Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

tuRboman

Pahoittelut vittuilusta.
"All 4 The Driver"

Skula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.09.13 - klo:14:59
Kaipaa se RSkin madallusta, mutta on vakionakin siedettävä ja nyt ensi alkuun ei nelikkoon ole madallusta saatavilla.

Ja nuo ulkonäköasiat tosiaan painoivat itsellä työntäviä takapyöriä enemmän...

Alustaa saatta olla tarjolla kuitenkin jo kun auton saat  ;)

Mutta eipä tuo muuta sitä asiaa että ulkonäköä painotat, eihän tuolle sitten ole muuta vaihtoehtoa  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 02.09.13 - klo:15:09
Hittolainen kun toi Hawtinin kommentti on just sellainen, kun ihmisten ennakkoluuloissa oleva Audimies voi suustaan päästää.

Hahhaa, aika nopeasti sitä tulikin sisäistettyä "Audimiesten" arvot, kun viimeisestä 7,5 vuodesta on ajeltu 7 v 4 kk oculla ja 2 kk Audilla.

Ja VAG!:lla on harvinaisen vähän varaa kuittailla vittuilusta, kun itse luokittelee A3:n ostajat tällä tavalla:

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 02.09.13 - klo:11:38
Kun muualla ihmeteltiin käyttämääni termiä 'sinkkupariskunta', niin avaan sitä vähän tarkemmin täällä.

Sinkkupariskunta sisältää kaksi ihmistä. Voivat olla samaa tai eri sukupuolta. Muksuja ei ole. Voidaan olla naimisissa, rekisteröidyssä parisuhteessa tai vaan avoliitossa. Molemmille on vaativa työ ja/tai harrastus. Tämän johdosta pariskunnan osapuolet näkevät toisiaan hereillä varsin harvoin.

Yleensä sinkkupariskunta pysyy yhdessä 2-3 vuotta ja sitten päätetään vaihtaa osapuoli johonkin toiseen yksilöön.

Tällainen on sinkkupariskunta. Toivottavasti selvitti tilannetta.

Tiivistettynä siis A3:n ostajat eivät suinkaan rakasta toisiaan, vaan vaihtavat "yksilöä" miten nyt vain sattuu. Täytyypä tuolla A3-ketjussa kysellä kuulostaako tutulta. Ei ainakaan omalla kohdalla. Enkä myöskään tiedä miten nämä asiat edes kuuluisivat autopalstalle. Itse ainakin olen pitäytynyt autoja tai liikennettä koskevassa kommentoinnissa, koska asiattomat yksityiselämää koskevat kommentit voisi jättää Suoli24:een.  >:(
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.09.13 - klo:15:56
Hahhaa, aika nopeasti sitä tulikin sisäistettyä "Audimiesten" arvot, kun viimeisestä 7,5 vuodesta on ajeltu 7 v 4 kk oculla ja 2 kk Audilla.

Ne arvot ovat katsos tallennettuna kuskin penkissä ja siirtyvät heti auton luovutuksessa perseen kautta uuteen omistajaan. Se on sitä "Teknistä etumatkaa"! ;D

Sorry ot, vaikka sitähän tämä ketju jo pääasiassa onkin!

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 02.09.13 - klo:16:07
Sorry ot, vaikka sitähän tämä ketju jo pääasiassa onkin!
Olenkin ihmetellyt milloin ylläpito puuttuu asiattomaan kuittailuun ja suoraan vittuiluun,vai puuttuuko ollenkaan ::) Pelkkää paskaa ollut useiata sivuja,ilman asiaa.
Ikävintä asiassa on saman jauhannan leviävän muihinkin ketjuihin. ???

Onko topic nyt avoin yleiselle vittuilulle Jyrin tilattua RS:n?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.09.13 - klo:15:56
Ja VAG!:lla on harvinaisen vähän varaa kuittailla vittuilusta, kun itse luokittelee A3:n ostajat tällä tavalla:

Mitä kettuilua tuossa on? A3:nenhan on loistava auto 1-2 hengen taloudelle.

Alkaa olemaan kyllä niin rankasti offaria, että mä voin lukea vastaukset jostain muustakin ketjusta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 02.09.13 - klo:16:15
Onko topic nyt avoin yleiselle vittuilulle Jyrin tilattua RS:n?
Ei tuo minua haittaa, jokaisella meistä on omat valintakriteerit autonostossa, mutta yritetään pitäytyä kuitenkin topikin aiheessa, eli Skoda Octavia RS 3 kiitos.

makkis

Kiitos Markku varustespeksesitä.

Manuaali-bensa-combi:

- rally green
- etututka
- lämmitettävä tuulilasi
- 18" Geminit

Ã,,änigeneraattorin osalta nukun yön yli ja kuittaan aamulla :)

focceristi

Eipä ole muutamaan sivuun ollut oikeaa RS keskustelua ja minä pidin tätä areenaa asiallisena enkä minään suomi24 palstana... Kertokaapa vaihteeksi viikonlopun fiiliksistä ajopuolella ja muutenkin. Rollossa oli ainakin ruuhkaa mustan combi räsän puikkoihin. Itselläni liike jää työmatkalla (kuljen kävellen) sopivasti reitin varrelle ja tulee kuolattua ocujen perään. Häijyn näköinen varsinkin tuo musta. Nykyinen autokin on musta ja se sopii mielestäni parhaiten ocuunkin. RS kiinnostaa autona kovastikin mutta tuskin ilman lottovoittoa tulee hankittua, eli seuraava hankinta lienee 1.4 tai 1.2 versio combina. Tai mistä tietää jos.... Harmi kun joutuu hankinnan tekemään muualla kuin pohjoisessa mutta välirahat kun ovat tuhansia euroja paremmat muualla, palvelusta puhumattakaan..
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Zaasa

#1899
Lainaus käyttäjältä: focceristi - 02.09.13 - klo:16:52
Eipä ole muutamaan sivuun ollut oikeaa RS keskustelua ja minä pidin tätä areenaa asiallisena enkä minään suomi24 palstana...
Moderointi on ilmeisesti ulkoistettu S24
Pienemmistäkin asiattomuuksista on jaettu viimeisiä varoituksia,myös allekirjoittaneelle.

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 02.09.13 - klo:16:52
.... Harmi kun joutuu hankinnan tekemään muualla kuin pohjoisessa mutta välirahat kun ovat tuhansia euroja paremmat muualla, palvelusta puhumattakaan..
Tarjousten pyyntö ja kaupanteko onnistuu sähköpostin ja puhelimen välityksellä mainiosti.
Oman RS:ssäni kaupan tein sp:llä,vaihtoautoni näkivät eka kerran Räsäni luovutus hetkellä 3kk kuluttua.
Matka ei ole enään kaupanteon este,tarvittaessa tuovat uuden autosi vaikka kotiovelle :).

Skula


Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.09.13 - klo:16:51
Kiitos Markku varustespeksesitä.

Manuaali-bensa-combi:

- rally green
- etututka
- lämmitettävä tuulilasi
- 18" Geminit

Ã,,änigeneraattorin osalta nukun yön yli ja kuittaan aamulla :)

Hyvä makkis!

Tähän softaa myös, kuten edellseen?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Markku J

makkis:

joko laitoit auton tilaukseen ?

Harkitsitko tehdaswebastoa ? Se on aikalailla edullinen tehdasasenteisena ja vielä kaukosäätimellä varustettu. Mukava napsauttaa aamulla lämmöt päälle samalla kun kahvinkeitintä alkaa viritellä. Minun tilanteessani pitänee asentaa vielä Defan akkulaturi, kun tulee pätkäajoa reilusti.

makkis

Kirjoitin monta sivua ennen Audi -vääntöä lyhyen koeajoraportin. Käyn hakemassa tuon esittelyauton tässä viikolla joku ilta tarkempaan syyniin. Sitten tarkemaa analyysia mutta sunnuntain pikatestillä:

+ menee kuin juna noilla 18" Gemini rengasvannesetillä ja ei noteeraa uria
+ materiaalien ulkonäkö ja laatu auton hinta huomioiden
+ sähkötoimen takaluukku (Combi)
+ DSG:n moitteeton toimina (vaikka en itse ottanutkaan, itsellä softaus mielessä joten pelko tuota kohtaan...)
+ varustetaso yleisesti, vakiossakin kaikki tarvittava + paljon ylimääräistä
+ kivoja värejä harmaiden lisäksi
+ tanakan makuinen yleisolemukseltaan
+ hyvällä grafiikalla olevat näytöt
+ palkki-istuimen käyttö muksuille onnistuu

- rengasmelu
- diesel (joka tosin oli sivistyinein kokemani mutta diesel on aina diesel ja sopii raskaaseen kalustoon)
- maxi-dot (selkeä grafiikka mutta hiton kirkkaasti killittää)
- penkit tehty liian isoille, tai siis olen itse liian pieni tumppi noille (172/67)
- vakiosoittimen äänenlaatu (ei tosin haittaa itseäni yhtään kun kuuntelen vain Novaa jos sitäkään)

Minusta kuitenkin kaikin puolin onnistunut kokonaisuus kuten oli jo RäSä Vol. 2. Heikkouksien kanssa tulee toimeen. Edellinen Vol. 2 oli teknisesti pomminvarma, joskin kamala ajaa sohjossa, katsotaan nyt sitten uuden kanssa mietteet ja katumukset talvella. Yritin pidätellä itseäni koeajosta talveen saakka mutta ei onnistunut... eli tältä osin taas sika säkissä.

makkis

Joo Markku mutta speksejä voi vielä muuttaa ties kuinka kauan, ymmärsin että ainakin kuukausi aikaa mietiskellä asiaa. Jonnekin joulukuun alkuviikkojen tuotantoslotiin kai menee, ei ole tosin vahvistusta.

Ja Skula, totta kai softaa sisään. Edellisestä opittuna vaan hieman toisentyyppinen kartta joka ei pukkaa tappivääntöä jo 1250 kierroksella vaan vasta jossain 2500 tietämillä.

focceristi

Nykyinen focceri on sastamalasta ja sitä edellinen ocu kalajoelta joten lapista ei ole kauppoihin asti edetty. Se ocukin tullee hankittua, en sano mistä mutta loi... voisi olla aika lähellä.. Pitäisköhän odotella jonkin aikaa että alkavat nuo talvihulinat liikkeissä. Edelleen vaikeaa tuo valinta sillä välillä mielessä 1.2 ja välillä neliveto pikkudiiselillä. Entäs rs? Pahus kun olisi sekin unelmapeli, melkein. Budjetti vain ei saisi alkaa 3lla. Nyky pelissä 105heppaa ja kaduttaa kun ei tullut pari vuotta sitten otettua ecoboostia! Mutta silloin ratkaisi raha ja parempi varustelu ja auton sai heti alle. Eihän tuo ocu ole muotoiluvalio mutta jokin siinä vetää puoleensa. Ikean keittiökin tuli kerran kyydissä(lb malli) joten peräkärryäkään ei tarvita. Jos räsään päädyn niin varmaan osto siirtyy vuodella jolloin käyttettyjä alkaa saamaan. Mitähän luokkaa hinnanpudotus voisi olla vuoden päästä jos yksityiseltä ostaisi? Ehkäpä alle 30 ei vielä lähde?
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Skula


Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.09.13 - klo:17:17

Ja Skula, totta kai softaa sisään. Edellisestä opittuna vaan hieman toisentyyppinen kartta joka ei pukkaa tappivääntöä jo 1250 kierroksella vaan vasta jossain 2500 tietämillä.

Hienoa! 👍Täytyy sit joku kesäpäivä tulla katteleen makkisrampille kui räsä lähtee :). Jätän suosiolla boxerin kotiin, jotta mua ei ala harmittaa 😜
Romurautaa ja paalivehkeitä.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: voipa - 01.09.13 - klo:23:20
Harvalla 18v pojalla on varaa ostaa RS millään maksusuunnitelmalla mutta meillä varttuneemmilla heeboilla taas on, jopa käteisellä.

Tämäkin totta.

Nuorison keskuudessa tulee varmaan olemaan varsin pätevä laite, mutta silti ihmetyttää miksi vanhat ukot jaksaa innostua tällaisesta autosta? Taitaa olla jonkin sortin kriisi tai jonkin kympin villitys.

Markku J

makkis:

sitten ehdit hyvinkin sen Webaston lisätä, jos siihen päädyt, kun niitä saa vko 45 jälkeen tuotantoon.
Onnittelut tilauksesta !

makkis

Ymmärsin että muuten voi mulkata mutta väri tosiaan on lukittu. Kyllähän se webasto tällaiselle vilukissalle hyväksi olisi. En näet usko että tuo mikään lämpöihme on ja paistinpannutyyppinen lämppärikin lienee tosiasia eli se ja sama ottaako sitä vai ei.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 02.09.13 - klo:17:56
Nuorison keskuudessa tulee varmaan olemaan varsin pätevä laite, mutta silti ihmetyttää miksi vanhat ukot jaksaa innostua tällaisesta autosta? Taitaa olla jonkin sortin kriisi tai jonkin kympin villitys.

Omalla kohdalla on kyseessä jo aika pitkään kestänyt villitys, kun villitys alkoi sillä sekunnilla kun sain ajokortin käteen. Siitä asti on tehnyt mieli tehokasta autoa.

Nuorempana ei ollut sellaiseen varaa ja velaksi en halunnut ostaa, joten sain sellaisen hankittua vasta kolme vuotta sitten. On tämä sitten villitystä tai kriisiä, niin tosi mukava tehokkaalla autolla on ajella :) Ihan riittävän monta vuotta tuli niillä "järkevillä" vaihtoehdoilla lykittyä.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 02.09.13 - klo:16:52
Harmi kun joutuu hankinnan tekemään muualla kuin pohjoisessa mutta välirahat kun ovat tuhansia euroja paremmat muualla, palvelusta puhumattakaan..

Itse taas olen "joutunut" tekemään kaupat täällä paikallisella kun muualla naukuvat pitkiä välirahoja, saa nähdä muuttuiko tilanne huonompaan suuntaan kun tuttu myyjä siirtyi VW myyjäksi :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

makkis:

tässä uudistetussa 2.0 TSI -koneessa oletan olevan myös lämpenemisen suhteen samat parannukset kuin 1.4 TSI:ssä, jonka lämpenemisnopeutta on kehuttu. Erillinen jäähdytyskierto sylinterinkanteen. Lukekaapa viisaammat tämä kuvaus moottorista (Golf GTI:n kone, mutta sama kuin RS:ssä). Erillinen jäähdytyskierto sylinterinkanteen kai on tässäkin, kuten 1.4 TSI:ssä.

http://www.vwvortex.com/news/volkswagen-news/volkswagen-golf-7-gti-press-materials/


Zaasa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.09.13 - klo:20:30
Ymmärsin että muuten voi mulkata mutta väri tosiaan on lukittu. Kyllähän se webasto tällaiselle vilukissalle hyväksi olisi. En näet usko että tuo mikään lämpöihme on ja paistinpannutyyppinen lämppärikin lienee tosiasia eli se ja sama ottaako sitä vai ei.
Miten väri on jo lukittu? Yleensä menee lukkoon koko tilaus kerralla,sen jälkeen ei voi muuttaa mitään. Omassani vaihdoin värin kahteen kertaan ennen lukkiutumista.

Suosittelen myös tehdas Webaa :)

Ocu_P

Onko pääkaupunkiseudulla missään dieselmanuaaliräsää koeajettavissa?

japeka

Ystävällinen pyyntö aikuisille ihmiselle - yrittäkää jättää se skoda-audi -vertailu ja eipäs/joopas -väittely niille suomi24-palstoille. Skoda on skoda ja Audi on Audi.
Itselläni ei ole varaa tilavaan Audifarkkuun navigaattorilla ja osanahkapenkeillä ja muilla varusteilla, siksi on tyytyminen RS skodaan, mikä on tyylikkään näköinen omaan silmään, tilaa nelihenkiselle perheelle erittäin hyvin ja todella mukava auto ajaa. Riippumatta siitä miltä pakoputken päät näyttävät ;)

Webastolle suositus myös täältä. Itselläni on nykyautossa (superb combi 2010) ollut webasto käytössä ja kyllä se on talvisin ollut niin mukava, että jaksan odottaa sitä myös RS:ään. Ei tarvitse pelata piuhojen kanssa, moottori on käynnistettäessä lämmin ja samoin sisätilat. Kaukosäätimestä napsauttaa auton lämpiämään 30min ennen lähtöä. Toki täytyy muistaa huomioida, että ajaa riittävän pitkään, että akku latautuu. (itse otin myös akkulaturin RS varusteisiin)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.09.13 - klo:20:47
Itse taas olen "joutunut" tekemään kaupat täällä paikallisella kun muualla naukuvat pitkiä välirahoja, saa nähdä muuttuiko tilanne huonompaan suuntaan kun tuttu myyjä siirtyi VW myyjäksi :-\

Joudutko siis jatkossa alentumaan kaupantekoon Volkkarista?  :P

Devl

Jokin sivu takaperin oli puhetta progressiivisestä ohjauksesta. Tässä suora lainaus Markku J:n linkistä, jossa ohjauksen toimintaa avataan.

Progressive steering

The progressive steering system is celebrating its debut in the new Golf GTI. It is a standard feature for both power levels. This steering system lets drivers make a turn of a given radius with smaller steering wheel movements. That is, the driver does not need to reach over the steering wheel as often in tight bends. With progressive steering, it takes 2.1 turns of the wheel (380°) to reach the end stop; in the standard steering system of the less powerful Golf models it takes 2.75 turns (500°). Background: Conventional steering systems operate with a constant gear ratio. The new steering of the Golf GTI, meanwhile, operates with a progressive steering gear ratio. This reduces steering work perceptibly when manoeuvring and parking. On country roads with lots of bends, and when making turns, the driver experiences a plus in dynamics due to the more direct layout.

Technically, progressive steering differs from the basic steering system primarily by the rack’s variable tooth spacing and a more powerful electric motor. Its functional difference: Unlike with constant steering ratios, which by necessity always represent a compromise between dynamic performance and comfort, here the steering rack’s toothing is significantly modified by the steering stroke. This results in more precise and relaxed driving in the middle steering range up to high speeds; due to the smaller steering input angles that are required, the system offers significantly greater agility and more driving fun on roads with lots of bends. At lower speeds, on the other hand, such as in city driving or parking situations, the Golf GTI is much easier to handle thanks to the lower steering input angles â€" offering a perceptible gain in comfort.

tet

^ Olipas sekava sepustus. ???

Hirveästi on hehkutusta kuinka dynaaminen ja voimakas ja kaikin puolin huippuhyvä ohjaus on kyseessä, mutta se pihvi jäi vähän piiloon. Minä en ainakaan tuosta saanut irti että miten päin se progressiivisuus menee. Onko keskialueella enemmän vai vähemmän vaikutusta pyörien asentoon kuin reuna-alueilla? Ja mitä tekemistä sillä ajonopeudella progressiivisuuden kanssa on, jos kerran ihan mekaanisesta systeemistä (erilainen hammasväli hammastangossa) on kyse? Ajonopeus vaikuttaa toki tehostukseen, mutta niinhän se tekee muillakin ohjaustehostimilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Markku J

Ohjausvaihteen hammastus on reuna-alueilla harvempi, eli pyörät kääntyvät keskialueen jälkeen enemmän suhteessa ratin liikkeeseen. Tuo harvempi välitys reunoilla vaatinee sen mainitun vahvemman sähkömoottorin.

Oliskohan Bemarinkin uusi "aktiiviohjaus" vain tällainen halpisversio - sen hinta kun laski dramaattisesti uuden F30:n myötä. Minulla oli siinä ko. lisävaruste ja se teki kyllä kaupunkipyörittelyn ja parkkihallipujottelun helpommaksi, kun ei tarvi rattia niin paljoa kääntää.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 03.09.13 - klo:09:40
Joudutko siis jatkossa alentumaan kaupantekoon Volkkarista?  :P

Jäänee nähtäväksi, siellä ei vain ole oikein mitään meille sopivaan tarjolla ainakaan tällähetkellä, Golf on pikkunen ja Passatti kallis ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy