Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 25.10.13 - klo:20:15

Vaimo lähti siis mukaan, tultiin töistä koeajolle suoraan. Hän ei yleensä ihannoi voima-autoja jne, mutta tuntui tykkäävän ja ihasteli sitä miten etupenkin matkustajana tallan pohjaan lyöminen sai painumaan penkkiä vasten.

Sexy Kayla goes 180MPH in a 1600hp Lambo

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

xch

Hienoa livekuvaa Peeveli saanut koeajolta! Hyvin kyllä Ocu lähtee!  ;D

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 28.10.13 - klo:20:19
Uskonhan minä - jos tarpeeksi hyvin perustelet  :)
Do diin...kerronhan minä.
Mahtin mukaan RS TDI:n myyntihinta on 25000â,¬ sis ALV 24%, eli tuosta hinnasta maksetaan verot. Harmaatuonti Itä-Euroopan auto sis. 22500â,¬ ALV 19% netto 19000â,¬. Tuohon nettoon tulee Suomen ALV 4600$ eli yhteensä 23600â,¬.
Suomen maahantuoja on tilannut RS:n valmiiksi varusteltuna, joten mikäli haluat Suomen peruslinttaa vastaavan joudut laittamaan autoon. Kessyn, ACC:n, Boleron, kombiin sähhköluukkua yms. tingentangelia 2000â,¬:n edestä verottomana... joten hintaa tulee hieman enemmän kuin omankylän Skoda kauppiaalta ostettuna.


Jocuanis

Moro,

Pitihän rekisteröityä kun tuli tilattua alla näkyvä RäSä-combi(naatio) tuossa joku aika sitten.

- Bensa manuaali (combi)
- Race Blue
- Black-paketti
- Koukku
- Webasto
- RS Performance Mode Selection

Vaikkei koeajoauto gemineilläkään kivireeltä tuntunut, ajattelin alustavasti painottaa mukavuutta 17" vanteilla ja otin vakio doradot jotka on tarkoitus jättää talvikäyttöön ja hankkia kesävanteiksi nätimmät ja kevyehköt 17 tuumaiset. Nyt tietysti pakkaa sekoittamaan ilmestyi Challenge-paketti, jonka myötä on alkanut mustat geminit kiinnostamaan. No, aikaa on harkita. Tuskin auto on ihan heti tuotantoon menossa.

Vanteiden hankintaa ajatellen kysyisin onko joku löytänyt tietoa doradojen tai geminien painosta? Tai onko joku harvoista autonsa saaneista punninnut renkaitaan? Rengas-vanne yhdistelmän painokin kertoisi jo paljon ja sivistyneet arvauksetkin kelpaavat. Ideana siis etten ainakaan painavampaa vannetta osta. Mielellään vähän tai niin paljon kevyemmät kuin lompakko kestää  ;)
Å KODA Octavia III Combi RS TSI Challenge

Silver

Lainaus käyttäjältä: Jocuanis - 29.10.13 - klo:10:58
Vanteiden hankintaa ajatellen kysyisin onko joku löytänyt tietoa doradojen tai geminien painosta? Tai onko joku harvoista autonsa saaneista punninnut renkaitaan? Rengas-vanne yhdistelmän painokin kertoisi jo paljon ja sivistyneet arvauksetkin kelpaavat.

Räsä pitäisi olla alla torstaina ja kesärenkaat doradoilla takapaksissa. Koitan muistaa punnita ne kotona. Ã,,kkiä ei tule muuta vaakaa kotoa mieleen kuin hlövaaka, sekä matkalaukkuvaaka jonka muistaakseni pitäisi punnita ainakin 30 kiloon asti.
Kyllä noilla pitäisi jotain suuntaa saada.  :P
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Jocuanis - 29.10.13 - klo:10:58
Vanteiden hankintaa ajatellen kysyisin onko joku löytänyt tietoa doradojen tai geminien painosta? Tai onko joku harvoista autonsa saaneista punninnut renkaitaan? Rengas-vanne yhdistelmän painokin kertoisi jo paljon ja sivistyneet arvauksetkin kelpaavat. Ideana siis etten ainakaan painavampaa vannetta osta. Mielellään vähän tai niin paljon kevyemmät kuin lompakko kestää  ;)
Aika raskaita nuo orggisvanteet tuntuvat olevan. Tarkkoja lukuja en ole nähnyt, mutta epäilen 17 tuumaisten olevan hieman päälle 10 kiloisia ja 18 tuumainen varmaankin raskaampi. Ainakin GTI golfin orggisvanteet painavat tuon verran.

Sopivalla ET:llä varustettuja keveitä ja nättejä vanteita ei ilmeisesti ole kovin paljon tarjolla. Ehkä paras löytämäni kombinaatio edellä mainittuja ominaisuuksia on tässä: http://www.dezent-wheels.com/438_DE.htm?webdid=531
tüv-todistuksen mukaan tuon paino olisi 9,6 kg 17x7,5 tuumaisena. Eihän tuo vielä kovin kevyt ole, mutta ihan ok näköinen. ET poikkeaa 3 milliä alkuperäisestä.

Skula

Se on vaan fakta että vanteiden kohdalla on valittava "painava" tai ruma.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jocuanis

Lainaus käyttäjältä: Silver - 29.10.13 - klo:11:47
Räsä pitäisi olla alla torstaina ja kesärenkaat doradoilla takapaksissa. Koitan muistaa punnita ne kotona. Ã,,kkiä ei tule muuta vaakaa kotoa mieleen kuin hlövaaka, sekä matkalaukkuvaaka jonka muistaakseni pitäisi punnita ainakin 30 kiloon asti.
Kyllä noilla pitäisi jotain suuntaa saada.  :P
Hlövaa'an tarkkuus riittää mainiosti  :)

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.10.13 - klo:11:54
Aika raskaita nuo orggisvanteet tuntuvat olevan. Tarkkoja lukuja en ole nähnyt, mutta epäilen 17 tuumaisten olevan hieman päälle 10 kiloisia ja 18 tuumainen varmaankin raskaampi. Ainakin GTI golfin orggisvanteet painavat tuon verran.

Sopivalla ET:llä varustettuja keveitä ja nättejä vanteita ei ilmeisesti ole kovin paljon tarjolla. Ehkä paras löytämäni kombinaatio edellä mainittuja ominaisuuksia on tässä: http://www.dezent-wheels.com/438_DE.htm?webdid=531
tüv-todistuksen mukaan tuon paino olisi 9,6 kg 17x7,5 tuumaisena. Eihän tuo vielä kovin kevyt ole, mutta ihan ok näköinen. ET poikkeaa 3 milliä alkuperäisestä.
Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.10.13 - klo:12:22
Se on vaan fakta että vanteiden kohdalla on valittava "painava" tai ruma.
Erittäin hyvä vaihtoehto väriä ja hintaa myöten. Kun hintahaarukka on ~1000/satsi, niin tuo on sitä keveintä tasoa mitä taitaa olla. Tuota kevyimmissä nousee hinta ja laskee ulkonäkö.
Å KODA Octavia III Combi RS TSI Challenge

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jocuanis - 29.10.13 - klo:12:38
Erittäin hyvä vaihtoehto väriä ja hintaa myöten. Kun hintahaarukka on ~1000/satsi, niin tuo on sitä keveintä tasoa mitä taitaa olla. Tuota kevyimmissä nousee hinta ja laskee ulkonäkö.
Ultraleggerat lähtee kanssa tuohon hintaan, ainakin täältä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.10.13 - klo:12:22
Se on vaan fakta että vanteiden kohdalla on valittava "painava" tai ruma.
Esimerkiksi Ferrarin alla en ole koskaan nähnyt orggisvannetta, joka olisi painava tai ruma.

Skula

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.10.13 - klo:13:04
Esimerkiksi Ferrarin alla en ole koskaan nähnyt orggisvannetta, joka olisi painava tai ruma.

En varsinaisesti kirjoittanut muista kuin Octavian vanteista, joista tässä topikissa kai on puhetta?

Niin, silti voinen jatkaa lyhyesti..

Nopealla guugletuksella löysin Ferrariin sekä rumia ja vielä erikseen reippaasti yli 10 ja 11kg painavia originaali 17"-18" vanteita. Luokittelen nuo painaviksi, koska eivät ole kevyet  8)

Rumasta esimerkki linkin takaa: LINKKI

Asia loppuunkäsitelty..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Hawtin

^Jep, aika ruma oli!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 28.10.13 - klo:20:53
Do diin...kerronhan minä.
Mahtin mukaan RS TDI:n myyntihinta on 25000â,¬ sis ALV 24%, eli tuosta hinnasta maksetaan verot. Harmaatuonti Itä-Euroopan auto sis. 22500â,¬ ALV 19% netto 19000â,¬. Tuohon nettoon tulee Suomen ALV 4600$ eli yhteensä 23600â,¬.
Suomen maahantuoja on tilannut RS:n valmiiksi varusteltuna, joten mikäli haluat Suomen peruslinttaa vastaavan joudut laittamaan autoon. Kessyn, ACC:n, Boleron, kombiin sähhköluukkua yms. tingentangelia 2000â,¬:n edestä verottomana... joten hintaa tulee hieman enemmän kuin omankylän Skoda kauppiaalta ostettuna.


Tuon +2kâ,¬ lisähinnan varusteluun allekirjoitan, ainakin varauksin. Todelliset hinnat ja varusteluerot pitäisi selvittää myyjien kanssa. Ei kai hinnat tuolla saksassakaan ole aivan apteekin hintoja.
Lopullisesti tuonnin järkevyys tietenkin riippuu alennuksista ja varusteiden hinnoista. 

Arvonlisäveron luullakseni voi maksaa myös ostomaahan, eli tässä tapauksessa Saksan 19%.

Mahti antoi uudelle RS TDI:lle yleiseksi myyntihinnaksi 24362â,¬ (ALV on tässä mukana)
Veroprosentti 119 co2: 19,9
Vero: ~4848â,¬

Onko sulla omakohtaista kokemusta tuontihommasta tai sen suunnittelusta, kun tunnut perillä asioista olevan?




VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

VAG!

#3134
Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 29.10.13 - klo:20:26
Arvonlisäveron luullakseni voi maksaa myös ostomaahan, eli tässä tapauksessa Saksan 19%.

Uusien autojen kauppa on EU:ssa yksi niistä poikkeuksista, jotka eivät noudata normaaleja Alv-käytäntöjä. Jos ostat uuden auton EU-maasta ja rekisteröit sen toiseen EU-maahan, niin maksat aina Alv:t rekisteröintimaahan. Auto myydään sinulle aina ilman Alv:tä tässä tilanteessa.

Tämä sääntö pätee ainakin silloin jos asut tässä jälkimmäisessä maassa. En ole varma mikä on tilanne, jos asut vaikka Saksassa, ostat uuden auton Belgiasta ja rekisteröit sen Ranskaan.

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 29.10.13 - klo:20:41
Uusien autojen kauppa on EU:ssa yksi niistä poikkeuksista, jotka eivät noudata normaaleja Alv-käytäntöjä. Jos ostat uuden auton EU-maasta ja rekisteröit sen toiseen EU-maahan, niin maksat aina Alv:t rekisteröintimaahan. Auto myydään sinulle aina ilman Alv:tä tässä tilanteessa.

Hyvä Suomi!

Pitää siis oottaa, että tulee 6kk ja 6000km täyteen..
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 29.10.13 - klo:20:44
Hyvä Suomi!

Tässä tilanteessa pitää kyllä sanoa, että hyvä EU! Tämä sääntö on voimassa kaikissa EU-maissa.

tapanixxx

#3137
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 29.10.13 - klo:20:41
Uusien autojen kauppa on EU:ssa yksi niistä poikkeuksista, jotka eivät noudata normaaleja Alv-käytäntöjä. Jos ostat uuden auton EU-maasta ja rekisteröit sen toiseen EU-maahan, niin maksat aina Alv:t rekisteröintimaahan. Auto myydään sinulle aina ilman Alv:tä tässä tilanteessa.

Tämä sääntö pätee ainakin silloin jos asut tässä jälkimmäisessä maassa. En ole varma mikä on tilanne, jos asut vaikka Saksassa, ostat uuden auton Belgiasta ja rekisteröit sen Ranskaan.

Näinhän tämä sääntö menee. 6kk ja 6000 km pitää olla autolla ikää ja kilometrejä takana jotta voit tuoda auton suomeen käytettynä jolloin et joudu maksamaan ostohinnasta alv:ta suomeen. Muussa tapauksessa autosi katsotaa uudeksi autoksi, jolloin rekisteröintimaahan maksetaan auton alv.

Tosin yksityishenkilönä joutunet maksamaan alvin ostomaassa kaupantekotilaisuudessa (esim. saksassa) ja perimään sen takaisin kun olet osoittanut että olet maksanut alvin rekisteröintimaassa (esim suomessa). Kannattaa varmistaa myyjäliikkeessä ennen kauppoja että tulet perimään alvin takaisin kun olet rekisteröinyt autosi suomessa.


VAG!

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 29.10.13 - klo:20:50
Tosin yksityishenkilönä joutunet maksamaan alvin ostomaassa kaupantekotilaisuudessa (esim. saksassa) ja perimään sen takaisin kun olet osoittanut että olet maksanut alvin rekisteröintimaassa (esim suomessa).

Kyllä ainakin Saksasta voi ostaa uuden auton ilman alvia, jos se laitetaan vientikilpiin. Aivan sama juttu kuin esim. Suomessa. Tosin suomalaiset vientikilvet ovat paljon paremmat, kun ne ovat voimassa 12-13 kuukautta.

Jussiboy

#3139
Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 29.10.13 - klo:20:26

Tuon +2kâ,¬ lisähinnan varusteluun allekirjoitan, ainakin varauksin. Todelliset hinnat ja varusteluerot pitäisi selvittää myyjien kanssa. Ei kai hinnat tuolla saksassakaan ole aivan apteekin hintoja.
Lopullisesti tuonnin järkevyys tietenkin riippuu alennuksista ja varusteiden hinnoista. 

Arvonlisäveron luullakseni voi maksaa myös ostomaahan, eli tässä tapauksessa Saksan 19%.

Mahti antoi uudelle RS TDI:lle yleiseksi myyntihinnaksi 24362â,¬ (ALV on tässä mukana)
Veroprosentti 119 co2: 19,9
Vero: ~4848â,¬

Onko sulla omakohtaista kokemusta tuontihommasta tai sen suunnittelusta, kun tunnut perillä asioista olevan?

Ajoneuvon ollessa (alle 6000km ja rekisterissä alle 6kk.) ALV maksetaan rekisteröinti maahan. Tuota ei voi kiertää mitenkään.
Verot menee maksuun vaikka ostaisit auton alle 6kk. vanhana ja toisit sen myöhemmin maahan.

Nuo halvat autot ovat nettohintoja ja ne eivät ole Saksasta! Saksan virallinen hintataso on huomattavasti korkeampi. Saksan halvin uusien autojen nettikauppa: www.autohaus24.de

Autoveroa ei lasketa tuon kaavan mukaan. vaan se lasketaan autoverollisesta hinnasta. Ohessa tullin ohje mikäli haluat tarkistaa veron määrän helpommalla tosin pääset maahantuojan hinnastosta. Lisävarusteisen auton verojenlaskemiseen tarvitset tullin ohjetta:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/autoverotus/uudet_ajoneuvot/uuden_ajoneuvon_verotusarvo.pdf

Mulla on kokemusta tuontiautoista ja autan mielelläni, mutta RS:n tuomisessa uutena maahan ei ole mitään järkeä, koska et saa sitä mistään Telluksella halvemmalla kuin Suomesta.

Tais tulla samaan aikaan Q.atrolle riittävästi tietoa ALV:stä

kaide

BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

lumimiäs

Onneksi tuli tilattua tuo vihreä. On se vaan jumangauta niin komee.  8) Ja on jo Hangossa oottelemassa kuljetusta.

makkis

Eipä kaduta vihreä taaskaan kun videon katsoi, vaikka näin meinasi käydä kun katselin Scirocco miitin kuvia, tuo Volkkarin vihreä lienee sama kuin Seatissa ja pliisu versus Skoda.

Siellä se Hangossa varmaan jutustelee lumimiähen Räsän kanssa miunkin Räsä.

Markku J

Hieno oli vihreä tuossa testivideossa ja Xtremet sopivat siihen erinomaisesti. Ei ihme, että melua kommentoitiin, kun autossa oli nämä 19" vanteet ja oletettavasti 35 -profiilin renkaat. Muuta negatiivista ei sitten tainnut tullakaan esille.

ram1

Aikamoista pötyä puhui kyllä keskikulutuksesta, joka oli varmaankin dieselversiosta.Tuo 7.1l oli mielestäni hyvä tulos koeajoautolle.Mutta tuo perse ei kyllä ole kovin onnistunut.Jotenkin roikkuva.Ja noista vanteista ei kyllä meikäläinen tykkää.Muuten kyllä kelpais.No muutaman vuoden päästähän noita alkaa olemaan käytettynä aikamoinen liuta.Käy samalla tavalla kuin 2006, jolloin Räsää myytiin karmea määrä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Markku J

Eikös kulutukseksi kerrottu 8,3 satasella ? Se voisi maantievoittoisessa seka-ajossa onnistuakin.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.13 - klo:17:51
Eikös kulutukseksi kerrottu 8,3 satasella ? Se voisi maantievoittoisessa seka-ajossa onnistuakin.
7.1l tuhannella kilsalla.8.3l 50/50% ruuhka/maantie.Ja kuski mainitsi valmistajan keskikulutuksen olevan 5l.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

kaide

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 30.10.13 - klo:17:53
7.1l tuhannella kilsalla.8.3l 50/50% ruuhka/maantie.Ja kuski mainitsi valmistajan keskikulutuksen olevan 5l.

Voin luvata että itse en edes haaveille alle kympin keskikulutuksesta .  Hienosti todettu tuossa videossa " Jos et tykkää siitä että bensaa palaa, älä osta sporttia "
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

ram1

Lainaus käyttäjältä: kaide - 30.10.13 - klo:17:57
Voin luvata että itse en edes haaveille alle kympin keskikulutuksesta .  Hienosti todettu tuossa videossa " Jos et tykkää siitä että bensaa palaa, älä osta sporttia "
Riippuu ajosta.Kymppiä ei kyllä vie mikään auto enää normiajossa.Itse pääsisin varmastikin helposti alle seiskan keskikulutuksella tuolla uudella, kun softatuilla I/II koppasellakin olen päässyt mataliin seiskoihin keskikulutuksena.Pelkässä työmatka-ajossa helposti allekin seiskan.Mun ajo sellaista ettei mikään auto ole kuluttanut juurikaan yli 7l, vaikka en tosiaankaan aina hissuttele.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

TeHoKo

n. 2500km ajoa takana RS bensa dsg- versiolla. Ajotietokone näyttää keskikulutukseksi 8,9l/100km. Ajomoodina ollut suunnilleen puolet Normal ja puolet Sport. 70% motaria ja loput kaupunkipyöritystä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy