Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Markku J

Nopeaa toimintaa ! Säästyy sitten yhdet rengastyöt, elleivät jo ottaneet kesärenkaita pois Gemineiltä. Musta vanne ei ole minun suosikki, mutta RS:n vihreään se sopii paremmin kuin moneen muuhun väriin.

Ishvan

Tulipa katseltua muutama koeajopätkä tuota Räsästä. Olenko ainoa kenen silmään iskee ikävästi auton sisäpuolella näkyvät korinväriset ovenpielet. Mielestäni tässä hintaluokassa saisi verhoilu jo yltää peitämään oven paljaat metallipinnat sisäpuolelta?.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.11.13 - klo:20:52
Tulipa katseltua muutama koeajopätkä tuota Räsästä. Olenko ainoa kenen silmään iskee ikävästi auton sisäpuolella näkyvät korinväriset ovenpielet. Mielestäni tässä hintaluokassa saisi verhoilu jo yltää peitämään oven paljaat metallipinnat sisäpuolelta?.
Et ole, olen kiinnittänyt huomion samaan ja pitää ne vähintään mustaksi saada, siis sellaisissa jotka eivät ole jo mustia.

makkis

LainaaOlenko ainoa kenen silmään iskee ikävästi auton sisäpuolella näkyvät korinväriset ovenpielet.

Et suinkaan. Sama pisti silmään jo Gen 2:ssa, omani tosin oli musta.

Lainaasitten yhdet rengastyöt, elleivät jo ottaneet kesärenkaita pois Gemineiltä

Ei ottaneet. Punaiset Geminit olisin halunnut mutta nehän saa ajastaan jos haluaa.

Ymmärtääkseni tänään asenneltu nuo lämppärit ja kai talvirenkaatkin. Sain myös laskun (ja maksoin)  ;D

Ishvan

Hyvä etten ole siis ainoa ketä nuo ovenpielet häiritsevät  ;). Hieman räikeä "sisustusvirhe" muuten tyylikkään näköisessä sisustuksessa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 11.11.13 - klo:20:52
Olenko ainoa kenen silmään iskee ikävästi auton sisäpuolella näkyvät korinväriset ovenpielet. Mielestäni tässä hintaluokassa saisi verhoilu jo yltää peitämään oven paljaat metallipinnat sisäpuolelta?.

Aijaijai kun tulee nostalgiset tunnelmat viime vuosikymmenen puolivälistä ja UltimateVW:n keskusteluista  :)

Silloin me kerättiin joku pieni listakin kaikista niistä autoista missä oli tämä sama "ominaisuus", mutta näissä autoissa se olikin ihan ok juttu. Mutta skoodassa se oli paha, paha juttu.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.11.13 - klo:20:53
Et ole, olen kiinnittänyt huomion samaan ja pitää ne vähintään mustaksi saada, siis sellaisissa jotka eivät ole jo mustia.

Ei muuta kuin uudet ovet tilaukseen ja sen jälkeen nukkaukseen ;)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

makkis

Tuota tuota, luinko jostain että 500 on porukka maksanut letkulämppäristä? Omalla laskulla 241,94 + alv. eli 300,00 eur



Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 11.11.13 - klo:22:21
Taas yksi vertailu, josta Räsälle päänahka kotiin ;)

http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/bmw-320d-touring-skoda-octavia-rs-combi-2-0-tdi-vergleich
No huhuh, RS TDI 7,1 s 0-100, olikos TSIlle oikeita kellotettuja aikoja joissain testeissä.

makkis

Missä se muuten tulee siviiliauton raja vastaan että ei vaan voi etuvetovempula nopeammin 0-100 km/h kirmata... 6,x lukemia etuvedoilla näkee mutta pääseekö viitosella alkaviin? Ja nyt puhun rehellisesti kilvissä olevista kaupasta ostettavista autoista.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.11.13 - klo:22:30
Missä se muuten tulee siviiliauton raja vastaan että ei vaan voi etuvetovempula nopeammin 0-100 km/h kirmata... 6,x lukemia etuvedoilla näkee mutta pääseekö viitosella alkaviin? Ja nyt puhun rehellisesti kilvissä olevista kaupasta ostettavista autoista.

RS500 fiikuksen lupaillaan kiskovan 5,6s 0-100km/h, toki näitäkään ei enään uutena saa kaupasta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ishvan

#3282
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.11.13 - klo:22:43
RS500 fiikuksen lupaillaan kiskovan 5,6s 0-100km/h, toki näitäkään ei enään uutena saa kaupasta.

Mountunen ( 375hp / 550nm ) vireillä 0-60mph 5.0s. Mountunen virithän saa ihan marmorilta ja takuut säilyy.

EDIT: Uudelle Focukselle luvataan Mountunen paketilla 275hp / 400nm 0-100km/h 5.95s   ;). Kaveri kysäisi tuota Mountunen settiä uuteen ST:en niin asennettuna muistaakseni 1700e.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.11.13 - klo:21:29
Tuota tuota, luinko jostain että 500 on porukka maksanut letkulämppäristä? Omalla laskulla 241,94 + alv. eli 300,00 eur
Ei helv...... Saitko oikeasti sen kiertovesipumpulla varustetun version tuohon hintaan. Motonet pyysi pelkistä osista abaut 495,- ja siihen sitten vielä asennukset pälle.

Markku J

Todella halpa on tuo makkiksen saama lämmittimen hinta erityisesti huomioiden se, että uuden auton käteisalennuskin taisi olla paras täällä julkistettu. Meille Audiin vastaava laite hinnoiteltiin 500 euron paikkeille veroineen.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 12.11.13 - klo:07:25
Ei helv...... Saitko oikeasti sen kiertovesipumpulla varustetun version tuohon hintaan. Motonet pyysi pelkistä osista abaut 495,- ja siihen sitten vielä asennukset pälle.
Niin tuossa hinnassa on toki mukana haaroitukset ja sisäpistoke. Pelkän "elementin" hinta taisi olla jotain 300,- luokkaa...

gunkku

Lainaus käyttäjältä: makkis - 11.11.13 - klo:21:29
Tuota tuota, luinko jostain että 500 on porukka maksanut letkulämppäristä? Omalla laskulla 241,94 + alv. eli 300,00 eur

Muistaakseni omaan oli 500 asennettuna letkulämppäri (ei omalla kiertovesipumpulla, mutta sama vastus), sisähaara ja termini lämmitin.

Jokos Makkis milloin saa auton alle?

makkis

6,5 kilometriä sisäänajoa takana josta toki vajaa 500 m Makkisramppia. Sää ja rengastus nyt ei tietysti salli oikein räpäisyjä, kun ykkösellä ja kakkosella pitoa ei ole lainkaan. Kyllähän tuo sitten kolmosella ihan kilhakasti pomppas.

Nyt sillä lähtikin vaimo kauppaan. Sitten pääsen vähän pitemmälle sisäänajolle kun pitää hakea anoppi, matkaa per sivu 60 km. Jahka anopin saa penkkiin, joutuu kytkemään pierettimen "tulille" ja ottaa luulot pois (siis anopilta).

No ei tosi, vettä tulee kaatamalla, ei ole oikein huomistelukelit.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.11.13 - klo:18:03
Sää ja rengastus nyt ei tietysti salli oikein räpäisyjä, kun ykkösellä ja kakkosella pitoa ei ole lainkaan. Kyllähän tuo sitten kolmosella ihan kilhakasti pomppas.

No puolen vuoden päästä on taas paremmat kelit luvassa kun on talvi takana ja pitoja löytyy taas :)

makkis

Joo ja olishan niitä pitoja vähän enämpi olisi jos ei olisi nastat alla.

Mutta, joo muutenkin olen kesäihminen ja voisin hyvin nukkua seuraavat puoli vuotta.

makkis

Märkä asfaltti ja nastarenkaat, ei pitoa oikein kolmosellakaan ja sadetta sen verran etti nelosella hennonnut anoppia pelotella.

Pieretin on turha, ei ne soundit makeat ole.

Dieseliin verrattuna patia on tolkuttomasti, mutta kakkosbensaan verrattuna tämä on pliisu. Johtuu siitä, että tämä on paljon sivistyneempi ja varmasti nopeampi.

Kaikki nuo valoavustimet, etäisyyden pitimet sun muut toimii hienosti.

r
Rengasmelu on läsnä, mutta se ei ole kova. Ei ärsytä ja keskustella voi ääntä  korottamatta, samoin puhelimeen hfn avulla.

Kotipirtti

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.11.13 - klo:21:50
Märkä asfaltti ja nastarenkaat, ei pitoa oikein kolmosellakaan ja sadetta sen verran etti nelosella hennonnut anoppia pelotella.

Pieretin on turha, ei ne soundit makeat ole.

Dieseliin verrattuna patia on tolkuttomasti, mutta kakkosbensaan verrattuna tämä on pliisu. Johtuu siitä, että tämä on paljon sivistyneempi ja varmasti nopeampi.

Kaikki nuo valoavustimet, etäisyyden pitimet sun muut toimii hienosti.

r
Rengasmelu on läsnä, mutta se ei ole kova. Ei ärsytä ja keskustella voi ääntä  korottamatta, samoin puhelimeen hfn avulla.

Vertaat varmaan RS III dieseliin?? Diesel nimittäin kellotettu aika koviin lukemiin Autozeitungin vertailussa Bemun 320 D:tä vastaan. Bensa siis alittanee paperiarvot myös kirkkaasti jos ero on niin selvä. Eikö kellään löydy mitään linkkiä bensaversion suorituskykymittauksiin (luotettaviin sellaisiin)?

Lievä OT: Ihan uteliaisuuttani kysyisin mikä on "makkisramppi" ja onko tämä "makkis" joku ilmiö tms. vai pelkästään nimimerkki?

Tack och förlåt!

makkis

Nimenomaan dieselräsään, jollainen oli koeajamani esittelyauto. Kilhakka sekin oli bensan herkkyys ja yläpään rekisteri uupui. Siinä missä (saksan nopeuksissa) diesel jo kinnaa, niin bensa potkii iloisesti. Taajamavauhdeissa välillä 0-150 ero on tuskin kummoinen. Mitä lie bensalle mittailleet mutta en usko paljoa kummemmaksi kuin disulla, jos lähdetään 150 kelaamaan, disu jäänee selvästi.

Makkis on nimimerkki joka tulee toisen koiramme kutsumanimestä. Makkonen se on ristimänimeltään. Makkisramppi taas on viitostiehen liittyvä ramppi päivittäisellä reitillä, jossa pitää lähes aina kokeilla venttiilin nousua.

1.8 "APR" Q

LainaaNo puolen vuoden päästä on taas paremmat kelit luvassa kun on talvi takana ja pitoja löytyy taas
tuohon autttaa Q... ;).
Lainaa
Mutta, joo muutenkin olen kesäihminen ja voisin hyvin nukkua seuraavat puoli vuotta.
Vajaavetoisten talviunet ;)  ;D
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 12.11.13 - klo:22:18
Vertaat varmaan RS III dieseliin?? Diesel nimittäin kellotettu aika koviin lukemiin Autozeitungin vertailussa Bemun 320 D:tä vastaan.
Itse suhtaudun äärimmäisen varautuneesti noin paljon tehtaan arvot alittaneeseen ahdettuun esittelyautoon. Odottelen lisää testejä, ennen kuin uskon tuossa AZ:n testissä saavutetun kiihtyvyyden.

jarruvalo

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.11.13 - klo:22:28
Nimenomaan dieselräsään, jollainen oli koeajamani esittelyauto. Kilhakka sekin oli bensan herkkyys ja yläpään rekisteri uupui. Siinä missä (saksan nopeuksissa) diesel jo kinnaa, niin bensa potkii iloisesti. Taajamavauhdeissa välillä 0-150 ero on tuskin kummoinen. Mitä lie bensalle mittailleet mutta en usko paljoa kummemmaksi kuin disulla, jos lähdetään 150 kelaamaan, disu jäänee selvästi.

Makkis on nimimerkki joka tulee toisen koiramme kutsumanimestä. Makkonen se on ristimänimeltään. Makkisramppi taas on viitostiehen liittyvä ramppi päivittäisellä reitillä, jossa pitää lähes aina kokeilla venttiilin nousua.


No tämä selvensi näitä termejä. Niissä oli ihan oikeaa sisältöä.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

LEMMY

Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Karvis

Eka RS bongattu juustokuvulla varustettuna tänä aamuna Hki-Vantaan tolpalla, valkoinen combi 8)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vorkki

Takavuosina Makkisramppi taisi koukata Saksan puolella... Liekö valtakunnanrajat edelleen paikoillaan ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.11.13 - klo:18:16
Joo ja olishan niitä pitoja vähän enämpi olisi jos ei olisi nastat alla.

Mutta, joo muutenkin olen kesäihminen ja voisin hyvin nukkua seuraavat puoli vuotta.

Tyhmä kysymys, miten nastat vaikuttaa renkaan pitoon?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy