Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Epes

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.09.13 - klo:09:29
Videon kaveri ei ainakaan osannut manuaalilla irrota viivasta!

Miksi ihmeessä eivät käyttäneet kuskina suomalaista perusjamppaa? Olisi näyttänyt miten viivalta kuuluu irrota ......  ;D

MMV

Lainaus käyttäjältä: Epes - 05.09.13 - klo:10:00
Miksi ihmeessä eivät käyttäneet kuskina suomalaista perusjamppaa? Olisi näyttänyt miten viivalta kuuluu irrota ......  ;D

Tai käyttäneet oikeasti sellaista kuskia, joka taidon osaa. Kaveri nyykäytti jokaisessa lähdössä auton viivalle.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.09.13 - klo:10:11
Tai käyttäneet oikeasti sellaista kuskia, joka taidon osaa. Kaveri nyykäytti jokaisessa lähdössä auton viivalle.

Niinpä, täällä foorumillahan sellaisia on 17 tusinassa ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MMV

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 05.09.13 - klo:10:19
Niinpä, täällä foorumillahan sellaisia on 17 tusinassa ;D

Olen jokseenkin huomaavinani viitteen siitä, että kuvittelette minun sanoneen että minä osaan. Näin en ole sanonut, mutta väittäisin että minulla on asiasta kuitenkin jonkin verran taustatietoa harrastusteni kautta.

Totta on, että perusautoilija onnistuu automaagin kanssa 99% varmuudella paremmin lähdöissä kuin manuaalilla. Tuossa videossa DSG:n kanssa ei tarvinnut osata muuta kuin nostaa kierroksia jarrua vasten ja päästää jarru pois.

Jyri

Todetaan että manuaali on optimitilanteessa (kuski ja keli) nopeampi, mutta käytännöntilanteissa pääsääntöisesti nopeampi ja jätetään tämä manuaali vs. DSG vääntö muualle ja keskitytään taas RäSästä keskustelemiseen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 05.09.13 - klo:08:09
Inssejä pidetään aina eleettömän rationaalisina (järkeen perustuva toiminta) eikä tunnekavereina. Skoda merkkinä on järkevä (hinta-laatu-ominaisuudet) mutta tunnetasolla ei (kenties) pääse ihan samaan (imago, fiilis).

Oman tuttavapiirin perusteella tässä voi olla jotain perääkin. Ja en minä itse sitä tosiasiaa häpeile, että arkielämän isot päätökset tulee yleensä päätettyä aika rationaalisilla perusteilla. Harrastuksissa voi sitten vähän irrotella.

lq

Olipas livenä suorastaan ruma, tuningmainen räpellys, tuollainen Race blu combi naamataulu mustattuna ja niillä gemineillä, oliskohan ollut jotku 17". Mainoskuvissa 50mm madallettuna ja 21" vanteilla vehje on ollut paljon hienompi. Valkoinen ja musta taitavat toimia paremmin.

al

Kyllähän tuo "real life" -kuvissakin aika kapealta ja korkealta näyttää, ei tosin lähellekään yhtä paha kuin Fabia Combi


Jyri

Lainaus käyttäjältä: al - 05.09.13 - klo:10:58
Kyllähän tuo "real life" -kuvissakin aika kapealta ja korkealta näyttää, ei tosin lähellekään yhtä paha kuin Fabia Combi


Totta, mutta ei lainkaan yhtä pahasti kuin II koppainen ja alustasarjalla (promokuvat, jotka lienevät madallettu kuormausliinoilla ja Photoshopilla ;))

deeaa

Totta pirussa automaatti on nopeampi kiihdyttää, onhan nuo 'oikeat' kiihdytysautotkin oikeasti automaattilaatikkoisia vaikka sitä vaihdetta kepillä vaihdetaankin...ei kytkintä.

Mulla on 2 syytä miksei automaagi...tai kolme. Eli pelko kalliista rempasta, se että miten tuollaisella pystyy soratiellä/jäällä rallia päästelemään kun aika kriittinen osa on just se sivuluisun ohjaus kytkimen avulla vedon määrää muutellen ajo, tuntuu että metsässähän sitä ollaan helposti jos ei saa vapaalle siksi kriittiseksi sekunnin murto-osaksi kun luisto lähtee kurvissa lapasesta ja se pitäisi muuttaa pehmeästi kytkintä luistattamalla vedoksi sisäkurviin ilman että katoaa loppukin pito renkaista....ja kolmas, jälleenmyyntiarvo.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4


MMV

#2020
Lainaus käyttäjältä: deeaa - 05.09.13 - klo:11:13
Totta pirussa automaatti on nopeampi kiihdyttää, onhan nuo 'oikeat' kiihdytysautotkin oikeasti automaattilaatikkoisia vaikka sitä vaihdetta kepillä vaihdetaankin...ei kytkintä.

Silläkin uhalla, että minua sanktioidaan off topicin jatkamisesta (saa siirtää toiseen threadiin), niin kiihdytysautot harvemmin ovat automaatteja. Yleisesti kiihdytysautoissa käytetyn Lencon askin toimintaperiaate: http://www.lencoracing.com/HowaLENCOworksandRATIOSmaster.html

Ne automaatit, joita käytetään ovat manuaalisifterillä ja stallspeedillä, joten ei niilläkään ole paljon siviiliautomaattilaatikoiden kanssa tekemistä. Ja olen ajanut itsekin jonkin verran manuaalilla, jossa kytkintä ei tarvita muualla kuin lähdössä (suorakytkentä aka dogbox).

Jyri

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 05.09.13 - klo:11:13....ja kolmas, jälleenmyyntiarvo.
Mahtaako joku olla törmännyt faktatietoihin manuaalin ja DSGn jälleenmyyntiarvojen prosentuaalisesta kehityksestä (niin ja tietysti RS III jotta pysytään topikissa  :P).

cipher

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 05.09.13 - klo:11:13
Totta pirussa automaatti on nopeampi kiihdyttää, onhan nuo 'oikeat' kiihdytysautotkin oikeasti automaattilaatikkoisia vaikka sitä vaihdetta kepillä vaihdetaankin...ei kytkintä.

Mulla on 2 syytä miksei automaagi...tai kolme. Eli pelko kalliista rempasta, se että miten tuollaisella pystyy soratiellä/jäällä rallia päästelemään kun aika kriittinen osa on just se sivuluisun ohjaus kytkimen avulla vedon määrää muutellen ajo, tuntuu että metsässähän sitä ollaan helposti jos ei saa vapaalle siksi kriittiseksi sekunnin murto-osaksi kun luisto lähtee kurvissa lapasesta ja se pitäisi muuttaa pehmeästi kytkintä luistattamalla vedoksi sisäkurviin ilman että katoaa loppukin pito renkaista....ja kolmas, jälleenmyyntiarvo.


On tuo RS etenkin manuaalina sitten todella kova vehje, hankitaan ralliin ja driftaukseen - no, kyllähän niitäkin voi etuvetoisella perhefarkulla vetää yhtälailla.

TomiS

Ja ostaako kovin moni RS-mallia nimenomaan 0-100 kiihtyvyyden vuoksi? Siis kun verrataan kumpi kiihtyy nopeammin, manuaali vai DSG.
Itselleni on tärkeää että tehoa ja vääntöä löytyy laajalla alueella ja sitä uusi RS tarjoaa.

Jos nyt pakko miettiä 0-100 kiihdytystä, niin ei siinä ole kun lähtö + 1 vaihto jossa voi mokata. Minulla oli edellinen softattu RS 4 vuotta ja voin kahden käden sormin laskea ne kerrat kun paikalta lähdin "täböö".

Jokainen ostaa sen vaihteiston kun tykkää. Kumpikaan niistä ei ole toisiaan parempi.
Minäkään en oikein usko että manuaalista saisi vaihdossa sen paremmin...

pikkuvika

Minä ratkaisin sillai TDI:n heikon kiihtyvyyden, että lähden sitte sekuntia aiemmin töihin.....

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TomiS - 05.09.13 - klo:11:54
Jos nyt pakko miettiä 0-100 kiihdytystä, niin ei siinä ole kun lähtö + 1 vaihto jossa voi mokata. Minulla oli edellinen softattu RS 4 vuotta ja voin kahden käden sormin laskea ne kerrat kun paikalta lähdin "täböö".

Mä en ole nykyisellä autolla ottanut kertaakaan 0-100 -kiihdytystä täysillä. Kyllä ne motin tehoreservit mitataan arkiliikenteessä ihan jollain muilla nopeuksilla. Joskus kun oikein lapsettaa, niin kiihdytellään pienemmistäkin nopeuksista, mutta paikaltaan ei ikinä.

Lainaus käyttäjältä: pikkuvika - 05.09.13 - klo:12:00
Minä ratkaisin sillai TDI:n heikon kiihtyvyyden, että lähden sitte sekuntia aiemmin töihin.....

Ensi kerralla kannattaa ehdottomasti ostaa vaparidiesel ja lähteä kaksi sekuntia aikaisemmin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: pikkuvika - 05.09.13 - klo:12:00
Minä ratkaisin sillai TDI:n heikon kiihtyvyyden, että lähden sitte sekuntia aiemmin töihin.....

Lähde vielä pari sekuntia aikaisemmin niin oot huomattavasti nopeempi kuin bensa räsä..

8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.09.13 - klo:11:42
Mahtaako joku olla törmännyt faktatietoihin manuaalin ja DSGn jälleenmyyntiarvojen prosentuaalisesta kehityksestä (niin ja tietysti RS III jotta pysytään topikissa  :P).

Olisi oikein mukavaa, jos joku minua vähemmän laiska kaivaisi tiedon esim. Nettiautosta. Olen itsekin hieman kahden vaiheella seuraavan auton suhteen. Historiassa minulla on ollut pari automaattia (momentinmuuntimella) ja en niistä erityisemmin tykännyt. Nämä uudet kaksoiskytkinaskit taas ovat ainakin jossain määrin osoittautuneet ongelmallisiksi, joskaan en usko, että siinä määrin kuin ongelmia täällä esille tuodaan. Ostaessani vuoden alkupuolella Alltrackia oli yhtenä varteenotettavana vaihtoehtona A6 Avant variaattorivaihteisena. Oikeastaan ainoa syy, miksi ei A6 tullut talouteen oli vajaavetoisuus, joten en pidä itseäni manuaalifanaatikkona. Toki A6:n vajaavetoisuus olisi korjattavissa paksummalla rahapussilla.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.09.13 - klo:11:42
Mahtaako joku olla törmännyt faktatietoihin manuaalin ja DSGn jälleenmyyntiarvojen prosentuaalisesta kehityksestä (niin ja tietysti RS III jotta pysytään topikissa  :P).

Luulen, että RS II kertoo paremmin prosenttuaalisesta kehityksestä kuin RS III.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 05.09.13 - klo:12:17
Luulen, että RS II kertoo paremmin prosenttuaalisesta kehityksestä kuin RS III.
Kyllä, siksi tuo olikin "kieli poskessa" kirjoitettu  ;D

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.09.13 - klo:12:19
Kyllä, siksi tuo olikin "kieli poskessa" kirjoitettu  ;D

Näin arvelinkin. Mutta voidaanko auton arvonmäärityksessä ottaa huomioon ainoastaan DSG:n (hyvä/huono) vaikutus auton hintaa?

Oculaari

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.09.13 - klo:11:42
Mahtaako joku olla törmännyt faktatietoihin manuaalin ja DSGn jälleenmyyntiarvojen prosentuaalisesta kehityksestä (niin ja tietysti RS III jotta pysytään topikissa  :P).

http://www.ajovalo.net/Arvo1.htm

DSG-vaihteisto pitää siis hintansa, vastoin forumtotuuksia, perinteistä automaattiaskia paremmin. Tosiasiassa ihmiset eivät siis pelkääkään ostaa käytettyä DSG-vaihteistollista autoa? Manuaalin arvosta toki katoaa suhteellisesti vähemmän.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 05.09.13 - klo:12:24
Mutta voidaanko auton arvonmäärityksessä ottaa huomioon ainoastaan DSG:n (hyvä/huono) vaikutus auton hintaa?

DSG otetaan huomioon siinä tapauksessa, jos DSG:llä varustetun auton arvo on laskennut enemmän kuin manuaalin. Jos DSG:llä varustetun auton arvo on pysynyt paremmin tallessa, niin se on johtunut luonnollisesti jostain muusta kuin DSG:stä. Näinhän se vertailu tehdään, eikö totta?

finnman

Automaatit ovat kautta-aikojen tiputtaneet arvonsa nopeammin. DSG:n tiputus on hiukan loivempi sen vuoksi, että se on suosittu ja haluttu uutena. Kuinka moni muuten DSG:n arvonlaskua pelkäävä on ajatellut kuinka paljon arvo laskee paremman varustetason vuoksi? Jos pysytään Skodan varustenimikkeissä, niin Elegancen arvon alennus on ollut suurempi, kuin Ambienten. Arvon alennus voi olla samaa luokkaa, kuin mitä DSG menettää arvostaan? Joten molemmat ovat mukavuus varusteita(Elegancen varusteet ja automaatti) ja siitä joutuu maksamaan arvonalennuksen muodossa.
Aika usein metalliväri, monet lisävarusteet ja vetokoukkukin menee "ilmaiseksi" vaihdossa. Joten kuinka paljon autoon kannattaa ottaa lisävarusteita tai muuta on jokaisen itse laskettava ja samalla voi valmistautua tulevassa auton vaihdossa nielemään varusteet tappiona?

pikkuvika

Minä kysyin muutamalta automyyjältä ennen kuin tein kaupat, että kumpi pudottaa nopeammin hinnan. Suunnilleen kaikkien vastaus oli, että ei ole merkitystä jälleenmyyntihintaan kumpi on. Molempi parempi.

Roomaster

Voisiko tän DSG vs manuaali -arvonlaskukeskustelun siirtää toisaalle..  :o Modet hoi, kerran jo huomautettu ja sama jatkuu siitä huolimatta.

Ensin vääntöä Skoda vs. Audi tasolla, sen jälkeen A3 vs Combi-takatila vertailut. Tykkäsin enempi viikonlopun näyttelyiden jälkeisistä ämpärimuovispekuloinneista. Itsekin kävin tsekkaamassa Lappeenrannan Auto-Sunilla tuon corrido red RS Combin. En ole koskaan perustanut punaisesta, mutta RS antoi sopivasti särmää siihen, joten ei sekään huono vaihtoehto. Koeajoautoa tuolla ei ollut saatavilla, mutta, ehkä tuo pitää käydä vielä kokeilemassa Tikkurilassa tai Viikissä. Aiemmin mainittua etupenkkien sivuttaistukea jäin kaipaamaan tuon (suoritus)tasoisessa autossa, vaikkei vertailukohtia ole monia. Serkkupojan 3-sarjalaisen bimmerin ilmalla säädettävissä sivuttaistuissa voisi sanoa, että istui "like a glove".  ;D
Omalla kohdalla ko. auto voisi tulla kyseeseen käytettynä muutaman vuoden päästä, ehkä sitä sopii penkkeihinkin sitten paremmin..  ::)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI Ambiente -18
Skoda Fabia 1.2 TSI Style -15
ex. Skoda Roomster 1.9 TDI Style -08

JanMec

Nopeat tyypit heitetty Metro-Auto Tikkurilan harmaalla bensa räsällä.

Ei fiilikset ja kuume siitä laimennut, päinvastoin  ;)

Moottori makea, makeet äänet ja pelaa hyvin yhteen DSG:n kanssa.
Penkit mulle sopivat ja musta sisäkatto toimii. Verrattuna nykyiseen II Ocuuni hiljaisempi rengasmelu ja laadukkaampi viimeistely joten eteenpäin ollaan menty.

Pääpointtina oli mennä tsekkaamaan tuota Steel Grey väriä, ei ollut tarpeeksi erillainen ollaakseen makee, jotenkin pliisu eli jää kyllä mun puolesta kauppaan  :(

Loppusuoralla Valkoinen, Race Blue ja Musta

Valkoinen tällä hetkellä valitettavasti (nykyinenkin valkoinen)vahvin ehdokas jotta lasikaton ja black paketin kontrastit olisi mahdollisimman isot.

Huomenna laitetaan tilausta vetämään jollain värillä  :o
ex. BMW 520d Xdrive -16, ex. Ocu RS 2.0 tsi -14, ex.Ocu 1.8TSi Combi DSG Elegance -11,
ex. Ibiza -99, Golf IV 1.6-99, Cordoba Tdi-01, GolfIV Variant 1.6-00, Golf IV Variant Tdi-01, Golf IV Variant 1.6-04, Octavia Combi RS Tdi -07, Golf V 1.4 TSi Variant -08

ram1

Lainaus käyttäjältä: Roomaster - 05.09.13 - klo:14:16
Voisiko tän DSG vs manuaali -arvonlaskukeskustelun siirtää toisaalle..  :o Modet hoi, kerran jo huomautettu ja sama jatkuu siitä huolimatta.

Ensin vääntöä Skoda vs. Audi tasolla, sen jälkeen A3 vs Combi-takatila vertailut. Tykkäsin enempi viikonlopun näyttelyiden jälkeisistä ämpärimuovispekuloinneista. Itsekin kävin tsekkaamassa Lappeenrannan Auto-Sunilla tuon corrido red RS Combin. En ole koskaan perustanut punaisesta, mutta RS antoi sopivasti särmää siihen, joten ei sekään huono vaihtoehto. Koeajoautoa tuolla ei ollut saatavilla, mutta, ehkä tuo pitää käydä vielä kokeilemassa Tikkurilassa tai Viikissä. Aiemmin mainittua etupenkkien sivuttaistukea jäin kaipaamaan tuon (suoritus)tasoisessa autossa, vaikkei vertailukohtia ole monia. Serkkupojan 3-sarjalaisen bimmerin ilmalla säädettävissä sivuttaistuissa voisi sanoa, että istui "like a glove".  ;D
Omalla kohdalla ko. auto voisi tulla kyseeseen käytettynä muutaman vuoden päästä, ehkä sitä sopii penkkeihinkin sitten paremmin..  ::)
Eikö tuo kuulu just tähän jos autoa saa manuna/Dsg:nä.Mites serkkupojan Bemu tähän kuuluu.Itse asiaan jos sanoisin, niin oli kyllä pettymys ulkonäöllisesti uus Rs.Ajamaan en kyllä ole vielä päässyt.Mutta mulle käy hyvä flaksi parin vuoden päästä ku niitä pilvin pimein nettiautossa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skodamig

Muutama normi Ocu bongattu ja väristä: tien päällä vastaantulleista valkoinen näyttää hyvältä (ja leveältä), musta "katoaa" eikä herätä oikein mitään..
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

makkis

Lainaaja stallspeedillä

Ei stallspeed ole fyysinen osa. Se on vaan turbiinin tartuntakierrosnopeus. Kiihdytysautoissa toki se on isompi arvo kuin siviiliautossa, kun pitää olla optimaalisella lähtökierrosluvulla paikaltaan. Se off-topicista.

Makkis-Räsä on lukossa.

- Octavia Combi TSI RS
- alennus
- Black paketti
- lämmitettävä tuulilasi
- metalli- tai helmiäisväri (Rally Green)
- älykäs pysäköintitutkajärjestelmä
- Gemini kevytmetallivanteet 7,5 x 18, 225 / 40 / 18 (kesärenkaille)
- se pörinägeneraattori
- moottorilämmit (paistinpannu)
- 17 Skoda RS vanteet + nastat (talvirenkaille)

Eli manuaali pitkän valvotun yön jälkeen. 35k tasaraha.

Näillä mennään, kritisoinnin kohteet on sitten OEM-hommia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy