Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Zaasa

^Kukkanen saanut lisää energiaa uuden nimimerkin myötä,jaksaa pyörittää aihetta päivästä toiseen  :)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 02.09.13 - klo:11:40
^Kukkanen saanut energiaa uuden nimimerkin myötä,jaksaa pyörittää aihetta päivästä toiseen  :)

Pakkohan se on täällä kirjoitella, kun vain Autoharrastajat saavat puhua muista kuin uusista autoista 8)

Ja töissä ei tunnu tapahtuvan yhtään mitään...

1.8 "APR" Q

Lainaa

Mä nyt vielä kerran puutun tähän yksityiskohtaan.

Nelosta myydään sedanina ja farkkuna.
Ocua myydään sedanina ja farkkuna. (montako sekuntia menee, että ensimmäinen korjaa termin sedan  )
Kolmosta myydään pikkuautona ja 5-ovisena.

Nelonen on perheauto missä on tavaratila.
Ocu on perheauto missä on tavaratila.
Kolmonen on sinkkupariskunnan auto, missä on auton takaosassa tilaa kauppakasseille.

EDIT:

Nelonen ja Ocu ovat ulkomitoiltaan yhtenevät.
Kolmonen 35 senttiä näitä lyhyempi. 3-ovisena 42 senttiä lyhempi.

Nelonen ja Ocu ovat sisätiloiltaan melko samat, Ocu hiukan isompi pituussuunnassa
Kolmonen todella paljon pienempi kuin Nelonen ja Ocu

Miksi ihmeessä nelonen ei olisi Oculle sopiva verrokki ja kolmonen sitä taas olisi? Kolmonen ja Ocuhan ovat täysin eri genressä. Jos kolmosen tilat riittävät omaan käyttöön, niin miksi ihmeessä joku edes vilkaisee Ocun tyyppisen auton suuntaan? Oli merkki sitten mikä tahansa.
Itse perustan vertailuni...niinkuin Suomalaiset autolehdetkin samaan hintaluokkaan. Ja A4 on kategoriassa ylempänä,tosin nyt joku huomaa,et kyllähän sen kuli-nelosen saa samaan hintaan ;)
A4:sta hankkivalle taitaa suurimmat kilpailijat löytyä auton valmistusmaasta...poikkeuksia tosin löytyy.
Itse henkilökohtaisesti perustan vertailuni siihen,mitä mulla on rahaa pistää autoon ja minkälaisen kaaran tällä rahasummalla voin saada suunnilleen samalla moottorilla ja vetotavalla/vaihteistolla...tässä suhteessa kolmonen ja Ocu kilpailevat keskenään...no Ocu ollut aina isompi kolmosta,eli ei mittojensa puolesta ole suora kilpakumppani...mut hinnan puolesta kyllä...taas A4 esim. tuolla moottori/vaihteisto kokoonpanolla,mitä itsellä on..... yli 5 teur kalliimpi.
Kukin vertailee autoja miten lystää,itsellä se on tuo raha mikä ratkaisee...jotkut vertailee tilojensa puolesta...mikä on OK...ja jotkut taas vetotavan/moottorin/vaihteiston puolesta..meitä on moneen lähtöön.
En tarvitse Ocun tiloja ja kun RS:ään tuskin nelivetoa tulee,ei kuulu mun hankintalistalle tulevaisuudessakaan...vaikka tuolla kolmosen hinnalla saisikin RS Ocun
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Peeveli

#1863
Lainaus käyttäjältä: Epes - 02.09.13 - klo:11:36
Jesss, mahtaakohan Audin ja Skodan paremmuus ratketa tämän päivän aikana? Illaksi on kyllä varattava leppoisa nojatuoli, juomaa ja popcorneja ja jäädä seuraamaan tilanteen kehittymistä .........

Miten saataisiin lisää bensaa heitettyä liekkeihin?  ;D

Haukkukaas nyt skoda-ja audimiehet verissä päin toistenne autoja ja kehukaa omianne. ;)

Huppe

#1864
Laittakaapa Ocu LB:n konttiin Emmaljungan Scooter-rattaat (ne ovat kaikenlisäksi aika pienet ja kompaktit) sisään "heittämällä", vaikkapa pituussuunnassa. Laittakaa sen jälkeen ne A4 Sedanin saatikka sitten A3:sen konttiin samoin päin.

Sitten etuistuimet sopivaan asentoon normaalikokoiselle ihmiselle ja kaksi turvaistuinta takapenkille.

Tulkaa sen jälkeen sanomaan että Audissa on saman verran tilaa kuin Ocu III:ssa. Jos puhutaan Audi A8:sta niin sitten uskon, siinäkin tuo lastenrattaat tuottaa ongelmia kun ne on hankala pujottaa sinne konttiin.

Väittely tilojen samankaltaisuudesta/-kokoisuudesta voidaan nyt jättää tähän jos eriäviä mielipiteitä ei ilmene, todisteiden kera.

Mihin tahansa autoon mahtuu kuski ja pelkääjä. En usko että kukaan vakavasti vertailee A3:sta ja Octaviaa. A3:sta kannattaa verrata vaikkapa BMW 1-sarjalaiseen.

Itselleni kohta 5 vuotta vanha Audi ei ollut edes vaihtoehto, kaiken lisäksi manuaalina ja yli 4000e kalliimpana kuin 2014 vuoden Octavia, samaan hintaan "kaikilla herkuilla" ja automaattina. Ihan sama vaikka kaikki pyörät sudittaakin. Onhan se neliveto kiva ja talvella sitä tulee ikävä mutta nyt harjotellaan ajamista yhdellä sudittavalla pyörällä, sekin valitettavasti väärässä päässä autoa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Jyri

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 02.09.13 - klo:12:01
Itse perustan vertailuni...niinkuin Suomalaiset autolehdetkin samaan hintaluokkaan.
Paitsi että aikoinaan TM teki vertailun jossa vertaili autoja ja totesi että eräältä valmistajalta olisi mahtunut mukaan hinnan perusteella tehokkain malli, mutta sitä eivät voineet ottaa mukaan, koska oli liian tehokas muihin verrattuna, silti mittasivat suorituskykyäkin, tuota en ikinä ymmärtänyt. Itse olen aina vertaillut hinnan perusteella eri vaihtoehtoja ja tuolloin on rinnakkain saattanut olla hyvin varusteltu ei preemium ja kuli preemium, tähän asti olen aina päätynyt ominaisuuksien ja varusteiden perusteella muuhun kuin preemium malleihin, kukin tyylillään.

VAG!

#1866
Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 02.09.13 - klo:12:01
Itse perustan vertailuni...niinkuin Suomalaiset autolehdetkin samaan hintaluokkaan.

No tämä selittää paljon meidän erilaisia näkökulmia. Mä kun olen yleensä pyrkinyt etsimään omiin tarpeisiin sopivia autoja ja sellaisten löydyttyä alkanut sitten vertailemaan niitä. Yhtenä vertailukohtana on toki aina hinta.

EDIT: typo

deeaa

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 02.09.13 - klo:10:03
Moni Audimies tulee meitä haukkumaan ja nälvimään, kun totuus on se, että meidän rahat ei riitä Audiin. 2.0 TFSI A4 hyvillä varusteilla kun on huomattavasti kalliimpi kuin RS Ocu. Hieno juttu, jos elämän pelimerkit on onnistuttu pelaamaan niin, että tämä hintaero ei tunnu missään. Kaikilta se ei onnistu. On kuitenkin jotenkin säälittävää tulla siitä tänne ilkkumaan.

...tai sitten ei huvita laittaa enempää kuin mitä itse mieltää järkeväksi laittaa pelkästään autoon.

Minusta on ihan silkkaa hulluutta pistää käytännössä todellakin useita tuhansia euroja vuodessa autoon jos sillä lähinnä ajelee muutaman kilsan matkoja kaupungissa ja silloin tällöin pidempiä reissuja. Suurimman osan niistä tekee vaikka fillarilla tai jollain viidensadan rakkineella ihan mainiosti. Ja niin ajelenkin itseasiassa itse yleensä ikivanhalla Fiat Puntolla mieluiten, ocu seisoo pihassa useimmin. Koska punton käyttö maksaa murto-osan oculla ajememisesta eikä minua kiinnosta tippaakaan mitä ihmiset katsoo minkänäköisellä koslalla ajelen.

Toki välillä on kiva pistää nelivedolla vaikka soratiellä sitten hieman ralliksi tai hurauttaa puolen suomen halki....mutta sellaiseen käyttöön en ikinä pistäisi kirjaimellisesti kymmeniä tuhansia. En vaikka olisi tilillä vapaana rahaa satoja tuhansia, ei helvetissä.

Kyllä mullakin olisi varaa ostaa vaikka uusi viissatanen bemu tai E-mersu jos se olisi mulle jotenkin merkityksellistä ja haluaisin sen sijaan tinkiä vaikka asuinneliöistäni, mutta kun ei ole. Mieluumin ostan vaikka uuden sijoitusasunnon jos ylimääräistä pukkaa olemaan niin paljon että voisi autoon vaikka tuhlata.

Kyllä mää autoista tykkään. Voisin hyvin hankkia jonkun RS:n kaltaisen kulkineen joskus, mikä ettei. Mutta ihan viimeisenä se on kyllä tarvehierarkiassani korkealla se hieno auto varsinkin. Skoda RS olisi kiinnostava juuri siksi kun sillä ehkä kehtaisi ajellakin vaikuttamatta jupilta jolle auton hienous on ilmiselvästi hirmuisen tärkeää, ja noinkin kulkevaksi peliksi se olisi harvinaisen järkevä kulkine tiloiltaan ja hinnoiltaan.

1.8 "APR" Q

#1868
LainaaLaittakaapa Ocu LB:n konttiin Emmaljungan Scooter-rattaat (ne ovat kaikenlisäksi aika pienet ja kompaktit) sisään "heittämällä", vaikkapa pituussuunnassa. Laittakaa sen jälkeen ne A4 Sedanin saatikka sitten A3:sen konttiin samoin päin.
En ole koskaan väittänytkään,että autot kilpailisivat konttinsa puolesta keskenään...ja onhan nuo sisätilatkin suuremmat. Onhan nuo tilat Skodan vahvuus,mut hintaluokassa suora vastine on kolmonen,jos autossa vähänkään muut ominaisuudet täsmäävät...
Täytyy muuten ihailla tuota VAG-konsernin uutta pohjalevyä....kuinka erikokoisia autoja saavat pohjalle rakennettua...tulossahan on uusi Passat ja Superb samalle pohjalle.
Nuo ajat taitavat olla konsernissa takanapäin...kun Ocuunkin loihdittiin isomman auton "olemus" pidemmällä takaylityksellä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.09.13 - klo:11:27
Mikä ihme on sinkkupariskunta?  ;D ;) 8)

DINK... Ja jos ei avaudu niin KVG! :)

Minä vertaisin myös Ocu III vs A4.
Kävin tsekkaan RS:n ja 4x4 mallin. Vain istuskelemalla tosin. Ocu III ajettu jo aiemmin. Onnittelut kaikille RS:n tilanneille. Aika loistavalta vaikutti paketti kokonaisuutena. Ihan kuten RS II. Ei voi todeta muuta kuin että kyllä Skoda osaa. Hyviä ratkaisuja tehty sisutassa ja materiaalien valinnoissa. Ei viimeisen päälle, mutta ehdottomasti riittävän hyvää.
Ainoastaan penkin niskatuki jäi mieleen negatiivisena. Se ei hetken istuskelulla Aivan Täysin tuntunut sopivan. Mutta todennäköisesti siihenkin tottuis parissa päivässä.
"All 4 The Driver"

Silver

Hey please! Vilkas keskustelu on mukavaa seurattavaa, mutta se että toistaa itseään meilistä toiseen on aika rasittavaa luettavaa. Keskustelu on ikävästi kääntynyt siihen, että "vääräuskoisia" pitää ehdottomasti alkaa käännyttämään oman uskonnon pariin, ja siinä samalla aletaan toistamaan sitä omaa autofilosofiaansa. Sen suhteen voisi keskustelua jatkaa vaikka privatepuolella tai vaikka "iltapäivä kahvi treffien" merkeissä..   ;)

En osoita ketään sormella, mutta jos vähän katsoisi mitä ajatuksiaan on jo laittanut muillekin tiedoksi niin kerta varmaan riittää? Säälin jo niitä uusia räsä faneja jotka joskus pääsevät ketjun tähän vaiheeseen kun ovat lukemisen alusta aloittaneet...   :-\    Alkaa tulla jo ihan S24 mieleen, jos/kun sinne joskus googlettamalla eksyy.

Ã,,lkööt kukaan ottako tästä avautumisestani ämpärimuovista valmistettuja tekoherneitä nenäänsä. Pahoittelen OT viestiäni.
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

1.8 "APR" Q

LainaaHey please! Vilkas keskustelu on mukavaa seurattavaa, mutta se että toistaa itseään meilistä toiseen on aika rasittavaa luettavaa. Keskustelu on ikävästi kääntynyt siihen, että "vääräuskoisia" pitää ehdottomasti alkaa käännyttämään oman uskonnon pariin, ja siinä samalla aletaan toistamaan sitä omaa autofilosofiaansa. Sen suhteen voisi keskustelua jatkaa vaikka privatepuolella tai vaikka "iltapäivä kahvi treffien" merkeissä..   

En osoita ketään sormella, mutta jos vähän katsoisi mitä ajatuksiaan on jo laittanut muillekin tiedoksi niin kerta varmaan riittää? Säälin jo niitä uusia räsä faneja jotka joskus pääsevät ketjun tähän vaiheeseen kun ovat lukemisen alusta aloittaneet...       Alkaa tulla jo ihan S24 mieleen, jos/kun sinne joskus googlettamalla eksyy.
Olet toisaalta aivan oikeassa...itse vetäydyn ainaskin tästä Audi-Skoda väittelystä...olen mielipiteeni sanonut...palaan vielä RS:ään,kun ehdin ajamaan auton...
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

pikkuvika

#1872
Näyttää siltä, että valtaosalla on vain vaihtoehtoina ollut Skoda vs Audi A3 tai A4. Itse aloin katselemaan autoa hintaluokasta 30000-35000 ja seuraavat ehdokkaat miellyttivät eniten. Seat Leon FR 184 28650, Audi A3 Sedan 1,4 Busines Sport 32550, Volvo V40 D2 30850, VW Beetle 1,4 TSI 118 Kw 32622 MB A 200 BE 32613 ja Skoda Octavia RS ( Tämä tuli viimeisenä mukaan, kun selvisi halpa hinta) Mersu putosi, kun siihen olisi pitänyt ostaa jotain paketteja että olisi saanut edes perusvarusteet . Kiva auto ajaa. VW Beetle putosi kun ei saanut vetokoukkua. Volvo oli parhaan tuntuinen, mutta tuolla moottorilla laiska ja seuraavaksi tehokkain olisi ollut se viisipyttynen kone mikä ei kiinnosta vähääkään. Seat Leoniin oli kovasti kiinnostusta ja oli pitkään kilvassa mukana, mutta Skodaa ei ole ollut koskaan ja mielenkiintoista kokeilla sekin. Lopullinen koitos oli sitten Audi ja Skoda......minullakin. Edellisissä karsinnoissa Audi on vienyt pitemmän korren juuri niiden rinkuloiden voimalla. Nyt en antanut niiden vaikuttaa ja laitoin Skodan vaikka väliraha oli sama.

Myhky

Onko isompi aina parempi?

Täällä kehutaan RS:n tiloja ja verrataan sitä a4:ään koska ovat samankokoisia autoja ja A3:a sanotaan sinkkuperheautoksi. RS:ssä on paljon hienoa ja hyvää ja kiinnosti paljon minuakin kunnes ymmärsin etten lopulta halua autoa missä on järkyttävän kokoinen takakontti. Ja kuinka moni meistä oikeasti välittää siitä, onko sillä satunnaisella takapenkin kaverilla neljä senttiä enemmän polvitilaa vai ei? Minä en ainakaan oman autoni takapenkillä istu.

En tiedä miten paljon te muut kuljetatte tavaraa mukananne mutta minun kolmen hengen perheeni ei ikinä missään olosuhteissa ole tarvinnut tuon kokoista autoa. Tänne maamme pääkaupunkiin A3 sportback on ihanteellisen kokoinen perheauto. Jos RS olisi perästään 30 senttiä lyhyempi niin ostaisin sen keulan ulkonäön ja moottorin takia. Tekisivät vaikka Rapid spaceback RS:n...
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 02.09.13 - klo:13:23
En tiedä miten paljon te muut kuljetatte tavaraa mukananne mutta minun kolmen hengen perheeni ei ikinä missään olosuhteissa ole tarvinnut tuon kokoista autoa.

Meillä oli lauantaina auton takalootassa seuraavia hyödykkeitä:

- kasaan menevä piknikpöytä
- neljä tuolia
- aurinkovarjo
- pieni teltta muksuille
- kaksi kylmälaukkua
- kaksi potkulautaa
- pari kassia eväitä
- uimatarvikkeet (pari pötköä, patja, pari palloa ja iso kasa pyyhkeitä)
- ja kaikkea sekalaista pikkusälää

Sunnuntaina auton perässä oli:

- aurinkovarjo
- kevyt pikniksetti (pari tuolia ja viltti)
- potkulaudat
- vaelluskamat neljälle
- vaihtovaatteet neljälle
- yksi kylmälaukku
- yksi kassi ruokaa
- yksi retkipatja
- yksi keskikokoinen rinkka
- yksi reppu
- ja kaikkea sekalaista pikkusälää

Nämä kun oli vain päiväreissuja, niin kamaa oli aika niukasti mukana. Pidemmille reissuille pakataan sitten enemmän. Mä voin yrittää muistaa ottaa ensi torstaina kuvan meidän lootasta, kun se on lähtökunnossa viikonloppureissua varten.

Ainakin meidän perheellä on käyttöä tavaratilalle ja ei sekään haittaa, että muksut voivat istua mukavasti takapenkillä. Vaimokaan ei ole tähän päivään mennessä valittanut, että olisi liikaa jalkatilaa.

superbdyberi

On se ku täällä ne vääntää riisikippojensa koosta karvan verran erilaisista mitoista tai pari senttiä sinne tänne. Jos sillä takana istuvan polvien tilalla on oikeesti merkitystä ni eiks se kande nää riisikipot ihan suosiolla unohtaa tyystin ja suunnata katsee superbiin???
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

deeaa

Jos jotain harrastaa tai vaikka mökkeilee niin ei edes perusfarkku välttämättä riitä alkuunsakaan - siksipä vetokoukku onkin aivan must. Aika usein siellä kontissa on kaikenlaista raivaussahasta lähtien ja päälle vielä kärry täynnä vaikka sitten kaatikselle vietävää risua jne. pihalta. Tai tulee sattumalta just mieleen vetäistä jonnekin vaikka uudet parketit ja peräkärry sattuu olemaan jäänyt jonnekin turhan kauas, niin farkkuun nyt edes jotain mahtuu...kuten nämä tässä hiljan mulla:



Mutta toisaalta sitten - siinä vaiheessa kun niitä lastenrattaita jne. piti kuskata Ocukin tuntui aivan liian pieneltä ja Superbi oli näköpiirissä, tai Mondeo jne. mutta kun ne kärryt jäi pois...hieman pienempikin alkoi piisata. Sitten voi ne isommat kuskata sillä kärrylläkin, säästyy takakontin sisustuskin siedettävänä.

Silver

Väliaikatietoa toimitusajasta. Oma tilaukseni saatiin järjestelmään 16.8. (vko 33) ja myyjä kertoi juuri, että tuotantoviikoksi vahvistetaan todennäköisesti vko 43. (viikon päivät meni hallinnolliseen byrokratiaan automyyjän, työnantajani ja leasing yhtiön välillä! Koko tuon ajan mietin, että montakohan kymmentä tai sataa räsä-tilausta ehtii sisään tuona aikana ennen minua..  :( )

Luovutusviikoksi veikattiin 46 tai 47, jos tuotantoviikkona pysyy tuo 43. Eli yhteinen taipaleemme tulee alkamaan kitkoilla.

Vähän turha viesti kun ei vielä lopullista varmuutta tuotantoviikosta, mutta kun ei malta niin ei malta.. :P
Nykyinen: OCTAVIA Combi 1.4 TSI PHEV RS iV DSG (Mamba Green)
ex vag: RS TSI DSG combi MY19, MY15, ja MY14

clima

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 02.09.13 - klo:12:10
Ja niin ajelenkin itseasiassa itse yleensä ikivanhalla Fiat Puntolla mieluiten, ocu seisoo pihassa useimmin. Koska punton käyttö maksaa murto-osan oculla ajememisesta eikä minua kiinnosta tippaakaan mitä ihmiset katsoo minkänäköisellä koslalla ajelen....

Skoda RS olisi kiinnostava juuri siksi kun sillä ehkä kehtaisi ajellakin vaikuttamatta jupilta jolle auton hienous on ilmiselvästi hirmuisen tärkeää...

;D

(anteeksi tekstin pätkiminen. Tuossa edellä vain kiteytyy suomalaisen autoilijan mentaliteetti niin hienosti.)

Asiaan: Mites Ocu RS III ja Ocu III 4x4 vertailu? Saattaa olla monella mielessä, vaan onko näitä jo joku lähemmin laittanut "samalle viivalle" autonvaihdossaan?

Skula

Lainaus käyttäjältä: clima - 02.09.13 - klo:14:21
Asiaan: Mites Ocu RS III ja Ocu III 4x4 vertailu? Saattaa olla monella mielessä, vaan onko näitä jo joku lähemmin laittanut "samalle viivalle" autonvaihdossaan?

Ei hetkenkään epäröintiä. 4x4 TSi DSG olis hinnasta riippumatta selvä valinta. Alk.36kE..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: clima - 02.09.13 - klo:14:21
Asiaan: Mites Ocu RS III ja Ocu III 4x4 vertailu? Saattaa olla monella mielessä, vaan onko näitä jo joku lähemmin laittanut "samalle viivalle" autonvaihdossaan?
Itsellä oli, mutta omalla kohdalla kaatui 4x4ssä sporttialustan puutumiseen ja toisaalta mustaan sisäkattoon mikä Räsässä on, toisaalta olisi sitten kyllä saanut sähköpenkit. 1.8 TSIn tehot olisivat riittäneet kyllä, mutta lähinnä nuo ulkonäköseikat käänsivät valinnan RSään, hintakin oli edullisempi. Hieman jäi myös mietityttämään nelikon paljon kovempi kulutus meikäläisen taajamapyörityksessä, mitä omasta ajosta on isoin osa.

Hawtin

Aika hulvattomaksi mennyt tämä RS-ketju, kun nyt porukka esittelee kilvan takakontteihinsa (eikä edes RS-kontti) kerättyjä mustalaisleirejä! Mitäs jos pistetään pystyyn kisa: kuka työntää ocun konttiin eniten sinkkusuurperheitä ja ottaa kuvan todisteeksi? Päivänvarjoista, klaffipöydistä ja leikkimökeistä bonuspisteitä!

No joo. Kun olin Räsää katsomassa niin vieressä oli 1.8 tsi 4x4 combi ja siinäkin tuli istahdettua. Eihän tuo juurikaan jää vauhdissa bensaräsällekään ja puolet vuodesta rökittää mennen tullen. Varmasti hyvä valinta tilavaa ja reipasta autoa etsivälle. Tosin muutamalla lisävarusteella hintalapussa lukikin jo päälle 40 tâ,¬, joten ei aivan ilmainen.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Skula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 02.09.13 - klo:14:42
Itsellä oli, mutta omalla kohdalla kaatui 4x4ssä sporttialustan puutumiseen ja toisaalta mustaan sisäkattoon mikä Räsässä on, toisaalta olisi sitten kyllä saanut sähköpenkit. 1.8 TSIn tehot olisivat riittäneet kyllä, mutta lähinnä nuo ulkonäköseikat käänsivät valinnan RSään, hintakin oli edullisempi. Hieman jäi myös mietityttämään nelikon paljon kovempi kulutus meikäläisen taajamapyörityksessä, mitä omasta ajosta on isoin osa.

8)

Alustaan varmasti tulee tarjolle laadukkaita tuotteita, jotka pieksevät tod.näk jopa RS alustan..  8)

Lähtöhinta melkolailla sama, RS varusteet tietysti päälle..  8)

Nelikon kulutus ei harmita yhtään kun on vetäviä pyöriä riittävästi  8)

Jäljelle jää sisäkaton väritys ja ulkomuodot  8)

Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

#1883
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.09.13 - klo:14:46
Aika hulvattomaksi mennyt tämä RS-ketju, kun nyt porukka esittelee kilvan takakontteihinsa (eikä edes RS-kontti) kerättyjä mustalaisleirejä! Mitäs jos pistetään pystyyn kisa: kuka työntää ocun konttiin eniten sinkkusuurperheitä ja ottaa kuvan todisteeksi? Päivänvarjoista, klaffipöydistä ja leikkimökeistä bonuspisteitä!

Audimiehet ovat kyllä aivan omaa luokkaansa.

Myhky kysyi, että mitä ihmiset muka tilavissa konteissaan kuljettaa ja siihen kysymykseen muutama käyttäjä kertoi esimerkkejä. Ja mitä tekee Audimies? No tulee tietysti vittuilemaan niistä tavaroista mitä lootiin on tungettu. Te olette kyllä aikamoisia...

RS vs. 4x4 voisi muuttua kiinnostaviksi vertailuksi, kun nelikkoon laittaisi lastun ja Street Comfortin. Haldexin kulutuslisästä en ottaisi mitään stressiä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Skula - 02.09.13 - klo:14:51
8)

Alustaan varmasti tulee tarjolle laadukkaita tuotteita, jotka pieksevät tod.näk jopa RS alustan..  8)

Lähtöhinta melkolailla sama, RS varusteet tietysti päälle..  8)

Nelikon kulutus ei harmita yhtään kun on vetäviä pyöriä riittävästi  8)

Jäljelle jää sisäkaton väritys ja ulkomuodot  8)
Kaipaa se RSkin madallusta, mutta on vakionakin siedettävä ja nyt ensi alkuun ei nelikkoon ole madallusta saatavilla.

Ja nuo ulkonäköasiat tosiaan painoivat itsellä työntäviä takapyöriä enemmän...

clima

^^ kaikki Audin omistavat ovat siis yhtä suurta massaa samoine mielipiteineen?  ::)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: clima - 02.09.13 - klo:15:06
^^ kaikki Audin omistavat ovat siis yhtä suurta massaa samoine mielipiteineen?  ::)

No niinhän me teryleenille lemuavat bolsevikitkin ollaan.

Hittolainen kun toi Hawtinin kommentti on just sellainen, kun ihmisten ennakkoluuloissa oleva Audimies voi suustaan päästää.

tuRboman

Kyllä. Ihan kuten Skodamieskin.
Edith: VAG ehti ensin.

Sori, mutts repes tuohon 4x4 vs RS kun perusteet oli sporttialusta ja musta katto! :)
Kukin tyylillään.
"All 4 The Driver"

Ghzeit

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 02.09.13 - klo:14:55
...Haldexin kulutuslisästä en ottaisi mitään stressiä.
I see what you did there  :)
Valakia Octavia RS TFSI BWA '07 - Hyviä kilometrejä, missä menetkään!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13852.0

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 02.09.13 - klo:15:10
Sori, mutts repes tuohon 4x4 vs RS kun perusteet oli sporttialusta ja musta katto! :)
Kukin tyylillään.

Turha täällä on alkaa vittuilemaan kenenkään valinnoille. Jokaisella on omat valintakriteerinsä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy