Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

hapelton1

Tämä on vähän sama setti kun muistaakseni TM ilmoitti että Audi TT on saanut kilpailijan (Peugeot RCZ). Joo, toinen on vain vajaavetoinen, eikä tämän takia kilpaile samoista asiakkaista. Näyttävät kieltämättä samalta (neljä rengasta ja molemmat kaksiovisia)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:22:44
Tämä on vähän sama setti kun muistaakseni TM ilmoitti että Audi TT on saanut kilpailijan (Peugeot RCZ). Joo, toinen on vain vajaavetoinen, eikä tämän takia kilpaile samoista asiakkaista. Näyttävät kieltämättä samalta (neljä rengasta ja molemmat kaksiovisia)

Mihinkäs Audiin sitä ollaan tällä kertaa Räsää vertaamassa?

Jos on köyhä, niin vertailussahan on molemmat ihan yhtä vajakkeja:

88kW A4 Businesskuli 35 tonnia
162kW Ocu varsin hyvin varusteltuna 33 tonnia.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:22:46
Mihinkäs Audiin sitä ollaan tällä kertaa Räsää vertaamassa?

Itse katson autoja hinnan mukaan eli mikä tahansa Audi 33t hintaluokassa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:22:58
Itse katson autoja hinnan mukaan eli mikä tahansa Audi 33t hintaluokassa.

Ã,,lä nyt pihistele. Ole mies ja kerro mihin Audiin olet hyvin varusteltua uutta 33 tonnin Räsää vertaamassa.

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:23:01
Ã,,lä nyt pihistele. Ole mies ja kerro mihin Audiin olet hyvin varusteltua uutta 33 tonnin Räsää vertaamassa.

No vaikka muutaman vuoden vanha B8 2,0 tfsi quattro s-line. Tietysti vaikea/mahdotonta tehdä vertausta, koska toinen on vajaavetoinen ja tämän takia mielenkiinto nolla.

clima

Eiköhän se jo tullut selväksi että jos 33 tonnia uuteen autoon laittaa niin valinta on oltava Ocu RS III.

Ajattelin itsekin käydä koeajamassa tuon uuden Räsän koska auto on kiinnostava (ja kyllä, jos ajaa Audilla niin voi myös olla kiinnostunut muistakin autoista). Harmillista kuitenkin on jos autosta ei saa yhtään poikkipuolista sanaa rapsassa sanoa jottei loukkaa Skodan omistajia.  :-\

Karvis

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:23:16
No vaikka muutaman vuoden vanha B8 2,0 tfsi quattro s-line. Tietysti vaikea/mahdotonta tehdä vertausta, koska toinen on vajaavetoinen ja tämän takia mielenkiinto nolla.

Juuri viikolla katselin vastaavaa paikallisen listoilta, -09 75tkm 35kâ,¬...ei oikeen pääse samalle viivalle uuden RS:n kanssa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 31.08.13 - klo:22:20
Mutta miksi Audimiehet ovat edes käyneet Skoodaliikkeessä?
Ei oikeat Audimiehet edes kuse Skodaliikkeeseen päin. Räsä kyllä voittaa hinta/tehosuhteessa Audin, mutta hinta/laadussa ei pärjää millään.
Nykyinen A3 voittaa jopa vanhentuneen A4:n laadussa rengasmelua lukuunottamatta.

Audi on premium-merkki ja jos haluaa paljon tehoa, joutuu siitä maksamaan. Laatua saa jo perus businesskulissa enemmän kuin kaikki varusteet räsään ruksaamalla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: clima - 31.08.13 - klo:23:18
Harmillista kuitenkin on jos autosta ei saa yhtään poikkipuolista sanaa rapsassa sanoa jottei loukkaa Skodan omistajia.  :-\

Jos minuun viiittaat, niin en todellakaan tarkoita tätä.

Tässä hapelton1:sen tapauksessa haluaisin vain mielenkiinnosta kuulla konkreettisen esimerkin siitä, mihin Audiin hän on vertaamassa uutta Räsää. Ei mitään ympäripyöreätä politikointia, vaan rehellisiä ja suoria verrokkeja. Jos ne ovat käytettyjä, niin sitten linkkejä Nettiautoon.

Tässä esimerkkinä listaus kaikista Nettiauton Audeista, jotka ovat 2011 tai uudempia ja hintahaarukkanan 30 -35 tonnia:

http://www.nettiauto.com/audi/kaikki?pfrom=30000&pto=35000&yfrom=2011

Onko näistä joku hapelton1:sen mainitsema verrokki?


Tomppis

Ite pitkästä aikaa kävin lukaseen tätä topicia, että onko kokemuksia jo paljonkin tarjolla niin enemmän alko ketuttamaan vertailu Audiin ja auton haukkuminen.

Pari pointtia ilman minkäänlaisia tyyppejä ko autosta:

Eihän Skoda ja Audia voi alkaa vertailemaan keskenään? Toinen on, tai ainakin pitäis olla, Premium-luokan auto ja toinen on keskiluokan auto. Jos ajat nissanilla ensin veholle ja otat Eemelin koeajolle niin en usko että kukaan meistä alkaa vertaamaan näitäkään keskenään? Ottakaa ennemmi  vertailukohdaksi vaikka Passatti.

Jos Skoda on pitänyt samat materiaalit kuin Mk II niin ihan samaa prkleen ämpärimuovia se on kuin Audissa. Muovia voi aina teipata, dipata tai maalata jos se mattaharmaa ahdistaa niin paljon. Itse ainakin oon noiden audin muovien kans pärjännyt. Ei ole haitannu joka päiväistäkäyttöä ku kaikki toimii ja mikäön ei natise.

Papereiden mukaan tässä on yksi tämän hetken mielenkiintoisimmasta autosta, maksaa todella hyvillä varusteilla alle neljäkymppiä, tehoja saa 220/350, tilaa on, kestävyyttä ja kaiken lisäksi näillä Skoda-merkkisillä autoilla kun on hyvä tapa pitää hintansa.

Etsikää mulle lähölleen tämän hintaluokan auto joka on oikeasti monelle todella laadukas auto, näin tehokas ja yhtä käytännöllinen? Ennen sitä tämä on varmasti kuumimpia malleja perheen isälle (miksei myös äidille), jolla ei ole varaa tai kiinnostusta laittaa mitään premium merkkiä, mutta haluaa hyvän, tehokkaan ja perusvarman auton.

Ite voin rehellisesti sanoa että kun kävin confilla rakentamassa auton niillä varusteilla, mitä Audiin (tai mihin vain autoon) oisin halunnut ja näin hinnan niin tuli vähän semmonen olo että mua on kusetettu. Jos neliveto maksaa noin paljon mitä oman auton ja ko. Confilla tehdyn auto  erotus on niin seuraavasta autosta ei sitä löydy vaan laitan sen erotuksen johonkin ihan muuhun.
Nyt kun ois riittävä syy auton vaihdolle niin kävelisin heti Aineelle ja laittasin tämän tilaukseen.

So cut the bullshit ja nähkää oikeasti mitä Skoda on juuri tuonut markkinoille.

hapelton1

http://www.nettiauto.com/audi/a4/5870907

Vaikka tällainen? Ei s-line, mut varmaan ihan ok...

Saksasta varmaan saa sen s-line paketin myös mukaan tuohon hintaa. 2009 ja 2010 käy hyvin kunhan on B8.


clima

Tomppikselta hyvää tekstiä edellä.

Ainoastaan nelivedosta eriävä kommentti: vahvasti näyttää siltä että meidän perheessä ainakin toisessa autossa on jatkossakin neliveto, maksoi mitä maksoi.  ;)

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: seatts - 31.08.13 - klo:22:15
En tiedä onko kukaan muu huomannut mutta ne ketkä tässä tuntuvat itkevän että onpas halvan oloinen sisältä niin näyttävät kaikki ajavan Audeilla, kyllä nyt harmittaa kun samalla rahalla olis saanut jotain paljon parempaa.

Heh, mä jotenkin arvasin, että joku tarttuu tähän. ;D Siis jos mä haluaisin Skodan niin mä ostaisin sellaisen. Mua ei todellakaan harmita, että ostin Audin. Päinvastoin, olen todella tyytyväinen. 

Ja miksi Audin omistaja ei voisi käydä katsomassa/koeajamassa muiden merkkien valikoimaa?! Mua ainakin kiinnostaa autot, kaiken merkkiset ja malliset. Audi nyt vain sattuu olemaan se merkki mikä miellyttää eniten. Ja onhan se fakta, että Audien sisätilan materiaalit, ulkonäkö ja yksityiskohtien toteutus on luokkaa paremmat kuin Skodalla. Turha siitä on ottaa herneitä nenään.

Ja sehän on vain hyvä asia, että meille kaikille löytyy omien vaatimusten täyttämä kulkine. Omista mieltymyksistähän tässä vain kirjoitellaan. Mua ei vain Skodat nappaa ja sillä sipuli. Kovasti olen niillekin yrittänyt antaa mahdollisuuden, mutta kun ei niin ei... ;) Ja paljon on immeisiä joita ei Audit nappaa. Eikä se mua haittaa, enkä tule tänne itkemään, että harmittako kun et pysty ajamaan Audilla...     

Tuomari

^Mutkun se 220hp. Pakko päästä rinkulasta ohi valoissa, muulla ei oo väliä. :P

VAG!

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.08.13 - klo:23:48
http://www.nettiauto.com/audi/a4/5870907

No niin, nyt löytyi hyvä verrokki. Jos Räsästä laskee pois käteisalen, niin sillä saa sopivasti talvirenkaat paketiin mukaan ja sisälämppärin.

Eli neljä vuotta vanha A4 quattro sporttipenkeillä, perävalotakuulla (yksityinen myyjä) ja businessvarusteilla, vai tehdastilaus Räsä? Ihan todellinen vertailupari ja ainoata oikeata vastausta ei voi kukaan kertoa. Erittäin hyvä esimerkki todellisesta vertailusta kuitenkin.

Onko pitkittäis S Tronicissa muuten huoltoa 60 tonnissa, vai onko se huoltovapaa?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 01.09.13 - klo:00:00
Eikä se mua haittaa, enkä tule tänne itkemään, että harmittako kun et pysty ajamaan Audilla...   

Minua harmittaa se, että ei ole varaa sellaiseen Audiin kuin haluaisin. Persaukiset joutuvat tekemään elämässään valintoja.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 01.09.13 - klo:00:14
Minua harmittaa se, että ei ole varaa sellaiseen Audiin kuin haluaisin. Persaukiset joutuvat tekemään elämässään valintoja.
Täsmälleen näin ja niistä vaihtoehdoista mihin rahkeet riittivät, RäSä tarjosi parhaan vastineen pelimerkeille.

kuvaustakin

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 01.09.13 - klo:00:10
No niin, nyt löytyi hyvä verrokki. Jos Räsästä laskee pois käteisalen, niin sillä saa sopivasti talvirenkaat paketiin mukaan ja sisälämppärin.

Eli neljä vuotta vanha A4 quattro sporttipenkeillä, perävalotakuulla (yksityinen myyjä) ja businessvarusteilla, vai tehdastilaus Räsä? Ihan todellinen vertailupari ja ainoata oikeata vastausta ei voi kukaan kertoa. Erittäin hyvä esimerkki todellisesta vertailusta kuitenkin.

Onko pitkittäis S Tronicissa muuten huoltoa 60 tonnissa, vai onko se huoltovapaa?

Jos nyt itse olisin autoa ostamassa niin en kyllä missään nimessä laittaisi käytettyyn autoon kolmeakymmentä tonnia vaan ilman muuta uusi auto.
Käytetty auto nyt vaan on aina käytetty auto. Ok tietysti monille mutta kun on itse aina auton uutena ostanut niin vaikea kuvitella että tonkin verran rahaa tulisi käytettyyn autoon laitettua. Oli sitten merkki tai malli mikä tahansa, nelivedolla tai ilman.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 01.09.13 - klo:00:03
^Mutkun se 220hp. Pakko päästä rinkulasta ohi valoissa, muulla ei oo väliä. :P

Joo tuntuu, että tuo on se pointti! Kerrankin saa "hirmuiset" tehot toooodella halvalla... ;) Ja omia näkemyksiä ei tässä ketjussa saa esittää jos niissä on vähääkään negatiivista sävyä uutta räsää kohtaan. Skodamies on niin herkkä! :) ;) :D ;D
   

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 01.09.13 - klo:00:18
Joo tuntuu, että tuo on se pointti! Kerrankin saa "hirmuiset" tehot toooodella halvalla... ;) Ja omia näkemyksiä ei tässä ketjussa saa esittää jos niissä on vähääkään negatiivista sävyä uutta räsää kohtaan. Skodamies on niin herkkä! :) ;) :D ;D

Toki täällä on varmaan aika paksut skoda lasit silmillä, mutta totta kai saa esittää mielipiteitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 01.09.13 - klo:00:18
Joo tuntuu, että tuo on se pointti! Kerrankin saa "hirmuiset" tehot toooodella halvalla... ;)

Sanoo mies joka ajaa 1.6 TDI:llä



Jos 1.6 TDI on sinun mielestäsi passeli motti autoon, niin ymmärrän jollain tasolla sen, miksi ihmettelet Räsän ostajia.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 01.09.13 - klo:00:21
Toki täällä on varmaan aika paksut skoda lasit silmillä, mutta totta kai saa esittää mielipiteitä.

Tottakai on. Ja niinhän tässä ketjussa pitääkin olla. Itselläkin on todella vahvat Audi lasit, mutta en mä silti ota herneitä nenään jos joku ei Audista pidä. 

Nudde

LainaaHeh, mä jotenkin arvasin, että joku tarttuu tähän. ;D Siis jos mä haluaisin Skodan niin mä ostaisin sellaisen. Mua ei todellakaan harmita, että ostin Audin. Päinvastoin, olen todella tyytyväinen.

Ja miksi Audin omistaja ei voisi käydä katsomassa/koeajamassa muiden merkkien valikoimaa?! Mua ainakin kiinnostaa autot, kaiken merkkiset ja malliset. Audi nyt vain sattuu olemaan se merkki mikä miellyttää eniten. Ja onhan se fakta, että Audien sisätilan materiaalit, ulkonäkö ja yksityiskohtien toteutus on luokkaa paremmat kuin Skodalla. Turha siitä on ottaa herneitä nenään.

Ja sehän on vain hyvä asia, että meille kaikille löytyy omien vaatimusten täyttämä kulkine. Omista mieltymyksistähän tässä vain kirjoitellaan. Mua ei vain Skodat nappaa ja sillä sipuli. Kovasti olen niillekin yrittänyt antaa mahdollisuuden, mutta kun ei niin ei... ;) Ja paljon on immeisiä joita ei Audit nappaa. Eikä se mua haittaa, enkä tule tänne itkemään, että harmittako kun et pysty ajamaan Audilla...     

Hyvin sanottu, itse talvella kun lähdin autonvaihtoa miettimään kävin katsomassa Leonia, BMW 320, Skodaa, Golffia, MB ym. Koeajoin aika monta ja loppujen lopuksi ostin A3:sen. Ehkä oli helppo nähdä hienot asiat siinä eikä muissa koska edelliset 2 autoa on ollut Audeja, ja ennen niitä Volkkari ja ennen sitä Audi ja ennen sitä monet Volkkarit. Skoda ei ole hullumpi vaihtoehto, mutta tällä kertaa minulla painoi vaakakupissa, automaatti, neliveto ja jotain extraa, vaikea pukea sanoiksi tämän ekstran, mutta sen löysin A3:sesta, ehkä se on erilaisuus, varsinkin sisältä. Muut ovat kaikki aika perinteisellä konseptilla tehtyjä. Monessa oli materiaalit (sisusta) hieman heikoimpia kuin Audissa, tämä nyt vaan taitaa olla fakta. Ja oma A3:nen maksoi joo noin 10.000 enemmän kuin esim. RS Octavia ja on pienempi, mutta ei harmita yhtään, tyytyväinen olen ollut ne 2,5 kk jolla sillä olen ajellut. Päivä päivältä olen tykästynyt enemmän ja enemmän, ja veikkaan että kun talvi saapuu tykkään vielä enemmmän. Täytyy myöntää että omat autokaupat ja autot eivät aina ole olleet ne edullisimmat, silloin ei pitäisi uutta autoa ostaa ollenkaan, mutta kerran täällä vaan ollaan ja nautitaan nyt sitten jos siltä tuntuu, ihan millä autolla ja merkillä tahansa.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 01.09.13 - klo:00:25
Sanoo mies joka ajaa 1.6 TDI:llä



Jos 1.6 TDI on sinun mielestäsi passeli motti autoon, niin ymmärrän jollain tasolla sen, miksi ihmettelet Räsän ostajia.

Sä olet Kuk... eikun mikä VAG! nykyään oletkin, niin ennalta arvattava! ;D

Mä pärjään ihan hyvin tuolla 1.6 TDI:llä. Olen siihen todella tyytyväinen. Siis vielä kerran, jos mä haluaisin uuden RS:n niin mä tilaisin sen, mutta kun se ei ulkoisesti ja sisäisesti mua miellytä niin pelkkien tehojen takia en sitä tilaa!

Nyt saa mun osalta tämä OT riittää. Audimies väistyy Skoda ketjusta ja jättää teidät rauhaan... ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 01.09.13 - klo:00:35
Nyt saa mun osalta tämä OT riittää. Audimies väistyy Skoda ketjusta ja jättää teidät rauhaan... ;D

Munkin punkkupullon jämät on nyt juotu, joten öitä itse kullekin...

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 01.09.13 - klo:00:16
Täsmälleen näin ja niistä vaihtoehdoista mihin rahkeet riittivät, RäSä tarjosi parhaan vastineen pelimerkeille.

Näinhän se suurimmalle osalle meistä autonostajista on. Itse en ole mitenkään merkkiuskollinen vaan auto vaihtuu aina siihen missa koen saavani eniten vastinetta sijoittamalleni rahasummalle. Ensimmäinen maksaa varusteista, toinen suorituskyvystä, kolmas imagosta ja neljäs kaikista näistä. Ihan miten kukin haluaa ja mihinkä ne kuuluisat rahkeet riittävät. Kyllä jokainen autokauppa on itselleni tähän asti ollut jonkinlainen kompromissi kaikkien näiden väliltä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

1.8 "APR" Q

Aikamoista keskustelua on herättänyt pieni arvostelu uudesta Räsästä....
Muutama pointti...vaikka tilojensa puolesta Ocua voisi verrata A4:seen...niin oikea vertailukohde on kuitenkin saman pohjalevyn kolmonen.
Itselläni on ollut monta Skodaa ja merkki kiinnostaa edelleen...mutta kyllähän se on fakta,että tuolla hinnalla,mitä uusi Räsä maksaa...ei voi saada Audin tasoista sisäilmettä...kyllä se hinta jossain näkyy.
Itse maksoin omasta kolmosesta (2.0 TDI Quattro +muutama lisävaruste) 36 teur ja risat. Uus Ocu kolme tonnia halvempi vajaavetoisena...ei tuo hintaero mikään kauhea ole...tosin Ocu paljon isompi,mutta henkilökohtaisesti sillä ei ole mitään väliä.
Mun yli 50 tkm vuosiajoilla Quattron merkitys kasvaa...sillä kelissä kuin kelissä pitää lähteä työreissuun,kun sen aika tulee...
Kyllähän tuolla vajaavedolla pärjäisi,jos ajaisi sen normi 20 tkm vuodessa ja oikein pahassa kelissä voi auton jättää talliin.
No se siitä neliveto/vajaaveto pohdinnnasta.
Minua lähinnä kiinnosti Räsä vain oman Skoda-historiani takia ja siksi mielenkiinnosta ajattelin käydä ajamassakin auton.
Oma fiilis vain autosta oli hiukan vaisu (sisäilme) ja kun kokemuksia kertyy asiakkailta autosta,tiedetään oikeasti miten laadukas uus Räsä on.
Jokainen "taklaa" tyylillään ja suurimmalle osalle kuluttajista Räsä on ainut vaihtoehto tuossa hintaluokassa.
Auto on varmasti hyvä hinta/laatu-suhteeltaan,kun sen jotkut heikkoudet suodattaa.
Täällä on taas jotkut alkaneet puolustelemaan Skodaa,kun sitä hiukan arvostellaan...miksi ei omaa mielipidettään saisi ilmaista?
Itse en ota "herneitä" nenään,vaikka joku omaa valintaani arvostelisi...meitä on niin joka lähtöön ja kukin ajaa millä lystää.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Tomppis

#1737
Hyviä vastauksia tullut.

Vag kerkesi yöllä pukea sanoiksi sen mitä itse olin jo melkein kirjoittamassa että hain UUTTA autoa, 50k ajettu audi ei sitä ole. En minäkään laittaisi käytettyyn 30k, ei vaan mitään järkeä vaikka kuin ois rinkulakeula tjv.

Jos octaviaa lähdetään vertaamaan A3 saman pohjalevyn puolesta nii  verrataanko x-type jaggea ja mondeota keskenään? Eikös jag ollut kans mondeon pohjalle rakennettu? Eihän autolehdetkään ota vertailuun saman pohjalevyn autoja, vaan saman yleensä saman kokoluokan/segmentin autoja..

Sitten tuohon "saa audin 30k ku ottaa 88kw karvalakkimallin" niiiiin no, skodanki saa 21k ja sillä hinnalla taas saa vaikka mitä autoja. Pyysin hakemaan saman koko-/teho- ja hintaluokan autoa UUTENA ja saa olla vaikka kuusveto.

Huomasin myös sen että kun sanoin että ämpärimuovit on samaa mitä Audissa, niin kukaan ei kommentoinut koska tiesivät asian todeksi. Ei minun mielestä Audi anna vielä A4/5 luokassa tasoistansa laatua, joku sitä puuttuu mutta mua se ei ahdista kuitenkaan. Eihän voi olettaa konsernin kakkos tai kolmosmerkin tekevän samaa mitä se johtava merkki tekee? Siksi mun mielestä edelleen väärin verrata Audia ja Skodaa keskenään. Sitä paitsi onhan Lamborghinissakin ämpärimuovia, se maksaa kuitenki hiukka enemmän, eli ei se hinta aina laatua ratkase.. ;)

Clima, itsel tulee suurella todennäköisyydellä kans olemaan neliveto tai sitten takatuuppari. Ei siksi että etuvedolla ei pärjäisi, niin kuin ilmeisesti 1.8 APR Q meinaili vaan siksi että tykkään enemmän jommasta kummasta. Kuitenkaan varmaksihan ei voi mitään luvata, ehkä minullakin on vielä joku päivä etuvetonenkin.
Vielä APR:lle, kyllä kai siinä vaiheessa on ratin ja penkin välissä on vika jos ei kelissä ku kelissä pärjää vedolla ku vedolla.. no se nyt ei ole tämä viestin pointti lähteä ot kikkailuun.

Eli tiivistettynä, Ocu (RS) tarjoaa minun mielestä ainakin ihan karvalakkimallina paljon enemmän mihin moni muu merkki ei edes varusteltuna pysty. Se mihin tätä autoa vertaa niin voi olla montaa mieltä, omasta mielestä viivalle kuuluisivat ennemmin pasuuna ja avensis kuin a3..

Onko moni muuten laittanut merkille kuinka vähän tämän pitäs syödä? Saman verran kuin 1.8t "q" stronic a3. Edelleen niin motti kuin auto on isompi, tehoakin löytyy enemmän.. ;) eli ei siis ollenkaan huono kulkine Audiinkaan verrattaessa.

Niin ja negatiivista kommenttia saa antaa autosta totta kai. Keskustelufoorumihan tämä on, pitääkin olla mielipiteitä.  Lähinnä vaan itselle pisti silmään se kuinka on muovista audistien mielestä, mutta niin kai ne nämä meidän Auditkin on..

On tässä nyt hienompi sisusta kuin esimerkiksi tässä

deeaa

Minä taas haluan tarpeeksi varusteita. Kun nykyisessä on niitä aika hyvin, niin ei huvita luopua. Kun raksii kaiken minkä haluan uuteen ocuun, tulee pitkälti yli 40 tonnia, eikä vielä ole edes cantonia ja navia. Mutta samat nahkapenkit jne. Kun raksii a4:seen samalla voimalinjalla puhutaan jo 70 tuhannen autosta. Skodalla nimenomaan nämä kivat extrat on erittäin edullisia.

Vakavissani tässä mietin jos nyt vaihtaisi 09 ocun kohta uuteen ja ajaisi sillä sitten todella pitkälle. Ehkä eläkkeelle asti jopa :-) ja totta kai rs kiinnostaisi. Mutta se neliveto pitäisi olla, ja manuaalina vieläpä kun kerran aikoo pitkään pitää.

Rs ei saa nelikkona ja 1.8tsi:n kanssa on aina dsg nykyisin, joten se mikä tässä hannaa on se että nykyisessä on just ne kaikki. Ja ohjelmoinnilla irtoaa koneesta melkeinpä se sama 220 pollea. Joten tavan räsät jää sutimaan kun olen jo horisontissa tuolla wanhalla oculla. Peräpaneeliin ekomallin leimat, ei nelivetomerkkejä ja kiva sleeperi on...vain korkeus paljastaa karvalakkimallista. Kiva auto, räsään vaihto tällaisenaan olisi kaikin puolin huononnusta mulle.

Mutta jos rs tulee nelikkona ja manuaalina, voipa olla että tulee pakkorako hankkia silti. Dsg:nkin kanssa voisi uutena ehkä harkita...siksi tulee luettua tätä threadia.

Huppe

Ihan järjetöntähän tuo Audi ois laittaa. 5v vanha ja suht paljon, ei tosin ikäisekseen, ajetun joutuisi laittamaan.

Vaikka nyt tästä:
http://www.laakkonen.fi/auto/YHH-882/

Ei kukaan täysjärkinen tuota laittaisi Räsän sijaan, tulee 2 vetävää rengasta vähän turhan arvokkaaksikin. Lisäksi se vaan on tosiasia että ton(kin) Premium-auton arvo tippuu todennäköisesti nopeammin/enemmän kuin uuden Skodan

Ja saahan sen Skodankin nelikkona samaan hintaan, uutena. Vähän joutuu tinkaamaan varusteista ja tehoista Räsään nähden.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy