Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.09.13 - klo:19:33
Ei ole, nyt ollaan RS topikissa ja sähköjakkaroita ei ole eikä saa, harmi, olisin ne kyllä halunnut.

;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.09.13 - klo:19:19
Eikös se ole ihan OK, jos peilit saa kääntymään automaattisesti aina autoa lukittaessa ? Vai epäilettekö kääntösysteemin kuluvan ja rikkoontuvan liian nopeasti, jos kääntyvät aina ?

Kyllä mä olen sen verran skeptinen noihin toteutuksiin, että usko ei riitä siihen, että ne toimisivat ongelmitta vaikka neljä vuotta.

Paras tilanne olisi luonnollisesti se, että peilit saisi tarvittaessa kasaan kaukon avulla, kuten tähänkin asti ja sen lisäksi voisi halutessaan valita sen option, että peilit kääntyy aina lukitessa. Mun mielestä ihan typerää, että käytössä on vain toinen näistä.

Tosin tämäkin saattaa olla vain konsernipolitiikkaa ja VCDS:llä voi löytyä se toimiva ratkaisu.

Jyri

^+1 valinnan vapaus on aina plussaa, kuten täälläkin huomaamme emme kaikki ole joka asiasta samaa mieltä, outoa sinänsä  ::)

Markku J

makkis:

Golfissa saa ohjelmoitua matkustajan puolen peilin kääntymään peruutusvaihteella haluamaansa asentoon alaspäin. Uskoisin Ocussa olevan saman toiminnon. Pitää vaan muistaa laittaa peilien kytkin L- tai R -asentoon (nolla-asennossa ei käänny). Sorry, että kirjoittelen mutua Golfiin perustuen, mutta toistaiseksi on samat toiminnot löydetty myös Ocusta, kuten tuo peilien automaattikäännön ja takalasinpyyhkimen on/off "täppä".

On niin samannäköinen käyttöliittymä noissa keskinäytön valikoissa, että olisi vaikea ymmärtää jonkin pikkujutun jätetyn pois.

Jyri

^Ainakin aiemmin tuo vaati sähköpenkit joissa muisti että sai tuon peilin peruutustoiminnallisuuden, ilmeisesti sähköpeileissä ei ollut vakiona muistiyksikköä (kun tuo muisti on niin kallista noissa määrissä  :P.)

puolihop

Manuaalin mukaan tuo oikea alastaittuva peili tulee vain sähköpenkkien mukana:

"Tilting surface of front passenger mirror
On vehicles fitted with the memory function for the driver seat » page 66, the
surface of the mirror tilts down slightly when the reverse gear is engaged and the
rotary knob is in the position R or in position L on vehicles with right-hand
drive » Fig. 45. This provides an aid in seeing the kerb of the pavement when
parking the car."

Jyri

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 17.09.13 - klo:20:05
Manuaalin mukaan tuo oikea alastaittuva peili tulee vain sähköpenkkien mukana
Eli ei kuulu tähän topikkiin, harmi.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 17.09.13 - klo:19:38
Paras tilanne olisi luonnollisesti se, että peilit saisi tarvittaessa kasaan kaukon avulla, kuten tähänkin asti ja sen lisäksi voisi halutessaan valita sen option, että peilit kääntyy aina lukitessa. Mun mielestä ihan typerää, että käytössä on vain toinen näistä.

Juuri näin, kesällä käytän peilien kääntöä aina tarvittaessa mutta en aina joten olisi mukava jos ne saisi pitkällä painalluksella kääntymään vaikka mitään täppejä ei olisikaan asetuksista valittuna. Talvella taas en käytä toimintoa käytännössä koskaan koska takaisinkääntö kun aiheuttaa ongelmia 9 kertaa kymmenestä, eli peili kääntyy palatessaan yli normi asennon jääden sojottamaan eteenpäin. Samaa ongelma oli Ocussakin, joku paikka ei vaan tykkää pakkasesta :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Onpa outoa, kun perusgolfissa tuo oikean peilin alas kääntö on Comfort -paketin myötä, joka tuo mukanaan koria vasten kääntyvät peilit.

makkis

Golf on premium, ocu ei. Tai siis valmistajan mielestä. Onko muuten täällä sawonmualla vcds -osaajia?

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 17.09.13 - klo:19:31
Sähköjakkaran tilauksessa tuo toiminto ja autotummennus tulee mukana ;)

Ainakin normiocun elegancessa on molemmissa taustapeileissä autotummennus. Sen olemassaolon näkee peilien reunaa kiertävästä "teipistä".

Angus

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 17.09.13 - klo:19:38
Kyllä mä olen sen verran skeptinen noihin toteutuksiin, että usko ei riitä siihen, että ne toimisivat ongelmitta vaikka neljä vuotta.

Paras tilanne olisi luonnollisesti se, että peilit saisi tarvittaessa kasaan kaukon avulla, kuten tähänkin asti ja sen lisäksi voisi halutessaan valita sen option, että peilit kääntyy aina lukitessa. Mun mielestä ihan typerää, että käytössä on vain toinen näistä.

Tosin tämäkin saattaa olla vain konsernipolitiikkaa ja VCDS:llä voi löytyä se toimiva ratkaisu.

Alusta lähtien otin tuon peilien taittumisen valikoista pois, jotenkin vain ärsytti tuo ääni mikä niiden kääntymisestä tulee, laitan sitten vain halutessani/tarvittaessa sisänupista nuo kääntymään.

Takapyyhkimestä en ole ihan satavarma, koska tuonkin taisin heti auton saatuani ruksia pois käytöstä. Oletin vain että se pyyhkii aina(pakilla) kun vanhassakin golfissa teki noin, mutta vanhassapa ei ollut sadetunnistinta ja uudessa on, täytynee kokeilla tuo vielä läpi, itsekin kun pidän aina tunnistintä päällä-asennossa. ???
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

tet

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 17.09.13 - klo:20:05
Manuaalin mukaan tuo oikea alastaittuva peili tulee vain sähköpenkkien mukana:

Ihme juttu. Kutoskoppa-Golfissa (Comfortline) tuo tuli ns. "peilipaketin" mukana, Highlinessa kenties oli vakionakin. Ei ollut sähköjakkaroita siinä minun Golfissa. Ihme jos ei uudemman sukupolven Ocussa ole ilman sähköpenkkiä, on tainnut muuttua luksusvarusteeksi tuokin sitten edellisen sukupolven autojen. :o
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Angus - 17.09.13 - klo:23:39
Alusta lähtien otin tuon peilien taittumisen valikoista pois, jotenkin vain ärsytti tuo ääni mikä niiden kääntymisestä tulee, laitan sitten vain halutessani/tarvittaessa sisänupista nuo kääntymään.

En ehkä osaa käyttää tai sitten toiminto on rikki, mutta mistä sisänupista, miten?
Peilien kääntelynupissa on sen näköinen kuva josta tuo voisi tapahtua mutta itsellä siinä asennossa ei tapahdu mitään.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

gloter

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 17.09.13 - klo:19:26
Ihmetyttää kuitenkin saisiko tuon ohjelmoitua kakkos-okulaariinkin jollain ilveellä. Edes sen että ne aukeaisivat liikkeelle lähtiessä itse.
Kyllä ne mulla aukeaa liikkeelle lähtiessä. Kestää pienen hetken.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

deeaa

Oudointa näissä on just tämä että tuntuu kaikki lisävarusteet toimivan ihan yksittäistavalla autosta toiseen, ilmeisestikin eroa on millaiset ohjelmat niihin on alunperin tehty. Kellä mitäkin löytyy valikosta jne. Kaverilla esim. on lähes samanlainen ocu, sama vuosimalli 09 ja bolero soitin siinäkin mutta aivan eri näköinen on mm. se auton kuva siinä parkkitutkan näytössä, sellainen kaksivärinen havaintokuva vain, ja mulla sellainen hieno hopeinen ihan auton valokuvan näköinen.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 18.09.13 - klo:06:35
En ehkä osaa käyttää tai sitten toiminto on rikki, mutta mistä sisänupista, miten?
Peilien kääntelynupissa on sen näköinen kuva josta tuo voisi tapahtua mutta itsellä siinä asennossa ei tapahdu mitään.

Onhan sulla Huppe autossa virrat päällä kun käännät nuppia?

Angus

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 18.09.13 - klo:06:35
En ehkä osaa käyttää tai sitten toiminto on rikki, mutta mistä sisänupista, miten?
Peilien kääntelynupissa on sen näköinen kuva josta tuo voisi tapahtua mutta itsellä siinä asennossa ei tapahdu mitään.

Juurikin siitä peilien nupista on kyse,virrat vaan päällä  ;)
| Käytä parkmanissa koodia QZGTS saat 10â,¬ Edestä ilmaista parkkiaikaa | http://quadlock.refr.cc/KN8LBBX |

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 18.09.13 - klo:09:54
Onhan sulla Huppe autossa virrat päällä kun käännät nuppia?

En mä tiedä? Varmaan oon sammuttanu auton, kääntäny nupista ja olettanut että peilit kääntyvät kun pistän ovet lukkoon? En tiedä, pitää kokeilla uudelleen iltasella.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Ghzeit

Koeajo suoritettu, TDI DSG eikä säväyttänyt sen kummemmin. Pianomustat somisteet ovat omasta mielestä karmeat, ajometeli ok mutta taajuus ärsyttävän korkea. Autoon integroitu "päristin" oli aivan hirveä, todella hirveä sillä luulin vaihdelaatikon hajonneen kun kuulin/tunsin sen ensimmäisen kerran. Koska päristin on ilmeisesti bass kicker eli se resonoi niin en ymmärrä miksi kukaan haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti uuden resonanssin? Ohjaus omaan tuntumaan liian keveä ja vasta drivemode selector sportilla tuntui hyvältä. Vakio verhoilun istumaosat on ilmeisesti tehty samasta kankaasta kuin naisten legginsit, näytti ja tuntui jotenkin halvalta.

Muuten oikein tasavahva auto, ACC oli loistava mutta muuten en näe syytä päivittää kakkoskopasta kolmoseen. Kolmonen tuntuu olevan valmistettu halvemmista materiaaleista kuin kakkonen eikä jotenkin saavuta sitä urheilullista tuntua vaan jää perhesporttiin, kakkonen tosin ei tässä suhteessa sen kummempi ::)
Edt. Peilit automaattisesti auki käynnistyksessä, kiinni avaimesta.

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

opar

Dodii... Kolmen vuoden Mazda6 taipaleen jälkeen paluu Ocun rattiin.

RS TDI Sprint Yellow Combi tilattu toissapäivänä Viikin Metro Autosta. Toivottavasti ei muita keltaisia tule pk-seudulle 8)

Lisukkeista tuo Traveller Assistant oli ihan ehdoton vaikka kallis olikin. No köyhälle kaikki on kallista...Loppuu se peltipoliisien kohdalla nopeuksien arpominen.

Myyjä lupaili toimitusta vuodenvaihteen-tammikuun tienoille jota kyllä epäilen.

Markku J

Onnittelut rohkeasta ja persoonallisesta värivalinnasta, ja myös Traveller Assistantin hankinnasta. Kumpaakaan ei tule usein vastaan - veikkaisin.

Nudde

LainaaSprint Yellow Combi

toi kuulostaa hyvältä, siihen vaan black paketti lisää niin avot!

pitäisi varmaan joskus mennä ihan itse tota tutkiskelemaan tarkemmin, en kyllä ole vaihtamassa mutta kun tätä lukee niin sitä ylistetään niin paljon, paitsi joku nyt tänään ei niin ylistänytkään.

exari

Juu,konfiguraattorilla somittelin just samanlaisen....voipi olla. odotan Seat leon cupran hintoja ensin. vuodenvaihteessa/keväällä peliliikkeitä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.09.13 - klo:15:26
Onnittelut rohkeasta ja persoonallisesta värivalinnasta, ja myös Traveller Assistantin hankinnasta. Kumpaakaan ei tule usein vastaan - veikkaisin.
Piti oikein käydä katsomassa mikä tuo Traveller Assistant oli, mutta olin tilannut sen, huh, hetken jo säikähdin oliko jotain jäänyt tilaamatta  ::)

voipa

Lainaus käyttäjältä: opar - 18.09.13 - klo:14:54
Lisukkeista tuo Traveller Assistant oli ihan ehdoton vaikka kallis olikin. No köyhälle kaikki on kallista...Loppuu se peltipoliisien kohdalla nopeuksien arpominen.
Eikös navigaattori kerro ko. tienpätkän nopeusrajoituksen?
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Guido

Lainaus käyttäjältä: voipa - 18.09.13 - klo:16:22
Eikös navigaattori kerro ko. tienpätkän nopeusrajoituksen?

Ainakaan TomTomin tai Garminin arpomiin nopeusrajoituksiin ei voi luottaa tippaakaan, sitä en tiedä onko VAG:in tehdasnavin kartta-aineisto tässä suhteessa luotettavampaa. Epäilen.

Markku J

Voiko tuon liikennemerkkien tunnistuksen kytkeä ohjaamaan ACC:tä ? Ja jos voi, niin saako siihen ohjelmoitua mittarivirheen päälle, esim 80 -merkin tasanopeuden päälle + 5 kmh ?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.09.13 - klo:16:32
Voiko tuon liikennemerkkien tunnistuksen kytkeä ohjaamaan ACC:tä ? Ja jos voi, niin saako siihen ohjelmoitua mittarivirheen päälle, esim 80 -merkin tasanopeuden päälle + 5 kmh ?
Tuo olisi hyvä ominaisuus ja teknisesti täysin mahdollista, mutta olen varma ettei onnistu, jos eivät uskalla edes laittaa mittaria näyttämään oikeaa nopeutta.

pikkuvika

Lainaus käyttäjältä: Ghzeit - 18.09.13 - klo:14:43
Koeajo suoritettu, TDI DSG eikä säväyttänyt sen kummemmin. Pianomustat somisteet ovat omasta mielestä karmeat, ajometeli ok mutta taajuus ärsyttävän korkea. Autoon integroitu "päristin" oli aivan hirveä, todella hirveä sillä luulin vaihdelaatikon hajonneen kun kuulin/tunsin sen ensimmäisen kerran. Koska päristin on ilmeisesti bass kicker eli se resonoi niin en ymmärrä miksi kukaan haluaisi autoonsa vapaaehtoisesti uuden resonanssin? Ohjaus omaan tuntumaan liian keveä ja vasta drivemode selector sportilla tuntui hyvältä. Vakio verhoilun istumaosat on ilmeisesti tehty samasta kankaasta kuin naisten legginsit, näytti ja tuntui jotenkin halvalta.

Muuten oikein tasavahva auto, ACC oli loistava mutta muuten en näe syytä päivittää kakkoskopasta kolmoseen. Kolmonen tuntuu olevan valmistettu halvemmista materiaaleista kuin kakkonen eikä jotenkin saavuta sitä urheilullista tuntua vaan jää perhesporttiin, kakkonen tosin ei tässä suhteessa sen kummempi ::)
Edt. Peilit automaattisesti auki käynnistyksessä, kiinni avaimesta.

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 2

Onneksi en ole ajanut kumpaakaan RS:ä. Ei tule sitten kovaa pettymystä, siitä kuinka huono ja halvan oloinen tämä uusi on. Sittenhän sen näkee, kun joskus tulee. Kakkos räsän omistajien mielestä varmaankin tämä uusi on
TÃ,,YDYTTY tehdä halvemmista osista, koska on halvempi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy