaan. Liekö toi oikeasti niin lussu vai onko mun subbanen särki?

Pidetääs jossain vaiheessa Kuopion suunnalla miittiä niin voidaan vertailla.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 13.11.13 - klo:14:41
Tai sitten vetäviä pyöriä löytyy muualtakin kuin edestä .... ::)

No, eilen tuli luettua vikakoodit eikä mitään vikaa löytynyt. Taitaa kyseinen quattro-ominaisuus olla vain tyyppivika. Onhan se ikävää kun kesäkelit jatkuvat myös talvella ja nastarenkaista voi nauttia myös ensimmäisen talven jälkeen ilman että nastat ovat irronneet :)

Guido

Lainaus käyttäjältä: gunkku - 14.11.13 - klo:09:03
Olen kokeillut soitella monenmoista musaa sekä sinihampaan yli (vaihdettu ääniasetus loudille), sd kortilta ja cd:ltä ja kaikilla tuntuu ettei subbasessa ole oikein eloa. Kyllä se jotain pöhisee, jos kontilla käy kuuntelemassa ja kädellä sitä kokeilee, mutta mitään pers / selkähierontaa tuolla ei irtoa.

Eipä tuon koko-/hintaluokan subbarilla mitään selkähierontaa ole mahdollista edes saada. Aika kovia odotuksia ihmisillä Cantonin subbarin suhteen, vaikka luulisi jo speksien perusteella olevan selvää, ettei siitä mitään maanjäristysbassoja ole odotettavissa.

Canton on selvä parannus vakioäänentoistoon, mutta kaukana mistään oikeasta autohifistä. Hintansa arvoinen hankinta, ei harmita yhtään.

Markku J

makkis (ja muutkin, toki):

mitä pidät ohjauksen progressiivisuudesta ? Minusta se oli keoajolla selkeästi hyvä parannus esim. Golfin perusohjaukseen verraten. Pyörät kun kääntyvät pienemmällä ratin liikkeellä enemmän keskialueen ulkopuolella.

Ocu

Lainaus käyttäjältä: makkis - 13.11.13 - klo:22:16
Mistä blogista mä oon hölissy? Mulla on se makkisrengasblogi johon meinasin viikonlopun aikana kirjailla kokemuksia...

Mutta hei, onko normiocussakin tuo ohjaus yhtä nautunnollinen? Kerrankin, siis ainakin Räsän tapauksessa, ei ole atomivoimala kääntämässä pyöriä vaan ihan itse pitää kääntää. Paras ohjaus on kartingautossa ja toiseksi paras Alfoissa, mutta nyt kiilasi Skoda tuohon väliin. Välitön vaste, raskas, sopivan nopea (ei atrtte urakkanuppia) ja kertakaikkiaan loistava. Perheautoakin voi viedä kuin kartingautoa, kaiken tuntee ja on aina absoluttinen tuntuma mitä tien ja renkaiden välissä on kitkana.

Normiocun ohjaus ainakin minun Sportalusta+17" Elegancessa on tunnoton ja liian hidas, kankea kaupungissa ja liian tunnoton mutkatiellä kanttaillessa. Onnea vaan kaikille nykyisile ja tuleville RS kuskeille.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

gunkku

Lainaus käyttäjältä: Guido - 14.11.13 - klo:09:57
Eipä tuon koko-/hintaluokan subbarilla mitään selkähierontaa ole mahdollista edes saada. Aika kovia odotuksia ihmisillä Cantonin subbarin suhteen, vaikka luulisi jo speksien perusteella olevan selvää, ettei siitä mitään maanjäristysbassoja ole odotettavissa.

Canton on selvä parannus vakioäänentoistoon, mutta kaukana mistään oikeasta autohifistä. Hintansa arvoinen hankinta, ei harmita yhtään.

Jep en mitään maanjäristysbassoja ole odottanutkaan. Ihmetyttää vain, kun tuntuu ettei sillä subbasen tasonsäädöllä tunnu olevan mitään vaikutusta toistoon.
Ei todellakaan harmita tuo hankinta. Pitänee ensi kesänä parannella tuota subbasosastoa, kun ulkokelit sallii kuitutyöt.

splitxyz

#3326
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 13.11.13 - klo:09:26
Hienosti täyttää - ja jopa alittaa - taas skooda lupauksensa. Audilla on vielä paljon tekemistä tällä saralla...

Testin Fordissa pitäisi olla 30 kaakkia enemmän kuin skoodassa, mutta ne kaakit taisi unohtua narikkaan tällä kertaa. 0-200 välillä räsä oli 0,7s nopeampi.

Testissä lisäksi Focuksessa 98 oktaaninen bensa ja Octaviassa 95. DSG huonontaa hieman 100-200 km/h väliä Octaviassa, tiedusteltuani asiaa Auto Motor Sportilta miksi DSG ei manuaali, ei kuulemma manuaali Octavia RS:ää ole lehdistölle tarjolla koeajettavaksi. Sama oli Nelosen Octavia Combi RS DSG:llä varustettuna. Focukselle saatu AutoBild saksa 0-200 kmh 24.3 s eli siinä valossa rivakka kiihtyvyys Octaviassa. Löysin myös pyörätehomittauksen VW Golf GTI 220 hv ja näytti 241 hv (periaatteessa pitäisi olla sama kone RS:ssä), selittänee kiihtyvyyden. Unkarilainen lehti ehti testata DSG Combi RS bensa 0-100 6.4 s. Jos joku haluaa linkin voin kaivaa. Vaikuttaa siltä ettei puhuta 220 hv vaan lähinnä 240-260 hv, eli eroa "vanhaan" on.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

Onko kellään kokemusta penkeistä, miten vajaa 190 cm pitkä kuljettaja mahtuu/saa säädettyä itsensä penkkiin? Luin jostakin että niskatuki olisi liian alhaalla kun kiinteä. Itse en sellaista huomannut kun koeajoin, mutta huomio oli muualla.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Lainaamitä pidät ohjauksen progressiivisuudesta ? Minusta se oli keoajolla selkeästi hyvä parannus esim. Golfin perusohjaukseen verraten

Minulla ei ole vertailukohtaa golffiin tai normiocuun, mutta kamalasti tykkään. Kaikki normitilanteet pl. pysäköinti menee varttikierroksella ja voi ajaa oikeaoppisesti kädet 13.50 asennossa. Todella hyvä ja tunnokas vielä kaupan päälle. Pelolttava tapahtuma oli kun kävin tankkaamassa ja olin siitä lähdössä, niin ratti teki käynnistyessä yllättävän ison liikkeen joka kertoi täyssähkön olemassa olosta. Toivottavasti mutterointia ei tule.

Mites tuo bensa, minä olen niin old school mies että 98:lla ajan, manuskan mukaan 95 ei ole ongelma? 98:ssa aion pysyä niin kaukan kun sitä saa.

Noista tehoista, kirjoitin että lussu, mutta tänään oli makkisramppi kuiva kotiin tullessa ja pääsi pitävällä vaihteella vähän "polokaisemmaan" eli nelosella. Paskat, pito karkasi jossain 120 km/h kohdalla kun päästiin sinne lähelle parhaan tehon aluetta. En muuten enää sano että Gen 2 softalla on riuskempi, omassa Gen 2:ssa jarrupenkki antoi 248,x hv ja 398,x Nm, vakiota ei koskaan mitattu. Softalla oli kuitenkin paljon kilhakampi. Kylmällä, kuivalla asfaltilla luistonesto tällä pysyy aisoissa kai sitten vasta viitosella mutta silloin tosiaan pitää mennä makkisrampin saksan kautta koukkaavalla takalenkille. USKOMATONTA!

Onko muilla RäSän jo saaneilla nastoja olla? Minusta vaan tuntuu nuijalta kun yli satasen vauhdeissa nelosella alkaa pito-oneglmat?!?!?

No, etuvetovajakki. Gen 2 softaräsässä kyllä nelosella sai jo huoleti polkea tuossa tilanteessa ilman luistoneston puuttumista peliin, kakkoselta kolmoselle vaihtaessa se kyllä vilautti mutta kun tämä perkele vilkuttaa sitä ihan vilkuttamalla ihan vaan pedaalia painamalla. Kysymys ei liene renkaiden veltoista kyljistä kun 35 sarjalaiset nuo renkaat  ;D

Täytyy lukea vikakoodit.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: makkis - 14.11.13 - klo:18:54
Noista tehoista, kirjoitin että lussu, mutta tänään oli makkisramppi kuiva kotiin tullessa ja pääsi pitävällä vaihteella vähän "polokaisemmaan" eli nelosella. Paskat, pito karkasi jossain 120 km/h kohdalla kun päästiin sinne lähelle parhaan tehon aluetta.

Kyllä se on nyt täysin selvää, että autossasi on niitä kuuluisia turhia hevosvoimia. Ja ilmeisesti vielä vähän reilumminkin. Vielä voit pelastaa maineesi, jos huomenna käyt palauttamassa auton liikkeeseen. Toki vielä parempi vaihtoehto olisi se, että viet suoraan paaliin, niin ei tarvitse kenenkään muunkaan hävetä silmiä päästä tuollaisen rakkineen kanssa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy