Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

puolihop

Jos siirrytään värikeskustelusta hetkeksi johonkin muuhun. Onko jollain tietoa tästä DSG6-jutusta?

Lainaus käyttäjältä: puolihop - 30.08.13 - klo:21:25
Onko DSG6:sta tullut uusi versio tai onko vanhaa vahvistettu? Eikös tuon DSG6:n maksimivääntö ollut aiemmin 350NM. Nyt kuitenkin dieselissä on 380NM.

s-mod

No onko vahvistettu!, mutta luulisin kestävän 550nm, jos yksin ajelee kevyen massan kanssa!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

1.8 "APR" Q

Kävinpä ottamassa tuossa kylmätyypit uudesta RS Ocusta.
Ulkonäkö oli kyllä ihan komia...mut sisätilat jätti valitettavasti kylmän fiiliksen.
Penkit huonot...ei reisitukea,ei sivuttaistukea...A3 :sen urheilupenkit paljon paremmat.
Kabiinin laatumielikuva ottanut askeleen taaksepäin..muoviset oviverhoilut jäi päällimmäisenä mieleen..ja muutenkin..esim.ilmastoinnin säätimet,somistelistat,hanskalokeron luukku...aika heppoista tekoa....tämä on varmaan sit sitä VAG-konsernin uutta jakoa..eka Audi...VW....ja sit nämä sisarmerkit Skoda ja Seat.
Entisessä sukupolvessa Ocu oli laadultaan lähempänä Golffia...ei voi mitään.
Ehkä konsernissa on ajateltu (joskus tais mediassakin olla siitä puhetta),että Skodan laatumielikuvaa on laskettava,tai se vie liikaa asiakkaita VW:ltä.
Uusi Leon on paljon laadussa lähentynyt uutta Ocua ja se myös on varmasti tietoinen valinta...Seatilla on viimeiset hetket aika näyttää,että myynti alkaisi nousemaan...ja onhan se ainaskin Saksassa noussut.
No Ocu on hinnaltaan hyvin huokea ja siihen rahaan saa kyllä paljon autoa ja ajettavuudesta en osaa vielä sanoa mitään....täytyy varmaan käydä kokeilemassa.
Mut suurin,mikä Oculta puuttuu ja tähän talouteen ei siksi autoa tule....on Quattro....siihen vaan jää niin koukkuun.
Yksi huomattava positiivinen asiakin jäi mieleen...ratti tuntu kädessä tosi hyvältä.
Moni saa tuosta kyllä erinomaisen auton itselleen,mutta ei ole mun juttu..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lebis

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 04.08.13 - klo:09:20
Aivan näin!

Ja Lebikselle: et varmaan koe nelivetoa tarpeelliseksi, jos et ole moista kokeillut. Suomessa jos missä siitä on hyötyä, sitä lienee kenenkään vaikea asia-argumentein kiistää. Mutta ei kannata kokeillakaan, koska cupra R:n tehoiset nelivedot kun maksavat aika paljon (muussa tapauksessa ehkä kokisitkin sen suorastaan välttämättömäksi). Ja jotta tehot tuntuisivat samalta kuin vajakissa, niitä pitäisi olla vielä reilusti enemmän. Noin yleisellä tasolla kyllä kehtaisin väittää, ettei cupra R:n ostajien mielessä päällimmäisenä ole vaivattomat ohitusominaisuudet maantieajossa, vaan mahdollisimman paljon tehoa ja näköä mahdollisimman halvalla (siis liikennevalo-Grand Prix ;-). Aika harva taitaa ärrää edes hankkia maantieajoa varten, kun hampaiden kiinnitykset saattaisivat pidemmällä körötyksellä olla vaarassa ;D
Voin kertoa sinulle, että olen käyttänyt nelivetoisia ajoneuvoja ennen nykyistä autohankintaani ja sitä paljon tehokkaampiakin. Ja olen myös ajanut sinun allekirjoituksen mukaista 1,8 litraista Audi A3:sta nelivedolla ja automaatilla eikä sen auton kohdalla tapahdu yhtään mitään missään suhteessa siihen mitä kerrot minulle. Ja jos nyt totta puhutaan niin kuin aina puhutaan niin nykyinen Cupra R:ni on nimenomaan käytössäni jokapäiväisessä ajossa maanteillä niinkuin kaupunkiajossakin eikä alusta tms. ole yhtään liian kova tms. Pidän siitä aivan sellaisenaan kuin se on. Mutta sitäkin on mahdollista säätää vielä muilla alustoilla. Sehän on asia erikseen jos on tottunut johonkin "ilmalaivaan".  ;D

2cka

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 31.08.13 - klo:00:29
Mut suurin,mikä Oculta puuttuu ja tähän talouteen ei siksi autoa tule....on Quattro....siihen vaan jää niin koukkuun.
Yksi huomattava positiivinen asiakin jäi mieleen...ratti tuntu kädessä tosi hyvältä.
Moni saa tuosta kyllä erinomaisen auton itselleen,mutta ei ole mun juttu..

Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta ainakin aikasemmin A3 on ollut ihan sama Haldex kuin Octaviassakin.. Eli sikäli turha syy olla ostamatta. Eri asia sitten mikäli vain RS kelpaa johon nelikkoa ei saa.
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 31.08.13 - klo:09:42
Korjatkoon joku jos olen väärässä, mutta ainakin aikasemmin A3 on ollut ihan sama Haldex kuin Octaviassakin.. Eli sikäli turha syy olla ostamatta. Eri asia sitten mikäli vain RS kelpaa johon nelikkoa ei saa.

Olet oikeassa, mutta onhan se nyt paljon hienomman kuulosta kun on oikein Quattro eikä vaan 4x4 ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Juuri noinhan se on. A3:ssa ei ole "se aito" quattro vaan sama Haldex -toteutus, joka on kaikissa konsernin poikittaismoottorisissa autoissa. Ei silti, etteikö sekin olisi hyvä ratkaisu, vaikka siitä puuttuukin aidon quattron takavetopainotteisuus.

RS:n päivitysten toivelistalleni laitan kyllä Haldex -nelivedonkin varsin korkealle.

Nudde

LainaaRS:n päivitysten toivelistalleni laitan kyllä Haldex -nelivedonkin varsin korkealle.

eipä taita tulla nelivetoa RS:ään.......

2cka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 31.08.13 - klo:09:49
Olet oikeassa, mutta onhan se nyt paljon hienomman kuulosta kun on oikein Quattro eikä vaan 4x4 ::)

OT Pakko onnitella 10 000 viestistä!  8)
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 31.08.13 - klo:09:58
OT Pakko onnitella 10 000 viestistä!  8)

Huh, kylläpä niitä onkin kertynyt :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

deeaa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.08.13 - klo:09:51
Juuri noinhan se on. A3:ssa ei ole "se aito" quattro vaan sama Haldex -toteutus, joka on kaikissa konsernin poikittaismoottorisissa autoissa. Ei silti, etteikö sekin olisi hyvä ratkaisu, vaikka siitä puuttuukin aidon quattron takavetopainotteisuus.

RS:n päivitysten toivelistalleni laitan kyllä Haldex -nelivedonkin varsin korkealle.

Kyllä se ocussa enemmän takatuupparilta vaikuttaa heti kun tumppaa kaasua kunnolla. Lähtee yliohjautumaan aivan selkeästi. Pikkusen kääntää rattia ja polkaisee kaasua niin lähtee vaikka parkkipaikalla perää heittämään oikein hienosti aivan kuin takaveto, saa pyöräytettyä vaikka 180 astetta talvella.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


AquaBlue

Kävin tänään Koskelon Metro-Autossa. Kova oli tarkoitus käydä koeajaa liikkeestä löytyvä bensa DSG, auto oli just ehtinyt lähteä testimutkalle ja seuraavat "kengittäjät" olivat jo jonossa. Pitänee käydä huomenna paremmalla menestyksellä katselemassa (kotipihasta ko. liikkeeseen noin 10 min matka) ja tarjouspyyntöä kyselemässä.

Sisällä olevan punaisen ehdin koeistumaan ja katselemaan. Jos pidemmälle kaupan teossa pääsen, niin ulkoväriksi en valitse punaista, enkä sisätilojen tikkauksiin harmaata. Steel gray punaisella sisustalla voisi olla aika kivan näköinen yhdistelmä.... pientä autokuumetta nostaa.
Octavia combi Style 1,0 dsg -18
Tulossa:
Fabia & Octavia iV

Karvis

Lainaus käyttäjältä: AquaBlue - 31.08.13 - klo:13:37
Kävin tänään Koskelon Metro-Autossa. Kova oli tarkoitus käydä koeajaa liikkeestä löytyvä bensa DSG, auto oli just ehtinyt lähteä testimutkalle ja seuraavat "kengittäjät" olivat jo jonossa.

Täällä oli kanssa aikalailla kysyntää RS:n koeajolle, kaksi 15min koeajoa kesti reilu 1,5 tuntia  >:( ::) Kyllä pitää ihmisen olla harvinaisen typerä kun myyjä sanoo lähtiessä, että "käy sellainen vartin mutka kun on paljon porukkaa jonossa, ja ota viikolla pidemmälle koeajolle jos haluat." Niin ei, ajellaan sitten itsekkäästi 45min >:(

No, pääsin kuitenkin kokeilemaan kun aikani jaksoin odotella :) Harmikseni koeajokappale oli TDI RS joka hiukan latisti tunnelmaa kun odotin pääseväni bensakoneista kokeilmaan, mutta täytyy sanoa ettei se kuume ainakaan laskenut yhtään tuolla pikaisella lenkillä ;D Penkit oli erinomaiset, itseasiassa ekat sporttipenkit mitkä sopi tämmöisellekin joka muistaa olla ruoka-aikana kotona :P
"Murisee kuin karhu" sanoi 5v poikamme pörinäpurkin äänistä, ääni ei ollut häiritsevä mutta huomasi kuitenkin että kyseessä on keinotekoinen eikä oikea moottorin ääni.

Josko viikolla pidempi koeajo...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Me poikkesimme pojan kanssa Pitäjänmäen Vehossa ja Mäkelän Autossa. Vehossa oli vain punainen Combi hallissa ja kovin hiljaista. Taisi olla yksi asiakas meidän lisäksemme. Mäkelässä oli paljon porukkaa ja hallissa race blue Combi. Koeajolle ei vielä siis päässyt.

Hyvältä vaikuttivat molemmat väriyhdistelmät, ja auto muutenkin kylmien tyyppien perusteella. Penkkejä voin kehua Karviksen tyyliin - sopivat leveämmällekin vartalolle. Sähköinen takaluukku on hieno varuste Combissa. Ajotietokone ja Bolero asetuksineen vaikuttavat ihan samoilta kuin Golfin vastaavat - eli erittäin asiallisilta ja helppokäyttöisiltä.

RS:n jälkeen kun tutkii perusvarusteista Elegancea, niin aika paljon karummalta se näyttää ja tuntuu. Toki sekin muuttuisi vaaleilla nahoilla, Dynamic Packilla jne. eri näköiseksi.

ttiikeri

#1664
Kävin kokeilemassa räsää ja auto on todella upea hintaisekseen.
Sininen metalliväri sopii erinomaisesti matalaan autoon. Sisätilat ovat kohtuu laadukkaat ja penkit oli omalle kropalle passelit. Parhaat sporttipenkit löytyy minulle 3sarjan bemarista mutta hintakin on sitten eri. Yleinen laatuvaikutelma on materiaalien puolesta hyvä tosin volkkari ehkä näyttää hieman laadukkaammalta. Tuo johtuu värien ja kromikiiltoisten osien käytöstä sisustassa, mutta tämä on niin makuasia, tutkikaa itse.

Ajamani bensa kiihtyy ja kulkee varmasti sen mitä tarvii. Erittäin hyvä ajaa ja suuntavakaa, nopeissa käännöksissä jopa mikroautomainen ajotuntuma. Uratkaan ei liiemmin vaikuttanut menoon. Auto ei noilla isoilla renkaillakaan ole erityisen äänekäs mutta ei hiljainenkaan, ehkä ollaan jossain välimaastossa. Alusta on tyypillinen gti alusta, ja jotka sellaisella ajaneet eivät tule pettymään. Ns Vakioalustoista pitäville on sitten omat mallinsa ja isojen massojen mallia tästä ei tule.. Hinta/laatusuhde erittäin hyvä joten kauppa tulee käymään kuumana....
Audi A4 1.8 TFSI

Petrix

Laakkosella Jyväskylässä musta bensa dsg combi kilvissä ja kilvetön sininen diesel combi sisällä. Koeajoa ei ollut mahdollista suorittaa ennen kuin ensi viikolla. Pimeän aikaan ei koeajo onnistu ollenkaan millään mallilla, ennen kuin kelit on liikkeen aukioloaikaan riittävän pimeät( tietäisi oikeasti onko xenonit niin huonot kun on haukuttu)

Kyseisen liikkeen kanssa kaupan teko tuntuu olevan liian vaikeaa, joten olisiko jollain vinkkiä löytyisikö jostain n.200km sisältä keppivaihteista combia(miel. diesel) koeajettavaksi?


puolihop

Löytyykö pääkaupunkiseudulta diesel RS:ää koeajoautona mistään?

Markku J

Mäkelässä Järvenpäässä on alkuviikosta TDI Combi kilvissä.

Zaasa

^^^Samaa Combia kävin vilkaisemassa. Mustana mustalla sisustalla näytti hyvältä.Penkit ovat menneet aimo harppauksen eteenpäin,näyttivät hyvältä,sivuttaistuki oli hyvä,mukavat istua.Ergoactiveihin verrattuna istuin tuntuma pikaisesti kokeiltuna tuntui samanlaiselta,reisituki aavistuksen lyhyempi.
Istuinosan kangas materiaalin kestävyyttä aprikoin pidemmän päälle,vaikutti heppoiselta.

Pakoputken päistä ollut turhankin paljon melua täällää,livenä nähtynä eivät näyttäneet niin "huonoilta".

Matkan varrella kävin myös vilkaisemassa myynnissä olevaa ex Räsääni.Golfiini ja uuteen Räsään verrattuna näytti aika antiikkiselta,istuin tuntui huonolta.Uudet mallit ovat menneet kehityksessä erittäin paljon edelle,30Tâ,¬ hp ei ole perusteltua.

Zaasa

Yksi juttu meinasi unohtua kokonaan.
Myyntipäälikkö kertoi viereiselle asiakkaalle RS:n nelivedosta seuraavasti."Saattaa olla tulossa keväällä,syksyn myyntiin ei ehdi." :)

Tiedon oikeellisuudesta en ota vastuuta,laitoin vain sanasta sanaan hänen lausuntonsa.

1.8 "APR" Q

LainaaMut suurin,mikä Oculta puuttuu ja tähän talouteen ei siksi autoa tule....on Quattro....siihen vaan jää niin koukkuun.
Itseäni lainaten.....tarkoitin nimenomaan tuota RS-mallia.
Autossa on paljon kyllä hyvääkin....etenkin ulkonäkö,ja tuohon hintaan RS on kyllä erinomainen paketti hinta-laatusuhteeltaan.
Itse en kyllä penkeistä mitään positiivista löytänyt..reisituki onneton ja penkki itselle liian leveä. Tosin tuokin on,mihinkään vertaa. A3:sen sporttipenkki itselle paljon parempi.
Noitten muiden epäkohtien kanssa ehkä pystyy elämään....
Auto vaatii vaan madallus-sarjan....väh. 18-tuuman vanteet ja sopivan värin...niin alkaa omaan silmään näyttämään hyvältä.
Mutta,kun tuossa ei ole Quattroa ja sit ne penkit....niin jää kauppaan.
Normi-Ocu ei kiinnosta,vaikka siihen tuon Haldexin saisikin...
Niin ja ne pakoputket,hölmöltähän tuo näytti,mutta niin näyttää monessa muussakin autossa.
Mut kyllä tuolla täytyy ajamassa käydä,niin voi antaa lopullisen arvion kärrystä...voihan se olla,että ajettavuus on niin erinomainen.....et mieli muuttuu...mut epäilen.
Kakkosautoksi....?
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

LainaaMyyntipäälikkö kertoi viereiselle asiakkaalle RS:n nelivedosta seuraavasti."Saattaa olla tulossa keväällä,syksyn myyntiin ei ehdi."
Tosi mielenkiintoinen kommentti....rohkenen kyllä epäillä tietoa. Antaisko VW nelivedon RS:ään...kun GTI Golffiinkaan sitä ei saa....?
Mut tuo herättäisi itsellä paljon myös omaa mielenkiintoa autoon.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Pumpeli

Itse näin myös ensimmäistä kertaa tämän uuden räsän (combi TSI), tosin ainoastaan ulkoapäin kun oli lähdössä koeajoon. Seuraavia huomioita ehdin kuitenkin autosta tehdä:

1. ulkoapäin huomattavasti isomman näköinen kuin 2-octavia
2. pakoputket luonnossa paremman näköiset kuin kuvissa
3. väri race blue ei sopinut ollenkaan tähän autoon (makuasioita)
4. 18" vanteet gemini antrasiitit, näytti todella pieniltä autossa ja jäivät aivan liian sisälle. vaatisi leveämmät ja pienemällä et:llä olevat vanteet (8,5x18/19 ja et45 vois olla ihan ok)
5. keula ei niin hyvännäköinen kuin kuvissa...

Ei jaksanu jäädä odotteleen koeajoa,mutta jos ensivkolla näkis sitten sisästäkin..

Markku J

Näyttää olevan pelkkiä Combeja esittelyautoina. Mistä johtunee ? LB -mallia olen yrittänyt "metsästää", mutta tuloksetta toistaiseksi. Minun mielestäni 18" Geminit ovat kohtalaisen sopivat vanteet RS:ään. Hieman liian sisään ne kyllä jäävät.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 31.08.13 - klo:16:00
Tosi mielenkiintoinen kommentti....rohkenen kyllä epäillä tietoa. Antaisko VW nelivedon RS:ään...kun GTI Golffiinkaan sitä ei saa....?
Mut tuo herättäisi itsellä paljon myös omaa mielenkiintoa autoon.

Toisaalta RS:n hinnoittelu on sellainen, että yläpuolella olisi tilaa hiukan tiukemmalle versiolle nelikolla varustettuna ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Juppa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 31.08.13 - klo:17:38
Näyttää olevan pelkkiä Combeja esittelyautoina.
Punainen Combi oli Lappeenrannassakin hallissa. Ensi viikolla pääsisi koeajolle.

Markku J

Päivän esittelyautobongaukset:








Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 31.08.13 - klo:15:46
Yksi juttu meinasi unohtua kokonaan.
Myyntipäälikkö kertoi viereiselle asiakkaalle RS:n nelivedosta seuraavasti."Saattaa olla tulossa keväällä,syksyn myyntiin ei ehdi." :)

Tiedon oikeellisuudesta en ota vastuuta,laitoin vain sanasta sanaan hänen lausuntonsa.

Tavallaan on vähän pölvästi myyntipäällikkö, kun höpisee tuollaisia mitä todennäköisimmin täysin epävarman tiedon tai jopa huhun pohjalta.

Jos kaveri on kuitenkin oikeassa, minkä todennäköisyys on ehkä 1-2%, niin täällä varmaan menisi kaikki Räsät uusintaan :)

automaattori

Pakko myöntää että uusi Räsä on varsin onnistunut tuotos hintaansa nähden. Jos tulevaisuus tuo nelivedon räsään, niin se luultavasti tulee TDI-koneeseen ja poissulkee mun haaveet. Mieluummin sitten täysin varusteltu Elegance Ocu 1.8 4x4 TSI DSG.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Myhky

Tunnista paikka missä bongattu tämä esittelyauto:


Hyvän näköinen väri tuo harmaa eikä hävettäisi ajella kuten vihreällä tai keltaisella. Sinisiäkin tullee vastaan aika tiuhaan joten rohkeasti steel grayta alle!
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy