Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

xch

Lainaus käyttäjältä: pikkuvika - 18.09.13 - klo:17:02
Onneksi en ole ajanut kumpaakaan RS:ä. Ei tule sitten kovaa pettymystä, siitä kuinka huono ja halvan oloinen tämä uusi on. Sittenhän sen näkee, kun joskus tulee. Kakkos räsän omistajien mielestä varmaankin tämä uusi on
TÃ,,YDYTTY tehdä halvemmista osista, koska on halvempi.

Halvemmista osista en tiedä, mutta eiköhän Skoda mene Octavian kanssa samoilla linjoilla kuin VW Golfin, jonka VII-mallin tuotantokustannukset ovat n. 20% pienemmät kuin edellisellä mallilla... Jännä ettei hinnat pudonneet 20%  ;)

JLa

Uusi Skoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG koeajettu eilen ja palautettu tänään. Mode-painikkeen Individual-asetuksilla auton luonteen sai mukautettua omia tottumuksia vastaavaksi. Normaaliasetukset eivät oikein sopineet omiin mieltymyksiin. Positiivista on myös, että asetukset jäivät muistiin virtojen katkaisemisen jälkeenkin ja seuraavassa startissa asetukset olivat edellisen säädön mukaiset.
DSG:n toiminta oli jotenkin hermostunutta maantienopeuksissa. Vaihteli mielestäni automaattipuolella liian herkasti kutoselta vitoselle ja takaisin, vaikka vääntö olisi riittänyt säilyttämään nopeuden myös suurimmalla vaihteella. Manuaalipuolella tämä tuli testattua käytännössä. Rattiläpysköillä oli kiva suorittaa vaihtoja.
Vakiovarustetaso yllätti, vaikka tiesinkin sen olevan kattava. Positiivisia yllätyksiä olivat kaukovaloassistentti ja SD-muistikorttipaikka multimedialaitteistossa. Adaptiivinen vakionopeudensäädin toimi loistavasti moottori- ja maanteillä.

Sivupeilien sähköinen koria vasten kääntyminen sammutuksen yhteydessä on omiin tarpeisiin turha. Sen ottaisin pois toiminnasta.

Jotkut matriaalivalinnat olivat halvan oloisia, mutta edullinen hinta selittää sen. Siitä huolimatta auto oli hiljaisempi kuin oma GTI eikä räminöitä esiintynyt.

Houkutteleva kokonaisuus pienistä puutteistaan huolimatta.  :)

opar

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 18.09.13 - klo:15:31


toi kuulostaa hyvältä, siihen vaan black paketti lisää niin avot!

pitäisi varmaan joskus mennä ihan itse tota tutkiskelemaan tarkemmin, en kyllä ole vaihtamassa mutta kun tätä lukee niin sitä ylistetään niin paljon, paitsi joku nyt tänään ei niin ylistänytkään.

Black paketti mukana ja antrasiitti Geminit. Ihan tyylikäs vaikka ei varsinaisesti mun valitsema. Itse olin jo päätymässä vihreään mutta vaimo halusi ehdottomasti keltaisen. Mitä sitä ei p****n eteen tekisi :P

Mistäs nuita talvikiekkoja vanteineen kannattaisi lähteä metskaamaan? 17" riittää mainiosti mulle talvella.

Nudde

LainaaBlack paketti mukana ja antrasiitti Geminit.

Eli kutakuinkin tällainen.


Jyri

^ Mistäs tuo kuva löytyi, onko muutkin värit saatavilla vastaavina kuvina?

opar

NAM! Vaimo oli sittenkin oikeassa. Mistäs tuo kuraattori löytyy? Suomen sivuilta etsiskelin mutta en löytänyt.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: xch - 18.09.13 - klo:17:23
Halvemmista osista en tiedä, mutta eiköhän Skoda mene Octavian kanssa samoilla linjoilla kuin VW Golfin, jonka VII-mallin tuotantokustannukset ovat n. 20% pienemmät kuin edellisellä mallilla... Jännä ettei hinnat pudonneet 20%  ;)

Tämä on jännä suuntaus, kehutaan tiukennettua valmistusprosessia mutta se hinta on ja pysyy ......... vaikka toisaalta emmekö me tässä juuri 'ihmettele' tätä RS:än huokeaa hintaa ?  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: pikkuvika - 18.09.13 - klo:17:02
Onneksi en ole ajanut kumpaakaan RS:ä. Ei tule sitten kovaa pettymystä, siitä kuinka huono ja halvan oloinen tämä uusi on. Sittenhän sen näkee, kun joskus tulee. Kakkos räsän omistajien mielestä varmaankin tämä uusi on
TÃ,,YDYTTY tehdä halvemmista osista, koska on halvempi.
En ole kakkos Räsän omistaja mutta olen ollut. On totta materiaalien olevan halvempaa kabiinissa RSIII,sen huomaa jo ensi vilkaisulla vaikka kaikki näyttää suht hyvältä. Jos näin näkyvästi on säästetty paikoissa joita pääsee näkemään niin herääkin kysymys paljonko on säästetty paikoissa joita ei pääse näkemään?

Omalla koeajollani kiinnitin myös huomiota resonoivaan pärinään josta Ghezit kertoi,oli yksi syy miksi palautin RS:n nopeasti pois.Ei kiinnostanut enempää ajaa.

Ei kaikkien tarvitse hyppiä innoissaan RSIII koeajon jälkeen jos ei pidä autosta.Negatiiviset kokemuksetkin saa varmaan topicissa kertoa,vai pitäisikö niitä varten perustaa oma topic ettemme häiritse teitä täällä joilla RS kuume on huipussaan?

Nudde

LainaaMistäs tuo kuva löytyi, onko muutkin värit saatavilla vastaavina kuvina?

Niinkin vaikeasta paikasta kuin google, kirjoitin siihen octavia gemini, koska piti käydä katsomassa mitkä vanteet sulle tuli, ja ne oli juuri ne mitä arvasin. (siis Googlen kuvahaku)

eiköhän sieltä löydy:










jrinnes

Suomen 3d-konfiguraattorin viimeisellä sivulla on kohta tallenna taustakuvana. Sitä klikkaamalla aukeaa uuteen välilehteen iso kuva rakennetusta autosta. Sieltä pystyy jollain tasolla kokeilemaan kaikkia värejä. Sen kuvan muodostumisessa kestää sitten aika pitkään, eli ei pidä heti luovuttaa. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 18.09.13 - klo:21:34
Niinkin vaikeasta paikasta kuin google, kirjoitin siihen octavia gemini, koska piti käydä katsomassa mitkä vanteet sulle tuli, ja ne oli juuri ne mitä arvasin. (siis Googlen kuvahaku)
On tullut sitä aika ahkerasti koluttua, mutta tuo keltainen oli sen näköinen että oli Skodalta lähtöisin ja vastaavat eri väreistä olisi kivat.
Suurin osahan noista RS värivalikoiman promokuvista on tehty liian makeiksi, esim tuo vihreä on tosi makea promokuvissa, mutta livekuvissa ei enää omaa silmää niin puhutteleva.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 18.09.13 - klo:21:56
Suomen 3d-konfiguraattorin viimeisellä sivulla on kohta tallenna taustakuvana. Sitä klikkaamalla aukeaa uuteen välilehteen iso kuva rakennetusta autosta. Sieltä pystyy jollain tasolla kokeilemaan kaikkia värejä. Sen kuvan muodostumisessa kestää sitten aika pitkään, eli ei pidä heti luovuttaa. :)
Kiitos vinkistä, tosin ei taida olla RäSää, vai onko? Ekä ainakaan aikoinaan toiminut iPadillä.

Nudde

LainaaOn tullut sitä aika ahkerasti koluttua, mutta tuo keltainen oli sen näköinen että oli Skodalta lähtöisin ja vastaavat eri väreistä olisi kivat.
Suurin osahan noista RS värivalikoiman promokuvista on tehty liian makeiksi, esim tuo vihreä on tosi makea promokuvissa, mutta livekuvissa ei enää omaa silmää niin puhutteleva.

Ok, sellaisen vihreen nnäin viikonloppuna Kehä ykkösellä, se oli juu aika haalea, ei oikein iskenyt minuun.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 18.09.13 - klo:21:57
Kiitos vinkistä, tosin ei taida olla RäSää, vai onko? Ekä ainakaan aikoinaan toiminut iPadillä.
Noista omenalaitteista en tiedä mutta Windows-koneilla onnistuu.  ;D RS on ollut siellä konfiguraattorissa jo viikkokaupalla.
Tuossa malliksi Rio Red:


Nudde

#2474
LainaaNoista omenalaitteista en tiedä mutta Windows-koneilla onnistuu

;D

Mullakin on omppuja ....... ja loppujen lopuksi keksin mihin tota täysin turhaa juomatelinettä voi käyttää :)




Kaloste Ukko


Täytyypä itsekin lisätä koeajoraportti, kun vihdoinkin pääsin kinneriä testaamaan.
Alla oli TDI RS Combi manuaali ja 18" Geminit Continentalein. Lenkki oli aika lyhyt, mutta sain mahdutettua siihen sekä mutkatietä, että erittäin karkeaa pikatieasvalttia alusta ja melutestaukseen. Itselle tulossa TSI RS Combi DSG.

Kone kyllä ruudikkaan tuntuinen, mutta ei mielestäni erityisen sporttinen. Nykyisen auton DSG:n tottuneena vaihdekeppiä sai olla jatkuvasti hivelemässä ja pienillä kierroksilla kone oli kyllä aika mitäänsanomaton. Mielenkiintoista päästä testaamaan omaan bensaversiota tulevaisuudessa tämän suhteen. Kulutus oli kyllä mielestäni hyvää luokkaa, sillä sain lenkin keskikulutukseksi 6.6 l/100 km. Sporttiasennon päristin oli lähinnä häiritsevä ja kytkinkin ajovalinnan normaalille hetken kiertelyn jälkeen. Omaan autoon tuota RS mode Selectionia ei ole tulossa, mutta kieltämättä ohjausvaste oli mutkatiellä parempi Sport asennossa. Pitäisiköhän tuo vielä heittää mukaan.... Kokonaisuudessaan olen kyllä tyytyväinen siihen, että valinta oli TSI ei TDI. Lisäksi olen tyytyväinen myös DSG valintaan. Sporttisemmassa ajossa tuo manuaali on kyllä mukava ja tuo ajamisen fiiliksen, mutta jokapäiväisessä kääntelyssä DSG on vain niin todella mukava.

Paljon on sisustaa haukuttu ja kehuttu, mutta mielestäni ulkonäöllisesti selvä parannus omaan II koppaiseen nähden (ei RS). Penkit mukavat istua, joskaan eivät parhaat kokeilemani jakkarat. Pituuden puolesta ok (188 cm), mutta tälläiselle pystyynnostetulle lapamadolle aika leveät. Palvelee siis varmaan kohtuullisen laajaa asiakaskuntaa nuo penkit. Kytkimet kojelaudassa ja ratissa mielestäni hyvin saatavilla ja muutenkin ok, mutta ei mitään premium fiilistä noista kyllä irtoa. Sähköinen takaluukku toimi kyllä mainiosti, vaikka onkin ensimmäinen kerta kun olen itse tälläiseen päässyt tutustumaan. Talvella räntäloskapaskan keskellä tilanne voi olla kyllä toinen. Tässä yksilössä ei ainakaan kuulunut mitään varoitusääntä luukun mennessä kiinni. Ymmärsin, että vakiona pitäisi kuulua?

Perussoitin oli mielestäni ihan hyvä kuuloinen vaikka omaan rastitinkin Cantonit. En tosiaan ehtinyt sitä kauaa testailemaan, mutta ei mitään pettymysfiilistä siitä kyllä tullut. Sanoisin, että kakkoskoppaisen kanssa ollaan samalla viivalla perusbolerossa. Yksi asia jäi testaamatta eli se miten suuret äänenvoimakkuuden askellukset ovat. Jollakin tavalla tässä II mallissa vol 7 tuntuu hiljaiselta ja sitten taas vol 8 kovalta. Eli porrastus näiden välillä aika suuri. Varsinkin nyt, kun kyydissä on 4 kk ikäinen tuleva eläkkeiden maksaja on tuohon äänenvoimakkuuteen tullut kiinnitettyä huomiota.

Sitten se rengasmelu. Onhan sitä, mutta kakkoskoppaiseen nähden on minusta hiljaisempi. Renkaiden ääni on matalammalla taajuudella ja siten mukavampi. Ã,,rsyttämään jäi lähinnä takakontista kuulunut selvä resonanssiääni. Ei siis mikään yksittäisestä irtonaisesta osasta tms. kuuluva ääni vaan sellainen, että auton runko tuntui jollakin tavalla "soivan". Kaverin 8 vuotta vanha mersu on paljon hiljaisempi jokaisella osa-alueella ja itse huomaan sen siitä, että karkeapintaisella tiellä Octavialla tulee hakeuduttua ajattelematta urien ulkopuolelle, kun mersulla taas päästelee ihan rauhallisesti urien pohjalla äänenvoimakkuuden kasvaessa huomattavasti vähemmän. Tämä on todella harmi ja täytyy miettiä saisiko Combin takaluukkua jotenkin lisäeristettyä. Onko jollakin kokemusta aiheesta?

Ajokokemuksen auton alusta oli minusta kyllä todella miellyttävä. Ei liian kova, mutta ei todellakaan liian pehmeäkään. Tässä ei tule kyllä kakkosocua ikävä. Pahimmat routavauriotkin menivät mielestäni todella nätisti ja mitään kivirekifiilistä ei todellakaan päässyt syntymään.

Mielenkiinnolla jäädään siis odottamaan millainen ero TDI ja TSI koneilla on kulkupuolella ja kulutuspuolella. Lisäksi sitä miten DSG6 suhtautuu kakkosocun DSG7 laatikkoon nähden. Päälimmäiseksi jäi positiivinen fillis kaikin puolin. Vieläkö tuo rengasmeluasia saataisi joskus näissä Skodan keksinnöissä kuriin niin olisi kyllä aivan lyömätön laatu vs. hinta kombinaation.

Kyselin samalla kauppiaalta koska oma auto olisi tulossa ja hän tarkisti järjestelmästä, että alustava rakennuskuukausi on marraskuu. Vaikka tilaus tehtiin jo 3.8. on Webaston takia valmistus venähtänyt ainakin viikolle 45.





RS TSI DSG Combi valkoinen

Nudde

Lainaasaisiko Combin takaluukkua jotenkin lisäeristettyä. Onko jollakin kokemusta aiheesta?

On kokemusta monestakin autosta, ei kyllä Octaaviasta mutta kuitenkin. Ã,,änieristystä tuskin Ocussa on liikaa, ja se on aika helppo laittaa sinne lisää, mutta jos ääni tulee korin jostain värähtelystä ym. niin silloin se ei auta. Kannattaa kuitenkin tehdä/teettää ja katsoa mitä se muuttaa asiaa. Nyt en muista missä, mutta jossain täällä foorumilla oli joku teettänyt sen äänieristyksen (Virossa muistaakseni), siis koko auto. Sieltä saa lisäinfoa, linkatkaa joku joka löytää sen nyt.


pikkuvika

Minä ostin aikoinaan (07)  Seat Leon FR 170 esittelyauton. Se oli karmea rengasmelun suhteen. Tähän autoon oli myyjäliike teetättänyt lisäeristystä jossakin liikkeessä. Purin autosta lokarit ja lattiamaton. Ã,,änieristystä oli yritetty tehdä lokareihin, mikä oli tehty vähän huonosti. Yksi lokari oli eristetty täysin ja sitten muut huonommin. Huonoimmassa oli pikku läntti eristettä. Otin kaikki pois ja liimasin eristemattoa koko lokarin osalle. Lisäksi ruiskutin pohjamassaa paksusti lokasuojan sisäosiin. Samaa ainetta ruiskutin myös lattian sisäpuolelle. Lopputulos oli aika hyvä. Ei enää kuulunut sellaista jurinaa ajaessa. 

Markku J

LIsävarusteinen äänieristys voisi olla hyvä tuote myytäväksi tehdasvarusteena. Se olisi niin paljon edullisempi tehdä kokoonpanolinjalla.
Ei taida ollaan millään merkillä tarjolla sitä. Ainoastaan tuplaikkunoita olen nähnyt listoilla (Audilla ja Seatilla).

Itse olisin hyvinkin valmis maksamaan tonnin paikkeilla toimivasta lisäeristyksestä. Mutta auton kabiinin täydellinen purkaminen jälkikäteen tuntuu liian hurjalta operaatiolta, jonka seurauksena voi tulla muita hälyäänia / hiirenpesiä.

Alustakäsittelyn muodossa tehtävän eristyksen voisin RS:ään harkita ottavani, mutta sen tehosta ei ole kovin positiivisia kokemuksia sattunut luettavakseni.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.09.13 - klo:09:58
LIsävarusteinen äänieristys voisi olla hyvä tuote myytäväksi tehdasvarusteena. Se olisi niin paljon edullisempi tehdä kokoonpanolinjalla.
Ei taida ollaan millään merkillä tarjolla sitä. Ainoastaan tuplaikkunoita olen nähnyt listoilla (Audilla ja Seatilla).

Itse olisin hyvinkin valmis maksamaan tonnin paikkeilla toimivasta lisäeristyksestä. Mutta auton kabiinin täydellinen purkaminen jälkikäteen tuntuu liian hurjalta operaatiolta, jonka seurauksena voi tulla muita hälyäänia / hiirenpesiä.

Alustakäsittelyn muodossa tehtävän eristyksen voisin RS:ään harkita ottavani, mutta sen tehosta ei ole kovin positiivisia kokemuksia sattunut luettavakseni.
Täsmälleen samoja ajatuksia itsellä. Mielessä käynyt juuri tuon eristyksen teettäminen Virossa, mutta juuri nuo hälyäänet ja mahdolliset resonassi/sirinät/särinät arveluttavat, kun kuitenkin purkavat auton sisustan lähes atomeiksi.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 19.09.13 - klo:09:58
Itse olisin hyvinkin valmis maksamaan tonnin paikkeilla toimivasta lisäeristyksestä.

Sama juttu, aikaa paljon autossa ja siitäkin iso osa motarilla/maantiellä viettävänä arvostaa entistä enemmän äänieristystä.

Se vaikutta moneen seikkaan, esim turvallisuus kun korvat reakoi pienempiin sivuääniin, viihtyvyys/viretila kun ei ole väsynyt menusta, handsfreen käyttö/puhelut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

TeHoKo

Onkohan tuo äänipäristin käytössä vain tuolla SPORT- asetuksella ja jos on niin saako sen pois päältä siten että muut Sport- toiminnot jää käyttöön??
Tietäneekö joku?

Silver

#2483
Lainaus käyttäjältä: TeHoKo - 19.09.13 - klo:10:47
Onkohan tuo äänipäristin käytössä vain tuolla SPORT- asetuksella ja jos on niin saako sen pois päältä siten että muut Sport- toiminnot jää käyttöön??
Tietäneekö joku?

Ei tietoa, mutta tätä olen itsekin miettinyt ja yrittänyt selvittää. Tämän linkin mukaan päristintä ei ilmeisesti saa kokonaan pois, mutta selvinnee varmuudella jos joku kävisi koeajamassa räsän josta tuo mode selection löytyy. Eli onko asetuksissa myös "off" vaihtoehto?.

Esityksen sivunumeroinnin mukaiset sivut 13 - 15:

http://www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

Zaasa

Ajomoodi koeajollani oli Normal,moottorin ääni oli voimakas.Tähän yhdistettynä rengasmelu niin melua oli liikaa minun korville.
Kannattaa harkita konepellin äänierisrettä joka ilmeisesti disusta löytyy.

automaattori

#2485
Kävin viimeinkin koeajamassa Räsä TSI DSG Combia. Autossa oli 18" gemini-vanteet, rengasmerkkiä en tajunnut katsoa. Adaptiivinen vakkari ja ajomoodi kuului asiaan, vai onkohan ne vakiovarusteita? Auto oli valkoinen black-paketilla. Tein noin tunnin lenkin, pääasiassa maantiellä, mutta pitihän se nupulakivitesti tehdä kaupungissa. Liikennettä oli sopivasti, niin pääsi kokeilemaan ohitustehoja ja ne kyllä vakuutti. Räsällä ei jää Suomessa jalkoihin, tuntui että auto olisi halunnut mennä menojaan, mutta oli pakko hillitä, ettei lähde kortti kuivumaan. SE kortin taskussa pitäminen voikin olla suurin haaste tämän tapaiselle autolle.

Vertailen Räsää tietenkin omaan 1.8 TSI DSG 4x4 Yetiin, vaikka ei pitäisi kun autojen luonne on niin erilainen. Vertaan silti. Ensimmäinen huomio oli heti että sisustan laatuvaikutelma ja varsinkin äänieristys ei ollut samaa tasoa kuin omassa Yetissä. Räsän alusta tuntui ensin kovalta, mutta kun siihen tottui, niin ei mitenkään liian pintakova, tosin nupulakivillä tiesi että ajetaan sporttisemmalla autolla. Pieniä ylimääräisiä ääniä kuului lähes koko koeajon ajan. En kyllä tutkinut oliko peräkontissa jotain tavaroita joista äänet lähti. Ohjaus oli tarkka eikä minkäänlaista vetelyä tuntunut edes kovimmissa kiihdytyksissä. Alusta toimi hienosti kaareajoissa ja kokonaisuutena mainio peli kun ottaa huomioon että näinkin sporttinen auto toimii myös perhekäytössä loistavasti. Ja hinta on halpa kun ottaa huomioon tehot ja varusteet.

Pitää ajaa auto vielä uudestaan, mutta nyt tuntuu siltä että pysyn Yetissä. Jos vaihdan Ocuun, niin se on luultavasti 1.8TSI DSG 4x4. Räsä on upea auto ja hyvännäköinen, mutta noille huipputehoille ei ainakaan täällä keskisessä Suomessa ole juurikaan käyttöä.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Nudde

LainaaItse olisin hyvinkin valmis maksamaan tonnin paikkeilla toimivasta lisäeristyksestä. Mutta auton kabiinin täydellinen purkaminen jälkikäteen tuntuu liian hurjalta operaatiolta, jonka seurauksena voi tulla muita hälyäänia / hiirenpesiä.

Tämäkin on totta, mutta tämän päivän autoissa noi kaikki jutut on niin hyvin rakennettu että saa kyllä takaisin ne siihen, ja jos eristää hyvin loppuu myös ne muovinitinät mitä voi muuten tulla jos ei heti niin vuosien varrella. Hiirenpesistä ei ole kokemusta muuta kuin maalla, koton ei ole eikä autossa, edellisessä oli kyllä hiirenkakkaa moottorihuoneessa, joten joku on joskus vieraillut ... :)

darthjysky

If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Jyri

Joku muukin on näköjään ollut sitä mieltä että kromiset pakoputkien ulostulot on rumat, tässä yksi ratkaisu.

s-mod

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 19.09.13 - klo:16:42
Tuollahan kehtaisi ajella ehta sputnikkikin!

Ton värin ottaisin hopeisilla kattokaiteilla tai ilman kattokaiteita
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy