Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 15.10.13 - klo:22:41
Moon White olisi hieno väri ;)
Hieman kylmältä näytti kuvissa, mutta helmiäis valkoienn olisi hieno, silloin sopisi tuo Black magic black option pakettikin kiiltomustine yksityiskohtineen.

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 15.10.13 - klo:22:40
Viittasin harmaaseen pohjamaaliin
Viime viikolla tilasin TSI Combin Steel Greynä. Aluksi en pitänyt kyseisestä väristä, mutta sitten kun näin auton livenä Helkaman pihalla, niin tykästyin oitis.

makkis

Rally Green rocks!

Jokohan makkisräsää maalataan  ;D

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.10.13 - klo:22:51
Rally Green rocks!

Jokohan makkisräsää maalataan  ;D
Pesevät maalausteloja tähän aikaan :)

Japoff

Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.10.13 - klo:22:51
Rally Green rocks!

Jokohan makkisräsää maalataan  ;D

Joo , kannatan , komia väri  :P
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Leonardo

Tänään on MTV3 Teknari-ohjelmassa  Octavia RS testissä !
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

makkis

hmph, valvottaa myöhään eikä ole edes Velkoa.

Markku J

Kiitokset vinkistä, tallennus laitettu päälle. Elisan viihdepaketin hyvä puoli on iso tallennuskapasiteetti.

makkis

Kyllähän meitinkin topokenttä tallentaa ja näkeehän se jälkeen katsomosta mutta sen verran autokuume on nyt viimein päällä, että valvotaan. Aloitetaan sitten duunit aamulla vastaavasti myöhemmin.

ram1

Noi Teknarin testit on kyllä yhtä tyhjän kanssa.No näkeehän siinä toki auton radalla 3 sekunnin ajan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Leonardo

Itse kans pakko katsoo livenä kun ei oo tallennuslaite kunnossa.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

makkis

ja varmaan testissä vielä dieseldsg...

ram1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:19:58
ja varmaan testissä vielä dieseldsg...
;D
Meidän lemppari.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

TeHoKo


Leonardo

Pidetään peukkuja et Bensamanuaali  ;)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

kaide

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 16.10.13 - klo:20:04
Pidetään peukkuja et Bensamanuaali  ;)


valkoinendieseldsgfarmari , jos kyseessä on maahantuojalta saatu laite. Niillä kun ei muuta ole
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

ram1

En tiedä miten noita Suomeen tuotu, mutta kyllä veikkaisin bensaDsg koeajoa.Ja sit se vetelee radalla kehuen laatikkoa, ja moottorin jouheaa käytöstä kaikilla kierrosalueilla, ajamatta normiajoa ollenkaan.Sen jälkeen voikin alkaa kehua jotain Applen uutta I phone 1672 mallia.Jatkuu
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

Pahoin pelkään Raminan olevan taas oikeassa. Mitään analyyttista ei saa kotimaisista medioista.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:20:33
Mitään analyyttista ei saa kotimaisista medioista.

Olen myös yrittänyt. Ja kehno menestys.

batman14

Ram1lta loistava analyysi  :D Noin se tulee olemaan. Sitten kokeillaan joku ESC testi ja miten auto käyttäytyy vasemmalle kääntyvässä mutkassa, ja se on sitten siinä. Mitään normaalia tietä auto ei tule ohjelmassa näkemään.

ram1

Anteeksi ot, mutta ne repii viel ekan isotissisen blondin ajamaan sitä Porvoon mukulakaduilla, kun se siinä radan vieressä.Alusta on kova, mutta olematta kuitenkaan hirveän epämukava.Ja käsilaukku mahtuu hyvin etupenkille karkkipapereiden viereen.Jatkuu.No tää ei tosiaan liity topicciin, mutta olette varmaan huomanneet, että Suomessa on otettu nyt jokaiseen auto-ohjelmaan nainen mukaan pilaamaan loputkin.Mutta itse autosta voisin sanoa, että ekan kerran näin tällä viikolla uuden Räsän punaisena.Keula ei vielä oikein uponnut, mutta näinhän se aina uusissa malleissa.Hintaansa nähden varmasti oiva hankinta.Itsellä menee nyt se muutama vuosi kun saatan katsella käytettynä.Kunhan se bensamanuaali.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kaide - 16.10.13 - klo:20:11

valkoinendieseldsgfarmari , jos kyseessä on maahantuojalta saatu laite. Niillä kun ei muuta ole

Muuten oikein mutta värinä oli primer gray :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

makkis

No ei tuo nyt niin hanurista ollutkaan. Virtanen tietää ihan oikeastikin autoista (omaa kokemusta) ja ei taida olla edes Skodan mainosmies. Itse en ole radalla kolmosella käynyt, mutta hieman reippaammassa koeajossa moneen Riston kommenttiin yhdyn. Oma koeajokin oli dieseldsg ja kyllähän päällimmäisenä tunteena oli voiman puute. Tokihan kadunkulmista lähti kun natoraketti luistonestovalon säestämä (ei muuten vedellyt) mutta makkisramppi paljasti armottomasti että voimaa ei vaan ole. Myös pikainen käynti Saksan maalla vahvisti asian, onneton lussu tuo dieseli on 90 km/h ja yli vauhdeilla. Ripeä ydinkeskusta-ajokki nopeusvälille 0-40 km/h.

Premier Park nyt ei tosin mikään moottorirata ole, mutta Risto on kyllä ajanut moottoriratojakin, eli osaa kyllä vertailla.

Kyllä omat odotukset on korkealla ja sekuntiakaan en kadu bensamanuaalia. Voimapulahan se on siinäkin, mutta on sitä jo reilusti koeajodieseldsgtä enemmän.

darthjysky

Combi TDI DSG.. tylsin maholline vaihtoehto
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

kaide

#2874
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.10.13 - klo:23:15
Muuten oikein mutta värinä oli primer gray :P

Perhana .. Se maahantuojan auto olikin " pohjamaalissa" , mä muistin että se oli valkoinen .  Oli muuten mun toinen vaihtoehto väriksi, mä nimittäin pidän myös tuosta  :o

Mutta joo , valitettavasti bensakoneet on kehittyneet niin roimasti kiitos turbotekniikan ( jonka mm. Saab hanskasi jo 30 v sitten ) että ei vaan nokileka enää sovi , ei sitten millään .

0-100 jutuista :

Manuaalilla pitää olla todella taitava kaveri että saa auton kiihtymään siihen mitä tehdas lupaa. Automaatilla riittää että osaa oikaista kaasujalan. 



BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:23:16
Virtanen tietää ihan oikeastikin autoista (omaa kokemusta) ja ei taida olla edes Skodan mainosmies.

Helppo yhtyä hänen mielipiteeseensä alustasta, hyvän tuntuinen se on ns. sporttiajoa silmälläpitäen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Jyri

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 16.10.13 - klo:23:16
Combi TDI DSG.. tylsin maholline vaihtoehto
En usko että korimalli paljoa vaikuttaa ajettavuuteen, mutta dielsel ja RS...en tiedä myyntitilastoja, mutta jos ajatuksena on ajaa kuten radalla ajettiin niin ei varmasti päädy Dieseliin, joten outo koeajomallin valinta.

Lainaus käyttäjältä: kaide - 16.10.13 - klo:23:21
Perhana .. Se maahantuojan auto olikin " pohjamaalissa" , mä muistin että se oli valkoinen .  Oli muuten mun toinen vaihtoehto väriksi, mä nimittäin pidän myös tuosta  :o
Ei muuten ole pohjamaali ;) tuo Ocu IIIl topikissa oleva YouTube video paljasti että Skodan pohjamaali on lähes Saksan taksi beige.

makkis

Tuskin yhtään myydään rata-ajoon  ;D

Mutta, vaikka en bensakoneella ole räsää ajanutkaan, niin kyllä dieseldsg vahvisti etukäteisarvioni että tämä kolmonen nimenomaan huutaa bensaa ja manuaalia. Tosin, DSG:n uusimpaan revisioon tykästyin koeajolla niin paljon että vietin yhden unettoman yön miettien manuaali-dsg väliä, niin hyvin dsg pelasi. Onneksi aamulla DSG teki DSG:t kun lähdin pihasta, arpoi pakille vedon jälkeen sietämättömät sekunnin (mitä ei esmes BMW:n automaagi koskaan tehnyt) joten autoa palautettaessa ensimmäiset sanat olo bensamanuaali.

Itse en farkkua niin tarvitsisi, mutta toisin kuin kakkosessa, tässä farkku vaan istuu silmään harmoonisempana, mutta makuasia toki Ruma ei ole liftbackikaan.

Kuulostellaan talven yli, kirjoitellaan Nokian kaseista ja kevään tullen katsotaan kuinka kehitys on kehittynyt softien suhteen. Persdynon mukaan tuo kaipaisi sellaista 300 hv tehoja, vääntöä on tarpeeksi vakiossakin.

Virtasta on pakko lainata sen verran, että ohjaus tuossa on kyllä todella upea. Nyt kun tämä Alfakin on koettu, niin voin sen edelleen sanoa. Etuvetojen referenssi niiltä osin, millä olen itse ajanut. Toivotaan, että mutterumurhe ei näihin iske. Se kuullostaa kamalalta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: makkis - 16.10.13 - klo:23:33Persdynon mukaan tuo kaipaisi sellaista 300 hv tehoja, vääntöä on tarpeeksi vakiossakin.
Eiköhän se ole vääntö joka chipatuissakin kasvaa ja sitä kautta huipputehokin, ei pelkkä huipputeho, eli kierrosalue minne asti kiertää hyvillä väännöillä.

makkis

joo-o, mutta nimenomaan huipputehoa tarvitsee. 350Nm on ihan okei luku, mutta 220 hv vähän aneeminen. Ahtokoneissa totta kai vääntökin nousee ja sitä kautta myös teho. Menee bensa vs. diesel väännöksi kohta. Gen 2 mulla väänsi 400nm ja tehoa oli 250 hv. Vääntöä oli jopa liikaa tai tarkasti sanoen kartta antoi sen liian alhaalta. Tykkäsin kyllä, mutta vaati herkkää kaasujalkaa ja kierroksilla tuli sitten pettymys kun oli pitoa mutta tehoa ei enää sitten ollutkaan. Sanoisin tuon olleen 160 km/h jälkeen vastaava lussu kun vakodiesel 90 km/h jälkeen. Ei vaan ole tehoa kotitarpeiksi. Matkailen niin usein saksassa, että tehoakin kaipaisi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy