Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

makkis

Todella sisällötön tuotos. Geitel ymmärtää tietääkseni autoista paljonkin, joten odotusarvot oli suhteellisen korkealla, mutta samanlainen floppi kun Alonson F1 ura Ferrarilla.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.11.13 - klo:10:27
Vanha herra Peter Geitel
Ã,,ärimmäisen hieno ja persoonallinen mies. :peukku:
Mieleen on jäänyt - olisko ollut jonkun Seatin - koeajo jossa Geitel luonnehti auton tehoa "nelosvaihteella, viidenkympin vauhdissa, kun painaa kaasua niin takaraivo suippenee".. :D

Maikko

Mulla ei ollut suuria odotuksia tuon testin suhtaan ja mielestäni Geitelin olemus on vähän liian jäykkä Top Gearin rennosta meiningistä pitävälle. Vaikka tuossa varsinaista ajorapsaa ei paljoa tullutkaan, niin mielestäni antoi hyvän kuvan autosta ja varusteista. Vähän niinkuin tiivistettynä tämä RS-ketju. Tiedä vaikka nuotit oltaisiin tehty tämän ketjun perusteella :)

Ei siis ollut omalla kohdalla ajanhukkaa. Odottavan aika on pitkä eikä kadulta yhtään tilaus. Noi Xtrem vanteet näyttää sivusta kyllä tosi makealta, mutta viistosta jopa rumalta koska painuu takaa niin sisään.

Pumpeli

Joo noi extrem vanteet näyttää muuten hyviltä,mutta vanteen levys liian kapea ja et:tä aivan liikaa....

darthjysky

Ihan hyvä esittely autosta. Tietty eipä tuossa mitään uutta tullut, mutta eipä voi olettaakkaan, mutta perus Pertille loistava esittely autosta.

TopGearin autoesittelyt onki sitte iha eriluokkaa, ei tommosta harrastelijoiden ohjelmaa kannata edes lähteä vertailemaan.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Pepeto

Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.11.13 - klo:12:16
Todella sisällötön tuotos. Geitel ymmärtää tietääkseni autoista paljonkin, joten odotusarvot oli suhteellisen korkealla, mutta samanlainen floppi kun Alonson F1 ura Ferrarilla.

Eipä kuitenkaan Antti tehnyt taskuparkkeja ja ährännyt takapenkkien kanssa... :D
VW Passat Variant Comfortline 1.4 TSI DSG 9/17.
Opel Corsa Enjoy 1.4 ECT5 9/15.

-TimoS-

Nuo koeajot menee kyllä, niin kuin tämäkin, 6-0 Peterin eduksi.
Muutamaan minuuttiin kun pitäisi saada kaikki info, niin tynkää toki tulee.

Kotipirtti

Vaihdan nyt vähän puheenaihetta ja palaan aiemmin ketjussa mainittuun Autozeitung lehden vertailuun BMW 320 D Touring vs. Octavia RS Combi Tdi. Ocun suorituskyky on kyllä mykistävä mutta kun katsoo kuinka paljon painavampi (mitattu) Bemu on niin aika hyvin korreloi suorituskykyyn. Tehot ja väännöt kun ilmoitetaan samoiksi.

Mutta jos testin RS ei ole mitenkään erikoisviritetty (olisiko testiyksilöä vähän uudelleenohjelmoitu?) niin sehän tarkoittaa sitä että bensamalli ei ole juurikaan nopeampi. Ellei sekin sitten alita luvattuja arvoja noin reilusti.

Skoda siis kellotettiin mm. 0 - 100 km/h 7,1 s...


ärässä

Ihan ok auton esittely.Eipä tuossa ajassa varmaan kummoisempaa voi tehdä,Geitel on kyllä ammattimies.Ei ollut niitä Antin kommentteja että ohjaus on hieman tahmea keskialueella...ei ihan mun makuun,tsiisus.Muuten ihan turha ohjelmna

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 02.11.13 - klo:18:25
Vaihdan nyt vähän puheenaihetta ja palaan aiemmin ketjussa mainittuun Autozeitung lehden vertailuun BMW 320 D Touring vs. Octavia RS Combi Tdi. Ocun suorituskyky on kyllä mykistävä mutta kun katsoo kuinka paljon painavampi (mitattu) Bemu on niin aika hyvin korreloi suorituskykyyn. Tehot ja väännöt kun ilmoitetaan samoiksi.

Mutta jos testin RS ei ole mitenkään erikoisviritetty (olisiko testiyksilöä vähän uudelleenohjelmoitu?) niin sehän tarkoittaa sitä että bensamalli ei ole juurikaan nopeampi. Ellei sekin sitten alita luvattuja arvoja noin reilusti.

Skoda siis kellotettiin mm. 0 - 100 km/h 7,1 s...
Skoda octavia rs tdi ei mitenkään kiihdy  noihin lukemiin  teoreetinenkin olisi n. 7,8s 0-100km/h (combina). Mutta yksilöillä on eroa polttoaine syötöissä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 03.11.13 - klo:00:15
Skoda octavia rs tdi ei mitenkään kiihdy  noihin lukemiin  teoreetinenkin olisi n. 7,8s 0-100km/h (combina). Mutta yksilöillä on eroa polttoaine syötöissä!

Mikäs tämä sun "teoreettinen" on?  Miksei vois kiihtyä nopeammin? Perusteluja!

En tosin itsekään usko tuohon 7.1 aikaan, mutta tuo teoreettinen 7.8 on kyllä ihme teoria.

Ursus

Itse taas uskon, että ns. hyvä yksilö voi tuohon päästäkin. Bmw meni 7.4 sekkaan ja on kuitenkin 200 kg painavampi ja saman tehoinen. Ilmeisesti Skoda menee manuaalina osaavan kuskin käsissä paremmin kuin dsg:llä. Erohan 0-160 km/h tuossa vertailutestissä oli skodan eduksi jo liki 2 s.

Jostain muistan lukeneeni testin uudesta a3:sta 150 hv koneella ja se kimposi 0-100 km/ alta 8 sekunnissa. Painossahan se ei ole paljoakaan kevyempi kuin Octavia ja Octaviassa kuiten 34 hv enempi tehoa.

Uskoisin myös jos bensa Octaviasta löytyy hyvä yksilö niin se kipasee varmaan alta 6.5 s satkuun ja 0-160 johonkin 15 sekunnin pintaan.


Täytynee ottaa koeajoon tollanen Octavia ja käydä kellottamassa.

Candywhite

Itse ajelin jonkin verran A3 135kw quattrolla ennen ja jälkeen kuin rs tdi dsgllä. Itse ihmettelin kuinka 'hitaalta' rs tuntui verrattuna A3. Ihan kuin olisi ollut eri moottori ja vaihdelaatikko... Mieleen jäi tunnelma että A3lla lähtee kortti ja rs on hyvin varusteltu perhesportti.

minun on kuitenkin vaikea uskoa että A3sen (6.9)ja rs combin (8.2) ero on noin suuri kuin teknisissä tiedoissa annetaan ymmärtää. Olisin kovin yllättynyt jos rs kiihdytys kestää enemmän kuin 7,5.

mutta nämä ovat omia arvioita ja eivät perustu mitattuihin tosiasioihin. Innolla odotan lisää testituloksia.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 03.11.13 - klo:21:04
mutta nämä ovat omia arvioita ja eivät perustu mitattuihin tosiasioihin. Innolla odotan lisää testituloksia.

TM:hän näitä innokkaasti mittailee ja vuosien varrella on käynyt hyvin selväksi, että Audit jäävät aina luvatusta ja Skoodat tekee sen mitä lupaa.

Emil Eagle

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 02.11.13 - klo:10:33
<...>Start. <...> Manuaali laatikkoa kehuttiin että oli mitään syytä ja kerrottu sen toiminnasta mitään oleellista...

Muistaakseni sitä ei kehuttu, vaan Geitel totesi vain hlökohtaisena mielipiteenään ottavansa mieluumin manuaalin.

Asiavirhekin: RS TSI:n moottori olisi kuulemma Skodan tehokkain sarjatuotantomoottori. Superbin 3.6-litraistako ei lasketa? :)
Kiitokset mukavasta foorumista.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 04.11.13 - klo:08:53
Asiavirhekin: RS TSI:n moottori olisi kuulemma Skodan tehokkain sarjatuotantomoottori. Superbin 3.6-litraistako ei lasketa? :)

Ehkä sitä mallia valmistetaan niin vähän, että ei täytä sarjatuotannon kriteerejä 8)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.11.13 - klo:12:16
Todella sisällötön tuotos. Geitel ymmärtää tietääkseni autoista paljonkin, joten odotusarvot oli suhteellisen korkealla, mutta samanlainen floppi kun Alonson F1 ura Ferrarilla.

Joo ihmeen vähän analysoi autoa, taustaansa nähden. Ja herra on kuitenkin tehnyt mittavan autouran. Ensin TM:ssa toimittajana 60-luvun lopulta, sitten VM:n päätoimittajuus eläkeikään saakka. Ja välissä ralliuraakin. Häneltä löytyy blogintapainenkin netistä missä on mielenkiintoisia matkakertomuksia asuntoautolla mm. Islannissa ja Kanadassa. Isänsä oli Eläintarhan ajoistakin tuttu Fred Geitel.


RoccoScientist

En tiedä Geitelin taustasta mitään, mutta yhden tai kaksi koeajoa häneltä olen aikaisemmin nähnyt ja niiden perusteella jätän kyllä tuon RS:n koeajon katsomatta. Etenkin kun kyseisen mallin yhteydessä saattaa olla aiheellista sanoa benSSiini. :P
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Markku J

Tuossa livejunglen linkittämän pesuketjun viimeisessä kuvassa auto näyttää siltä, kuin siinä olisi alustaa madallettu, eikö vaan ? Omistaja ei kuitenkaan mainitse asiasta mitään. Luin hänen ketjunsa läpi ja siellä kirjoitellaan alustan korkeudesta, mutta ei ole mainintaa madalluksen tekemisestä. Tuo viimeinen kuva näyttää minusta jo hieman liian matalalta, kun ajatuksenani on laittaa ylikoon renkaat (40 -sarjalainen 35:n sijasta) näille samaisille Xtrem -vanteille.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.11.13 - klo:16:22
Tuossa livejunglen linkittämän pesuketjun viimeisessä kuvassa auto näyttää siltä, kuin siinä olisi alustaa madallettu, eikö vaan ? Omistaja ei kuitenkaan mainitse asiasta mitään. Luin hänen ketjunsa läpi ja siellä kirjoitellaan alustan korkeudesta, mutta ei ole mainintaa madalluksen tekemisestä. Tuo viimeinen kuva näyttää minusta jo hieman liian matalalta, kun ajatuksenani on laittaa ylikoon renkaat (40 -sarjalainen 35:n sijasta) näille samaisille Xtrem -vanteille.
Saman panin minäkin merkille ja samaa mieltä perä oli liian alhaalla suhteessa etupäähän. Etupää näytti juuri sellaiselta mitä itse ajan takaa.

livejungle

#3201
Viimeinen kuva on photoshopattu. Käyttäjä kertoi sen eräässä toisessa ketjussa josta oli linkki tuonne detailingworldiin.
Meinaa kuulema madaltaa kun saa eibachin osat, ja toivoi siitä tulevan suunnilleen tuollaisen.
http://www.briskoda.net/forums/topic/291716-eibach-pro-kit-spring-kit-octavia-vrs-5e-estate-2012-on/

Markku J

Kiitos tiedosta. Tämä rauhoittaa mieltäni. Minä tyydyn hyvillä mielin vakioalustaan Xtremen kanssa ja laitan sitten ne 40 -profiiliset renkaat. Hiukan ulompana ne saisivat olla, mutta papalle riittää tällainenkin tuunaus.


makkis

Bensamalli höyrynnee myös oikealta puolelta...

http://sdrv.ms/1hNkXaf

Markku J

Kyllä vaan. Tuon tarkistin heti ensimmäisiä halliautoja katsellessani. TSI puhaltaa molemmilta puolilta, ja TDI vain kuskin puolelta.

maher

Tänään bongattu vihreä RS Combi Riihimäellä noin klo 12. Kuka tunnustaa omakseen vai oliko piiitkällä koeajolenkillä? ;)
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

Hawtin

Tuo ylikoon renkaan laitto voi olla hyvä idea. Ainakin omaan silmään ei oikein istu 19" RS:n alla, kun kumia ei ole juuri yhtään ja jotenkin yhdistelmä näyttää silti pieneltä koriin nähden vaikka olisikin madallettu. Vakio tarvii ehdottomasti madalluksen ja mielellään pienemmän ET:n, kun melkoisen sisällä ovat rinkulat.

Mutta nämä on näitä juttuja, että mitä jaksaa sitten tehdä. Itsekin A3:een ajattelin pientä spaceria business sportin 17" vakiovanteilla oleviin talvirenkaisiin, kun kesärenkaat on 15 mm vakiota ulompana, mutta enpä ole saanut aikaiseksi kun ihan ok:lta vaikuttaisi muissa autoissa näkemäni vakiotkin olevan ja talvella on niin pimeääkin ettei autoa tule samalla tavalla tiirailtua. Ehkä mieli muuttuu jahka joskus talvikiekot alle tulevat...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

makkis

Pyöräytin huvikseni normi-ocu Elegance 1.8 TSI Combi manuaalin konfiguraattorilla suht tilaamani RäSää vastaavilla varusteilla, niiltä osin kun se siis on mahdollista. 33keur. Kuka näitä tosiaan ostaa?

Ei ihmetytä että RäSä myy.

AnssiL

Vaimon mielestä 1.8tsi olisi riittänyt eikä RS:ää siis olisi tarvinut. Perustelinkin juuri tuolla hyvin pienellä hintaerolla miksi se RS kuitenkin kannattaa. Parempi jälleenmyyntiarvokin, menee sitten joskus vaihdossa helposti. +40hp ja ulkonäkö toki pieni lisä päälle :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy