Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

WainaJarvela

Täällä kanssa yksi, joka haaveili kattokaiteden poissaolosta kunnes meni automyyjän pakeille. Kyse on varmaan Helkaman periaatteista, koska Tsekissä auton saa ilman. Yritin tilata black paketin kanssa räsään kromiset ikkunalistat, mutta tuli puhelu myyjälle Helkamalta ettei onnistu.
Poistan kaiteet varmasti heti kun takuu loppuu! Nehän on invalideille hyvät, mutta ei kuulu nuorenmiehen pikakiituriin.  Samoin alustasarja menee vaihtoon, 15mm on ihan liian vähän madallusta kaupungissa ajavalle.
Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White,
  7X2,PFD,PLG red,PLH,RA3,PHC,PJ7,9Z3 (alkaen 02.01.2014)

ex-Opel Astra H Caravan 2.0T OPC -07
ex-Opel Astra H Caravan 1.6 -07 (hehe, vaihtui heti)
ex-Opel Astra G HB 1.6 -99
ex-Nissan Sunny GL 1.6 -85

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: WainaJarvela - 21.09.13 - klo:18:46
....Poistan kaiteet varmasti heti kun takuu loppuu! Nehän on invalideille hyvät, mutta ei kuulu nuorenmiehen pikakiituriin....
Ai oikein pikakiituri ;D
Mitä tekemistä invalideilla ja kattokaiteilla on toistensa kanssa? Mitä etua nuori mies saa siitä että kattokaiteita ei ole?

opar

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 21.09.13 - klo:18:55
Ai oikein pikakiituri ;D
Mitä tekemistä invalideilla ja kattokaiteilla on toistensa kanssa? Mitä etua nuori mies saa siitä että kattokaiteita ei ole?
Nakeroon tulee ihan pikkusen lisää mittaa ;)

Jyri

Siirsin nuo kokoontumista koskevat viestit omaksi ketjukseen ja lisäsin äänestyksen.

makkis


makkis

Jaahans, puhelu räsäkaupasta. Tuotantoviikko 42 ja siitä sitten se 3-4 viikkoa kylille. Eletään viikkoa 46 tuolloin, pitäisiköhän sittenkin kilvittää jo tänä vuonna?

Jyri

makkis, oliko sulla tulossa siihen Webasto, muistan että siitä oli puhetta, mutten lopputulosta?

makkis

En ottanut webastoa, pöristimen vain lisäsin jälkeen tilauksen.


vorkki

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.09.13 - klo:18:50
Jaahans, puhelu räsäkaupasta. Tuotantoviikko 42 ja siitä sitten se 3-4 viikkoa kylille. Eletään viikkoa 46 tuolloin, pitäisiköhän sittenkin kilvittää jo tänä vuonna?
Ilman muuta heti ajoon! Mitä sitä autokaupan takapihalla makuuttaa kun käyttöä varten on ostettu.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

WainaJarvela

edit: vahingossa toistoa
Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White,
  7X2,PFD,PLG red,PLH,RA3,PHC,PJ7,9Z3 (alkaen 02.01.2014)

ex-Opel Astra H Caravan 2.0T OPC -07
ex-Opel Astra H Caravan 1.6 -07 (hehe, vaihtui heti)
ex-Opel Astra G HB 1.6 -99
ex-Nissan Sunny GL 1.6 -85

Japoff

kyl mä melkeen jättäisin kilvittämättä , jollei aiheuta lisäkuluja.
On tylsää ku muutaman viikonpäästä auto on heti viimevuotinen  ::)
1,2 TSI  Ahdettua Woimaa

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Japoff - 23.09.13 - klo:23:55
kyl mä melkeen jättäisin kilvittämättä , jollei aiheuta lisäkuluja.
On tylsää ku muutaman viikonpäästä auto on heti viimevuotinen  ::)

Ei se auto siitä uudemmaksi muutu vaikka sitä kuukauden-pari autokaupan pihalla makuuttaisi. :o

GTI

Kyllä siinä pari tonnia voittaa,jos rekisteriin ensivuonna.Vaihdossa seuraavan kerran on suuri ero onko se rekisteröity 2013 vai 2014!

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.09.13 - klo:08:29
Ei se auto siitä uudemmaksi muutu vaikka sitä kuukauden-pari autokaupan pihalla makuuttaisi. :o
Ei todellakaan, mutta kuitenkin sillä on rahallista eroa 2-3 vuoden kuluttua oliko auto rekisteröity 2013 vai 2014.

edit. GTI ehtikin jo vastaamaan

Mikko

#2535
Minä nyt en kommentuinutkaan arvattua vaihtohyvitystä vaan sitä, että auto tuntuisi itsestä vuoden ikäiseltä.
Riippuu kovasti kokonaisuudesta, että kannattaako kilvittää vai ei. Varmasti jos on sarja-autonvaihtaja niin kannattaa malttaa mielensä. Jos pitää 5 vuotta niin eipä tuolla ole juuri väliä, ero hinnassa häviää jo "kohinaan".

Ymmärrän kyllä, että jälleenmyyntiarvo on varsinkin Skoda-leirissä monelle se tärkein autonvalintaperuste. Ei ollut tarkoitus sohaista muurahaispesään vaan heittää hauska kommentti. Mutta vakava asiahan tämä on eikä ollenkaan vitsailun aihe. Pahoitteluni. :-[

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.09.13 - klo:08:53Ei ollut tarkoitus sohaista muurahaispesään vaan heittää hauska kommentti. Mutta vakava asiahan tämä on eikä ollenkaan vitsailun aihe. Pahoitteluni. :-[
Ei mitään syytä pahoitella, tottahan se oli mitä sanoit, itse halusinkin vain tuoda sen rahallisen puolen, varsinkin kun itsellä luulin olevan tuon tilanteen, vaikka nyt pelottaa että ehtiikö Juhannuksesksi  :'(

pikkuvika

Miettisellä Kuopiossa sanottiin, että jos auto on ennen joulukuun puoltaväliä liikkeessä, pitää rekisteröidä. Minun autolle on juuri se ajankohta aika lähellä. Saattaa olla että juuri joudun rekisteröimään tämän vuoden puolella.

lumimiäs

Eipä se myyjäliike varmaan halua / ole edes velvollinen makuuttamaan autoa omassa varastossa viikkokaupalla ellei ole etukäteen sovittu luovutusta tammikuulle.

Jyri

^Olisiko liikekohtainen asia, minulla kyllä suostuivat siihen että sovittiin jo elokuussa toimitusajankohdaksi tammikuun ensimmäinen viikko.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 24.09.13 - klo:09:50
^Olisiko liikekohtainen asia, minulla kyllä suostuivat siihen että sovittiin jo elokuussa toimitusajankohdaksi tammikuun ensimmäinen viikko.
Juuri niinhän kirjoitin: ellei ole etukäteen sovittu....

Jyri

Aivan, tarkoitukseni oli viitata yhtä aiempaan viestiin, mutta ehdit väliin ja en enää huomannut etten ollutkaan lainannut vaan viitannut ylläolevaan. Olemme siis samaa mieltä  ???

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.09.13 - klo:08:53
Ymmärrän kyllä, että jälleenmyyntiarvo on varsinkin Skoda-leirissä monelle se tärkein autonvalintaperuste.

En mä usko että se on tärkein valintaperuste. Toki se on monella varmaan yhtälöissä merkittävänä tekijänä mukana.

Mutta se on selvää, että joulukuussa rekisteröity auto on 2-3 vuoden kuluttua vaihtohyvitykseltään vähintään tonnin halvempi kuin tammikuussa rekisteröity ja tonni on monille meistä vähemmän varakkaista iso raha. Jos tonni ei tunnu omassa lompakossa missään, niin hieno juttu, silloin on asiat hyvin kunnossa.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 24.09.13 - klo:10:19
Mutta se on selvää, että joulukuussa rekisteröity auto on 2-3 vuoden kuluttua vaihtohyvitykseltään vähintään tonnin halvempi kuin tammikuussa rekisteröity ja tonni on monille meistä vähemmän varakkaista iso raha. Jos tonni ei tunnu omassa lompakossa missään, niin hieno juttu, silloin on asiat hyvin kunnossa.

Silti se auto annetaan vaihdossa eikä edes yritetä myydä itse, ajetaan vuosien varrella turhaa ajoa, ei kilpailuteta vakuutuksia, ei pidetä autosta huolta. Tuossa menee helposti se tonni jos toinenkin hukkaan... Mutta en minä tätä ala enää toista kertaa täällä vääntämään. Tammikuussa rekisteröinti on niin monelle täällä niin vakaan uskon asia, että ihan turha yrittää vängätä vastaan. Olen edelleen sitä mieltä, että jos liike suostuu luovuttamaan auton tammikuussa ja makuuttamaan sitä pihalla niin kyllä sen kulun se asiakas maksaa. Liike kun saa silloin vuotta vanhemman vaihdokin vaivoikseen.

Mutta aivan sama minulle, koska kukin autonsa käyttöön ottaa, kunhan ei vaan tultaisi moralisoimaan jos joku sen joulukuussa tekee. Siihen on luultavasti syynsä, joita vaihtohyvitysvouhotuksessa sokaistuneet eivät pysty näkemään.

LEMMY

Yksi pointti on myös että vuodenvaihteessa voi hinnat uusista kallistuakin. Auton hintahan on se mikä haettaessa on virallisessa hinnastossa...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Guido

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 24.09.13 - klo:10:52
Auton hintahan on se mikä haettaessa on virallisessa hinnastossa...

Höpö höpö. Auton (ja lisävarusteiden) hinta on se mitä tilaussopimuksessa lukee, riippumatta siitä mikä on kyseisen auton hinta luovutushetkellä.

LEMMY

No miks ne niitä sitten esim. audilla keväällä laski ja silti sen alennuksen sai itselle. Kyllä niissä sopimuksissa lukee pienellä präntillä että se hinta on se mikä noutohetkellä...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

VAG!

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 24.09.13 - klo:10:52
Yksi pointti on myös että vuodenvaihteessa voi hinnat uusista kallistuakin. Auton hintahan on se mikä haettaessa on virallisessa hinnastossa...

Tämä veti ihan sanattomaksi.

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 24.09.13 - klo:10:46
Mutta aivan sama minulle, koska kukin autonsa käyttöön ottaa, kunhan ei vaan tultaisi moralisoimaan jos joku sen joulukuussa tekee. Siihen on luultavasti syynsä, joita vaihtohyvitysvouhotuksessa sokaistuneet eivät pysty näkemään.

Sen syyn nimi on autokuume. Työsuhdeautot toki poikkeuksena, kun ne kannattaa ottaa käyttöön jo joulukuussa.

LEMMY

Ota tosta sitten selvää :)

"c) Kauppahinnan muuttaminen

Kuluttajakaupassa uuden ajoneuvon kauppahinta nousee tai laskee sopimukseen merkitystä kauppahinnasta, jos suomalainen tai ulkomainen viranomainen tekee tilauksen jälkeen ennen sopimuksenmukaista luovutusaikaa tilatun ajoneuvon kauppahintaan vaikuttavia veroja, tulleja ja muita veroluontoisia maksuja koskevan päätöksen tai jos valuuttakursseissa tapahtuu muutoksia, ja ajoneuvon maahantuoja näistä syistä muuttaa kaupan kohdetta vastaavan ajoneuvon ohjehintaa.

Hinnanmuutoksen määrä on maahantuojan uuden ja vanhan ohjehinnan euromääräinen ero kauppaan kuuluvine varusteineen. Sopimuksessa mainitun vaihtoajoneuvon kauppahinta muuttuu tällöin uuden ajoneuvon kokonaishinnan muutosta vastaavassa suhteessa.

Myyjän ilmoittaa välittömästi ostajalle maahantuojan tekemästä ohjehinnan muutoksesta ja sen vaikutuksesta uuden ajoneuvon kauppahintaan.

Muussa kuin kuluttajakaupassa myyjä on oikeutettu nostamaan sopimukseen merkityn uuden ajoneuvon kauppahintaa, jos tehtaan hinnat, kuljetuskustannukset tai muut hankintakustannukset nousevat tilauksen jälkeen ennen ajoneuvon sopimuksenmukaista luovutusta tai jos myyjälle aiheutuu kustannusten nousua valuuttakurssien muutoksesta, taikka suomalaisen tai ulkomaisen viranomaisen verotusta, tulleja ja muita veroluontoisia maksuja koskevasta päätöksestä. Myyjän on ennen ajoneuvon luovutusta ilmoitettava ostajalle kirjallisesti kauppahinnan korotuksesta.

Jos uuden ajoneuvon kokonaishinta nousee edellä kohdissa b) tai c) mainituista syistä vähintään neljä (4) prosenttia, kuluttajaostaja saa purkaa sopimuksen ilmoittamalla siitä myyjälle yhden (1) viikon kuluessa saatuaan tietää myyjän korotusilmoituksesta. Ostajan purkuoikeus ei koske jäljempänä 9. kohdassa tarkoitettua erikoistilausta."

Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Mikko

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 24.09.13 - klo:10:59
Sen syyn nimi on autokuume. Työsuhdeautot toki poikkeuksena, kun ne kannattaa ottaa käyttöön jo joulukuussa.

Ã,,lä yksinkertaista asiota liikaa. Jos vanha auto on myyty pois eikä ole ilmaista korvaavaa kulkupeliä käytössä niin kustannuksiahan syntyy. Ja autokuume on minusta myös ihan riittävä syy. Kyllähän moni muutenkin maksaa hyvästä fiiliksestä rahaa, miksei autonvaihdossa...

Se mikä minua tässä (ja monessa muussa asiassa) ärsyttää, että ei edes haluta katsoa kokonaisuutta. Katsotaan vain yhtä lukua monen vuoden päässä ja tehdään sen perusteella ehkä kokonaisuuden kannalta epäedullisiakin päätöksiä. Vielä kun tuo luku ei ole edes mikään oikea luku vaan osa kokonaisuutta.

Piti lopettaa jo aiemmin mutta lopetan nyt tähän. Kahdesta aiheesta olin jo itselleni luvannut, että en tänne koskaan kirjoita. Toinen tämä tammikuussa rekisteröinti (ja vuosimalli), toinen tavaratilan riittävyys. Yritän pitää lupaukseni vastaisuudessa paremmin. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy