Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

makkis

Se halutaan pois siksi että ainakin meidän rouvalla jää ajon jälkeen kaikki hallintalaitteet niille sijoilleen joilla ne oli ajossa. Esimerkiksi talvella jos tulee vesisateella kotiin jää 110% varmuudella pyyhkijät päälle. Yöllä tulee pakkanen ja takalasinpyyhkijä jäätyy niille sijoilleen. Peruuttaa ruudusta pois niin tuo pyyhin sanoo poks eli menee rikki.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.09.13 - klo:08:27
Se halutaan pois siksi että ainakin meidän rouvalla jää ajon jälkeen kaikki hallintalaitteet niille sijoilleen joilla ne oli ajossa. Esimerkiksi talvella jos tulee vesisateella kotiin jää 110% varmuudella pyyhkijät päälle. Yöllä tulee pakkanen ja takalasinpyyhkijä jäätyy niille sijoilleen. Peruuttaa ruudusta pois niin tuo pyyhin sanoo poks eli menee rikki.
Eikös tuulilasinpyyhkijöillä ole sama tilanne? Ja ei se poikki mene, on kokeiltu ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Angus - 16.09.13 - klo:23:55
Valikosta poistuu.

Hieno juttu, jos tällainen muutos on tehty uuteen Ocuun ja Golffiin. Ennen nimittäin sitä toimintoa ei saanut valikoista pois.

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 17.09.13 - klo:07:27
Miksi haluatte sen takalasin pyyhkäisyn pois?

Farkuissa on peräpeili varsin usein tolkuttoman kuonan peitossa. En halua, että takalasin pyyhkijä alkaa automaattisesti tätä kuonakerrosta kuivana hinkkaamaan lasia vasten. Mielummin hoitelen sen pyyhkijän käytön itse ja ruikkaan sekaan reilusti pesunestettä. Ocussa tätä toimintoa tuli kirottua kerta jos toinen, kun silloin ei ollut vielä VCDS:ää käytössä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 17.09.13 - klo:09:11
Farkuissa on peräpeili varsin usein tolkuttoman kuonan peitossa. En halua, että takalasin pyyhkijä alkaa automaattisesti tätä kuonakerrosta kuivana hinkkaamaan lasia vasten. Mielummin hoitelen sen pyyhkijän käytön itse ja ruikkaan sekaan reilusti pesunestettä. Ocussa tätä toimintoa tuli kirottua kerta jos toinen, kun silloin ei ollut vielä VCDS:ää käytössä.
Itseä tuo taas ei ole ikinä haitannut, huolehdin aina itse lasin puhtaudesta ja siis pidän se  aina puhtaana, eikä tuo automaattitoiminto silloin haittaa kun lasi on puhdas. Harmi sinänsä ettei tuota saa itse otettua valikoista pois, valinnanvara olisi aina parempi.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.09.13 - klo:09:14
Itseä tuo taas ei ole ikinä haitannut, huolehdin aina itse lasin puhtaudesta ja siis pidän se  aina puhtaana, eikä tuo automaattitoiminto silloin haittaa kun lasi on puhdas.

Itse olen sen verran laiska, että Suomessa ei energia riittänyt takalasin puhtaana pitämiseen 24/7. Tässä tilanteessa on parempi, että automatiikka ei lähde kuiviltaan kurasuolahiekkamössöä takalasiin hieromaan.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 17.09.13 - klo:09:23
Itse olen sen verran laiska, että Suomessa ei energia riittänyt takalasin puhtaana pitämiseen 24/7. Tässä tilanteessa on parempi, että automatiikka ei lähde kuiviltaan kurasuolahiekkamössöä takalasiin hieromaan.
Makuja on monia, siksi tuo valikosta toiminnon päälle kytkentä olisi oikea vaihtoehto.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.09.13 - klo:09:34
Makuja on monia, siksi tuo valikosta toiminnon päälle kytkentä olisi oikea vaihtoehto.

Juuri näin ja Angushan meille kertoikin, että nyt automatiikan voi kytkeä valikosta kokonaan pois, joten kehitystä on tapahtanut.

Enhancer

Eikös tämä "ongelma" automaattisen takalasinpyyhkijän kanssa kosketa vain autoja joissa ei ole sadetunnistinta? Ei minulla ainakaan edellinen pirssi pyyhkinyt takalasia, jollei sadetunnistin nähnyt sille tarvetta, ja tällöin lasi ei ole kuiva.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Silver

Keskustelusta päätellen Räsässä on ilmeisesti ihan omat pyyhinsysteeminsä. Hetken jo luulin, että perusmallissa ja Räsässä olisi samanlaiset...   ::)
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

deeaa

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 17.09.13 - klo:09:44
Eikös tämä "ongelma" automaattisen takalasinpyyhkijän kanssa kosketa vain autoja joissa ei ole sadetunnistinta? Ei minulla ainakaan edellinen pirssi pyyhkinyt takalasia, jollei sadetunnistin nähnyt sille tarvetta, ja tällöin lasi ei ole kuiva.

Tämä selittäisi kyllä koko homman. En äkkiseltään edes muista milloin olisi pyyhkinyt automaattisesti minulla, ei ainakaan ikinä lähtiessä, mutta kyllä se kunnon sateella sen tekee.

Muutenkaan enpä ole tarvinnut oikeastaan koskea koko pyyhinviikseen juuri koskaan, se on aina automaattiasennossa ja hyvin on homma pelannut.

Tästä tuli kuitenkin mieleen että saakohan noihin ulkopeileihin jotain logiikkaa että ne aukeaisivat itsestään liikkeelle lähtiessä...usein unohtuu laittaa heti ne auki asentoon kun lähtee, siinä tulee turha huomiota vievä seikka sitten aina kun jo liikkeelle rullatessa rupeaa niitä kytkemään auki.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 17.09.13 - klo:11:05
Tästä tuli kuitenkin mieleen että saakohan noihin ulkopeileihin jotain logiikkaa että ne aukeaisivat itsestään liikkeelle lähtiessä...usein unohtuu laittaa heti ne auki asentoon kun lähtee, siinä tulee turha huomiota vievä seikka sitten aina kun jo liikkeelle rullatessa rupeaa niitä kytkemään auki.
Ainakin Superbissa aukeaa automaattisesti kun panee virrat jos on taittanut peilit kaukosäätimestä, mutta olisi kiva jos saisi koodattua ne taittumaan automaattisesti lukitessa auton ja vastaavasti autoaattisesti aukeamaan.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 17.09.13 - klo:11:05
Tämä selittäisi kyllä koko homman. En äkkiseltään edes muista milloin olisi pyyhkinyt automaattisesti minulla, ei ainakaan ikinä lähtiessä, mutta kyllä se kunnon sateella sen tekee.

Kyllä meillä ainakin sadetunnistimella varustetussa Ocussa takavispilä lähti innokkaasti kuraa levittämään, kun laittoi pakin päälle silloin kun edessä pyyhkijät liikkuivat. Saman teki Superbikin ja kummastakaan autosta tätä "ominaisuutta" ei saanut valikoista pois. VCDS:llä sen sai sitten kytkettyä pois käytöstä.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.09.13 - klo:11:16
Ainakin Superbissa aukeaa automaattisesti kun panee virrat jos on taittanut peilit kaukosäätimestä, mutta olisi kiva jos saisi koodattua ne taittumaan automaattisesti lukitessa auton ja vastaavasti autoaattisesti aukeamaan.

PerusOctavian valikoissa on mahdollisuus valita tuo automaattinen toiminto. Ei tarvitse koodailla.

deeaa

Hitto, menen heti tutkimaan valikot uudelleen. Ja siis juu, kyllä se sateella vispaa se takapyyhin kun panee pakille, mutta ei ole koskaan tehnyt sitä ellei ole myös edessä pyyhkinyt ja siis ollut lasi märkä. Kuivana ei koskaan ole pyyhkäissyt, mutta kuten todettu, se toimii oikein vain jos pyyhkimet on automaattiasennossa. Varmaan jos pyyhkimet pakottaa päälle niin se takapyyhinkin lähtee silloin pakilla päälle. Siis huono toiminto jos ei ole/käytä sadetunnistinta.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4


deeaa

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 17.09.13 - klo:11:57
PerusOctavian valikoissa on mahdollisuus valita tuo automaattinen toiminto. Ei tarvitse koodailla.

Ei muuten ole. Peilit liikkuu vain napista, ei löydy minkäänlaista automaattivalintaa aivan takuulla. Kävin jokaisen kohdan läpi ja ainoa säätö mitä peilien suhteen saa valita on 'adjust individually' tai 'both'. Tai jos löydät sieltä niin kerro ihmeessä missä.

makkis

Kyllä ainakin koeajamassani räsässä peilit kääntyi ajoasentoon kun sytytysvirta oli kytketty. En edes huomannut noille olevan jotain erillistä nappia. Itse en koko toimintaan kiinnittänyt mitään huomiota paitsi että kun en osaa kääntää päätä ja peruutan aina peileistä, piti odotella tuo 1 ylimääräinen sekunti.

2cka

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 17.09.13 - klo:16:41
Ei muuten ole. Peilit liikkuu vain napista, ei löydy minkäänlaista automaattivalintaa aivan takuulla. Kävin jokaisen kohdan läpi ja ainoa säätö mitä peilien suhteen saa valita on 'adjust individually' tai 'both'. Tai jos löydät sieltä niin kerro ihmeessä missä.

Kokeilkaapa joku huvikseen pitää muutama sekunti sulkunappia pohjassa, taittuvatko silloin sisään? Itse löysin tuon toiminnon aikanaan Leonista ihan vahingossa, ja ne aukeavat itsekseen kun virrat laittaa päälle.
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

deeaa

Ohjekirja sanoo että peilit kääntyy sisään juuri noin avaimenperästä, mutta oikeasti ei tapahdu mitään. Ne liikkuu vain ja ainoastaan tuosta säätönupista aina.

Markku J

Golfissa saa keskinäytön valikosta valittua automaattisen peilien käännön päälle / pois autoa sammutettaessa. Luulisi Ocussa olevan sama toiminto.

deeaa

Ei ole ainakaan meidän ocussa ei.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.09.13 - klo:17:21
Golfissa saa keskinäytön valikosta valittua automaattisen peilien käännön päälle / pois autoa sammutettaessa. Luulisi Ocussa olevan sama toiminto.

Samanlainen toiminto on Ocu III:ssa ja Bolerosta Car, set up valikko aukeaa -Mirror and Wipes ja täppi alimmaiseen ruutuun Fold.......... ja toimii.

Jyri

Nyt alkoi kiinnostamaan, onko siis III Ocussa automaatti peilien taitto, ei siis kaukosäätimestä pitkään painamalla, tuo pitkään painaminen toimii kyllä jo Superbissa, mutta on ärsyttävä, itse kaipaisin vaihtoehtoa että peilit foldaa aina automaattisesti.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.09.13 - klo:18:44
Nyt alkoi kiinnostamaan, onko siis III Ocussa automaatti peilien taitto, ei siis kaukosäätimestä pitkään painamalla, tuo pitkään painaminen toimii kyllä jo Superbissa, mutta on ärsyttävä, itse kaipaisin vaihtoehtoa että peilit foldaa aina automaattisesti.

Peilit kääntyy aina lukittaessa ,jos asetuksesta on niin valittu.
Jos täppiä ei ole ruudussa ei pelit käänny pitkästä painalluksestakaan,ainoastaan sisältä peilin säätörullasta.
Lasit aukeaa ja sulkeutuu pitkistä painalluksista.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 17.09.13 - klo:19:12
Jos täppiä ei ole ruudussa ei pelit käänny pitkästä painalluksestakaan,ainoastaan sisältä peilin säätörullasta.

No tämä olikin sitten huono uutinen. Aika käsittämätöntä, että hyvä uudistus mennään pilaamaan näin.

Markku J

Eikös se ole ihan OK, jos peilit saa kääntymään automaattisesti aina autoa lukittaessa ? Vai epäilettekö kääntösysteemin kuluvan ja rikkoontuvan liian nopeasti, jos kääntyvät aina ? Minulla on nyt Golfissa ollut automaattinen kääntö päällä ja hyvin toimii tietenkin näin uutena.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.09.13 - klo:19:19
Eikös se ole ihan OK, jos peilit saa kääntymään automaattisesti aina autoa lukittaessa ? Vai epäilettekö kääntösysteemin kuluvan ja rikkoontuvan liian nopeasti, jos kääntyvät aina ? Minulla on nyt Golfissa ollut automaattinen kääntö päällä ja hyvin toimii tietenkin näin uutena.
Ei vaan tuo on ehdottoman positiivinen, tuota olen kaivannut ja kironnut kun sitä ei nykyisessä ole, harmittaa joka kerta painaa pitkään ja odottaa että millöin alkavat kääntyä.

Hienoa, tähän asti pelkkiä parannuksia uudessa Ocussa!

deeaa

Ihmetyttää kuitenkin saisiko tuon ohjelmoitua kakkos-okulaariinkin jollain ilveellä. Edes sen että ne aukeaisivat liikkeelle lähtiessä itse.

makkis

Minua moinen automaattitoiminne ei haittaa mutta ei se kyllä tuota mitään iloakaan. Miksi noiden pitää taittua koria vasten??

Paljon parempi olisi jos oikeanpuoleinen peili kääntyisi alemmas peruutusvaihteen kytkemisen yhteydessä, jotta näkee katukiveyksen taskuun peruutuksen yhteydessä.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: makkis - 17.09.13 - klo:19:28
Minua moinen automaattitoiminne ei haittaa mutta ei se kyllä tuota mitään iloakaan. Miksi noiden pitää taittua koria vasten??

Paljon parempi olisi jos oikeanpuoleinen peili kääntyisi alemmas peruutusvaihteen kytkemisen yhteydessä, jotta näkee katukiveyksen taskuun peruutuksen yhteydessä.

Sähköjakkaran tilauksessa tuo toiminto ja autotummennus tulee mukana ;)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: TLPH - 17.09.13 - klo:19:31
Sähköjakkaran tilauksessa tuo toiminto ja autotummennus tulee mukana ;)
Ei ole, nyt ollaan RS topikissa ja sähköjakkaroita ei ole eikä saa, harmi, olisin ne kyllä halunnut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy