Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 01.09.13 - klo:23:05Se mottihan tässä nyt on koko Räsän juttu. Tehokas motti perheautossa pienellä rahalla.
Itselle tuo moottori ei ollut se juttu, mielummin olisin ottanut 4x4 TSIn jos sen olisi saanut madalletulla alustalla ja muutamilla muillaRSn varusteilla. Eniten tosiaan taisi painaa mulla RS vaakakupissa, ulkonäkö, hinta, varusteet. Erototen musta sisäkatto oli sellainen jonka halusin, samalla sitten joutui ottamaan sporttipenkit, mielummin olisin ottanut vakionahkat sähköllä.

1.8 "APR" Q

LainaaNo jopas jotain. Mä en tiennytkään, että A3 ja A4 ovat samankokoisia sisätiloiltaan. Aina sitä oppii.
Kirjoitinko jotain A4:sta?
Tarkoitin saman pohjalevyn autoja...A 3,Golf,Octavia ja Leon...suurimmat erot tulee takakontin koolla...tosin Ocussa hiukan pitempi akseliväli,voi takatilat karvan paremmat olla..mut pointti on siinä,et isoja eroja ei kabiinissa ole...
Tais tuossa uudessa Golf Variantissakin olla yli 600 litran takakontti,ettei se Ocu ainut tilaihme luokassaan ole ja tais Leonistakin olla tulossa ST...samaa kauraa..
A4:sta on aivan turha sekoittaa tähän...ei varmasti ole tiloiltaan isompi,mutta tuo pitkittäin oleva moottori vaikuttaa huomattavasti sisätiloihin....ja muutenkin kuuluu voimalinjoiltaan,akseliväleiltään ja hinnaltaan eri luokkaan..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 01.09.13 - klo:23:58
Ocussa hiukan pitempi akseliväli,voi takatilat karvan paremmat olla..mut pointti on siinä,et isoja eroja ei kabiinissa ole...

Aika iso saa karva olla jos eroa ei sen enempää löydy, mitä itse olen käynyt A3:sta ja Ocua katselemassa niin onhan niissä takatiloissa aivan valtava ero Ocun hyväksi.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: makkis - 01.09.13 - klo:23:09
Ei taas Makkis ymmärrä vääntöä välillä A3 / Ocu. Ymmärtäisin sen jos verrataan aa kolmosta Skoda Uppiin vai mikä se tirppana nyt onkaan. Samoin en ymmärrä jatkuvaa Oktaavian vertailua Pasuunaan, Oktaaviaa pitää verrata Golffiin. Vaikka A3 samalla alustalla onkin, se on pikkuauto. Hyvä sellainen.
Väännön aloittivat skoda-miehet, jotka eivät ymmärrä miksi kukaan ostaisi A3:n 1.4 tsiillä, kun "melkein" samaan hintaan saa räsän.

Jotkut haluavat ison moottorin ja mukana kuljetettavan ruumishuoneen, toiset taas laadukkaat sisätilat paremmalla viimeistelyllä ja varusteilla, joita ei skodaan edes saa.

Golf ja A3 ovat muuten täysin samaa kokoluokkaa, variant sitten kilpailee ocu combin kanssa.

1.8 "APR" Q

LainaaAika iso saa karva olla jos eroa ei sen enempää löydy, mitä itse olen käynyt A3:sta ja Ocua katselemassa niin onhan niissä takatiloissa aivan valtava ero Ocun hyväksi.
Karvoja on näköjään eri kokoisia ;)...mutta kun vertailee noita autojen mittoja vaikka valmistajan nettisivuilta,ei ero paljon ole...raideleveydet ihan samat..matkustamon leveys edessä aivan sama..Ocu hiukan leveämpi takaa ja varmasti myös jalkatilaa voi olla sen 44 milliä takana enemmän kuin akseliväliäkin..
...( olis kiva tietää faktat takatilojen jalkatilasta mittoina,mut ei nyt jaksa kaivaa tietoa esiin)..tuo takakontti on sitten autoissa aivan eri kokoinen...eli siinä mennään kyllä eri luokassa.
No myönnetään,että Ocu on isompi tiloiltaan,mutta ei nyt kuitenkaan ihan valtavan suuri ero ole.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Markku J

Takajalkatiloja minä arvostan Ocussa. Turvaistuimen kanssa ei tule mitään ongelmaa saada silti etumatkustajalle kunnon tilat. A3:ssa joutuu tinkimään matkustajan mukavuudesta, jos takana istuu turvaistuinikäinen lapsi.

Tavaratila tietenkin on aivan valtavasti isompi Ocussa, mutta meille se ei ole merkittävä asia. Takapuolituntumalta sanoisin Ocun takapenkillä olevan kahdelle vastaavat tilat kuin A6:ssa. Jos rahalla ei olisi merkitystä, niin tietenkin ajelisin edelleen mieluummin A6:lla.

1.8 "APR" Q

LainaaTakajalkatiloja minä arvostan Ocussa. Turvaistuimen kanssa ei tule mitään ongelmaa saada silti etumatkustajalle kunnon tilat. A3:ssa joutuu tinkimään matkustajan mukavuudesta, jos takana istuu turvaistuinikäinen lapsi.
Täytyy sen verran vetää takaisin,että onhan tuossa Ocun takapenkillä huomattavasti väljempi olla kuin kolmosen takapenkillä....eroa on joka suuntaan..suurempi akseliväli näkyy takapenkillä....etutilat ovat suunnilleen samaa tasoa...tuo Em. Markun kommentti osuu varmasti aika oikeaan.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

vkjoki

Kumpi on suurempi?

Ei siihen ole yksiselitteistä vastausta. Auton koko voidaan mitata akselivälinä, jalkatiloina, tavaratilana, painona, ... Ei mikään mittaustapa ole yksiselitteisen oikea.

Kumpi autokuski on isompi: 200 cm / 100 kg vai 180 cm / 150 kg ? Turha kysymys.
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

VAG!

#1838
Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 01.09.13 - klo:23:58
Kirjoitinko jotain A4:sta?

Kirjoitit, että Ocu III on sisätiloiltaan vastaava kuin A3. Itse olen istunut Ocu III:sessa ja A4:ssä ja molemmissa on tasan yhtä paljon tilaa. Väittäisin, että kolmosocussa jopa enemmän, mutta se nyt oli vain fiilis.

Jos siis Ocu III:ssa on yhtä paljon tilaa kuin A3:ssa, niin silloinhan kolmosen ja nelosen on oltava samankokoisia sisätiloiltaan. Eikö totta?

EDIT: Sä olitkin näköjään jo muuttanut mielipidettäsi. Eli et ole edes käynyt oikeasti katsomassa kolmosocua?

Markku J

Octaviassa on enemmän polvitilaa kuin A4:ssä. Molemmat on kokeiltu ja A4 jopa omistettukin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 01.09.13 - klo:21:39
Tuskinpa vaan, koska heti kättelyssä sanoin myyjälle etten ole ostamassa, kun kärry on 2 kk vanha... ;)

Kyllä vaan - saihan hän sinut tällekin foorumille kertomaan että äkkiä kaupoille - halpaa - halvinta mahdollista kaiketi -  mainostamista/markkinointa
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 02.09.13 - klo:08:43
Octaviassa on enemmän polvitilaa kuin A4:ssä. Molemmat on kokeiltu ja A4 jopa omistettukin.

Näinpä. Silti Ocua "ei saa" verrata neloseen, vaan ainoa audimiesten hyväksymä verrokki on kolmonen. Hassua tajunnanvirtaa mielestäni.

Peeveli

Tämä on foorumin paras topicci tällä hetkellä! Aiheesta Ocu RS on muodistunut fanaattisten Audi- ja Skodamiesten taistelutanner. Viestejä satelee jatkuvasti ja kaikkina vuorokauden aikoina. Tätä on hauska seurata! 8)

Jatkakaa!


jiipeen

Ei kauheasti lämmitä aamun uutiset uudesta verosysteemistä ja autojen roimasta hinnan laskusta! Uuden käyttöveron kokeilukäyttö alkaa vuoden alussa. Täytyykö laittaa uuden räsän tilaus jäihin. Taisi taas Suomen autokauppa mennä jäihin valtiovallan poukkoilun takia.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: jiipeen - 02.09.13 - klo:09:16
Ei kauheasti lämmitä aamun uutiset uudesta verosysteemistä ja autojen roimasta hinnan laskusta! Uuden käyttöveron kokeilukäyttö alkaa vuoden alussa. Täytyykö laittaa uuden räsän tilaus jäihin. Taisi taas Suomen autokauppa mennä jäihin valtiovallan poukkoilun takia.

Tietysti taas rönsyillään ohi aiheen, mutta jos nyt ihan pikkuisen sallittaneen...ajatuksesi tuli myös itselleni mieleen aamusella oman tilaukseni osalta. Tuo herra yliherra Ollilan työryhmän hanke otetaan tosiaan yllättävän nopeasti kokeiluun. Alun perinhän systeemin piti tulla käyttöön vasta vuoden 2020 tienoilla, mutta ilmeisesti yhä velkaantuvampi valtiomme vaatii lisää autoilijoiden kuppausta. Ja selvää on se, ettei jo aiemmin ostohinnassa autoveron maksaneille suoda vapautta kilometrimaksuista. Voi olla, että jatkossa autoliikkeetkin ovat hyvityshinnoissa yhä varovaisempia eli välirahat kasvavat.

No joo, jatketaan aiheesta toisessa topicissa mikä onkin jo aktiivisena...

Henkku

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 01.09.13 - klo:23:58
Kirjoitinko jotain A4:sta?
Tarkoitin saman pohjalevyn autoja...A 3,Golf,Octavia ja Leon...suurimmat erot tulee takakontin koolla...tosin Ocussa hiukan pitempi akseliväli,voi takatilat karvan paremmat olla..mut pointti on siinä,et isoja eroja ei kabiinissa ole...

Minusta suora pohjalevyyn perustuva vertaus ei enään toimi koska tälle uudelle pohjalevylle tulee perustumaan myös mm. uusi Passat ja Superb. Vanha "kiinteä" pohjalevy on historiaa ja tässä nykyisessä ainoa kiinteä mitta on enään etukaselin ja rintapellin väli. Kaikki muu on muokattavissa. suuntaan ja toiseen. Varmasti tämä säästää VAG:n kustannuksia, eli on fiksu ratkaisu.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 02.09.13 - klo:09:13
Tämä on foorumin paras topicci tällä hetkellä! Aiheesta Ocu RS on muodistunut fanaattisten Audi- ja Skodamiesten taistelutanner. Viestejä satelee jatkuvasti ja kaikkina vuorokauden aikoina. Tätä on hauska seurata! 8)

Jatkakaa!

Kieltämättä tällä hetkellä foorumin aktiivisin ja hauskin ketju! ;D

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 01.09.13 - klo:23:05
Hassuahan se olisi ostaa RS Skooda 1.6 TDI:llä. Muutenkin on hassua, että täällä on sällejä kommentoimassa Räsää, vaikka heidän mielestä tehokkaalle motille ei ole mitään järjellistä käyttöä. Se mottihan tässä nyt on koko Räsän juttu. Tehokas motti perheautossa pienellä rahalla.

Kaikille tuo ei riitä, koska aihio ympärillä ei miellytä.

"Hieman" kärjistäen, mutta ostaisitko itse tämän uuden Skoda RS:n tekniikalla? Olisihan tuo melkein Race Green... ;)





VAG!

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 02.09.13 - klo:09:52
Kaikille tuo ei riitä, koska aihio ympärillä ei miellytä.

Kyllä minäkin ottaisin mielummin Räsän tekniikan ja varusteet A4:sen kuorissa, mutta kun persaukisella ei siihen rahat riitä. On jotenkin vaikea ymmärtää, miksi osa kirjoittajista ei ymmärrä sitä, että me kaikki ei olla varakkaita immeisiä, jotka voivat ostaa juuri sellaisen Audin kuin haluaa.

Moni Audimies tulee meitä haukkumaan ja nälvimään, kun totuus on se, että meidän rahat ei riitä Audiin. 2.0 TFSI A4 hyvillä varusteilla kun on huomattavasti kalliimpi kuin RS Ocu. Hieno juttu, jos elämän pelimerkit on onnistuttu pelaamaan niin, että tämä hintaero ei tunnu missään. Kaikilta se ei onnistu. On kuitenkin jotenkin säälittävää tulla siitä tänne ilkkumaan.

Voimasavu

#1848
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 02.09.13 - klo:10:03
Kyllä minäkin ottaisin mielummin Räsän tekniikan ja varusteet A4:sen kuorissa, mutta kun persaukisella ei siihen rahat riitä. On jotenkin vaikea ymmärtää, miksi osa kirjoittajista ei ymmärrä sitä, että me kaikki ei olla varakkaita immeisiä, jotka voivat ostaa juuri sellaisen Audin kuin haluaa.

Moni Audimies tulee meitä haukkumaan ja nälvimään, kun totuus on se, että meidän rahat ei riitä Audiin. 2.0 TFSI A4 hyvillä varusteilla kun on huomattavasti kalliimpi kuin RS Ocu. Hieno juttu, jos elämän pelimerkit on onnistuttu pelaamaan niin, että tämä hintaero ei tunnu missään. Kaikilta se ei onnistu. On kuitenkin jotenkin säälittävää tulla siitä tänne ilkkumaan.

Otapas nyt VAG! rauhallisesti! Itse en ole ketään haukkunut tai nälvinyt vaan koko ajan kirjoittanut omasta näkökulmasta. Olenhan jo aiemminkin maininnut, että uusi RS on mainio paketti hinta laatusuhteeltaan. Mutta vielä kerran, ei miellytä MINUA. Jos miellyttäisi niin voisi hyvinkin olla auto, jonka hankin seuraavaksi. Jos halvemmalla saisi auton, joka miellyttää niin mikäs sen parempi. Onhan paljon vieläkin persaukisempia, joilla ei ole varaa ostaa Skodaa tai edes uutta autoa. Ja silti ovat tyytyväisiä omaan kulkineeseensa. Kulkineeseensa, johon moni jo RS:n tilannut ei koskisi tikullakaan. Hienoa, että meille kaikille löytyy vaihtoehto mikä miellyttää. On se sitten Skoda, Toyota, Ford, Dacia...     

Jokaisella on kai oikeus kertoa mielipiteensä ketjussa keskusteltavasta autosta?

1.8 "APR" Q

LainaaKirjoitit, että Ocu III on sisätiloiltaan vastaava kuin A3. Itse olen istunut Ocu III:sessa ja A4:ssä ja molemmissa on tasan yhtä paljon tilaa. Väittäisin, että kolmosocussa jopa enemmän, mutta se nyt oli vain fiilis.

Jos siis Ocu III:ssa on yhtä paljon tilaa kuin A3:ssa, niin silloinhan kolmosen ja nelosen on oltava samankokoisia sisätiloiltaan. Eikö totta?

EDIT: Sä olitkin näköjään jo muuttanut mielipidettäsi. Eli et ole edes käynyt oikeasti katsomassa kolmosocua?
Olet aikamoinen epeli ;)..
Olen kaksi kertaa käynyt uudessa Ocussa istuskelemassa ja fiilistelemässä...olen omistanut neljä nykyisen korimallin A4:sta ja nykyään mulla on A3...eli omakohtaista kokemusta löytyy.
En verrannut Ocua neloseen,koska se ei mielestäni ole Ocun suora kilpailija.
Nykyinen kolmonen ja nelonen Audilta on sisätiloiltaan hyvin lähellä samaa,jos ei oteta takakonttiin huomioon...nelosessa moottori pitkittäin,joka vaikuttaa suoraan sisätilojen suuruuteen/pienuuteen.
Siivoskelin tuossa aamulla omaa autoani työyön jälkeen ja siinä samalla tuli huomattua,että kyllä uudessa Ocussa on väljempää takana ja tilaa on enemmän....omaa takapenkin tärkeyttä kuvaa se,että omassa kolmosessa en ole kertaakaan takapenkillä matkustanut ja nyt kun Ocussa kävin perjantaina istuskelemassa eron huomaa...
LainaaMinusta suora pohjalevyyn perustuva vertaus ei enään toimi koska tälle uudelle pohjalevylle tulee perustumaan myös mm. uusi Passat ja Superb. Vanha "kiinteä" pohjalevy on historiaa ja tässä nykyisessä ainoa kiinteä mitta on enään etukaselin ja rintapellin väli. Kaikki muu on muokattavissa. suuntaan ja toiseen. Varmasti tämä säästää VAG:n kustannuksia, eli on fiksu ratkaisu.
Tuo on totta ja tuosta taisin itsekin jo täällä mainita.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

batman14

Siis kauhea älämölö tästä saatu aikaiseksi  :D Jokaisella on oma maku ja tarpeet sekä budjetti mikä on ehkä se tärkein autokaupoilla. Kaikki ovat varmasti samaa mieltä että RS antaa hyvän hinta/laatu suhteen. Saa paljon tehoja hyvän ulkonäön ja hyvät tilat yms. kohtuullisella hinnalla. Jos joku haluaa Audin niin fine, se on kaikkien oma asia... Itse en ottaisi RS:ää , koska omalla kohdalla viime talvien kokemuksilla, niin neliveto on niin tärkeä osa suomen talvea, että kerran sellaisilla ajaneena ei halua etuvetoista enää ajaa. Jos RS:n saisi vielä nelivetoisena, niin luulen että monet vannoutuneet Audimiehet harkitsisivat skodaa tosissaan.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 02.09.13 - klo:10:42Jos RS:n saisi vielä nelivetoisena, niin luulen että monet vannoutuneet Audimiehet harkitsisivat skodaa tosissaan.
Tuossa lienee se syy miksi RäSää ei saa nelikkona  :D

1.8 "APR" Q

LainaaOtapas nyt VAG! rauhallisesti! Itse en ole ketään haukkunut tai nälvinyt vaan koko ajan kirjoittanut omasta näkökulmasta. Olenhan jo aiemminkin maininnut, että uusi RS on mainio paketti hinta laatusuhteeltaan. Mutta vielä kerran, ei miellytä MINUA. Jos miellyttäisi niin voisi hyvinkin olla auto, jonka hankin seuraavaksi. Jos halvemmalla saisi auton, joka miellyttää niin mikäs sen parempi. Onhan paljon vieläkin persaukisempia, joilla ei ole varaa ostaa Skodaa tai edes uutta autoa. Ja silti ovat tyytyväisiä omaan kulkineeseensa. Kulkineeseensa, johon moni jo RS:n tilannut ei koskisi tikullakaan. Hienoa, että meille kaikille löytyy vaihtoehto mikä miellyttää. On se sitten Skoda, Toyota, Ford, Dacia...   
LainaaSiis kauhea älämölö tästä saatu aikaiseksi   Jokaisella on oma maku ja tarpeet sekä budjetti mikä on ehkä se tärkein autokaupoilla. Kaikki ovat varmasti samaa mieltä että RS antaa hyvän hinta/laatu suhteen. Saa paljon tehoja hyvän ulkonäön ja hyvät tilat yms. kohtuullisella hinnalla. Jos joku haluaa Audin niin fine, se on kaikkien oma asia... Itse en ottaisi RS:ää , koska omalla kohdalla viime talvien kokemuksilla, niin neliveto on niin tärkeä osa suomen talvea, että kerran sellaisilla ajaneena ei halua etuvetoista enää ajaa. Jos RS:n saisi vielä nelivetoisena, niin luulen että monet vannoutuneet Audimiehet harkitsisivat skodaa tosissaan.

Jokaisella on kai oikeus kertoa mielipiteensä ketjussa keskusteltavasta autosta?
Hyvin kirjoitettu Voimasavu ja batman14..olen hyvin samaa mieltä tuosta..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

VAG!

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 02.09.13 - klo:10:42
Itse en ottaisi RS:ää , koska omalla kohdalla viime talvien kokemuksilla, niin neliveto on niin tärkeä osa suomen talvea, että kerran sellaisilla ajaneena ei halua etuvetoista enää ajaa. Jos RS:n saisi vielä nelivetoisena, niin luulen että monet vannoutuneet Audimiehet harkitsisivat skodaa tosissaan.

Nelikon puute on hyvä ja konkreettinen syy jättää Räsä ostamatta. Jos siis nelikkoa arvostaa ja sellaisen joka tapauksessa autoon ottaa, oli merkki mikä tahansa. Minunkin kohdallani Räsän selkeä miinus on etuveto.

Skooda on vain konsernissa aika ikävässä välikädessä hinnaston yläpäässä. Tehokkaampia malleja ei konserni anna Skoodalle myyntiin nelikkona tai jos antavat, niin sitten tehoja pitää keinotekoisesti rajata, kuten Superbin kohdalla on tehty.

En usko, että kolmosräsää tulee ikinä nelikkona myyntiin. Kummallakaan motilla. Kyllä tämä etu säästetään jatkossakin konsernihinnastojen kalliimmille tuotteille.

VAG!

#1854
Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 02.09.13 - klo:10:41
En verrannut Ocua neloseen,koska se ei mielestäni ole Ocun suora kilpailija.

Mä nyt vielä kerran puutun tähän yksityiskohtaan.

Nelosta myydään sedanina ja farkkuna.
Ocua myydään sedanina ja farkkuna. (montako sekuntia menee, että ensimmäinen korjaa termin sedan :) )
Kolmosta myydään pikkuautona ja 5-ovisena.

Nelonen on perheauto missä on tavaratila.
Ocu on perheauto missä on tavaratila.
Kolmonen on sinkkupariskunnan auto, missä on auton takaosassa tilaa kauppakasseille.

EDIT:

Nelonen ja Ocu ovat ulkomitoiltaan yhtenevät.
Kolmonen 35 senttiä näitä lyhyempi. 3-ovisena 42 senttiä lyhempi.

Nelonen ja Ocu ovat sisätiloiltaan melko samat, Ocu hiukan isompi pituussuunnassa
Kolmonen todella paljon pienempi kuin Nelonen ja Ocu

Miksi ihmeessä nelonen ei olisi Oculle sopiva verrokki ja kolmonen sitä taas olisi? Kolmonen ja Ocuhan ovat täysin eri genressä. Jos kolmosen tilat riittävät omaan käyttöön, niin miksi ihmeessä joku edes vilkaisee Ocun tyyppisen auton suuntaan? Oli merkki sitten mikä tahansa.

Ton-1

Ehkä hifistille tämä vertailu Ocu lll/ A3 on se oikeampi mutta se tavallinen tallaaja vertailee enempi Ocu/A4. Näin oma mielenikin teki vaikka en muuten noita vertailekaan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 02.09.13 - klo:11:13
Kolmonen on sinkkupariskunnan auto, missä on auton takaosassa tilaa kauppakasseille.

Mikä ihme on sinkkupariskunta?  ;D ;) 8)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

MoFFe

Me, myself and I

VAG!

#1858
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 02.09.13 - klo:11:27
Mikä ihme on sinkkupariskunta?  ;D ;) 8)

Jos termi ei aukea, niin tilalle voi toki laittaa jotain virallisempiakin termejä :-*

Ehkä se nyt ei kuitenkaan kaikille aukea, joten täältä lisätietoja:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=20.msg386294#msg386294


Epes

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 02.09.13 - klo:09:52

Kieltämättä tällä hetkellä foorumin aktiivisin ja hauskin ketju! ;D


Jesss, mahtaakohan Audin ja Skodan paremmuus ratketa tämän päivän aikana? Illaksi on kyllä varattava leppoisa nojatuoli, juomaa ja popcorneja ja jäädä seuraamaan tilanteen kehittymistä .........

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy