Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: voipa - 04.10.13 - klo:12:37
En minäkään silloin kun oli peräkkäin pari S60:stä firman liisarilla mutta nyt kun ostaa oman 40kâ,¬ kärryn niin sitä suhtautuu aika lailla tarkemmin ja haluaa välttää ylimääräisiä varikkokäyntejä vaikka menisikin takuun piikkiin.

Kyllä itsekin on tullut nämä kulkineet omilla rahoilla ostettua. Eipä ole koskaan tullut sellaisten asioiden vuoksi korjaamokäyntejä, mitkä olisi voinut luovutuksessa huomata.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ton-1

#2731
Nyt on sitten tämä kulttiauto ja farkkuna DSG:n ker koejattuna, ohessa plussia ja miinuksia itse ajofiiliksistä:

plussat
- hyvä ratti
- varsin hyvä potku, jopa gti-mäinen
- ajoasennon sai mieleisekseni (penkin saa varsin alas), ratin tosin olisin halunnut vielä alemmas
- alusta tuntui niin hyvältä kuin se vain voi gti:ssä olla
- penkkien sivuttaistuet toimivat  ;)

miinukset

- dsg viivytti liikaa vaihtoja täys hökä päällä, ei auttanut edes perus d-moodi
- omaan makuun tietuntuma olisi ollut parempi ensiasennuskoon renkailla ( alla olleet 225/40/18 koin kulmikkaiksi)

Muu habitus:

- koin sisustan jotenkin onnistuneemmaksi kuin hetkeä aiemmin ajamani A3 1.4 cod Busines Sport S-Tronic:kin
- alustaa saisi laskea jollain 40/30 madallussarjalla
- ulkonäkö kokonaisuudessaan ei (edelleenkään) ole omaan silmääni

Ihan perheautoon tuo alusta lienee liian napakka mutta hyvä urheilullisesta ajosta pitävälle. Eli tuote on kyllä hyvässä kunnossa, ilmankos myyjä sanoikin että heistä milei jokainen on myynnyt niitä sen 10 kpl.  8)  .

Mitä nyt mieleen tulee niin odotan innolla pääseväni joskus sen 225 hv. quattronelkun rattiin  ;) .

Edit: Rengasmelusta en laittanut kommenttia kun ei ollut sen olevan yhtään hälyttävämpi kuin uudessa A3:ssa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 04.10.13 - klo:12:21
Ei oikein ollut kunnon kuvia mistä olisi käynyt ilmi miltä nuo näyttävät asennettuina ja vaikutti siltä että nuo tulevat niiden olemassa olevien alapuolelle, siis edessä, mutta miten takana?

Jaa, olisiko noissa Googgelin kuvissa jotain aiheeseen liittyvää, siis....

https://www.google.com/search?q=octavia+Einstiegsleisten&rls=com.microsoft:fi-FI&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=uKVOUobCIbL14QS7yoD4DA&ved=0CEAQsAQ&biw=1579&bih=842&dpr=1
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

^Olihan siellä, mutta silti hieman häi hämärään oliko takaoviaukkoihin jotakin tuossa sarjassa ja mikäli tosiaan nuo tuelvat niiden vakioiden alapuolelle, niin mistäs sitten se ylempi osa taakse?
Pitääpä ebaytä taas surffailla illemmalla josko sitä taas erehtyisi jotain lisää tilaamaan  ::)

Hensu

Lainaus käyttäjältä: opar - 03.10.13 - klo:19:10
Ei löytynyt Teknarin sivuilta eikä Katsomosta. Betoninharmaa Combi. Muistaakseni DSG TDI...Tai sitten oli todentuntuinen uni. :o
Ettet sotkisi Skoda-lehden juttuun jossa Esapekka Lappi koeajoi juuri Steel grey Combi DSG TDI:n?

Hensu

Nuo kynnyssuojat alkaa kyllä itseänikin kiinnostamaan. Taakse kuitenkin kapuaa kohta pari naperoa hiekkaisine kenkineen. Ei toki painoa ole nimeksikään kummallakaan, mutta kyllä noistakin kärpäsistä varmasti jonkinlainen jälki jää.

makkis

Mitenkä olisi ensi alkuun ihan väritön teippi? Näitä on mm. pakuissa takapuskurin suojana. Taidan laitattaa sellaiset koska meilläkin muksut kiipeilee kyytiin.

Jyri

^ Teipit on jo, mutta olisi kiva että takana olisi samannäköiset listat kuin edessä, etsintä jatkuu...

Markku J

Teippiä voisi kyllä laittaa. Pitäisi olla mielestäni vaan reilusti paksumpaa, kuin oli tuon erään saksalaisen mallikohtaisia teippisarjoja myyvän firman tuotteessa. Paksumman asentaminenkin olisi helpompaa kuin ihan ohuen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:19:18Paksumman asentaminenkin olisi helpompaa kuin ihan ohuen.
Niin minäkin luulin, mutta taika piilee fairyssä  :D

s-mod

Itse kyllä en laita siihen alahelmaan mitään listaa. Vaan kontaktimuovia tai jostain ostan takapuskuri suojan (läpinäkyvä). Ja leikkailen siitä. Koska irroittaessa listoja ajan kuluessa voi lähteä maalitkin kun  kaksipuoliteippi tai "sikaflex" muhii niin pääse listan alle paskaa, koska siellähän on kokoajan paska muutenkin Suomen kurateillä! No ei tietysti ongelma, jos pesee joka ajon jälkeen ja kuivaa ja sitten talliin!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 04.10.13 - klo:14:21
Nyt on sitten tämä kulttiauto ja farkkuna DSG:n ker koejattuna, ohessa plussia ja miinuksia itse ajofiiliksistä:

- koin sisustan jotenkin onnistuneemmaksi kuin hetkeä aiemmin ajamani A3 1.4 cod Busines Sport S-Tronic:kin

Edit: Rengasmelusta en laittanut kommenttia kun ei ollut sen olevan yhtään hälyttävämpi kuin uudessa A3:ssa.
Nämä kaksi kommenttia kiinnitti huomioni. En ala aiheesta vänkäämään koska mielipiteesi on sinun ja ainoastaan sinun. Erittäin vahvoilla RS laseilla varustettu henkilö saattaa olla kanssasi samaa mieltä RS:n sisustan onnistumisesta(laadusta) ja rengasmelusta verrattuna A3.

s-mod

Jos RS:ssä oli kitkat Tai A333::ssa jotkut Sunnyt!   ;)
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

opar

Lainaus käyttäjältä: Hensu - 04.10.13 - klo:18:59
Ettet sotkisi Skoda-lehden juttuun jossa Esapekka Lappi koeajoi juuri Steel grey Combi DSG TDI:n?

No en mä nyt sentään niin kujalla ole, että sekoittaisin lehtijutun tv-ohjelmaan. Koeajajasta en ole varma mutta telkkarista se tuli. Tai sitten pitää miettiä terapiaa ihan tosissaan.

Ton-1

#2744
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 04.10.13 - klo:20:57
Erittäin vahvoilla RS laseilla varustettu henkilö saattaa olla kanssasi samaa mieltä RS:n sisustan onnistumisesta(laadusta) ja rengasmelusta verrattuna A3.

Täytyy tarkentaa sinulle tuota lausuntoani, kyseessä oli kommentti habituksen suhteen eli RS:än sisusta on mielestäni rauhallisemman oloinen ilman yhden yhtä muovikromia ( kiiltävä ämpärimuovi tekee ohjaamon omaan makuun rauhattomaksi, Skodan tumma tekohiilari on neutraalin oloista materiaalia) ottamatta kantaa itse laadukkuuteen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Minä voin osaltani tässä vaiheessa olla samaa mieltä Ton-1:n kanssa. Sinun kommenttisi ajomelusta olivat yllätys, mutta tänään A3 -kaupoilla tuli sille havainto. Sedan on aika meluisa. Siltikin tilasin sen - vaikka on Unkarissa valmistettu  ;)

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.10.13 - klo:21:30
Minä voin osaltani tässä vaiheessa olla samaa mieltä Ton-1:n kanssa. Sinun kommenttisi ajomelusta olivat yllätys, mutta tänään A3 -kaupoilla tuli sille havainto. Sedan on aika meluisa. Siltikin tilasin sen - vaikka on Unkarissa valmistettu  ;)
No sitten A3 sedan ketjua laittamaan, jos semmoinen on tilattu. Olisihan tuo kähee S-mallina.

Minä tosin olen ollut aina sitä mieltä että sedanit on meluisempia kuin farmarit. Ainakin kuskin paikalta! Takapenkkejä on turha verrata, kun kerran 7-vuodessa tulee omassa autossa istuttua takana.
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 04.10.13 - klo:21:42
Minä tosin olen ollut aina sitä mieltä että sedanit on meluisempia kuin farmarit.

Sinänsä mielenkiintoinen kommentti kun taas esim. taakse asennettu subi kuuluu eteen paremmin farkussa kuin sedanissa. Ei ihan sama asia mutta kumminkin jotain yhtäläisyyttä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Zaasa

#2748
 Sedan A3 en ole koeajanut koska menossa koko ajan.Hb:n renkaista lähtevä ääni samalla tasolla Golfini kanssa 17" rengas koolla. A3 moottorin äänet jostain syystä voimakkaammat kuin Golfissa. Rs III Combin rengasmelu 18" kumeilla kuminoineen oli liian äänekästä minulle.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 04.10.13 - klo:21:48
Sinänsä mielenkiintoinen kommentti kun taas esim. taakse asennettu subi kuuluu eteen paremmin farkussa kuin sedanissa. Ei ihan sama asia mutta kumminkin jotain yhtäläisyyttä.
Niin takanahan subbarit "yleensä" ovat, ja tarvihan sitä kokeilla kerrakin miten jytkyy takapenkillä istuessa, vaikka asetukset oli laitettu eteen suuri volyymi. Niin olihan huikaiseva ero.
Oliskohan tiiviillä tavaratila verholla mitään tekemistä melujen kanssa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

makkis

Herranjumala kun tuosta melusta jaksetaan jauhaa. Jos haluatte hiljaisen, menkää museoon ja ostakaa E39 BMW. Se on oikeasti hiljainen. Löytynee muitakin, mutta nykyautoihin verrattuna se on aikuisten oikeasti hiljainen. Jos haluatte meluisan auton, ostakaa Ford Focus edellistä korimallia. Aikuisten oikeasti se vaatisi Pletorit. Nämä Golfit, Octaaviat, Aa 4:t, A 6:t, Exeot, Dojodad, Nissanit, Datsunit, Mitsupismit, Mersut, Bemarit. Alphat. yms. tavisautot menee johonkin tuohon väliin.

fourvalve

Minullakin toi kone meluaa, mutta siihen ei kyllästy ;D
BMW z4 3.0i roadster

Zaasa

Ei tarvitse museoon mennä jos haluaa hiljaisemman auton kuin RSIII. 30-40Tâ,¬ hintaluokassa kaikki muut taitaa olla hiljaisempia.Nopeasti ei tule mieleeni meluisampaa autoa kuin RSIII.

s-mod

Auton kuluessa (kilometrejä lisää) ei melu juurikaan kasva, mutta moottorin kuluessa tärinä kasvaa!

Mutta en kirjoita RS palstaan enään, varsinkaan vw, seat koeajoista ja mielipiteistä!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

makkis

Pikaisella arviollls, kun kävin naapureiden autot koeajamassa:

- mersu ceemeli 2012 hiljsisempi
- gorolls mikä lie, viimeinen ennen anjovista, meluisampi
- pösöö mikä lie, semmoinem pierua pienepi, 2012, meluisampi
- datsun zynnu, 87, meluisampo
- mersu sprinter, meluisampi
- mersu w123, hilnaisempi
- mondeo 2012, meluisampi, koneesta ei hajuakaan, bensa kuitenkin
- kia ceed 2011, meluisampi
- astra 1998, hiljaisempi, joku diisseli
- roveri joku, en tunne näitä mutts joku maasturi ilmajousilla, meluisampi
- volvo s80, meluisampi
- volvo s60, hiljaisempi
- volvo v50, hiljaisempi
- m5, meluisampi

Mediaanilla mennään

matara

Tulihan se tilattua itsekin. Pari - kolme viikkoa sitten aloitin tän ketjun lukemisen ja sivun 52 kohalla löin tilauksen sisään. Kävin toki naftin 400 kilsan koeajolenkin heittämässä. Oli niin hyvää kyytiä, että tuli ajettua vähän pitempi lenkki. Komia on peli ja ei malttais toimitustai odottaa helmikuulle.

Tulossa:
Combi TSI DSG
Valkoinen,
Punaiset tikit,
Webasto,
Black,
Canton,
Pörinäpoxi ja
Nahkasohvat
2006 Octavia Combi 2.0 TDI (ex)
2008 Fabia 1.6 (ex)
2008 Superb 2.0 TDI (ex)
2005 E 320 CDI (ex)
2011 Superb 2.0 TDI (ex)
2012 FABIA 1,4 TSI (Ex)
2014 Octavia 2.0 RS TSI (Ex)
2014 VW Up 1.0 (Ex)
2016 Audi Avant Loq 2.0 TDI 140 kW S tronic
2018 VW Polo 1,0 TSI DSG

pikkuvika

En ole ajanut Skodalla, mutta jos on meluisampi kuin MB SLK niin ääntä riittää. Radio on turhake tämän mallin mersussa, vaika on muka soitinjärjestelmän tekijänä  BOSE.

psxgamer

Heitin eilen kahden tunnin lenkin TSI DSG Räsällä. Kovin oli vakuuttava peli ja omistamishaluja herättävä.

Ajettavuus on hyvä, joskaan en keksi millä tavalla progressiivinen ohjaus vaikuttaa. Tein pari tiukkaa U-käännöstäkin, mutten osannut kiinnittää huomiota ratin kierrosten määrään. Perus Ocussa on vähän tylsä ohjaus, mutta tässä se on varsinkin Sport-modessa todella tunnokas. Sisätilojen laatuvaikutelma on lähes Audi tasoa ja kabiini on todella tyylikäs. Lähes Audi-tasoa siksi, että ajossa kuului omituista sirinää jostain pelkääjän paikalta. Voi olla myös Combin takaosasta, en oikein saanut ääntä paikannettua.

Ã,,änitaso on kohtuullinen. Autossa oli 18" renkaat ja teiden pinnoite vaikuttaa paljon. Motarinopeudessa hyvällä pinnalla ihastelin auton äänettömyyttä, mutta Kehä III:lla paljon matalammissa nopeuksissa kauhistelin sitä. Sanottakoon, että esim. uusi Leon on 18" pyörillä melutasoltaan selvästi miellyttävämpi, mutta uusi Ocu on isoilla vanteillaan silti paljon hiljaisempi kuin 1P Leonini 16" vanteilla, joten en valita.

Suorityskyky oli vähintään riittävä, mutta jollain tasolla silti pettymys. Kiihtyvyys on kovaa, mutta silti jotenkin niin sivistynyttä ja tasaista (ilman varsinaista turbopotkua), että vähän ihmettelin auton sisäsiisteyttä. Mielestäni edellinen Ocu RS oli paljon räävittömämpi. Osaltaan tähän vaikuttaa se, että kunnon moottoriääniä ei käytännössä ole, ei edes täyskiihdytyksissä! Ihmettelin miksi koeajamani FR 1.8TSI Leon ärjähteli kovemmin, mutta koeajon jälkeen myyjä tiesi kertoa, että autosta puuttui pärinäboxi (joka FR Leonissa oli). Luulin sen olevan aina tuon Drive Selectin kanssa, mutta se onkin vakiona ja moottoriäänistä pitää maksaa hieman yli 200 euroa.

Todella muhkeä vääntö niin maantiellä kuin taajamassa ja yllättäen todella hauskat rattivaihteet tekivät autolla kruisailusta hupia. Lisänä mainittakoon, että kun sain vihdoin kokeiltua konsernin toteutuksen adaptiivisesta vakkarista ihastuin sillä laite toimii juuri niin hyvin kuin odotinkin. Front Assist ei tosin alkanut vinkua vaikka menin niin lähelle edessä ajavaa kuin uskalsin, mitenköhän sen pitäisi sitten toimia? DSG toimi poikkeuksellisen hyvin, sillä kaikki liikkeelle lähdöt olivat tasaisia ja mukavia. Onkohan töksähtelevät liikkellelähdöt olleet koeajamieni DSG7 vaihteistojen ominaisuus. Alustakin tarjoaa "riittävän" mukavuuden. Pintavaurioita kärsineellä tiellä isompi ongelma on kuoppien aiheuttamat epämukavan kuuloiset äänet, ei niinkään itse alustan mukavuus.

Tiedustelin myös myyjältä meinaako Helkama ahnehtia ja nostaa hintaa ja kovin varman oloisesti tähän todettiin, että kyllä varmaankin noin parilla tonnilla. Kylmä suihku minulle kun auton vaihto olisi vasta ensi vuoden alkupuolella, mutta katsotaan nyt. Ehkä se olisi lompakollekin parempi jos tyytyisin vain 1.4TSI DSG:hen.  ::)

matara

Psxgamer: nyt jos tilaa niin sen saa joskus ensi vuoden alkupuolella  :)
2006 Octavia Combi 2.0 TDI (ex)
2008 Fabia 1.6 (ex)
2008 Superb 2.0 TDI (ex)
2005 E 320 CDI (ex)
2011 Superb 2.0 TDI (ex)
2012 FABIA 1,4 TSI (Ex)
2014 Octavia 2.0 RS TSI (Ex)
2014 VW Up 1.0 (Ex)
2016 Audi Avant Loq 2.0 TDI 140 kW S tronic
2018 VW Polo 1,0 TSI DSG

zagg

Ajelin tunnin verran tänään RS:llä, ihan käypäinen pelihän tuo oli. 18" vanteilla vaan aivan jumalaton rengasmelu :(
Kokeilin 1.4TSItä tämän jälkeen jossa 17" vanteet, niin johan oli melussa iso ero - ja kulkupuolessakin.
.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy