Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

lasol

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 26.09.13 - klo:11:15
Verottomasta hinnasta? Oliko suurikin hintahaarukka ja mistä päin sait parhaat tarjoukset?

Kalkyylit tehty verollisesta hinnasta. Laskin hieman perseelleen prosentit, oikea alennus oli 9,2%. Paras tarjous pärähti loppuviimein Veholta. Eroa kalleimpaan tuli rapiat 1300â,¬. Köyhälle tuokin raha on hyvin merkittävä summa. Yleisenä vinkkinä kannattaa koittaa tingata lisävarusteita kaupan päälle. Niissä voi olla yllättävänkin paljon liikkumavaraa. Uittelin matoa myös maaseudun autoliikkeissä. Periferian kauppamiehet olivat selvästi nopeammin tyrkyttämässä omaa ehdotustaan verrattuna PKS lajitovereihinsa.



Mahonkiset kahvat, staattinen ratti.

lasol

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.09.13 - klo:11:02
Tervetuloa foorumille, lasol !

Ja onnittelut RS -kaupoista. Olet saanut aivan uskomattoman hyvän alennuksen.

Lämmittimistä sen verran, että tuolla mainitsemallasi n 900 eurolla saa tehdasasenteisen Webaston kaukosäätimellä (polttoainetoiminen lämmitin siis). Sähkölämmittimiä ei saa tehdasasenteisena. Kotimaassa asennettuna se on toki Webastoa halvempi ja maksanee 500-600 eur sisäpistokkeen kanssa. Hintaeron ollessa pieni, päädyin Webastoon, joka tarjoaa myös moninkertaisen lämmitystehon.

Kiitoksia. Köyhän on pakko yrittää!. Taidan kallistua Webastoon itsekin. Aika = rahaa perheelliselle ukolle, joten tuo helppo vaihtoehto houkuttaa kovin.

Lainaus käyttäjältä: Devl - 26.09.13 - klo:11:04
Combissa on tummennukset vakiona.

Hyvä tietää, kiitos huomautuksesta. Asia luiskahtanut epähuomiossa itseltäni täysin ohi. Saan vielä viimeisen oljenkorren kinuta lippiksiä tahi muuta oheisroinaa liikkeeseen oikaistessa :).

Kiitoksia kaikille kommentoijille. Tämä mestahan pesee hevoshullu- ja vauvaforumit tiukan väännön jälkeen 6-2. Näillä mennään ja autokuume se vaan nousee.


Mahonkiset kahvat, staattinen ratti.

deeaa

Niin tai laskee kun lukee forumin kauhutarinoita dsg:stä ja laukeavista TiSsIkoneista :-(

automaattori

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 26.09.13 - klo:15:23
Niin tai laskee kun lukee forumin kauhutarinoita dsg:stä ja laukeavista TiSsIkoneista :-(

Varmasti Vaggineissa on parannettavaa, mutta kyllä niitä vikoja on muissakin merkeissä. Mun kohdalle on sattunut Citikka C5:n automaatti vaihdettu viikon käytön jälkeen, Hondan kone meni kokonaan vaihtoon kun jokin kumitiiviste tukki öljynkierron. Takuu oli jo ohi, joten lasku oli aika iso, tosin vaihdoin auton Bemariin, joka oli niin kamala ajaa talvella että pidin sitä vain puolivuotta. Eemeli Mersussa meni kolmen vuoden aikana kolme moottoria, eka syylärin takia, toinen uuden syylärin takia ja kolmas vaan poksahti. Eemeli oli kuli 200D ja viimeinen diesel mikä tähän talouteen tulee, lisäksi se ruostui helmoista. Pikkuvikoja on ollut lähes kaikissa omistamissani parissakymmenessä uudessa autossa. Yllättäin työhommiin liisaamani kaksi Pösö 206:sta ja kaksi Nissan Micra CVT:ä ovat olleet viattomimmat autot ennen näitä Skodia, joista on vain hyvää sanottavaa.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

deeaa

Juu, viattomia ei lie mitkään merkit ja olen kyllä tuttavien murheista huomannut että usein nuo kalleimmat merkit ovat olleet myös kalleimmilla vioilla varustettu. Itte ajelin kuusi vuotta vanhalla 406 pösöllä johon joskus vaihtelin öljyt ja kiertelin Norjaa ja muuta, ikinä ei edes vittuillut, kun kaverini kävi läpi samassa ajassa uuden Mersun (jätti tielle kahdesti, suuttui ja vaihtoi) ja Audin (jätti tielle kahdesti, joku tosi kallis remppa tuli, suuttui ja vaihtoi) ja bemarin (meni rahaa vuodessa siihen 3x mun pösön arvo) ja en usko että yhtään liiottelen kun väitän että hänellä paloi kolmisenkymmentä tuhatta noihin autoihin siinä ajassa arvonalenemisineen vähintään. Mutta oli tietysti edustava auto, mitä nyt joka talvi kerran pari jatkui matka taksilla....kyllä kai se sen oli arvoista :-)

Juu, olihan niissä ranskiksissa luonteensa ja ei niillä naapuria saa kateeksi mutta fakta on että kaikki kolme patonkia mitä on alla ollut ovat olleet perkeleen edullista ajoa ilman huolia. Pari vagia kontrastina ovat tulleet aivan selvästi kalliimmaksi pitää.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 26.09.13 - klo:11:02
Tervetuloa foorumille, lasol !

Ja onnittelut RS -kaupoista. Olet saanut aivan uskomattoman hyvän alennuksen.

Lämmittimistä sen verran, että tuolla mainitsemallasi n 900 eurolla saa tehdasasenteisen Webaston kaukosäätimellä (polttoainetoiminen lämmitin siis). Sähkölämmittimiä ei saa tehdasasenteisena. Kotimaassa asennettuna se on toki Webastoa halvempi ja maksanee 500-600 eur sisäpistokkeen kanssa. Hintaeron ollessa pieni, päädyin Webastoon, joka tarjoaa myös moninkertaisen lämmitystehon.
On muuten aika halpa tuo tehdasweba kakella, joten en ainakaan itse miettisi kahta kertaa vetelenkö piuhaa pakkasessa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

Uskon ja mielikuvien tuotoksia nuo viat usein ovat. Yksilöitä kaikki. Itselläni RäSä Gen 2 vikalista oli lyhyt:

- takaoven kolmioikkuna liimattiin uusiksi takuuseen kun se suhisi
- kerran meni vikatilaan kohta startin jälkeen mutta toipui boottamaalla
- rekisterikilven valon toinen polttimo paloi juuri 3 vuoden / 90000 km kohdalla kun auto vaihtui

Taksia ei kertaakaan tarvittu. Auto näkyy nykyään olevan Kortelassa, missä lie moinen paikkakunta ja miten lie pelannut uudella omistajallaan?

No, nyt on alla Alfa-Romeo joka siis on aivan kamala esson baarin keskustelujen mukaan, naapurikin sanoi heti kun auton ostin että elä helvetissä ostaa Alfaa... ja tämä siis oli ostaessa käytetty.

- kerran syttynyt vikavalo (mutta ei mennyt vikatilaan) helevetillisellä helteellä, herja oli katalysaattorin esilämmityksestä, kuittasin pois
- etupyörän laakeri piti vaihtaa olisiko ollut lukemilla 155000 km
- nyt on toinen parkkivalon polttimo palanut, pitääkin vaihtaa jahka sade loppuu

Noiden välissä oli E61 520da bemari. Koska menee off-topiciksi, en ala kirjaamaan mutta lyhyesti: kolme kertaa sen 1,5 vuoden aikana matka jatkui taksilla. Alfan laakeri jyristeli siihen malliin että maallikkokin osasi viedä korjaamolle hyvissä ajoin ennen sen kiinnileikkaamista.

TomiS

Olikos joku foorumilaisista koeajelemassa Metroauton harmaata RS TSI DSG Combia tänään?
Bongasin Ilolan kulmilla klo 18 :) On se hieno, vaikka harmaa onkin.

Jos on, niin tiedossa on varmaan kohta jälleen uusi koeajoraportti :D

vorkki

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 26.09.13 - klo:17:22
On muuten aika halpa tuo tehdasweba kakella, joten en ainakaan itse miettisi kahta kertaa vetelenkö piuhaa pakkasessa.
Kyllä sitä kuitenkin kannattaa hieman harkita siinä tapauksessa että ajomatkat ovat alle puolen tunnin suoritteita. Tahtoo se etu hävitä jos joutuu laturipiuhoja kuitenkin vetelemään. Pitempien ajosiivujen kanssa tietysti toimii kun ehtii akkukin latautua. Paitsi liian kylmässä...
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

JMTL

Nyt on koeajettu pari RäSää molemmilla moottoreilla. Ei taida kuumeeseen auttaa muu kuin lompsia tilaamaan sellanen itellekkin.
Foorumin mukaan aika moni on valinnut väriksi sinisen tai valkosen, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Itse taidan päätyä mustaan. Vielä kun kattelin noita Jyrin ottamia kuvia, niin kyllähän se jotenkin vihasen näkoinen on mustana, ja blackpaketilla. Koneeksi valitsen bensan, vaikka nykyinen auto menee dieselillä. Työmatka on lyhentynyt, ja taitaa kilometrejä tulla 15tkm maks vuodessa, joten eiköhän se bensallakin mene.
Nyt onkin sit edessä taistelu, että mitä lisävarusteita sitä oikein ruksii. Aika moni on ottanut tuon paremman äänentoistojärjestelmän. Onko tuo normaali järjestelmä oikeasti niin surkea, ettei sillä tee mitään?
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

Q.Atro

Kerropa kommenttia TDI vs TSI?  Dieselin olen ajanut, mutta bensaa ei näiltä nurkilta ole ajoon saanut. Hankinta mielessä, mutta kummalla koneella.. :-\
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

JMTL

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 26.09.13 - klo:19:52
Kerropa kommenttia TDI vs TSI?  Dieselin olen ajanut, mutta bensaa ei näiltä nurkilta ole ajoon saanut. Hankinta mielessä, mutta kummalla koneella.. :-\
Kyllä se yksi suurimmista eduista bensalle oli moottorin luonne. Paljon rivakampi, vastasi hyvin kaasuun ja vääntöä löytyi yllättävän hyvin isolla kierrosalueella. Myös äänet oli myös plussaa. Dieseli kuulostaa ikävä kyllä aina dieseliltä, vaikka sielä olisi kuinka heppoja/vääntööä. Kyllähän sitä bensaa oli mahtava kierrättää sinne punarajan tuntumaan! :)

Ei tuosta dieselistäkään ole oikein hirveästi pahaa sanottavaa, ja näytti menevän todella pienellä kulutuksella. Itsellä nykisessä autossa on tuo 140heppanen dieseli, nii kyllä siinä iso ero siihen oli. Jos ajaisin hiemankin enemmän, niin varmaan dieselin ottaisin. Toki riippuu paljon millaisessa ajossa auto on. 
Octavia Combi -19
exät 8 x VAG

tet

Lainaus käyttäjältä: lasol - 26.09.13 - klo:10:48
Koeajelin DSG mallin jonka käskyttäminen oli tavan riisikupeilla ajaneelle suklaatimainen kokemus. Olen vain saanut käsityksen, että automaattilaatikoissa on ollut jonkin verran ongelmia, joten päädyin lopulta tuttuun ja turvalliseen manuaaliversioon.

Mielestäni vähän turhaan vierastit DSG-mallia. Tämä 6-vaihteinen loota oli vikaherkkä aikoinaan 10 vuotta sitten kun se markkinoille tuli, mutta siitä on lastentaudit karsittu jo aikapäiviä eikä nämä nykyisin vaikuta mitenkään kovin "pommeja" olevan. Tosin räsän dieselkoneen vääntö ylittää tälle lootalle alunperin speksatun maksimiväännön, mutta sinähän olitkin bensakonetta ostamassa. Sitä paitsi lootaa on ilmeisesti vahvistettu - siitä vain ei vielä ole oikein herunut uusia speksejä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: lasol - 26.09.13 - klo:14:43
Kiitoksia. Köyhän on pakko yrittää!. Taidan kallistua Webastoon itsekin. Aika = rahaa perheelliselle ukolle, joten tuo helppo vaihtoehto houkuttaa kovin.

Hyvä tietää, kiitos huomautuksesta. Asia luiskahtanut epähuomiossa itseltäni täysin ohi. Saan vielä viimeisen oljenkorren kinuta lippiksiä tahi muuta oheisroinaa liikkeeseen oikaistessa :).

Kiitoksia kaikille kommentoijille. Tämä mestahan pesee hevoshullu- ja vauvaforumit tiukan väännön jälkeen 6-2. Näillä mennään ja autokuume se vaan nousee.

Ei ole tummennukset Combissa vakiona, ainakaan lisävarustehinnaston mukaan (145+autovero).

voipa

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 26.09.13 - klo:23:05
Ei ole tummennukset Combissa vakiona, ainakaan lisävarustehinnaston mukaan (145+autovero).
RS-Combissa on, muissa ei.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: voipa - 26.09.13 - klo:23:09
RS-Combissa on, muissa ei.


No niinpäs onkin. Puusilmä mä ;)

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: JMTL - 26.09.13 - klo:20:13
Kyllä se yksi suurimmista eduista bensalle oli moottorin luonne. Paljon rivakampi, vastasi hyvin kaasuun ja vääntöä löytyi yllättävän hyvin isolla kierrosalueella. Myös äänet oli myös plussaa. Dieseli kuulostaa ikävä kyllä aina dieseliltä, vaikka sielä olisi kuinka heppoja/vääntööä. Kyllähän sitä bensaa oli mahtava kierrättää sinne punarajan tuntumaan! :)

Ei tuosta dieselistäkään ole oikein hirveästi pahaa sanottavaa, ja näytti menevän todella pienellä kulutuksella. Itsellä nykisessä autossa on tuo 140heppanen dieseli, nii kyllä siinä iso ero siihen oli. Jos ajaisin hiemankin enemmän, niin varmaan dieselin ottaisin. Toki riippuu paljon millaisessa ajossa auto on.

Mulla kilometrejä tulee parinkympin pintaan ja kulujen perusteella tuo TDI olisi selvä valinta. Toisaalta tuo TSI kiinnostais kanssa juurikin mainitsemistasi syistä. Ilmoitettujen kulutuslukemien perusteella ei sekään olis paha, mutta nykyisin kun tuppaa nuo normikulutukset olevan kaukana todellisista. Aiemmin ketjussa olikin näistä juttua ja meinattiin, että ilmoitettu kaupunkilukema vastaisi aika hyvin todellista keskimääräistä kulutusta. Mielelläni kuulisin kuitenkin todellisia kulutuskokemuksia.

Ettei valinta menisi liian helpoksi, kummittelee mielessä vielä vaihtoehtona normi 1.4TSI. Sillä olen ajanut ja minusta oli kyllä mielyttävä moottori. Ja käytännössäkin on todettu tosi taloudelliseksi. Mutta aina kun rakentelen tuosta paketin varusteilla näyttää loppuhinta nousevan sellaisiin lukemiin, että tulee mieleen - josko sittenkin RS? Ja pakkaa sekoittaa vielä Leon ST ja pari muutakin vaihtoehtoa. On tämä auton valinta vaikeaa.. ???
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

opar

#2597
Lainaus käyttäjältä: JMTL - 26.09.13 - klo:19:44
Nyt onkin sit edessä taistelu, että mitä lisävarusteita sitä oikein ruksii. Aika moni on ottanut tuon paremman äänentoistojärjestelmän. Onko tuo normaali järjestelmä oikeasti niin surkea, ettei sillä tee mitään?

Tuo Cantonin systeemi oli itselle ainakin pieni pettymys (verrokkina -10 Mazda6 Elegance vakkarisoitin). Tosin koekuuntelin sen 1.8T Elegance -mallissa. Onhan noissa eroja mutta kun radiota pääosin kuuntelen niin en raaskinut ruksia pakettia. Kyllä tuolla Bolerolla poppiakin kuuntelee jos ei mikään kultakorva ole. Kokemusta on myös aivan järkyttävästä soundista á la -03 Saab 93 jossa kuunteli mieluummin rengasmökää kuin aivan ala-arvoisia kaiuttimia.

Himassa sitten Genelecit musan KUUNTELUUN  ;)

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 27.09.13 - klo:06:55
Mielelläni kuulisin kuitenkin todellisia kulutuskokemuksia.

Ei ole olemassa käyttökelpoisia "todellisia" kulutuskokemuksia, koska kuskien väliset ajotapa- ja ajosyklierot ovat aivan hurjat. Bensa-RS:llä tullaan ajamaan keskikulutuksia välillä 6,4 - 11,0 l / 100 km - eikä noin laajasta haarukasta saa mitään irti.

Paras on verrata oman nykyisen auton kulutusta EU-normiin ja korjata sitten RS:n EU-normia ylöspäin vielä isommalla prosenttiluvulla kuin mitä nykyisessä autossa on tarpeen. Sillä arviolla on jo sitten jotain merkitystä kulutuksen ennustamisessa.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

ram1

Lainaus käyttäjältä: vorkki - 26.09.13 - klo:19:41
Kyllä sitä kuitenkin kannattaa hieman harkita siinä tapauksessa että ajomatkat ovat alle puolen tunnin suoritteita. Tahtoo se etu hävitä jos joutuu laturipiuhoja kuitenkin vetelemään. Pitempien ajosiivujen kanssa tietysti toimii kun ehtii akkukin latautua. Paitsi liian kylmässä...
Totta tavallaan, mutta ei sitä ajomatkaa kyllä puolta tuntia tarvitse.Siihenkin lääkket, jotka tosin maksaa, mutta kyllä räsään ottaisin ton weban tohon hintaan.Vaihtoehtona 300w pannu, jolla ei oikeesti tee mitään.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vkjoki

^ Kyllähän tuosta 300 W:n kontaktilämmittimestä on paljonkin tutkimustuloksia, ja niiden mukaan se on ihan toimiva ja hyödyllinen kapistus. Tästä asiasta lisää tässä erillisaiheessa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0

Mutta toki tehdas-Webasto on aivan toista maata. Itsellä on ollut sellainen neljässä autossa eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Pitää vain perehtyä käyttöohjeisiin huolella ja noudattaa niitä. Siinä kaikki. Suosittelen!
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jere#18

Olikos joku jo ehtinyt ostaa/ tilata säteilijän& haaroitussarjan?
bensamalli siis..ja sovittuna et minä hommaan osat ja liike asentaa

Q.Atro

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 27.09.13 - klo:15:14
Ei ole olemassa käyttökelpoisia "todellisia" kulutuskokemuksia, koska kuskien väliset ajotapa- ja ajosyklierot ovat aivan hurjat. Bensa-RS:llä tullaan ajamaan keskikulutuksia välillä 6,4 - 11,0 l / 100 km - eikä noin laajasta haarukasta saa mitään irti.

Paras on verrata oman nykyisen auton kulutusta EU-normiin ja korjata sitten RS:n EU-normia ylöspäin vielä isommalla prosenttiluvulla kuin mitä nykyisessä autossa on tarpeen. Sillä arviolla on jo sitten jotain merkitystä kulutuksen ennustamisessa.

Kun otantaa käytännön kokemuksista on tarpeeksi, voi niistä aika hyvin johtopäätöksiä tehdä. Seuraavan tyyppisiä kommentteja odotellen (pikahaku foorumilta):
"...Itselläni ensimmäinen tankillinen 5.0 l/100 km, varsin pienellä menee..."

"...Todellinen maantiekulutus on ollut 4,2-4,8 l/100km, riippuen kuormasta..."

"...hieman nurkissa pörräily antaa Golf variantille kulutuslukemaksi 5,3l ~5000km..."

"...Nyt pitemmän ajan keskikulutus ajotietokoneessa 5,1l/100km kun enimmäkseen matka..."

"...Norjan reissulla oli keskikulutus vain reilut 7 litraa/100km, vaikka kuormaa..."

"...Kulutus koko matkalta 5,99l/100km, alin tankillinen 5,48l/..."

"...oli 121 km/h mittarin mukaan ja keskikulutus 4,5 l/100km..."

"...Kaupungissa pätkäajolla kulutus 5,5 litraa. Matka-ajossa jää alle viiteen vaikka..."
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

makkis

Kaiken ne vie minkä tankkaa, osa nopeammin, osa hitaammin.

Homer

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 27.09.13 - klo:15:40
^ Kyllähän tuosta 300 W:n kontaktilämmittimestä on paljonkin tutkimustuloksia, ja niiden mukaan se on ihan toimiva ja hyödyllinen kapistus. Tästä asiasta lisää tässä erillisaiheessa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=642.0

Mutta toki tehdas-Webasto on aivan toista maata. Itsellä on ollut sellainen neljässä autossa eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Pitää vain perehtyä käyttöohjeisiin huolella ja noudattaa niitä. Siinä kaikki. Suosittelen!

Sait ympäripuhuttua, minua raastaa käynnistää konetta -20 asteen pakkasessa, jossa säteilylämmitin ei paljoa auta. Laitoin Veholle pyynnön vaihtaa tilaukseen säteilylämppäri tehdaswebastoon - hintakin on tosiaan painunut vajaaseen tonniin kolmen vuoden takaisesta 2,5 teurosta. Varmaan noista karstoittumis- ja akkuongelmista selviää jos laitetta harkiten käyttää ???

TomiS

Ai tämmösiäkin on, punaiset Geminit :)

makkis

Täytyypä ottaa kuso myyjään josko selvittelisi saisiko moiset punaiset Geminit. Kävisi kuin nenä päähän vihreään RäSään.

Jere#18

No niin RS:n luovutus tapahtui tänään puolilta päivin!

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 28.09.13 - klo:15:33
No niin RS:n luovutus tapahtui tänään puolilta päivin!
.       no niin kuvia vaan ottamaan ja esittely autosta...

Jere#18

Joo jahka ehtii, en ole vielä edes ajanut, myyjä ajoi sen tuohon katokseen..pitäis tyhjentää Golf ja Rs menee maanantaina Opticoat pinnoitteen laittoon, joten otetaan varsinaisesti käyttöön sitten tiistaina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy