Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

gloter

Lainaus käyttäjältä: skriko - 08.09.13 - klo:17:12
Maailmas on monta kummallista asia, näin laaja-alainen keskustelu Skodasta hänmästyttää kummastuttaa....
Hyvä että juttua riittää, aina sieltä asiaakin löytyy kun kaivelee. Maailmassa ja kuten tälläkin palstalla on monta kummallista asiaa, joita tänäkin kesänä on täällä hämmästelty  ;)
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Hector8 - 09.09.13 - klo:00:08
Saas nähä kuinka tiukka duunin 45k€ raja on seuraavan liisarin kanssa ???

Eihän tuon pitäisi paha raja olla, otsikon kulkupeliinkin saa ruksia tuohon rahaan melkein kaikki mahdolliset lisävarusteet ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pikkuvika

Foorumilla on paljon keskustelua renkaan ja lokasuojan välisestä raosta. 17" vs 18-19". Vertailin eri kokojen halkaisijaa ns vakiorenkailla, mitä valmistaja myy. Kas tässäpä halkaisijat. 205/55-16 63.2, 225/45-17 63.4, 225/40-18 63,7 ja 225/35-19 64. Jos nyt 16" sopisi alle niin 16 ja 19 tuuman renkailla olisi halkaisijassa eroa 0.8 cm? Pitänee laittaa sitten korkeampaa kumia vai lyhentää jousia.

Jyri

En tiedä onko joku sanonut että tuumakoko vaikuttaisi tuohon lokasuojan väliin, itse olen aina puhunut ns. ylikoon kumeista joilla tuota rakoa saa pienemmäksi ja sääntöjen mukaanhan saa kasvattaa 5 % ilman muutoskatsastusta ja eikös tuo 5 % ollut ympärysmitasta?

tet

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.09.13 - klo:09:24
sääntöjen mukaanhan saa kasvattaa 5 % ilman muutoskatsastusta ja eikös tuo 5 % ollut ympärysmitasta?

Ympärysmitastapa hyvinkin. Itse pähkin kesärenkaita hankkiessani, että voiko sen 5% laskea mistä tahansa rekisteriotteessa mainitusta koosta ("muut rengaskoot") vaiko vain siitä tyyppihyväksytystä koosta. Ei tuntunut löytyvän googlaamalla vastausta, mutta nythän jossain postauksessa täällä areenalla taisi ollakin tieto että sen voi laskea mistä tahansa koosta joka otteessa on mainittu.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tet - 09.09.13 - klo:10:04
Ympärysmitastapa hyvinkin. Itse pähkin kesärenkaita hankkiessani, että voiko sen 5% laskea mistä tahansa rekisteriotteessa mainitusta koosta ("muut rengaskoot") vaiko vain siitä tyyppihyväksytystä koosta. Ei tuntunut löytyvän googlaamalla vastausta, mutta nythän jossain postauksessa täällä areenalla taisi ollakin tieto että sen voi laskea mistä tahansa koosta joka otteessa on mainittu.

Mistä tahansa otteessa olevasta koosta paitsi muutoskatsastetuista, eli et voi muutoskatsastaa jotain isoa kokoa ja lähteä sitten vielä siitäkin kasvattamaan kokoa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

Uusimmassa car-lehdessä koeajettiin Octavia III RS TDI (sedan). Moitteita saivat kapea tehoalue, ruma takaspoileri ja huijausta oleva pakoputkenpää (dieselissä putket vievät pakokaasut vain toiseen nurkkaan). Alustan kovuutta ei toisesta brittilehdestä poiketen moitittu, mutta konsernijärjestystä vähän valiteltiin - RS:ään ei saa säätyvää iskunvaimennusta, XDS+:aa (RS:ssä vanhaa perua oleva XDS, joka jarruttaa vain etupyöriä) taikka GTI:n lisävarusteistä lukkoa. Sisätilojen fiilis todettiin vähän Golfia huonommaksi, mutta RS vei silti voiton väljemmillä tiloillaan. Suorituskyky ja ajettavuus olivat hyvällä tasolla. Lopputuomio oli neljä tähteä ja toteamus, että Octavia III RS on erinomainen "q-car".
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW


TeHoKo

#2288
Tuossapa vaihtoehtoa tumman Geminin kaveriksi. Mak Nitro 5 Ice Titan 17" ET42 (löytyy kuulemma myös ainakin 18"). Tuosta paljon jauhetusta vakio ET:stä siis "parempi".
17" setti Misukan X Ice3 kitkoilla rapiat 1500â,¬. Ja pitäis olla suorasovitteinen.
Onko muilla kokemuksia MAKeista?

DjTrinity

Reilun vuoden ollu alla -06 vRS 2:ssa eikä oo ollu mitään valittamista. 18" ovat.

Hyvin käypi tuollaisessa Blue & Black teemassa.

- Skoda Superb PHEV -20
Ex. 11 quattro A4 avant S-Tronic 2.0T
Ex. Octavia RS 06 HB
VCDS@Nummela (HEX-V2) (Satunnaisesti Joensuu, viikoittain PK-seutu) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

TeHoKo

Eipä näytä pahalta ei!

panu

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 09.09.13 - klo:09:24
eikös tuo 5 % ollut ympärysmitasta?

Ei väliä, koska kerroin on vakio: p=pii*d
5 % halkaisijassa tekee 5 % myös ympärysmittaan.


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Q.Atro

Bensaversiota koeajaneet! Laittakaapas TSI/TDI-pähkäilyn tueksi infoa kulutuslukemista normaalissa matka-ajossa. Vai malttoiko kukaan olla polkematta koeajolenkillä?
Tai jos jollakin on infoa tai linkkiä, josta selviäs ko. koneen kulutuslukemia riippuen merkistä tai mallista?

Mikä on muuten TSI:n moottorikoodi?

PS. Pitkäksi on venymässä toimitusajat - liikkeessä puhuivat jo puolesta vuodesta.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 10.09.13 - klo:08:11
Bensaversiota koeajaneet! Laittakaapas TSI/TDI-pähkäilyn tueksi infoa kulutuslukemista normaalissa matka-ajossa. Vai malttoiko kukaan olla polkematta koeajolenkillä?
Tai jos jollakin on infoa tai linkkiä, josta selviäs ko. koneen kulutuslukemia riippuen merkistä tai mallista?
En kyllä luottaisi yhtään koeajoautojen kulutusnäyttöihin, aivan liian monta epävarmuustekijää mukana, ennemminkin vertailisin vain EU lukemia, varmasti antavat luotettavamman kuvan moottorien välisestä kulutuserosta kuin koeajoautojen tietokoneet.

Q.Atro

Nuo normilukematkaan eivät kovin hyvin korreloidu todellisuuteen. Ja jotenkin mulla on semmonen tuntuma, että dieselillä normi vs. tod. -erotus olisi pienempi.
Saisi joku taho ottaa RS:n ihan viralliseen testiin, että saataisiin faktaa.. :)
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Q.Atro - 10.09.13 - klo:08:24
Nuo normilukematkaan eivät kovin hyvin korreloidu todellisuuteen. Ja jotenkin mulla on semmonen tuntuma, että dieselillä normi vs. tod. -erotus olisi pienempi.
Totto tuokin monessa tapauksessa, mutta silti kun vertaillaan noiden kanhden moottorin välistä kulutuseroa niin uskon silti EU lukemista saatavan erotuksen olevan aika lähellä käytäntöä, ainakin lähempänä kuin koeajoautojen lukemat.

Itsellä on muuten kahden viime atuon EU lukemat olleet juuri samassa suhteessa omaan kulutukseen, eli EX Touran 1.9 TDI ja Nykyinen Superb 1.8 TSI, molempien EU kaupunkikulutus vastaa minun noiden autojen pitkän ajan keskikulutusta, eli omassa ajossa EU kulutuksien korrelaatio on ollut ihan sama moottorityypistä riippumatta.

Q.Atro

#2296
Miten sulla suurin piirtein jakautuu ajamiset kaupunki/taajama/matka/moottoritie-jaolla?
Mulla ajot on maantievoittoista ja jos pitkän ajan keskikulutus pysyis 6.5 alle, niin ei kyllä paha olis..

Edit. Onhan tuo kaupunkikulutus kasin pinnassa, katsoin yhdistelmäkulutusta.
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Jyri

Oma ajoni on lähes pelkästään taajamaa/kaupunkia-ajoa, ja nykyisin tämä pääkaupunkiseudun taajama-ajokin on aika kaupunkipainotteista, esim. oma työmatka 4km ja 13. liikennevalot. Silloin kun ajan maantiellä niin sekin on suureksi osaksi moottoritietä ja lähes aina boksi katolla ja auto täyteen lastattu.

Mikäli ajo painottuu maantielle, niin kyllä uskoisin että noiden kahden moottorin EU maantiekulutuksien ero kyllä antaa osviittaa siitä mikä on niiden kulutusero todellisuudessa.

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 10.09.13 - klo:08:14
En kyllä luottaisi yhtään koeajoautojen kulutusnäyttöihin, aivan liian monta epävarmuustekijää mukana, ennemminkin vertailisin vain EU lukemia, varmasti antavat luotettavamman kuvan moottorien välisestä kulutuserosta kuin koeajoautojen tietokoneet.

Asia on täsmälleen noin! Ja jopa yksittäisten autoilijoiden antamat "käytännön" kulutustiedot ovat erittäin epäluotettavia, koska ne on ajettu täysin kontrolloimattomissa oloissa hyvinkin erilaisilla ajosykleillä. Mutta parinkymmenen autoilijan jakaumasta voi jo päätellä jotakin, kunhan tietää, millaisilla ajosykleillä lukemat on saatu.

Ja lisäksi: normikulutustiedot nimenomaan korreloivat erittäin hyvin käytännön kulutustietojen kanssa. Korreloiminen ei tarkoita, että käytännön ajossa kulutus olisi sama kuin EU-normikulutus vaan se tarkoittaa, että jos on aiemmista autoista katsonut, paljonko EU-normikulutuksiin pitää lisätä, jotta saa oman kulutuslukeman, voi uudenkin auton kulutustietojen pohjalta ennakoida omaa käytännön kulutusta. Lisäksi on syytä ottaa huomioon, että aivan uusimmilla automalleilla normikulutuksen päälle pitää panna enemmän ekstraa kuin aiemmin.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Jyri

Lainaus käyttäjältä: vkjoki - 10.09.13 - klo:09:10Lisäksi on syytä ottaa huomioon, että aivan uusimmilla automalleilla normikulutuksen päälle pitää panna enemmän ekstraa kuin aiemmin.
Näin olen ymmäränyt myös, eli että autotehtaat ovat onnistuneet optimoimaan tuotteensa paremmin testejä ajatellen -> poikkeavat hieman enemmän käytännön kulutuksesta. Itsellä tosiaan kaksi edellistä meni juuri tuolla EU kaupunkikulutuksella, saas nähdä miten käy RSn kanssa, EU kulutuksien mukaan pitäisi mennä litran vähemmällä kuin nykyinen 1.8 TSI, saas nähdä miten on käytännössä.

Q.Atro

Bensa/diesel-vääntöä brittifoorumilta:  http://www.briskoda.net/forums/topic/285119-buying-vrs-petrol-or-diesel/page-2?hl=%20vrs%20%20consumption
"I've had a 45 minute test drive covering 25 plus miles in mixed driving conditions today including a roads and back roads and the TSi returned 32.1 mpg (indicated) for that journey and I was booting it each time I could.
The car had less than 400 miles on it and was a DSG so surely 35mpg would be achievable on a manual once run in, not bad considering the strong performance"


35mpg ~ 6,8l/100km

Kolopallo-GTx -vertailuvideo:
http://www.autoexpress.co.uk/volkswagen/golf/65835/volkswagen-golf-gti-vs-gtd-video-review
VW CC 2.0TDI 130 -14
Ex-vag: Seat Leon FR 1.4 TSI, Audi 100 2.3 C4, Skoda Superb 2.0 TDI

Oculaari

Ei tarkoita vielä normaaliajon kulutuksesta välttämättä mitään, mutta ajamissani koeajoautoissa TSI:n keskikulutus oli koeajohetkeen mennessä ollut 9,6 ja TDI:n 6,4 l/100 km. Voi hyvin olla, että bensakonetta oli kuritettu enemmän.

Markku J

Ihan uskottavia lukemia. Veikkaan, että minun ajossa TSI RS:n kulutus asettuu noille paikkeille, ehkä hiukan päälle 9 litraan, kun lähes vastaavalla koneella varustettu A4 vei quattrona keskimäärin 9,7 litraa minun ajossani.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.09.13 - klo:14:02
Veikkaan, että minun ajossa TSI RS:n kulutus asettuu noille paikkeille, ehkä hiukan päälle 9 litraan, kun lähes vastaavalla koneella varustettu A4 vei quattrona keskimäärin 9,7 litraa minun ajossani.

Jos 2.0 TSI S tronic quattro söi sinulla 9,7 litraa, niin veikkaan, että RS III ottaa samoilla ajoilla 8,5.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 10.09.13 - klo:13:57
Ei tarkoita vielä normaaliajon kulutuksesta välttämättä mitään, mutta ajamissani koeajoautoissa TSI:n keskikulutus oli koeajohetkeen mennessä ollut 9,6 ja TDI:n 6,4 l/100 km. Voi hyvin olla, että bensakonetta oli kuritettu enemmän.
Omasta mielestä vaikuttaa suurelta erolta. Oman nykyisen Superb 1.8 TSI DSGn 3,5 vuoden keskikulutus on 9,2l/100 km ja edellisen eli Touran 1.9 TDI DSGn oli 8,4l/100 km samalla ajoprofiililla. Molemmat olivat aika lailla noiden ilmoitettuja EU kaupunkikulutuksia.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Oculaari - 10.09.13 - klo:13:57
Ei tarkoita vielä normaaliajon kulutuksesta välttämättä mitään, mutta ajamissani koeajoautoissa TSI:n keskikulutus oli koeajohetkeen mennessä ollut 9,6 ja TDI:n 6,4 l/100 km. Voi hyvin olla, että bensakonetta oli kuritettu enemmän.

Tai sitten bensakoneista ei ole kuritettu? Who knows? Miksi dieselillä ajettaisiin kuin mummo kirkkoon mutta bensalle annettaisiin monoa hulluntavalla? Väitän, että tuo 3 litran ero satasella on ihan normaali RS dieselin ja bensan välinen kulutusero kaikki ajot ympäri vuoden huomioon ottaen.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Epes - 10.09.13 - klo:15:25
Tai sitten bensakoneista ei ole kuritettu? Who knows? Miksi dieselillä ajettaisiin kuin mummo kirkkoon mutta bensalle annettaisiin monoa hulluntavalla? Väitän, että tuo 3 litran ero satasella on ihan normaali RS dieselin ja bensan välinen kulutusero kaikki ajot ympäri vuoden huomioon ottaen.
Teknisten tietojen mukaan DSG combien erot kaupunkikulutuksessa ovat TSI 8,1l/100 km ja TDI 5,9l/100 km, uskon että käytännössäkin ero on tuo luokkaa eli 2,2 litraa satasella. En usko Bensan tuota enempää samalla ajoprofiililla vievän.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 10.09.13 - klo:15:32
Teknisten tietojen mukaan DSG combien erot kaupunkikulutuksessa ovat TSI 8,1l/100 km ja TDI 5,9l/100 km, uskon että käytännössäkin ero on tuo luokkaa eli 2,2 litraa satasella. En usko Bensan tuota enempää samalla ajoprofiililla vievän.

Ans kattoo, kun talvi tulee ja nykerretään kaupungissa liikennevalojen väliä -25C kelissä? Ei ole bensalla 10l satasella kuin nähdä mutta se dielsel paukuttaa edelleen 6 pilkku jotain lukemia.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 10.09.13 - klo:15:46
Ans kattoo, kun talvi tulee ja nykerretään kaupungissa liikennevalojen väliä -25C kelissä? Ei ole bensalla 10l satasella kuin nähdä mutta se dielsel paukuttaa edelleen 6 pilkku jotain lukemia.

Kova on nokivasaran polttoaineenkulutus. Mitähän tuollaisen dieselin kulutus on keskiarvona vuodessa?

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 10.09.13 - klo:14:11
Omasta mielestä vaikuttaa suurelta erolta. Oman nykyisen Superb 1.8 TSI DSGn 3,5 vuoden keskikulutus on 9,2l/100 km ja edellisen eli Touran 1.9 TDI DSGn oli 8,4l/100 km samalla ajoprofiililla. Molemmat olivat aika lailla noiden ilmoitettuja EU kaupunkikulutuksia.
Itse uskon enemmän omassa ajossa noiden edellisten autojen perusteella että TSI ja TDI ero ei ole kovinkaan suuri, kyllä se dieselkin meinaan kuluttaa pätkäajossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy