Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Tsekkiferrari

Seuraavana perjantaina pitäisi saada combi tsi manuaali (16.8 tilattu), mutta liike ilmoitti ettei "lohkolämmitintä"/vastusta ole vielä saatavana bensa manuaaliin???

ram1

Lainaus käyttäjältä: Tsekkiferrari - 30.10.13 - klo:20:23
Seuraavana perjantaina pitäisi saada combi tsi manuaali (16.8 tilattu), mutta liike ilmoitti ettei "lohkolämmitintä"/vastusta ole vielä saatavana bensa manuaaliin???
Ei ole Defan sivuillakaan.Diesel Räsään jo saa, mutta johtunee siitä, että se sama kuin perusversiossakin.Mutta letkulämppäri varmasti tuohon bensaankin tulee, koska isommissa bensakoneissa ja Disuissa sellainen ollut jo vuosia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

Kyllä mulla Gen 2. Räsässä oli paistinpannu, siis bensakoneessa. Toivottavasti nyt ei paistinpannun takia tarvitse jäädä odottamaan toimitusta ensi vuodelle.

Mustati

Eilen lähti tilaukseen tämmöinen kärri työautoksi:

Combi 2,0 TDI RS
- Canton Sound System
- Kattokaiteet, hopea
- Metalliväri: Black Magic
- Sisäväri: RS Seam Red
- Polttoainetoiminen lisälämmitin kauko-ohjaimella
- Gemini 225/40R18" kevytmetallivanteet

Ei vielä tietoa toimitusajasta, mutta mennee johonkin helmi-maaliskuulle varmaankin.

Layzee

Muutama päivä sitten tuli tehtyä kaupat missä Octavia II 1.8TSI DSG LB vaihtuu Octavia III RS DSG LB:hen.

Kokoonpano
-Black Magic
-Black-paketti
-SunSet
-Canton Sound System
-Media-in
-Irrotettava koukku
-Gemini 227/40R18 Antrasiitti
-Denom 225/45R17
-Sisäväri: RS Seam Red

Tammikuun alussa pitäisi saada ajoon.
nykyinen: Superb 4x4 L&K Combi -16
ex:Octavia III RS DSG -14,  Octavia II FL 1.8 TSI Elegance DSG -12, Octavia II RS Combi -08 jne VAGin ulkopuoleisia

ram1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 30.10.13 - klo:23:21
Kyllä mulla Gen 2. Räsässä oli paistinpannu, siis bensakoneessa. Toivottavasti nyt ei paistinpannun takia tarvitse jäädä odottamaan toimitusta ensi vuodelle.
Se vaihtu faceliftissä letkuun.

Ja kaikille tiedoksi.Nyt löytyy Defalta letkulämppäri Räsään.Disuun sekä bensaan.http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Silver

No niin, räsä parkkeerattu kotitalliin. Ensi kilsat yhtä hymyä  :) :D ;D
Talvirenkaina alla kitkat Michelin IceX 3 ja ainakaan vielä ei häirinnyt melu motarilla + 120km/h vauhdeissa. Odotin paljon pahempaa. Itse asiassa yllättävän hiljaista menoa, mutta seurataan muuttuuko rengas kilsojen myötä.

Doradot Dunlop Sport Maxx rt 225/45/17 ajopaineilla punnittu: henkilövaaka näytti 21, 2 kg (ei eroa punnitsiko renkaan sylikuormana vai yksistään) ja oletettavasti tarkempi "matkalaukkuvaaka" näytti 21, 03 kg.

Huomenna vajaan 400 km duunikeikka joten eiköhän siinä päästä jo kaveriksi auton kanssa. Tosin ajellaan nyt eka 1 tkm sisäänajoa vaihtelevilla kierroksilla ja liikoja kuormittamatta.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

1.8 "APR" Q

Tuli muuten tuossa viime viikolla ajettua ekan kerran pieni lenkki RS Octavialla...
Vähän jotenkin jätti kylmäksi...kaikki tosin toimii,niinkuin pitääkin..mut....penkit ei omalle kropalle hyvät...sisätilojen laatu hinta huomioon ottaen (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ihan OK....ei kylläkään Golffin tasolla.
Etuveto ja 220 hevosta....ei toimi mulla....ajettavuus sinänsä hyvä.
Tilat ylivoimaiset luokassaan samoin kuin varustelu...etenkin ratti tuntui käteen hyvälle.
Oma mielipide...autossa paljon hyvää,mutta myös negatiivisia asioita löytyy...ei ole mun auto,jos sais takarenkaat raapivana,niin ehkä sit vois harkita..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 31.10.13 - klo:16:46
Se vaihtu faceliftissä letkuun.

Ja kaikille tiedoksi.Nyt löytyy Defalta letkulämppäri Räsään.Disuun sekä bensaan.http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/find_your_engine_heater/

Ja on muuten kallis...538e pyyti paikallinen varaosaliike lämmittimestä& sisähaaroitussarjasta. Paikallinen marmori 540e.

LEMMY

Se maksaa koska siinä on kiertovesipumppu kanssa. Tossa marmorin tarjouksessa tuskin on tota oikeaa mallia.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 01.11.13 - klo:12:59
Se maksaa koska siinä on kiertovesipumppu kanssa. Tossa marmorin tarjouksessa tuskin on tota oikeaa mallia.

Luulisi olevan koska ovh. hinnaksi laittoi n. 500e ilman kytkentä ja haaroitussarjaa..

Jocuanis

Lainaus käyttäjältä: Silver - 31.10.13 - klo:22:44
Doradot Dunlop Sport Maxx rt 225/45/17 ajopaineilla punnittu: henkilövaaka näytti 21, 2 kg (ei eroa punnitsiko renkaan sylikuormana vai yksistään) ja oletettavasti tarkempi "matkalaukkuvaaka" näytti 21, 03 kg.
Onnittelut uudesta räsästä ja suurkiitokset vaivannäöstä!

Ko. kumin painoksi löysin 18-21 paunaa kuormitusindeksistä riippuen, joten vanteen paino on siis 12kg tietämissä. Aika tavanomaisen painoinen setti ymmärtääkseni kyseessä josta pystyisi keventämään 2-4kg/rengas kohtuullisella panostuksella.

Tosin nyt näyttää siltä, että otan Challenge(d)-paketin mukana mustat geminit ja n. 18,5kg talvikiekkopaketti on kiikarissa. Talvirenkailla pääsee (toivottavasti) ajelemaan ensin ja jos niiden jälkeen meno tuntuu gemineillä liian raskaalta, niin kai niistä eroon pääsee  ;)
Å KODA Octavia III Combi RS TSI Challenge

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 01.11.13 - klo:12:50
Ja on muuten kallis...538e pyyti paikallinen varaosaliike lämmittimestä& sisähaaroitussarjasta. Paikallinen marmori 540e.
Pelkät osat siis ? Asennus sitten erikseen ?

Jere#18

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 01.11.13 - klo:13:44
Pelkät osat siis ? Asennus sitten erikseen ?

Kyllä, pelkät osat. On letkulämppäri, maanantaina osat käsissä minulla.

katame

Mikä se oli lopputulema sille "pörinäpöntölle". Tuleeko se pelkästään tuon Performance Mode Selection- lisävarusteen mukana ja ajomoodin valinnat (sport, economy...) kuuluvat  vakiovarustukseen?

jormajordaani


Alla hiukan virallista(?) dataa mm. kiihtyvyysmittauksista.
Vertailussa mukana Ocu III RS 2.0TSI DSG, Golf VII GTI, Ford Focus ST

http://img104.imagevenue.com/img.php?image=379887495_ams_122_444lo.jpg
Skoda Octavia III RS TSI DSG Combi

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: jormajordaani - 01.11.13 - klo:18:38
Alla hiukan virallista(?) dataa mm. kiihtyvyysmittauksista.
Vertailussa mukana Ocu III RS 2.0TSI DSG, Golf VII GTI, Ford Focus ST

http://img104.imagevenue.com/img.php?image=379887495_ams_122_444lo.jpg

Ja ocu hiljaisin kolmikosta ;)

Tsekkiferrari

Onko kenelläkään kokemusta RS:n vanteen ET vaatimuksesta, ottaako esim jarrusatula helposti vanteeseen kiinni?

Pumpeli

Onko näissä uusissa TSI räsissä,muuten jakopää kettingillä vai hihnalla.?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 01.11.13 - klo:20:32
Onko näissä uusissa TSI räsissä,muuten jakopää kettingillä vai hihnalla.?
Ketjulla kuten myös 1.8 TSI:ssä.

Layzee

En tiedä tästä mutta veikkaisin että bensakoneissa jatkuu samalla tavalla kuin II:ssa:
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto2/huolto_octavia.html
nykyinen: Superb 4x4 L&K Combi -16
ex:Octavia III RS DSG -14,  Octavia II FL 1.8 TSI Elegance DSG -12, Octavia II RS Combi -08 jne VAGin ulkopuoleisia

Tsekkiferrari

Ã,,Ã,,slinnan myyjä väitti että hihnalla.

teräksenharmaa

Automyyjät ovat jostain syystä harvinaisen huono tietolähde autoista puhuttaessa.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=17072.msg389652#msg389652

Tsekkiferrari

Totta, volkswagenin sivuilla näkyy lukevan että jakoketju! Myyjijen tekninnen tietämys on surkeaa, valitettavasti ko firmassa. :'(

Homer

Kumpikohan se nyt sitten olisi parempi :o

Heikot jakoketjut rikkoneet moottoreita mutta tämä ongelma mahdollisesti historiaa.

Jakohihna lienee vanhanaikaisempi vaihtoehto mutteivät ole rikkoneet moottoreita.

Vaihtovälieroja ja vaihtokustannuseroja lienee myös?

Leonardo

Hyväksi arvosteltiin RS Start-ohjelmassa, sporttista särmää (varmaan pakoäänet) olis saanu Geitelin mukaan olla.
Ja manuaalilaatikko  ;)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016


Markku J

Kiitos linkistä. Vanha herra Peter Geitel hoiti RS:n esittelyn ammattimaisin ottein ja hänellä tuntui olevan auton speksit ja tekniikka hallussa. Hiukan lisää olisi voinut kommentoida ajettavuutta, moottoria, äänimaailmaa jne. Mutta kiva oli nähdä pitkästä aikaa oikea ammattimies auto-ohjemassa.

Candywhite

Olipa surullisen huono Start. Arvostelija kertoo penkkien ominaisuuksista paksu talvitakki päällä. Kaikki suoritusarvot paitsi kulutus suoraan skodan esitteistä, jotka tuskin pitää paikkaansa, ei ainakaan kiihdytysaika. Manuaali laatikkoa kehuttiin että oli mitään syytä ja kerrottu sen toiminnasta mitään oleellista...

herää kysymys miksi tehdä moisia ohjelmia jotka eivät kerro autosta mitään uutta ja millään tavalla haasta jo olemassa olevaa tietoa.

surullisen surkeata tvtä.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

V-O

Lainaus käyttäjältä: Candywhite - 02.11.13 - klo:10:33
herää kysymys miksi tehdä moisia ohjelmia. surullisen surkeata tvtä.
Jeps, selvisi klipin ekoilla useilla minuuteilla... mainostulojen takia  :(

Roskaa, moskaa ja pas... Mut onneks ei ollu pakko katoo...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy