Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

panu

#2340
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 10.09.13 - klo:23:15
Akselimassoista ei minulla ole RS Combin kohdalla hajuakaan

Tuossa em. Markun valmistajan"kilvestä" ottamassa kuvassa näkyy nekin. Eli etuakselilla maksimi (kuormattuna) 1000 kg ja takana 970 kg. Kyseinen Tikkurilan esittelyauto taisi olla TSI+DSG -yhdistelmä?


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

ram1

Tossa Milotecin linkissä matalemmat painot manuaalina, ja dsg se painavempi.Eli Dsg lootalla aina se alimmainen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.09.13 - klo:00:09
Tossa Milotecin linkissä matalemmat painot manuaalina, ja dsg se painavempi.Eli Dsg lootalla aina se alimmainen.
Näin ajattelinkin, ja tuon yllä olevan mukaan ilmeisesti riittää RäSällekin...pitänee tilata jos ei kuukauteen pariin ilmesty oikeita alustasarjoja.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.09.13 - klo:00:12
Näin ajattelinkin, ja tuon yllä olevan mukaan ilmeisesti riittää RäSällekin...pitänee tilata jos ei kuukauteen pariin ilmesty oikeita alustasarjoja.
Tuossa linkissä ei vaan Rs- malleja erikseen.Niissä voi olla jotain eroa perusmalleihin.Painot kyllä riittää, mutta en ole seurannut sen enempää uutta Räsää, että onko siinä tuota Control systemiä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.09.13 - klo:00:17
Tuossa linkissä ei vaan Rs- malleja erikseen.Niissä voi olla jotain eroa perusmalleihin.Painot kyllä riittää, mutta en ole seurannut sen enempää uutta Räsää, että onko siinä tuota Control systemiä.
Ei tietääkseni, mutta koska tuota RSää ei ollut mainittuna niin sillä minäkin...
Kaiketi Eibachin sivuilta saattaisi löytyä, oli vaan muistaakseni sekin mielenkiintoinen esitys... ::)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.09.13 - klo:00:18
Ei tietääkseni, mutta koska tuota RSää ei ollut mainittuna niin sillä minäkin...
Kaiketi Eibachin sivuilta saattaisi löytyä, oli vaan muistaakseni sekin mielenkiintoinen esitys... ::)
Eibachin sivut ne vasta hyviä.Kyllä melkein kysyisin ennen tilausta.Kyllä ne jouset varmasti sinne käy.Luultavasti tyyppihyväksyntä Rs:n vielä kesken.Eihän niissä mitään eroa kuitenkaan ole, ja akselipainot samoja.Nuohan yleensä jousissa ylakanttiin ja leimalle ei tartte viedä, että sillee ei paniikki.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Ton-1

Tuosta hyväksynnästä vielä, itse laitoin alk.p. -30 mm. madaltavan S-Line:n jousien tilalle autooni tarkoitetut (=tyyppihyväksytyt)  Eibach -30 mm. jouset ja kyllä ne vaan vaativat muutoskatsastuksen  :P  , väänsin tuosta kättäkin Trafi:n kanssa enkä siinä sen pidemmälle päässyt.

Member of a A(udi) & A(prilia) club

ram1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 11.09.13 - klo:09:45
Tuosta hyväksynnästä vielä, itse laitoin alk.p. -30 mm. madaltavan S-Line:n jousien tilalle autooni tarkoitetut (=tyyppihyväksytyt)  Eibach -30 mm. jouset ja kyllä ne vaan vaativat muutoskatsastuksen  :P  , väänsin tuosta kättäkin Trafi:n kanssa enkä siinä sen pidemmälle päässyt.
Tarvitsee toki aina viedä leimalle, mutta kun uuden ostaa, niin ei hirveä hätä kuitenkaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 11.09.13 - klo:11:01
Tarvitsee toki aina viedä leimalle, mutta kun uuden ostaa, niin ei hirveä hätä kuitenkaan.
Mitähän sanovat muutoskatsastuksessa jos suuntaus ja muut dokumentit on 3v vanhoja  ???

Ton-1

Muistaakseni eivät edes kyselleet suuntaus-arvoja, pelkkä tuotepaperi jossa se maininta että ovat k.o. autoon tarkoitetut riitti.

Plus se viiskypä  :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.09.13 - klo:11:17
Mitähän sanovat muutoskatsastuksessa jos suuntaus ja muut dokumentit on 3v vanhoja  ???
.         Joo pelkkä tuv-todistus,riitti viime kesänä tuohon katsastukseen

Jyri

Nyt kun vielä jostain löytyisi jouset joissa tuo Tüv papru RäSälle, tai vielä mielummin koko alustasarja...

panu

Voihan sitä kokeilla onneaan ja laittaa sellaiset jouset, jotka massojen puolesta sopii normi-Ocuun ja odotella, että saavat hyväksynnät kohdalleen. ;) Katsastus pidemmän käytön jälkeen pikkasen työläämpää/aikaavievempää, kun jousien merkintöjä joutuu etsimään likakerroksen alta.

Eiköhän noita sopivia osia ala aika pian tulemaan markkinoille, kun autoja ensin luovutetaan asiakkaille. Tässähän on vielä talvikin välissä, jolloin vakioalusta voi olla jopa eduksi. Keväällä/kesällä tilanne voi olla jo toinen saatavuuden suhteen. Vähän malttia siis...


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: pulttiboi - 10.09.13 - klo:21:25
Kovasti kyllä tykkäsin koejolla Tsi Dsg -yhdistelmästä kuten myös Tdi manuaalista.
Missäs päin maailmaa pulttiboi koeajoit ton RS TDI:n manuaalina?

Kyselin aiemmin tietoja koeajettavista manuaali-RS:istä pk-seudulta ja ympäristöstä, mutta en saanut vastauksia. Ehkä siis täällä päin ei manuaaleja vain ole.

Nyt siis kysynkin uudestaan niin, että missä liikkeissä tiedätte tällä hetkellä olevan koeajettavissa manuaali-RS:n, bensan tai dieselin. Jos vaikka ajot suuntautuisi sopivasti niille seuduille. ;)

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.09.13 - klo:11:17
Mitähän sanovat muutoskatsastuksessa jos suuntaus ja muut dokumentit on 3v vanhoja  ???
Ei ne sano mitään.Tuvi lappujakaan ei tartte olla jos koodin saa hinkattua näkyviin.Printtaavat itse.Voihan ihmiset ostaa jousia myös käytettyinä, jolloin lienevät myös paskaiset.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

panu

Ei kai niissä hyväksyntäpapereissa ole muuta kuin hyväksyntä-pvm. Ei siis tartte olla tuore. Osalla valmistajista löytyy helposti netistä ja näitä asiakaspalveluhenkinen katsastaja saattaa tulostella itsekin. Toisilla taas ei löydy kuin myyjän/maahantuojan kautta.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Huppe

Tästä alustasarja mallia Skoda:



Pakkohan ton on kelvata kun samalla alustasarjalla sitä on markkinoitukin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Kennedy

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 10.09.13 - klo:23:15
Akselimassoista ei minulla ole RS Combin kohdalla hajuakaan, eli toimiiko nuo alimmmat jouset, ajatus olisi että niitä voisi käyttää siihen asti kunnes tulee oikeita alustasarjoja saataville.

Eikö sitä kannattaisi odottaa ton alustan kanssa sinne tammikuulle milloin saat autosi?
Jos nyt ostat random jouset odottamaan asennusta niin vähän turhaa. Parin kuukauden kuluttua voi olla asiat ihan toisin tarjonnassa.

Sama homma myös vanteissa. Alkuvuodesta alkaa tulemaan ensivuoden uutuusmalleja tarjolle.
300ZX
Passat Variant 2013

pulttiboi

#2358
Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 11.09.13 - klo:15:08
Missäs päin maailmaa pulttiboi koeajoit ton RS TDI:n manuaalina?

Lappeenrannassa kävin ajamassa.

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 11.09.13 - klo:15:08
Missäs päin maailmaa pulttiboi koeajoit ton RS TDI:n manuaalina?

Kyselin aiemmin tietoja koeajettavista manuaali-RS:istä pk-seudulta ja ympäristöstä, mutta en saanut vastauksia. Ehkä siis täällä päin ei manuaaleja vain ole.

Nyt siis kysynkin uudestaan niin, että missä liikkeissä tiedätte tällä hetkellä olevan koeajettavissa manuaali-RS:n, bensan tai dieselin. Jos vaikka ajot suuntautuisi sopivasti niille seuduille. ;)
Kehäkolmosen välittömässä läheisyydessä Kajaani ja Lieksa Laakkonen. Kyllä nyt hyvän perässä vähän pidemmällekin viittii ajaa...

jiipeen

Porissa ajettu tdi manual. Löytyykö rs:n tilanneists joku joka olisi myymässä 18 alut?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 11.09.13 - klo:21:28
Eikö sitä kannattaisi odottaa ton alustan kanssa sinne tammikuulle milloin saat autosi?
Jos nyt ostat random jouset odottamaan asennusta niin vähän turhaa. Parin kuukauden kuluttua voi olla asiat ihan toisin tarjonnassa.

Sama homma myös vanteissa. Alkuvuodesta alkaa tulemaan ensivuoden uutuusmalleja tarjolle.
En aio vielä tilata jousia tai alustaa, mutta olisi kyllä kiva saada ne heti kohta auton kanssa, kunhan tällä hetkellä kartoitan vaihtoehtoja.

Vanteiden kanssa on hieman toinen juttu, niiden pitää olla valmiina kun auto tulee, ei varmaan uskalla jättää ihan viimetinkaan.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.09.13 - klo:22:03
Vanteiden kanssa on hieman toinen juttu, niiden pitää olla valmiina kun auto tulee, ei varmaan uskalla jättää ihan viimetinkaan.

Vanteiden kanssa tilanne on myös se, että niitä uutuusvanteita voi vuodenvaihteen tienoilla olla vielä aika nihkeästi saatavilla vaikka ne olisikin jo esitelty.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.09.13 - klo:22:09
Vanteiden kanssa tilanne on myös se, että niitä uutuusvanteita voi vuodenvaihteen tienoilla olla vielä aika nihkeästi saatavilla vaikka ne olisikin jo esitelty.

Toisaalta jo sopiva löytyy edellisestä mallistosta niin niistä saattaa saada tehtyä hyvätkin kaupat.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 12.09.13 - klo:08:43
Toisaalta jo sopiva löytyy edellisestä mallistosta niin niistä saattaa saada tehtyä hyvätkin kaupat.
Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa tosiaan tuo vanteen mallivuosi, toki jos tulisi jokin uusi mikä sattauisi juuri omaan silmään sopimaan, niin sitten. Ja tuosta Ultraleggerasta en usko alennuksia tippuvan uuden mallivuoden takia, tuntuu nuo OZin vanteet olevan aika pitkäikäisiä malli-iältään.

Markku J

Kävin ajamassa pikaisen lenkin Mäkelän Auton RS TDI DSG Combilla. Tiesin jo etukäteen minkälaiset fiilikset diesel jättää. Se on OK moottori tarjoten vähintään riittävän suorituskyvyn, mutta ei vastaa odotuksiani RS:n tyyppisessä autossa. Teho riittää ripeään liikkumiseen, mutta ei tarjoa mitään "wau" -efektiä. Ã,,änimaailma on karkeahko, enkä ole varma oliko tuossa autossa äänigeneraattoria - en ainakaan havainnut keinotekoisen oloista ääntä. Sport -moodi oli ajossa päällä.

Laatuvaikutelma matkustamossa on aiemminkin ollut mielestäni hyvä, ja koeajo vahvisti tätä tunnelmaa. Minkäänlaisia hälyääniä ei kuulunut, kaikki tuntuu olevan tukevasti "yhtä puuta". Ratti on erittäin makea, ja penkit todella sopivat meikäläisen vartalolle. Käyttöliittymä tuntui tutulta Volkkarin ja Audin yhdistelmältä (samat näytöt kuin Golfissa ja ratin rullat taas toimivat kuten Audissa). ACC toimi hienosti ja tulee varmasti olemaan minulle mieluinen varuste. Kessyyn pitää totutella, nappikäynnistys on kuitenkin kiva juttu.

Melutaso ei ollut niin paha kuin odotin. Autossa oli 18" Geminit ja Contin Sport Contact 2 -renkaat. Meluisampi tuo toki on kuin nykyinen pappagolfini, mutta varsin siedettävä jopa moottoritienopeudessa 130 kmh mittarissa. Uskallan siis huoletta asentaa tilaamani Xtremet ja 225/35-19 -renkaat. Alusta oli sporttisen jämäkkä, mutta ei liian epämukava ollenkaan. Vastaa kutakuinkin Audin (A4/A5) urheilualustaa mielestäni. Progressiivisesta ohjauksesta pidin. Se on keskialueella sopivan hidas, ja enemmän kääntäessä varsin nopea. Suuntavakavuus osoittautui myös erinomaiseksi, eikä auto vedellyt täyskaasukiihdytyksessäkään merkille pantavasti.

Kulutusnäytössä oli 7,2 l long term -puolella, ja minun koeajon keskikulutukseksi jäi 8,4 l / 100 km.

Kyllä tuo auto herättää omistamisen halua, ja odottelen innoissani omani tuloa. Renkaita kävinkin siihen tinkimässä samalla reissulla. Talvelle Michelin Xi3 kitkat ja kesälle mahdollisesti Michelin Pilot Sport 2.

TeHoKo

Oletteko RS:ään livenä tutustuneet kiinnittäneet huomiota noihin vakiona olevien puolinahkapenkkien laatuun? Näyttää nettiautossa myynnissä olevissa ja parissa näkemissäni yksilöissä etupenkeissä olevan noita "vekkejä" istuinosien reunoissa. Ei taida olla tsekkiräätälin sovitukset olla ihan vielä kohdillaan.
Vai lieneekö tuo se kuuluisa ominaisuus...
Itsellä facelift II räsässä nuo nyt ainakin uutena oli kohdillaan. Vuoden ajon jälkeen oli suunnilleen tuon näköiset kuin noiden uusien kuvissa.

Markku J

Taitaa olla hintaan sisältyvä ominaisuus. Olen huomannut paria autoa ihmetellessäni, että saumat eivät ole ihan Audin tai Volkkarin tasoa. Mutta ei tuo mitenkään selvästi silmille hyppää, ellei sitä ihan lähietäisyydeltä tutkiskele.


makkis

Tuo Markun mainitsema alustan oleellinen parannus oli yksi suurimmista ostopäätöksen syistä. RäSä Vol 2. alusta kun oli rehellisesti sanoen aivan hanurista. Pintakova, sieti kyllä kuormaa hyvin, mutta jossain 200 km/h vauhdeissa vaarallinen kiikkulauta. Sanoinkin monesti, että tämä auto on alustaansa nähden murhaavan nopea. 240 km/h huiput tuolla alustalla tuottaa ruumiita mutta harvan pokeri tuolla kiikkulaudalla sitä sieti vetääkään. Sanotaan, että jo 160 km/h vauhdeissa alkoi tuntemaan alustan antautumisen. Radalla tuo oli aivan surkea, alusta ei yhtään tehtäviensä tasalla ja sisempi etupyörä aina sutimassa. Lisäksi täyskaasukiihdytyksiä ei pitävällä alustalla edes viitsinyt tehdä, sellainen kolina, pauke, rutina ja vetely autossa kävi. Pintakovuuden jotenkin normiajossa kuitenkin sieti.

Kolmonen tuntui olevan aivan eri planeetalta. Alusta ei ole pintakova. Koska halusin myös nähdä muutoksen suuremmissa nopeuksissa niin käväisin koeajolenkillä saksassa ja nyt ei yhtään pelottanut tuo 200+ vaan alusta oli ihan tehtäviensä tasalla. Nuerburgringillä en käynyt, käydään sitten omalla ensi kesänä. (Diesel on muuten aika lussu 150 jälkeen, off-topiccina, saa kelata kauan ja hartaasti tuota 200 tauluun). Lisäksi rivakasti voi lähteä paikaltaankin, toki luistonestovalo vilkkuu mutta poissa on kolinat, paukkeet, vetelyt.. eli ilmeisesti tuo XDS+ ei olekaan pelkkää mainosmiesten sananhelinää. Toki tuohon vaikuttaa muutkin seikat ja parannus voi tulla sieltäkin.


Sampsa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.09.13 - klo:13:48
Melutaso ei ollut niin paha kuin odotin. Autossa oli 18" Geminit ja Contin Sport Contact 2 -renkaat.
Oma kokemukseni moottoritienopeuksista 18" pyörillä, renkaina Dunlopin SportMaxxit: siirryttäessä sileältä karkealle asvaltille melutaso ja melun luonne muuttuivat radikaalisti. Melu lisääntyi huomattavasti ja tasainen kohina muuttui korvia rasittavaksi, säröiseksi meluksi. Joten Markun havaintoon verrattuna voisi ajatella, että rengasvalinnalla pystyy tässäkin tapauksessa vaikuttamaan melutasoon ja melun luonteeseen. Ei toki lohduta niitä, jotka joutuvat tyytymään tehtaan rengasarpajaisten tulokseen.

Vakiokoon 17" renkailla melutaso yllätti positiivisesti, vaikka silloinkin renkaina oli Dunlopit. Ehkä sillä lenkillä ei myöskään ollut niin suuria asvaltin karkeuden vaihteluita.

Itsekin ajattelin ruksia antrasiitti-Geminit ja katsoa mitkä renkaat niiden kanssa tulee. Jos tulee itseä miellyttävät kumit, niin mahdollisesti ajelisi ne loppuun ja miettisi sitten seuraavalla kierroksella taas rengasmerkkiä ja -kokoa. Mutta jos tehtaalta tulee joku sellainen rengas, jota itse ei arvosta kovin korkealle, niin vaihtaisi heti alle omaan makuun sopivat renkaat ja samalla pienentäisi lokasuojan rakoa ylikoolla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy