Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

maher

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 10.10.13 - klo:13:15
TDI , DSG ja vielä ilman black pakettia, kuka tuollaista haluaisi  :P

Muuten hyvä, mutta valkoinen ja ilman black-pakettia ;) Hinta vain on outo...
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

MMV

Minulla on oikeastaan vaikeuksia ymmärtää tuota black-pakettia. Erityisesti plastidippaus peileille ei mene minun jakeluun. Aiemmin ostettiin jokin muu kuin hinnat alkaen malli, jotta saatiin korin väriset peilit. Nykyisin maksetaan että saadaan mustat ja parhaimmillaan nämä mustat vielä matataan plastidipillä. Vaimon tuleva valkoinen Golf onkin sitten trendin mukainen kun kulimallisena siinä on mattamustat peilikotelot.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: MMV - 10.10.13 - klo:14:43
Nykyisin maksetaan että saadaan mustat ja parhaimmillaan nämä mustat vielä matataan plastidipillä.

Ehkäpä ensi vuonna dipataan jo ovenkahvatkin ;)

MMV

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 10.10.13 - klo:14:47
Ehkäpä ensi vuonna dipataan jo ovenkahvatkin ;)

Toivotaan! Näin olisi vaimon kulkine äärimmäisen trendikäs! Milloinkahan saisi mattamustia "puskureita" ultra black -pakettina? Ei vaan, vitsi vitsinä...

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

maher

Lainaus käyttäjältä: MMV - 10.10.13 - klo:14:43
Minulla on oikeastaan vaikeuksia ymmärtää tuota black-pakettia. Erityisesti plastidippaus peileille ei mene minun jakeluun. Aiemmin ostettiin jokin muu kuin hinnat alkaen malli, jotta saatiin korin väriset peilit. Nykyisin maksetaan että saadaan mustat ja parhaimmillaan nämä mustat vielä matataan plastidipillä. Vaimon tuleva valkoinen Golf onkin sitten trendin mukainen kun kulimallisena siinä on mattamustat peilikotelot.

Samaa ihmettelin itsekin aluksi, mutta asiaa makusteltuani tilasin omanikin black-paketilla. Siitä huolimatta on tässä tavallaan paluuta vuosia taaksepäin - nyt siitä, ettei ole korinvärisiä peilejä, jopa maksetaan :o
Octavia 2,0 TSI RS 230 DSG MY2016 - Black Magic
Ex-WAG: Octavia Combi 2.0 TDI RS DSG 2014 - Brilliant Silver

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 10.10.13 - klo:14:47
Ehkäpä ensi vuonna dipataan jo ovenkahvatkin ;)

Kesän hittiväri+blackpack  ;D ;D ;D


makkis

Räsän blackpaketti maksaa 40 ekua. 400 ekulla voin ruveta tuunamaan halukkaille moisia Mega Black paketteja! Kilikalipurkki kuuluu hintaan ja jämät saa paikkamaaliksi mukaan.

darthjysky

Tuo black paketti on iha mukava koska ei oo hinnalla pilattu ja tekee autosta paremman näkösen. Tää siis miun mielipide, jos joku ei ei tykkää ni ei tarvi ottaa. Mukava vaa että voi vaikuttaa auton ulkonäköö
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

MMV

40 euro tuosta Black-paketista on kyllä naurettavan edullinen verrattuna siihen, että varuste olisi Audin optiolistalla. Jos olisin Ocua ostamassa, haluaisin oikeastaan itsekin maskin ja ikkunakehykset kokomustana, mutta vastaavasti peilit korinvärisenä.

teräksenharmaa

Mustat peilit sopivat hienosti yhteen muiden mustien yksityiskohtien/lisukkeiden kanssa. Vielä kun vanteetkin ovat perushopeaa tummemmat, niin toluksena on htoimiva ja jopa jossain määrin persoonallinen kokonaisuus.

Jyri

Minulle kyse on juurikin yksityiskohtien yhteensopivuudesta joka muodostaa omaa silmää miellyttävän kokonaisuuden. Esim, juuri valkoisessa autossa harkitut mustat elementit luovat hyvännäköisen kokonaisuuden, toisaalta kromiosat eivät sovi valkoiseen autoon noin pääsääntöisesti. Itse en kyllä ole myöskään kromisosien ystävä edes mustassa autossa, sen sijaan alumiini näyttää hyvältä mustassa. useinhan nuo yksityiskohdat muodostavat hyvältä näyttävän kokonaisuuden jos ne luovat tarpeeksi kontrastia auton perusväriin (eli juuri siksi tuo valkoinen ja kromi ei toimi, kun taas musta ja kromi on eri juttu). Musta auto punaisin jarrusatuloin ja punaisin tikkauksin, sekä ehkäpä mustat yksityiskohdat ja mustat vanteet punaisin reunoin voisi olla hyvännäköinen. Toisaalta taas äärimmäisyydet, kuten vaikkapa täysin musta auto mustin yksityiskohdin ilman kromia voi olla kanssa hyvä, tosin itse ehkä kaipaisin tuolloin noita yksityiskohtia ja vanteita vaikkapa mattamustina, kontrtastiksi kiiltävän mustalle maalille, tai sitten mattamusta auto kiiltävän mustin yksityiskohdin ja vantein.

Eli minulle kyse ei ole niinkään siitä että peilien pitää olla mustat, vaan kokonaisuudesta miltä kaikki näyttää yhdessä.

Sampsa

Autoyksilöiden tutkailua kaupassa, eri moottori-vaihteistoyhdistelmien koeajoja ja paljon jahkailua... mutta nyt tilattu:

Combi RS TSI manuaali

- Steel Grey
- Black-paketti
- Canton
- Gemini antrasiitti
- Vetokoukku
- Lämmitettävä tuulilasi
- RS-ajomoodin valinta
- Webasto
- Turvatyynyt taakse
- Tavaratilan ja matkustamon väliverkko
- Varapyörä
- Kumimatot


psxgamer

Eilen tuli testattua diesel Räsää ja pakko todeta, että onhan tuo ihan eri peli kyseessä kun bensa. Bensa tosiaan vie dieseliä joka asiassa, paitsi ehkä kulutuksessa. Bensan muhkea vääntö ihastuttaa aina ja täyskiihdytyksissä raakaa voimaa on tarjolla ihan eri tavalla. Käyntikin on hidastaessa risteykseen ja kierrosten laskiessa niin paljon sivistyneempää. Sääli, että ilman pärinäboxia ei kumpikaan versio ääntele sillä tavalla millä tälläisen auton pitäisi huutaa. Toivottavasti lisävarusteiset moottorinäänet tuovat ääniin ihan erilaista munaa.

Homer

Bensa -koneessa todellakin tarjolla raakaa voimaa. Alla kiihtyvyystaulu manuaaliboxilla. Kierrokset joka vaihteella 6000:een niin äkkiseltään on 250 km/h lasissa  8).

Sama asia livenä oheisessa linkissä:

Skoda Octavia III RS TSI 2013 - acceleration 0-246 km/h, top speed test and more



Markku J

Hienosti kiihtyy. On se varmaan minulle 105 hv Golfin jälkeen aikamoinen "elämys"  ;D.

makkis

Hieman haisee manipulaatio. 220 hv ei kuitenkaan ole tolkuton lukema, vääntöä kylläkin bensassa on älyttömästi. Mulla oli faktisessa mittauksessa kakkosessa 250 hv / 400 nm ja ei se nyt mikään tykki ollut. Vaihdevälit oli nappiin, 80-120 välillä tuo oli todella ripeä, paikaltaan sataan toki mopo pidon puutteen takia. Luulisin, että ruo softattu gen2 pieksee vakion gen 3 mallin millä tahansa aluella. Samoin huoppunopeus on utopistinen, toki sinä on mittarivirhe. Kyllä oma gen 2 oli aika tahmea 200 jälkeen, kelasi kyllä mittarin tappiin mutta monta  tupakkaa meni odotelessa.

zagg

Lainaus käyttäjältä: Homer - 12.10.13 - klo:19:44
Bensa -koneessa todellakin tarjolla raakaa voimaa. Alla kiihtyvyystaulu manuaaliboxilla. Kierrokset joka vaihteella 6000:een niin äkkiseltään on 250 km/h lasissa  8).

no kyllä tuo 190-25x väli oli jo aika tuskaa...
.

Markku J

Onneksi tuota 190 kmh+ aluetta harvoin tarvitsee. Tärkeintä on kunnon ohituskiihtyvyys jossain 60-140 kmh välillä. DSG onneksi hoitaa kepittämisen, joten riittävän liukkaasti Suomen oloihin hoituu RS:llä vakioajon ohitukset.

zagg

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.10.13 - klo:20:17
Onneksi tuota 190 kmh+ aluetta harvoin tarvitsee. Tärkeintä on kunnon ohituskiihtyvyys jossain 60-140 kmh välillä. DSG onneksi hoitaa kepittämisen, joten riittävän liukkaasti Suomen oloihin hoituu RS:llä vakioajon ohitukset.

kyllä tuolla suomessa tosiaan pärjää enemmän kuin hyvin.
.

Homer

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.10.13 - klo:20:01
Hieman haisee manipulaatio.

Graafi ja mittari -video ovat osa 8 - sivuista testiä www.autoforum.cz -sivustolla. Ei tietenkään takaa ettei kyse manipulaatiosta mutta minun silmään artikkeli vaikuttaa asialliselta ja luotettavalta.

psxgamer

Linkkasin joskus aiemmin Youtubeen videon missä verrataan Golf GTI:tä ja GTD:tä. Bensa vei vikisemättä, jonka näkee myös näistä vertailuarvoista:
http://www.zeperfs.com/en/duel4623-4624.htm

0 - 100 voitto bensalle on varmasti useimpien odottama, mutta yllättävän selvästi myös 80-120 kiihdytyksessä bensa vie selvästi pidemmän korren.

fourvalve

Melko nopea on rs tuossa Homerin linkissä, kiihtyy  0-200km/h n. 21,5 sekuntiin. Samassa ajassa M3 321hp. ;D  Taitaa tsekinpojat vetää hieman kotiinpäin. Miten se pörinäpoksi on skodassa toteutettu?
BMW z4 3.0i roadster

Keke78

Lainaus käyttäjältä: zagg - 12.10.13 - klo:20:09
no kyllä tuo 190-25x väli oli jo aika tuskaa...

Mun mielestä tuo kelaa vauhtia arveluttavankin hyvin juuri tuolla 190+ jälkeen. Tulee taas mieleen että minkälaisessa alamäessä, myötätuuessa ja kottikärryn renkailla tuo video on kuvattu.
Fabia rs combi -11

makkis

Sitä en epäile etteikö bensa vie disua 100-0, sen kertoo jo speksit. Sen sijaan 100 hv tehokkaamalle, samanpainoiselle, autolle tällä ei kyllä reaalimaailmassa pärjätä. Voi olla, että esmes 80-120 väli menee samaan aikaan jos välitykset sattuu, mutta jos ajetaan seisova maili, esmes m3 jättää  räsän kuin tikku paskaan. Jo lähdössä rempaisee 35 metrin kaulan kun on takaveto ja siis on pitoakin.

ärässä

Itse otin dieseli.Varmaan vanhasta tottumuksesta(nykyinenkin räsä on disu).Mietin tuota valintaa vähän aikaa ja kävin ajamassa bensaakin,eikä se mitenkään erityisen tehokkaalta tuntunut,niinkuin ei dieselikään..

Autossa pitää olla vähintään 500 heppaa että se jotenkin säväyttää.Aivan paskan hailee onko 300 vai 200 heppaa.Täytyy muistaa että kyse on kuitenkin perheautosta vähän sporttisemmalla ilmeellä.

makkis

LainaaTäytyy muistaa että kyse on kuitenkin perheautosta vähän sporttisemmalla ilmeellä.

Justiin näin.

Käytin tuossa tovi takaperin sukulaismiehen dojodaa penkissä, antoi lukemia 550 / 700. Kyseinen dojoda on takavetoinen ja siinä on rautalukko. Kuivalla tiellä tuo putkaisi kun muuli kun kakkosella sai pitoa. Seurravana päivänä olin naapurin 1000/1000 Bemarin kyydissä... tuo potkaisi kun muuli viitosella kun sai pitoa.

Molemmat harrasteajokkeja, mutta molempien tapauksien kohdalla puhutaan aika tehokkaista autoista. Bemarin kohdalla sanan "aika" voi jättää pois. Molemmat voisi kelata 21,5 sekunnissa 0-200 km/h mutta valitettavasti Skoda Octavia RS ei sitä tee, vaan jää suorituskyvyltään perheautotasoon. Toki pesee mennen tullen 1.6 dojodad ja datsunit, mutta hei haloo... ei se mikään urheiluauto ole eikä kummoinen tykki. Sanosinko, perustason kauppakassi.

Homer

Kyllä tuo Youtuben 0-200 taitaa olla loivaan alamäkeen vedetty, 21,5 sec on kovempi kuin samalla moottorilla varustettu Golf GTI Performancen 24,2 sec. Väittäisin kuitenkin että tästä huolimatta tämän "peruskauppakassin" suorituskyky ja ominaisuudet pesee mennen tullen valtaosan suomeen rekisteröidyistä audi-, bmw- tai MB -merkkisistä kauppakassi/perheautoista. Urheiluautot on sitten asia erikseen. Esim Porshe 911 kiihtyy 0-200 9,6 sekunnissa. Vaikea nähdä moiselle käyttöarvoa Suomen kaduilla, Saksassa kylläkin.

repomies

Lainaus käyttäjältä: makkis - 12.10.13 - klo:20:45
Sitä en epäile etteikö bensa vie disua 100-0, sen kertoo jo speksit. Sen sijaan 100 hv tehokkaamalle, samanpainoiselle, autolle tällä ei kyllä reaalimaailmassa pärjätä. Voi olla, että esmes 80-120 väli menee samaan aikaan jos välitykset sattuu, mutta jos ajetaan seisova maili, esmes m3 jättää  räsän kuin tikku paskaan. Jo lähdössä rempaisee 35 metrin kaulan kun on takaveto ja siis on pitoakin.

Jos on pitoa. Itse leikin kerran yli 500 hevosvoimaa tehokkaamman takavedon vierellä etuvetopaskallani. Lähdettiin liikennevaloista kaksi kertaa. Ensimmäisessä lähdössä takaveto jäi paikalleen sutimaan, menin menojani. Seuraavissa valoissa pääsin puoli autonmittaa edelle 80 vauhtiin asti, jolloin hölläsin koska en halunnut ajaa kovaa ylinopeutta kuitenkaan. Se on sellaista märällä ja kylmällä asfaltilla, jos on liikaa tehoa. Mopoauto ei sudi.

makkis

Meininki alkaa olemaan kun ultimatevwcomin räsä keskustuluissa vuonna 2006... jos minulla olisi 700 hv takaveto (siis yli 500 hv tehokkaampi kuin räsä) niin teretulemast vaan viivalle repomies tai mikä tuu tahiojaan, olkoon vetoja neljä tai kesä tahi talvi. Toki riippuu kisailtavasta matkasta-

Ainakin softaräsällä, jos kisailtiin vain väliä 80-120 km/h, uskalti huoletta haastaa prätkiäkin. Jos taas kiasiltiin 0-100 km/h, oli oltava varovainen.

Uskokaa jo, ei se Räsä ihan oikeasti mikään hirmutykki ole. Ihan semmoinen menemään kun parisattaaheppoinen perheauto on.  Ei muuta. Vaihdevälit vaan natsaa (ainakin kakkosessa) vaan jstiin passelisti noihin 80-120 vetoihin,

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy